מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- יחסים עכורים בין נער לאביו החורגפנינית03/04/2011
שלום רב,
אשמח לקבל ייעוץ ראשוני בנושא כאוב שאינו נותן לי מנוח.
הנני בת 44, נשואה בשנית מזה כ- 10 שנים לגבר צעיר ממני ב-7 שנים. מנישואיי הראשונים יש לי ילד, בן 20, שהינו חייל. מנישואיי הנוכחיים יש לי ילד, בן 7 וחצי. בתקופה שקדמה ללידת בננו המשותף, הקשר בין בני הבכור לבעלי, היה בעייתי, קונפליקטואלי ומלא במתחים על רקע נסיונו לחנכו ולעצבו, אולם בשנים האחרונות, במיוחד לאחר לידת בננו המשותף, היחסים ביניהם הדרדרו עד כדי עימותים קולניים ווויכוחים אלימים מילולית, בהם מתחיל בעלי, והפעם לשם שינוי, עונה לו בני, לאחר שעייף מלספוג ללא לאות ולא לענות. הנושאים יכולים להיות זניחים וחסרי חשיבות, אולם העוצמות הרגשיות והווקליות של בעלי מאוד גבוהות.
המצב הגיע לנתק מוחלט ביני לבין בעלי ונתק מוחלט בינו לבין בני הבכור, כאשר הלכה למעשה, הבית בעצם מחולק לשני מחנות - בני הבכור ואני, בני הצעיר ובעלי.
מאחר ואני מבינה כי החיים במתכונת זו הינם בלתי נסבלים, ואינני יכולה לראות את בני הבכור נלחם על קיומו, חפותו וחייו בכל דרך בה הוא יכול להגן על עצמו, החלטתי כי הגיע העת לסיים קשר זה. אינני יכולה לראות אותו סובל ואינני חושבת שאנו מהווים איזשהו "מודלינג" נכון לבני הצעיר בהתנהגות זו. קשה לי מאוד מבחינה רגשית לחתוך קשר שעדיין מאוד חי בינינו מבחינה רגשית, אך יחד עם זאת, הגיע למבוי סתום בכל מה שקשור לבני.
דרך אגב, היינו בטיפול בעבר למעלה משנה, ודבר לא השתנה.
אשמח על איזושהי התייחסות שתעזור לי למצוא את דרכי.
הרבה תודה,
פנינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסים עכורים בין נער לאביו החורג - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום פנינית,
קשה מאוד ואולי אפילו בלתי אפשרי לעזור דרך הפורום במקום שבו טיפול שלם נכשל. צר לי אך אין פתרונות קסם. אני לא מכירה אותך ואת בעלך וגם לא תארת מה קרה בטיפול במשך שנה ומדוע הוא לא עזר, כך שאין לי קצה חוט כרגע, מלבד להשתתף בכאבך ולהמליץ לך לחפש טיפול אחר שאולי הפעם יעזור יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעזרתםרין03/04/2011
שלום,יש לי ילד בן 8.5 שעבר מבחן טובה+פסיכודידקטי.הנאורולוג המליץ על מתן ריטלין ומזה חודש שהוא לוקח ריטלין
לפי תוצאות המבדקים הומלץ על טיפול של פסיכולוגית ילדים.אני גרה באשדוד ואין בדרום אף פסיכולוג שעובד עם הכללית ואני אובדת עצות.הסתכלתי באינטרנט על פסיכולוגים עצמאיים. איך אבחר אולי מישהי באתר תוכל להמליץ לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה לעזרתם - תגובה
ליאת גרוס10/04/2011שלום רין
אני ממליצה להתייעץ עם יועצת בית הספר, פסיכולוגית בית הספר או השירות הפסיכולוגי בעירייה. את יכולה אפילו בעילום שם אם את חוששת. הם בטח מכירים אנשי טיפול טובים באיזור וישמחו להפנות אותך. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שלא מצליח להחליטיעל03/04/2011
שלום רב,
בני בן ה 5.5 התחיל לאחרונה להראות קושי ביכולת לקבל החלטות פשוטות.
זה התחיל כחודש שבכל פעם שהוא חוזר מהגן הוא בוכה ואומר שהוא לא יודע להחליט במה לשחק וחוזר על עצמו בכל מיני דוגמאות אחרות במהלך היום ( כגון לא יודע מה מעוניין לאכול, איזה ארטיק לבחור) למרות שלא מוצעות בפניו אפשרויות רבות ואני מנסה לכוון ולעזור לו.
העניין גורם לו ולנו לתסכול רב ואשמח לשמוע על דרך התמודדות עם העניין.
אציין שלא חל אצלינו איזשהו שינוי במשפחה ובגן מדווח שהכל כרגיל.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שלא מצליח להחליט - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום יעל,
אולי תנסי לדבר איתו ולברר איתו, מה מקשה עליו להחליט. בדרך כלל אנחנו מתקשים להחליט כי אנחנו מפחדים להפסיד אם לא נבחר את הדבר השני, אולי אם הוא יפרט מה מקשה עליו תוכלו לדון איתו על זה ולמצוא דרכים (למשל את הארטיק בטעם השני תוכל לאכול מחר) וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי ראתה קטוע רגלאילנית03/04/2011
שלום
בתי בת ה 4.5 ראתה אתמול קטוע רגל (הרגל היתה חשופה). היא נעצה באיש מבטים והיתה לדעתי מבועתת. רציתי להוציא אותה מהחדר אך לא היה לי נעים, וכשכבר הצלחתי היא חזרה לשם. אח"כ רציתי להסביר לה בבית על זה ובעלי התעקש שלא.
אני לא שלמה עם זה
מה לעשות ואיך להסביר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי ראתה קטוע רגל - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום אילנית,
כמובן שצריך להסביר, כי לא להסביר זה להשאיר אותה לבד עם הפחד. חשוב להגיד לה שראית שהיא ראתה את האיש ושזה היה לה מפחיד. ולפעמים זה קורה שמסיבה כלשהי בגלל תאונה צריך להוריד חלק מהרגל, היא לא צריכה לפחד, לאיש כבר פחות כואב וטיפלו בו יפה.
מעבר לזה הייתי מחכה לראות אם יש לה שאלות, ואם כן הייתי עונה לה תשובות שמרחיקות ככל האפשר את האפשרות שמשהו כזה יקרה גם לה או לכם- למשל אם נזהרים אין סיבה שדבר כזה יקרה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יצאה לחופשהליאת03/04/2011
שלום,
אנו הורים לילד בן שנה ו8. כרגע אנו גרים אצל הורי עד שביתנו יבנה לקראת תחילת הקיץ.
בעלי ואני מעוניינים לצאת לחופשה בת שבועיים (מאחר ולא יצאנו לירח דבש- בעקבות לימודים ועבודה), יש לנו ייסורי מצפון לעזוב אותו שבועיים. חשוב לציין כי בני הוא רגיש מאוד אך יחד עם זאת לא תהיה לנו אפשרות נוספת אם לא הפעם.
השאלה האם כדי לוותר על חלום זה או שאנחנו עושים מזה עניין יותר ממה שזה?
תודבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצאה לחופשה - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום ליאת,
אתם לא עושים מזה עניין יותר ממה שזה. גיל שנה ושמונה הוא גיל גבולי עדיין, לא מכירה את הילד ולא יודעת עד כמה אפשר להסביר לו שתחזרו.
אם ניתן לדחות את החופשה בכל זאת או לפחות לקצר אותה מאוד, נראה לי שזה עדיף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד עם בעיית קשב וריכוז והיפרקטביותרננית03/04/2011
רציתי לדעת למה ילד בן 11 פיתאום התחיל ליגנוב חפצים פעם אחד שאיתארח אצל חבר ובאותו שבוע אצל סבתא שלו. מדובר בילד מבית שלא חסר לו כלום יש לו כל מה שילד צריך ויותר המון אהבה הילד הזה מקבל אני כאמא לא עובדת בחוץ מי שהוא נולד תמיד דואגת לו, ביגלל הקושי שלו בלימודים מדובר בילד חכם עם כישורים לציור למוסיקה ולכדורגל ולמרות הכול הוא לא מיתאמץ לעשות כלום. למה? ולמרות הכל גם פיתאום התחיל ליגנוב פעמיים השבוע , זה מבייש אותנו ואני לא יודעת מה לעשות תעזור לי להבין מהיכן זה בה. תודה......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד עם בעיית קשב וריכוז והיפרקטביות - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום רננית,
יכול להיות שאת עושה הכל כדי שלא יחסר ובכך את מונעת ממנו את האפשרות להרגיש בעצמו מה חסר ומה לא.
זה שאת עושה הכל זה לא אורמ שהוא לא צריך דברים אחרים. אני לא מכירה את הקשר ביניכם אבל נראה שאולי מתאים לפנות כאן לטיפול יותר מעמיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסרת אונים...נויה02/04/2011
שלום,אני גרושה מז 4 חודשים יש לי שני בנים הבן הגדול בן שש וחצי והבן הקטן בן שנה ותשעה חודשים.ע"פ הסכם הגרושים הסדרי הראיה הם פעמיים באמצע שבוע ממסגרת הלימודים ועד לשעה שבע בערב ובכל שבת שניה .לצערי באמצע שבוע אבא שלהם לא מגיע רק בשישי שבת שהוא אמור לראותם.פעם בחודש הוא נוסע עם הבן הגדול למשפחתו בבאר שבע ע"פ ההסכם הוא צריך להחזיר אותו שעתיים מצאת השבת וזה לא קורה אף פעם ,הוא מחזיר אותו לא לפני 11 בלילה כשלמחרת יש לילד לימודים וכשאני מנסה לדבר איתו על טובת הילד אין שיתוף פעולה ,מעבר לזה תמיד כשהילד חוזר ממנו הוא חוזר הפוך לגמרי,מתחצף אליי ,לא מקשיב לי .מה אני עושה???אודה על תשובתכן המהירה ,נויה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסרת אונים... - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום נויה,
כרגע אין הרבה מה לעשות, מלבד להיות ברורה ותקיפה עם הילד שלך שלא תסבלי התנהגות כזו ממנו, ומלבד סבלנות. הגרוש שלך מתקשה להסתגל לגירושים וייתכן שהוא מנסה לנקום בך דרך הילדים, אם לא תגררי למאבק יש סיכוי שעוד כמה זמן הוא יתגבר והדברים יחזרו למסלולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לספר לילד בן 11 על מות סבוהודיה02/04/2011
שלום שמי הודיה
היום בתאריך 2.4.2011 ניפטר סבא של בעלי
עכשיו יש לו אח בן 11 ואנחנו לא יודעים איך להגיד לו את זה כמו שצריך
אבא שלו אמר לו את זה באגרסיביות שסבא שלו מת והתשובה שלו הייתה "בסדר"
איך אני פונה אליו ואומרת לו את זה בעדינות ושהוא יפנים את זה ושלא יכח את זה למקום של תראומה
הוא ילד שאם כאב לו הוא לא מראה את זה הוא מדחיק את זה ולא מדבר ולא מראה את זה אבל לפי התשובה שלו אני דואגת
מה את אומרת לעשות אשמח אם תדריכי אותי להגיע ולעשות את זה בשביל שיוכל להפנים את זה ולדבר על זה ולא לשמור על זה בפנים
זה ילד מאוד רגיש !
תודה ושיהיה רק שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לספר לילד בן 11 על מות סבו - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום הודיה,
אין כאן מה להדריך כי זה כבר נאמר לו, וזה נאמר לו בסדר, זה לא אגרסיבי, זאת האמת, והאמת היא שאין כל כך דרך אחרת להגיד את זה. עכשיו צריך להציע לו בעדינות לדבר על זה אם מתאים לו. בשבוע הקרוב תהיה לוויה, ושבעה, הנושא ידובר במשפחה ויהיו לו הזדמנויות להצטרף למה שאנשים מרגישים ולהרגיש שייך לתחושת האבל הכללית שהיא גם התחושה שלו. שתפו אתם ברגשות שלכם, בזכרונות וכו', כמו שנהוג לעשות בשבעה והוא כבר יצטרף אם מתאים לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד למנוע מפגשים של ילדיוסי02/04/2011
שלום רב, בני הוא בן 3 מאז שהוא נולד דודתו היתה הדמות המשמעותית בחייו, לאחרונה נוצר סכסוך משפחתי די רציני עם הדודה בת 34 שגרה בבית הוריה ומאז אנחנו לא מגיעים לבית סבתא וסבא
מבחינתה (הדודה) הקשר שלה עם בני מאוד חשוב, אנחנו כהורים לא מעוניניים בקשר זה אך גם לא רוצים לפגוע בו. נוצרו כמה מפגשים משפחתים מחוץ לבית ואפשרנו את המפגש בינהם כדי לא לגרום לו לחרדת נטישה.
אינני יודע מה לעשות ומה לומר לו מפני שברגע שהוא רואה אותה הוא ישר קופץ עליה ורוצה אותה, וכרגע אני לא מונע ממנו את זה, יש לציין שהוא ילד נבון שמבין את הסביבה שלו מהר מאוד. בהתחלה אמרתי לו שהיא הלכה לחברות וכך עברו להם שלושה שבועות שהוא לא ראה אותה אך המפגשים האחרונים יוצרים אצלו צורך לראותה שוב.
המקרה שקרה עם הדודה מאוד חמור מכל ההבטים ובלתי נסלח.
כיצד אנחנו יכולים להסביר לו שלא ישחק או מצד שני למנוע מפגשים לתקופה יותר ארוכה כך שהקשר בינהם יחלש.
זקוקים לעצתכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד למנוע מפגשים של ילד - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום יוסי,
למרות שהמקרה עם הדודה הוא חמור ובלתי נסלח הוא קרה לכם ולא לילד. אם ניתן לעשות הפרדה בין הרגשות שלכם לבין טובת הילד, זה עדיף. אם ממש זה לא ניתן, כדאי להפחית את המפגשים בהדרגה ככל הניתן ולרווח ביניהם לאטא לאט יותר יותר ויותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת מושכת בשערות של אחרים ולעצמהטלי02/04/2011
אני אם חד הורית לילדה בת שנה ושלושה חודשים שנולדה פגית (משקל 1800) בחודש השמיני. היא גודלת ומתפתחת יפה מאוד גם בגובה וגם במשקל.
בתחוילה הייתה מושכת בשערות של אחרים גם בבית וגם בגן ולחארונה החלה למשוך לעצמוה בשיער בחוזקה ממש תולשת לעצמה שיער (יש במקום בקרקפת שיש שם כמעטט קרחת). האם העובדה שנולדה במשקל נמוך קשור לכך או שיש הסבר לכך ומעבר לכך טיפול מעבר לרופא עור שאני מניחה שיש לפנות גם אליו.
למרות שאני חד הורית לילדה יש אבא לקוח חלק פעיל בחייה וומשתתף בגידולה למרות שהיא רואה אותו באופן לא סדיר (עקב עבודתו) והם מאוד קשורים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת מושכת בשערות של אחרים ולעצמה - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום טלי,
ייתכן ומדובר בתופעה שנקראת טריכוטילומניה, היא נובעת מחרדה וכדיא לפנות טיפול בעניין. אם אתם גרים באיזור המרכז אתם יכולים לפנות למרפאת אם תינוק באיכילוב או למרפאת גיל הינקות של קופת חולים כללית בפתח תקווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר מוטיבציה כללית בילד בן 12מעיין01/04/2011
היי
במסגרת התנדבותי אני חונכת ילד כבן 12
הילד מסוגר בתוך עצמו וחסר ביטחון, קשה לו לסמוך על אנשים, הוא מחזיק בתפיסה שאין לו למה להשקיע כי גם ככה העתיד לא יהיה טוב
הוא ילד לאמא חד הורית בעלת הפרעה נפשית, פעמיים בשבוע הוא לבד בבית במהלך היום, התקשורת בין האמא לילד לוקה בחסר, התנאים הכלכליים ירודים
הילד אמור היה לעלות לכיתה ז' והוא לא הולך לבית הספר כל השנה , כי הוא פשוט החליט לא ללכת, אין לו חברים בבית ספר החדש, והוא אומר שמשעמם לו שם.
אני לא מצליחה לגרום לילד להיפתח אליי, הוא עונה תשובות של: כן, לא, לא יודע, בסדר ולא מעבר.
אין לילד רצון או מוטיבציה לבצע פעילויות בבית או מחוצה לו, אין לו קשרים חברתיים.
מאוד היייתי שמחה לקבל עצות ודרכים להצליח ליצור קשר עמוק יותר עם הילד, ולגרום לו להבין שלא הכל בעולם כל כך שלילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר מוטיבציה כללית בילד בן 12 - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום מעיין,
נראה לי שאת פונה לתחום שהוא קצת גדול על החונכות. במצב של הילד לדעתי הוא לא מתאים לחונכות כרגע, אלא זקוק להתערבות פסיכיאטרית ופסיכולוגית דחופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 וחצי עם חרדת פרידהערבה01/04/2011
שלום רב,
בני בן 7 וחצי בכיתה ב'.
מגיל 9 חודשים, כשהלך לפעוטון, היה קושי בפרידה.
הקושי לא עבר עד סוף הגן, ובכיתה א' היה ממש טראומטי עבורו:
בכי בעליה להסעה, בכי בהחלפת מורה בשעות הלימודים, בכי אם יש משהו ששובר שיגרה.
גם היום בבוקר יש מעט התבכיינות לפני היציאה מהבית לכיוון בית הספר, אבל מסתמן שיש יותר יכולת התמודדות.
