פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 10 שעדיין בורח לה
    דורית
    23/04/2011

    ילדה בת 10 בת יחידה שלפעמים בורח לה קקי - פיפי לא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 10 שעדיין בורח לה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 שעדיין בורח לה - תגובה

    סמדר ריינר
    23/04/2011

    שלום דורית,
    קודם כל יש לשלול בעיה רפואית. אם שללתם והכל בסדר מבחינה פיזיולוגית - יש לפנות לטיפול פסיכולוגי דחוף ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת ארבע עם נטייה למצבי רוח
    רוני
    22/04/2011

    שלום, יש לי ילדה בת 4, אקסטרה מפותחת מבחינה ריגשית ושפתית. מדברת לפעמים כאילו היא אישה מבוגרת.
    אני מתחילה קצת לדאוג מהאופן שבו היא מתמודדת עם כל מני דברים. אם היה זה רק דבר אחד, הייתי עוברת הלאה, אבל השילוב מטריד אותי.
    היא עוברת מצחוק לבכי ולכעס בתוך שנייה. היא מסרבת לעשות קקי בגן (מוכנה רק פיפי ורק אם אחד ההורים איתה בשירותים וגם זה אחרי מאמץ גדול של שכנוע). לא מוכנה שיחגגו לה יומולדת (נלחצת מכל תשומת הלב המופנית אליה). כבר בגילה אומרת לי משפטים כמו "אני שונאת אותך", "אני אמצא לי משפחה אחרת". על אף שהיא לא ילדה אלימה במהותה, היא מנצלת את היכולת השפתית שלה בצורה תוקפנית ("אני אבנה אקדח ואהרוג אותך").

    אני חושבת שבבית אנחנו דווקא יודעים להציב גבולות במקומות שחשובים לנו ומוכנים לקבל שמדובר בתהליך למידה של בדיקת גבולות אבל אני חוששת לה. חוששת מהרגישות הקיצונית שלה. על אף שהיא מאוד מקובלת ואהובה בגן, ויודעת ליצור קשרים עמוקים מאוד כבר בגילה, כשמישהו לא רוצה לשחק איתה היא נכנסת לסרט שאין לה חברים ואף אחד לא רוצה לשחק איתה. אני מכירה את התחושות האלו מגיל 6-7, אבל בגיל 4 הן לא קצת מוגזמות וקיצוניות?
    יש לי עוד ילדה, בת שנה וחצי, נורא כריזמטית ששואבת כמויות של תשומת לב לכל מקום שאליו היא מגיעה. אני בטוחה שהגדולה מקנאה בה מאוד. חשוב לציין ששנינו (בעלי ואני) נמצאים המון בבית והמון עם הילדות ושתיהן זוכות להרבה זמן ויחס ביחד ולחוד.
    אני מסתכלת עליה והיא מתנהגת ומדברת כמו נערה בשיא גיל ההתבגרות ותוהה אם בכל זאת יכול להיות שזה תקין? ואם זה לא תקין, עד כמה זה נשמע חמור? ומה אפשר לעשות?

    מקווה שהצלחתי לצייר איזשהי תמונה פה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת ארבע עם נטייה למצבי רוח - תגובה

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    שלום רוני,
    התגובות הכועסות של הבת שלכם הן נורמליות לגמרי לגילה. אין דבר טבעי יותר מילד בן 4 שמרגיש חסר אונים מול מבוגר כל יכול ואומר דברים כמו: "אמא את פויה" או אני "אמצא אמא אחרת" וכו'. למשל פנטזיות של ילדים בגיל הזה על כך שהם מאומצים ויש אמא יותר טובה מאמא שלהם שמחכה להם - הן נפוצות מאוד. ברוב הבתים הן מתקבלות בבדיחות הדעת, אין צורך לעשות מהן עניין.
    דווקא התגובות שלכם הן אלה שעושות עניין רב מדי. הם מלמדות על כך שאינכם יכולים להכיל תוקפנות סבירה ולא מזיקה של בתכם שמופנית כלפיכם ואינכם מסוגלים לקחת אותה בפרופורציה. מדובר בסך הכל בילדה בת 4 ואתם מרגישים מאויימים כמו במרד גיל הנעורים, או כאילו עומד מולכם אדם מבוגר.
    ייתכן שעמדה זו שלכם מביאה לאווירה נוקשה ולא גמישה בבית וכן לתחושה שאתם חלשים מדי ולא יכולים להכיל תוקפנות. כתוצאה הבת שלכם מפתחת חרדה, כי אם התחושות הטבעיות והנורמליות שלה הן בלתי נסבלות, מה היא תעשה עם עצמה? לאן היא תוביל את התחושות האלה? ומה היא תעשה אם ההורים שלה בעצם חסרי אונים ונבהלים משטויות כאלה?
    ייתכן שהחרדה הזו באה לידי ביטוי במעברים שלה במצבי רוח, בקושי לעשות קקי בגן ובחשש שלה מתשומת לב ומיום הולדת.
    אני ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים כדי לקבל הכוונה מדוייקת יותר כיצד לשים גבולות נכון ולא בצורה נוקשה ומוגזמת, ומתי להגמיש את הגישה שלכם בהתאם לצרכים הריגשיים של ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסרבת להחליף חיתול
    גליה
    22/04/2011

    היי חג שמח,
    רציתי להתייעץ לגבי ביתי בת שנתיים וארבע חודשים,
    באופן כללי היא ילדה מאוד טובה בוגרת ומפותחת לגילה, מדברת באופן שותף ומובן.
    לאחרונה היא לא מוכנה שיחליפו לה חיתול ואין לה בעיה להשאר עם החיתול הספוג בפיפי שעות ארוכות,לפעמים היא מתנגדת אף להחליף בגדים ואף בגד כבר לא מוצא חן בעינה.
    לפני מספר שבועות חשפתי אותה לישבנון על האסלה, בהתחלה נורא התלהבה אך כשהתיישבה פחדה ליפול לתוך "החור" ומאז היא לא רוצה לשבת שוב.
    אני מרגישה שהיא קצת עושה לי "דווקא " בהרבה מאוד דברים
    לא רוצה לישון, לא רוצה לקום בבוקר , לא רוצה להתלבש, לא רוצה להסתרק,לא רוצה לצחצח שיניים וכד'......
    אני לא יודעת אם להניח לה או להתעקש איתה (מה שגורם לה עוד יותר להתנגד ולבכי הסטרי)
    כל הסיפור ניהיה קצת קשה בבוקר כשצריך ללכת לגן ואני ממהרת לעבודה.
    אני חייבת לציין שהיא מאוד אוהבת את הגן ( משפחתון עם 7 ילדים וגננת מאוד משקיעה) והיא ילדה מאוד חברותית וחייכנית.
    יש קצת חילוקי דעות ביני לבין בעלי, אני קצת יותר אסרטיבית ומנסה ליצור מסגרת של סדר יום שינה, ארוחות סדר בחדר והוא יותר ותרן ונותן לה לעשות מה שהיא רוצה.
    איך עלי לנהוג, כדי לא לפגוע בה ולהחזיר את המצב למה שהיה קודם כשהייתה יותר ממושמעת.

    אודה להתייחסותכן
    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסרבת להחליף חיתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תגובה לשאלתי...

    גליה
    23/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסרבת להחליף חיתול - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום גליה,
    ייתכן שיש משהו קצת נוקשה בגישה שלך, שרואה את הדברים קצת שחור לבן, או-או. כלומר או להתעקש או לוותר. והאמת היא שהחיים הם בדרך כלל באמצע, לפעמים אנחנו מתגמשים ולפעמים אנחנו מתעקשים ולפעמים אנחנו מוצאים פשרה בין השניים. אולי כדאי שתפני להדרכת הורים מסודרת שתעזור לך לעשות את ההבחנה מתי לנהוג בגמישות ומתי לבחור אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה לי עם בתי בת ה-7 וחצי
    אתי אבנון
    21/04/2011

    שלום
    יש י 3 ילדים 7 וחצי, 5 וחצי ותינוקת בת 1 שנה ו-3 חודשים.
    הילדה הגדולה שלי מאוד דומיננטית ודעתנית ואילו השני שלי הרבה פחות.
    יש כמה קשיים איתה אך כרגע מה שעומד על הפרק היא התנהותה בעת מפגשים חברתיים.כשאני מעירה לה על התנהגותה, או שאינה מקבלת את מבוקשה, היא נוהגת לצעוק , להרים את קולה ואפילו נראה לי שהיא נהנית מהמבטים המופנים אליה.
    משמע, "אני פה","אני קיימת".
    מה עליי לעשות כשהיא מתנהגת ככה? בד"כ אני אומרת לה "כשאת צועקת אני לא שומעת"...אבל זה כמובן מעיב על המצב רוח שלי אח"כ שהיא נשארת כעוסה,אני נעשית מאוד עצבנית..."
    קשה לי מאוד, זה לצערי קורה לעיתים קרובות.
    אודה על עצתכם.

    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשה לי עם בתי בת ה-7 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה לי עם בתי בת ה-7 וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    שלום אתי,
    ייתכן שאת מרגישה חוסר ביטחון להציב גבולות לבתך. קשה לך להגיד לו בצורה ברורה וזה מעיב על מצב רוחך כשהיא לא מרוצה מכך. בנוסף ייתכן גם שזו הדרך היחידה של בתך לקבל תשומת לב, אולי יש מקום לבדוק איך אפשר להתייחס אליה גם כשהיא לא מתנהגת כך.
    אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים בעניין כדי לקבל כלים יותר מפורטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה לי עם בתי בת ה-7 וחצי

    אתי אבנון
    22/04/2011

    תודה רבה.יש משהו במה שאת אומרת.
    האם ידוע לך על מפגש מסוג כזה? באיזור המרכז?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה לי עם בתי בת ה-7 וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    שלום אתי,
    כל אחת ממנהלות הפורום נותנת הדרכת הורים, את יכולה לבחור לפי הפרטים שיש על כל אחת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העניין התחיל להפריע לי ממש...
    luna
    21/04/2011

    כמעט חודשיים אני רואה את בני משחק באיבר המין שלו ובא אלי ומתלונן שהוא גדל
    אני לא יודעת מה לעשות אני עונה לו עוד מעט יחזור להיות קטן וזה קורה כמה פעמים ביום
    לפעמים בנוכחות אנשים אני ישירות לוקחת אותו לשירותים היום בערב זה קרה והדבר הפריע לו מאוד בלילה לפני שישן ראיתי שזה ממש לא הפירע לו
    אני ממש מבולבלת אני לא יכולה לראות את זה כי ממש התחיל להפריע לי
    אני יודעת שזה אולי טבעי אבל בתדירות של כמה פעמים ביום ?<
    ואיך אני מסתד\רת עם זה מה אני אמורה להסביר לו מה להגיד או סתם לא להעיר ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו ששכחתי לציין שאחר כך הוא

    luna
    21/04/2011

    מכניס את האצבע לפה וזה ממש הבהיל אותי ורצתי לספר לבעלי ואין לנו מושג
    מה לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו ששכחתי לציין שאחר כך הוא - תגובה

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    שלום לונה,
    לא ציינת את הגיל של הילד, וגם לא ברור לי ממה נבהלת כל כך.
    בעיקרון רצוי שאבא ידבר עם הילד על כך שאתם מבינים שלגעת בעצמו שם זה עושה לו נעים ואכן זה גורם לכך שהאיבר יגדל וכך זה אצל כל הבנים,וזה טבעי וזה בסדר אבל זה דבר שעושים בפרטיות.
    אם הילד מאונן כמה פעמים ביום, זה יכול להעיד על מצוקה כלשהי, או שהוא משתמש בזה כדי להרגע או הוא נחשף בשלב כלשהו לגירויים מיניים לא תואמים, בטלוויזיה, בבית או בחוץ.לכן אם זה ממשיך בתדירות כזו, הייתי מתייעצת עם איש מקצוע בצורה יותר מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה הוא בן 3

    luna
    22/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני יודעת שילדים וגן בנות בתקופה

    luna
    22/04/2011

    מסויימת נוגעים בכל מיני מקוקמות בגופדם כדי להכיר את הגוף
    אבל נבהלתי כי לא ידעתי שהם מרגישים משהו כשנוגעים באיבר המין שלהם בגיל
    כזה קטן (3 שנים) .
    והתדירות היא 3 פעמים ביום כגשהוא מתעורר בבוקר ובמשך היום עוד כפעמיים .
    לא יודעת אם עם בן 3 אפשר לדבר על עניין כזה ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני יודעת שילדים וגן בנות בתקופה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    שלום לונה,
    אפשר להגיד לילד בן 3 שאתם מבינים שזה נעים לו וזה טבעי וזה בסדר, וזה טבעי שהאיבר גדל, ככה זה אצל בנים, אבל עושים את זה בפרטיות.
    כן, ילדים בכל הגילאים יש להם מיניות והם מאוננים. זה טבעי לגמרי. הבעיה היא רק בתדירות ובפומביות.
    שלוש פעמים ביום זה קצת הרבה, וכמו שאמרתי קודם זה יכול להעיד על מצוקה כלשהי, לא בהכרח שקשורה למיניות, אבל ייתכן שגם.
    אם זה נמשך בתדירות הזו אני ממליצה לגשת לייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה וחג שמח

    luna
    22/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה וחג שמח:-)

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב,
    ירדן
    21/04/2011

    אני בת 33 והחלטתי להביא ילד לבד (באמצעות בנק הזרע, ) , שאלתי היא מה לומר לילד שישאל איפה אבא שלו? איך להסביר לו בצורה הנכונה , ובשפה שמתאימה לילד?
    האם ההחלטה שלי יכולה לגרום נזק נפשי לילד?

    אודה על תשובתך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב, - תגובה

    סמדר ריינר
    21/04/2011

    שלום ירדן,
    את שואלת שאלות מורכבות מאוד, שאני לא בטוחה שאפשר להקיף אותן במענה בפורום, ולא בטוח שיש גם שתובה אחידה שמתאימה לכל אחד.
    באופן כללי, גם אין תשובה שמתאימה לכל גיל. בכל גילן בהתאם למצב הילד ולהתפתחות שלו היא שונה ברמת הפירוט שלה.
    באופן כללי ניטתן להסביר שיש כל מיני משפחות, יש משפחות שיש בהן אבא ואמא, משפחות שיש בהן שתי אמיהות או שני אבות ומשפחות שיש בהן רק הורה אחד.
    וזאת המשפחה שלנו.
    עם זאת ממליצה לך לפנות לייעות בעניין כדי לעבד בעצמך הצעד שאת עושה. כשאת תהיי שלמה ומעובדת איתו, יהיו לך גם תשובות מבפנים שתרגישי נוח איתן.
    לגבי שאת הנזק - בודאי שיש מחיר לעובדה שאין אבא בתמונה, אבל שוב את צריכה לבדוק עם עצמך בייעוץ מסודר האם זה מחיר שאת יכולה לחיות איתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6
    רינת
    21/04/2011

    בני בן ה- 6 נחשף בטעות לתוכן פונוגרפי כאשר שהה בחדר עם בן דודו שגלש באתרי ילדים, קפץ לו חלון ובן דודו בן ה - 9 נכנס במקרה ובני ראה את מה שראה הזדעזע ובא לספר לי ואמר שהוא רוצה למחוק את הזיכרון הזה של מה שראה. מה עלי לעשות ולומר לו. אני ממש מרגישה חוסר אונים ואשמה שלא הייתי שם בכדי למנוע ממנו את החשיפה המזעזעת הזאת. הוא תאר לי שראה אקט של מין אוראלי של אישה עם 2 גברים ואמר שזה דוחה.כמובן שסיפר זאת במילים שלו והוא אמר שהם לא היו בני אדם אמיתיים אלא מצויירים. בכל אופן אמרתי לו שאני מצטערת שנאלץ להיחשף לזה וזה משהו שלא מיועד לגילו אלא למבוגרים בלבד ושאני שמחה שהוא בא לספר לי. האם אמרתי נכון מה עליי לעשות את יזכר שוב במה שראה וידבר איתי על כך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 - תגובה

    סמדר ריינר
    21/04/2011

    שלום רינת,
    את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בשאלה שעוסקת בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושות
    שושי
    21/04/2011

    שלום רב,
    בעיה שחוזרת כל שנה מגיל קטן בני לא מוכן ללבוש בגדים קצרים(חולצה,מכנס)לאחר עונת החורף,כל שנה מאז היותו קטן יש לנו כהורים בעיה להתמודד לא נעימה לו התחושה הוא מושך את השרוול כלפי מטה וממש גורם לו לאי נעימות ובכי
    אשמח לתגובה ולעצות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושות - תגובה

    סמדר ריינר
    21/04/2011

    שלום שושי,
    קודם כל כדאי לבדוק עם מרפאה בעיסוק האם יש בעיה תחושתית. מעבר לזה, אולי לא חייבים להתעקש איתו. אם נעים לו יותר ללבוש ארוך, אולי כדאי לקנות לו בגדים ארוכים מבדים דקים יחסית ולא להתערב לו במה שנעים לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהוי אותיות
    גלית
    21/04/2011

    לבתי בת ארבע ותשע חודשיים היתה אסיפת הורים לפני חודשיים ,הגננת אמרה שהיא בסדר מכל הבחינות(החברתי, הרגשי וכו') אך יש לה כמה בעיות מבחינה לימודית, לטענת הגננת יש לה בעיה בזיכרון , היא לא יודעת לזהות כ-10 אותיות לפחות ולא יודעת לזהות כ-5 מספרים , בתי יודעת לכתוב את שמה ויודעת לזהות כ-3 אותיות וכ-3 מספרים, מאז התחלתי לשבת עם ביתי על מספרים ואותיות, הילדה נראת מאוד לחוצה ואני מרגישה שזה גם פוגעה ביחסים בנינו, מצד אחד היא רוצה ללמוד מצד שני זה מלחיץ אותה וקצת קשה לה, מה דעתכן , האם לרדת מהנושא או להמשיך ולשבת איתה?(יש לציין שלבתי יש אנטלגנציה רגשית גבוה והיא מדברת יפה אך גם את זיהוי צבעים לדוגמא היא ידעה בגיל מאוחר יחסית), בתי כבר אמרה לי שהיא מפחדת מכיתה א כי היא לא יודעת לקרוא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זהוי אותיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהוי אותיות - תגובה

    סמדר ריינר
    21/04/2011

    שלום גלית,
    אני באמת חושבת שכדאי להניח לעניין הזה כרגע. אם יהיו בעיות בהמשך יהיה מספיק זמן טפל בהן. נשמע לי שיחסית לגילה היא בסדר גמור, השתדלי לחזק אותה על מה שהיא כן יודעת, ונצלי את הזמן שלכם ביחד לעשות דברים אחרים. יש עוד הרבה זמן עד כיתה א'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולות שילדה בת 8 שומעת כביכול קורים
    מרים
    20/04/2011

    בתי בת 8 כבר מיספר חודשים אומרת שיש קול בתוך ראשה שכביכול תמיד קורה בשמה. ממה זה בא ואיך מטפלים בזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולות שילדה בת 8 שומעת כביכול קורים - תגובה

    סמדר ריינר
    21/04/2011

    שלום מרים,
    לא ניתן דרך תשובה בפורום לאבחן דבר כזה. רצוי לפנות לבדיקה פסיכאטרית, ומשם להמשיך לפי הצורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מיכל
    20/04/2011

    שלום רב
    ילדתי בת השנה ומחצה ינקה עד גיל שנה
    כאשר אני והיא יחד 24 שע' ביממה עם עזרת סבתות פה ושם כביביסיטר
    בגיל שנה ו2 ח' החלה להיות במשפחתון כ1/2 יום בכל יום


    מכל מקום
    היא מסרבת לנשק אותי כאשר אני מבקשת (תני לי נשיקה)

    האם יתכן כי היא שאנת אותי מאיזו סיבה ???
    אני מאוד מאוד פגועה !!!


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    21/04/2011

    שלום יעל,
    בטוח שהבת שלך לא שונאת אותך, אבל ייתכן שלא תמיד מתאים לה לתת נשיקה מתי שאת רוצה. חשוב שתלמדי לכבד את הגבולות והרצונות של בתך, כמו שלך בודאי לא היה נעים אם היו דורשים ממך כל מיני דברים כשלא מתאים לך. אין צורך לקחת זאת אישית ולהיפגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי רוצה להתייעץ
    טל
    20/04/2011

    צהריים טובים
    לפני כמספר חודשים בעלי "תפס" את ביתי בת ה-10 נכנסת לאתרי סקס, שוחחתי עימה והסברנו לה שאנו לא מסכימים לה.... והורדנו תוכנת חסימה. אני רוצה לאמר שאני ובעלי היינו בהלם טוטלי לא הבנו איך ילדה בגילה מתעניינת בתחום כזה והיא כל כך קטנה.
    היום הייתי עם ביתי בעבודה וראיתי ששוב היא נכנסה היא טענה להגנתה שניסתה לצפות בסרט והקליקה וזה מה שיצא.
    מיותר לאמר כמה אני מאוכזבת ממנה וכל כך פגועה מכל העניין הזה, זה כל כך מוזר לי
    ואני לא יודעת איך לנהוג בה. בעלי רוצה לפעול בחומרה ,לבטל לה את החוגים לא להרשות לה להביא חברים או ללכת לחברים. יש לציין כי ביתי ילדה כל כך טובה, מצטיינת בלימודים , ממושמעת , חברותית ואהובה על כולם.
    אנא התייחסותכם והתייעצותכם , אין לי מושג מה לעשות.
    תודה תודה וחג שמח לכולכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הייתי רוצה להתייעץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי רוצה להתייעץ - תגובה

