פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    רוית
    30/06/2011

    שלום לכן,
    הבת שלי סיימה כיתה א' חזרה הביתה די עצבנית ואז כאשר היא רבה עם אח שלה היא כנראה פרקה את אשר על לבה ואמרה שהיא חלשה ורק היא לא מצליחה שיהיו לה ציונים גבוהים. אציין כי לטענת המורים היא אינה מממשת את הפוטנציאלה שלה.ז"א יש לה יכולת אך היא לא באה לידי מימוש ועל כן התעודה שלה בסדר לא יותר מזה. אני ובעלי עושים ככל שניתן לחזק אותה מבחינת לימודים אך היא לא תמיד רוצה וזה לא קל. הסברתי לה שאם היא תתאמץ יותר בלימודים היא תוכל ל הגיע להשגים גבוהים התשובה שלה היתה שהיא רוצה אך המוח שלה לא יכול הוא לא יודע. לא ממש נכנסתי איתה לעומק ודי הייתי מופתעת מהאמירה. השאלה שלי מה עלי להגיד או לעשות וכיצד להתייחס לאמירות שלה שהיא לא יכולה וכאילו היא נשלטת עי משהו אחר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום אילנה,
    אכן נושא כאוב, וחבל לדעתי שכבר בכיתה א' מכניסים בצורה כל כך לוחצת את נושא הציונים. זה לא היה בעבר כך.
    בכל אופן כדאי לברר האם הקושי שלה וחוסר הרצון לשבת איתכם וללמוד נובע מזה שיש אווירה לחוצה סביב העניין, אולי זה נעשה בחוסר סבלנות מסויים לקצב שלה, ותוך כדי הרגשה של אכזבה או חרדה מכישלון.
    לימודים, במיוחד בגילאים קטנים יכולים להעשות בהנאה ותוך כדי משחק. למשל לתרגל את נושא הקריאה תוך כדי המחשה והמחזה שלו, למשל המחשה של נושא החשבון על ידי חפצים ומשחקים וכו', אפשר לעשות את זה בצורה מצחיקה, למשל לקרוא סיפור כשעושים פרצופים מצחיקים או עומדים על רגל אחת או מתמסרים בכדור וכו'. המטרה היא לא להספיק הרבה חומר בהכרח, אלא לשבור את הקרח ולרכך את החרדה מכישלון, ובעקבותיה את הרתיעה מלימודים.
    כמו כן חשוב לחזק הילדה על עצם ההשתדלות ולא בהכרח על הישגים.
    והכי חושב לזכור שלימודים תמיד אפשר להשלים אבל את הילדות לא, ולנסות לא להיות בלחץ מזה ולא לשדר לחץ לילדה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5.5
    שרון
    30/06/2011

    שלום יש לי 2 שאלות לגבי בני בן ה- 5.5:
    1. לגבי הרטבות לילה - בני נגמל מחיתולים בגיל 3 וכל היום הוא לא מפספס ולא בורח לו בכלל. הבעיה היא בלילות, כמעט כל לילה הוא עושה פיפי במיטה מתוך שינה ולפעמים בכלל לא מרגיש בזה. לפעמים הוא כן מתעורר ובא אלי שאחליף לו בגדים. כמובן שכל הזמן אנחנו מדברים על זה, אבל זה לא עוזר- מה עושים?
    2. הבעיה השניה - וזו בעיה - הילד לא אוכל פירות וירקות בכלל! לא מוכן לשמוע ולראות את זה, כמה שאני משכנעת לא עוזר. האם יש דרך לפתח אצלנו חשק לזה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום שרון,
    לגבי הרטבת לילה - נסו את שיטת הפעמון, התייעצו עם רופא המשפחה שלכם.
    לגבי האוכל - לא ידוע לי על שיטות לפתח חשק לאוכל שלא אוהבים. אם יש לו חסכים תזונתיים - אפשר להתייעץ עם דיאטנית ילדים, אולי יש לה רעיונות, או לחילופין להשלים את החסר על ידי תוספי מזון שמתאימים לילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר שמיעתית
    נירה
    30/06/2011

    בני בן 4
    למעלה משנה הוא מפחד מבלונים (שלא יתפוצצו). קישרתי זאת לבלון הליום שהתפוצץ כשהיה בן שנתיים בחנות ששהה בה.
    אולם הוא חושש גם מרעש שע שואב אבק, זיקוקים, כלומר מרעשים פתאומיים .

    למי עליי לפנות? אני רוצה להתחיל כבר בטיפול ואינני יודעת למי לפנות?

    יכול להיות שזה על בסיס רגשי? בעבר קצת גמגם (כחודש כשהיה בן 3) כשאני ובעלי היינו על סף פרידה והיה מתח בבית.

    אשמח לתגובה מפורטת ומכוונת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר שמיעתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר שמיעתית - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום נירה,
    את יכולה לברר במכון להתפתחות הילד אם יכולים לעזור לך בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול במרפאה עקב עשית צרכים בתחתונם
    אמא מודאגת
    30/06/2011

    אני ובעלי פרודים מזה שנה ויש לנו ילד בן 4 בחצי שנה האחרונה התחיל לבאוח לו קקי ופיפי בתחתונים בטענה שלא שם לב גם בבית וגם בגן (בהתחלה זה קרה פעמים ואח"כ עבר אבל נשאר אם הפיפי ועכשיו זה קורה על בסיס יומי)בפגישה ברווחה יחידת הסיוע המליצו לי ללכת למרפאה ציבורית לבריאות הנפש-הדרכת הורים.(בהתחלה הילד לא התבייש ולא הפריע לו המעשים אך פתאום זה מתחיל להפריע לו וכולי פחד שלא יצחקו עליו בגן)
    האם יש טיפול אחר שיותר טוב בשבילו ? ואיך אפשר למצוא את הטלפון שלהם ?
    אשמח אם מישהו יוכל לעזור
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול במרפאה עקב עשית צרכים בתחתונם - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום לך,
    טיפול במרפאה לבריאות הנפש אמור להיות טיפול מצויין והוא בחינםואין לך מה לחשוש. כל מטפל שעובד עם ילדים יכול לעזור. אין מקום מסויים, אלא כמו שמוצאים המלצה על כל מטפל פרטי אחר, דרך מכרים וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה

    שלי
    30/06/2011

    תודה רבה על התיחסותך אולי תוכלי להמליץ לי על מטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה - תגובה

    סמדר ריינר
    01/07/2011

    שלום שלי,
    את יכולה לפנות לאחת ממנהלות הפורום באיזור מגרייך ולבדוק איתה אם היא מטפלת בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריב ושליטה בין שתי אחיות
    דנה
    30/06/2011

    שלום לכם,
    יש לי שתי בנות בנות תשע ושש.
    הבת הגדולה מנסה כל הזמן לשלוט בבת הצעירה תוך כדי כך שהיא משתיקה אותה ולא נותת לה לדבר, צועקת ואף מאיימת עליה. הם גם נוטות לריב בינהן.
    אנא עזרתכן כיצד לפתור את הסוגייה.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריב ושליטה בין שתי אחיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריב ושליטה בין שתי אחיות - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום דנה,
    כדאי תפרטי יותר על המשפחה ועל הילדות, במיוחד על סדר היום בבית ועל משך הזמן בשהן מבלות ביחד והיכן המבוגרים נמצאים בזמן הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליטה של הבת הגדולה

    דנה
    30/06/2011

    בבוקר אני נמצאת איתן.
    הוויכוחים קורים ליד שולחן ארוחת הבוקר וזמן הנסיעה לב"יס ולגן.
    אחה"צ בזמן שהן שוהות זו במחיצת זו.
    כמובן שאנו בתחילה נותנים להם לפתור בעצמן את המריבות.
    כשהן לא מסתדרות אנו מתערבים.
    אנו מסבירים לילדה הגדולה שיש לתת לילדה הקטנה גם לדבר ולהביע את דעתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליטה של הבת הגדולה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום ענת,
    לא ענית על מה ששאלתי. לא שאלתי מתי הן רבות. שאלתי על סדר היום שלהם, והאם הם נמצאות חלק מהיום לבד ללא מבוגר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת חמש וחצי
    ראובן
    30/06/2011

    בתי בת חמש וחצי עם תסמונת איקס שביר ועיכוב התפתחותי. היא ישנה עם חיתול בלילה וכמה פעמים בשבוע היא מתעוררת עם חיתול מלא פיפי וקקי מרוח על גופה ועל שערותיה ואפילו על הקירות שליד המיטה.. מה אני עושה על מנת לגמול אותה מלעשות קקי בשנה וללכלך את עצמה ואת מיטתה?

    אנא עזרו לי

    ראובן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת חמש וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת חמש וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום ראובן,
    אני חושבת שצריך להבין את ההתנהגות הזו יותר לעומק וממליצה לך לפנות לייעוץ מסודר בעניין. אולי במכון להתפתחות הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה
    עינת
    29/06/2011

    בני בן השנתיים ותשעה חודשים מגיב בתוקפנות בכל פעם שאני פוגשת בקרבת הגן/הבית חברה ומשוחחת איתה, או מקבלת שיחת טלפון מחברה/משפחה ומגיבה כלפיה בשמחה.
    אני מניחה שזה סוג של רכושנות על היחס האוהב שלי, אבל התגובות שלו - נשיכת היד שלי, צביטות, שריטות וכשאני מרימה אותו סטירות, גורמות לי מבוכה וחוסר אונים.התגובות שלו מיידיות, כלומר אני לא מספיקה להחליף מילה וכבר "חוטפת".
    אני מסבירה לו שוב ושוב שהתגובות האלה לא נעימות לי/ אסור לנשוך וכו', שאני רוצה לדבר ושיחכה בסבלנות, אך הוא ממשיך להגיב באותה דרך.
    יש לציין שמבחינה חברתית לוקח לו זמן "להפשיר" ושהתקשורת החברתית שלו עוד לא מפותחת והוא יחסית מעוכב מבחינת מיומנויות חברתיות עם בני גילו.(עם מבוגרים הוא מתקשר מצויין). כמו כן באופן כללי המזג שלו נוח ונעים, אין לו התקפות זעם והוא ילד שמח ואהוב שמקבל שפע תשומת לב (בן בכור ועדיין יחיד).
    אשמח לקבל הנחיה איך להגיב וממה זה יכול לנבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום עינת,
    זה נובע מכך שאת לא מציבה גבול בצורה מספיק אסרטיבית. את משתמשת בהסברים כאילו הם הצבת גבול, וזה לא המקרה כאן. חשוב להגיב בנחרצות ולהגיד לו בקצרה ובטון תקיף שיירגע ומייד כי את לא מוכנה להתנהגות כזו. ואחר כך להתעלם מהמשך ההתנהגות כי זה בעצם מתן של פרס של תשומת לב שהוא לא אמור לקבל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שליטה בצרכים בגיל 3 וחצי
    שהם
    29/06/2011

    בני בן 3 ועשרה חודשים, התחלנו איתו את תהליך הגמילה (לבד בבית) בגיל שנתיים. כבר מההתחלה הוא יבש בלילה. אבל במהלך היום הוא מרטיב (קקי כמעט בכל הימים מבקש ועושה בשרותים) אפילו 5 פעמים ביום ולפעמים גם לא אומר שעשה פיפי.
    שאלותינו הן האם בגיל זה זה עדיין נורמלי?
    האם יש משהו אותו אנו יכולים לעשות למען לטפל בבעיה?
    אנו די מתוסכלים מהמצב ונשמח לעזרה.
    בברכה ותודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שליטה בצרכים בגיל 3 וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום שהם.
    יש גם ילידים גדולים יותר שלא גמולים עדיין. כך שהגיל הוא לא הבעיה כאן. עם זאת ברור שהילד השיג שליטה בסוגרים, וההרטבה ביוםן לא נובעת מחוסר יכולת אלא ייתכן שהיא מצביעה על משהו אחר. כדאי לפנות לייעוץ מסודר כדי להבין יותר לעומק מה הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים עם ילד בן שנתיים
    דנית
    29/06/2011

    שלום רב!

    בימים האחרונים בני בן השנתיים מתנהג "מוזר" ביחס למה שאנו רגילים.

    יש לו התקפות זעם,לא ברור לנו מה הוא רוצה.הוא מרביץ לנו,וזורק דברים.

    לפני חודשיים נכנס לגן חדש,בגן הוא הכי קטן.(הבא אחריו בגיל הוא בן שנתיים וחצי)

    כמובן שהיו לו קשיי קליטה,ואנו מרגישים שעדיין יש לו,קשה לו להפרד מאיתנו בבוקר.

    בגן מדווחים לנו שהכל בסדר איתו,שהוא משחק יפה,אוכל וישן טוב.

    שאלתי היא, האם זה נכון להשאיר אותו בגן שהוא כרגע עד ספטמבר הילד הכי קטן?
    או האם כדי להוציא אותו ולהכניס אותו שוב בספטמבר?

    ודבר נוסף ממה יכול לנבוע התנהגות זו? האם זה מתסכול כלשהוא?
    ידוע לנו על גיל שנתיים הנורא,אנחנו פשוט לא בטוחים שזה קשור כ"כ

    אנא התיחסותך המהירה אננחנו ממש אובדי עצות.

    בברכה

    דנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים עם ילד בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים עם ילד בן שנתיים - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום דנית,
    אין לילד שום קשיי קליטה בגן. בגן הוא משתלב מצויין. הבעיה היא בפרידה מכם בבוקר, וייתכן שאתם עושים אותה לא נכון. כדאי לא להתרגש מהבכי שלו בכניסה לגן לעשות פרידה קצרה ועניינית, ייתכן שאם תנהגו כך לא תהיה לילד סיבה לעשות עניין מהפרידה.
    כמובן שאין להוציא אותו מהגן ולהחזיר אותו אחר כך. אין שום בעיה בגן הבעיה היא בפרידה מכם בבוקר והיא כנראה יותר קשורה לקשר אתכם מאשר לגן.
    אכן הוא נכנס לגיל שנתיים וצריך למצוא דרך להציב גבולות בצורה בטוחה, עיקבית ורגועה. יכול להיות שאתם מתקשים בכך כי קשה לכם לקבל את התוקפנות שלו ואת השינוי שחל בו, שהוא שינוי טבעי וחשוב שמעיד על כך שהוא מתפתח כראוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מתמודדים עם הפלה מאוחרת
    ניסים
    29/06/2011

    שלום , השבוע התבשרנו בשורה מכאיבה כי בבדיקת מי שפיר התגלה פגם בעובר ויש לבצע גרידה . לנו שני בנים בני 8 ו-5 , בני בן ה-8 היה נוכח בזמן הידיעה המכאיבה ונאלצנו לספר לו כי ישנה בעיה . ההפלה מתוכננת ליום ראשון הקרוב . מאחר ואישתי נמצאת בשבוע 21 להריון ,ההריון מאוד מוחשי אנחנו רואים תזוזות ובעיטות של העובר הילדים מאוד ציפו לאחות וכל הזמן היו מחבקים,מלטפים מדברים איתה.... שאלתי היא איך להעביר לילדים ? מה להעביר להם ? מה נכון להגיד ?

    תודה :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מתמודדים עם הפלה מאוחרת - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום ניסים,
    אפשר לדבר עם הילדים על כך שעד שהעובר לא נולד הוא עובר ועדיין לא תינוק. לצערכם הרב, העובר הזה לא בשל ולכן לא יוכל להיוולד, ואתם מקווים שבהמשך (אם אכן יש לכם תכנית כזו) תוכלו לנסות שוב.
    חשוב שתתנו לאכזבה ולעצב להתבטא (גם אם זה לא באותו הרגע, ייתכן שזה יבוא בהמשך), ושתהיו קשובים אם עולות חרדות או שאלות סביב הנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה וחדר לתינוקת בת 10 חודשים
    אביבית
    29/06/2011

    בעוד כחודש אנחנו עוברים דירה. בתי תהיה אז בת 10 חודשים. אנחנו מתלבטים האם להעבירה לחדר משלה או להמשיך ולהלין אותה במיטה משלה איתנו בחדר (כמו היום). ברצוני לציין שהיא תינוקת יונקת שמתעוררת המון פעמים בלילה כדי לינוק ואני תוהה אם העברה לחדר נפרד תשפר או תרע את המצב?
    תודה,
    אביבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה וחדר לתינוקת בת 10 חודשים - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום אביבית,
    יכול להיות שבאופן זמני העברה לחדר אחר תרע את מצב אך חשוב לנסות לעמוד בזה בקור רוח. כדאי שילדה בת 10 חודשים לא תישן כבר בחדר ההורים. לא נורא לחכות עם זה מעט, ולעשות קודם את ההעברה לדירה ורק אחרי חודשיים נאמר, את ההעברה לחדר אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך בוחרים טיפול?
    שרון
    29/06/2011

    בחודשיים האחרונים עובר על בני בן ה-11 משהו. הוא בוכה מכל שטות, מקלל, מרביץ, מסרב לכל דבר, רב בלי סוף עם אחותו, לא ממושמע. אין ספק שהנכנו צריכים ללכת איתו לטיפול אך איך בוחרים את המטפל המתאים: פסיכולוג, קורצ'ר, טיפול רגשי במאצעות אומנות או תנועה וכו'..אנחנו מיואשים והילד אפילו יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך בוחרים טיפול?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך בוחרים טיפול? - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום שרון,
    לא כל כך חושב באיזו שיטה תבחרו, אא יותר שתבחרו במטפל שיש לכם כימיה איתו ואתם סומכים עליו.
    כדאי לנסות לקבל המלצות, מפסיכולוגית בית הספר או מאנשים שאתם מכירים שנעזרו בעבר בטיפול ויכולים להמליץ לכם, ואז להיפגש עם המטפל ולראות אם מדובר באדם נעים, אמין, מקצועי בעיניכם ואם הילד מתחבר אליו, וכמובן אם יש לו הסמכה פורמלית שכוללת לפחות תואר ראשון ושני במקצוע שלו אם מדובר במטפל באומנות, או תואר שני ולימודי בית ספר לפסיכותרפיה אם מדובר בעובד סוציאלי קליני, או סיום התמחות לפסיכולוג קליני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך בוחרים טיפול? - תגובה

    ליאת גרוס
    30/06/2011

    שלום שרון
    יש גישות טיפוליות שונות וכל אחד מאמין במשהו אחר. אני יכולה רק לכתוב את דעתי ואני שלמה איתה לגמרי. לדעתי חשוב מאד שההורים יהיו מעורבים בטיפול. הילד עדיין בגיל בו אתם גורם מאד מרכזי בחייו ויש לכם השפעה חיובית (או שלילית) משמעותית. אני ממליצה על פגישה עם פסיכולוג שייפגש קודם אתכם ההורים ושייערב אתכם כחלק מהתהליך הטיפולי. אל תשלחו אותו ל"תיקון" אצל מטפל . פסיכולוג טוב ידע להתאים את הגישה והטיפול לילד ולבעייה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש
    לנה
    29/06/2011

    שלום רב,

    יש לי ילד בן שנה ושבעה חודשים. עד לפני מספר שבועות הכל היה בסדר, הילד היה רגוע, התנהג יפה מאד. אציין שעכשיו יוצאות שיניים טוחנות שאולי גורמות לחלק מהבעיות.
    לפני שבוע סיפרו לי בגן שהוא התחיל להיות אלים כלפי הילדים, בעיקר לוקח צעצועים ומוצצים (בשביל הכייף ולא לשימוש עצמי). כמו כן הוא התחיל להתעקש בבית על כל דבר שהוא רוצה ואנחנו לא מרשים לו או לא נותנים לו. הוא רוצה משהו ולא ממש יודע מה (למשל יש ארון ספרים. אז הוא מצביע עליו אך כשאני מציעה לו ספר כלשהו הוא דוחף אותו חזרה, עד שמסיימים לעבור על כל הספרים), פותח מקרר ומתחיל להסתכל על הכל וכל מה שאני מציעה לו (למעט מעדנים) הוא דוחף חזרה וכמובן מתעצבן על גבור צרחות.
    אנחנו די מתעקשים ומשתדלים לא לוותר לו בהרבה מקרים.
    אבל זה גורם לבכי וצעקות ברוב השעות (המעטות) שאנחנו ביחד.
    לא מעט פעמים הוא נכנס לבכי היסטרי ואחר כך קשה מאד להרגיע אותו (אפילו החיבוק לא עוזר).
    אנחנו מאד רוצים להחזיר את הרוגע והשלווה הביתה.
    אודה להצעתכם,
    לנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד רגיש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום לנה,
    מדוע את חושבת שהילד רגיש? לא נראה לי שיש קשר בין ההתנהגות שאת מתארת בין רגישות. רגישות אמורה להיות משהו עדין ומה שאת מתארת כאן זה אלימות וצרחות.
    יכול להיות שהילד סובל מחוסר גבולות. ייתכן שחלק מהקושי שלך להציב גבולות נובע מזה שאת נותנת פרשנות של רגישות להתנהגות שלפעמים היא סוג של אלימות.
    אין שום סיבה להציע לילד עשרות ספרים וסוגי אוכל עד שהוא מתרצה. צריך לשים את הגבול הרבה קודם. וזה בסדר שהוא צורח, מותר לו לצרוח. חשוב מאוד שאת לא תתרשמי מהצרחות ולא תיכנעי להן. כל פעם שאת חשה חוסר אונים כזה מולו במקום להציב לו גבולות הצרחות שלו רק מתגברות כי הוא נכנס לחרדה מחוסר האונים שלך.
    אין דבר מפחיד לילד יותר מלראות כמה הוריו חלשים ומתקשים להגיד לו לא.
    חשוב שתציבי גבול בזמן, גם אם הוא יצרח, בטווח הארוך הוא בסופו של דבר יצרח פחות אם תנהגי כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש

    לנה
    30/06/2011

    המון תודה סמדר. את האמת פשוט לא ממש ידעתי איך להגדיר את הכותרת, או שאולי באמת בתת מודע אני חושבת שהוא נהיה רגיש להכל... כל הזמן בכי.
    אני משתדלת ועובדת על לשים גבולות מגיל 0, אבל אני אכן מרגישה שאני לא יודעת מתי אני צריכה להתעקש ומתי לא. מה חשוב יותר ומה פחות.
    אבל מה אני עושה עם האוכל? אומרים לי שבגן הוא אוכל הכל! ובבית חוץ ממרק, סלט או/ו עוגות ועוגיות וכמובן מעדנים כלום. פשוט זורק את האוכל מהשולחן. וכשאני כועסת עליו ומוציאה אותו מהכיסא מתחילות הצרחות.לפי מה שאת אומרת אני כן צריכה לתת לו לצרוח כמה פעמים עד שהוא יסכים לאכול ארוחת הערב משביעה או מגוון ארוחות ביום שבת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום לנה,
    את צריכה להניח לעניין האוכל לגמרי. אם הוא לא רעב שלא יאכל. את נותנת לו לנהל אותך סביב האוכל כי את נורא חוששת מה יקרה אם הוא לא יאכל והאמת היא שלא יקרה כלום. אם הוא יראה שזה לא נורא קריטי עבורך הוא יאכל כשהיה רעב, כמה שמתאים לו וממה שיש וזה בסדר גמור.
    אם את עדיין לא מצליחה פני להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה

    לנה
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה
    עמית
    29/06/2011

    בני בן 3 בעבר היה אוכל בתיאבון רב סוגים שונים של אוכל, כיום אם יושבים מול השולחן הוא לא אוכל באופן יזום, ואנחנו צריכים לעודד אותו או להתחיל להניע תהליך של אכילה, רק אז הוא מתחיל לפתח תיאבון, רוב הזמן כששואלים אותו הוא לא רעב ולא מעוניין, בגן מספרים שאוכל יפה אבל גם צריך להתניע את התהליך, כמו כן , הגננת מספרת שהוא משהה את האכילה, האוכל נשאר זמן רב בפה, ואם עוזבים אותו אז הוא מפסיק לאכול.

    חשבתי על פתרון שבו אנחנו אוכלים ארוחת ערב ולא מעודדים אותו לאכול, אם הוא אוכל אז בסדר אבל אם לא אז הוא יצטרך להתמודד עם זה, בפעם האחרונה שעשיתי את זה הוא קם וביקש לאכול אחרי כמה שעות וננתי לו כי נשברתי וחשבתי שאם הוא מתקשר רגשית דרך האוכל בגלל שאני בהריון אז אני לא רוצה לא לתת לו מענה ורק להחמיר את המצב.

    בקיצור מה אתם מציעים לי לעשות, האם אחרי שהוא לא אוכל וקם בלילה לא לתת לו לאכול שילמד לשאת בתוצאות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלםו עמית,
    אני חושבת שאת עושה נכון, ולא יקרה כלום אם הוא לא יאכל בלילה ויחכה לבוקר.
    במקביל, חשוב לעבד איתו את ההשפעות של ההריון לגביו, החששות שלו מהולדת אח נוסף, וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אישי לילדה בת 5 שנים
    אודליה
    29/06/2011

    צהרים טובים,

    שמי אודליה ויש לי בת בגיל 4.10 שנים ששמה טוהר. טוהר ילדה מדהימה, מקסימה, מתנהגת יפה... ועוד ועוד. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה מאז שעברנו לגור יחד עם בן זוגי, הילדה פיתחה תאבון בלתי מוסבר- היא כל הזמן מחפשת אוכל והיא גם שמנה, היא לא מתחברת בקלות לאנשים כמו בעבר והיא מאוד תלותית בי, מאוד.
    אני חייבת לציין שגוננתי עליה מאוד מגיל קטן ונוסיף לזה את העובדה שלפני כשנתיים היא חוותה את הגירושין שלי ושל אביה (שלא היו יפים).
    היום אני והגרוש שלי חולקים את המשמורת על הילדה, כאשר 3 ימים בשבוע היא בבית ויומיים אצלו, וכל סוף שבוע שני היא אצלו.
    היינו בסופ"ש האחרון בנופש עם הילדה ובן זוגי והבנות שלו, וטוהר לא הייתה מוכנה לשחרר אותי ולהיות עם הילדים האחרים, חוץ מאשר במועדון הילדים. בחזרה, היא סיפרה לי ולאביה שהיא נהנתה מאוד מאוד והיה לה מאוד כיף, אבל לגננת שלה סיפרה שלא היה לה כיף בכלל.
    יש לי בעצם 2 שאלות:
    א- האם ייתכן שהילדה סובלת מדכאון?
    ב- אמרו לי שבגיל שלה פסיכולוג הינו רק עבור הכוונת הורים, האם אין פסיכולוג אשר יוכל לאבחן אותה ולא רק לייעץ? שיוכל לעבוד גם איתי וגם איתה?
    המון המון תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול אישי לילדה בת 5 שנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אישי לילדה בת 5 שנים - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום אודליה,
    בודאי שאפשר לעבוד גם איתה וגם איתך, יש אפשרות של טיפול דיאדי, שמותאמת במיוחד לגיל הרך וזהו טיפול משותף להורה וילד ביחד, ומעבר לזה בגיל 4 אפשר בהחלט לעבוד גם הילד לחוד, לא תמיד בטוח שזו הדרך העדיפה. אם תיגשי למטפל ובכל זאת ההחלטה תהיה לעבוד רק איתך, זה לא אומר שזה יהיה פחות יעיל עבור הילדה.
    את בעצמך מבינה שמה שעובר על הילדה הוא לא בגללה אלא בגלל הנסיבות המשפחתיות ולכן עבודה עם ההורים במקרים כאלה יכולה להיות מאוד מועילה.
    אןמנם את יוצאת מתוך הנחה שזה בגלל הגירושים שהסתיימו, אבל ייתכן מאוד שגם עכשיו קורים דברים גם אצלך וגם אצל הגרוש שלך בבית שצריך לראות איך מנהלים אותם אחרת כדי שלילדה יהיה יותר קל.
    זה יכול להיות הרבה יותר יעיל מלעבוד עם הילדה לחוד, במקרים מסויימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפניה למטפל מתאים

    אודליה
    30/06/2011

    בוקר טוב,
    תודה רבה על המענה.
    האם יש באפשרותך להמליץ לי על מטפל מתאים באזור מגוריי?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ציינת את איזור מגורייך.

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשון לציון

    אודליה
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשון לציון - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום אודליה,
    אני לא מכירה באופן אישי באיזור מגורייך, אבל את יכולה להתייעץ עם הפסיכולוגית של הגן, היא בודאי מכירה, ויש גם מרפאה ציבורית של משרד הבריאות בראשל"צ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה, אני אכן אפנה אליה. שב

    אודליה
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום