מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחד לא ברור -אשמח לתגובות מכולםאורלי19/06/2011
שלום יש לי ילד בן 6.5 שביום יום הוא בסדר גמור בגן יש לו חברים ואוהבים אותו,ואחה"צ הוא הולך לחברים וחברים באים אליו (אציין ששנה הבאה הוא עולה לכיתה א' אולי זה יעזור בשאלה שלי?) הבן שלי הולך בקיץ לים בלי בעיות והוא אפילו הלך כמה פעמים בלעדיינו(הלך עם חבר ואמא שלו) ועבר לו בכייף, והיה בבריכות ,ואתמול הוא הוזמן לנחשונית ששם יש ברכות בכל מיני "גדלים" והוא נסע עם 2 חברים ובליווי 3 מבוגרים והיום האמא סיפרה לי שהבן שלי היה ממש מפוחד לא רצה להיכנס לבריכה אפילו שאחת האימהות נכנסה איתו והראתה לו שהמיים מאוד נמוכים והוא קיבל מצופים וכלום לא עזר הוא ממש פחד ,וישב בחברת המבוגרים שעה ולא רצה להיכנס שוב לברכה אפילו שכולם נכנסו לשם ,וגם ששאלו אותו אם הוא רוצה תוספת של אוכל הוא ייבבב .... ממש מוזר לי למה הבן שלי התנהג ככה ומאוד קשה לי "להוציא ממנו מידע" מה קרה ?
מה עליי לעשות?מה נראה לכם קרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן לקבל תגובות מכולם
סמדר ריינר19/06/2011שלום אורלי,
אני מצטערת אבל יש מצוקה גדולה של הספק המענים בפורום ולא נוכל לתת לפונים מסויימים יותר מתשובה אחת בזמן שלאחרים אנחנו לא מצליחים להגיע לפעמים אפילו פעם אחת.
אני מזמינה אותך לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה העוסקת בפחדי ילדים כדי לראות אם יש שם משהו שיכול לעזור לכם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אורלי19/06/2011היי בסהכ התכוונתי שאסמח שגם אנשים לא פסיכולוגים יכולים לענות אז מה אין לי תשובה ישירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום אורלי,
צודקת, אם את רוצה שאנשים יענו לך שהם לא מנהלי הפורום זה כמון בסדר גמור. מדוע יצאת בהרגשה שלא קיבלת תשובה ישירה? המענה בעמודת שאלות נפוצות לא עוזר לך? תנסי להסביר את עצמך יותר ואני אשתדל לעזור שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאהשחר19/06/2011
בני בן ה8 מקנא במערכת היחסים הין אחיו הצעיר (6)והאחות הקטנה(2.5). מערכת היחסים ביניהם מאוד קרובה הם משחקים יחד היא מבטאת כליפו אהבה רבה (מתרפקת ,מנשקת)ואילו כשהגדול מנסה ..היא מגרשת אותו ומנסה להתחמק. כמובן שחלק גדול מזה נובע מכך שהוא מציק לה מתוך תחושת תסכול ובעצם מחריף את הבעיה(מדגדג בצורה לא נעימה, צובט) לעיתים "על הדרך" הוא בועט קלות, מפיל וכו. יש לציין שמדובר בילד אחראי ובוגר ולצערי ,הוא מודע בדיוק לרגשותיו( וא אמר לי שהוא מקנא כי היא תלמיד משחקת ומעדיפה את אחיו). איך עוזרים לו? איך משנים את התמונה?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנאה - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום שחר,
אולי כדאי להראות לו במה התנהגותו מחמירה את המצב ובכך הוא מזיק לעצמו. ואולי כדאי לתת להם להיות לפעמים לבד בלי האח האמצעי כדי לחזק את הקשר. אם מדובר בילד נבון כל כך ורגיש כמו שעולה מהתאור שלך, אני בטוחה שאם תהיה להם ההזדמנות הם יצליחו מאוד ליהנות אחד מהשניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לקייטנהלי19/06/2011
היי
הילדה שלי עוד מעט בת 5 רשמתי אותה לקייטנה של הצהרון בזמן שהיא תהייה בין הילדים הגדולים וחברה טובה שלה מדי פעם תהייה בקייטנה זאת אומרת רוב הזמן היא תהייה עם ילדים שהיא קצת מכירה (נושא הקייטנה יהייה חברות)
אני מתלבטת אם להשאיר אותה שם או להעביר אותה לקייטנה של הסייעת שלה משנה שעברה שאותה היא רואה כל יום כי היא מוציאה ילד צהגן שלה (יש לה צהרון וקייטנה ביולי אוגוסטביולי קבוצה של שמונה ילדים באוגוסט כ עשרים)בקייטנה של הסייעת היא מכירה גם שתי חברות שאיתה בחוג
מה לעשות ???????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לקייטנה - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום לי,
קצת קשה לי לייעץ לך, גם כי הסיטואציה שאת מתארת היא גבולית, וגם כי יש נתונים לא ברורים. למשל מה זאת אומרת "תהיה עם ילדים גדולים שהיא קצת מכירה"? הם גדולים ממנה? היא לא הייתה איתם כל השנה בצהרון?
וגם אני ל איודעת מה הקשר בינה לבין שתי החברות מהחוג - האם השתיים הן חברות ביניהןם והיא יותר בחוץ?
על פניו, אם מדובר בילדים יותר גדולים שהיא פחות מכירה עדיף שתהיה עם קטנים יותר ששם היא מכירה שתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי סמדר
לי19/06/2011תודה על התשובה בצהרון של הגן היא מכירה את הילדים מהגנים ושחלקם היו איתה בצהרון וחברה טובה שלה תהייה לא על בסיס יום יומי
בקייטנה של הסייעת משנה שעברה שתי החברות שאיתה בחוג הן תאומות
חשוב לציין שהבת שלי חברותית וכששאלתי אותה מה היא מעדיפה היא לא ידעה מה לענות ()בצדק גם אני מבולבלת)
מה עושים????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי סמדר - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום לי,
באמת אין כאן פתרון שעדיף באופן מובהק. אולי כדאי להשאיר אותה היכן שרשמת, בצהרון של הגן, ולנסות לעזור לה ליצור קשר אחה"צ עם ילד או ילדה מסויימים דרך האמא שלו כדי שיהיה לה יותר חיבור במהלך היום. עם בהנות התאומות אני חוששת שהיא תישאר קצת אאוטסיידרית כי הן קשורות ביניהן, אם כי באמת קשה לנבא ולדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילה בת 3נתי19/06/2011
שלום רב
הייתי רוצה לדבר על התסכול שלי.אני אימא לילדה מדהימה בת 3.היא באמת ילדה מדהימה ,חכמה לא לגילה ,מאוד רגישה ,כמה שזה נשמע מצחיק עם חוש הומור אבל יש לנו בעיה גדולה .היא ילדה סנובית ולמה הכוונה.שאנחנו הולכים להורי או להורים של בעלי לוקח לה הרבה זמן ללכת אליהם ,נשיקות חיבוקים וכאלה למרות שהיא רואה אותם לעתים קרובות .במיוחד הורים שלי מאוד נעלבים מזה כי הם מרגישים שהיא דוחה אותם .הדבר קורה רק שאנחנו בסביבה בדרך כלל בלעדינו רוב הפגישות עוברות חלק ישר מחבקת מנשקת וכו'.למשל הדבר שאירע בשבת האחרונה חמתי וחמי לקחו אותה לבריכה ,היא חיכתה לזה כל הבוקר ואיך שחמתי ניכנסה לבית שלנו היא נדבקה לרגלי ולא זזה ממני
אני מיואשת מהתנהגותה .כולם מאוד אוהבים אותה,מפנקים ברמות מטורפות ונראה שהיא דוחה את כולם
מה עלי לעשות ?איך להתנהג ?מה להגיד עזרו לי בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילה בת 3 - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום נתי,
אני חושבת שזה לא כל כך כדאי להעלב מילדה בת 3 ולכנות אותה סנובית. יותר נכון לדעתי לראות את הסיטואציה כקושי שלה להיפרד ממך כשאת נמצאת באיזור מאשר דחיה שלה אנשים אחרים.
אל תתבלבלו, זה שהיא מפותחת וחכמה זה לא אומר שהיא לא ילדה קטנטנה שקשורה לפעמים לאמא ולא בא לה להתנתק. תשתדלו לא להדביק לזה כל מיני סטיגמות של כוונה רעה כי זה לא פייר כלפי הילדה וגם לא נכון.
לדעתי מה שאת צריכה לעשות לא קשור אליה אלא בעיני למה שאת אמורה לעשות עם ההורים שלך, למשל להסביר להם שזה לא נגדם ואין להם מה להעלב מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתובתך סמדר
נתי19/06/2011סמדר המון תודה על התגובה המהירה
לגבי השיחות עם ההורים זה בדיוק מה שאני מנסה לעשות כל פעם מחדש .לא להיעלב כי זה לא נעשה בכוונה רעה
אין לי ניסיון קודם זאת הילדה הראשונה שלי ואני לפעמים שואלת את עצמי,בעקבות הטענות של ההורים,האם זה תקין ,האם כל ילד זה משהו אחר ,כי אני רואה ילדים של החברים שלנו שמאוד קשורים לדור השלישי וקצת כואב לי .אני בת יחידה להורי אין לי אחים ולא אחיות ובעצם הילדים שלי אלה הנכדים היחידים שיהיו להורים שלי ,אני מאוד רוצה לשפר את המצב ואני לא ממש יודעת איך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתובתך סמדר - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום נתי,
אבל הילדה שלך כן קשורה להורים שלך. היא כן נהנית איתם ואוהבת אותם, ויש לה ולהם עוד הרבה שנים להיות ביחד ולהנות (אני מקווה)., העובדה שלפעמים כשאת נמצאת היא נצמדת אלייך לא אומר שזה לא כך. חשוב לנסות לראות את הדברים גם בפרופורציה, ולא להעמיס על הילדה שלך דברים שלא קשורים אליה. זה לא אשמתה שאין להם עוד נכדים. כך מתנהגים ילדים. זה תקין לגמרי. בשביל זה הם ילדים והמבוגרים אמורים להבין את זה ולא להעלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד במקומות רועשים והרבה אנשיםאני19/06/2011
שלום,
בני בן 3 וחודשיים. בחודשים האחרונים הוא מפחד להיות במקום שיש בו הרבה אנשים. גם רעש/מוסיקה חזקה מפריעה/מפחידה אותו. בשני המצבים הנ"ל הוא מתחיל לצרוח ולהכנס ל"היסטריה". מרגישים שהוא ממש לא מרגיש בנוח במצבים האלה.
אין לי מושג מה מקור הפחד/אי נוחות.
כיצד אני יכולה לטפל בבעיה ולהקל עליו כשהוא נמצא במצבים הנ"ל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד במקומות רועשים והרבה אנשים - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום לך,
כדאי לפנות איתו למכון להתפתחות הילד ולבדוק מהיכן זה נובע, האם יש בעיה תחושתית או אחרת ולפי זה לפעול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אני20/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור.
סמדר ריינר20/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתיי לספראנונימית19/06/2011
יש לנו שתיי בנות האחת 6.5 והשניה 2.5.הבת הגדולה היא מנשואים קודמים שלי ואביה גר רחוק ,הם ניפגשים פעם בחודש(הבת נוסעת לאביה לשלושה ימים).
בתנו הקטנה 2.5 לא יודעת שלאחותה יש אבא אחר/ נוסף וכשהגדולה נוסעת אז אנו אומרים שהיא נוסעת ואין שאלות עדיין של למה.(אומרים שהיא נוסעת לבקר משפחה שלה)
הגדולה קוראת לבעלי בשמו הפרטי אומנם אבל זה לא משהוא שגורם עדיין לחוסר הבנה מצד הקטנה.
בקרוב תהיה מסיבת סיום ובתי הזמינה את אביה למסיבה.
אינינו רוצים לבלבל את הקטנה ואנחנו מטלבטים האים להביא את אחותה הקטנה למסיבה?אנו מודעים לכך שבעתיד נספר לקטנה את המצב.
השאלה מתיי לספר לה שלאחותה יש אבא נוסף ? ועל מה לבסס זאת בכדיי שלא יווצר בילבול?
תודהאנונימית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתיי לספר - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום לך,
אני חושבת שהתשובה לשאלה תלויה ברמת ההתפתחות וההבנה של בתך. באופן עקרוני אפשר בגיל שלוש- שלוש וחצי כבר לתת הסבר כזה. אם היא שואלת שאלות מתקדמות יותר לפני כן (כמו איך זה שלאחותה יש משפחה שהיא נוסעת אליה) אז אפשר בהחלט לספר גם לפני כן.
הייתי מסבירה לה באופן כללי, בעזרת ספר מתאים לגילה איך ילדים באים לעולם, ואיך פגשת את אביה והיא נולדה, ואז לתוך ההקשר הזה הייתי מוסיפה שלפני שפגשת את אביה פגשת איש אחר והוא האבא של אחותה, וכך אחותה נולדה. בהמשך בטח יהיו לה שאלות - למשל האם זה כך בכל המשפחות שכל פעם פוגשים גבר אחר ומביאים איתו ילד אחר, ולמה את לא ביחד עם אבא של אחותה - והאם זה יכול לקרות לך גם עם אבא שלה - ועל כל זה צריך להערך ולחשוב איך לענות לה.
למשל שאת ואבא של אחותה ולא הסתדרתם, לפעמים זה לא מסתדר אבל עם אבא שלה את כן מסתדרת, וכו'.
את כל ההסברים האלה לא חייבים לתת בפעם אחת, אפשר לפרוש את זה על כמה שיחות, לתת לה לעכל כל אינפורמציה לחוד. למשל איך באים ילדים לעולם זו שיחה אחת וכן הלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולמנותו19/06/2011
בן 6שנים. עולה לכיתה א השנה. לעיתים קרובות -כמה פעמים ביום אני רואה את בני "חולם" וכאשר אני קוראת לו בשמו הוא עונה רק לאחר מספר פעמים.תופעה זו קיימת אצלו מתמיד וזה לא חדש. מה זה אומר? האם צריך המשך בירור?
כיצד עושים איבחון לבעית קשב וריכוז?-אצל מי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולמנות - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום לך,
לא ניתן בלי אבחון לדעת מה זה אומר, זה גם לא חייב לאמר משהו. בכל אופן אפשר להתחיל בירור של בעיית קשב וריכוז אצל נוירולוג או פסיכיאטר.
יכול להיות שיהיה מסובך לבצע את זה בחופש הגדול כיוון שיש להניח שתקבלי שאלונים למורה או לגננת כדי לקבל מידע על התנהלותו בגן או בית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות גועליתמיכל18/06/2011
אני סובלת מיחס גועלי מצד בעלי אבל משתדלת כמה שיותר להיות מאופקת ולהגיב יחסית בעדינות.. לפעמים התגובה יוצאת משליטתי ואז אני מאוד מצטערת במיוחד אם ביתי בת ה15 בבית.
מצד שני ביתי סופגת את ההתנהגות של בעלי כלפיי ואת ההתנהגות שלי ומחזירה לי בהתנהגות גועלית יותר.
אני מבינה אותה מאוד אבל אובדת עצות. אני מרגישה איך שהיא מחקה אותנו . לפעמים בא לי להעיף אותה ממני וזה עוד בלשון המעטה.
אין כל הצדקה שהיא תתנהג אלי ככה.
אני שדואגת לה בכל מצב . היא לא מבינה איך היא פוגעת בי .מה שיוצא מכל זה, שאני סובלת יותר ומנסה להיות יותר מאופקת גם כלפי בעלי וגם כלפי ביתי ואני פשוט כאובה מאוד.
איך ניתן לעצור את הגלגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות גועלית - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום מיכל,
בתך מרגישה שהיא חייבת להזדהות בבית עם מי שהיא מזהה כחזק יותר, וכרגע זה בעלך. הברירה השניה שלה היא להזדהות עם מי שהיא תופשת כקורבן, ולהיות קורבנית גם היא. את זה לא את רוצה ולא היא.זו הסיבה להתנהגות שלה. הפיתרון למצב שלכם כרגע הוא עבודה על הזוגיות שלכם. אם בעלך לא מוכן לפנות איתך לטיפול זוגי, חשוב שאת תפני לטיפול עבור עצמך, כדי להתחזק ולשנות את הדינמיקה בבית. אם אין לך אפשרות כספית יש מקמות בהם ניתן לקבל טיפול בחינם או באופן מסובסד. החל ממרכזים למניעת אלימות במשפחה של הרווחה (גם אלימות מילולית היא אלימות) או המרכז לייעוץ לאשה שנותן טיפול מסובסד לנשים ויש לו סניפים ברמת גן ובירושלים, מרפאות לבריאות הנפש של משרד הבריאות, או טיפול מסובסד דרך קופת החולים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתנהגות גועלית
מיכל19/06/2011תודה רבה לסמדר.
את צודקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, ובהצלחה.
סמדר ריינר20/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שלי לא אוהב אותי יותר?דנית18/06/2011
שלום.
הודעה בגוון קצת עצוב ולא מובן.....
עד לפני שבועיים רק התלוננתי והתעצבנתי שהבן שלי "מכור" אליי ורוצה רק ידיים אצלי כל היום, ובאופן כללי רוצה רק אותי כל היום לידו.
הוא כרגע בן 9 וחצי חודשים. בשבועיים האחרונים למד לזחול גחון ובאופן כללי נראה שכל דבר וכל בן אדם חוץ ממני בעולם מעניין אותו.
משהוא נולד הוא איתי בבית, זה לא היה קלי לי בכלל ולא היתה לי עזרה ועשיתי את המיטב כדי שיקבל הכל בדרך הכי טובה, הוא היה בוכה די הרבה ובאופן כללי זה היה קשה כי היתי לבד מהבוקר עד שעות מאוחרות בלילה, הייתי בוכה המון, כועסת, מתעצבנת ומתלוננת כל היום שהוא רק בוכה.
בשבוע האחרון הבן שלי מראה סימנים כאילו הוא "לא אוהב אותי", לא צוחק איתי כמו פעם ולא בוכה כשהוא לא רואה אותי.
אני עכשיו ממש עצובה , פתאום ביום אחד הוא לא "זקוק" לי....
אתמול ממש בכיתי, והייתי עצובה כל היום, הוא מתלהב כשהוא רואה אנשים (סבא סבתא אבא) וממני כאילו "נמאס" לו.
אני ממש עצובה ודואגה ומלקה על עצמי שקיטרתי כל הזמן שהוא רוצה רק אותי...
אולי עשיתי איזה נזק בזה שהתעצבנתי כל הזמן שהוא רוצה רק אותי? הוא הרגיש את זה ? ועכשיו אולי עושה לי דווקא???
אני יודעת שהוא תינוק והוא תמים לכן אני שואלת מה קרה פתאום? הוא היה מכור אליי קשות ועכשיו כמעט לא מתייחס אליי?
קראתי מחקרים שמראים שאם הילד לא קיבל "טיפול נכון" בחודשים הראשונים זה קריטי להמשך חייו, להרגלי ההתאהבות שלו ויכול לגרום לבעיות פסיכולוגיות יש שחר בדברים האלה?
סבלתי מדכאון אחרי לידה ואני לוקחת כדורים בשבועיים האחרונים.
יש מצב שחלילה גרמתי לו לאיזשהו נזק? הוא לא יאהב אותי יותר???
אני באמת עושה הכל שיהיה לו את הכי טוב אבל אולי כל הקיטורים והעצבים כשהיה לי קשה השפיעו עליו?
איך אוכל להעמיק את הקשר בחזרה? לא רוצה שהנסיך שלי ישנא אותי....-
אשמח לתשובות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבן שלי לא אוהב אותי יותר? - תגובה
סמדר ריינר18/06/2011שלום דנית,
הנסיך שלך לא שונא אותך, הוא פשוט נהיה יותר עצמאי, וגילה שיש ועלם חוץ מאמא. זה שלב טוב, ובהחלט משמח.
זה נכון שלאימהות זה לא תמיד קל, כי החלק המתסכל בלהיות הורים הוא שדווקא כשאנחנו עושים את התפקיד שלנו טוב, הילדים נהיים עצמאיים וממשיכים הלאה, ואנחנו מאבדים את המרכזיות שלנו. זה יקרה שוב שוב בהמשך, במיוחד בגיל ההתבגרות.
בינתיים תנסי ליהנות ולהרגיש סיפוק מכך שהילד שלך מתפתח כמו שצריך, וזה אכן אומר שעשית את תפקידך מצויין.
אם הוא כל המזן היה בוכה, לא מסתגל ולא מתעניין בעולם, זה היה עצוב ולא המצב שאת מתארת כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואיך זה שאין לו חרדת נטישה?
דנית19/06/2011לא מעניין אותו שאני הולכת והוא לא רןאה אותי, הוא לא בוכה וממשיך לשחק כרגיל
כל התינוקות שהכרתי וראיתי בחיים היו בוכים כשהאמא שלהם הולכת מגיל חצי שנה ועד שנה וחצי-שנתיים.
מה זה אומר שהבן שלי לא מעניין אותו שאני הולכת, הוא ממש "לא מניד עפעף" הוא יכול להמשיך לשחק לו בכיף כאילו לא קרה כלום.
זה נראה די מוזר שילד לא בוכה שאמא הולכת אבל עושה מלמולי עצב כשמישהו אחר הולך- סבא, סבתא, אבא.
מה עשיתי לא בסדר???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואיך זה שאין לו חרדת נטישה? - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011דנית,
אין שום קשר בין חרדת נטישה ואהבה. חרדת נטישה קשורה לתלות במי שמטפל בך והביטחון שלך בו. מאחר ואת המטפלת העיקרית בו, אין ספק שהוא מאוד תלוי בך, והסיבה שהוא לא חרד כשאת הולכת היא כי הוא מאוד בטוח בך. את מבלבלת בין געגועים לחרדת נטישה. זה גם ל אכ כך גיל שבו מרגישם געגועים, במובן שאנשים מבוגרים חשים. לכן כל החששות שלך הם לא כל כך רלוונטיים כרגע.
אני גם לא בטוחה שהוא לא מרגיש כשאת הולכת.
אני חושבת שכרגע, אולי עקב הדיכאון שאת נמצאת בו, הפרשנות שלך למציאות היא מאוד טוטאלית ושלילית.
אני מאמינה שבעוד שבועיים - שלושה כאשר הטיפול התרופתי ישפיע הדברים ייראו לך אחרת ויהיה לך יותר קל.
נסי להרפות ולקחת את הדברים קצת יותר בקלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים לילד בן שנתיים וחציטלי18/06/2011
שלום,
בספטמבר הקרוב אנו עוברים דירה.
בנוסף, מעבירם את הילד לגן חדש.
ולקינוח אני צריכה ללדת בנובמבר.
כל השינויים מאוד מפחידים אותנו.
השאלה ממה עלינו לעשות?
האם להתחיל לדבר על המעבר?האם לדבר על התינוק החדש?ואם כן, ממתי.
יש לנו אפשרות בשבועיים הרשונים של ספטמבר לחזור כל יום לבית הישן...האם מומלץ?
בקיצור יש לנו המון מחשבות ועירעורים.
אודה לעזרתך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים לילד בן שנתיים וחצי - תגובה
סמדר ריינר18/06/2011שלום טלי,
אכן הרבה מעברים בבת אחת. מומלץ בהחלט לדבר על כך (ההריון והמעברים) עם הילד מוקדם ככל הניתן, להסביר לו ולהמחיש לו עד כמה שניתן, לנסות לבדוק אם אפשר להכיר לו אחה"צ ילדים מהגן החדש במהלך הקיץ, כן בהחלט לחזור לבית הישן מדי פעם אם יש אפשרות, ולנסות לאפשר לו לנוע בין הקצוות הישנים והחדשים בחייו עד כמה שניתן בגמישות. אפשר גם להקריא לו סיפורים על הולדת אח חדש, להסביר על התינוק שמתפתח בבטן, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להשאיר ילד בכיתת גןרחלה17/06/2011
יש לי ילדה בת 3.5 שבספטמבר תהיה כמעט בת 3.9. בשנה האחרונה היא היתה בכיתת גן של ויצו (2.9-3.9). לפני כן היא היתה בגן אחר בעיר אחרת. קיימת אפשרות להשאיר אותה שנה נוספת באותה כיתת גן, עם אותה גננת, במקום להעביר אותה לטרום טרום חובה. השיקול שלי הוא לחסוך ממנה מעבר לגן נוסף, מעבר לגן טרום חובה. בנוסף, לגן טרום טרום החובה אליו היא רשומה לא יהיה אף ילד מהגן הקודם כי רוב הילדים שהיו איתה השנה מספיק גדולים כדי ללכת לגן טרום חובה. אפשר גם ממש להתאמץ ולמצוא גן טרום טרום חובה שכן רשום שם ילד אחד או שנים מהגן הקודם שלה. מצד שני, אני חושבת מה זה יעשה לדימוי העצמי שלה שבעוד שמדברים איתם בגן שכל הילדים הולכים לגנים אחרים כי הם ילדים גדולים וכו', היא היחידה שנשארת בגן הזה. אפשר כמובן לחשוב על משהו יצירתי להגיד לה-כרגע אני לא יודעת מה.
אשמח לקבל יעוץ, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להשאיר ילד בכיתת גן - תגובה
סמדר ריינר17/06/2011שלום שרון,
ממה שהבנתי, ותקני אותי אם אני טועה, רוב הילדים האחרים הם באמת גדולים ממנה בגיל, לכן הם הולכים לטרום חובה ולא לגן חובה , לא? אם זה כך למה זה אמור לפגוע בדימוי העצמי שלה אם היא קטנה בגיל? זו עובדת חיים. תמיד יהיו ילדים גדולים ממנה. זה אכן מתסכל שהיא הכי קטנה, ובכיתת הגן החדשה שתיווצר היא תהיה בין הגדולים, אפשר לנסות להדגיש בפניה את זה.
פגיעה בדימוי הצעמי אמורה להיווצר אם למשל למרות שאני באותו גיל כמו כולם אני נשאר בגן או בכיתה, אבל זה לא המצב כאן. להיות קטן בגיל זה לא דבר שאמור לפגוע בדימוי העצמי, כי היא תגדל...וגם הילדים שגדולים ממנה עכישו היו פעם קטנים, וזה עבר להם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה
שרון19/06/2011סמדר שלום,
תודה על המענה.
היא אומנם הכי קטנה בגיל אך הגננת מדברת איתם לאחרונה הרבה על כך שהם גדולים ולכן הם עוברים לגן של גדולים והרי אין להם ממש תפיסה של הפרשי גילאים המתבטאים בכמה חודשים בלבד. הילדה גם שואלת אותי איפוא הגן החדש ואיך קוראים לגננת החדשה. והשאלה אם זה לא יעשה לה משהו לדימוי העצמי אם היא היחידה שנשארת בגן של "הקטנים"? (מצד שני אחרי התשובה הראשונה שלך, הסברתי לה את האפשרויות שיש לה, שגם אם היא נשארת בגן הזה וגם אם היא עוברת לגן אחר לא יהיו שם ילדים שהיא מכירה אלא רק חדשים והיא אמרה שהיא רוצה להישאר בגן הנוכחי - כנראה בגלל שהגננת תהיה אותה גננת).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה - תגובה
סמדר ריינר19/06/2011שלום שרון,
אין סיבה שזה יעשה קושי בדימוי העצמי שלה אם תהיו רגועים ושלמים עם ההסבר שלכם. היא אומנם לא תופסת זמנים בצורה מדוייקת אבל היא בהחלט יכולה להבין שהילדים האחרים יותר גדולים ממנה ונולדו לפניה, מה זה משנה בכמה?
זה יכול לאכזב במידה מסויימת אבל אין סיבה שזה יעורר בעיה בדימוי העצמי. מה גם שלהיות קטן זה לא משהו שאמור לפגוע בצורה בלתי הפיכה בדימוי העצמי כי זה דבר שעובר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה הדרכה דחוףג'נט17/06/2011
שלום רב יש לי 2 ילדים בכור בן 3.5 והקטן בן שנה עד היום הבן בכור היה ילד טוב מנומס ממושמע, פתאם בתקופה האחרונה מרביץ. מתעצבן, כועס צועק מקלל מתפרע בצורה לא אנושית ממש אי אפשר לדבר ולהרגיע אותו, זה גורם לי עייפות נפשית ופיזית וממש מוציא אותי מדעתי , אני די בטוחה שזה קשור באח הקטן כי כל מה שאני מביאה לו גם הוא רוצה... יש לציין שמתייחסים אליו בחום ואהבה אבל זה ממש בלתי ניסבל, התחלתי כבר אני לצעוק עליו לתת כמה "פליקים" בידים אני ממש מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות בבקשה תדריכי אותי איך להתנהג איתו
תודה מראש....:(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה הדרכה דחוף - תגובה
סמדר ריינר17/06/2011שלום ג'נט,
נשמע שאת יודעת את התשובה אך לא מתנהגת לפיה. מה זאת אומרת את נותנת לאחיו הקטן כל מה שהוא רוצה? זה לא נכון לא עבורו, אפילו שהוא בן שנה, ובטח לא עבור הבן הבכור. הבן הכור חש שיש אפליה, ואולי הוא צודק, ובמקום לתקן את האפליה את נותנת לו פליקים. אז איך את מצפה שזה ייפתר?
נראה לי שחשוב שתבדקי עם עצמך מדוע את נותנת לילד בן השנה כל מה שהוא מבקש, זה ממש לא הכרחי ולא רצוי, והאם את יכולה לשים גם לו גבולות, ובעיקר להשתדל שזה לא יבוא על חשבון אחיו עד כדי כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי תודה על התשובה המהירה
ג'נט17/06/2011הי , לא אמרתי שאני מביאה לאח הקטן מה שהוא רוצה אמרתי שכל מה שאני מביאה לאחיו הקטן גם הוא רוצה, יש לציין שאני מתיחחס ביחס אוהבת מאוד לאח הגדול מפנקת אותו קונה לו מתנות פרסים מתגמל , אומרת מילים טובות אבל שום דבר לא עוזר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי תודה על התשובה המהירה - תגובה
סמדר ריינר17/06/2011שלום ג'נט,
מתנצלת, אכן כנראה לא הבנתי נכון את מה שכתבת. תנסי לתאר יותר איך את מציבה גבולות בבית. אולי מכאן מתחיל הקושי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבה ככלי לקבלת תשומת לבאמיר17/06/2011
שלום.
יש לנו שתי בנות, בנות 7,5 ו-2.5. הצעירה גמולה ביום מגיל שנתיים, ובלילה ישנה ללא חיתול אך מרטיבה עדיין בתדירות גבוהה.
היא ילדה אנרגטית ורבלית ונבונה, אבל בחודשים האחרונים, כל נושא הגבולות נבחן על ידה בצורה בולטת וקיצונית (משמעותית יותר בהשוואה לתהליך שחווינו עם אחותה).
לאחרונה, בכל פעם שאנחנו מדברים בינינו,או עם אחותה, ברכב או בבית, והיא לא משיגה תשומת לב, היא מרטיבה בתחתונים. היא יכולה להיעמד בצורה מופגנת ולעשות זאת או בהחבא.
היא דורשת במילים ובהתנהגות תשומת לב מתמדת בכל ארוחה ואינה מאפשרת לנו לנהל שיחה. היא יכולה לצעוק ולומר "רק אני מדברת" או "עכשיו אני מדברת" וגם כשאנחנו מסבירים לה שעכשיו אנחנו רוצים לדבר עם אחותה או בינינו היא מתרגזת או עושה בתחתונים.
כששואלים אותה מה קרה היא אומרת "עשיתי כי בא לי".
כשזה התחיל נהגנו לשטוף אותה, להחליף לה בגדים ולהסביר לה שזה לא בסדר. היום אני שמה לה בגדים לידה ואמרת לה להחליף לבד. ולעיתים אני מסבירה לה בנוסף שוב שזה לא מתאים.
אנחנו מציעים חיזוקים חיוביים על ימים מלאים ללא הרטבה אולם עד כה לא הצלחנו לעבור אפילו יום אחד כזה.
התחלנו לחשוב גם על סנקציות. אבל עוד לא הגענו לזה.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה ככלי לקבלת תשומת לב - תגובה
סמדר ריינר17/06/2011שלום אמיר,
אני חושבת שמה שקורה כאן הוא לא רק כלי לקבלת תשומת לב אלא שהילדה מנסה לנהל את הבית. ההרטבה היא רק סימפטום, אבל אני משערת שזה בא לידי ביטוי בעוד דרכים שאולי אתם פחות ערים להם, כי הן פחות בוטות. לא נתתם שום תאור על איך דברים נוספים מתנהלים בבית, איך מתקבלות החלטות, איך נראה סדר היום, איך הילדה מתנהגת בגן, וכו'. זהו שימוש די חריג בסימפטום הזה עד כמה שאני התנסיתי, והדרכים שתאם מתארים שנסיתם להתמודד באמצעותן נראות לי נכונות, ומעבר לזה אין מה לייעץ במסגרת הזו שהיא מוגבלת. ואני חושבת שצריך לבדוק יותר לעומק האם זה מעיד על קושי כללי, נרחב יותר במשפחה מבחינת סמכות וניהול הבית. לכן אין לי כלים דרך הפורום לייעץ לכם יותר מזה, והייתי מציעה לכם לפנות להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוט חרד ולעיתים אובססיביליבי16/06/2011
בני בן 3 . מבחינה התפתחותית קט\וגנטיבית, פיסית ,שפה נראה בהתאם לגילו.
מאז היותו תינוק היה ניראה כי באי שקט . כתינוק היו קשיי שינה ,באכילה לא היה רגוע. היו קטעים שלעיתים לא היתי בטוחה שיוצר קשר עין תקין.
במעון מדווחים על ילד עם תפקוד תקין.
בביתנ ובמצבים מסויימים בחוץ יש קושי בשינויים . לעיתים אובססיס\בי למשל להצמד לאחיו בגן השעשועים ולא מרפה להתפנות למשל למשחק אחר , אם רוצה משהו כגון ללחוץ על היו תקופות שאיך שנכנס הביתה היה רוצה פעולות קבועות כגון ללחוץ על כפתור תמי ארבע, לאכול מעדן במקום קבוע בספה ואם זזים למקום אחר זה היה מערער אותו.
נכנס להסטריה למשל מנמלים, בדיקת רופא בבכי צרחות אימה.
יש לי נסיון עם ילדי האחרים. משהו בהתנהגות של בני לא ברור . כך למשל שהתחילו עימו במעון תהליך גמילה ובשיתוף עימנו לאט ובלי לחץ והוא בשלב מסויים ביקש לחזור לחיתול ורגרסיה כוללת התעלמות מוחלטת מהקקי שבחיתול ,פחד לשבת בסיר.
העוצמה לא ברורה.והאובססיה לחפצים או דמויות כאשר מדי פעם משתנה כלפי מי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוט חרד ולעיתים אובססיבי - תגובה
סמדר ריינר17/06/2011שלום ליבי,
לא הבנתי מה את שואלת, תארת מצב בלי לשאול שאלה. האם את שואלת האם זה נורמלי? האם את שואלת מה לעשות? האם יש לך שאלה אחרת?
מהתאור שלך עולה שאכן הילד חרד מעבר לרגיל. הוא זקוק לתנאים יציבים ומוגנים ולמעברים הדרגתיים מאוד בין מצבים.
אני לא יכולה לדעת דרך האינטרנט אם יש שמהו חמור מזה.
אם את מודאגת את יכולה לפנות איתו למכון להתפתחות הילד כדי לערוך אבחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספר לילד המתענין בפסיכולוגיהלין16/06/2011
בני בן 13 , מתענין מאוד בפסיכולוגיה, מנתח מצבים בכיתה, ומרותק למאמרים |(קלים יש לאמר) בנושא זה..(כדוגמת סופר נני וכו..) אשמח לקבל מכם ספר המתאים לגילו ויכול להעשיר אותו בנושא זה... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספר לילד המתענין בפסיכולוגיה - תגובה
נעמה סבג שמש18/06/2011פסיכולוגיה זה נושא רחב.
השאלה ביזה תחום הוא מתעניין.
סופרנני עוסקת בנושי הורות. זה מה שמעניין אותו?
נער נבון בגילו יכול להכנס לחנות ספרים ולבחור את מה שיתגר אותו
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום,
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