    סמדר ריינר
    20/04/2011

    שלום טל,
    על מה אתם כל כך כועסים? ממה אתם כל כך מאוכזבים? הבת שלכם סקרנית, וזה טבעי. מדובר בילדה ממושמעת וטובה, האם העובדה שיש לה סקרנות מינית, כמו לכל ילד, ופעם אחת היא לא שומעת בקולכם מצדיקה תגובה כל כך חריפה?
    לידיעתכם ענישה בדרך כלל לא עוזרת, היא רק משפילה את הילד. מה גם שלבטל לה חוגים זו לא רק ענישה אלא ממש למנוע ממנה דברים שחשובים להתפתחותה.
    נראה לי שאתם מגזימים מאוד, לא מאפשרים לה לטעות לפעמים, למעוד, כמו כולנו. אתם תמיד עושים הכל נכון וכמו שצריך? אף פעם לא טעיתם? אף פעם לא התפתיתם?
    גם היחס שלכם למיניות דורש מחשבה נוספת בעיני. האם לילדה שלכם יש מידע על מין ומיניות? האם היא קיבלה ממכם הסבר מסודר על איך מגייעם ילדים לעולם? אם לא, כדאי לשבת איתה ולדבר על לקנות לה ספר מתאים לגילה בעניין. יש סיכוי שאז היא לא תצטרך לשאוב אינפורמציה בדרכים שלא רצויות לכם. חשוב גם להסביר לה שמה שרואים בסרט סקס הוא מעוות ולא משקף יחסי אהבה מכבדים בין גבר לאשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות לא טובות
    מיכל
    20/04/2011

    שלום רב.
    בתי בת שש וחצי, תלמידה בכתה א'.אני שמתי לב מתחילת שנת הלימודים שקצת קשה לה, למרות שהיא שולטת היטב בחומר ויש לה הישגים יפים. היא נהיתה יותר רגישה, הכנת שיעורי הבית מושכת עד הדקה 90 בכל תירוץ אפשרי וכמה פעמים באמת היו צעקות בעניין. אני מתכוונת שאני התרגזתי. אתמול זאת הפעם השניה שארעה משהו שדי הדאיג אותי. בבוקר הינו בסופרלנד, בצהריים נחנו קצת ובערב הלכנו לבקר את בני הדודים שלה שהם שיחקו נהדר. חזרנו הביתה די מאוחר בעשר וחצי בערך ואמרתי לה להחליף בגדים ולהכנס למיטה. הילדה בקשה לשחק במחשב אבא שלה אמר שהשעה מאוחרת וצריך ללכת לישון ולא לשחק. הילדה התחילה לבכות חזק מאוד ולבעוט ברגליים. לשאלתי למה את כל כך בוכה הרי תוכלי לשחק מחר. היא ענתה שהיא בוכה לא בגלל המחשב אלא בגלל דברים אחרים. לקח לי כמה דקות לדובב אותה על איזה דברים אחרים מדובר. היא אמרה שיש לה מחשבות לא טובות בראש כל הזמן. שאלתי אותה איזה מחשבות והיא אמרה שכאחת הפעמים היא שיחקה עם בן דוד שלה בכדור וקיבלה מכה מהכדור בבטן (זה היה לפני כחודש וחצי), זה לא נעים לה והיא חושבת על זה. עוד היא אמרה שהיא חושבת על כך שאני התרגזתי עליה בגלל שהיא לא רצתה לעשות שיעורים (גם זה היה לפני כחודש). היא חושבת על הדברים האלה ובוכה בגללם לעיתים קרובות. אמרתי לה שלכולנו קורים דברים לא נעימים ואנחנו עצובם כשזה קורה ויכולים אפילו להיות עצובים במשך כמה ימים, אבל אחר כך קורים דברים טובים ואנחנו ממשיכים הלאה. הילדה אמרה שאני לא מבינה אותה ושהיא לא יכולה להפסיק לחשוב על הדברים הרעים זה כל הזמן בראש שלה ושהיא לא כמו כולם. דיברנו עוד קצת היא נרגעה והלכה לישון. כמו שאמרתי זו הפעם השניה כשברגע שקצת כועסים עליה היא מתחילה לבכות מאוד חזק ואומרת שהיא בוכה בגלל מחשבות לא טובות שיש לה בראש. בפעם הקודמת היא סיפרה שהיא חושבת על הילדת מגן חובה שהציק לה בשנה שעברה. בנוסף היא אמרה כמה פעמים בבקרים שהיא בכתה בלילה. אמרתי שחבל שלא שמעתי הייתי באה אליה והיא ענתה כי בכתה ממש בשקט. אני מאוד מודאגת שהיא לא יכולה לשחרר את הדברים העצובים שקורים ולהמשיך הלאה. זה נראה כאילו היא "נתקעת" בדברים השליליים דווקא. מה לעשות ומה להגיד לה? תודה וסליחה על האורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחשבות לא טובות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות לא טובות - תגובה

    סמדר ריינר
    20/04/2011

    שלום מיכל,
    הבת שלך סובןלת ממחשבות טורדניות. מה שאמרת לה היה יפה ובמקום, אב זה לא עזר. לכן הייתי שוקלת פנייה לטיפול. הייתי גם בודקת האם יש אווירה לחוצה בבית. הדוגמה שהבאת בנוגע ל-90 דקות הכנת שיעורים אולי מרמזת על כך שגם לכם ההורים קשה קצת לשחרר. אין הצדקה בכיתה א' להתעקש כל כך על השיעורים, לצעוק ולהתרגז. ייתכן שיש משהו לא גמיש מספיק באווירה בבית שלא נותן דוגמא איך משחררים ועוברים הלאה.נסו לחשוב על זה, ואם אתם לא מצליחים והבעיה ממשיכה להציק כדאי כאמור לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה
    הילה
    19/04/2011

    שלום,
    בני בן השנתיים וחצי החליט אתמול שהגיע הזמן להיגמל והוריד את החיתול לבד.
    אנחנו כמובן זרמנו עם הרעיון. פיפי-הוא מנסה לשבת בסיר או להשקות את העץ בגינה אבל לא יוצא לו כלום. רק באמבטיה הוא מצליח או במיכנסיים.... האם זה בסדר לאפשר לו לעשות באמבטיה (אנחנו לוקחים אותו לשם הוא לא מבקש)? הוא אומר יש לי פיפי אבל לא יוצא לו כלום. קקי יצא אתמול בסיר, היום ביקש מס' פעמים, ישב המון, אך לא יצא כלום. האם לאפשר לו לעשות בחיתול את הקקי? להציע לו חיתול כדי לעשות? אני מפחדת שלא יפתח עצירות.תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה - תגובה

    סמדר ריינר
    20/04/2011

    שלום הילה,
    הילד שלכם רוצה, אבל מפחד עדיין. לעיתים קרובות ההרגשה שהקקי עוזב את הגוף מעוררת חרדה אצל ילדים, כי הם חשים שחלק מהם מתפרק מהגוף. לכן חשוב לאפשר לו את מה שנוח, אם צריך טיטול רק בשביל הקקי בהחלט לתת את זה, לזרום עם מה שנוח לו ולא להכנס לנוקשות. המפתח בגמילה טובה הוא גמישות והדרגתיות. לכו עם הילד שלכם, בקצב שלו והכל יהיה בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מפחדים של בעלי חיים
    מירב
    19/04/2011

    יש לי בן בן 7 מקסים וחכם כאשר הוא נפגש עם בעל חיים כמו חתול וכלב הוא יכול לטפס על בניין מרוב פחד אז גם הוא בוכה וצועק. לא תמיד אני שם וההתנהגות שלו אינה מובנת בקיבוץ והוא אינו מצליח לווסת אותה מה עושים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סובל מפחדים של בעלי חיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מפחדים של בעלי חיים - תגובה

    סמדר ריינר
    20/04/2011

    שלום מירב,
    את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בתשובה המתייחסת לפחדי ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום