פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מה לעשות?
    רינת
    10/04/2011

    שלום, בני הוא בן שנתים ותשעה חודשים, מאז שהוא נולד הוא אוהב לישון עם חיתול ומוצץ, לפני מספר חודשים אני שמתי לב שעד שהוא נרדם הוא אוהב לקחת את החיתול שלו ולשים אותו בין הרגלים שהוא שוכב כמובן על הבטן ומרים את הרגלים,כמו ליצור חיכוך עם החיתול, אני רוצה לציין שהוא עדיין עם חיתולים ולא עם תחתונים. רציתי לדעת האם זה נורמלי, האם זה סתם דרך שלו להירדם או שזה משהו שצריך לשים לב אלין כבר עכשיו ולנסות לגרום לו להימנע מלעשות את זה.
    ושאלה נוספת האם יש כבר צורך לגמול אותו מחיתול, יש מצב שאחרי שאגמול אותו מחיתול אולי הוא יקח משהו אחר ויתחכך בו וכמובן אז הוא יהיה כבר עם תחתונים.
    אשמח לשמוע את דעתכם, יכול להיות שאני סתם דואגת והוא עוד קטן וזה ישתנה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות? - תגובה

    ליאת גרוס
    10/04/2011

    שלום רינת
    משהו שדומה לאוננות בגיל זה הוא נורמלי לגמרי ואין בו כוונה מינית אלא יותר אלמנט של הרגעה. לא הייתי עושה מזה סיפור. התייחסי לנושא הגמילה מבלי להתייחס לנושא שהצגת. אם הוא בשל לגמילה אז זה הזמן.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור עם דחיפות
    מיכל
    10/04/2011

    שלום ביתי בת ה-6.5, בת שניה בין ארבע אחים, מדברת עם דחיפות.

    הדחיפות הן לא כדי להכאיב אלא כדי להסב תשומת לב (לדעתי)

    העניין הוא שזה לא נעים למי שהיא דוחפת אותו.

    היא גם כדי להנות את תשומת לב של הילד יכולה למשוך אותו כאילו הוא בובה.

    נכחתי במקרה אחד בגן שבו היא רצתה להפגין יחס לילד אחר וחיבקה אותו מהגב. הילד התנגד והזיז את ידיו והיא נפגעה בעינה. היא בכתה כל כך ונעלבה שהייתי צריכה להרגיעה במשך כמה דקות. אני מעירה לה ילדים הם לא חפצים ושאפשר לדבר בלי ידים אבל שניה אחרי שאני אומרת לה את זה היא חוזרת לסורה.

    ממה זה נובע וכיצד אפשר למנוע/למתן את הנגיעות/דחיפות האלו



    תודה מראש

    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיבור עם דחיפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור עם דחיפות - תגובה

    ליאת גרוס
    10/04/2011

    שלום מיכל.
    יש כאן שני כיווני פעולה מקבילים:
    1. פני להערכה של מרפאה בעיסוק בנוגע לרגישות תחושתית. זה משהו שכדאי לשלול.
    2. חשוב להעביר מסר ברור מאד בכל פעם שדוחפת. חשוב שתבין שבדרך זו לא תשיג את מבוקשה. יש לתת הכרה לרצון אך לא לדרך ובכל פעם שדוחפת יש להרחיק אותה מאותו ילד אותו דחפה ולא לאפשר לה לקבל את תשומת ליבו. בשיחה עימה חשוב ראשית לשוחח איתה על מה שחשוב לה ולהבין את צרכיה וכאשר נהיית פנויה רגשית יש לשאול אותה כיצד היא חושבת מרגיש האחר ובכך גם לפתח אמפתיה כלפיו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים??
    ל
    10/04/2011

    בוקר טוב,
    אני אמא לילד מדהים בן 4 ותינוקת קטנה בת 10 חודשים
    בני בן ה-4 ילד חכם ונבון, הוא מבין הכל, שואל שאלות ענייניות, מבריק במשפטים וממש מתנהג כבוגר לגילו
    ישנה בעיה אחת שמפריעה לנו ואני יודעת שגם לו, הוא עדיין עושה קקי בטיטול מהיום בעצם שהוא התחיל גמילה מפיפי... הוא לא מוכן לעשות בשירותים, הוא מודע לעניין שזה לא בסדר שהוא עושה בטיטול ושהוא צריך לעשות בשירותים אבל הוא טוען שהוא מפחד מהאסלה, מפחד ליפול לתוכה, הסברנו לו שאמא ואבא איתו ושהישבנון שומר עליו אבל הוא טוען שלא יוצא לו ושהוא עדיין מפחד..
    מה עושים? איך מנסים להעלים את הפחד??? היינו אצל יועצת ולא עזר דבר!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים?? - תגובה

    סמדר ריינר
    10/04/2011

    שלום לך,
    את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בשאלה העוסקת בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד בן 3 ושלושה חודשים
    ישראלית
    10/04/2011

    שלום,
    בת 42 3 ילדים (22,16 ו3 ושלושה חודשים) עדיין לא נגמל מהטיטול מתפנק יתר על המידה "פחדן" ברמות מתעורר פתאום בימים האחרונים ובודק אם כולם בבית חוזר למיטה שלו ( ישן עם אחותו ונרגע) -הוא מתוק מאד וחוזר לישון .
    הוא חמוד חייכן מתוק ואנחנו אוהבים אותו מאוד אבל משום מה הוא לא מוכן להתבגר
    יש לו שיער ארוך (קוקו) עדיין לא סיפרנו אותו.
    והטריגר של המייל הזה - הוא פשוט אלוף בלא לאכול.
    לא אוכל מה שמציעים מה שאוכלים כולם ומתי שאוכלים.
    קצת מדאיג אותי (למרות שגם אני בתור אמא שלו עשיתי הרבה בעיות באוכל כמעט לא אכלתי ) 1. האם לקנות לו ויטמינים מתאימים. 2. האם להתחיל סידרת חינוך באוכל.
    שיחייב את כולנו. 3. האם זה יעבור??? 4. האם לספר אותו מייד והוא ייתבגר או ישתנה
    5. האם הוא שולט עלינו 6. הוא מדאיג אותי. 7 אני מפחדת עליו לעיתים קרובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילד בן 3 ושלושה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד בן 3 ושלושה חודשים - תגובה

    סמדר ריינר
    10/04/2011

    שלום לך,
    נשמע שיש הרבה בעיות, שמייל אחד לא יוכל לפתור, אני ממליצה לך בחום לגשת לייועץ מסודר ובהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בילוי בקניון
    משה
    10/04/2011

    שלום רב
    חמותי שומרת על ילדינו (בני שנתיים ןחמש) בערך פעם בשבוע למשך מספר שעות.אחת מהפעילויות החביבות עליה היא לקחת אותם לסיבוב חנויות בקניון.אני מוצא שזוהי אינה פעילות מותאמת לילדים, ובתדירות שכזו אפילו מזיקה שכן הם לומדים שקניות וחנויות זה סוג של בילוי (מנוגד לתפיסתי)
    אשתי חולקת עליי וטוענת שכל עוד אנחנו מקנים את עיקר הערכים, פעם בשבוע בקניון לא ישנו כלום.
    מה דעתכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בילוי בקניון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בילוי בקניון - תגובה

    סמדר ריינר
    10/04/2011

    שלום משה,
    זו לא שאלה שיש עליה תשובה מדוייקת. באופן עקרוני עם סבתא וסבא תמיד עושים דברים שאבא ואמא פחות מרשים בדרך כלל, מה שמשפיע יותר על החינוך הוא התפיסה של ההורים ברוב השבוע. אני לא יכולה להגיד לך שזה בכלל לא משפיע, מצד שני הם גדלים בתוך המציאות ורואים ילדים אחרים מבלים בקניון, ואי אפשר לבודד אותם מהעצם העניין שיש בילוי כזה. הם ידעו את זה יום אחד בלאו הכי וכשהם יגדלו תהיה להם בחירה מה לעשות עם זה ועל זה אין לך שליטה טוטאלית. .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפו סנסטיב..
    רייצ'ל
    09/04/2011

    שלום..
    רציתי לשאול יותר לגבי ההגדרה של ההיפו סנסטיב..
    מה המאפיינים שניתן לזהות איתם ילד או נער שסובל מזה,והאם זה קשור בחרדות?
    תודה רבה ושבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפו סנסטיב..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפו סנסטיב.. - תגובה

    סמדר ריינר
    10/04/2011

    שלום נועה,
    לא כל כך הבנתי למה את מתכוונת. האם את מתכוונת לתחום התחושתי? אם כך כדאי שתפני לפורום של ריפוי בעיסוק. אם את מתכוונת תחום הריגשי תפרטי קצת יותר את המקרה הספציפי כי לא כל כך ברורה לי ההגדרה שאת משתמשת בה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפו סנסטיב.

    רייצ'ל
    10/04/2011

    קודם תודה רבה על שענית על פנייתי..
    כוונתי הייתה כמובן בתוחם הרגישי כמובן והגדרה שאני משתמשת בה זאת הגדרה שפסיכולגית השתמשה בה..
    הכוונה לרגישות גדולה למגע ולאורות חזקיעם רציתי לדעת האם יש עוד מאפיינים ובגלל מה זה מגיע..
    ושוב תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפו סנסטיב. - תגובה

    סמדר ריינר
    10/04/2011

    שלם נועה,
    מה שאת מתארת לא נראה לי קשור בהכרח לתחום הריגשי, שווה לבדוק רגישות תחושתית. רגישות יתר רגשית מתייחסת יותר לפגיעות יתר במצבים שונים שגורמת לבכי או לתגובות רגשיות שלא פרופורציונליות לאירוע.
    אם יש בסיס חרדתי לרגישות התחושתית - יכול להיות מרכיב חרדתי, של חוסר שקט כללי שמתבטא גם ברגיושת לגירויים אבל זה לא הכרחי. צריך לבדוק ספיצפית למקרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן ארבע וחצי בגן
    yaaeell
    09/04/2011

    שלום,
    בני בן ה 4.5 נמצא בגן טרום חובה. אציין כי מדובר בילד רגיש, חם ונבון מאוד. בסביבתו הטיבעית , בקרב המשפחה הקרובה , אחים, דודים , הוא מרגיש מאוד בנוח ובטוח בעצמו. מדבר, משתף. הוא לא ילד דברן מאוד, אבל עם מי שהוא מרגיש בטחון - אין לו בעיה.
    הוא לא אוהב לישון אצל חברים או משפחה, ולא אוהב בכלל לצייר או לצבוע. בגן הילדים הוא מאוד אהוד אך הוא שקט בצורה יוצאת דופן. הילדים מנסים כל הזמן להתקרב אליו ולשחק איתו והוא אכםן מגיב אליהם אך לא בדיבור אלא פשוט בהליכה אחריהם ומשחק שקט. עפ"י הגננת, היא לא מזהה בעיה חברתית בכלל. אךהוא לא יוזם מפגשים ולא מדבר ממש בכל סביבת הגן, כולל עם הגננת והסייעת. כששואלים אותו שאלה - הוא מהנהן או מצביע. לא מדבר בשעת המפגש בגן ובשעות שיש יצירה הוא לא מתעניין ולא ממש מגיב להוראות הגננת.
    היא טענה כי היא לא ממליצה על ייעוץ, אבל אני , כאשת חינוך וכאמא שלא תופסת את הגננת הנ"ל כאשת חינוך (שפה דלה, חוסר יכולת ורצון להתקרב לילד ב"אחד על אחד", העובדה שבמהלך כל השנה היא אומרת שהילד נפלא, מקסים ופעיל ורק ביום ההורים הראשון שערכה השבוע , דקה וחצי לפני פסח !! היא מדווחת על מצבו האמיתי בגן , במקום להעיר את תשומת ליבנו לעניין בחודשי השנה הראשונים ) חשבתי לפנות ולקבל ייעוץ מקצועי.
    רציתי לדעת מה דעתכן המקצועית בנושא.
    ואם ייעוץ- כיצד עושים זאת?
    איך אני משדלת את הילד לצייר , ברור לי שיש לו בעיה גרפו-מוטורית. הוא לא מעוניין להחזיק עט, עיפרון או צבע, אך מצד שני אוהב מאוד ספורט, כדורגל, טניס, כדורסל וכו'. מאוד מאוד פעיל מבחינה ספורטיבית.

    תודה וסליחה על אורך הפנייה,
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן ארבע וחצי בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן ארבע וחצי בגן - תגובה

    סמדר ריינר
    09/04/2011

    שלום יעל,
    טוב שאת ערנית ובודקת.
    הכתובת שלך היא מכון להתפחות הילד בכלל ומרפאה בעיסוק בפרט.ייתכן שיהיה צורך בהמשך גם באבחנה שמתייחסת לנושאים ריגשיים או של קלינאית תקשורת. לא הייתי מנסה לשדל אותו לצייר לפני קבלת ייעוץ ממרפאה בעיסוק בנושא.תתחילי מפנייה כללית למכון להתפתחות הילד בפירוט הבעיות שציינת ותמשיכי משם לפי ההכוונה שתקבלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה מוזר
    כרמית
    08/04/2011

    שלום רב, הבת שלי בת 3 ובזמן האחרון היא עושה מעשה מאוד מוזר ודי מדאיג: כשאני שמה אותה לישון בערב במיטה והיא לא נרדמת מיד, אני מוצאת אותה לאחר מכן כשהיא כבר ישנה בלי מכנסיים ובלי תחתונים, זה קרה כבר 3 פעמים.בבוקר כשאני מנסה לדבר איתה ולשאול אותה למה היא עושה את זה היא נעלבת מזיזה את הראש הצידה ולעיתים גם מייללת ולא ממש משתפת פעולה במילים. אני לא יודעת אם אני צריכה לדאוג, אני מתחילה לחשוב אולי מישהו עשה לה משהו. אני לא יודעת אם המקרה הזה קשור אבל לא ציינתי את העובדה שאנחנו חיים בחו"ל מזה כשנתיים, ביום ראשון האחרון כששיחקנו בעלי אני והבת שלי בחוץ פתאום היא נעלמה, לאחר כמה דקות ספורות בעלי הלך לחפש אותה ומצא אותה בחדר של העובד שלנו כשהיא שוכבת על המטה שלו ורואה איתו סרט ב DVD. שוב, אני לא יודעת אם לייחס לזה חשיבות כמובן מאותו הרגע העובד שלנו קיבל איסור מוחלט להכניס אותה שוב לחדרו. אני ממש מוטרדת וחסרת מנוחה. אשמח לתשובה, תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעשה מוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה מוזר - תגובה

    סמדר ריינר
    09/04/2011

    שלום כרמית,
    אם אכן קרה משהו, כדאי לשאול אותה על כך בצורה עדינה, ולא בצורה שעשוי להשתמע ממנה כאילו היא עושה משהו לא בסדר. אם אתם חושדים שמשהו קרה, הכי טוב לשאול ישירות, אבל לא בצורה שמאשימה אותה. ואל תתדאגי זה לא יכניס לה רעיונות לראש.
    הייתי מסבירה לה שלכל אחד יש זכות על הגוף שלו, ושלאף אחד אסור לגעת בו ללא רצונו, במיוחד במקומות הפרטיים ולהסביר לה מהם המקומות האלה. להגיד לה שמותר לה להגיד לא אם זה קורה לה ומותר לה לספר לאבא ואמא אפילו אם אמרו לה שזה סוד. בהמשך הייתי שואלת אותה אם קרה כזה דבר, שמישהו נגע בה והיה לה לא נעים, אולי היא פחדה להגיד לא ואולי היא פחדה לספר.
    חשוב לעשות את השיחה הזו כשאתם רגועים ולא לשדר לחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה מוזר

    כרמית
    09/04/2011

    תודה על התשובה, אבל דבר אחד אני לא בטוחה לגבי הורדת הבגדים, האם שמעת על מקרים כאלו והאם זה אומר משהו? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה מוזר - תגובה

    סמדר ריינר
    09/04/2011

    שלום כרמית,
    כן שמעתי, ויכול להיות שזה אומר מה שאת חושבת, יכול להיות גם שלא, לכן כדאי לבדוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בגמילה מטיטולים
    אירנה
    08/04/2011

    שלום רב ,
    בני בן שנתיים ועשרה חודשים מפותח מבחינה קוגנטיבית משחק משחקי תפקידים מבין הכל ומדבר בשתי שפות.
    ניסינו לגמול אותו וללא הצלחה - בלילה הוא ישן עם טיטול והטיטול שלו רטוב בבוקר, בצהרים בפעוטון הוא גם ישן עם טיטול וקם עם טיטול רטוב
    במשך היום הוא עם תחתונים מחקה עד לדקה ה90 ואז צריך לרוץ איתו לשירותים - כשאנחנו שואלים אותו אם יש לו פיפי אומר שלא או שהוא לא רוצה ללכת לשירותים
    לגבי קקי זה יותר מסובך נוצר מצב שהוא מתאפק כל היום עד שמגיעה הביתה ובערב כשאנחנו יוצאים מהחדר עושה בטיטול ואז אומר לנו שעשה ושנחליף לו או אם הוא צריך בבוקר אז לא יוצא מהחדר הכי חשוב לציין הוא אומר לנו לכו מפה שאף אחד לא יהיה לידו
    אני רוצה להוסיף שלפני המקלחת הוא יושב על האסלה עושה פיפי וזהו הוא אינו מתאמץ לעשות קקי אלא ממשיך לשחק על האסלה
    יצרתי קשר עם קליניקה ריפוי בעיסוק אך הם אמרו שהם לא מטפלים בבעיה מסוג זה.
    אני יודעת שזה רגשי כי נפגשתי עם יועצת חינוכית בפעוטון אבל אני לא יודעת איך מתמודדים
    בברכה
    אירנה .
    אני צר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים בגמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בגמילה מטיטולים - תגובה

    סמדר ריינר
    08/04/2011

    שלום אירינה,
    זו לא כל כך בעיה. מותר לו בגילו עדיין לא להיגמל.ילדים רבים בגיל הזה עדיין לא גמולים וזה בסדר גמור. אחד העקרונות הכי חשובים בגמילה הוא לא להיכנס למאבק כוחות עם הילד. יכול להיות שאתם לוחצים יותר מדי. תניחו לזה וחכו שזה יבוא ממנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5.5
    פוקהונטס
    08/04/2011

    שלום רב,
    אני מרגישה שאני במעין מילכוד עם בתי בת ה-5.5. בכל בוקר אני מעירה את הבנות (עוד בת בת שנה ו-10)לאחר שהבגדים של שתיהן מוכנים על מנת להתחיל ולהתארגן. המשיכה וההימרחות של הגדולה מוציאים אותי מדעתי. היא מסוגלת לשבת 10 דק' ללא תזוזה, להסיר מכנסים ולשבת עוד 10 דק' וכך הלאה. כל מגוון הרגשות בצורות וברמות שונות יצאו ממני. ניסיתי להלבישה לשנת הלילה (בהסכמתה כמובן)בבגדי הגן. זה הלך יופי 3 ימים ולאחר מכן ביקשה לחזור לפיג'מה. היא מסוגלת להמרח זמן רב בבקשת עזרה.ביקשתי ממנה לבחור את הבגדים והיא לא רוצה "שיבחרו לי". אני שוב ושוב מסבירה לי שהיא יכולה ומסוגלת להתלבש לבד. ניסיתי להתעלם, הכוונה שאני מעירה אותה ואומרת לה שברגע שאני מוכנה אנחנו הולכים ואיך שהיא (עם פיג'מה, לא מסורקת וכו') היא הולכת לגן. מה שהיא תספיק תספיק. עכשיו ברור שהיא מתחילה את ההימרחות ואני לא עומדת בזה ומזכירה לה שוב ושוב את העניין. אין ספק שבסופו של דבר זה מוציא ממני אגרסיות וכעסים גדולים ואני כ"כ עייפה מזה. התנגשויות, חילוקי דעות וויכוחים בלי סוף. אני לא חושבת שהיא עושה את זה בכוונה, לפעמים יש לי תחושה שהיא לא שולטת ב"מעופפות" הזו ואני דורשת ממנה מהירות ויכולת זריזות שאין ביכולתה להשיג. לפעמים אני חושבת שזה לא מספיק חשוב לה ועל כן אין היא מתאמצת. אני חייבת לציין שגם באוכל זה ככה- היא יכולה להמרח, לשיר, דברים קטנים יכולים להסיח את דעתה, היא קמה ושוב חוזרת.יכול להיות שאני צריכה לקחת אותה לאבחון או שאלו דברים אופיינים לגיל זה שקופצים מדבר לדבר? ליד הטלוויזיה היא מסוגלת לשבת שעות. אני לא יודעת...מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    08/04/2011

    שלום לך,
    לכל אחד יש טמפרמנט משלו. במיוחד בבוקר יש ילדים וגם אנשים מבוגרים שצריכים הכל יותר לאט. זה לא משהו שהיא עושה בכוונה, ולדעתי את פוגעת בה לחינם כשאת מתעצבנת. נסי פשוט להעיר אותה קצת יותר מוקדם כדי לא להילחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מרבה לדבר
    ליאת
    07/04/2011

    בני בן 3 ו-8 חודשים. לאחרונה הגננת ביקשה להפנות להתפתחות הילד , פניתי טרם נקבעה פגישה. הפניה בעיקר בגלל העובדה שהיא טוענת שהוא מאוד מופנם בקושי מדבר לא יוזם שיחות עם חברים והרבה שקוע בתוך עצמו ומראה סימני עייפות. יצוין כי בבית מדובר בילד נלהב שאוהב ללכת לגינה ולשחק במשחקים שונים מביע דעה ומדבר . כשהיה קטן היינו גרים אצל הסבא (אבא שלי) אלמן שהתחיל קשר עם גויה דבר שסביבו היו הרבה ריבים וכעסים. בני נכנס לראשונה למסגרת גן בגיל שנה ו4 חודשים וזה היה באמצעות הסבתא אני לא לקחתי אותו לגן והיתה לו הסתגלות מאוד קשה כי הייתי עסוקה בבעיות משפחתיות . נראה שכיום הוא סובל ממחסומים רגשיים מאוד מופנם קשה לו להתבטא בגן מה אני יכולה לעשות? אשמח לעיצה ולדעה האם יש קשר בין הדברים. יצוין כי עברנו לבית משלנו וכיום כבר מספטמבר בגן שהוא גן דתי בשכונה אוהב מאוד את החברים אבל יותר בגנה הציבורית שכונתית ויותר קשה בגן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מרבה לדבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מרבה לדבר - תגובה

    סמדר ריינר
    08/04/2011

    שלום ליאת,
    בהחלט יכול להיות שיש קשר בין העובדה שאת עסוקה בבעיות משפחתיות לקשיים של הילד. ייתכן שהמתח שלך משפיע עליו וגם העובדה שאולי את לא מספיק פנויה אליו נפשית. מאחר ואתם עומדים לפני פגישה במכון להתפתחות הילד אני מציעה שתמתיני לפגישה ותראי מה קורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי שזקוק לריפוי בעיסוק
    אמא לתאומים
    07/04/2011

    שלום,
    אני אמא לתאומים בני שנתיים ושלושה חודשים (נולדו בשבוע 29 שבועות), לאור הפגות אנחנו במעקב במכון להתפתחות הילד, אחד מהם נזקק לריפוי בעיסוק בעקבות התנהגות שמראה על קושי בדחיית סיפוקים לדוגמא: מאוד קשה לו לשחק לאורך זמן בקוביות, לאחר דקה או שתיים הוא זורק את כל הקוביות על הריצפה, דוגמא נוספת אם הוא יראה קן של נמלים הוא בכוונה יהרוס אותו, בנוסף הוא מאוד דורש לקבל את מה שהוא רוצה (לרוב אני לא מוותרת לו והוא נרגע יחסית מהר), הוא מרביץ לא מעט לאחיו התאום, נושך, ובד"כ רוצה את מה שיש לאחיו. אני חייבת לציין שהוא מאוד אוהב להקשיב לסיפורים, ומאוד מרוכז בהצגות.
    לפני כחצי שנה היינו ב 5 מפגשים אצל מרפה בעיסוק במכון להתפתחות הילד ובסיום המפגש החמישי, המרפה החליטה שהוא אינו צריך להגיע לעוד מפגשים. לפני כחודשיים היינו במעקב אצל הרופא והוא החליט שאנחנו צריכים לחזור לריפוי בעיסוק (לאורך כל הבדיקה בני התנהג בצורה פרועה באופן קיצוני, רק פיזר צעצועים בחדר ולא הסכים לעשות שם דבר ממה שהרופא ביקש), מאז עדיין לא נקבע לי תור והוא רק נדחה ונדחה.
    מאחר ואני לא רוצה לדחות את זה יותר מידי, שאלתי היא האם יש אפשרות לפנות למרפה בעיסוק באופן פרטי ולא דרך קופת חולים? האם יש אפשרות לקבל המלצה למישהו מאזור כ"ס-הוד השרון-רעננה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי שזקוק לריפוי בעיסוק - תגובה

    סמדר ריינר
    07/04/2011

    שלום לך,
    זהו לא פורום שעוסק בריפוי בעיסוק אלא בפסיכולוגיה.
    אני מניחה שיש מרפאות בעיסוק רבות שעובדות באופן פרטי, נסי לשאול את אלה שעובדות עם קופת חולים אם הן מקבלות באופן פרטי או שיכולות להמליץ לך על מי שכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילמות סלקטיבית?
    רינת
    07/04/2011

    אם יחידה לבת שנתיים וחודשיים. נמצאת במסגרת מעון מגיל 3 חודשים. כשהחלפנו גן עקב מעבר דירה בתחילת השנה (לפני חצי שנה). בבית (וגם עם סבתא וסבא וחלק מחברותי) היא ילדת חלום מקסימה, מלאת חיים מדברת, שרה רוקדת, סופרת, מציירת וכו'.
    היא אוהבת חברה במיוחד ילדים ובגן היא משתתפת, משחקת רוקדת מציירת, מדביקה ושאר פעילויות, מופיעה במסיבות חנוכה וכו' היא יוצרת קשר עם הילדים, יושבת לידם, אוכלת איתם, מסתכלת בעיניים, צוחקת איתם והילדים גם הם אוהבים אותה, אך אינה מדברת כלל, המטפלות חשבו שפשוט אינה יודעת לדבר.
    בגן השעשועים לפני כל דבר שהיא עושה מבקשת רשות (כל פעם שרוצה לעלות למגלשה...) ואם כבר מדברת אז מעט מאד ובקול חלש. לעיתים אם יש הרבה ילדים וצעקות (ג'מבורי ) היא עומדת בתוך המתקן אך לא משחקת ומתערבבת (למרות שנראה שהיא רוצה) ותמיד אומרים לי איזו מתוקה כזו עדינה וביישנית.
    גם עם האחיינים שלי משתוללת, משחקת (בצק, פאזלים..) מתגלגלת איתם על הרצפה צחוקים עד לב שמיים אבל ללא מילים כמעט.
    נלחצת כשבאים אנשים הביתה (טכנאי, שרברב וכו') קופצת עלי ועוצמת עיניים, אחרי כמה דקות נפתחת ומחייכת ואפילו אומרת להם ביי כשהם הולכים.
    יש גם עניין עם רעש לעיתים נבהלת כשהכלבים נובחים, תמיד "שמה לב" לכל מטוס ואופנוע גרירת רהיטים לא משנה כמה הם רחוקים...
    יש לציין שנולדה פגית בריאה בשבוע 36 במשקל מאד נמוך.
    אוסיף גם שאני גם סבלתי ממשהו דומה בגיל שנתיים ועד היום אני מודעת לזה שיש לי קשיים חברתיים, יש חברים וחברות ואני יוצאת אך זה לא בא בקלות. מאד חשוב לי שהיא לא תסבול כמוני ולכן נגשתי וקבלתי הפניה למכון להתפתחות הילד השאלה היא האם אכן יש צורך בטיפול או שאני רגישה מידי לעניין עקב הקשיים שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אילמות סלקטיבית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילמות סלקטיבית? - תגובה

    סמדר ריינר
    07/04/2011

    שלום רינת,
    עוד מוקדם לדעת אם יש צורך בטיפול או לא. טוב שניגשת למכון להתפתחות הילד, והם יעשו הערכה ויוכלו לומר לך אם יש צורך בטיפול או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות ופחדים אצל בן 5 וחצי
    שרון
    07/04/2011

    שלום,
    יש לנו 3 ילדים (הבכור בן 5 וחצי, האמצעית בת שנתיים וחצי והקטנה בת חודשיים וחצי).
    בני הבכור הוא ילד נבון ומקסים עם הרבה קוצים בישבן :)
    הוא ילד מלא שמחת חיים, אוהב לשיר ולהופיע ולעשות הצגות, לקפוץ ולעשות תרגילי אקרובטיקה...
    במקביל, הוא נורא מזדהה רגשית עם סיפורים או מצבים:
    הוא לא מסוגל לראות סרטים אלימים או לשמוע סיפורים על אלימות ומתוך כך הוא נמנע מללכת לקולנוע או תיאטרון או לקרוא ספר - מעצם החשש שאולי תהיה בו אלימות או עלילה מפחידה. לדוגמא, הוא לא מוכן לראות את אלדין או טרזן, הוא ישר מבקש להחליף ערוץ. הוא לא מוכן לראות את צעצוע של סיפור או כל סרט אחר. אם כבר הולכים להצגה, הוא יושב עלי מחזיק לי את היד ומזיע.... מספיק שיש בסרט מוזיקה מפחידה או קול של רשע והוא ישר נרתע.... אפילו דרדסים היה לו קשה לראות בהתחלה בגלל גרגמל....
    הוא נורא מזדהה עם הסיפור על משה בתיבה ברמה שהוא לא מוכן לראות את סבא טוביה -סיפורי התנך. כבר פעמיים שהוא בוכה בלילה בגלל הסיפור הזה...דמעות ויבבות כאב על התינוק שנשלח בתיבה...
    אנחנו מנסים להסביר לו את הרציונל אבל עדיין קשה לו.
    האם זהו מצב טבעי, שלב בהתפתחות הרגשית? האם ניתן להקל עליו או לטפל בפחדים?
    אשמח לעצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות ופחדים אצל בן 5 וחצי - תגובה

    סמדר ריינר
    07/04/2011

    שלום שרון,
    זה נשמע חורג מעט ממצב טבעי. זה מפריע לו להינות מדברים שילדים בגילו נהנים מהם.
    יכול להיות שבגלל שהוא בכור והוא נבון, הוא לקוח על צמו הרבה מבחינה ריגשית, וגם אולי לא כל כך מעז לבטא תוקפנות כי הוא חושש שהיא תפגע בכם והוא נורא רוצה לרצות ולהיות ילד טוב, ייתכן שחלק מהתוצאה היא שהוא חושש בכל תוקפנות שהיא, והוא לא מאמין שאפשר להתמודד עם תקופנות ולשרוד.
    אני חושבת שכדאי שתיגשו להדרכת הורים כי יש לזה קשר לדעתי לציפיות שלכם ממנו למה שאתם משדרים לו בנוגע לתוקפנות של עצמו, אולי אפילו בלי לשים לב..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זאת שוב אני לגבי גמילה בבקשה!
    יונה
    07/04/2011

    שלום,
    יש לי ילד בין 3 וחצי ילד מקסים מדבר בשפה גבוהה ועשירה חכם ופיקח מאד!
    לפני 7 חודשים מולדה לו אחות קטנה ועברנו דירה בגלל כול המעברים הצפויים השהנו את עניין הגמילה מה גם שהוא לא רצה לעזוב את הטיטול.
    לפני חודשיים אחי שיחות והכנות נשארנו איתו בבית כמה ימים והורדנו את הטיטול לגמרי- מפיפי הוא נגמל מיד ומאז לא פיספס אפילו פעם אחת. הוא לא הרטיב בלילה בכלל.
    ה בעיה היא הקקי הוא פשוט עושה קקי בתחתונים ניסינו את כול האפשרויות לדאבוני גם כעסנו עליו העניין שהוא עומד לידי אני רואה שהוא צריך ואומרת לו בוא תנסה לעשות בסיר אות בשירותים והוא אומר "חא רוצה" ועושה בתחתונים בכוונה.
    היו כמה פעמים שהוא כן עשה משהוא מאד מאד קטן בסיר או בשירותים .
    חשוב לציין שאנחנו מתגמלים אותו אבל לא כול הזמן בעיקר מדבקות ומידי פעם משהו קטן.
    הוא יודע שהוא יגמל לחלוטין נקנה לו מתנה גדולה.
    לפני כחודש פניתי לפסיכולוג ילדים אבל שתי שיחות הוא דיבר איתנו שתי שיחות הוא רצה לראות את הקשר של הילד איתי ועןם בעלי והשבוע יש את שיחת הסיכום אני מבינה שזו דרך העבודה אבל אני ממש זקוקה לעזרה דחופה ואין לי זמן לשיחות- מה גם שפרט לעניין הקיי הוא ילד כאמור מקסים וממושמע!

    אני ממש מבקשת עזרה ועצה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זאת שוב אני לגבי גמילה בבקשה! - תגובה

    סמדר ריינר
    07/04/2011

    שלום יונה,
    זה נראה לי ממש לא נכון להתערב כאשר ברקע נעשית עבודה עם פסיכולוג שמנסה להבין לעומק את הבעיה. זה שטחי ולא מקצועי, ואין מצב שפה יינתן לך פטנט יותר מוצלח מפסיכולוג שכבר מכיר אתכם. חכי בבקשה בסבלנות לפגישה איתו.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום