מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד ותרןיונית31/03/2011
שלום,
בני בן שנתיים, ילד חברותי מאוד, נמצא בגן ילדים (מאז גיל שמונה חודשים).
"הבעיה" היא שהוא ותרן יתר על המידה (מה שלא אופייני לגילו).
לדוגמא, אם הוא מחזיק משחק שלו וילד אחר צורח כי הוא רוצה את המשחק הוא פשוט ייגש אליו ויתן לו אותו.
דוגמא נוספת, אם ילד ירביץ לו או יחטוף לו משהו, הוא לא יחזיר לעולם ולא יעמוד על שלו ורץ אליי בבכי שאושיע אותו.
שאלותיי הן:
א. האם לתת לו להמשיך בויתורים כל כך גדולים מצדו של ילד בגילו או שאני צריכה ללמד אותו שזה שמישהו אחר רוצה משהו שיש לו לא בהכרח אומר שהוא צריך לתת.
ב. איך להתייחס לריצות שלו אליי ברגע שהוא במצוקה, האם להתערב? איפה הגבול?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד ותרן - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום יונית,
את בהחלט יכולה ללמד את הילד שלך התהנגות שנראית לך מתאימה יותר בדיוק כמו שתא בודאי עושה בכל תחום אחר.
בגיל שנתיים עדיין לגיטמי להתערב כשקשה לילד. בנוסף אפשר להסביר לו ולהדגים לו בסבלנות מה הוא יכול לעשות כדי להתמודד. ילד בן שנתיים שמרביצים לו הייתי ללא ספק מתערבת ומפסיקה את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האחיין שלינועם31/03/2011
שלום
יש לי אחיין בן 4 וחצי מקסים חכם ואוהב
הוא ילד אמצעי בן שלושה אחים.
לאחרונה הוא מספר לי שאמא אומרת
לו לנגב לאח הקטן אחרי השירותים.
והאחיין כמובן שנענה לבקשת אמא שלו.
אבל הוא מספיק חכם לשתף אותי במה
שעובר עליו....
אין לי כוונה להעיר לגיסתי אבל מה אפשר
לעשות? איזו השפעה יכולה להיות לאקט
כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האחיין שלי - תגובה
נעמה סבג שמש01/04/2011נועם שלום,
אתה יכול לבדוק את העניין עם אחיך.
פשר לראות זאת בשני אופנים: התייחסות לגדול כילד אחראי ועצמאי, וכך כדאי שאתה תגיב לדברים כדי לחזק אותו ולהעצים אותו.
אם בעיניי זה סביר? ממש לא. הוא עוד ילד קטן. בהחלט עדיף שזה לא היה כך.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות חינוךאינגריד31/03/2011
הבת שלי בת שלוש שנים היא הבכורה היחידה והמפונקת היא ילדה מקסימה וחברותית ויחד עם זאת יש לה התקפי עצבים שאני לא מסוגלת להשתלט עליהם, כשיש משהו שהוא לא לרוחה או כשהיא לא מקבלת את הדבר שרצתה, מתחיל בכי וצרחות היסטריות שאי אפשר לשמוע ולהרגיע אותה אני לא מסגלת לשמוע את הצעקות ובאופן אירוני אני מתחילה גם לצעוק ,בשלב הזה הבכי שלה רק מחריף ואני נתקפת ברגשות אשם.
הצורת דיבור שלה וכל דבר שהיא רוצה היא בצעקות ובכי אני מנסה להסביר לה שכשהיא צועקת אני לא מבינה אותה אך זה לא עוזר לי,
אני משתדלת להעמיד גבולות בבית ומחוצה לו, לרוב כשאני אוסרת משהו ואמרת לא היא יודעת שזה לא והיא לא תקבל ,זה מביא אותה להתנהגות שלילית .(השתטחות על הרצפה פעם היא אפילו קראה לי סתומה וחוצפנית- בשלב הזה אני פשוט לוקחת אותה הביתה עקב ההתנהגות שלה ואם אנחנו בבית היא הולכת לעונש עד שהיא נרגעת).
הילדה מאד קשורה לבעלי בכל פעם שאני מסה "לחנך" היא רצה לקטר לאבא שלה מכיוון שרוב היום אני איתה ואבא מגיע לשחק ולנשק וכל מה שהיא רוצה הוא קונה לה באופן טבעי היא מעדיפה אותו על פניי וזה מתבא בכל דבר כמעט היא צורחת שאני לא אלביש אותה בבוקר וגם לא רוצה לתת לי נשיקה שהיא הולכת לגן אני מרגישה לפעמים שהיא שונאת אותי אני מרגישה שאני נלחמת לחינם אני משתדלת להיות ההורה המחנך וזה לא עוזר ליוני חוששת שזה רק יחריף עם הגיל מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות חינוך - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום אינגריד,
ללא עיקביות אין ערך לגבולות שאת מציבה. אם בעלך לא מתואם איתך נראה לי שאין ברירה מלבד שתמצאו דרך לעבוד על שיתוף הפעולה ביניכם, בטיפול זוגי או הדרכת הורים משותפת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל מנהלת הפורום-מענה לשאלותשרון31/03/2011
פנייתי לא זכתה לתגובה בכתב. אומנם באותו יום נכנסו יתר היועצות ומסרו תשובות אך מאז המצב חזר לקדמותו ואף הגב' סמדר ויינר הגבירה את תדירות מתן המענה. מתן מענה לשאלות הנשאלות ע"י ההורים חשוב להם ביותר. זה כמובן לא בא במקום ייעוץ פרטני, במידת הצורך, אך עונה על צורך מיידי לפתרון בעיה. מדוע, אם כן, יתר היועצות מוסרות מענה פעם בשבוע בלבד?????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל מנהלת הפורום-מענה לשאלות - תגובה
נעמה סבג שמש01/04/2011שלום דפנה,
היועצות בפורום עושות זאת מתוך התנדבות ורצון טוב.
כל אחת תורמת מזמנה ע"פי יכולתה. היועצות בפורום גם מנהלות קליניקות פרטיות וחלקן גם אמהות.
ברורה לנו חשיבות מתן מענה, אך איננו מחוייבות לענות באופן יומיומי. צריך גם לדעת להתאזר בסבלנת.
המשך יום טוב ובהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית התנהגות עם ילד בן 9דניאלה31/03/2011
אני אמא חד הורית לילד בן 9. הבעייה היא שהילד לא רוצה להכין שיעורים וללמוד למבחנים. לדבריו הוא כן רוצה אבל בזמן שצריך ללמוד הוא רעב, אף על פי שבזמן שהוא חוזר מבית הספר הוא אוכל ארוחה גדולה בדרך כלל מול הטלויזיה מה שנמשך קרוב לשעתיים (!!!). בשורה התחתונה, אם אני לא כועסת, וזה מגיע לרמה של מריבות, צעקות והרגשה לא נעימה, הוא לא יישב ללמוד. וגם כשלבסוף הוא יושב איתי, הוא דיי מנותק, קובע שנלמד חצי שעה, ואחר כך זקוק להפסקה קצרה,של אוכל, נשנושים, משחק. כמו כן עליי לציין, שהילד בעל פוטנציאל גבוה, ילד חכם, בבית הספר התנהגות למופת. מבחינה חברתית הוא ילד אהוב ואהוד גם על ידי ילדי הכיתה וגם ע"י המורים.
שאלתי, כיצד להגיע למצב שבו הילד יבקש מעצמו להכין שיעורים וללמוד למבחנים? כיצד להביא אותו למצב שיבין שההצלחה היא שלו ולא רק שלי? עליי לציין שאביו אינו בא לעיתים תכופות וכלל לא מעורב בחינוך. הביקורים שלו הם אחת למספר חודשים ואם בכלל, והביקור עצמו כשהוא מגיע, ביקור קצר (כאילו כדי לצאת לידיי חובה), חסר נוכחות אבהית. ועוד שאלה קטנה: הוא עדיין ישן איתי במיטה בטענה שהוא מפחד לישון לבד בחדר, עשיתי נסיונות אך ללא הועיל. אודה לך מאוד אם תוכלי לייעץ לי כיצד לנהוג משום שאני רוצה את הטוב ביותר לבני. סליחה על ההודעה הארוכה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית התנהגות עם ילד בן 9 - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום דניאלה,
חשבו מאוד שתרפי מכל מעורבות בענייןם השיעורים והמבחנים שלו. פשוט תעזבי את זה ותעבירי את האחריות אליו ולמורה. אני יודעת שזה קל להגיד וקשה ליישם כי את חוששת שאם תרדי מזה הוא בכלל לא יעשה כלום, אבל זה לא נכון. תשתדלי להתאפק במשך תקופה ופשוט תניחי לזה, זה יבוא לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות התנהגות - ילד בן ארבעאנה30/03/2011
יש לי בן בכור בן 4 ו-3 חודשים ותאומים בני שנה ו-8 חודשים. במהלך הזמן חל שינוי ביחסו כלפיהם כאשר ככל שעובר הזמן נראה כי הוא מקנא יותר ולפיכך מציק להם המון. מצד שני אולי זו הפרשנות שלנו (הקנאה) ולמעשה בדרך הזו מצא כי משיג את מרב תשומת הלב מאיתנו. כואב לי שבזמן האחרון ובייחוד בחודשיים האחרונים הוא הופך מיום ליום לילד שממש לא נעים להיות בחברתו. יש הרגשה כי מן הרגע שמתעורר ועד הרגע שהולך לישון הוא מנסה – ומצליח - להציק לאחיו וכמובן לעורר אותנו לתגובה. חשוב לציין כי אנו מחזקים אותו כל הזמן – בלי קשר לאחיו בכלל - על התנהגות "טובה", מעודדים אותו ותומכים בו. הוא מקבל תשומת לב מספקת לכל הדעות על התנהגויות חיוביות ולו הקטנות ביותר. אמנם אין לנו הרבה זמן נטו לבד איתו, אבל למרות זאת אנו משתדלים ככל שניתן להקדיש לו תשומת לב אישית – מדי ערב לאחר שהקטנים הלכו לישון ובהזדמנויות שונות. למדתי כי הכחדת התנהגות שלילית מתבצעת בדרך הטובה ביותר ע"י התעלמות ממנה עם זאת, כאשר הוא קם בבוקר ונצמד אליהם, שם חפצים על הראש, לוקח מידיהם כל דבר שמתעניינים בו – לא ניתן להתעלם ! . אם אני מנסה להתעלם ומציעה לאחיו לשחק בדבר מה אחר, הרי שזה מה שיעניין אותו כרגע והוא יקח את הצעצוע או ינסה להשתלט על המשחק. זה גם מה שקורה לרוב כאשר אני מציעה משחק משותף כדי להזמין אותו ושירגיש רצוי ולא דחוי. כשאני אומרת "בבית שלנו לא מרביצים" כי בזמן האחרון כל כעס קטן שלו גורר מיד מכה, הוא עונה בצורה שלא מוכרת לנו "אתם לא תחליטו עלי ואני ....לכם ו....לבית הזה". אם אני מעירה לו שיפסיק להציק עם חפץ מסוים אחרת אצטרך לקחת אותו וכמובן בפעם הבאה מיד לוקחת, הוא מתחיל להשתולל ולהרביץ אם לנו או לאחיו. אלו דברים שלא מוכרים לנו כמעט כי אם היו התקפי זעם פה ושם לפני כן, החזקת חיבוק שלו עד שהיה נרגע הייתה עוזרת וכעת זה ממש לא המצב. הוא משתולל וצועק ומעיף. לא ניתן להתעלם מכיוון שזה מסוכן ומצד שני אני יודעת שכל ההתעסקות סביבו עד שנרגע היא תשומת לב עצומה. באחרונה גם נאמר לי ע"י הגננת כי נהיה אלים בגן – לא כל הזמן אבל מופיעים גילויי אלימות שלא היו. אפילו חשבתי לנסות לעבוד בשיטת המדבקות שעל כל יום רגוע נדביק מדבקה ובסוף כל שבוע יבחר פרס קטן, אבל : א. קשה לי לחשוב במונחים כ"כ התנהגותיים מכיוון שתמיד הצלחנו להשיג את מטרותינו בדרך תבונית של שיחות, תוצאות של התנהגות וכו' ב. אם תמליצי לי כן ליישם זאת – על מה לחזק ? יום רגוע ? ביקור רגוע של חבר ? בוקר רגוע לפני יציאה מהבית ? אני לא רוצה להציב מטרה גבוהה שלא יוכל לעמוד בה במצב הנוכחי ולמעשה ייכשל כל הזמן. אלפי תודות !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגות - ילד בן ארבע - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום אנה,
אני חושבת שלא צריך להגזים עם החיזויקם החיוביים, זה לא נראה לי העיקר כרגע וזה גם לא מספיק.
