מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תינוק אלים בן שנה ועשרה חודשים.עביר25/10/2014
שלום רב,
יש לי תינוק יחיד בן שנה ועשרה חודשים, כבר כמה חודשים ההתנהגות שלו השתנתה היה חייכן וצייתן נהיה מרדן, כועס עם התפרצויות זעם ובעיקר אלים (עדיין חמוד). הוא ילד מאוד חכם, חברותי, אהוב ואהוד, רגיש ומפרגן חום ואהבה כלפי אחרים, אך לפעמים נהיה מאוד עצבני ואלים ברמות כלפי ילדים ומבוגרים.הוא לא נחשף לאלימות ואחרים לא מחזירים לו. באופן יומי הוא נותן לי מכות בגוף ובפנים וזורק עלי חפצים, אחרי זמן קצר הוא מתחרט מצטער ומתחיל ללטף. הוא מבקר 4 ימים במשפחתון פרטי( השנה הוא לבד, בשנה שעברה היו 5 ילדים). לא מבינה מה מקור הזעם ואיך להתנהג איתו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק אלים בן שנה ועשרה חודשים. - תגובה
פז שפירא12/11/2014הי עביר,
ייתכנו סיבות שונות להתנהגות של בנך. ראשית, הוא נמצא בגיל בו מתפתח הצורך באוטונומיה ובעצמאות ובו בזמן חלה התפתחות שכלית, המאפשרת להבין את המגבלות שלו. כלומר, הוא רוצה לעיתים קרובות להרגיש גדול ומסוגל אך מבין שהוא קטן ומאוד זקוק לעזרתך. זה לכשלעצמו יכול להוביל לתחושות של תסכול ולתוקפנות. מעבר לכך, את מתארת שינוי במסגרת בה הוא נמצא וייתכן ושינוי זה קשה לו. עולה אצלי השאלה מדוע השנה הוא לבד במשפחתון. האם ההתנהלות שם תקינה והאווירה נעימה?
כדאי להבין את מקורות המתח ולנסות להפחית את הקשיים. חשוב לתמלל את רגשותיו - לומר לו בשעת התקף זעם שהוא כועס. לצד זאת אין לאפשר אלימות כלפייך. התגובה צריכה להיות בהתאם לרמת הבנתו. במידה והיכולת המילולית שלו אינה גבוהה אפשר לומר לו שבכל פעם שירביץ את תתרחקי ממנו וכך לעשות. אפשר לומר לו שאת תתקרבי אליו שוב כאשר יירגע ולעשות זאת. כמו כן, אפשר להציע לו התנהגות אלטרנטיבית - למשל להרביץ לבובה במקום לך כאשר הוא כועס.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה רגשית והתנהגותית קיצונית לאבלהילה25/10/2014
בני בן 5, ילד מאוד רגיש ונבון. לפני שבוע וחצי נפטר סביו, אחרי חצי שנה של מלחמה בסרטן מוח אלים. הילד היה מודע למתרחש, ידע שהסב לא יחלים וראה אותו במהלך המחלה.
עם הודעת הפטירה- חל שינוי קיצוני בהתנהגות הילד. על כל (!!!) דבר ששואלים אותו/ אומרים לו / הוא אומר, תבוא שאלה המנוסחת עם המילים אולי ובסדר. לדוגמא- צחצחת שיניים? "אולי צחצחתי שיניים, בסדר?" בוא רגע - "אולי אני אבוא רגע, בסדר?" לכך מתלווה גם שאלת המשך- "אמא- מה שאמרתי קודם ומה שאמרתי לפני זה היה אולי מה שאמרתי, בסדר?"
השאלות הללו מגיעות באופן אובססיבי, מלוות בהמון תסכול במידה ולא עונים לו בתשובות ישירות- בכן ולא. מדובר בהתנהגות מילולית שחוזרת בהקשר לכל אינטראקציה וורבלית מולו- מול כל גורם, גם מול אחיו ואחותו התאומה.
האם זוהי תגובה הגיונית לאבל?
יש לציין, שעם ההודעה על האבל, הילד שאל המון שאלות עליהן ניסינו לענות בכנות ובצורה הטובה ביותר שיש ביכולתנו. הבהרנו לו שזה בסדר לשאול, ובסדר להרגיש והוא אכן מבטא- אך בצורה מסויגת- כאמור- "אמא, אולי אני עצוב כי סבא מת, בסדר?"
מה היא דרך התמודדות נכונה במצב כזה?
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה רגשית והתנהגותית קיצונית לאבל - תגובה
פז שפירא13/11/2014הי,
צר לי לשמוע על כך. התגובה נשמעת לי הגיונית ביחס לזמן שעבר מאז מות הסב. כדאי מאוד לדבר עם בנך על הקושי והעצב הרב שהוא בוודאי חווה, לתמוך בו. בתשובה לשאלה: "אולי אני עצוב כי סבא מת, בסדר" אפשר לומר למשל שזה ממש בסדר שהוא עצוב מאוד ושאתם נמצאים איתו כדי שיוכל לספר לכם על זה וכדי לתמוך בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יבעיה עם בן ארבערוני25/10/2014
שלום. בני בן 4, ילד מאד חברותי ואוהב לארח ולהתארח אצל חברים. הבעיה שלי היא לקחת אותו מבית החבר. בכל פעם שאני מגיעה לקחת אותו מחברים אני נתקלת בסירוב לשוב הביתה. הוא רוצה להישאר אצל החבר או החברה, הוא אפילו מציע להם להישאר לישון אצלם ובסוף אני תמיד צריכה לקחת אותו בכוח על הידיים. לפני כן הוא צועק שהוא לא רוצה ללכת, בורח לחדרים אחרים בבית החבר שלא נעים לי להכנס לשם ובכלל יוצר מחזה מביך. אני חייבת לציין שאין איתו בעיות משמעת. זו כבר השנה השניה שזה חוזר על עצמו. אני מוצאת את עצמי נמנעת מלהענות להזמנות של חבריו לבקר אצלם וממש חבל לי.
שוחחתי איתו לא פעם על הנושא. הוא תמיד מבטיח שזה לא יקרה שוב. לפני שהוא עולה לבית החבר הוא מבטיח שלא יעשה בעיות כשאאסוף אותו ובסופו של דבר אני מוצאת את עצמי באותה סיטואציה.
אני מציינת שאני גרושה והוא ילד יחיד (אביו לא גר בארץ). אין לו סבים וסבתות. הוא מפותח מאד רגשית לגילו וילדים מאד נהנים בחברתו. והשאלה היא האם מדובר ברצון להישאר בתוך מקום בו ישנה המולת משפחה או משהו אחר? הוא גם תמיד רוצה שנישאר לישון אצל חברים או משפחה שאנחנו מבקרים.
אשמח לעזרה כדי לא להימנע מלשלוח אותו לבתי חבריו.
אגב זה קורה אצל כולם ולא חבר ספציפי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יבעיה עם בן ארבע - תגובה
פז שפירא13/11/2014הי רוני,
זוהי תגובה שכיחה אצל ילדים, שנובעת בדרך כלל מרצון להמשיך ולשחק ולא להפסיק את הכיף. אני מציעה להגיד לבנך מראש את השעה שבו תבואי לקחת אותו, לבקש מההורה של החבר לומר לו רבע שעה-עשר דקות שאת עומדת להגיע. כמו כן, תוכלי לקבוע איתו מראש לעשות משהו כיפי אחרי שתיקחי אותו מהחבר. תוכלי לבקש מההורה השני לתת לו "הפתעה קטנה לדרך" אותה יקבל בדלת, רק אם יצא יפה (משהו קטן כמו מדבקה, סוכריה וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחצי כמעט היה מקורר בשלושה ימים האחרוניםא24/10/2014
היי בני בן שנה וחצי כמעט היה מקורר בשלושה ימים האחרונים . חוויתי איתו חוויה שאני חייבת לברר ולבדוק. בשלושת הימים האחרונים עקב ההתקררות הוא לא היה רגוע וחסר סבלנו. היו בצהרים היה לי מאד קשה להרידמו, עד שאביו הרדים אותו וכעבור שעה הקטן קם בבכי עז, מחבק את אבא שלו חזק ולאחר שניה גם מתפתל עליו כאילו כואבת לו הבטן ואז אני באתי ולקחתי אותו למרות שלא רצה והוא המשיך לצרוח ולהתנגד לי אךהתחושה שלי היתה כאילו הוא חש זוג של קלסטרופוביה והכל היה סגור לו, או כאילו הוא במצוקה ואנחנו לא רואים אותה (ולא בריאותית) יצאתי איתו החוצה הוא המשיך לצרוח ורק כעבור עשק דקות נרגע עליי וכשישבנו על הספה ניסה לנשוך אותי ושאמרתי לו הוא עיקם את שפתיו כאילו נפגע ורוצה לבכות.
אותי מטריד מאד המצוקה שהוא נמצא ואני לא יודעת. אבדוק עם הרופא אולי כואב לו משהו אך מרגיש שזה משהו נפשי, משהו הציק לו, נבהל אולי מחלום והיה לו קשה להתאושש ממנו, הכל היה סגור לו בחדר והוא חש מצוקה . לא יודעת אך דואגת .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר א - תגובה
פז שפירא01/11/2014הי א,
אכן מומלץ להיוועץ קודם לגבי מצבו הרפואי. מעבר לכך, ילדים חווים לעיתים חרדות ומצוקות ופעמים רבות קשה למבוגרים ואף לילדים עצמם לדעת מה מקור המצוקה. במצבים שבו ילדך בוכה הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות הוא להיות שם, לחבק, לומר לו שאת איתו ושומרת עליו.
לא הייתי ממהרת להסיק מהמקרה שתיארת שבנך סובל מקלסטרופוביה. אם כי ייתכן ושהייה בחוץ גורמת לו להקלה, כפי שזה עשוי לקרות אצל מבוגרים.
בכל אופן, ייתכן וכדאי לך להגיע להתייעצות אצל איש מקצוע כיצד להתנהל כאשר בנך במצוקה על מנת שאת תוכלי לחוש רגועה יותר במצבים אלה ולתפקד באופן הטוב ביותר לטעמך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי גמילה מה לעשותלי24/10/2014
לבני יש בעיות גמילה (הוא למה ממש נגמל)והוא בן 5
והוא את הצרכים שלו התחתונים, בנוסך התחלנו טיפול ולא מרגישים שינוי בכלל
השאלה היא אם לנסות ללכת לפסיכולוג אחר (הבנתי שכול אחד עובד בשיטה אחרת)
או שאפשר לנסות משהו אחר כמו לדוגמא (הומאופתיה)
להמליץ לי על פסיכולוג בסביבת רחובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי גמילה מה לעשות - תגובה
פז שפירא12/11/2014הי לי,
איננו נותנים המלצות על מטפלים בפורום זה. אוכל לומר לך שטיפול פסיכולוגי התנהגותי הינו שיטת הטיפול המומלצת במקרה זה. טוב שהתחלתם טיפול, השאלה כמה זמן עבר מתחילת הטיפול. לעיתים מדובר בתהליך שאורך זמן עד אשר מגיעים לתוצאות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם ילד בגיל ההתבגרות בן כמעטלימור23/10/2014
שלום רב
אני אובדת עצות הילד לא רוצה ללמוד הוא בביה"ס אקסטרני ולא רוצה להמשיך ללמוד רק לראות טלוויזיה ולדבר עם חברים בפלאפון או לצאת איילהם אני לא יודעת מה לעשות ואיך לגרום לו להמשיך ללמוד ניסיתי בדרך של מתנות בגדים שיחה אפילו הגיעו מבית הספר לדבר איתו ושום דבר לא עוזר מה עושים אני פוחדת שהוא יתקלקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם ילד בגיל ההתבגרות בן כמעט - תגובה
פז שפירא13/11/2014הי לימור,
במקרה זה אייעץ לך לפנות לייעוץ הורים באופן פרטני.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי בתחתוןחני23/10/2014
שלום
יש לי ילדה בת 3 ו-4 חודשים
היא נכנסה לא מזמן לגן עיריה, ובו 35 ילדים
היא גמולה כבר הרבה זמן, ולא מפספסת כלל
אך בגן הזה היא לא מבקשת שינקו לה את הטוסיק, והיא גם לא רוצה שנלמד אותה לנקות אחרי קקי את הטוסיק
ומה שקורה שכל יום היא באה עם תחתון מלא קקי, בגלל שלא נוקה הטוסיק
ואני מסבירה לה את המשמעות, ושזה לא נעים, ולא מריח טוב, וחיידקים והכוללל, והיא אומרת לי אני אגיד לגננת לנקות לי, ובפועל זה לא קורה....
כשהיא חוזרת מהגן היא עצבנית, ולא רוצה להתקלח כדי שלא נראה את התחתון, וזה גם עושה לא כואב ומגרד...
וגם דיברתי עם הגננות והם משתדלות להיות איתה במעקב יותר, אך זה לא מצליח.
נראה לי שגם בעקבות זה היא פחות אוכלת בגן, היא רזתה, כי אולי מתביישת לשבת ליד ילדים, או לא נוח לה לשבת על הטוסיק...
בבקשה תסייעו לי בזה
תודה
חני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קקי בתחתון - תגובה
פז שפירא13/11/2014כדאי לנסות ולהבין מה מפריע לה, ממה היא חוששת. האם היא פוחדת שניקוי הטוסיק יכאיב לה? האם המגע אינו נעים לה? אם תצליחו להבין ממנה מה מפריע לה אולי תוכלו לשכנע אותה ללמוד כיצד לנקות את הטוסיק. למשל, אם היא פוחדת שיכאב לה, הסבירו לה שתלמדו אותה לעשות זאת באופן עדין. אולי תוכלו להציע לה לעשות זאת באמצעות מגבונים ולא באמצעות נייר טואלט. אולי תוכלו לקנות יחד איתה את המגבונים/נייר הטואלט ולאפשר לה לבחור משהו עם ציורים/צבע שהיא אוהבת. אפשר גם להציע לה תגמול אם תאפשר לכם ללמד אותה ואם תעשה זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בטראומהנורית23/10/2014
לפני כשנתיים נפרץ ביתנו, ובננו הבכור היה בן 10 וסרב לחזור הביתה ולהישאר לבד. אפשרנו לו ללכת לצהרון וזרמנו איתו. טיפלנו בנושא חרדה זו גם באמצעות רכיבה על סוסים ושיחות בנושא. כיום שנתיים אחרי, נגנבו לו בבית הספר האופניים שלו, וכמה ימים אחרי ה"סים" של הטלפון שלו. באמצעות הסים בוצעו רכישות וירטואליות במאות שקלים שחוייבו באמצעות שיחות לחו"ל. למחרת הגילוי הוא התעורר עם כאבי בטן ושלשולים ולא הלך לבית הספר. יומיים אחרי הלך לבית הספר ופיתח כאב ראש. והסכים להישאר בבית הספר רק לזמן קצוב. (בסוף הוא נשאר עד תום יום הלימודים).
הוא לא מכיר את הילד שגנב ממנו הסים. (הילד נמצא והנושא בטיפול של הוריו והנהלת בית הספר). נשמח לשמוע כיצד ניתן לחזק את הילד בנושא זה, מה מומלץ לומר בהתאם לנסיבות...תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בטראומה - תגובה
פז שפירא13/11/2014כדאי לדבר עם בנך ולאפשר לו לשוחח על רגשותיו בעניין הגניבה שאירעה לאחרונה ולגבי הפריצה בעבר, אם הוא נזכר בו כעת. במידה ואינו משתף דברו איתו אתם על הרגשות שיכולים לעלות במצב כזה. ככל שיווצר שיח על הרגשות, כך הסימפטומים הגופניים עשויים לפחות. כמו כן, חשוב לציין את ההצלחה שלכם בכך שהילד שגנב נתפס והוענש. חשוב לעודד את בנך להמשיך בשגרה ולהגיע לבית הספר למרות החששות שבוודאי עולים בעקבות המקרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנה וארבעה חודשיםתמר22/10/2014
שלום,
ברצוני לדעת איך להתייחס להתנגדות של בתי בת השנה וארבעה חודשים לכל מיני דברים, החלפת טיטול, יציאה מהאמבטיה (אלה בעיקר)..
אני מנסה לדבר איתה ולהסביר לה שחייבים להחליף טיטול, או למשל היום בבוקר היא ראתה את המחשב הנייד ורצתה "שירים במחשב", ובדיוק היא עשתה בטיטול והייתי חייבת להחליף לה, אז אמרתי לה שאם היא רוצה שירים במחשב אז אנחנו הולכים להחליף קודם טיטול ואחכ אשים לה שירים,
אני לא חושבת שהיא הבינה ש"אם ככה אז יהיה ככה"..
הייתי צריכה לקחת אותה בכוח והיא השתוללה ולא רצתה כלום.
רציתי לדעת איך להתייחס לזה כי היא התחילה להתנגד לדברים והיא מאוד מאוד עקשנית ולא מוותרת..
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה
תמר22/10/2014האם לצחוק מדבר שילד עושה פוגע בביטחון העצמי של הילד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה אין מענה?
תמר29/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
פז שפירא31/10/2014לגבי החלפת הטיטול והיציאה מהאמבטיה - בגיל של ביתך הדרך העיקרית שתוכל לסייע היא הסחת דעת. תוכלי לנסות לשיר לה, לספר לה סיפור או אפילו להשמיע לה את השירים שהיא מבקשת תוך כדי ההחלפה.
לגבי שאלתך השנייה - האם ילד עלול להיפגע מכך שצוחקים על דבר שעשה. זה תלוי. ישנן משפחות שבהן ילד גדל לתוך הומור מסויים ואז הוא יכול להבין שמדובר בהומור שאינו פוגע. אולם, אם ההומור הינו ציני, לא מתקיים בתוך קוטנקסט של הומור משפחתי נעים או שהילד רגיש לביקורת זה עלול לפגוע בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה שבוכה כאשר רואה אותיאיילת21/10/2014
היי. אני מטפלת בתינוקת בת שנה ( מגיל תשעה חודשים) אני איתה פעם בשבוע למשך 5 שעות. בתחילה, היא הראתה סימני קושי בפרידה בבוקר מאימה אך בחודש האחרון העניין החמיר ובבוקר כשרואה איתי היא מייד בוכה. אני מאד מנסה להתקרב אלייה ולשחק איתה ולהיות אמפטית אבל קצת מיואשת.. לוקח לה המון זמן עד שהיא מתחילה לחייך ולהתעניין ואז שבוע אחרי כשאני באה חוזר חלילה. איני יודעת גם כיצד להגיב כשהיא בוכה ליד אימה, האם להרים אותה? האם לאפשר לאימה להפרד ממנה וזהו? חשוב לציין שאני מאד מאד אוהבת תינוקות ואני מאד משתדלת, בעבודות אחרות התינוק בכה כשנפרד ממני ופתאום עכשיו המצב שונה מאד.. ניסיתי לחשוב אם יש משהו לא לרוחה שאני עושה בזמן האחרון אבל איני מצליחה להבין מה.. אשמח לעזרה, תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה שבוכה כאשר רואה אותי - תגובה
פז שפירא13/11/2014הי איילת,
כדאי להעביר לתינוקת את המסר שכאשר את מגיעה את איתה ואת דמות מרגיעה ומנחמת. לכן, אני מציעה שתרימי אותה, תחבקי ותרגיעי מיד כאשר את מגיעה. הסבירי לה שכעת אימה הולכת ואת נשארת איתה ואפשרי לאימה להיפרד ממנה באופן קצר. כמו כן, בשיחה עם האם נסי להבין מהם הדברים שמרגיעים את התינוקת ועשי זאת במהלך היום.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 9 - פחדים וחששותלימור21/10/2014
שלום, בני בן ה 9 ילד מקסים וטוב, תלמיד מצטיין בלימודים, פעיל ומקובל חברתית מאוד, היה בחוג קראטה מס שנים והחליט שלא מעוניין יותר, לבני פחדים וחששות כמעט מהכל למשל: פוחד מהחושך פוחד להיות לבד, ללכת לחבר כי יש כלבים בדרך,
כל פעם שהוא אוכל או רוצה לאכול הוא שואל אם יאכל יותר מדי הוא יקיא, כל נושא שמעלים או מדברים כשקרה משהו הוא שואל מה קרה למה, ואם הוא מעוניין לעשות משהוא הוא שואל אם יעשה מה יקרה לו, אני חוששת לפעמים להעיר כי הוא מיד שואל מה יקרה למשל: אל תשב מול מסך המחשב זמן ממושך זה לא בריא,ואז הוא שואל למה מה יקרה לי, מסרב ללכת לרופא כשלא מרגיש טוב, או רופא שיניים הוא פשוט מתחיל לבכות באופן מדאיג, לאחרונה כל בוקר הוא טוען שכואבת לו הבטן - נבדק בריאותית והכל בסדר, בכל פעם שקורה לו משהו עם חבר או בחוג או כל דבר אחר הוא פשוט מחליט שהוא לא מעוניין יותר לעשות את זה או כמו למשל בחוג.אני רוצה לציין כי יש תקשורת ושיחות איתו אך אני לא מצליחה להבין ממה הפחד והחששות... אני חוששת שזה ילך ויחמיר, לציין כי חוץ מפחד מחושך או להיות לבד שאר הדברים שציינתי הם החלו בזמן האחרון
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 9 - פחדים וחששות - תגובה
פז שפירא15/11/2014הי לימור,
אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע/מרפאה המתמחה בתחום החרדה על מנת לאבחן ולטפל בעניין.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחקים היתפתחותייםלילי20/10/2014
שלום ביתי בת שנתיים ילדה נבונה ומפותחת מדברת סופרת עד 10 אומרת את ימות השבוע וצבעים מרכיבה פאזלים יש לה זיכרן מצויין
רציתי לדעת אילו משחקים היתפתחותיים מתאימים לגיל זה ואילו ספרים
אשמח להמלצות תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחקים היתפתחותיים - תגובה
פז שפירא31/10/2014הי לילי,
ראשית, תוכלי להרחיב איתה את הלמידה שכבר רכשה. למשל, ללמוד עכשיו לספור עד 20, להרכיב פאזלים עם יותר חלקים, להבין מה יוצא אם מערבבים צבעים ועוד). מעבר לכך, תוכלי לתת לה לשחק במשחקים של גילאים גדולים יותר. אין הכרח להיצמד למשחקים על פי הגיל הכרונולוגי (אלא אם כן יש איסור בגלל בטיחות) וכדאי לשחק עם הילד על פי התפתחותו.
לגבי המלצות ספציפיות למשחקים או לספרים, אולי חברי הפורום יוכלו להשיב מנסיונם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מתוקהמיכלי19/10/2014
שלום רב ! לגבי ילדה בת 5 אשר הוריה התגרשו בהיותה בת שנה - ילדה מקסימה ביותר, מפותחת מאוד מבחינה קוגניטיבית : 1. האם העובדה כי היא נוהגת כיום לצייר בחצאים - מעבירה קו ומציירת מימינו ומשמאלו את חלקי התפוח, הלב, גוף אדם וצובעת כ"א בצבע אחר - מעידה אולי על בעיה , אם בכלל. איזו ? 2. האם יש להתייחס לפחד מפורצים. האם ניתן לספר שאין פורצים בעיר שלנו וכ' על מנת להרגיעה ? זה תקין ? האם יש "להסב" את המציאות "לעדנה" , לשקר ??? 3. האם ילדה להורים גרושים מגיל 1 זקוקה בהכרח לטיפול ולמה כדאי לשים לב ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה מתוקה - תגובה
פז שפירא12/11/2014הי מיכלי,
1. חציית קו אמצע אמור להתפתח במלואה עד גיל שש. זוהי מיומנות החשובה ליכולת לכתוב ללא קשיים מיוחדים. אני ממליצה להתייעץ עם מרפאת בעיסוק בעניין זה ולבחון באופן ספציפי את השלב ההתפתחותי בו הילדה נמצאת בעניין זה.
2. לא הייתי ממליצה לומר שאין פורצים בעיר אולם אפשר לומר שפריצה קורית לעיתים רחוקות מאוד ולפרט גם את אמצעי ההתגוננות מפני פורצים.
3. אין זה הכרחי כלל שילדה להורים גרושים מגיל שנה תזדקק לטיפול. גורמים אחרים, כמו יחסים לא תקינים בין ההורים בעקבות הגירושים, תחושות אשמה של ההורים בעקבות מצב זה וכו' עלולים להשפיע לרעה על מצבו הרגשי של ילד להורים גרושים. יש לבחון את מצב היחסים במשפחה, אך עובדת הגירושין בלבד אינה מעידה על דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת שאביה המגדל אינו הביולוגימיקי19/10/2014
ההורים יודעים שהתינוקת מחבר קודם שחי בחו"ל. מתי ואיך לספר לילדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת שאביה המגדל אינו הביולוגי - תגובה
פז שפירא19/10/2014כדאי לספר מוקדם ככל האפשר אך בכל שלב לספר בהתאם לגילה ולרמת הבנתה.
מה גיל התינוקת כיום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תמונה בחדר שינהמיה19/10/2014
שלום
יש לי ילד בן 2.3
רציתי לשאול האם זה יכול להשפיע איכשהו על ילד בגיל הזה אם תלויה לנו בחדר שינה תמונה של אישה שעומדת עם הגב ואחוריה חשופים?
התמונה לא בעלת אופי מיני ולא גסה (האישה עומדת מול שקיעה ולא רואים יותר שום איבד מלבד האחוריים) אבל אני עדיין די מתלבטת האם זה בסדר לתלות אותה? האם זה לא יעלה שאלות?
מיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי תמונה בחדר שינה - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי מיה,
הגישה לעירום משתנה מתרבות לתרבות וממשפחה למשפחה. להערכתי, אם אתם מרגישים בנוח עם התמונה, ניתן לתלותה. במידה והתמונה תעלה שאלות מאוד מומלץ להשיב עליהן. כדאי לחשוב על כך ששאלות בנוגע לגוף האדם ולמיניות תעלינה בכל אופן בלי קשר לתמונה וכדאי לדבר ולהשיב עליהן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
