פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שבועיים ללא שינה ....
    מיכל וראם
    19/04/2011

    שלום ..
    אנו ההורים של נדיר בן 2.4 שנים ושל מנור בן 5 חודשים ...
    לפני כשבוע + .נדיר היתעורר בשעה 21:30 (כשעתיים אחרי שנרדם... ) עם בכי היסטרי
    וצעק "איה איה " .. כאילו משהו כואב לו ... לא הבנו בדיוק מה ושאלנו אותו ע"מ להבין מה מציק לו .ולא הצלחנו...
    אחרי כ3/4 שעה של בכי נירדם שוב למשך שעתיים ושוב היתעורר וחזר על עצמו עד הבוקר...
    בבוקר לקחנו אותו לרופא שעשה בדיקות כלליות דם שתן ב"ה הכל תקין...
    וחשבו שאולי וירוס בקיבה אמרו שלושה ארבע ימים זה יעבור אם צריך אקמולי..
    במהלך היום הילד תקין לא מתלונן על כאבים פעיל הכל תקין..
    וכך כבר למעלה משבוע מהלך יום תקין בערב מתחיל ...
    שללנו כאב שיניים ... היתייעצנו עם עוד רופאת ילדים שבדקה אותו ....
    ניגשנו גם ל"טרם" ואין כלום מהבחינה הפיזיולוגית .....
    כשמנור נולד נדיר קיבל אות ממש יפה ואנו משתדלים לחזק ולתפח את נדיר כאח גדול..
    נדיר ואנו כבר למעלה משבוע ללא שינה ואנו ממש אובדי עיצות...
    נודה לעצתכם..
    נדיר מיכל וראם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבועיים ללא שינה ....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבועיים ללא שינה .... - תגובה

    סמדר ריינר
    20/04/2011

    שלום מיכל וראם,
    אני באמת לא יכולה לדעת מה מציק לנדיר,כי אני לא מכירה אתכם מספיק. עם זאת שמתי לב למשפט אחד שכתבתם ואולי הוא נותן רמז כלשהו: "כשמנור נולד נדיר קיבל אותו ממש יפה ואנו משתדלים לחזק ולטפח את נדיר כאח גדול". מהמשפט הזה נדמה לי שאני לומדת שייתכן שאתם מאוד רוצים שנדיר יהיה מרוצה ויקבל את אחיוו יפה ואתם מנסים להראות לו כמה כיף להיות אח גדול. יכול להיות שמה שחסר זו התייחסות שלכם לחלקים שבהם יש רגשות שליליים סביב הולדת אח. לא הכל חיובי, ולא חייבים להפוך הכל לחיובי. ייתכן שנדיר מקנא, מרגיש עזוב, כועס וחוץ מזה, הוא ממש לא גדול, הוא גם קטן עדיין, ולפעמים בא לו להיות עוד יותר קטן. ייתכן שחסרה לגיטמציה לכל הדברים הללו. תנסו לשנות גישה בעניין, להיות סבלניים לכך שלפעמים גם הוא תינוק, שהוא קטן עדיין, שהוא כועס ומקנא וזה לגיטימי. ייתכן שאתם "סותמים" את התחושות האלו ולא מרשים להם לבוא לידי ביטוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים מתוסכלת שלא מצליחה
    חסוי
    19/04/2011

    היי,
    של לי ילדה בת שנתיים, שאנחנו משחקות במשחקי קופסא התאימים לגילה ולפעמים היא נתקלת במעט קושי היא מתחילה לכעוס ולבכות נורא,אם למשל היא בונה מגדל מקוביות וזה נופל או לא מצליח היא זורקת את הכל, אני לא יודעת איך לגרום לה לא להרגיש תסכול לפעמים אני מסבירה לה שלא תמיד זה מצליחיך לנסות אבל זה ממש לא עוזר.
    בנוסף היא נורא נלחצת אם למשל נופל משהו ולא מרימם היא מתעשקת שירימו ועד שזה לא במקום היא לא נרגעת, האם זה בסדר? איך עליי להתנהג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים מתוסכלת שלא מצליחה - תגובה

