מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה לגבי בניבת שבע22/06/2011
יש לי ילד בן שנה ו8 חד' (ילד יחיד וראשון ) הוא ביישן לעיתים
כאשר הוא רואה אנשים חדשים לא מוכרים הוא לא מתקרב ולא מעוניין להתקשר אליהם ולהגיב גם. איתנו הוא כמובן פתוח מאוד
בגן הוא נורא עסוק בעצמו עדיין לא משחק כל כך עם ילדים אחרים אך מגיב בחיוב כאשר הוא רואה ילדים אחרים זרים לו
הגיעה אלינו לבית בת דודה שלי והוא יתבייש ממנה במהלך סוף שבוע כאשר התארחה אצלנו
ההתנהגותו היא בסדר ? נורמלית? לגיטימית ? הביישנות הזו היא בסדר היא לא פוגעת בו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרם קיבלתי תשובה אני ממתינה לתשובה
בת שבע23/06/2011זה די חשוב לי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
סמדר ריינר23/06/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_הורים_לתינוקות_הורים_לפעוטות' id=link]הורים לתינוקות, הורים לפעוטות[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית חברות בגןתמר22/06/2011
שלום רב, רציתי לבקש עצה כיצד לנהוג. בתי בת 4 נמצאת במסגרת גן. בעוד שבשנה שעברה, היתה ילדה פתוחה ומאוד פופולרית בגן, השנה נראה ההפך, היא בישנית ומסוגרת בעצמה. לגן השנה נכנסו 3 בנות חדשות, שיצרו מעין חבורה. בתי התחברה לאחת מן הבנות, ומאז היא אומרת שבהפסקות היא משחקת עם חבורה זו. במקרים שראיתי את ארבעת הבנות לא במסגרת הגן, שמתי לב שבתי היא המובלת, היא רודפת אחר הבנות, ואלה מצידן אינן מתייחסות אליה כלל. ניסיתי להסביר לה, שישנם עוד ילדים בגן שרוצים להיות חברים שלה, והיא לא חייבת כל יום לשחק עם אותן הבנות. ניסיתי ליזום, ועדיין ממשיכה בכך, פגישות לאחר הגן עם ילדים אחרים ולא רק עם הילדה שעמה התחברה. אך נראה, כי אין הם מעניינים אותה והיא ממש פיתחה אובססיביות להיות בחבורה שמשאירה אותה בחוץ ולא מתייחסת אליה.האם יש דרך בה אני יכולה לפעול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית חברות בגן - תגובה
סמדר ריינר23/06/2011שלום תמר,
אני לא חושבת שיש הרבה מה לעושת מעבר למה שאת עושה כרגע. אני במקומך לא הייתי מתערבת בזה מעבר לזה. זו ההעדפה של הבת שלך כרגע ובכך שאת משדרת לה שאת לא מרוצה מההחלטות שלה את מורידה לה את הביטחון במקום להעלות אותו. היא לא התלוננה על שום קושי, אם הבנתי נכון, אולי בעיניה זה מוצא חן. אם וכאשר יהיה לה קשה, תהיה לך פרטנרית לשינוי. כרגע זה לא נשמע לי כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות לפני שינהשרון22/06/2011
בתי בת ה8 מקיאה כמעט כל ערב לפני שינה.בתי מסבירה שהיא פוחדת מהלילה ובכלל יש לה מחשבות מפחידות ולכן היא מקיאה כבר חודשיים .מה עליי לעשות הכי טוב עבורה מבלי לשגע אותה ?תודה אני מודאגת מאד ומאד רוצה לעזור לה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות לפני שינה - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט22/06/2011שרון שלום, התנהגותה של בתך מעידה על רמת חרדה גבוהה ביותר. רצוי מאד לברר את הרקע לכך, על מנת לעזור לה להפחית את ביטויי החרדה הלא בריאים הללו. מומלץ להתייעץ עם פסיכולוג/פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול בחרדות כדי להבין מה קורה לילדה. יש סיבות שונות בבסיס חרדות לקראת הלילה וכל סיבה מטופלת מעט אחרת. רצוי לפנות להתייעצות במהרה כיוון שההתנהגות שאת מתארת אינה רצויה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד מאוהב...מאיה22/06/2011
בני בן 10 לומד בכיתה ד' ילד מקסים יפה חברותי מאוד מקובל מלך הכיתה תלמיד מצויין
הכיר ילדה בשכבה שלו הפכו לחברים מאז החברות בינהם הילד השתנה בכל המובנים נעשה לילד עצבני כועס התפרצויות זעם ירידה בלימודים הדבר נבע מההתנהגות של הילדה כלפיו "האהבה חונקת" לדוגמא: הילדה מאיימת עליו שתיפרד ממנו לא נותנת לו לדבר עם בנות אחרות או להגיב לבנות בפייס היא לא נותנת לו מרחב היא כל הזמן מאיימת שאם לא יפגוש אותה היא תלך עם בנים אחרים ומצד שני היא מתראה עם החברים שלו וגורמת לו לעוול ומתגרה בו לנו לא היתה התנגדות בהתחלה לקשר הזה עכשיו כשאני רואה שהילד שלי הוא אחר לגמרי אני זקוקה לעזרה מקצועית דחופה הילד לא מפסיק לבכות התפרצויות זעם שבירת חפצים לא מקשיב והבכי קורע לב מה אני עושה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד מאוהב... - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום מאיה,
חשוב לשבת איתו לדבר איתו על כך שהו אילד מקסים ומדהים ואין סיבה שהוא יכנס ללחץ בגלל ילדה.
נסו לשבת איתו כשהוא רגוע, ולדמיין איתו ביחד מה יכול לקרות אם היא תעזוב אותו? מה הדבר הכי נורא שיקרה, ואיך ניתן להתמודד איתו? נסו לדבר איתו על כך שבטח יש עוד הרבה ילדות שיסכימו להיות חברות שלו, ועוד יהיו לו המון חברות, ונסו לתת לו פרופורציות.
אני הייתי בודקת גם אם יש עוד דברים שמטרידים אותו, כי לא נראה לי כל כך הגיוני שזה הדבר היחיד והוא גורם לכאלה תופעות אינטנסיביות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיעה לחו"לנירית22/06/2011
שלום רב,
יש לי שני בנים, הבכור בן 3 ו10 חודשים והצעיר בן 13 חודשים. לא חזרתי לעבוד ואני נמצאת עם הבן הצעיר בבית והוא עדיין יונק. עקב כך הוא קשור אלי מאוד. כמו כן, הוא רגיל שרק אני משכיבה אותו לישון בצהריים ובערב. ברור לי שעלי להרגיל אותו לאפשרויות אחרות, גם מכיוון שהוא יתחיל משפחתון בספטמבר.
הבעיה שלי היא שאני צריכה לצאת בעוד כחודשיים לנסיעת לימודים חשובה בחו"ל למשך כ 4 ימים. עד כה לא עזבתי את הבית ללילה ואף עזבתי את העבודה שהיתה לי לפני לידתם, מכיוון שכללה העדרויות מרובות מהבית. המחשבה הראשונית שלי הייתה לקחת את התינוק איתי (יחד עם אחד מהורי כמלווה לזמן שאני עסוקה), מכיוון שאינו יכול להבין לאן נעלמתי. מסביבי מנסים לשכנע אותי להשאיר אותו, מכיוון שמדובר בטיסה של כ 14 שעות, שתהיה בוודאי קשה לו, וכן מכיוון שלבעלי תוכל להיות עזרה של הסבים והסבתות והם יסתדרו בלעדי. ברור שיהיה לי יותר נוח להתרכז במשימה שלי ולנסוע לבד, אך איני בטוחה שהדבר יהיה נכון בשבילו. אודה לחוות דעתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיעה לחו"ל - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום נירית,
אם תתחילי לגמול אותו ולהרגיל אותו בחודשיים הקרובים לאפשרויות אחרות, יש בהחלט אפשרות שתוכלי לנסוע ל-4 ימים.
עם זאת, נראה לי שאת מאוד לא שלמה עם זה, ולכן, אם את מרגישה שזה גדול עלייך, וזה מלחיץ אותך, זה עלול להיעשות בצורה לא רגועה ולא מוצלחת.
לכן, אני ממליצה לך להקשיב לקצב שלך. כן להתחיל לגמול אותו ולהרגיל אותו לאפשרויות אחרות, אבל אם את מרגישה לא מוכנה או שהוא לא מוכן לפרידה כזו בשלב שתהיו בו בעוד חודשיים, קחי אותו איתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - נסיעה לחו"ל
נירית22/06/2011תודה על תשובתך.
אם אדע כי הנסיעה שלי אינה פוגעת בו, אני חושבת שלא אהיה לחוצה. האם אין הדבר בעייתי לנסוע למספר ימים כשלא ניתן להסביר לו לאן נעלמתי? או שמכיוון שהוא נשאר בסיבבתו הטבעית, עם אביו ואחיו, הוא יכול לעמוד בכך? אם אסע בלעדיו, איך ניתן להקל עליו? לתת לו לצפות בי בסקייפ או לצלם את עצמי בוידאו יכול לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - נסיעה לחו"ל - תגובה
סמדר ריינר23/06/2011שלום נירית,
זה אכן בעייתי שלא ניתן להסביר לו שהלכת ושתחזרי, ובהחלט יכול לעזור אם תהיי בקשר דרך הסקייפ, ובהחלט עוזר שהוא יהיה בסביבתו הטבעית עם אביו ואחיו, ורק אחרי שתגמלי אותו ותרגילי אותו להרדם גם עם אחרים.
נסיעה כזו בצמוד גמילה היא לא דבר מומלץ בעיני, במיוחד שאנחנו לא יודעים איך תלך הגמילה ואיזה קשיים יעלו תוך כדי. אם זאת זה לא מדע מדוייק שאפשר לחזות בדיוק איזה נזק יווצר אם בכלל ובהחלט אפשר להקל עליו.
אני חוזרת שוב, אם האינטואציה האימהית שלך לא שקטה עם המהלך כדאי מאוד שתקשבי לה במיוחד שכרגע קשה לדעת באיזה מצב תהיו עוד חודשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה והמשך שאלה דחופה
נירית23/06/2011אני צריכה להחליט היום... מדובר על נסיעה לפנות בוקר בין שבת לראשון וחזרה ביום חמישי בצהריים. בהנחה שאכין אותו לפני לשינויים בהרגלים, כפי שדיברנו, האם זה זמן סביר לגיל 15 חודשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה והמשך שאלה דחופה - תגובה
סמדר ריינר23/06/2011שלום נירית,
זה פרק זמן גבולי, ולכן אני מתקשה לתת תשובה חד משמעית. אם את צריכה להחליט עכשיו לדעתי עדיף להחליט לקחת אותו איתך כי את לא יודעת איך תלך הגמילה ואם באמת זה יהיה אפשרי עוד חודשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון ושאלה נוספת
נירית27/06/2011לאחר התלבטות רבה, ומכיוון שהייתי חייבת כבר להזמין כרטיס, החלטתי לנסוע לבד. בעיקר כדי לא "לטרטר" את הפעוט ולהשאיר אותו בסביבה המוכרת שלו. כמו כן, מדובר בטיסה יקרה מאוד ולכן הוספת סבא/סבתא בתור מלווה יעלה הרבה כסף. אני מקווה שנעבור בשלום את התקופה הזו.
שמעתי דעות לגבי קשר טלפוני/סקייפ שהדבר יכול לבלבל ילד בגילו ולתסכל אותו מכיוון שאינו יכול לגעת בי. מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון ושאלה נוספת - תגובה
סמדר ריינר27/06/2011שלום נירית,
שאלת לגבי סקייפ ועניתי לך שאני בעד. עדיף תסכול מאשר חרדה איומה שנעלמת ואת לא קיימת יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
נירית27/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור.
סמדר ריינר27/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לומר לילד שאבא עוזב את הבית?טל22/06/2011
שלום
אשמח מאוד לעזרה
בעלי ואני בתהליכי גירושין וסוף כל סוף הוא החליט שיצא מהבית.
יש לנו ילד בן 3.5, חכם ורגיש, שלוקח לו זמן עם שינויים ומעברים, ובו"ז מאוד חברותי ושמח.
שנינו נמצאים איתו הרבה זמן, כ"א לחוד בד"כ (אני עובדת בערב והוא בבוקר), בערך חצי חצי. (מהחודש הבא אשנה חלק מעבודתי כך שאהיה איתו בכל הערבים שאמור להיות איתי)
אשמח מאוד לקבל טיפים איך להסביר לו שמעכשיו אבא ואמא יגורו בבתים שונים ונכון לכרגע אבא לא ישן בבית הקבוע שלנו.
מבחינת הסדרי ראייה הכיוון הוא פחות או יותר חצי חצי בזמנים, אבל כנראה נתחיל עם לילה אחד אצל האב ועוד אחה"צ-ערב, ופה ושם עוד עד שאסיים בקרוב עבודות ערב שיש לי.
חשבתי לומר לו שמעכשיו יהיו לו שני בתים, בית שלו ושל אבא ובית שלו ושל אמא,
ושאם ישאל למה (ובטח ישאל) לומר לו שאמא ואבא היו פעם חברים טובים והיום כבר לא כ"כ (לצערי הוא שומע ויכוחים בנינו ובודאי מרגיש את המתח הקיים) ולכן מעדיפים לגור בנפרד, וכמובן כל הזמן להוסיף ששנינו מאוד אוהבים אותו
אשמח לשמוע חוות דעת ועצות
המון תודה מראש
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לומר לילד שאבא עוזב את הבית? - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום טל,
אני חושבת שהרעיון שלך מה לומר לו הוא טוב, חשוב גם להוסיף שזה לא קשור אליו והוא לא אשם בזה.
חשוב אם ניתן שתעשו את השיחה ביחד.
חשוב גם שתבינו, שמה שלא תגידו עדיין יהיה לו קשה וצריך זמן וסבלנות ולתת לו לבטא את מה שהוא מרגיש בקצב שלו (כעס, עצב, הקלה, וכו').
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 12 עם התנהגות חריגהגליה22/06/2011
שלום. אנו הורים ל 4 ילדים: בן 13, בת 12, 7, ושנתיים.
עיקר הבעיות הן עם שני הגדולים, בעיות שונות. עם הבן אנו נמצאים בטיפול ארוך שנים עקב בעיות אלימות בפרט.אני פונה בקשר לבתי בת ה 12.בשנה האחרונה היא השתנתה מאוד ולדעתי השינוי הוא לרעה. היא מתעלמת ממני ומאביה,מתחצפת, מקללת את אחייה,מציירת על הגוף שלה, שמה לקים כל הזמן (שחור אדום ירוק וכד'),הולכת עם שרוכים פתוחים,החדר שלה נראה כמו "מזבלה" היא לא מסדרת אותו ולא מנקה אותו,וכאשר אני נכנסת לעשות שם סדר וניקיון -דבר שלוקח יום שלם,יום למחרת כאילו לא היה כלום,בגדים על הרצפה כל המגירות והדלתות של הארון פתוחות,פדים של מחזור בחדר, ועוד כהנה וכהנה. גם בלימודיה היא לא ממש מרוכזת,היא כאילו חיה בעולם משל עצמה,מקשיבה כל הזמן לשירים ומכורה לטלויזיה ותכניות הריאלטי למינהן.היא לא נפגשת עם חברות למעט מסיבות כיתתיות.הפכה להיות צמחונית לפני כחצי שנה,לאחר שהיתה אכלנית בשר לא קטנה.היא עדיין מרטיבה בלילה במטה,ולא עזרו כל הטיפולים שעשינו במהלך השנים כולל תרופות.אני ממש אובדת עצות. פעם היא היתה שמחה,מלאת אהבה כלפינו וכלפי אחיה הקטנים,עכשיו היא כל הזמן כועסת זועמת, מה יכולה להיות הבעיה:דיכאון? תסכול? הפרעה כלשהיא? יש לציין גם כי מבחינה פיזית הילדה נראית גדולה הרבה יותר מחברותיה, תודה, אמא מיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 12 עם התנהגות חריגה - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום גליה,
חלק מההתנהגות של בתך (חדר הפוך, להפוך לצמחונית, להתלבש עם שרוכים פתוחים וכו') מאפיינת את גיל ההתבגרות.
בנוסף נראה שאם לשני ילידם במשפחה יש קשיים, אז אולי הקושי לא מתחיל מהילדים, אלא הוא קושי משפחתי.
יכול להיות שכדאי לכם לבדוק אפשרות של טיפול משפחתי, או להעזר בהדרכת ההורים שאתם אוי מקבלים ממיי שמטפל בבן שלכם, כדי להבין מה קורה במשפחה שלכם שקורים הדברים האלה עם הילדים ומה כדאי לשנות במשפחה כדי שיהיה יותר קל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזיבה של אב את הארץרויטל22/06/2011
שלום רב,
אשמח לחוות דעת מקצועית בדילמה הקשה שעומדת בפני ואני מתנצלת מראש על אורך ההודעה.
יש לי בן מקסים בן 3. כשהיה בן שנה אני ואביו נפרדנו,ולא כלאחר יד. עם הפרידה לקח בעלי לשעבר עבודה שהצריכה נסיעות לחו"ל כך שרב הזמן לא היה בארץ. לא היה סדר ויציבות,לפעמים נסע לכמה ימים בודדים לפעמים ל-3 שבועות ברצף, בממוצע נכח בארץ כשבוע בחודש.
ניתן לתאר שיציבות וסדר הוא לא יכול היה לתת לילד כך שזה נפל בעיקר על כתפי והילד התרגל שאביו לא נמצא רב הזמן. עדיין, הוא חיכה לו, כשגדל מעט היה שואל לא מעט פעמים מתי יגיע ועשיתי כל שיכולתי עמ"נ לוודא שאביו קיים בשגרת חייו. היו טלפונים, אני הייתי מספרת על כמה אביו אוהב אותו ומתגעגע אליו, בהדרכה של יועצת עשינו ממש מעין טבלת יאוש שנתנה לו איזושהי אינדיקציה והבנה שאביו חוזר ושזה בעצם רק עניין של זמן.
זה לא היה קל, מה גם, שהמאיס עלי לחלוטין את המצב מאחר ולצד העובדה שנשארתי עם מלוא האחריות על גידול הילד הייתי צריכה בעצם לנהל גם את הקשר של הילד עם אביו. בנוסף, בעוד שאחרי ביקורים הוא היה נוסע אני הייתי צריכה להתמודד עם הקושי וההתמודדות הריגשית של הילד וחוזר חלילה.
לפני כארבעה חודשים חזר הגרוש שלי לארץ וסוף סוף לאחר תקופה ארוכה הצלחנו לאט לאט להיכנס לחיים סדירים יותר שבו יש קשר רציף בין הילד לאביו. עדיין חשוב לי לומר שאביו הוא נקודה די רגישה אצל בני, גם היום כשאביו מחזיר אותו הביתה לאחר ביקור, קשה לו, הוא די עצוב, קשה לי לומר אם פשוט כי עצוב לו להיפרד או כי הוא לא בטוח לגבי מתי תהיה הפעם הבאה - אני חשה שדבר קשור בדבר.
בשבוע שעבר הודיע לי שוב אביו כי הוא עוזב את הארץ כשהפעם אין לי שום מושג לגבי תכיפות הביקורים ואני כועסת, עצובה בשביל בני, ולא ממש יודעת כיצד לנהוג. אני לא מרגישה שבא לי שוב לשתף פעולה עם הדבר הזה ואני חשה שאם אדם כל כך עיוור לנזק שהוא גורם לבנו אין שום סיבה להקל עליו בדיווחים שוטפים. בנוסף, אם בפעם הקודמת חייתי בתחושה שהעניין זמני וניסיתי למנוע נתק היום אני מרגישה שאני כבר לא בטוחה מה עדיף לבני. אני יודעת ששוב להיות הצינור המקשר בין בני ואביו נמאס לי . לא אהיה מסוגלת שוב להתמודד עם הקושי הנפשי של בני, עם חווית הנטישה החוזרת ונישנית ועם כאב הלב שהוא הולך לחוות. אני באמת לא יודעת כבר מה עדיף. אני נלחמת ועושה כל שביכולתי לגדל ילד מאושר ובריא בגופו ובנפשו וחשה שאביו פשוט הורס את הכל. כיצד אני ממשיכה מכאן?
תודה ושוב סליחה על האורך.
בברכה,
רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזדהות
שלי22/06/2011רויטל שלום
אני ובעלי פרודים כבר שנה הורים לילד מקסים בן 4 ואבא שלו גר בארץ ויכול לשכוח מימנו לא להתקשר ולא לבוא וכל האחריות, הנטל נופל עלי לי אין כוח לחנך אותו או להיות המזכירה שלוהוא בן אדם בוגר ולפעמים אני חושבת שאולי עדיף שהוא לא יהיה בשטח ויפגע בילד אם ההתנהגות שלו.
אם כל הצער והכאב הבן שלך יגדל ויבין מי זה אבא שלוואין מה לעשות אלא להמשיך באותה הדרך שלספר "שקרים לבנים, לטובת הילד
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזיבה של אב את הארץ - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום רויטל,
אני בהחלט יכולה להבין אותך. את צודקת לגמרי. עדיין לבנך עדיף קשר כמה שיותר מסודר עם אביו.
אני לא חושבת שאת צריכה לקחת אחריות על הקשר הזה. את כן צריכה להיות עם בנך באכזבה ובקושי, אין לך ברירה, אבל את לא צריכה לנהל את הקשר.
נראה לי שכדאי שתמצאי דרך ביניים בין לקחת את הכל על עצמך ולבין לשמוט הכל, ואז יהיה לך יותר קל.
הרי אין שליטה עליו, ואת לא יכול למנוע ממנו קשר עם בנו, וגם לא לייצר את הקשר הזה.בחרי עמדה יותר פאסיבית,ונייטרלית אבל לא שלילית בקשר לאביו.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גן חדשהדר22/06/2011
שלום
בני כמעט בן שלוש בספטמבר יתחיל גן חדש. בגן הנוכחי הוא מאוד פופלרי. אני מאוד חוששת לגבי המעבר לגן החדש, מה גם ששם יהיה בין הקטנים לקבוצת גילו.
החשש הוא גם מהתגובה שלו ואיך לספר לו ולהכין אותו וכן מההתמודדות בהתחלה.
שאלתי מהי הדרך הכי טובה לספר לו ולהכין אותו. אציין שהוא ילד מאוד חכם בעל שפה עשירה ומאוד חברותי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גן חדש - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום הדר,
מדוע הוא עובר גן בעצם? אם זה בגלל שהוא גדול לגן הנוכחי, ניתן להשתמש בזה בתור הסבר. בכל אופן לא כל כך הבנתי למה את בדיוק צריכה להכין אותו הרי בודאי הסיום שלו נדון בגן, ויש בסוף השנה פרידה מהגן, זה בודאי מדובר בגן תקופה האחרונה הרבה מאוד, את במאת חושבת שהוא לא יודע? אולי הוא לא מבין את המשמעות עד הסוף אבל הוא בודאי כבר שמע שהוא לא ממשיך בגן הנוכחי.
חשוב מאוד שתנסי להרגעי את החששות שלך, כי הם עוברים לילד. איך הוא יקבל את זה זה מאוד תלוי במה שאת תשדרי כשתסבירי לו.
אם את חושבת שזה דבר עצוב ומפחיד זה עלול לעבור אליו בצורה כזו.
כדאי להסביר לו שהוא גדול, והוא עובר לגן של גדולים, וכדאי לנסות להכיר לו בקיץ כל לפעם לחוד שיל או שניים מהגן כדי שיהיה לו יותר מוכר ונוח כשייכנס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה ומעניינת!!!!פלוני22/06/2011
שלום רב,
אני אב לילדה מקסימה בת שנתיים ותשעה חודשים.
בתי ילדה חכמה ומבריקה, מאוד מפותחת מבחינה שכלית לגילה, חברמנית ומעניקה המון אהבה.
עם זאת, בזמן האחרון (תקופה לא קצרה) שמנו לב כי בסיטואציה מסויימת, שמיד אתאר, היא מתנהגת בצורה מסויימת שאולי היא חריגה?!
למשל, כאשר היא נפגשת עם אנשים (בעיקר חברים שלי ושל אישתי) שהיא לא ראתה מעולם!!!!!! היא מתלהבת מאוד בלשון המעטה, מנסה למצוא חן בעינייהם על ידי שאילת שאלות, או מבקשת מהם לשחק איתה (לפעמים בצורה שגם יכולה להתפרש כקצת מציקה), אומרת לאותו אדם שהיא אוהבת אותו ואף שואלת את אותו אדם אם הוא אוהב אותה?! וגם חוזרת על השאלה הזאת יותר מפעם אחת (ולעניין השאלה בקשר לאהבה זה קרה עם יותר מאדם אחד).
יצוין, כי בתי היא ילדה שמקבלת המון אהבה ויחס חם בבית לצד חינוך והצבת גבולות.
האם יש בכך איזה שהיא בעיה? או שמדובר באיזשהו סממן היתפתחותי ברמה האישיותית? האם התנהגות זו נובעת כתוצאה מההתנהלות שלנו כהורים כלפי הילדה? או שלחילופין מדובר בילדה "חמה" יתר על המידה, שרוצה להתחבב על אנשים, ואולי גם זאת בעיה בפני עצמה? אולי קיימת אצלה בעיה של ביטחון/דימוי עצמי נמוך?
אשמח לאבחון ראשוני של הסיטואציה ואם קיימת בעיה כלשהי להדרכה/הפניה לטיפול נכון.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת ברשותכם.
פלוני22/06/2011קיימת בעיה נוספת בה נתקלנו לא אחת עם ביתנו.
כאשר היא מבקשת משהו ואותו משהו הוא לא לרוחה או שהיא לא מצליחה לעשות משהו, היא מתחילה לבכות ולהתעצבן.
אנחנו מבקשים ממנה להפסיק לבכות (לפעמים גם בצורה אסרטיבית), מסבירים לה שאנחנו לא מבינים אותה כשהיא בוכה, לא מבינים מה היא רוצה ושהיא יודעת לדבר (והיא מדברת בצורה יפה), מסבירים לה שאם היא בוכה אנחנו לא נבין אותה ולא נוכל לטפל באותה בעיה ואף מסבירים לה שאנחנו נתעלם מאותה סיטואציה אם היא לא תפסיק לבכות.
אשמח לקבל דרכים להתמודדות עם בעיה מהסוג הזה.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותכם. - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום לך,
אתחיל ברשותך משאל השניה, כי היא קשורה גם לראשונה. למה אתם אומרים לה שאתם לא מבינים כשהיא בוכה? הרי אתם בדיוק מבינים - היא בוכה כי היא לא מצליחה. לא כל פעם שילד בוכה אנחנו מנסים לחנך אותו לא לבכות. לפעמים עומדת מאחורי הכי מצוקה אמיתי - זו ילדה שחוששת להיכשל - התעלמות מהבכי שלה לא תפתור את הבעיה הזו.
תראה, אני לא מכירה אתכם אבל ממה שאתה מתאר אכן יש כנראה קושי שאולי נובע מכך שהילדה שלכם מרגישה צורך עצום לרצות, וייתכן שבגלל שהיא כל כך מבריקה וחכמה יש לכם המון ציפיות ממנה והיא לומדת שכדי לקבל יחס היא צריכה להצטיין. בעקיפין זה אכן גורם לחוסר ביטחון, כי הילדה לא מרגישה שמה שהיא תעשה זה בסדר והיא תקבל אהבה בכל מקרה אלא שעליה להתנהג בצורה מאוד מסויימת, ובנוסף לכך לא מקבלים באמת החולשות שלה, אם הי בוכה, היא חייבת מיד להיות בוגרת אחרת יתעלמו ממנה. זה לא כל כך מתאים לגיל ולסיטואציה שאתה מתאר.
אני ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים, או באופן פרטי, אצל פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים, או דרך קופת חולים או דרך מכון להתפתחות הילד.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקחת או להשאיר את התינוק לנופשאורלי21/06/2011
שלום רב ,ברצוני לדעת מה הם ההשלכות של להשאיר תינוק בן 9 חודשים למשך חמישה ימים אצל 2 הסבתות למטרת נופש .לתינוק יש אחות בת 4 שכן יוצאת לחופשה עם ההורים.אני מתלבטת ולא מצליחה להחליט היינו שמחים להשאירו ובאמת לנוח ולהנות מהלבד (לילדה יש מסגרת מיני קלאב עד ארבע א חהצ ואז יש לנו זמן לבד)
התינוק רגיל להיות איתי במהלך היום ועם הסבתות.
אודה לתשובה מהירה עלי להחליט עד מחר נוסעים ביום חמישי הקרוב
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקחת או להשאיר את התינוק לנופש - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום אורלי,
ההשלכות עלולות להיות לא פשוטות. זהו גיל שבו אין תפישת זמן אצל ילדים, ולכן בנך עלול לחשוב שלא יראה אותך יותר גם משום שאי אפשר להסביר לו שתחזרו. ההשלוכת יכולות להיות גם לטטוח הקצר וגם לטווה הארוך, בטווח הקצר חרדת נטישה, קשיי שינה, בכי מרובה וכו'. בטווח הארוך, קושי לפתח קשרי אמון וביטחון בקשר.
זה כמובן תלוי גם בבן שלך ובגם בקשר שלכם בדרך כלל. יכול להיות שזה יהיה גם הרבה פחות חמור.
אני בכל אופן לא ממליצה לעזוב תינוקות לפרק זמן כזה לפני גיל שנתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי של אמאנירה21/06/2011
שלום לך בני בן 3.11
לאחר לידתו חוויתי דכאון אחרי לידה שלא טופל ולא קבלתי עזרה מאיש. אולם טיפלתי בילד כרגיל והוא ילד שמח והתפתחותו מעל הממוצע אפילו.
ע ד עתה אני מאד רגישה לעיתים מתרגשת לידו ומזילה דמעה לפעמים ,אך רוב הזמו מאושרת ושמחה .
הוא אומר לי אמא תחייכי ואני מאד משתדלת להראות לו שאני שמחה 90 אחוז מהזמן שלנו יחד (אני עימו מהצהריים,הייתי איתו בבית עד גיל 2.8).
האם הילד שלי נפגע מהדכאונות שחוויתי? בגדול הוא באמת (לדעת כולם) ילד שמח מאושר צוחק.פשוט מפריע לי שהוא אומר לי אמא אל תפסיקי לחייך כאילו נפגע ממה שעברתי. האם אני מגזימה בהערכתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תגובה
נירה22/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכי של אמא - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום נירה,
אני חושבת שאת מעסיקה את עצמך בסוגיה שלא מועילה כרגע.
עיסוק בעבר לא עוזר ולא משנה כלום.
ילדים מרגישים אותנו, מה עובר עלינו, וסביר להניח שהילד חש אותך בתור תינוק, ושהייתה לזה השפעה מסויימת.
מה שהיה היה.
עכשיו השאלה היא מה הלאה. אם הדיכאון שלך לא טופל, ואת עדיין מזילה דמעות ליד הילד בלי יכולת לשלוט על כך באותם רגעים, והילד מוטרד ממצב הרוח שלך, אולי כדאי לטפל בזה, כי כמו שאת רואה יש לזה השפעה על הילד כרגע. עובדה שהוא מגיב לכך.
מה שאני מציעה לך הוא פחות להתעסק באשמה על מה שהיה או לא היה ולקחת אחריות על מצבך הנפשי מעתה והלאה, למענך ולמען הילד שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוחד "להחזיר" לילד בגןנירה21/06/2011
בני בן 4 עד עתה היה בעל בטחון עצמי לא חשש להתמודד עם ילדים בגן, אולם בחודש האחרון הגננת הענישה אותו בחומרה(הכניסה אתו לגן שישב שם לבד עם דלת נעולה) כיוון שדחף ילד אחר(אמנם צעיר ממנו אך זו לא התנהגות הולמת לגננת.
מאז הוא חושש להחזיר לילדים שתוקפים אותו בגן הוא אומר לי שהוא מפחד מעונש.
מה לעשות? כיצד ללמד אותו שלא קורה כלום אם נענשים? איך להחזיר לו את הבטחון שלו להתמודד עם הילדים?
שנה הבאה ילך לגן עירוני ואני מפחד שלא יחזיר ויהפוך לקורבן.
אולי הוא צריך טיפול כלשהו? ולמי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תגובה
נירה22/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוחד "להחזיר" לילד בגן - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום נירה,
אני לא חושבת שזה נכון להעביר לו מסרים הפוכים למסרים של הגננת שלו. זה מבלבל.
אני גם לא חושבת שילד בן 4 חייב להחזיר לילד אחר, הוא בהחלט יכול לפנות לגננת כדי שתפתור את הבעיה בגיל הזה. אל תדאגי, זה לא יהפוך אותו לחנון ולקורבן.
אם תלמדי אותו שהעונשים של אנשי החינוך לא משמעותיים על תצפי שהוא יתרשם בעתיד כשאת תנסי להשליט עליו משמעת. זהו מסר כפול שיפעל גם נגדך בעתיד.
אני באופן עקרוני נגד עונשים, אבל אני לא בעד להחליש את הסמכות של אנשי החינוך שאחראים על הילד שלך חצי יום, זה לא יאפשר לו להתשלב בגן ויגרום לסבל יותר גדול ממה שאת מנסה למנוע, ומעברי מסר של אחייבם להישמע למבוגר האחראי, שזה גם את, מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מבלוניםנירה21/06/2011
בני בן ה 4 שמע פיצוץ של בלון הליום בגיל שנתיים ומאז מפחד מבלונים שמנופחים יתר על המידה ומפיצוץ של בלונים. לדוגמא- כשמנפחים לידו בלון הוא אומר בלחץ-לא לא לא
מה לעשות כדי שיתגבר על הפחד? בספטמבר הוא עובר לגן עירוני ואני חוששת שילעגו לו ושירגיש נחות.
ניסיתי לנפח עימו בלונים (לנפח בתחילה בלון קטן אחכ בינוני(כעבור זמן מה) לשחרר את הבלון לאויר ושימא האואר ללא פיצוץ . תקופה זה כאילו עזר אולם הוא עדיין מאד חושש מבלונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מבלונים - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום לך,
את מוזמנת לפנות לעמודת שאלות נפוצות לשאלה העוסקת בפחדי ילדים. אם מה שמוצע שם לא עוזר, אפשר לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמי עליי לפנות לטיפול?
נירה22/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמי עליי לפנות לטיפול? - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום נירה,
לפסיכותרפיסט או פסיכולוג שעובד עם הגיל הרך ונותן הדרכת הורים. את יכולה לברר אצל אחת ממנהלות הפורום שעובדת באיזורך, או דרך מכון להתפתחות הילד במקום מגורייך, או דרך המלצות של מכרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העברה אצל ילדיםנטע21/06/2011
שלום רב.
רציתי לדעת האם ילד בן 12 יכול לבצע תגובת העברה קלאסית. כלומר להשליך על מטפל חלקים מעצמו שהוא לא אוהב??
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברה אצל ילדים - תגובה
סמדר ריינר22/06/2011שלום נועה,
מה שאת מאתרת זו לא העברה, זו השלכה. העברה קלאסית זה לא השלכת חלקים שהוא לא אוהב אלא העברת הרגשות שלו מדמות אחרת (הורית בד"כ) למטפל.
ילד בן 12 וגם ילדים קטנים הרבה יותר מסוגלים כמובן לשניהם.
השלכה למעשה זה מנגון שקיים אצל תינוקות בני יומם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