חשוב שכן תתנו לו זמן נטו לבד.
וגם חשוב שתדברו איתו על הקושי שלו, לא רק במונחים של איך להתשט על ההתנהגות אלא במונחים של לגיטמציה לכך שקשה לו והוא גם צודק. קנאה זה דבר לגיטימי וטבעי. כואב לו, הוא מרגיש שהוא איבד הרבה מאז שתאומים נולדו, ואתם מנסים לפצות אותו בתשומת לב חליפית ובכך להחניק ולא לתת מקום לעובדה שיש שינוי, הוא כואב, אי אפשר לפצות עליו בצורה מלאה אבל אפשר לתת לו הכרה.
הייתי אומרת לו שאתם שמים לב שמאוד קשה לו, מאז שתאומים נולדו, שהוא מצד אחד אוהב אותם ושמח, אך מצד שני אולי הוא חושב שהוא פחות אהוב מאשר קודם. זה דבר טבעי שקורה לכל ילד שנולד לו אח, גם לכם ולדודים שהוא מכיר, אבל האמת היא שאתם אוהבים אותו יותר זמן כי אתם מכירים אותו יותר זמן. תנו לו לבטא את תחושות הכעס והכאב בדרכים חלופיות - במילים, בציור, במכות לשק איגרוף קטן ותנו להם לגיטמציה. תוקפנות זה לא דבר רע, תלוי איזה שימוש עושים בה ואיך מבטאים אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנקופרזיססימה30/03/2011
שלום
בתי בת 7 עברה ניתו ח לב פתוח לפני כחודשיים - ASD שעבר בהצלחה.
סביב הניתוח ועד עכשיו התברר כי היא סובלת ממה שנקרא אנקופרזיס.
תופעה זו היתה בעבר בגיל 4, אבל לא במצב חמור כמו עכשיו.
בגיל 4 זה הופיע וזה חדל לבד ללא שום טיפול ובעצם לא ידענו שיש לזה שם,
עכשיו כשבעיה חזרה ובגדול עירבתי את יועצת ופסיכולוג ביה"ס שנתנו לי כלים איך לטפל ולהתמודד ולעזור לילדה.
אשמח לשמוע גם מכם ולקבל עוד מידע וכלים איך להתמודד, והאם יש צורך לפנות באופן פרטי לפסיכולוג/איש מקצוע מומחה בנושא, והאם גם הילדה אמורה להיפגש לשיחות.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנקופרזיס - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום סימה,
אני לא יודעת איזה כלים נתנה לכם פסיכולוגית בית הספר כך שאני לא יודעת מה זה"עוד כלים" אין טעם שאחזור סתם על דברים שנאמרו לכם.
לדעתי יש בהחלט טעם לפנות לטיפול פסיכולוגי אם אתם מרגישים שהכלים שפסיכולוגית בית הספר נתנה לכם לא משפיעים או משנים את המצב.
אם תפנו הילדה תוזמן לפגישות אך יש חשיבות רבה לעבודה שלכם בטיפול גם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגות בגן ובביתאתי30/03/2011
שלום בני בן 3 ו 4 חודשים בבית בני מתנהג רגיל לחלוטין די ממושמע מדבר ברור והכל רגיל אך בגן המצב הפוך לגמרי לטענת הגננת הוא לא יושב בריכוז, משחק לבד, אינו מסוגל לקבל משמעת ולטענתה ילד יוצא דופן. הייתי עם בני אצל רופאה התפתחותית שהיא גם נוירולוגית ולפי דעתה אין לילד שום בעיות התפתחויות ואין בעיה של קשב וריכוז. חשוב לציין שבעלי היה בתצפית על הילד וראה שכל מה שהגננת טוענת אכן נכון. איני יודעת מה לעשות מכאן והלאה אודב לך על עצתך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגות בגן ובבית - תגובה
סמדר ריינר31/03/2011שלום אתי,
קיימות שתי אפשרויות, או שמשהו בגן לא מתאים לו, אולי הגננת נוקשה מדי, אולי הוא צריך יותר גמישות וא יותר יחס אישי, או שחוסר השקט שלו נובע מקשיים ריגשיים שאותם כדאי לברר בטיפול או קושי התפתחותי אחר שלא קשור הפרעת קשב. כדאי לפנות מכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלכם להמשך בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלהבות יתרה מממתקיםויקי30/03/2011
יש בבית תמיד חטיפים ומתוקים והילד שלי מאוד אוהב ממתקים ומתלהב כאילו זה חסר לו - הוא רואה ממתק ונפתחות לו העיניים כאילו אין בבית ותמיד יש ואני מרשה בגבולות כמובן .שאר הילדים בבית לא מתלהבים. לא הייתי רוצה שזה ילווה אותו במשך השנים אלא רצוני למגר זאת. אין לי בעיה שיאכל ממתקים אבל ללא התלהבות שגם בחוץ שיראה ממתק לא יצאו לו העיניים. אשמח לתגובה שתעזור לי....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלהבות יתרה מממתקים - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום ויקי,
את לא יכולה לשלוט על ההתלהבות של הילד שלך והאמת היא שאת גם לא צריכה. זה שהוא אוהב ממתקים עכשיו זה לא אומר שזה ילווה אותו כל חייו (לא ציינת בן כמה הוא), אלא עם החיים והשנים נוספים תחומי עניין ואפשא להתמלא גם מדברים אחרים. תניחי לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםנורית30/03/2011
אספר את סיפורי בקצרה : הילד שלי נחטף ממני ביותו בגיל שלוש על ידי האם, ילדית ארצות הברית לארצות הברית. לאחר שנתיים של מאבק משפטי במהלכם דיברתי איתו בסקייפ ושלחתי לו חבילות. נחתם הסכם בנינו האומר שהוא יחיה שם עם האם. כיום הוא בן 5.
חזרתי עכשיו מביקור של 10 ימים שם - לאחר שנתיים שלו ראיתי אותו. נראה שאפגש איתו פעמיים שלוש בשנה. פעם אחת לפחות בישראל.
פגשתי ילד שאוהב את אבא שלו ואני אוהב יותר מתמיד את הילד שלי. ילד מקסים רגיש מתפקד בצורה תקינה חכם מאוד אך לו חברותי מאוד לבני גילו, לא בגלל שהוא לא רוצה אלא בגלל שהוא לא יודע איך. עם מספר קשיים וקשור מאוד לאימו.
האם יש לכם מה להגיד ?
לאימא יש בן זוג כשנה שגר איתם בבית חודש וחצי. לבן הזוג שהוא בן 57 יש ילדה אחת גדולה (30+) שרחוקה ממנו. לי זה נראה שנעשתה כאן עיסקת חבילה ושהוא לא שם רק בגלל האישה אלא גם בגלל הילד.
בכול אופן הילד קורא "אבא" גם לבן הזוג של האישה וגם לי. האם יש בכך דבר בריא לילד ? לי לא קל עם זה ונראה לי שבגיל כלשהוא אגיד לו שאבא יש אחד.
שאלתי היא האם כדאי לי לומר משהוא כבר עכשיו בנושא ? להסביר לאם שזו לא טובת הילד ? ואם זה באמת לא טובת הילד ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ותודה
נורית02/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום, אשמח לתשובה
נורית03/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום, אשמח לתשובה - תגובה
נעמה סבג שמש04/04/2011דורון,
אם לילד ישנו קושי עם כישורים חברתיים, ניתן ללמד אותו ולהקנות לו כלים אילו. אינטליגנציה רגשית היא דבר נרכש ולכן כדאי לעבוד על זה.
בדבר העניין שבנך קורא אבא לבן הזוג של אימו: זו תופעה קיימת, אך בדר"כ מתרחשת מבחירה.
יכול להיות שאם הקשר ביניכם היה יומיומי , לא היו מכוונים את הילד לכך.
זה בהחלט יכול לבלבל אותו ובעיניי נכון להבהיר לו שאבא יש רק אחד. וכן, אם נוח לו הוא יכול לקרוא גם לבן זוג אבא. כנראה שבסופו של דבר הוא מתפקד ביום יום כאב. בל בהחלט יש צורך להסביר את הדברים לילד. הוא מספיק גדול בשביל להבין את העניין.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת ממתקים בסתרהילה29/03/2011
שלום רב,
יש לי ילדה בת 8.5 ואני חושדת שהיא אוכלת ממתקים בסתר.
הילדה חוזרת מבית הספר בשעה 13.30 וכאשר אני חוזרת הביתה לאחר העבודה בשעה 16:00 אני מגלה שאריות של ממתקים מוחבאים בכל מיני ארונות ומקומות (מדובר בכמות די מוגזמת של ממתקים - מספר חטיפים שוקולדים וכב').
כאשר אני שואלת את ביתי האם היא אכלה את הממתקים היא טוענת שאין לה מושג מי אכל.
גם שאני לוחצת הילדה עדיין מסרבת להודות
ברצוני לציין שבבוקר ביציאה מהבית לא היו שאריות בפח ושחזרנו גילינו את שאריות החטיפים ורק הילדה היתה בבית.
הייתי שמחה לקבל יעוץ כיצד לנהוג, מה לעשות?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת ממתקים בסתר - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום הילה,
קדוםן כל כדאי להבין מדוע לילדה יש צורך לעשות זאת. אם תשאלי היא לא תודה וגםן לא תדע לענות, אבל אנחנו כמבוגרים יכולים הבין שכנראה יש לילדה צורך לפצות את עצמה על חסך ריגשי כלשהו. יכול להיות למשל שקשה לה מאוד להיות כל השעות האלה לבד בבית. זה גם לא מומלץ לילדה בגילה, אולי כדאי לחשוב על פיתרון בכיוון הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי כתוצאה מתשובה שלילתתמי29/03/2011
שלום בתי בת 3.3 שנים {ילדה בכורה לאח בן שנה}בוכה כל פעם שילד אומר לה לא גם אם הוא צודק
למשל היא רוצה את המקל של חברה כאשר היא אומרת שהיא לא רוצה אז היא מתפרצת בבכי ומצפה שזה יעזור לשכנע את החברה לתת לה
איך אני צריכה להגיב?
איך אני יכולה להרגיע את הבכי ההסטרי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי כתוצאה מתשובה שלילת - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום תמי,
אני לא בטוחה שאת חייבת להרגיע את הבכי ההיסטרי. את בעצמך מבינה שיש משהו מניפולטיבי בבכי הזה, ולכן אם תתחילי להתייחס אליו ולהרגיע אותו זה עלול לגרום לתחושה שהיא מקבלת רווח מישני של תשומת לב. לכן התגובה המומלצת היא התעלמות במקרה הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסייעת בפעוטוןאושרת29/03/2011
שלום רב,
בני בן שנתיים, נמצא בפעוטון מזה חודשיים. בפעוטון יש בחורה שבאה להחליף יומיים בשבוע, ביום אחד את המטפלת הראשית וביום השני את המטפלת הנוספת.
נתקלתי במספר סיטואציות בהן המחליפה, בעיניי, לא יודעת לתקשר עם הילדים, יש לה גישה קשוחה, כך צריך להיות וכך עושים עכשיו, אין לה את הגישה הנעימה והרכה, הגישה של לדבר במילים חיוביות.
אתאר את הסיטואציה שקרתה היום, עם הבן שלי. כאשר הם מתעוררים משנת הצהריים, הם יושבים אל השולחן ואוכלים עוגיה, בתום אכילת העוגיה הם עוברים לפינת המשחקים/ריקודים. בני רצה להמשיך ולשבת ליד השולחן, המחליפה כנראה שהקימה אותו משם בכוח, כשאני באתי לקחת אותו, ראיתי שהוא בכה, עיניו היו נפוחות ורטובות, שאלתי אותה למה הוא בכה? אז היא ענתה שהוא לא רצה להצטרף אליהם לריקודים ורצה להמשיך לשבת אל השולחן.
הבעיה שלי, כאשר אני שומעת דברים שלא מוצאים חן בעיניי, אני לא מגיבה באותו הרגע, אני שותקת, מעכלת, ורק לאחר מכן מדברת עליהם, וגם אז הם עדיין יוצאים לא ממש טוב.
מה עליי לעשות?
לפני כשבוע התלוננתי עליה שהיא גערה בילד שברח לו הקקי בתחתון, היא ביקשה לדבר איתי ואמרה לי שלמדה שיטה חדשה ושהילד הזה חסר את התחושה של מה שיוצא לו מן הגוף.
אני לא רוצה להיות האמא שמתלוננת כל הזמן, אני לא רוצה להגיע למקום שלא יקחו אותי ברצינות, או שיגידו הנה שוב פעם היא באה להתלונן. אני רוצה שיתייחסו אליי ברצינות כי אני אדם רציני ולעולם איני מתלוננת אם אין סיבה מוצדקת לכך. אני גם לא רוצה שכל זאת יפגע בסופו של דבר בבני.
אודה לכן על הכוונתכן ותשובתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח להכוונתכן.
אושרת30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, אני ממש זקוקה לתשובה.
אושרת30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסייעת בפעוטון - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום אלימור,
זו לא כל כך שאלה שקשורה לפסיכולוגיה של ילדים אלא לאסרטיביות שלך. שמתי לב שזו פעם שנייה שאת שואלת בפורום לגבי הסייעת בגן וכבר קיבלת תשובה אבל הביעה התחלפה בבעיה חדשה. לכן נראה לי שהפורום הזה הוא לא הכתובת כרגע אלא שכדי שתפני לייעוץ עבור עצמך איך לדאוג לענייניך מול דמויות כאה או אחרות באסרטיביות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסרטיביות
אושרת30/03/2011העניין הוא שיש משקל לכל צעד שאני עושה, כדי שהדברים לא יפגעו ביחס של המטפלות אל הבן שלי, בפעוטון. לכן אני שוקלת כל צעד כל כך הרבה פעמים, ולכן זה מביא אותי למקום מבולבל.
אם אנהג באסרטיביות כלפי המטפלת, אין שום ספק שזה יפגע בבן שלי.
מהמקום הזה, של ההתלבטות, ביקשתי את עזרתכן.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסרטיביות - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום אלימור,
אני מבינה, אני עדיין חושבת שעצם העיסוק שלך בכך שתגובתך יכולה לפגוע בבן שלך קשורה לקושי שלך באסרטיביות, ועצם העובדה שהשאלה שלך נוגעת למטפלות בגן לא עושה את השאלה שייכת לתחום פסיכולוגיה של ילדים.
לכן ההמלצה שלי אלייך נשארת בעינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות הילד עם גירושיןדיקלה29/03/2011
שלום, אחותי התגרשה לפני כ-5 שנים, ועכשיו היא גרה אצלנו עם בנה בן ה-7. אנחנו במשפחה עושים הכל כדי שהילד יקלוט דרכים טובות, ערכים, נימוסים ובקיצור שיתחנך כמו שצריך והוא באמת ילד טוב אך כשהוא הולך לאבא שלו הוא פוגש ילדים שמתנהגים רע ולא עושים טוב לבניית האישיות שלו והוא בהחלט לומד מהם בנוסף גם מאבא שלו שלעיתים תכופות מהווה דוגמה רעה. כשהוא חוזר הביתה אחרי שהוא שוהה אצל אביו, הוא נהייה ילד אחר לגמרי, צועק, מקלל, חסר סבלנות ומתנהג בחוצפה לכולם. כאילו שהוא שכח כל מה שלמד אצלנו. השאלה שלי היא איך אנחנו אמורים להגיב להתנהגות הזאת? איך אנחנו יכולים לשנות אותה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות הילד עם גירושין - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום דיקלה,
חשוב מאוד להבין שזה לא רק עניין של למידה, ולילד קשה מאוד לעבור בין שני בתים שכנראה מאוד שונים. כדאי לגלות גם אמפתיה לקושי של הילד. מעבר לזה חשוב כמובן להעיר לו כשההתנהגות היא לא מתאימה ולכוון אותו להתנהגות יותר מתאימה, בסבלנות, ללא כעס אך בצורה ברורה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ביטחוןבן 4.5רותי29/03/2011
בני הבכור בן 4.5 ומקטנות אני מבחינה בחוסר ביטחון שלו כלפי ילדים בגינה הצבורית ,בגן הוא מספר לי שמכים אותו הילדים והגננת אומרת שהוא לא מחזיר .הוא לא עוזב אותי לרגע גם בבית (הוא עומד ומשחק לידי)וחשוב לי לציין שבני ילד חכם מאוד.
מה לעשות ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קבלתי תשובה לשאלתי ???
רותי01/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר ביטחוןבן 4.5 - תגובה
סמדר ריינר02/04/2011שלום רותי,
אני מניחה שיש משהו בקשר ביניכם שלא מעודד אותו לצאת לעולם וגורם לו להישאר צמוד אלייך, אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים או לטיפול דיאדי כדי להבין את שורש הבעיה ולהתמודד איתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