    סמדר ריינר
    19/04/2011

    שלום לך,
    ייתכן שבמקום לייצר אווירה משחקית וכייפית יש אווירה של ציפייה דרוכה והישגיות סביב המשחק המשותף שלכן. הרבה תלוי במה את משדרת לה, איך את נהנית מהמשחק או מחכה לראות מה יצליח ומה לא, ואם המשחק הוא כבר לא משחק אלא סוג של הוכחה להתפתחות שלה ולאינטילגנציה שלה. אפשר לנסות להפוך את כל העניין להרבה יותר משחקי מצחיק וכייפי, למשל, להחליט שהמטרה היא בכלל לא לבנות מגדל אלא דווקא להרוס אותו, ואחרי ששמים שתיים שלוש קוביות אמא נותנת מכה והכל נופל ונורא צוחקים ונהנים, ואחר כך תור של הילדה להרוס וכו'. ובכלל להגיב לטעויות בהרבה הומור, וגם לתת דוגמא אישית, אפילו לטעות בכוונה ולעשות מזה הצגה קטנה, כמה זה מצחיק שלא יצא כמו שהתכוונו וכו'. אחרי שתצליחו לייצר מצב של שימוש במשחק לצורך הנאה ושחרור, אני מקווה שגם החרדה הכללית שאת מתארת מכך שדברים הם לא במקום ומיד צריך להחזיר אותם תשתחרר, כי למשחק יש כוח מרפא ורכישת היכולת לשחק בהנאה חשובה לא פחות מפיתוח אינטילגנציה והישגים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות
    שירז פרץ
    17/04/2011

    שלום,
    אני בת 12 ולאחרונה יש לי מחשבות על סוף, אובדן ומוות של קרובים אליי ושלי.
    אני מפחדת לאבד את המשפחה.
    לאחרונה נולד לי אח קטן והוא מכניס אור לחיים שלי אבל ככל שאני יותר אוהבת אני יותר מפחדת לאבד.
    כל הזמן נדמה לי כמה החיים קצרים.. וולמה??
    אשמח לקבל עזרה..
    תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות - תגובה

    סמדר ריינר
    18/04/2011

    שלום שירז,
    זה קשה בלי להכיר אותך להבין מהיכן נובעות החרדות שלך. חשוב שתפני לעזרת המבוגרים ותבקשי שיקחו אותך לטיפול. חבל לסבול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות מינית
    אנונימית
    17/04/2011

    שלום!

    בני בן ה-12 סיפר לי שהוא ואחייני בן ה-6 ירדו אחד לשני.
    הוא טוען שזאת הפעם הראשונה ולא היו לו דברים כאלה לפני המקרה הנל לא עם צעירים ולא עם מבוגרים. הדבר קרה בהסכמה של שניהם.
    האם זה תקין? מה עושים במקרה כזה??


    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעילות מינית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות מינית - תגובה

    סמדר ריינר
    18/04/2011

    שלום לך,
    לא, זה לא תקין. קודם כל מסבירים לילד לא לעשות את זה יותר. להסביר לו שילד בן 6, גם אם הוא מסכים זה לא נחשב, כי הוא קטן ממנו בהרבה, מעריץ אותו ורוצה לרצות אותו ואולי לא לגמרי מבין מה נכון ומה לא. נראה לי שחשוב בכל זאת למרות מה שבנך אמר לך לפנות איתו לטיפול בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד הסובל ככל הנראה מחרדה
    הילית
    16/04/2011

    שלום אני אם לילד בן שלוש וקצת ובחודשיים שלושה האחרונים הוא פיתח פחד חדש בכל פעם שאנחנו נכנסים לקניון או למקום עם תקרות גבוהות הוא נלחץ וחייב להאחז בנו הוא לא יתקדם אפילו צעד אחד בלי להחזיק מישהו ככשאלתי אותו כמה פעמים ממה הוא מפחד הוא ענה מהמנורה התייעצתי עם הרופא הוא טוען שזו חרדה ולפנות לטיפול פסיכולגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד הסובל ככל הנראה מחרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד הסובל ככל הנראה מחרדה - תגובה

    סמדר ריינר
    17/04/2011

    שלום הילית,
    את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בתשובה העוסקת בפחדי ילדים ואם זה לא עוזר, אז כן, כדאי לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים 6
    גלית
    16/04/2011

    ילדה בת 6 סובלת לעיתים מפחדים. גם במהלך היום בשעות עירות (כשהיא הולכת לשירותים היא צריכה ליווי אפילו מאח הקטן). ניסיון לשימוש בדמיון מודרך לא ממש יעילות.

    הפחדים היא מדמיינת דברים או דמוויות והיא מתלוננת שזה מפריע לה.
    מה עושם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים 6 - תגובה

    סמדר ריינר
    17/04/2011

    שלום גלית,
    אתם מזומנים לפנות לעמודת שאלות נפוצות לתשובה העוסקת בפחדים ואם זה לא עוזר נראה לי שכדאי שתפנו לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וליד
    רמי
    16/04/2011

    שלום רב,
    תוכלו לייעץ לי איך אפשר להתמודד עם חוסר הביטחון של בני -בן חמש-
    האם אפשר להמליץ לי על פסיכולוג דובר ערבית באזור נצרת או חיפה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וליד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וליד - תגובה

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    שלום רמי,
    לא כתבת רקע אודות הילד, המשפחה וחוסר הביטחון של הילד. באופן עקרוני כדאי להמעיט בביקורת, להרבות בחיזוקים חיוביים, לתת דוגמא אישית של הורים שמתנהגים בעצמם בביטחון עצמי, להזמין חברים הבייתה ולעזור לו ליזום מפגשים עם חברים אחה"צ, לוודא של אמגוננים עליו יותר מדי מצד אחד ולא דורשים ממנו מעבר לגילו מצד שני.
    לצערי אני לא מכירה פסיכולוגים מאיזור הצפון, אבל אני בטוחה שיש פסיכולוגים דוברי ערבית באיזור. אפשר להכנס לאתר שנקרא "פסיכולוגיה עברית ברשת" ולנסות לחפש שם.בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא לילדה בת 14.5
    נולה
    16/04/2011

    שלום רב, אני אמא לילדה בת 14.5, בשנה וחצי האחרונות הקשר ביננו מדרדר מרגע לרגע, הילדה מתביישת בי, לא משתפת אותי בכלום, וכאשר היא מבקשת דבר מה, היא לא מוכנה לקבל סירוב ואז מתפתח ריב וצעקות, היא מדברת בחוסר כבוד, צועקת עלי ועל בעלי ו"מחנכת אותנו", אני מרגישה שכבר ניסיתי הכל, בטוב ולנסות להבין וגם לשלול דברים כמו מחשב וכו... היא מבקשת סליחה , כותבת מכתב ואחר כך הכל פשוט חוזר על עצמו, מדברת בטונים גבוהיים ופשוט מתנהגת בצורה עלובה מאוד, אני כבר עובדת עצות מבלה ימים עם דמעות של תיסכול.... מה עושים? יש אפשרות לצאת מזה?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא לילדה בת 14.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא לילדה בת 14.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    שלום נולה,
    בודאי שיש אפשרות לצאת מזה, זה גם חלק מהגיל וזה עובר, אבל עד שזה יעבור אולי כדאי שתפנו להדרכת הורים או לטיפול משפחתי כדי לבדוק מה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב ביניכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5.5 מתאפקת לפיפי עד שהוא בורח לה
    ניקול
    14/04/2011

    שלום, יש לי ילדה בת 5.5 כשנולד אחיה הקטן (היום בן 1.5) היא החלה להתאפק לפיפי, בעקבות כך נשלחה לכל בדיקה רפואית אפשרית וכולם יצאו תקינות, לבסוף אובחן כי הבעיה נפשית וקשורה לקושי בהתמודדות שלה עם בואו של האח החדש, הסבירו לנו להרפות מנושא הפיפי שהפך לנושא מרכזי בבית, והבעיה שכחה.
    בשבועות האחרונים אותה הבעיה החלה להישנות והפעם הילדה מתאפקת וכשאני מזכירה לה שעברו 12 שעות מאז הפעם האחרונה שהלכה להתפנות היא אומרת שפשוט אין לה כרגע ולאחר כמה דקות הפיפי בורח
    אשמח לשמוע את התייחסותך למקרה (לא מזמן כתבתי לך הודעה נוספת לגביי דימוי עצמי נמוך של אותה ילדה ונראה שצדקת ונגעת בנקודות רגישות)
    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5.5 מתאפקת לפיפי עד שהוא בורח לה - תגובה

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    שלום ניקול,
    יכול להיות שהשליטה בפיפי מהווה ביטוי לצורך של הילדה לשלוט ולהחזיק את עצמה. ייתכן שהיא מרגישה לא מוחזקת. אם יש כל כך הרבה קשיים לאחרונה, שגרמו לכם לפנות לרופא וגם לפורום הזה פעמיים אולי כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת כדי לראות איך דואגים לצרכים הרגשיים של הילדה שלכם, נראה שקשה לה ושהבעיה חוזרת על עצמה באופנים שונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף מאוד מאוד מאוד
    לאה
    14/04/2011

    שלום יש לי ילד מקסים בן 6 שעקב איחור שפתי(החל לדבר בגיל 3 וחצי) עבר איבחון בשירות הפסיכולוגי לגביי השארות שנה נוספת בגן חובה אך עקב גילו (יליד אפריל) והיות והאבחון הראה כי הילד נמצא ממוצע לגילו הוחלט כן להעלותו לכיתה א. כאשר הגעתי לקבל את מכתב האישור הפסיכולוגית הושיבה אותי וטענה כי לדעתה יש לבני בילבול לגביי הזהות המינית שלו (זאת היא קבעה בפגישה של חצי שעה עם הילד ) לטענתה בפגישה הראה סמנים שאופייניים יותר לבת חשוב לציין כי בבית הוא כן אוהב מאוד לשחק עם חברות וכנראה שאצלהן הוא משחק עם בובות וכן לעיתים רחוקות הוא אוהב להתנהג כבת אך עם זאת יש לו המון חברים והוא ילד מקובל ו אהוב . הוא ילד שמנשק המון את המשםחה ולדבריה צריך להפסיק אותו ולקחת אותו מיידית לפסיכולוג קליני. מיותר לציין שאני ובעלי ממוטטים מהפגישה ומאז אנחנו בחרדות לגביי עתיד הילד .
    אנא אנו לי בדחיםות האם יש צורך בטיפול פסיכולוגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף מאוד מאוד מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף מאוד מאוד מאוד - תגובה

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    שלום לאה,
    אם אתם מרגישים ממוטטים מהפגישה, הרי רק לצורך כך כדאי לכם לפנות לקבל עזרה, שתעזור לכם להתמודד או להרגע. דרך אגב לא חייב להיות פסיכולוג קליני, יכול להיות גם פסיכותרפיסט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא קיבלתי את התשובה לשאלה

    לאה
    22/04/2011

    היי סמדר ראשית תודה על תשובתך
    אני ובעלי התגברנו על הפגישה אך שאלתי היא האם הילד זקוק לטיפול או לעזרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא קיבלתי את התשובה לשאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/04/2011

    שלום לאה,
    אני לא מספיק מכירה את הילד שלכם כדי לדעת. אם הפסיכולוגית שהעריכה אותו טוענת שכן, הייתי מקשיבה לה. לה יש בטוח יותר נתונים ממני. אין טעם לבקש חוות דעת שניה דרך פורום באינטרנט, כיוון שזה תמיד יותר שיטחי ופחות מקצועי מאיש מקצוע שראה את הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמרבה לצעוק
    שרון
    14/04/2011

    שלום. יש לי בן בגיל 3.5 שנים ובת בגיל 3 חודשים. בני הינו ילד עצמאי, בעל אופי חזק ומנהיג. לאחרונה, קצת לפני הולדת הבת, כל שיחה עם בני מתנהלת בצעקות, כלומר, בני כל הזמן צועק ולא מצליח להנמיך את קולו. בין אם הוא שר, מדבר עם מישהו לידו, או משחק עם חברים - הוא צועק. תחילה חששנו שמדובר על בעיה שמיעתית, אך לאחר בדיקות בסיסיות נראה כי הוא שומע מצוין. כאשר שאלתי אותו מדוע הוא צועק כל הזמן, הוא הגיב שהוא חש שלא שומעים אותו. בכל מסגרת שהוא נמצא בה, מתלוננים שהוא "כל הזמן צועק", אפילו החברים בגן צועקים עליו שיפסיק לצעוק. בנוסף, לאחרונה, במידה ואינו מקבל את מבוקשו הוא הישר פורץ בבכי ונעלב. אני ובעלי ניסינו לשוחח עימו, להסביר לו שאנחנו מקשיבים לו, אוהבים אותו, אך ללא הועיל.
    האם אתם ממליצים לי לפנות לעזרה מקצועית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שמרבה לצעוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמרבה לצעוק - תגובה

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    שלום שרון,
    להסביר לילד שאוהבים אותו ומקשיבים לו זה לא תמיד מספיק. השאלה היא האם אתם באמת עושים את זה. יכול להיות שתאם לא מקשיבים לו ריגשית? אולי יש לו קשיים, אם זה עקב הולדת האחות או בכלל ואתם לא קולטים לגמרי מה קורה ומה הוא מרגיש? זה חלק אחד מהעניין, חלק שני הוא העניין של הגבולות, כשהוא צועק - באמת לא צריך לשתף פעולה עם הצעקות ובוודאי שאין צורך לתת לו את מבוקשו. כשהוא יראה שזו לא דרך יעילה הוא יפסיק עם זה. לצעקות לא הייתי מקשיבה, אבל לרגשות העדינים שאולי יש מתחת - כן.
    אם אתם מרגישים שאתם לא מבינים מה באמת הוא מרגיש, ושאתם לא מצליחים לשים גבול לצעקות, אז כן, כדאי לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתיים בתקופת גירושים
    דני
    14/04/2011

    מזה חודש אני ואשתי בתהליכי גירושים, חיים באותו בית ויש לנו ילד בן שנתיים.
    האוירה מתוחה ביותר ואין בבית תקשורת פרט לעניינים קורקטיים על הילד.
    כאשר שנינו בבית, האם עבור הילד היא המרכז ורק כשאני איתו לבד- דבר שקורה לא מעט 3 ימים או ערבים בשבוע, אז הוא איתי ומתנהג כרגיל. בנוסף, לאחרונה הפך תוקפני- מרביץ ואף נושך בגן ובבית, מניח שזה קשור לחוויות שגם הוא חווה.
    שאלתי-
    האם מזה חודש נותנת לילד לישון בלילה במיטה הזוגית שבחדר השינה, כך שמיטתו בחדר הילדים כבר לא משמשת אותו. אציין שאיני ישן יותר איתה אלא בחדר השני כשהילד קם בבוקר והאם אינו לידו ואני איתו- הוא נכנס לבכי תמרורים ומחפש את האימא - רק אחרי כרבע שעה אני מצליח להרגיעו.
    האם הדבר נכון או שכדאי להמליץ לה להחזירו אחרי שנרדם לידה לישון בחדר שלו ובמיטה שלו. הערתי לה על כך, אולם אינה מקשיבה לי. הערכתי שזה עונה בעיקר על הצורך שלה ולא שלו.
    הילד בלי קשר אינו ישן יותר מדי ונרדם מאז ומתמיד בשעה מאוחרת, והיום אף יותר- הוא אינו נרדם לפני עשר וישן שעת צהריים בגן כשעה וחצי מדי יום. (בהנחה שמדווחים לנו אמת)
    על תשובתך אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתיים בתקופת גירושים - תגובה

    סמדר ריינר
    14/04/2011

    שלום דני,
    אתה צודק שזה לא טוב שהילד ישן עם אימו במיטה. אני באמת לא יודעת אם ניתן בשלב הזה להפסיק זאת, אני מניחה שלאישתך מאוד קשה וזו חלק מהדרך שלה להתמודד, אני מקווה שבהמשך תוכלו להגיע תקשורת טובה יותר וניתן יהיה לשתף פעולה לטובת הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל ההתבגרות
    אופירה
    13/04/2011

    הי

    ילדתי הגיעה לגיל ההתבגרות היא כיום בגיל 13.5 ילדה חיננית טובת לב ביישנית אחה"צ בבית מסתגרת אך בבית הספר יש לה הרבה חברות, הבעיה שלי הינה ביחסיה עם אבא שלה. הם כמו חתול ועכבר היא מדברת אליו בצורה לא יפה אומרת מילות גנאי וכשאני מטיפה לה וכועסת עליה היא אומרת כמו שהוא מתנהג גם אני אתנהג אליו בחזרה. מה עלי לעשות כדי שההתנהגות הזאת לא תשתרש? שלא אגדל ילדה שהיתה מנומסת לילדה פרא ילדה שתגדל לדבר כך למבוגר / לבעלה / ילדיה והאנשים הסובבים אותה. אני חייבת לציין שכשהיא מתווכחת עם אביה פעם הייתי נוקטת עמדה לכאן או לכאן וכמובן שכל צד שלא נקטתי עמדה לכיוונו היה מתרעם עלי, עתה כשאני לא מתערבת היא מרגישה שאני זונחת אותה ולא אכפת לי ממנה, ובעלי מרגיש שאני בשתיקתי מאפשרת לדברים לקרות . אני ממש אובדת עצות אנא את עצתכם המהירה כי שדה הקרב הזה פשוט מתיש....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל ההתבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל ההתבגרות - תגובה

    סמדר ריינר
    13/04/2011

    שלום אופירה,
    נשמע לי שזו בעיה שקשורה לבעלך ובתך, ורק לנסות לפתור את זה דרכה זה גם לא הוגן וגם לא יעיל. מה חלקו של בעלך בעניין הזה? האם היא צודקת כשהיא טוענת שהיא מתנהגת אליו כמו שהוא מתנהג? האם הוא מתנהג בזלזול ובצורה לא נעימה אליה? אולי גם הוא צריך ללמוד התייחס אליה נכון, אני לא יודעת. לכן כדאי שבעלך ייקח אחריות אם המצב לא נראה לו במקום להאשים אותך ויפנה הוא לייעוץ, זה קצת קשה לייעץ לך איך הוא ישפר את יחסיו עם בתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל ההתבגרות לסמדר

    אוראל
    15/04/2011

    סמדר נראה לי ששיקפת נכון את המצב, לדעתי היחס שלו כלפיה אינו מכובד והיא צודקת בטענתה. תודה על העצה.

    אופירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור, חג שמח:-)

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שחושבת שהיא מכוערת
    ניקול
    12/04/2011

    שלום, יש לי ילדה בת 5.5 ובתקופה האחרונה היא אומרת לי הרבה שהיא חושבת שהיא מכוערת וכשאני מתחילה לדבר איתה על הנושא היא משנה נושא למשהו אחר לגמרי, אני מנסה להסביר לה שהיופי הוא מבפנים במעשים הטובים, בלב ולא רק בחיצוניות
    אני מודאגת.... מדובר בילדה מאד חכמה בוגרת לגילה, אסרטיבית מאד, אוהבת מאד להתגנדר ועוד אציין שמבחינת מראה חיצוני היא גם נאה מאד.בתקופה האחרונה היא מאד בררנית באוכל. אשמח לשמוע את חוות דעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה שחושבת שהיא מכוערת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שחושבת שהיא מכוערת - תגובה

    סמדר ריינר
    12/04/2011

    שלום ניקול,
    נראה שהילדה שלך שואפת למושלמות. אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת למה זה קושר, אבל ייתכןם שזה קשור ציפיות שלכם ממנה. כדי להשקיע הרבה בלחזק אותה והתפעל ממנה,בעיקר מההמאמצים שלה להגיע לדברים ולא מהתוצאה וגם להשקיע בלשחק איתה הרבה, ולהגיש שבמשחק הכל בכאילו ולכן לא חייב להיות מושלם, להדגיש שמותר לטעות, אפשר לתקן, אפשר לצחוק ביחד על טעויות ולתת דוגמא אישית בעניין ולנסות לדאוג לכך שתהיה בבית אווירה משוחררת ולא הישגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברה לגן חדש-שוב
    יפית
    12/04/2011

    הי סמדר,

    יש לי ילד בן שנה ו-8 חודשים (יש לו אח בן 4.5 ) . בגיל 6 חודשים נכנס לראשונה לפעוטון ביישוב שגרנו בו.
    בסוף שנת "הלימודים" בקיץ האחרון עברנו דירה לישוב סמוך ולכן העברתי אותו לגן בישוב החדש.
    אני מאד לא מרוצה מהגן בלשון המעטה והחלטתי להחזירו לגן הקודם שהיה בו-אבל לצוות אחר כיוון שהוא שייך לקבוצת הגדולים ולא לתינוקות (מן הסתם).
    לשנה הבאה כבר רשמתי אותו לגן אחר ביישוב שבו אנחנו גרים. גן מאד איכותי וקרוב לנו לבית בניגוד לגן שהוא נמצא בו כרגע שהוא כאמור בישוב הסמוך.
    שאלתי, האם זה הגיוני להעביר אותו כל כך הרבה גנים בזמן כל כך קצר?
    הילד הוא ילד סתגלתן, משתלב מהר מאד בגנים החדשים שהגיע אליהם.
    אם יעבור בתחילת השנה לגן ליד הבית הוא יהיה שם רק שנה עד גיל 3 כי אז עוברים לגן מועצה.
    אני לא רוצה שיווצר מצב שבגלל שהוא מסתגל מהר וילד חברותי מאד זה "יקל" עליי להעביר אותו כל כך הרבה מסגרות.האם זה חכם לעשות את זה או שפשוט אשאירו בגן הנוכחי ביישוב הסמוך גם בשנה הבאה ליצור לו רצף של שנה וחצי ואז שיעלה לגן מועצה?

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העברה לגן חדש-שוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברה לגן חדש-שוב - תגובה

    נעמה סבג שמש
    12/04/2011

    היי ענת,

    בעיניי, המעברים האלה בהחלט רבים ומוגזמים. השאלה היא אם זה כורח המציאות או שניתן להתכוונן לכיוונו. כלומר: אם זה יישוב סמוך, הייתי ממליצה לעשות את הנסיעות עד למעבר כדי שיהיה באותה המסגרת. המעברים הם רבים מידי, ואם אפשר אחרת, אז הייתי ממליצה בחום, גם כמא, לעשות את המאמץ.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. חיזקת את החלטתי. חג שמח

    יפית
    13/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום