פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בכיינות של ילדה בת 4.5
    שירלי
    29/06/2011

    יש לי שתי בנות (2.5 , 4.5).
    מאז ומתמיד הילדה הגדולה הייתה בכיינית ועקשנית. הבכי שלה יכול להימשך לנצח ובעוצמות מחרישות אוזניים. הסיבות שונות ומגוונות, ובעיקר בלתי צפויות.
    אני חייבת לציין שהתגובה שלי לאורך כל הזמן לא הייתה עיקבית במיוחד. נע בין התעלמות מוחלטת להתייחסות לכל "ציוץ" שלה. חוסר העיקביות נובעת בעיקר מכיון שאני לא בטוחה בדרך שבה אני צריכה לפעול.

    בנוסף, מן הסתם היחס שלי כלפי הבכי של הקטנה הוא שונה. לדעתי זה טבעי יותר, הציפייה מילדה בת שנתיים וחצי להתמודד עם מצבים והיכולת שלה לרגע ולהסביר את עצמה באופן מילולי מוגבל. ייתכן והגדולה מצפה לקבל את אותו יחס שאחותה מקבלת. אני לא חושבת שזה אפשרי. אני מנסה לעודד אותה להשתמש ביכולת שלה לדבר ולהסביר את מה שמפריע לה ורק בדרך זו אני מוכנה להקשיב ולעזור לה, לא בבכי. האם אני פועלת נכון?
    הרוב המוחלט של ההתפרצויות שלה מתרחשות כשאחותה בסביבה. "זמן איכות עם אמא" לא חסר לה-אני מבלה איתה כל יום לבד שעתיים כשהיא יוצאת מהגן ב- 13:30.

    אז כיצד לנהוג מול התפרצויות הבכי שלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכיינות של ילדה בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכיינות של ילדה בת 4.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום שירלי,
    אני חושבת שאת יודעת את התשובה - להתעלם ולהיות עיקבית בכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 וחצי לא מוכנה ללכת לביה"ס
    מוטי
    29/06/2011

    בגלל ריב עם החברות הילדה לא מוכנה ללכת לביה"ס מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 וחצי לא מוכנה ללכת לביה"ס - תגובה

    ליאת גרוס
    29/06/2011

    שלום מוטי
    רצוי לא לוותר ולשדר שאי החיכה לבי"ס אינה אופציה. תגידו שעל פי חוק תלמידים חייבים ללכת לבי"ס. במקביל נסו לראות כיצד אפשר להרגיע אותה ולסייע לה בהתמודדות עם הריב. כדאי לבדוק לעומק מה מצבה החברתי והאם סובלת באופן מתמשך או שזה מקרה חד פעמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרדה מינית בגיל 4?
    מירי
    28/06/2011

    נפוצה שמועה בגן של הבת שלי, שבו יש ילדים בגילאים 4-5, שילד אחד גורר בנות לפינה נסתרת בחצר הגן ומבצע בהן מעשים מגונים (אחד האבות בגן טוען שהבת שלו ממש חבולה באזור איבר המין שלה).
    העניין מטריד אותי מאוד, לאור העובדה שנראה שההטרדה אינה בגדר "סקרנות טבעית" ומתעוררות בי שתי שאלות.
    ראשית- איך אני יכולה לברר האם גם הבת שלי הוטרדה? היא לא סיפרה לי דבר מיוזמתה. האם לשאול אותה ישירות? האם יש דרך עקיפה לשאול אותה?
    שנית- האם אני אמורה ליזום איזושהי פעולה כדי לוודא שההטרדה תיפסק? אני יכולה להדגיש בפניי הבת שלי את החשיבות שבשמירה על גבולות פיזיים, אבל הייתי שמחה לקבל ייעוץ ספציפי לגבי איך לפעול ומה לומר לה.
    הגננות בגן יודעו על ההטרדה והבטיחו לטפל, אבל אני לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הטרדה מינית בגיל 4?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרדה מינית בגיל 4? - תגובה

    סמדר ריינר
    29/06/2011

    שלום מירי,
    חשוב להסביר לילדים בגיל הזה, שהגוף שלהם שייך רק להם ואסור לאף אחד לגעת בו בניגוד לרצונם ובמיוחד באיזורים הפרטיים. תוך כדי הסבר אפשר להגיד לילדה שאם קורה דבר צריך לספר להורים. חשוב לעושת את השיחה הזו ברוגע, אך בצורה ישירה. דיבור ישיר שלך על הנושא ישדר גם לידה שאפשר לדבר על הנושא ישירות בלי להתבייש או לפחד.
    כדאי לברר מה נעשה בגן בנושא הזה. חלק מהפעיליות שאמורות להיעשות בגן היא למשל הסבר ברוח הזו לכל הילדים.
    מעבר לזה, ילד שעושה דברים כאלה הוא ילד שנמצא בעצמו במצוקה, ובהחלט אפשר לבדוק אפשרות לדווח על האירועים האלה לרווחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים של ילדה
    יפעת
    28/06/2011

    יש לי ילדה בגיל 9, תמיד הייתה ילדה ביישנית, רגישה, סגורה אבל לא ילדה דכאונית או משהו. מבחינה חברתית היא בסדר גמור, תלמידה טובה מאוד, ילדה חכמה. פשוט לא ילדה שמחה מידי, "כל העולם על הכתפיים שלה", מבוגרת מהרגע שנולדה. הבעיה העיקרית שלי היא איתה זה שהיא מפחדת. היא מפחדת ללכת לחדר לבד, למטבח לבד, לכל מקום. היא בוכה אם היא מתקלחת ואני במטבח (בית די קטן) היא טוענת שהיא כל הזמן חושבת שירו עליה, היא אומרת שהיא מבינה שלא יורים על אנשים ומבינה את כל ההגיון אבל מפחדת, אין לי מושג מאיפה זה הגיע לה, או מה לעשות בנדון. יש לציין שהיינו בטיפול פסיכולוגי עם הפחדים האלה כבר פעמיים. כל טיפול נמשך שנה כמעט וזה ממש לא עזר לה. היא פשוט מפחדת להיות לבד ואני מאוד מבינה כי בתור ילדה גם לי היו מחשבות כאלה כל הזמן אבל מה לעשות???אני דואגת מאוד ואובדת עצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים של ילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לציין..

    יפעת
    01/07/2011

    יש רק לציין שזה לא קורה לה כל הזמן, הרבה פעמים היא נכנסת לחדר לשחק לבד או הולכת למטבח ולהתרחץ לבד, זה קורה בעיקר בעייפות או כשהיא מתחילה לחשוב על זה, אז היא יותר רגישה לעניין ומתחילה לפחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים של ילדה - תגובה

    סמדר ריינר
    01/07/2011

    שלום יפעת,
    מענה באינטרנט בודאי לא יכול לעזור היכן שטיפול מסודר לא הצליח. אין קסם כזה. הלוואי שהיה.
    הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו הוא שפחדים הרבה פעמים קשורים לדברים שקורים במשפחה, למשל מרכיבים מסויימים בקשר עם האם.
    יכול להיות שטיפול לילדה לא עוזר כל עוד את או את ואבא של הילדה לא לוקחים חלק מאוד פעיל בהדרכת הורים או טיפול בעצמכם.
    במיוחד לאור העובדה שאת זוכרת את עצמך בתור ילדה עם אותם פחדים, קיימת סבירות גבוהה שבאופן לא מודע את מעבירה את הפחדים שלך אליה, ועד שאת לא תטפלי בחרדות שלך גם הבעיה שלה לא תיפתר. אפילו אם כיום את לא מרגישה את הפחדים שלך, נניח, זה לא אומר שהם לא קיימים, יכול להיות שהם באים לידי ביטוי דרכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    יפעת
    01/07/2011

    איפה אפשר לטפל בבעיה הזאת שלא קשור לטיפול תרופתי לילדה? פסיכולוגית לא עוזר, אז מה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול - תגובה

    סמדר ריינר
    02/07/2011

    שלום יפעת,
    נדמה לי שהסברתי לך בדיוק, חושב שתפנו בעצמכם לעזרה פסיכולוגית ולא רק הילדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי, תשומת לב
    מיקה
    28/06/2011

    בני בן שנה וחודשיים ולאחרונה אני חשה בשינוי התנהגות אצלו. נראה שמילד רגוע, שמח וחייכן, הוא הפך לדורש המון תשומת לב, בכי רב וקיטורים. נראה כי בכל פעם שאני שניה פונה לעשות דבר מה,הוא מתחיל לבכות ולקטר. בנוסף מילד שיודע להירדם בכוחות עצמו, הוא נעמד במיטה בוכה ונראה שבודק גבולות. אני מקפידה להתמיד באותו קו עשייה וכאשר מגיע שעת שינה לא "להיכנע" ולהוציאני מוסיף מהמיטה.
    אציין כי הוא אח תאום ותשומת הלב שלי באופן טבעי מופנית גם אל אחותו, אך בכל פעם שאני מתעסקת איתה או שהיא מגיעה אלינו כאשר אני איתו הוא פורץ בבכי. אציין כי לאחרונה התקיימו שינויים בגן אליהם הם הולכים ונכנסו 5 תינוקות חדשים. כיום כל הילדים בפעוטון קטנים מהם משמעותית ( החל מ3 חודשים ועד 10 חודשים) ולכן חשבתי שהשינוי בהתנהגות יכול לנבוע מהסביבה החדשה בגן, תשומת לב המטפלות שבאופן טבעי מופנית יותר לקטנים והבכי של התינוקות שאולי משפיע עליו. בגן יש כיתה של יותר גדולים והם משולבים בחלק מהפעילויות, אך מכיוון שעדיין לא הולכים, עדיין נמצאים בכיתה של התינוקות.
    בגן מציינים כי הוא מתנהג בסדר גמור ונראה כי כל "ההתפרצויות האלו" מתרחשות מהרגע שאני מגיעה לאסוף אותם מהגן ועד השינה...
    האם השינוי בהתנהגות אכן יכול לנבוע מהשינויים בגן? האם זו תקופה שלא בהכרח קשורה? איך לנהוג כאשר נכנס ל"מתקפת בכי ועצבים?" להתעלם? לחבק? מדוע שינוי ההתנהגות קורה דווקא איתי? בבית???
    אני מוסיפה, שיוצאות לו שיניים ויתכן שזה מוסיף להתנהגות אך להרגשתי זה מעבר לכך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי, תשומת לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי, תשומת לב - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/07/2011

    מיקה שלום,
    נתת כותרת מתאימה לשאלתך - בנך מחפש את התייחסותך באמצעות בכי. לא כתבת באיזה שלב התפתחותו השפתית. ייתכן שבנך חווה תסכול יותר מבעבר, אבל מתקשה להעביר זאת אלייך, חלק בגלל השפה המוגבלת וחלק בגלל העובדה שאת מטפלת גם באחותו במקביל. באופן כללי, טוב שילדים מבטאים יותר קשיים מול ההורים, כי מולם הם מרגישים יותר ביטחון ויותר אפשרות להיות רגרסיביים.
    אם את רואה שהילד יותר רגזן מבעבר, כדאי להמשיך לשמור על הגבולות שהצבת אך במקביל לדאוג למרווחי זמן בהם תהיו לבדכם יחד בפעילות אישית. אפשר להקדיש לכך זמן מועט יחסית, ולשלב את הילד בפעילות שלך - למשל, לקחת רק אותו לסופרמרקט.
    כשילדך בוכה וכועס, כדאי להציב גבולות בתקיפות ובמקביל לסייע לו להירגע - למשל לשבת/"לנוח" במקום מסוים בבית ("פינת ההירגעות"/ "כסא המחשבות" וכדומה), מספר דקות עד שנרגע.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להעניש ילד על אי הכנת שיעורים?
    אילנית
    28/06/2011

    שלום רב, אודה על ייעוץ דחוף היות ואנו בעיצומה של בעיה: בני הבכור בן 10 ילד טוב, מנומס, בלימודים ציונים ממוצעים+ . באופן כללי אינו אוהב להתאמץ:בהכנת שיעורים/למידה למבחן וכו'. רק כשאני מקפידה לשבת איתו ללמוד - מוציא ציונים גבוהים ביותר (בלי ללמוד מוציא כ- 80 ) . מס' פעמים מורה זימנה אותנו רק לשם ידיעה שאינו מכין מערכת כמו שצריך, ומס' פעמים הגיא ללא הכנת שיעורים. כשבעלי ואני שואלים אם יש שיעורים אומר שאין..ואנו מאמינים לו. אך מסתבר כי לעיתים הוא משקר לנו.. כעת בעלי ואני אחרי שיחה שלישית עם המורה- אמנם בסוף שנה- אך בעלי החליט: שינקוט במעשה: הבן שלנו מאד רוצה בספטמבר להתחיל- חוג כדורגל ובעלי אמר שלא ירשום אותו רק אחרי רבעון שיראה שיפור בהכנת מטלות הכיתה ורק אחכ' ירשום אותו. לדעתי זה שגוי ואני ובעלי בוויכוחים קשים בנושא (כמובן לא בנוכחות הילד) אני בדכ' הוותרנית בבית והוא הנוקשה כשצריך.. אני על סף "שבירת המילה" שלו . ורוצה לרשום את הילד לחוג. לא חושבת שצריך להגזים: סהכ' ילדים לא אוהבים להכין מטלות ומדי פעם מעגלים פינות כששואלים אותם אם יש או אין שיעורים. יש לציין שהעברנו אליו את אחריות הכנת השיעורים והמערכת לפני כחצי שנה.. זה לא מושלם מדי פעם יש לו פספוסים של שיעורים ומערכת. מה לעשות? צריך בכלל להעניש או שזה לא יעיל? לטענת בעלי הוא לא "מעניש" אלא אם הילד רוצה כ'כ' משהו אז שיתאמץ להשיג אותו- עי' עמידה בציפיות ממנו בכל הקשור ללימודים. בבקשה דחוף עצה!! תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להעניש ילד על אי הכנת שיעורים? - תגובה

    סמדר ריינר
    29/06/2011

    שלום אילנית,
    את צודקת. בשום פנים ואופן לא להעניש. גם העמדה של בעלך שזו לא ענישה אלא תמריץ, לא תורמת כאן. כיוון שכדורגל בגיל הזה חשוב להתפתחות לא פחות מלימודים. מבחינה חברתית, מבחינת פעילות וגפנית ומבחינת תחושת הערך העצמי של הילד. לימודים תמיד אפשר להשלים, את הדברים האלה -הרבה יותר קשה. תאמינו לי אני מתפרנסת מנסיונות של אנשים להשלים בגיל מבוגר בדיוק את החסכים האלה, והרבה יותר קל להשלים בגרות ...
    זה לא אומר שאני נגד גבולות. זה בהחלט חשוב. אבל אם העברתם אליו את האחריות לפני חצי שנה, למה את מקפידה להכין אותו ולמה אתם ממשיכים לקחת אחריות ולהגביל אותו? חשוב שתהיו עיקביים.
    הלימודים הם אחריות שלו, ככל שתקחו אתם יותר אחריות כך תקטינו אותו, תורידו את הביטחון שלו ותגרמו לכך שהוא ישנא ללמוד ועד הבגרות תצטרכו ללחוץ עליו.
    תשתדלו להניח לזה. ציונים כמו שמונים זה בסדר גמור, ויש דברים נוספים בגיל הזה לא פחות חשובים על תזניחו אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה חברתית בבת 8
    מיקי
    28/06/2011

    בתי בת 8 (כתה ג). בכיתה , כך אני מדווחת מהמורה וממנהלת הצהרון, היא אהובה ובד"כ גם משחקת ופעילה בהפסקות. הבעיה ששמתי לב אליה היא שאחה"צ היא לא מוזמנת כמעט לאף חברה וטוענת שרק היא יוזמת והיא לא מבינה למה לא מזמינים אותה? בעבר אני סייעתי לה לפתח את הרשת החברתית שלה אך כיום, בגיל 8 לא נראה לי שאני צריכה להתערב. יש לה בכיתה בת אחת שאחריה היא מחזרת בעיקשות וזו דוחה אותה ולא רוצה כמעט תמיד, לשחק איתה. הסברתי לה שוב ושוב שתפנה לאחרות אבל היא ....בשלה. השבוע ביקשה מס' פעמים ליזום קשר בשעות אחה"צ אך נענתה בשלילה מכמה חברות.

    אני מודאגת וכואבת, מה אתן מציעות לי לעשות עוד....?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה חברתית בבת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה חברתית בבת 8 - תגובה

    ליאת גרוס
    29/06/2011

    שלום מיקי
    העובדה שביתך אהובה על חברותיה בכיתה ובצהרון ומשחקת איתם בקלות מרגיעה מאד ושוללת קושי חברתי משמעותי. את צודקת שאת לא צריכה להתערב ישירות בעולמה החברתי אבל את בהחלט יכולה לחשוב יחד איתה על פתרונות . חשוב לא להתרגש יותר מידי ולא לקפוץ למסקנות . ייתכן שחברות ענו לה בשלילה כי לא יכלו מסיבות אובייקטיביות . חשוב לתת לה חוויה שאת מבינה אבל לא שאת נלחצת. אם את תתיחסי לזה כבעיה גדולה כך גם היא וההפך. חשוב להקשיב לה ולהעביר מסר שאת רגועה , יודעת שהיא מקסימה ושהרבה בנות ירצו להתחבר איתה ושאת סומכת עליה שתתמודד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מרוח
    רוני כ.
    28/06/2011

    שלום,
    ביתי בת ה4 התחילה לאחרונה לפחד מאוד מרוחות (winds). הפחד התחיל לפני כחודש וחצי כאשר הינו במסיבת יומולדת של חברה שלה בפארק. באותה מסיבה היו רוחות חזקות מאוד שהעיפו הכל סביבה ואף חול לעיניה. מאז הפחד הלך והתעצם והיום מלווה ברעידות בגוף, בכי וצעקות היסטריות ואף פציעה שלה את עצמה מפחד. היא ממש נרתעת ממקומות פתוחים בחוץ ורק רוצה להיכנס הביתה כל הזמן.
    מה עושים כדי להכחיד פחד זה ולעזור לה.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מרוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מרוח - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/07/2011

    רוני שלום,
    פחד מרוח, או כפי שנראה לי אצל בתך - מיציאה החוצה, הוא דבר שעשוי מאוד להגביל את החיים. לכן כדאי לטפל בכך. הדרך להפחית את הפחד מרוחות היא להמשיך ולצאת עם הילדה, תוך כדי שאתם מרגיעים אותה ומשדרים נחישות וביטחון. ככל שיהיו יותר סיטואציות נעימות בחוץ (לבלות עם חברים, לאכול גלידה, ללכת ל"שעת סיפור" וכדומה), כך היא בהדרגה תפחית את הפחד. השתדלו שלא לדבר על הנושא מיוזמתכם, ואם הילדה מעלה אותו, להרגיע אותה ולחזור לשגרה במהרה.
    בהצלחה
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי.. מחכה לתשובה..
    וולי
    28/06/2011

    אני כתבתי שאלה בנוגע לגמילה מטיטולים ועדיין לא נעניתי. אשמח מאד למענה, אני מקווה שזהו הפורום המתאים לנושא...?
    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הי.. מחכה לתשובה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השבתי לשאלתך, ראי בהמשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    28/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משעמם בגן
    גילי
    28/06/2011

    בני בן ה 3.4 ילד מאוד רגוע ושליו , מאוד קל להעסיק אותו ויש לו סבלנות לפאזלים , צביעה וכו' .. לאחרונה הגננת מתלוננת שהוא מתקשה לשבת זמן רב , לא משחק כמו פעם ומרבה להשתולל (בעיקר בצהריים ומפריע לילדים שישנים ) יש לציין שבערך בחודשיים האחרונים הוא לא מוכן בשום אופן לישון בגן מה שפעם לא היה כל בעיה היה הולך לישון ונרדם בקלות . האם יתכן כי לאחר שנתיים וחצי בגן כבר משעמם לו והוא צריך גירויים חדשים ? האם זה קשור לזה שהוא לא ישן ויש לו שלב של חוסר מנוחה בצהריים ? יש לציין כי אני שמה לב שגם בבית הוא כבר פחות סבלני מבעבר , האם יכול להיות שפשוט הילד משתנה / מתבגר וגם אופיו קצת משתנה ? או יש לבחון את העניין יותר לעומק אולי עובר עליו משהו ?
    אודה לתשובתכם המהירה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משעמם בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה לתשובה

    גילי
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משעמם בגן - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום גילי,
    לא נתת שום פרטים על המשפחה ועל שינויים שאולי קורים כרגע. ייתכן בהחלט שהילד חש חוסר שקט מסויים, עקב משהו שעובר עליו. אולי מסיבה כלשהי אתם פחות פנויים אליו, האם יש שיונוי בוגיות שלכם? האם את בהריון (ואת חושבת שהוא לא יודע עדיין...) האם נולד אח חדש, נסו לחשוב האם יש משהו שמציק לו.
    אני לא בטוחה שאפשר לשייך את השינוי גם בבית, גם בגן וגם בשינה לשיעמום בלבד. יש כנראה משהו אחר שכדאי לבדוק אותו יותר לעומק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה

    גילי
    04/07/2011

    אכן אני בהריון בחודש די מתקדם והוא יודע על כך ואנו גם מדברים איתו על כך , האם דבר שכזה עלול להכניס אותו למצב של חוסר מנוחה ויותר אי שקט ? יש לציין שהוא ילד נבון מאוד ויש גם איזשהו מוטיב של חרדה שתמיד היה (פוחד ממשחקי דימיון מסויימים או מבובות "מכשפה"בהצגות" , רעשים מקפיצים אותו ..) , אנו שמים לב שעובר עליו משהו .. מה ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה - תגובה

    סמדר ריינר
    04/07/2011

    שלום גילי,
    נשמע שהילד כרגע במצוקה, וצריך להבין יותר לעומק ממה היא נובעת. אם זה אכן קשור להריון, יכול להיות שזה נובע מכך שהוא חש שאתם פחות פנויים אליו והוא עומד לאבד את מקומו או שכבר קצת איבד אותו, כדאי לבדוק האם אתם אכן פחות מקדישים לו זמן או שבזמן שאתם איתו אתםמלא עד הסוף איתו כמו שהייתם בעבר, ולנסות לשנות זאת.
    לגבי הפחדים את מוזמנת לעיין העמודת "שאלות נפוצות" לתשובה העוסקת בפחדים של ילדים ולראות אם יש שם משהו שיוכל לעזור לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי
    מישל
    28/06/2011

    שלום יש לנו ילד בן שנה וחצי לפני חודש עברנו דירה ותוך כדי המעבר עומר נכנס גם לגן בפעם הראשונה - עד עכשיו הוא היה עם מטפלת {אחד על אחד}נכון להוסיף שעומר הוא בעל מזג מאוד נוח ,ישן לילה מלא תמיד קם עם חיוך ורגוע ואף אינו עושה בעיות אם אוכל
    בכל מקרה השבועיים הראשונים בגן היו עם הרבה אמוציות בכי וקושי להיפרד מאמא ואבא
    עד להסתגלות מלאה בגן. בשבוע האחרון עומר חלה -גרון,שיעול מלווה בחום ובנוסף גם שניים.כמובן ההתנהגות שלו השתנתה בעקבות המחלה לילות קצרים המון בכי ואיבוד התאבון כמו כן עומר היה מאוד מדוכדך ורצה רק על הידיים ורק בעמידה ולא בשום צורה אחרת . כיום המחלה מאחוריו אך ההתנהגות עדיין לא השתנה ודרך העניים שלנו אנו רואים עומר אחר בוכה בלי סיבה ורוצה ולא רוצה כאילו הוא בסוג של מלחמה איתנו הדרך היחידה שהוא נרגע בה זה על הידיים ורק בעמידה כמו כן התאבון שלו עדיין לא חזר

    רצינו לדעת אם המעבר והגן יצרו את הקרקע ואז המחלה הביאה את ההתפרצות להתנהגות
    שתיארנו כאן ומה דרכי ההתמודדות הנכונים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/07/2011

    מישל שלום,

    המעבר דירה במקביל לכניסה לגן יחד יצרו מצב של לחץ על עומר. יותר מידי שינויים בו זמנית.
    האם הכניסה לגן נעשתה בהדרגה? יכול להיות שהמחלה נוצרה עקב קושי רגשי שחווה בגן.
    כעת זה הזמן לשקף לו המון את רגשותיו, להביע חום ואהבה במילים ובצורה פיזית, להקדיש לו זמן יותר מהרגיל, ולאחר שתק' ההסתגלות לשינויים תעבור, תעבדו על הרגלי שינה נכונים ועל עקביות בהתנהגות.

    בברכה,
    נעמה סבג זמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מחפיפת שיער
    קרן
    28/06/2011

    בוקר טוב!
    ילדי בן ה-5 פוחד מאוד מחפיפת שיערו מגיל קטן מאוד.
    אני ובעלי מנסים טכניקות שונות לחפיפת השיער וכל עוד מתאפשר אנחנו מוותרים על החפיפה. היו תקופות לחוצות יותר ופחות בזמן החפיפה ואנו קיוונו כי עם הגיל המצב ישתפר.
    אתמול "בילינו" איתו כשעה באמבטיה כי מצא תירוצים שונים לדחיית השטיפה במים והתחיל לבכות בהיסטריה.
    הוא מסביר שהוא לא אוהב שהמים נוגעים לו בפנים- במיוחד אוזניים ועיניים.

    איך עלינו לפעול בעת שטיפת השיער?
    האם להתעקש כעבור זמן מסויים לשטוף למרות שהוא בוכה?
    איך יוכל להתגבר על הפחד?

    תודה רבה!!
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מחפיפת שיער

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה מה-28.6

    קרן
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מחפיפת שיער - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום קרן,
    אתם מוזמנים לקרוא בעמודת שאלות נפוצות בתשובה הנוגעת לפחדים של ילדים האם יש שם משהו שיכול לעזור לכם.כמו כן יש מגנים מפלסטיק שאפשר להלביש על הראש שישיארו את איזור הקרקפת פנוי לחפיפה אך לא יאפשרו למים וסבון לעבור לפנים ולעיניים. אולי אפשר לבדוק בחנויות הפארם איך משיגים דבר כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מחפיפת שיער

    קרן
    01/07/2011

    שלום סמדר!

    גם את הפלסטיק הזה ניסינו, אך ללא הועיל.
    קראתי את הטכניקות הכתובות בעמודת השאלות הנפוצות, אך איני יודעת איך ליישמן בעניין החפיפה.

    אודה לעזרתך מקרב לב,
    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מחפיפת שיער - תגובה

    סמדר ריינר
    01/07/2011

    שלום קרן,
    אני לא יכולה להדריך אותך באינטרנט בצורה מפורטת איך ליישם,מעבר למה שכבר קראת אני רק יכולה להציע באופן כללי לחושב בצורה יצירתית, למשל לתרגל איתו במשחק קודם כל חפיפות על יבש,בכאילו, אחר כך רק עם מעט מים ובלי שמפו, לתת לו שליטה על החפיפה בקצב ובכמות של מים וסבון המתאימים לו, וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    קרן
    01/07/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה.

    סמדר ריינר
    02/07/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לגן
    לימור
    28/06/2011

    שלום ותודה על הפורום ההנהדר

    ביתי בת שנתיים. ילדה מקסימה, חכמה, מדברת ומבינה מאוד יפה
    בימים האחרונים יש לה קושי בכניסה לגן. כל הדרך היא בסדר וגם במשך היום בגן היא בסדר אך כשמגיעים היא ממש לא רוצה להיכנס, בוכה ולוקח לה זמן רב להירגע.

    השאלה איך לפעול ?
    אני אומרת לה בטון נעים שעכשיו זמן ללכת לגן, אני כן יושבת איתה בחוץ, מנסה להבין אותה, מחכה שתירגע, אומרת לה שאני לא מבינה אותה עם הבכי....שתסביר לי במילים
    האם צריך פשוט להכניס אותה לגן על היידים עם הבכי ואיך לפעול שם ?
    האם לתת לה להירגע איתי ? לנסות למצוא לה משחק ?
    האם לתת לה מוצץ (הם יושבים על כרית עד שנרגעים) ואז ללכת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    לימור
    29/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לגן - תגובה

    ליאת גרוס
    29/06/2011

    שלום לימור.
    הדרך הנכונה ביותר להיפרד ולהקל גם עלייך וגם עליה היא לתת אותה לאחת הגננות שהיא אוהבת ולחתוך החוצה. השאלה היא למה פתאום עכשיו בסוף השנה היא מתנהגת כך. שווה לבדוק אם יש גורם בבית או בגן שיכול להסביר אתהתנהגותה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגן שעשועים הפגישות ספונטניות

    ללי
    04/07/2011

    אבל, כשאני מנסה לקבוע עם הורים הם מתחמקים...
    אני ממש חוששת שאולי זה בגללי?
    לא יודעת כבר מה לעשות
    מאז עצתך אני מנסה כל יום לקבוע, הילד היחיד שהיה מוכן לבוא אלינו זה ילד שכולם צוחקים עליו בגן...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני מרגיש דחוי בגן
    ללי
    27/06/2011

    רציתי לשאול לגבי בני בן 5,
    בני ילד מאוד מאוד רגיש ונבון וגם מבחינה חברתית נראה לי רגיש מאוד למתרחש [כמונו - הוריו].
    היום בערב הוא סיפר לי [וזו לא פעם ראשונה שהוא אומר זאת] שבגן הוא רצה להצטרף לחבורה של ילדים ששיחקה יחד והם לא רצו .
    אחד העיר לו הערה והוא קלט זאת כדחיה,
    ואז הוא אמר לי משהו [וזה פעם ראשונה שאמר] שהיה רוצה שיהיה לו חבר שתמיד ירצה לשחק איתו [כלומר חבר קרוב.ו
    היום גם הגננת אמרה שהיא תמיד אומרת להם כשהם פונים אליה בבעיות כאלו שבבית ספר [הם בטרום חובה עכשיו] לא תהיה מורה בחצר לעזור להם...
    אני ממש לא רגועה,
    בחודשים האחרונים אנחנו לא הולכים לאף חבר הביתה ולא מזמינים אלנו, מכיוון שסדר היום כזה שהוא בא מותש ב 4 וחצי מהגן ואין לו כוח לכלום רואים קצת טלויזיה ואז יוצאים לגן שעשועים שליד הבית [צמוד]
    בגן שעשועים הילדים מהגן שמחים לראות אותו והם ממש משחקים יפה.
    עוד נקודה היא שאנחנו לא הכי 'חברה מנים' – וגם גרים יחסית רחוק לשאר החברים, לי אין שפה משותפת עם האמהות בגן, ובכלל נראה שבגלל זה לא הוזמן לאף בית?
    אני די חוששת ועצובה ממה שסיפר , כשהוא סוף סוף אמר את זה הוא טמן את הראש בכרית כאילו שהוא מתבייש ועצוב
    אשמח אם תוכלי לעזור לי האם לדעתך אם כן נזמין חברים הביתה זה יעזור? או שזה סתם קוסמטי?
    [אם הגננת אין מה לדבר]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני מרגיש דחוי בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני מרגיש דחוי בגן - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    01/07/2011

    ללי שלום,
    כהורים כואב לנו מאד כשהילדים מספרים לנו על קשיים שאנחנו לא יכולים לעזור להם בהם מיידית. כישורים חברתיים הם תחום שאנחנו עובדים עליו כל החיים גם כמבוגרים, וחברויות הן דבר שצריך להשקיע בו ולשמר אותו.
    לילד שלך יש עוד שנה באותו הגן, וזו הזדמנות לעבוד על התקשורת שלו עם ילדים אחרים, כיצד יוצר קשרים ומתקשר עם בני גילו. אפשר להציע לו להזמין (מספיק פעם בשבוע) חבר או חברה שהוא אוהב מהגן, ולארח אותם אצלכם או להיות עמם בגינה. ההזמנה הביתה תאפשר לו "לתרגל" את האינטראקציה שהוא יוצר במרחב בטוח יותר. כשהוא עם חברים בבית, או ילדים של חברים שלכם או בני דודים, השתדלו שלא להתערב ולאפשר לו ללמוד בעצמו איך להתחבר עם הזולת. אם את מתרשמת שהוא מפרש באופן שלילי אמירות שהן יותר נייטרליות או שכיחות, אפשר לומר לו משהו על כך אח"כ.
    כמו כן, חשוב מאוד לשוחח עם הגננת על כך (לא בנוכחותו), לשמוע איך מתרשמת ממנו וכיצד היא יכולה לסייע. כדאי שתעשו כל מאמץ שהמחשבות על עצמכם ועל ההתנהלות החברתית שלכם, לא יעברו לילד, ותשתדלו להפריד בין הדברים כדי לא לגרום לו לחוש חרדה רבה יותר.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתשובה

    ללי
    03/07/2011

    תודה על תשובתך, אבל, בגינה הוא כן נפגש עם חברים, הגננת היא בעייתית מאוד בנושא ואני לא רוצה לפרט בפורום זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/07/2011

    השאלה היא אם בגינה הוא נפגש עם ילדים שקבע איתם מראש, או שהפגישה מקרית (ואז אין לו ביטחון בכך שילדים מחבבים אותו). רצוי שהוא יתרגל בקרבתכם את הכישורים החברתיים - איך ניגשים לזולת, איך מצטרפים לפעילות שמספר ילדים כבר עושים, איך מתחלקים בבית בצעצועים שלך עם חבר למספר שעות, איך מחליטים מה נעשה יחד וכדומה... זה חשוב במיוחד אם את מרגישה שאין לך מספיק תמיכה מהגננת.
    בנוסף, גם אם הגננת לא לרוחך, תבדקי אם יש דמות אחרת בגן שאת יכולה לעבוד איתה - הסייעת, בת שירות לאומי, צוות הצהרונית וכדומה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חששן מדי
    שולי
    27/06/2011

    שלום לכן. בני הבכור בן ארבע ורבע, תמיד היה מאוד מפותח שפתית ומחשבתית, יש לו קשב וסבלנות מדהימים (פאזלים של עשורת חלקים, הרכבות לגו מסובכות לבד עם חוברת הוראות, ממש מדויק הוא עושה). הבעיה שלו היא מוטורית, והיא לגמרי רגשית, כי מבחינה התפתחותית לא היתה לו מעולם בעיה: התחיל ללכת בגיל 11 חודש, לזחול בחמישה חודשים. הבעיה היא שהוא פחדן. גם כתינוק היה פחדן, אך זה התבטא לא בהיבט המוטורי אלא מקולות חזקים, בובות גדולות, פרידה מאמא וכולי. אך היום החששנות, לדעתי פוגעת בביטחון שלו וביכולות החברתיות שלו. הוא נמצא בגן עם בנים יחסית אליו גדולים (הוא קטן-מימדים), ומאוד ספורטיביים. נראה שזה מאיים עליו. הוא מעדיף לשחק עם הבנות, ובעבר לא העדיף, וגם מבחינת תחומי העניין של בנות לא לגמרי מספקות אותו (הוא אוהב משחקי דימיון שכוללים מלחמות ואבירים, דינוזאורים, סרטי טבע). הבחירה שלו בבנות נובעת לדעתי בעיקר מכך שהוא לא מסוגל לשחק במשחקים היותר פיסיים שבנים משחקים: כדור (הוא ממש לא טוב בזה, למרות שהקואורדינציה שלו תקינה והתפיסה המרחבית שלו מעולה). מטריד אותי שהוא מפחד לנסות דברים: לטפס על חבלים, לעלות למקומות גבוהים. לאחרונה התחיל פעם-פעמיים לנסות לעלות באיזה קיר טיפוס או סולם חבלים, ואז נתקע למעלה וצעק שנוריד אותו. מרוב תסכול וייאוש ובושה, הוא צרח, ואפילו קילל את אבא שלו. בהתחלה אנו מנסים לשכנע אותו לרדת לבד, אך בסוך מרחמים עליו ומורידים אותו. אנו משתדלים לא לרדת עליו בפניו ולחזק אותו כשהוא מתגבר על הפחד, אך נראה שהוא מרגיש שאנו קצת מתאכזבים מהפחד שלו, שעוצר אותו - והוא צודק. אנחנו מאוכזבים, וקשה לנו לראות שואפילו אחיו הקטן ממנו בשנתיים לפעמים מתנהג יותר באומץ... זה לא שאנו שואפים לאיזה גיבור, אבל כן, לראות שכל מה שעומד בינו לבין התפתחות תקינה זה פשוט פחד, כי אין לו שום בעיה אחרת - זה קשה. אנו לא יודעים איך להתמודד איתו. באופן טבעי מנסים כל הזמן לחזק את הדברים שהוא טוב בהם, כי זה מה שכיף לו, עוד בניות לגו מורכבות, משחקי אסטרטגיה (הוא מעולה בטאקי ושלל משחקי קלפים כאלה, ויודע ממש להפסיד בכבוד - שלא כמו בהיבטים המוטוריים שבהם הוא בוכה וצורח מתסכול). אבל פחות נכנסים בו בעניין הפיסי, ואם מדי פעם מחליטים להשתדל יותר לתקופה, זה נגמר בזה שאנו מרגישים שהתסכול שלו עולה על גדותיו, ושהביקורת או האכזבה שלנו ניכרת גם אם אנו מנסים שלא להראות, ולא דיועת, בסוף זה נראה לנו מתכון לעוד יותר בעיות בביטחון העצמי, ואנו יורדים מזה. זה גם לא עוזר, החיזוקים האלה, כי הפחד גדול יותר מכל דבר אחר. לחוגים, אגב, הוא לא מסכים ללכת, בטח לא יילך לחוגים הפיסיים, אם יהיה משהו שהוא אוהב - אולי. אם לא מבחינתו זה עונש, ומספיק יש לו גן שהוא נדרש לעשות בו דברים, גם פיסיים (בגן שלו יש שיעורי התעמלות, למשל). אנו לא רוצים להכריח אותו לעוד פעילות אחה"צ. מה לדעתכן אנו יכולים עוד לנסות? האם להפסיק לחזק ולחזק את הדברים שבהם הוא טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חששן מדי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה את השאלה

    ענת
    30/06/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חששן מדי - תגובה

    סמדר ריינר
    30/06/2011

    שלום ענת,
    חשוב לעבור מחיזוק על תוצאות לחיזוק על מאמץ. עצם ההשתדלות היא מה שצריך לחזק. יכול להיות שבגלל שהוא ילד בכור וכל כך חכם הוא גם פרפקציוניסט ופשוט לא מוכן לעשות מה שלא הולך לו מייד ובקלות מחשש שתוצאה לא ראויה. לכן חשוב לשדר שהתוצאה לא משנה העיקר הכיף, ולהשתדל להפוך את כל העניין ליותר קליל ובפחות מלחיץ. ככל שתורידו לחת ותפסיקו להיות עסוקים בזה - יהיה לכולם יותר קל.
    חשוב שתנסו מדי פעם לשחק איתו בכדור למשל אבל בקצב שלו, בדרך שלו, לא לצפות לדברים שלא נעימים לו, לא להפוך את זה להישג ולמצוא את הדרך ההדרגתית להתקדם בהתאם לקצב שלו ולא לציפיות שלכם.
    אם אתם לא מצליחים - כדאי שתפנו להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום