מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איבוד חפץ מעברערן27/06/2011
שלום,
בתי בת השנה הייתה קשורה מאוד לחפץ המעבר שלה [דובי].
לצערי הוא הלך לאיבוד באחד מהטיולים מבלי ששמנו לב,גילינו זאת כבר שהיה מאוחר מדי למרות כל החיפושים אחריו....
אציין כי יש לנו דובי זהה לחלוטין אך ללא הריח אליו הייתה מורגלת עד כה.
מה לדעתך עלינו לעשות ? האם להתחיל טיפול גמילה מהחפץ ? האם לנסות בכל מחיר להרגילה לחדש ?
אשמח מאוד לעזרה מקצועית בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובתכם המקצועית.
ערן29/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיבוד חפץ מעבר - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט01/07/2011ערן שלום,
אני מבינה שעברתם כבר מספר ימים ללא הדובי האהוב ומקווה שבתך "שרדה" את השינוי. אם הדובי האחר אינו זהה לדובי האהוב שאבד, אפשר לומר זאת לילדה בצורה משחקית, לדוגמא "זה אח של הדובי XXX והוא בא לבקר אותנו ולבלות אתך אחרי שהדובי נשאר בטיול..." או בכל דרך אחרת שמתאימה לילדה.
ילדים לרוב מסתגלים לשינויים הללו בקלות מפתיעה. ייתכן שיהיה לה קצת קשה והיא תרצה להיות יותר קרובה אליכם, אבל בסה"כ אתם ההורים הם האנשים המציאותיים, שהדובי כחפץ מעבר היה אמור לסייע לילדתכם להתמודד עם ההיעדרות שלכם.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מקלפת שפתייםמיכל27/06/2011
שלום, מזה מספר שבועות בתי בת ה 5 מקלפת את עור שפתיה ללא הפסק.הדבר כמובן פוצע את השפתיים אשר מדממות, מגלידות, ואז היא שוב מקלפת את הגלד, וחוזר חלילה.
כעת השפתיים הגיעו למצב מוגלתי. איננו מצליחים להביא אותה להפסיק. כשהיא במחיצתנו אנחנו כמובן מונעים ממנה, אבל בחלקו הגדול של היום היא אינה עמנו.
מה עושים? תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה מקלפת שפתיים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט30/06/2011מיכל שלום,
לא כתבת האם הדבר החל בעקבות אירוע כלשהוא ואיך את מבינה את קילוף השפתיים.
מעֵבר להבנת הסיבה בבסיס ההתנהגות, שני דברים עשויים לסייע כאן. הראשון הינו הסחת דעת - לסייע לה להתעסק בדברים אחרים, למשל פעילויות בהם עוסקים עם הידיים הרבה כמו השחלת חרוזים קטנים, לגו וכדומה. הדבר השני שהוא חשוב מאוד, הינו לעזור לה בהירגעות ובהרפיה של עצמה, כי ייתכן שהקילוף נובע ממתח מסוים. אפשר לעזור לה לשיר, לספר סיפורים, לשחק, לעסוק בפעילות מרגיעה עם ההורים וכדומה - עד שתחוש טוב יותר. אני מתארת לעצמי שהסברתם לילדה מספיק לגבי הבעייתיות בקילוף השפתיים, ולכן אין מה להכביר על כך עוד מלים רבות. אפשר לחילופין להשתמש בטבלה עם "חייכנים" ולתת לה פרסים בהתאם למצב השפתיים, לצלם אותן כל יום ולראות במחשב איך השפתיים מחלימות, וכדומה.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד, החופש והשנה הבאהשולי27/06/2011
שלום, אני אם לבן 4.8 ובן 2.3. אנו גרים באירופה, והתחיל פה החופש הגדול לפני כשבועיים. הקטן לא נמצא במסגרת אלא עם מטפלת במשרה חלקית, ואתי (כי אין פה גנים לפני גיל 2.5, ואין משפחתונים). לבכור היתה פה קליטה קשה בגן (הגענו לפני 9 חודשים), בגלל השפה וגם בגלל שיש לו אופי לא סתגלתן מינקות, הוא נדבק לילדה ישראלית אחת שאיתו בגן, ומעבר לכך עד החודש האחרון לפני הסוף - לא הצליח כמעט ליצור קשרים חברתיים אחרים. איתה הוא היה בסה"כ בחברות נהדרת, אך די חסם אותה, לדברי הגננת, מליצור קשרים עם ילדים אחרים כשניסתה. אז הוא קינא, והיה מגיע אף לאלימות כלפיה (לא חריפה, אך משיכות בשיער, דחיפות והמון כעס). אגרסיביות ליוותה אותו גם במהלך השנה בגן, והיא פחתה ככל שלמד את השפה והצליח לתקשר עם עוד ילדים, וגם הבין מה קורה מסביבו יותר. אחרי הרקע הקצר, יש לי שני דברים שעומדים על הפרק ואשמח להתייעץ לגביהם. האחד - שאלת הקייטנה. בינתיים הוא איתנו בבית. הבעיה היא שזה קשה. הוא דורשני מאוד, ממעט להעסיק את עצמו, משתולל הרבה גם כשלא מתאים (כשאני מנסה להרדים את אחיו, למשל). הוא "עייף" כשיוצאים מהבית (זה מאפיין אותו מאז המעבר לפה, הוא ממש נדבק לבית, לסביבה המוכרת שדוברת את שפתו, ושנא לצאת החוצה, הוא יוצא ומייד "מתעייף" ובצרחות מבקש לשוב הביתה). יוצא, שאין לנו הרבה מה לעשות איתו. אני משתדלת שכמעט כל יומיים שלושה יהיה איזה חבר, אך גם לנו זה לא קל - עוד אין לנו רשת תמיכה נאותה, וההורים האירופאים פה מאוד מתוכננים ורשמיים, גם לי קשה לייצר לו פגישות, זה הכל מאוד מוגבל בזמן וכולי. שאלתי הראשונה היא על קייטנה: בהינתן הקושי החברתי שהיה השנה עם מי שלא דובר עברית, והעובדה שהוא קשה עם שינויים (מצד אחד) ומצד שני - שקשה לי בבית במשך חודשיים לייצר לו פעילות, אתגרים וחברה - האם כדאי לשלוח לקייטנה? אני לא רוצה "לנסות" כי זה לא עובד איתו. הוא מזהה את אי הנחישות שלי, מתביית עליה, וחושש בעצמו. אני צריכה להיות שלמה עם זה, אם כן, וכרגע קצת קשה לי עם המחשבה להכביד עליו בעוד משהו שבכל זאת, זה שינוי. השאלה השנייה: האם כדאי להשאיר או להפריד אותו מחברתו הישראלית בשנה הבאה? זה מעין גן חובה, מתפצלים לשתי כיתות, ויש אפשרות לבקש להשאירם ביחד או להפרידם. מצד שני, היא מהווה עבורו תמיכה אדירה, מצד שני אני רואה שהוא ממש מפתח בה תלות: הוא מדבר דרכה לילדים ולגננות (תגידי לה....כדי שתתרגם - למרות שהיא הגיעה איתו, קטנה ממנו בגיל, והשפה שלה לא יותר טובה משלו), והוא משחק רק איתה, כמעט ממש באופן בלעדי. אשמח לשמוע דעה בשני הנושאים האלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
ליאת30/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההילד, החופש והשנה הבאה - תגובה
סמדר ריינר30/06/2011שלום ענת,
אני חושבת שלא כדאי כרגע לרשום לקייטנה וגם לא להפריד אותו מחברתו. אבל גם בשום פנים ואופן אין להשאיר את המצב כמו שהוא. ההפרדה מחברתו והמשך האיתגור של היכולת ההסתגלותית והחברתית שלו צריכים להיעשות תוך כדי פניה במקביל לאיש מקצוע לטיפול ו/או הדרכת הורים.
ודבר נוסף, לא הייתי מכנה את הילד בעל "אופי לא סתגלתן מינקות" או "דורשני". אלה מילים שיוצרות קונוטציה שלילית ושמות עליו סטיגמה לא נעימה אפילו אם זה רק בינך לבינך. לילד כנראה קשה להסתגל לשינויים. אנחנו לא יודעים אם זה בגל קושי מולד או בגלל שכהורים בעלי כוונות טובות אך חסרי ניסיון לא ידעתם כשהוא נולד לעזור לו עם שינויים בצורה מספיק הדרגתית או מותאמת לצרכיו.
לכן אני מפנה אתכם לקבלת עזרה כדי שתוכלו לנסות לראות את איך לשפר את המצב. עד שתעשו זאת לא הייתי עושה שום דבר שמכריח אותוח שוב להסתגל לשינויים שהוא לא יכול לעמוד בהם בצורה חדה מדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ושאלה נוספת
ליאת03/07/2011תודה רבה על התשובה.
לו גרנו בישראל הייתי ודאי הולכת לטיפול. הבעיה היא שאני לא רואה כרגע איך לקבל טיפול עבורו. הוא עוד לא שולט בשפה אחרת מלבד עברית. את חושבת שמטפל בילדים יידע לטפל בילד שהשפה בה הם מתקשרים היא מאוד מאוד שטחית (מבחינת הילד)? הוא יודע להבין ולתקשר, אך ברמה מאוד בסיסית. עבורנו, ייתכן ונוכל למצוא משהו, אך מדובר במדינה עם חינוך ותרבות שונים בתכלית, מאוד נוקשה ומדגיש משמעת, אני חוששת מאוד שלא נדע לגשר על הפערים האלה. מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ושאלה נוספת - תגובה
סמדר ריינר04/07/2011שלום ענת,
קודם כל, לא בטוח בכלל שיש צורך צורך בטיפול עבור הילד, הדרכת הורים הרבה יותר חשוב ויכול להיות שניתן להסתפק בה.
לגבי שפת הטיפול בילד - אני לא יודעת, כיוון שטיפול בילדים הוא לא בשיחה אלא במשחק ויצירה - השפה היא קצת פחות משמעותית כאן. אתם צריכים לפנות ולבדוק יחד עם המטפל הפוטנציאלי את העניין לגופו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה טובה אבל .....DOS SANTOS27/06/2011
שלום
יש לנו בעייה עם הבת האמצעית שלנו חמודונת בת 4 (יש לה אחות בת 5.5 ואח בן שנה וחצי) ילדה מאד חברותית וחכמה אבל לא מוכנה בשום פנים ואופן לאסוף את הצעצועים,היא משחקת מפזרת נהנת וכו אבל כשצריך לאסוף היא פתאום עייפה (???) אין לה כח , זה לא היא שפזרה ועוד מגוון תרוצים - גם לגגנת היא אומרת שאבא לא מרשה לה לאסוף (???) ו"עוד מעט אני אתחיל לאסוף" בקיצור פוליטקאית מהדרגה הראשונה .ניסינו מגוון סוגים של הסכמים ולא הלך ,ניסינו כל מיני עונשים קלים וזה ממש לא עזר .
היא מוכנה לוותר על היום הולדת שלה על פיצה ואפילו על ביקור אצל חברים העיקר לא לאסוף ואנחנו ממש נואשים במיוחד כיוון שזה משפיע גם על הבת הגדולה שמידי פעם מתמרדת .
מה עושים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה טובה אבל ..... - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט28/06/2011שלום,
נראה שהילדה מצאה נושא מסוים שלגביו היא נמצאת עמכם במאבקי כוח. ייתכן שבקונסטלציה המשפחתית הנוכחית, היא מצאה את המקום האישי שלה בהיבט הלא-בריא הזה, סביב מאבק כוחות לגבי הסידור. אולי הבת שלכם מנסה דרך אי הסידור לשדר לכם שהיא גם ילדה קטנה ולא רק התינוק, ושהיא לא כמו אחותה הגדולה; היא יותר עייפה ורוצה שתדאגו לה ושתסדרו אחריה כמו שאתם עושים לתינוק. הרי ממנו אתם לא דורשים דבר, וגם היא היתה רוצה להיות כזו... כדאי שתחשבו גם עם עצמכם, האם באמת הדרישות הן תואמות לגילה לגבי הסידור. לא תמיד ילדים בגיל הזה מסדרים ממש הכל, אלא ההורים עושים את מרבית העבודה.
אולי אפשר לומר לה משהו סביב הנושא הזה, באופן שמתאים לגילה - אין לך כוח לאסוף, את מרגישה קטנה כמו... ועכשיו את עייפה ורוצה להיות תינוקת שלנו... כלומר, חשוב להיות אמפתיים לתחושה שלה של עייפות ומשאלה שיטפלו בה ולא יבקשו ממנה "דברים של גדולים". ובמקביל, אפשר שוב להדגיש לה גם את מה שהיא מרוויחה בתור גדולה.
באופן קונקרטי, יש שני דברים שניתן לעשות בפועל. ראשית, כדאי לנסות להימנע מעונשים ולעבור לתשבוחות ופרסים כשהיא כן מסדרת ומשתפת פעולה. שנית, אפשר להגביל אותה לשני משחקים, או לשחק בתחום מסוים בבית (למשל, רק בחדר), כדי שיהיה לה קל יותר לסדר אחכ. וכמובן שהסידור צריך להיות יחד עמכם.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר דירה ולידת אח...שרית27/06/2011
יש לי תינוקת בת שנה וחודשיים מתוקה, מדהימה ונוחה להפליא (טפו טפו:))
אני בהריון שני וצריכה ללדת בסוף ינואר, בעזרת השם. היא תהיה בת 1.9..
בנוסף, תכננו, בעלי ואני, לעבור דירה ליד ההורים שלי, לחסוך קצת כסף ולקבל קצת עזרה.
זה אומר מבחינת המתוקה שלי 3 משברים.
1. לידת אח. 2. מעבר דירה. 3. מעבר גן.
הבעיה היא שאנחנו לא יכולים לעבוד לפני ספטמבר כי הדירה עוד לא מוכנה, היא כנראה תהיה מוכנה באזור דצמבר-ינואר.
השאלה היא כזו:
האם כדאי להעביר אותה דירה וגן בשלב זה, כלכך סמוך ללידה?
האם מומלץ לחכות עם המעברים או לנסות להקדים אותם?
לחכות לאזור פסח שיש חופש מהגן ואז לעבור?
או שבכלל זה לא יהווה בשבילה קושי ואלו סתם חרדות שלי??
תודה רבה!
שרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר דירה ולידת אח... - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט28/06/2011שרית שלום,
הרבה פעמים בחיים יש שינויים שבאים יחד ולא בהדרגה, וילדים מפתיעים אותנו בכמה הם מסתגלים מהר לארגון החדש. הכל תלוי במסר שתעבירו לילדה, ככל שהיא תחוש יותר את החרדה שלך היא עלולה לחוות גם בעצמה חרדה רבה יותר. מידה מסוימת של תסכול, לחץ ופחדים תהיה בכל השינויים הללו, גם אצל בתכם וגם אצלכם ההורים, אולם אפשר לסייע לה למתן זאת.
לטעמי, כדאי להתחיל את הגן החדש בספטמבר, ואז יש יותר סיכוי שבשינוי המשמעותי יותר של לידת האח, תהיה לבת שלך מסגרת תמיכה נוספת בגן, מעֵבר למשפחה.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך!
שרית01/07/2011אנחנו לא יכולים להכניס אותה לגן החדש כי הוא רחוק מהבית שלנו וממקום העבודה, לכן נכניס אותה רק כשנעבור...
במידה וזה כך, לעשות את הכל יחד? זה אפשרי?
אני מפחדת שהיא "תתקלקל" לי...
אולי זה קצת מוזר אבל היא ילדה כלכך טובה ונוחה ואני ממש חוששת שאם נעשה לה את זה היא לא תהיה כמו שהיתה.
ברור שנאהב אותה המון תמיד, לא משנה איך היא תהיה..אבל אני מפחדת שיהיו לי יסורי מצפון וחרטה על זה שגרמתי לה למצוקה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנתייםיולי27/06/2011
שלום רב,
שאלה בנוגע לילד בן שנתיים ו-4 חודשים. ילד טוב בגן, וכמובן בוחן גבולות בבית - לגיטימי, זה הגיל. מה שמדאיג הוא שהתקפי הזעם שלו לחלוטין לא מוגבלים בזמן - הוא מתחיל לצרוח ולרוב אין שום דרך לעצור את זה עד שהוא פשוט לא מתעייף (לא חיבוק חזק, לא להתרחק ממנו, לא להרחיק אותו, לא לשטוף פנים במים, לא הסחות דעת, וכמובן לא לדבר ולהרגיע בעדינות - כלום!!). לרוב אמנם הוא מתעייף תוך כמה דקות, אבל זה יכול גם בכיף לקחת 20 דקות, ובמקרה אחד צרח (מאוד מאוד חזק!!) במשך שעה עגולה על השעון, עד שהתיש את עצמו ונרדם במקום בו עמד. אמנם באופן כללי מדובר בילד די נחוש ועקשן, שאוהב את העצמאות שלו, אבל האם בכל זאת אלה לא תגובות מוקצנות, והאם יש דרך אחרת יעילה כלשהי להתמודד עם הנושא?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנתיים - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום מאיה,
אלה לא תגובות מוקצנות, אלא תגובות שנובעות ממענה כנראה לא עיקבי שלכם. זו לא מטרה שלכם להרגיע אותו. שיצרח 20 דקות וגם שעה עגולה. אתם חייבים להתעלם. אם תנהיו עקביים, זה ייפסק עם הזמן. נסו לא להתרשם, ולא לתת לו את ההרגשה שאתם חייבים שהוא יירגע כי זה הנשק שלו ועל זה בדיוק הוא מנגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיית סיפוקיםדנה27/06/2011
שלום,
איך מתנהגים עם ילד בן 3.5 שלא מוכן להתמודד עם דחיית סיפוקים - משמע אם הוא מבקש דבר מה ולא משנה מהו הדבר הוא רוצה את זה באותו הרגע ואם אני אומרת לו לצורך העניין תמתין רגע כי אני עסוקה והוא רואה שאני עסוקה אז הוא מתחיל לצרוח, לבכות וממש להשתולל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיית סיפוקים - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום דנה,
התשובה היא פשוטה אבל קשה לביצוע. מתעלמים. אם הוא יראה שזה לא עוזר לו, עם הזמן ייפסק. אבל את חייבת להיות מאוד עקבית ולא להישבר. פעם אחת נכנעת לו כדי לקבל שקט, והכל יתחיל מהתחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחיית סיפוקים
דנה28/06/2011תודה על התשובה, את הצעתך אני מבצעת מזה הרבה זמן והילד לא נשבר
להמשיך עד שייכנע ?
כמו כן , שאלה למה הוא מבצע זאת רק איתי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחיית סיפוקים - תגובה
סמדר ריינר29/06/2011שלם דנה,
זה כנראה קורה רק איתך כי הוא מרגיש שזה עובד עלייך. אין חוכמות. או שאת לא מספיק עיקבית, או שלמרות שאת כביכול מתעלמת את מראה בכל מיני אופנים שנורא קשה לך לעמוד בזה (עושה פרצופים, נאנחת, מתלוננת וכו'). חשוב מאוד לשמור על קור רוח ועל עיקביות.
גם לא ציינת כמה זה בעינייך "מבצעת הרבה זמן" לפעמים צריך להתמיד שבועות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מות אבאני27/06/2011
בתי בת 10 וחצי ולפני כשנה+ אביה נהרג בתאונת דרכים, הילדה הדחיקה את הנושא והתנהגה "כרגיל", במהלך השנה עברנו המון שינויים הן מבחינת דיור והן מבחינת ניתוק משפחתו של האב ממנה, כעת בתי מוציאה את תסכוליה בזעם, בצעקות ובהרגשת קורבן.
שאלתי: מה עלי לעשות? לאיזה סוג מטפל עלי לפנות בכדי שידריך אותי? (לה אין שום רצון להגיע לטיפול או לדבר על אביה או על תסכוליה).
אשמח לתשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מות אב - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום לך,
ליבי אתכם, אין ספק שקשה לכם מאוד. יש אפשרות לפנות לטיפול משפחתי שבו כל המשפה נוכחת בטיפול, ואז אולי יקל על בתך להגיע כי המוקד הוא לא רק עליה, או שתפני את לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שמטפל גם בילדים אבל גם במבוגרים ושיוכל לתת לך טיפול שמתייחס הן להדרכת הורים לגבי הילדה והן לאבל שלך שיש להניח שגם הוא משפיע על הילדה באופן כלשהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעות שינהנירית27/06/2011
בני בן 3 ו 10 חודשים אינו ישן בצהריים. בשעון הקיץ, קשה להקדים את שעת השינה כי הוא רוצה לבלות ולהנות משעות האור, כך שברוב הימים הולך לישון רק ב 8-8:30 בערב. הוא מתעורר בד"כ מוקדם: ב 6:00 - 7:00 ואני לא בטוחה שהוא מקבל את כל שעות השינה שהוא זקוק. כמה שעות צריך לישון בגילו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעות שינה - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום ניירת,
לי זה נשמע מספיק ,אבל זו לא שאלה פסיכולוגית, כדאי שתשאלי את רופא הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכ' סמדר ריינראוקסנה26/06/2011
שלום,
הילד לא אוהב כשכועסים עליו. לדוגמה: אם אני כועסת עליו, הוא לא אומר מילה או..., אבל בעיניים אני רואה דמע. שפעם על הכעס שלי ממנו שמעתי צעקות. היום אחרי שראיתי דמע אני מעדיפה צעקות. האם מדובר ברגישות של הילד? איך לעזור לו להגיד מה שהוא רוצה בזמן כשכועסים עליו, במקום לסגר עם דמע? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום אוקסנה,
קודם כל כדאי לכעוס עליו פחות. הכעס הוא לא דרך חינוכית, כשילד עושה משהו לא מתאים, צריך להעיר לו בצורה עניינית, אבל אין טעם לצעוק עליו או לכעוס. זה באמת מעליב שכועסים, וגם לפעמים מפחיד.
כשאת רואה שהוא מגיב כך לכעס שלך, חשוב שאת תנסי קודם כל להרגע מהכעס ואחר כך תנסי להרגיע אותו ולדבר שוב בצורה רגועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמתעקש לא לאכולענת26/06/2011
בני בן החמש, לא אוכל באופן סדיר. הורגל מגיל קטן לאכול ממתקים וג'אנק פוד
על ידי סבתו. אוכל רק דברים ספציפיים, בימים האחרונים הוא נמצא במועדונית בשעות הצהריים שבה מקבל ארוחת צהריים עם שאר הילדים. הוא מסרב בכל תוקף להכניס אוכל לפיו מכיון שאינו אוכל אורז, ירקות ועוף (האוכל שמקבל שם מידי יום).חשוב לי שיתחיל לאכול באופן סדיר ובריא. אני והצוות של המועדונית אובדי עצות.
המצב מגיע לכדי בכי שלו בזמן הארוחה והתכנסות בעצמו. כיצד לפעול מולו? כיצד הגננת צריכה לנהוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שמתעקש לא לאכול - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט28/06/2011ענת שלום,
הרגלי אכילה לא מאוזנים כמו של בנך, לא נפתרים באופן מיידי. כעת כבר בוודאי הם מחוברים לתגובות שלכם, שאולי גורמות לו "להתבצר" בעמדתו. אפשר להתחיל להרחיב את המגוון שהילד אוכל, בהקפדה על ארוחות ערב משפחתיות ועל ארוחות משותפות רבות ככל שניתן במהלך סוף השבוע. רצוי שתתנו לילד אוכל מגוון וטעים בשולחן, כשהאחריות שלו היא לנסות ולטעום. הימנעו מלכעוס עליו או "לדחוף" מזונות. כדאי להסביר לו, במקום זאת, את החשיבות של אכילה מאוזנת לצורך גוף חזק ובריא.
באם אתם מרגישים שהרגלי האכילה הקלוקלים נותרים בעינם, אפשר להתייעץ עם דיאטנית, למשל בקופ"ח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומנות חברתיתאפרת26/06/2011
שלום, אני מאוד מודאגת לגבי בני, מסיים כיתה ד' ויש לו חבר טוב אחד שהם מסתדרים מצויין, בני משתוקק להיות עם יותר חברים מהכיתה, אך יש לו בעיה שאיננו יודע לשמור על קשרים וגם האינטרקציה החברתית שלו איננה טובה, מידי יום חוזר מבית ספר עם סיפורים שרב עם ילד זה או אחר ואפילו עם קבוצת ילדים-לוא דווקא מהכיתה, גם כשמתחיל להתחבר לילד מסויים אז כעבור כמה זמן נוצר מריבה בינהם,כואב לי מאוד ואני מודאגת , הרי זהו גיל שמתחילות להיווצר חבורות חבורות בכיתה ואני חוששת כפי שאני רואה עד כה, שבני ישאר עם חבר אחד ויחיד-שלמעשה גם לאותו חבר אין הרבה חברים מהכיתה. כיצד אוכל לעזור לבני וכיצד יוכל ללמוד מיומנויות חברתיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיומנות חברתית - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אפרת,
המענה הכי יעיל בנושא הוא קבוצות טיפוליות במיועדות לכך. נסי לחפש באינטרנט "קבוצות למיומנויות חבתרתיות". בינתיים את יכולה לנסות להבין יותר בפרטים מה זאת אומרת האינטראקציה החברתית שלו איננה טובה, איך זה בא לידי ביטוי, האם הוא לא מוכן לוותר ולחלוק, האם הוא לא מבין נכון סיטואציות, האם קשה לו לשלוט בהתנהגותו, האם הוא אלים, ולפי סוג הבעיה לחשוב איך לתת לו כלים חלופיים, למשל איך אפשר להבין אחרת סיטואציות שהוא מבין אותן כאיו הן נגדו אבל זו בעצם לא האפשרות היחידה לפרש את מה שקרה, איך אפשר להגיב אחרת כשפוגעים בו וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מטיטוליםוולי26/06/2011
שלום! :)
בני הקטן בן שנתיים בדיוק. הוא מאד מפותח לגילו- הולך מגיל 11 חודשים, מדבר בשפה עשירה ושוטפת, פעיל, שמח, ברוך השם!!
כבר לפני חודשיים הוא הראה סימנים ברורים של בשלות לגמילה מטיטולים- הוא הודיע לי כשהיה לו קקי ולאחר מכן גם פיפי. לפני כחודש הוא פשוט הוריד את הטיטול ובכל הזדמנות עשה את צרכיו בעצמו. בהתחלה שיתפתי פעולה באופן מלא ואיפשרתי לו להיות ימים שלמים ללא טיטול, לעשות בשירותים או בגינה. העניין הוא שהוא מאד אוהב לעשות בכל מקום חוץ מהשירותים- על הרצפה, על צעצועים מסויימים, על המדרגות ועל השטיח- הכל במתכוון ובשמחה גדולה. אני,בהחלטה של חוסר אונים,החזרתי לו את הטיטול כי היה לי קשה המרדפים והצבת הגבולות, גם אם הצלחתי- תמיד הוא מצא הזדמנות פז לעולל מעללים...
כרגע הוא עם טיטול וכשהוא מבקש קקי הוא הולך לשירותים. אני חוששת שזה יוביל לנסיגה וכאשר ננסה להוריד לגמרי- המומנטום יעבור ויהיה קשה. מה את ממליצה לעשות?
אציין שעד עכשיו היה אתי בבית ובספט' נכנס לגן.
תודה רבה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מטיטולים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט28/06/2011וולי שלום,
נהדר שהבן שלך מאותת לך שהוא מוכן לשלב ההתפתחותי הבא, שהוא גמילה מחיתולים, וטוב שהיו נסיונות להתנסות ויוזמות מצידו בעניין.
אולם כעת עלייך לקחת את העניינים לידיים ולנהל את התהליך, ולא להשאיר אותו בידיו של בנך. את צריכה להסביר לו באופן מאוד ברור ומותאם לגילו שמעכשיו הוא מפסיק להשתמש בחיתול, והוא ילך לשירותים/ישתמש בסיר בכל פעם שיהיה לו פיפי או קקי. הצבת גבולות ברורים והסבר לילד מה מותר ומה לא מתאים מעתה, הם חשובים ביותר!! כלומר, מעתה א-ס-ו-ר לו לעשות פיפי על צעצועים, בוודאי שלא בכוונה! הדבר צריך להיות ברור.
נראה לי ממה שכתבת, שלך ולילד שלך יתאים מאוד להשתמש בטבלה עם "חייכנים" כך שהוא יקבל פרס על כל כמה פעמים בהם עשה את צרכיו בשירותים או בסיר. כמובן שחשוב שאת ואביו של הילד תהיו מעורבים שניכם בגמילה, תקחו את הילד מדי כחצי שעה (בתחילת התהליך) לשירותים ביוזמתכם וכדומה, על מנת שהגמילה תתבצע במהירות ובקלות יחסיות.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה,
וולי29/06/2011תודה תודה!! איזו מתנה שיש כזה מקום לפנות אליו בעת הצורך.
יישר כח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור, בהצלחה בתהליך
ד''ר שירי שדה שרביט29/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובות לילדים שליאמא26/06/2011
אבא של ילדי (שנה ו 8 וילדה בת שנתיים ו 9 ) עזב את הבית לפני 6 חודשים ,
מאז הסדרנו ראיה לילדים 3 פעמים בחודש
השבוע הוא הודיע לי שהוא לא מתכוון לבא יותר שאני מוזמנת להרגיל אותם שאין אבא !!
אני חייבת ייעוץ בנושא איך להתמודד עם זה מול הילדים ?
אילו תשובות לספק להם במיידי ובהמשך החיים ?
מה אומרים לילדה בגיל של ביתי שמעריצה את אבא שלה ומחכה לו בכליון עיניים ??
אני חייבת הנחייה אשמח אם תוכלו לספק לי המלצות מיידיות + הפנייה לגורמים שיש להם את הכלים להתמודד עם זה
אודה מאוד לעזרתכן
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות לילדים שלי - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום לך,
אנא כיתבי לי את איזור מגורייך כדי שאוכל להמליץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות לילדי
אמא26/06/2011אנו גרים באשדוד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות לילדי - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום לך,
את יכולה לפנות למרפאה לבריאות הנפש של משרד הבריאות באשדוד, יש להם מרפאת ילידם מצויינת ואני מניחה שאפשר לקבל שם הדרכת הורים, ובחינם.
תתענייני גם בעירייה, אם קיימת במחלקת הרווחה תחנה לייעוץ זוגי ומשפחתי, גם שם אפשר לקבל בודאי הדרכת הורים במחיר מסובסד.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבריםאורי26/06/2011
שלום רב,
בתי עברה למשפחתון בגיל שנה ובגיל שנה ושלושה חודשים לגן. לאחר שלושה חודשים נוספים, קנינו בית ועברנו למושב ושוב נאלצנו להעביר את בתנו לגן חדש.
היום (בגיל שנתיים) לאחר חצי שנה בגן הנוכחי אנו לא מרוצים מהרבה מאוד דברים (וכן מספר אמהות נוספות אשר מעבירות את ילדיהן לגן אחר בישוב) בנוסף אנו מרגישים שגם לבתנו לא טוב.
בשנה הבאה היא אמורה לעבור לקבוצת הגדולים (שנתיים עד שלוש וחצי) ותהייה במבנה אחר ועם ילדים נוספים וכן אנשי צוות שונים.
שאלתנו היא האם יהיה נכון להעביר אותה לגן אחר ביישוב יחד עם עוד ילדים שבקבוצתה, או להשאירה. אנו מתלבטים בסוגיה זו אשר מקשה עליינו מאוד את צעדינו לקראת השנה החדשה.
נשמח מאוד לשמוע מכם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעברים - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אורי,
אכן הילדה עברה המון מעברים בזמן קצר וזה ממש לא מומלץ.
אם אין בעיה בטיחותית או של חלילה התעללות אולי כדאי לא להעביר, כרגע ולחכות שבשנה הבאה יהיה יותר טוב עם צוות חדש.
כמובן שזה תלוי בגם בסיבות לכך שאתם לא מרוצים והילדה לא מרוצה ואיך זה באת לידי ביטוי. הםא בוכה ולא רוצה ללכת לגן? האם אין לה שם חברים? אם בסך הכל מתסגלת יפה, לא הייתי מטלטלת אותה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
