מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עליה לכיתה א'רביד26/06/2011
בני הגדול עולה בקרוב לכיתה א והוא שובץ לבית ספר אחד, בעוד כל שאר הילדים מהגן שובצו לבית ספר אחר. כלומר הוא היחיד שנשלח לשם וגילה זאת באופן מוחשי במפגש בבית הספר. הוא מביע דאגה מדי פעם בנוגע לכך שייעלמו לו חבריו שמלווים אותו כבר 3 שנים, ואנו כהוריו מודאגים מכך שמגיע לבדו וללא תמיכה חברתית ל"עולם הגדול". חשוב להזכיר שאנו עושים כל שביכולתנו להעביר אותו לבית הספר האחר, אך התהליך הבירוקרטי לא קל. חשוב לי לדעת האם אני עושה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה לכיתה א' - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום רביד,
בודאי שאתם עושים נכון, חשוב שתמשיכו לדאוג לילד בעניין הזה, זה מאוד חשוב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת הגירושים על הבן בגיל 5.5ליאת26/06/2011
אני ובעלי עוברים תהליך גירושים שבני היה נוכח במספר אירועים,
בעלי הורחק מהבית מחשש שיפגע בי ולבן היה מאוד קשה כי בתקופה הזו
לא היו הסדרי ראיה וכחודשיים האב לא שיחק עם הילד או לקח אותו לגן,
כרגע יש הסדרי ראיה פעמיים בשבוע, שישי אחת לשבועיים
לבן יש התפרצויות אלימות גם בגן וגם בבית,
ברגע שהוא לא מסכים למשהו או מישהו מחליט בשבילו הוא מתפרץ
אם זה ביריקות, בזריקת חפצים, ואלימות כלפי מי שמולו בבעיטות ואגרופים
כמו כן הבן לא מוכן כרגע לישון אצלי בבית רק אצל אביו גם בשישי ושבת.
איך מתמודדים ברגעי האלימות הזו?
ניסיתי חיבוק דב טיפולי והילד מנסה לנגוח, לנשוך ויורק.....
אני מנסה לקרב אותו אלי אך ללא הצלחה,
מבחינתו אני הרחקתי את אביו מהבית,
אני נמצאת בהדרכה הורית וכרגע לא מצליחה לקבל את הכלים המתאימים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעת הגירושים על הבן בגיל 5.5 - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום ליאת,
אם את נמצאת בהדרכה הורית ולא מרגישה שזה עוזר לך כדאי שתגידי את זה בהדרכה ותמצאו לזה פיתרון או שתמצאי הדרכה שכן עוזרת לך. ייעוץ ביאנטרנט לא יכול להוות תחליף במצב כזה. כשאת עושה לו החזקת דב, למה ציפית, שהוא יירגע מייד? בודאי שהוא יורק ובועט ותפקידך לעמוד בזה, אפילו שזה קשה. זו המשמעות של להיות הורים.
אני מציעה לך לחזור להדרכת ההורים ולשתף בקשיים שלך כדי שתוכלו יחד למצוא פיתרון.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתןמיכל26/06/2011
הבת שלי בת 10 שנים ולאחרונה התחילה להרטיב בלילה במיטה. היא לא שמה לב לעניין זה . ברצוני לציין שהילדה בשלב של התבגרות מינית. ואנחנו בעיצומו של תהליך לימודי איתה , בגלל הפרעות קשב וריכוז . מה לעשות ? האם להעיר לה? הילדה רגישה מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום מיכל,
קודם כל ייתכן וההרטבה מאותתת על קושי ריגשי, שכדאי לברר אותו יותר לעומק.
מעבר לזה, מה שנהוג במקרים של הרטבה הוא באמת לא להעיר ולא לכעוס, אבל כן לתת לה להיות אחראית על העניין, למשל לדאוג להחלפת המצעים ואם ניתן אז גם לכבס אותם בעצמה. את זה צריך להבעיר בענייניות, בלי כעס ובלי האשמה, אלא פשוט להסביר שמעתה זה הנוהל, ולהראות לה איך הוא מתבצע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לדבר איתה על זה ?
מיכל26/06/2011בבוקר היא אפילו לא שמה לב לעניין זה . חשבתי לא להעיר לה על כך .את מציעה לי לדבר איתה על נושא זה ? אני פוחדת שהיא תתכנס בעצמה ותרגיש שמשהו אצלה לא בסדר , גם ככה אנחנו איתה בתהליך של איבחון בעיות בלמידה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לדבר איתה על זה ? - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום מיכל,
בודאי לדבר איתה על זה.לא מהכיוון של הערה. לא להעיר לה על זה אלא להתייחס לזה.
להעיר זה משהו כמו" שוב הרטבת בלילה, מה יהיה?" אז לא למשהו כזה אני מתכוונת אלא משהו כמו "שמתי לב שבורח לך פיפי בלילה, זה בטח לא נעים, בואי נראה מה אפשר לעשות". חוץ מזה, משהו אכן לא בסדר. התעלמות מזה לא תועיל. אם משהו לא בסדר זה לא אומר שמשהו בה פגום. חשוב שתעשו את ההבדלה הזו. אבל התעלמות מבעיה זה גם לא פיתרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיום אדבר איתה
מיכל26/06/2011היום אדבר איתה על זה . תודה לך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור, בהצלחה.
סמדר ריינר26/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בנושאים רפואייםאורית26/06/2011
שלום רב, ביתי חוגגת בימים אלו יום הולדת 8. לפני כ - 4 שנים היא אובחנה כחולת דרמטמיסיטיס. זוהי מחלה אוטאימונית אשר פוגעת בשרירים ובעור. אנו מטופלים בבי"ח רמב"ם אצל רופא מדהימה. היא מטופלת ע"י כדור יומי ותקופה ארוכה טופלה גם בסטרואידים. בחצי שנה האחרונה מטופלת על ידי תרופה הגורמת לה להקאות ולכן היינו חייבים לעבור למן זריקות אחת לשבוע.
כמו כן, כל חודשיים שלוש עליה לעבור בדיקת דם כדי לדעת מה מצבה.
לאחרונה, היא החלה להתנגד מאוד לזריקות ולבדיקות הדם ואף מסרבת בתוקף לעשותם. תמיד היא פחדה מזה אך היתה עושה ולאחרונה מתנגדת בחריפות וכל זריקה לוקח לי כשעתיים לשכנע אותה לעשות. אנו מגיעים למצב של בכי וכו'.... לאחר מתן הזריקה או לקיחת הדם היא מבינה שזה כלל לא כואב ואף אומרת שהיא בכלל לא הרגישה. כיצד אוכל לעזור לה להתגבר על הפחד - ניסתי הכל.........
אני חושבת שהגענו למצב ששתינו כבר מותשות מהמצב.
אני חייבת לציין שביתי ילדה בעלת גבולות מאוד ברורים, מאוד קשובה, מאוד אחראית, מאוד מתחשבת - ילדה מדהימה אף פעם לא היה לי איתה סצנות כאלו. אני מרגישה שכאילו נכנס בה שד.... מצד שני אני גם שמחה כי היא יודעת להלחם על מה שחשוב לה.
אביה ואני גרושים כ - 4 שנים ורק לאחרונה החל לגלות התעניינות והבעה לתת עזרה בנושא.
אשמח לקבל תשובה או הפניה למטפל המתמחה כיצד להעביר פחד מסוג זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בנושאים רפואיים - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אורית,
כדאי שתבדקו בבית חולים רמב"ם אם אפשר להפנות אתכם לפסיכולוג רפואי, אני מניחה שקיימת שם מחלקה של פסיכולוגיה וגם של עבודה סוציאלית שאמורות לעזור בדיוק במקרים כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה
אתי26/06/2011עזרת לי מאוד :))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חופשה בלי הילדיםאתי26/06/2011
שלום,
בעוד שבוע וחצי בעלי ואני נוסעים לשבועיים וחצי לחופשה בחו"ל,
יש לי שתי בנות מנישואין קודמים ופעוט בן 3 מהנישואין הנוכחיים.
הבנות ישהו אצל אביהן במשך תקופת החופשה ובני הקטן ישהה אצל סבתו.
אני מפרטת מכיוון שאני מוטרדת מאוד מתגובת הקטן לא רק מהישארותו אצל סבתו אלא גם מההפרדה הארוכה מאחיותיו.
הוא אוהב מאוד להיות עם הסבא והסבתא שלו אך הוא מעולם לא נשאר שם לבד יותר מכמה שעות.
השאלה שלי היא איך להכין אותו לקראת הנסיעה ובאיזה זמן הכי נכון לעשות זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חופשה בלי הילדים - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אתי,
כדאי להתחי להכין אותו כמה יותר מוקדם, להסביר לו שאתם נוסעים אבל תהיו איתו בקשר (טלפוני/סקייפ). נסו לדבר איתו על ימי השבוע ולהכין יאתו טבלא של ימים שתהיה תלויה על המקרר והוא יוכל לסמן עם סבתו מתי אתם חוזירם כדי לקבל שליטה על העניין במידת האפשר,אפשר לאפשר לו לבחור מה לקחת איתו לסבתא (אם יש אפשרות שסבתא תהיה איתו בבית שלכם זה עדיף), להגיד לו בכל מקרה שהוא יקח איתו את מצעים שלו וחלק מהמשחקים שלו וכו'. חשוב לארגן מפגשים בינו ולבין אחיותיו אם ניתן בזמן הזה. אם יש ילדים מהגן שהוא רגיל לפגוש אחה"צ נסו לדאוג שגם שהמפגשים האלה יתקיימו, ועל כ זה כדאי לדבר איתו (תפגוש את האחיות שלך, את החברים שלך, וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברשותך סמדר, עוד שאלה.
אתי26/06/2011סמדר שלום
ראשית, אני מודה לך על תשובתך המהירה.
בהודעה הקודמת לא ציינתי שהתחלנו לדבר איתו על זה ותגובתו היתה מעט קיצונית.
הוא החל לבכות ולחפש אותי כאשר נעלמתי מעיניו ולו רק לכמה דקות. הוא בכה ללא הרף כאשר אביו יצא לעבודה ולא רצה ללכת לגן.
הפסקנו לדבר איתו על זה מתוך מחשבה שהוא סובל מהעובדה שהוא לא יודע להבדיל ממש, מתי זה מחר ומתי זה עוד שבוע.
האם תחושת הזמן שלא מפותחת כבר בגיל הזה ?
האם עלי לנהוג כפי שציינת למרות המקרה הקודם?
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברשותך סמדר, עוד שאלה. - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אתי,
אם הוא מגיב כך כעת, תארי לך איך יגיב כשלא תהיו באמת? האם לא עדיף שתהיו שם בשבילו כשזה קורה כדי שתוכלו להכיל את זה ולהסביר לו?
דווקא התגובה מחזקת את הצורך בהכנה מוקדמת. כמובן שההכנה צריכה להיות ברוגע, ייתכן שאתם גם לחוצים ולא מרגישים נוח להשאיר אותו וזה עובר אליו. חשוב שההסבר ייעשה בצורה רגועה שמדגישה מה כן יעמוד לרשותו כשלא תהיו ואיך הוא כן יוכל ליצור איתכם קשר. אפילו הייתי מתרגלת שיחה בסקייפ כשאתם עוד כאן וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3 שמפחד מ"כאב בטן"ערן25/06/2011
שלום,
בני בן 3 ילד מאוד פיקח ונבון.
כמו הרבה ילדים, הוא מאוד אוהב ממתקים ודברים מתוקים (על אף שתזונתו מגוונת והוא אוכל בד"כ בריא ומאוזן).
לצערי, ואני חושש שעשינו זאת בשגגה, הזהרנו אותו מספר פעמים (לאחר שאכל, נגיד, הרבה קוביות שוקולד או ממתק אחר) שאם הוא יאכל הרבה מהממתק/ישתה הרבה מיץ/וכ'ו תכאב לו הבטן. (אציין כי הוא גם מתלונן לפעמים על כאבי בטן).
הבעיה שנוצרה ממצב זה, היא שלאחרונה הרבה פעמים כשהוא מקבל משהו לאכול (וכבר לא משנה עם זה משהו "בריא" או "ממתק") הוא מבקש שלא ישימו לו הרבה, כי תכאב לו הבטן... נשמע שזה מאוד מטריד אותו (עד כדי כך, שגם כששמים לו משהו טעים, שהוא מאוד אוהב, הוא לפעמים יבקש "לא, אל תשים לי הרבה, תחזיר לקופסא, זה יעשה לי כאב בטן..") הוא מדבר על זה הרבה, וגם "מדריך" אותנו בעניין ("אמא, אל תאכלי הרבה לחם/אורז/תפוח/וכ'ו, תכאב לך הבטן.."). אנחנו מרגישים שהעניין הזה של ה"כאב בטן" הפחיד אותו יותר מדי, והתנפח לממדים מוגזמים, ולא יודעים איך לשכנע אותו בחזרה. אנחנו מנסים להרגיע אותו שלא כל דבר עושה בטן, אבל נראה שהרושם כבר הופנם.
נציין עניין נוסף - דומה - מכיוון שהוא עבר גמילה, וכשהוא לא שותה לפני השינה הוא מצליח להתאפק בלילה, אמרנו לו שכדאי לא לשתות הרבה לפני השינה, כדי שלא יצא לו פיפי. גם כאן, הוא "הפנים" את העניין יתר על המידה, וכאשר הוא מבקש משהו לאכול באמצע היום ואנחנו לא מרשים (למשל, רוצה לאכול משהו מתוק לפני האוכל) הוא אומר "אבל לא יצא לי פיפי"....
מה דעתכם?
תודה מראש,
ערן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3 שמפחד מ"כאב בטן" - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום ערן,
יכול להיות שהילד קצת התבלבל מההסברים שניתנו לו. הייתי מציעה לא לעשות מזה עניין יותר מדי, אני מניחה שזה יעבור לו עם הזמן כשהוא יבין יותר. תנסו לא לייחס לזה כל כך הרבה חשיבות. לפעמים התנהגות דאגנית מדי של ההורים שמרגישים מייד רגשי אשמה לגבי דברים שהם אמרו כביכול בשגגה היא זו שגורמת לאווירה החרדתית בבית ולחרדה של הילד..
לא אמרתם שום דבר לא נכון, הכל בסדר, תנסו להניח לנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה!!אלה25/06/2011
אני פונה כי אזלו כוחותיי ואני לא יודעת מה לעשות. אני אמא לשני בנים מקסימים בני 2.9 ו1.10 אשר עושים לנו חיים "משוגעים" (טוב אף אחד לא אמר שזה יהיה קל)
מירב השאלות שלי קשורות לבכור. מגיל 9 חודשים שמתי לב שהילדון שלי התחיל למשוך בשיער ולנשוך (הבנתי שזה שלב התפתחותי) בגיל 11 חודשים המצב החמיר עם הופעת אחיו הקטן. חשוב לציין שהאופי והמזג שלהם שונה. הקטן רגוע יותר וממושמע יותר אך לומד ומחקה את אחיו.
מגיל שנה הבכור נמצא במסגרת מעון ויצו (כנ"ל הקטן) המשיכות הסטירות והנשיכות המשיכו גם במעון ולשמחתי פסקו לאחר זמן מה. ביחס לילדים .אך הוא עדיין ממשיך לעשות זאת לאחיו הקטן.
אני מרגישה שאני ובן זוגי לגמרי איבדנו עליו שליטה. הוא שובר דברים בבית זורק משחקים מהחלון בורח לכביש בחוץ לא מקשיב ולפעמים גם לא מגיב לקולינו. כמו כן חשוב לציין שכך הוא מתנהג רק כאשר אני או אבא בסביבה. כשהוא עם אמא שלי או עם מטפלת הוא ממושמע וילד "זהב"
כשהוא רוצה משהו הוא צורח בבכי מר. יכול להיות שזה בגלל קשיים בשפה? הוא מדבר אבל אני גם רואה שקשה לו לבטא את עצמו.
דבר נוסף מגיל 4 חודשים הוא מתעורר מספר פעמים בלילה לשתות בקבוק (לא אוכל בלילה בערך מאותה תקופה) ומאוד קשה לגמול אותו מכך. הוא שותה כליטר מים (תה צמחים) בלילה. לפעמים גם יותר. אנו מחליפים לו 3-4 חיטולים בלילה ומיותר לציין שהשינה של כולנו גרועה מאוד. אני ובן זוגי עובדים הרבה וקמים ממש מוקדם. מותשים ועייפים במשך היום חוזרים הביתה באיפוס כוחות.
ניסינו לגמול אותו משתיית לילה זה עבד ל3 ימים אבל הוא מאוד צורח בזמן היקיצות כך שמעיר את הקטן והחגיגה כפולה. ברור שנשברתי.
מצטערת על מידע כה רב אך החוסר אונים ורגשות פשוט מציפים אותי.
אני יודעת שאני חייבת להיות עקבית אך סדר יום משתנה ועייפות תמידית פשוט לא מאפשרים לי . יש ימים שאני רואה את הילדים רק בבוקר לפני הגן ואז רק למחרת בערב.
מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה!! - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אלה,
כרגע, את מתארת מצב קיצוני וחמור מדי כדי לפתור אותו באמצעות עיצה באינטרנט. נראה שיש קושי עצום בהצבת גבולות אצלכם בבית. אני ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים כדי להתחיל להתארגן אחרת באופן יסודי ממה שקורה עכשיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת שלי כל הזמן מאבדת את חפציהאגואן25/06/2011
שלום
הבת שלי הבכורה בת 4, יש לה אח בן שנתיים.
הבעיה היא שהיא תמיד מאבדת את החפצים שלה, זה התחיל מדברים קטנים כמו הקוקייה שלה, הייתי שואלת אותה איפה היא והתשובה תמיד שכחתי איפה שמתי אותה, לא יודעת. ועכשיו זה הגיע לנעליים, גרביים, תיק שלה, צעצועים.. הכל..
בהתחלה הייתי אומרת לה בסדר אבל תבטיחי לי לא לשכוח את זה שוב,אבל זה החמיר, הכנתי לה מקום פנוי בארון רק בשבילה שתשים את כל החפצים שלה שם, אבל לא עזר..
לפעמים אני מרגישה שלא אכפת לה להשאיר ת הדברים שלה אחורה.. פעם הי אמרה בסדר אבא יקנה לי חדש.. אז השתגעתי.. אני בכלל לא יודעת מה לעשות. אני משתגעת מזה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבת שלי כל הזמן מאבדת את חפציה - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אגואן,
ילדה בת 4 היא עדיין קטנה. קשה לה להחזיק את הצמעה ואת החפצים שלה לבד. היא זקוקה לעזרה שלכם, שתזכירו לה (בלי לחץ ובלי כעס) ותעזרו לה לשמור על הסדר. אין טעם להאשים אותה על כך שהיא שוכחת, היא עדיין קטנה מדי כדי להיות אחראית ומסודרת בגיל הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלומות רעים ופחד גדול אצל ילדה בת 7מיטל25/06/2011
היי,אני מיטל אמא לילדה בת 7 גרושה מזה כשנה ובזוגיות חדשה עם בחור מקסים ואהוב מאוד על ביתי.לפני כחודש עברנו להתגורר בדירה חדשה שלושתינו ועשינו לנסיכה חדר חלומות אמיתי בקומה העליונה של הדירה(דירת פנטהאוז) כאשר החדר שלנו הוא במרחק של מספר מדרגות מהחדר שלה בקומה התחתונה.ביתי מסרבת לישון שם וכל לילה לפני השינה היא מספרת לי על חלומות רעים שפוקדים אותה בלילה מה שגורם לה לרדת למיטתנו(כמובן שאני משאירה אורות דולקים בכל פינה)ולישון איתנו.במקרים אחריםהיא בוכה ומבקשת ללכת לישון את הלילה אצל אבא שלה.כיוון שאנו ביחסים מצוינים ולא מתנהלים לפי הסכם אלא לפי רצון הילדה וטובתה אז אני נכנעת ולוקחת אותה אליו כדי שהיא לא תפחד.אצלו היא אומרת,אין לה חלומות רעים.שאלתי היא האם זהו פחד שקשור לבית החדש?האם כדאי שאשן איתה בחדר מספר ימים כדי שהיא תקבל ביטחון?האם לתת לה ללכת אליו כל זמן שהיא מבקשת ולא להתמודד מול הפחד הזה?אשמח להכוונה ולייעוץ אם אפשר..מודה מראש ושבוע נפלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלומות רעים ופחד גדול אצל ילדה בת 7 - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום מיטל,
אני חשובת שיש בלבול לפעמים בין רצון הילד וטובתו. רצון הילד הוא לא תמיד טובתו. נראה לי שבאופן לא מודע או שאתם מרגישים נורא אשמים על כך שעברתם דירה ועל כך שהכנסת זוגיות חדשה לחיים, והילדה מרגישה את האשמה שלכם כחולשה ומפריעה לזוגיות הזו בכך שהיא רוצה לישון אצלכם, או שבכלל עצם הימצאות הזוגיות הזו בבית מפריעה לה כי זה במובן מסויים גוזל את מקומה להרגשתה (האם לפני כן ישנת איתה במיטה? האם אצל אביה היא ישנה איתו?אם כן -זה לא רצוי)
אני חושבת שכדאי לעשות סדר, הילדה ישנה בחדרה, בימים שלה, והולכת לאביה בימים שלו.
החרדה שלה רק מתגברת כשאתם נותנים לה לנהל את סדרי השינה בצורה הזו.
בהתחלה יהיה קשה כמה לילות, אבל לדעתי אם תהיו עיקביים, אחר כך היא תרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה לא שמחהדניאל25/06/2011
שלום.
אני מודאגת מאוד ממצבה הריגשי של בתי בת ה-5.5 . מדובר בילדה נבונה מאוד, בוגרת לגילה ומאוד עטופה באהבה. הוריה (אני ואביה) התגרשנו כשהייתה בת 3 ומערכת היחסים בינינו (אני והאב) אינה תקינה ולצערי איננו מדברים.
בתי לוקחת מאוד ללב כל דבר שמעירים לה עליו, או כועסים עליה. היא נעלבת, מתרחקת ולעתים עיניה מתמלאות דמעות.
גם אם אני מעירה לה בכעס וצעקות וגם אם בנעימים, היא מאוד נעלבת.
היום אחרי שהערתי לה על משהו שהיא עשתה ( שמה חומר נגד יתושים על הפנים, אמרתי לה שזה מסוכן ושאלתי למה היא מרחה לעצמה לבד - בטון כועס), היא נעלבה ובכתה ואחר כך אמרה לי שהיא כל הזמן זוכרת דברים לא טובים ולא זוכרת דברים טובים שקרו לה.
היא הזכירה לי כמה דברים שכעסתי/הערתי לה עליהם בימים האחרונים ואמרה שהיא לא מצליחה לשכוח.
כששאלתי אותה אם היא זוכרת דברים שמחים שעינו היום, היא אמרה שלא כך כך.
אני לא יודעת אם יש קשר אבל אני רוצה לציין שגם מבחינה חברתית יש לה קושי, היא טוענת שאין לה חברות. מצד שני הגננת מצידה לא רואה בעיה ואומרת שהיא לא לבד.
כמו שציינתי מדובר בילדה בולטת ביופיה, מוחמאת ע"י צוות הגן וגם בבית והיא תאומה לאח ששונה ממנה מאוד.
אודה לכם על העזרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה לא שמחה - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום דניאל,
אני באמת לא יודעת בלי להכיר אתכם אם זה רק חוסר היכולת של הילדה לראות מה טוב או שבאמת מעירים לה יותר מדי ובכעס. מדוע בעצם כעסת עליה? היא רצתה להיות עצמאית ולמרוח, מה רע בזה? מאיפה היא יכולה לדעת שזה אסור?
זה שהיא יפה ומחמאת זה לא אמר שהיא לא מרגישה שיש עליה גם ביקורת מוגזמת ושהיא לא צודקת. חשוב לחזק ילדים לא על התוצאות של מה שהם עושים בלבד אלא על הכוונה ועל עצם קיומם, בלי קשר אם הים יפים או לא או מוצלחים או לא.
כדי לדעת איך לעזור לבתך חשובה התרשמות של אדם אובייקטיבי האם הביקורת המופנית אליה יחסית לקבלה הבלתי מותנית שלה - היא מאוזנת ואת זה אני לא יכולה לדעת דרך האינטרנט, ההתרשמות הלא ודאית שלי כרגע היא שהבת שלך צודקת ומשהו שם לא מאוזן, ולא בגלל שהבעיה אצלה.
נסי לחשוב אם נראה לך נכון מה שאני אומרת, ובהתאם לכך נסי להתאים את עצמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך למענה
דניאל26/06/2011תודה על התגובה
גרמת לי לחשוב ולהבין שאני אולי מובילה אותה לתגובה קיצונית.
לא כל כך הבנתי את המשפט שכתבת: "האם הביקורת המופנית אליה יחסית לקבלה הבלתי מותנית שלה - היא מאוזנת", אשמח אם תוכלי להסביר את המשפט כדי שאוכל ליישם ולשנות את תגובותיי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך למענה - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום דניאל,
יכול להיות שיש כלפיה ציפיות וביקורת ובסה"כ הכולל זה נמצא בצורה דומיננטית הרבה יותר מתגובות שמקבלות אותה כמו שהיא ושמחות מכל מה שהיא עושה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי אכילה אצל פעוט בן שנהאופיר25/06/2011
הי,
בני בן שנה ו-4 חודשים.
הוא לא מוכן לאכול יותר מכפית ורוצה רק בידיים.
מילא כשאוכלים פרוסת לחם , אבל כשהוא אוכל קציצות ואורז
זה נראה כמו התחלת הרגל לא טוב.
גם , מספיק שמשהו לא נראה לו הוא לא מוכן לגעת בו יותר באותה ארוחה.
מה דעתך? האם יש לזה גיל? האם צריך להתערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי אכילה אצל פעוט בן שנה - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום אופיר,
ילדים בגיל הזה נהנים לחקור את הסביבה ואת האוכל תוך שימוש בחושים נוספים, האוכל הוא סוג של משחק ויצירה. זה מתאים לגיל וזו לא התהחלה של הרגל לא טוב, אלא דווקא חושב להתפתחות לאפשר את זה. אחר כך כשהילד כבר לא יהיה תינוק ויבין יותר אפשר וחשוב ללמד אותו הרגלי אכילה בשולחן. זה עוד לא הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שאינן תואמות את הגילדורית אופיר24/06/2011
יש לי ילדה כבת 7 ושמונה חודשים. עד היום היא מרוקנת לי בבית, ללא חשבון, בקבוקים שלמים של בשמים, מלח ים על השטיח, שופכת את כל קרם ההגנה על גבי קרטון של פיצה סתם כדי להשתעשע , שמפואים, סבונים נוזליים, ומרככים במיכלים שהם לגמרי חדשים, משפריצה את בקבוק הספריי של השירותים עד שמסיימת את כולו, וכך הלאה והלאה עוד נזקים על גבי נזקים מבלי שאני יכולה לשלוט על זה? האם מדובר בהפרעה? האם זה אופייני לגיל? איך מפסיקים את התופעה? אני על סף שגעון. זקוקה דחוף לעזרתו של מישהו. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שאינן תואמות את הגיל - תגובה
סמדר ריינר26/06/2011שלום דורית,
זו אכן התנהגות שלא תואמת גיל. נראה לי שכדי להפסיק את ההתנהגות הזו צריך להבין טוב יותר מה קורה בבית. זו התנהגות שמעבירה מסר לכם ההורים. או שהילדה מבקשת גבולות, או מבקשת תשומת לב, או שהיא שוהה שעות רבות בבית ומאותתת לך על הבדידות שלה, או משהו אחר שאני לא יכולה לדעת כי לא נתת שום פרטים על ההתנהלות של הבית והמשפחה.אחרי שתביני מה קורה יהיה קל יותר לחשוב מה משנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהשירלי23/06/2011
שלום,
יש לי שתי בנות (2.5, 4.2).
תמיד הקפדתי על הרגלי השינה של הבנות, בשעה 7:00-7:15 הן היו כבר במיטות כמעט רדומות. בשעה 7:30 יכולתי להתפנות לעצמי (ולבית) והיה סוף סוף שקט בבית...
עד לפני חודש הקטנה ישנה במיטת לול והגדולה במיטת מעבר. כעת העברנו אותן למיטת ילדים (נפתחת). הן ישנות באותו חדר.
מאז, אין סיכוי שהן נרדמות לפני 8:30! במשך שעה ויותר הן מקשקשות בלי סוף, קמות מהמיטה, עוברות ממיטה אחת לשנייה, קוראות לנו, מציקות אחת לשנייה.
המצב כרגע: אני מחזירה אותן למיטה, מזהירה אותן מספר פעמים, לאחר מכן כועסת וצועקת ובסוף מתפוצצת לגמרי. בחלק מהמקרים הן מבינות שהן הגזימו לפי רמת הדציבלים של הצעקות שלי ובמקרים אחרים אני מפרידה ביניהן ומעבירה אחת מהן לישון על הספה (של ילדים) בחדר המשחקים (בדיוק 3 דקות ואז מחזירה אותן למיטה ומאז- שקט).
כדאי להמשיך עם השיטה של ההפרדה לחדר אחר?
אולי להבטיח להן שתחכה להן הפתעה מתחת לכרית בבוקר בכל פעם שילכו לישון מיד?
מה אפשר לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט23/06/2011שירלי שלום,
יש שלושה גורמים אפשריים שמקשים על הבנות שלך להירדם כבעבר. ראשית, הגבולות בין המיטות שלהן פחות ברורים כעת ואין חציצה של ממש ביניהן, ולכן קשה לכל אחת מהן להתנתק ולישון. את רואה שכשהן ישנות בנפרד, קל יותר להרדימן. לפיכך, כדאי מאד לבדוק האם ניתן להפריד בין המיטות ממש, בעת ההליכה לישון - להרחיק את המיטות זו מזו, כך שלכל ילדה יהיה מרחב אישי נפרד גדול יותר.
בנוסף, ייתכן גם שהבנות שלך גדלו ושעת הירדמות של שבע ורבע-וחצי אינה מתאימה להן עוד. זו שעה יחסית מוקדמת ליהרדם בה. בנוסף, ככל ששעות האור מתארכות, לילדים קשה לישון מוקדם.
כדאי לנסות את הדברים הבאים: ראשית, להשכיב אותן לישון מאוחר יותר. אם את מרגישה שאת עייפה וממש "חייבת" את ההתאווררות שלך, תני להן לשחק יחד בחדר משבע וחצי, ואחרי כרבע שעה של מנוחה/ סידורים אחרים שאת בוודאי עושה בבית בשעות אלו - גשי אליהן והרדימי אותן. כך גם תדחי את שעת ההשכבה, וגם יהיה להן זמן לשחק ולדבר כך שיוכלו לישון. חשוב מאוד להקפיד על הרדמה במיטתן שלהן, ולהציב גבולות נוקשים לגבי קימה. לדעתי זה בעייתי לאסור עליהן לדבר זו עם זו, אבל אתם יכולים לאסור עליהן לקום מהמיטה (אלא אם זה לשירותים), וכמובן לא לעבור האחת למיטתה של השניה. אפשר להשתמש גם בטבלה עם "חייכנים" בבוקר, כך שהן תקבלנה פרס קטן על הירדמות טובה - למחרת.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות פעוטה בת 2.8נויה23/06/2011
היי, אני אם יחידנית לבת 2.8. לאחרונה היא מתפרצת, צועקת, בוכה מכל דבר שלא נראה לה, זורקת לכיווני כל מיני "פנינים" (מעצבנת, מטומטמת, לכי מפה וכו'), בודקת גבולות באקסטרים. מה עושים?? מה אומרים?? אציין שיש ימים שאין זכר להתנהגות הזו, אבל כשזה קורה, זה מאד עוצמתי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות פעוטה בת 2.8 - תגובה
סמדר ריינר23/06/2011שלום נויה,
צריך לבדוק האם וכיצד את מציבה גבולות, וכן האם יש טריגרים מסויימים להתנהגות הזו, והיא קוראת עקב דברים מסויימים.
אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים כדי לבדוק יותר לעומק האם את מציבה גבולות באופן אפקטיבי והאם יש סיבות נוספות להתנהגות הזו. לפי ממצאים יוכלו להדריך ואתך מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי בתחתונים...מיכל23/06/2011
שלום,
יש לי ילדה בת שהשנתייים ו10 חוד', שנגמלה מטיטולים לפני 9-10 חוד', ועשתה עד לשבועיים האחרונים פיפי וקקי בשירותים, כמעט בלי פספוסים..
לאחרונה החלה תופעה חדשה שהיא עושה קקי בגן רק בתחתונים!! בבית כמעט והתופעה איננה קיימת כלל. אני לא מוצאת לכך הסבר, ומלבד התופעה הזו אין שום רגרסיה בהתנהגותה הבוגרת (חשוב לציין).
אשמח לעצה, להסבר, או כל פיתרון לבעיה.
תודה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קקי בתחתונים... - תגובה
סמדר ריינר23/06/2011שלום מיכל,
ייתכן שמדובר בתופעה שנקראת אנקופרזיס, ויש לטפל בה אצל איש מקצוע. עקב גילה הצעיר ייתכן שהעבודה תעשה דרך הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