בנוסף, בני לא מעוניין ללכת לחברים או לחוגים אם זה לא איתי, או עם אחיו הקטן ממנו.
הוא שמח לארח בביתו חברים וזה גורם לו אושר, ולכן ההימנעות מחברה מחוץ לבית גורמת לו לתסכול ועצבות.
לא תמיד ניתן לארח, ובוודאי שבגיל הזה ההורה הוא לא נספח לילד אצל חברים, ולכן הקושי גדל.
גם העדר הרצון לפעילות כמו חוגים, פעילות מד"צים וכדומה פוגמת ישירות בקשרים החברתיים שלו, שכל כך חשובים לו.
מה לעשות?
אני מרגישה שאני מתחילה לדחוף אותו וללחוץ עליו וזה בטח לא מועיל.
ממתינה לתשובות שיכוונו אותי לעשות אותו מאושר יותר.
תודה מראש לכולכם,
ערבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנייה לערבה
יעל20/11/2011ערבה שלום,
המצב שאת מתארת מאוד מוכר לי עם בני.
רציתי לשאול אותך, אם לא אכפת לך, האם פנית להדרכת הורים כפי שהומלץ לך
והאם חל איזשהו שינוי?
אני מאוד מתלבטת איך להמשיך.
תודה מראש,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 7 וחצי עם חרדת פרידה - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום ערבה,
נראה לי שמצב שאת מתארת נמשך זמן רב והוא בעייתי מדי מכדי שתשובה בפורוםתוכל לפתור אותו.
אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים בהקדם כדי לקבל הכוונה מפורטת שנדרשת במצב כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין פסיכוטרפיה לפסיכולוגיהלוסי01/04/2011
שלום רציתי לדעת מה ההבדל בין השניים מבחינת טיפול האם ניתן לקבל פתרונות בסוף טיפול פסיכוטרפי או רק הבנה עצמית והבנת שורש הבעייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה ההבדל בין פסיכוטרפיה לפסיכולוגיה - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום לוסי,
אין הבדל בין פסיכותרפיה לפסיכולוגיה. פסיכותרפיה היא ענף בתוך התחום שנקרא פסיכולוגיה שכולל גם מחקר וגם דיאגנוסטיקה. יש אנשים שלא למדו לתואר של פסיכולוג אלא למדו תארים משיקיםוהם עוסקים רק בתחום של הפסיכותרפיה עצמה.
השאלה שלך יותר נוגעת לסוגי פסיכותרפיה.
אני מבינה שאת מעוניינת בסוג טיפול שלא מעמיק בשורש הבעיה אלא נותן מענה לסימפטום.
לשם כך את יכולה לחפש פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד בשיטה קוגניטבית התנהגותית, או שמשלב אותה בעבודתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפשטת בובותחנית31/03/2011
ערב טוב יש לי בת בגיל שנתיים ו-9 חודשים בשבוע האחרון ביתי נוהגת להפשיט את הבובות שלה דבר שלא נהגה לעשות לפני האם יש מקום לדאגה או שזה דבר אופיני לגילה???? ביתי נמצאת במסגרת חינוכית פרטית כבר שנתיים........ היא ילדה שמחה מאוד וחייכנית שנהנית מאוד ללכת לגן ונפרדת ממני בקלות וכאשר אני מגיעה לקח אותה רצה בשמחה אליי ....... אודה לתשובתך במהרה.....תודה רבה רבה......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפשטת בובות - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום חנית,
לא ברור מה כל כך חריג בעניין בעינייך. זה לא חייב להעיד על שום דבר מיוחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן שנה וחצי הופך צלחת עם אוכלניקיטה31/03/2011
שלום רב,
אודה לכם מאוד אם תעזרו לי להבין מה עומד מאחורי הפיכת הצלחת עם האוכל,
וכן האם ניתן לעשות משהו נגד זה מבלי לפגוע בהתפתחות הנפשית של התינוק.
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן שנה וחצי הופך צלחת עם אוכל - תגובה
נעמה סבג שמש01/04/2011ניקיטה שלום,
האם שמת לב מתי הילד עושה את זה? האם כשהוא מסיים לאכול?
מהי מידת הבנתו? האם ניסית לשים לו כל פעם רק דבר חד בצלחת? האם ניסית לתת לו ללא צלחת אלא על משטח?
היי יצירתית. באופן כללי- ילד שמשחק עם האוכל, חש ומרגיש אותו, הוא ילד בריא. זה חלק מההתפתחות התקינה שלו.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
