מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילדה בת 5 אשר מבקשת להחליף אותיסוזי28/04/2011
שלום,
ילדתי בת 5, ילדה רגילה לחלוטין עם נוכחות ודעה משל עצמה. הבעיה התחילה לפני כשבועיים, היא הציעה לאמא של חברה שלה שתהיה אמא שלה ולפני כשבוע ביקשה מאחותי שתהיה אמא שלה.
לשאלתי למה היא רוצה להחליף לא קבלתי תשובה אבל היא נלחצת מהידיעה שאם מחליפים אותי אז אני לא אהיה בסביבה ומבקשת שאני אשאר גם אמא שלה ושהיא תתגעגע אלי אם אעלם (ואז היא בוכה ומתחרטת על הרעיון של להחליף אותי), בנוסף היא רוצה להחליף את שמה כי השם שלה לא יפה לפי דעתה.
אני לא יודעת איך להגיב כאשר היא מבקשת מאחרים להיות אמא שלה, אני לא מבינה למה היא רוצה בכלל להחליף, אני לא יודעת אם להתייחס לזה בכלל
אשמח לתשובה תודה סוזי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 5 אשר מבקשת להחליף אותי - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום סוזי,
קודם כל את יכולה להרגע, הילדה שלך אוהבת אותך מאוד. עם זאת, כמו כל ילד, כנראה שלפעמים היא כועסת עלייך, או חוששת או חשה תחושות שליליות אחרות, והפיתרון שלה לכך הוא לפנטז על אמא אחרת, טובה יותר. יש הרבה ילדים בגילאים האלה שלמשל מפנטזים על כך שהם מאומצים, ושיש להם הורים טובים יותר במקום אחר. זה נורמלי וטבעי. לא הייתי מגיבה לזה ישירות או כועסת על כך, אבל כן הייתי מבררת איתה לגבי המקומות שיש לה תחושת שליליות כלפייך, ומעודדת אותה לדבר איתך על כך באופן גלוי, כדי שאפשר יהיה להסביר, לפתור, לתקן או פשוט להשלים עם זה שזה ככה. יכול להיות שאם היא תוכל לבטא את חוסר שביעות הרצון שלה בצורה יותר ישירה היא לא תזדקק ל"חילופי אימהות".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא אחרת
סוזי28/04/2011תודה רבה סמדר על התשובה המהירה
שאלתי את ילדתי לאחר מקלחת בזמן ההתלבשות למה היא רוצה להחליף, אז היא אומרת שהיא לא רוצה והתבלבלה ומחבקת ומנשקת מיוזמתה.
גם כשהיא מבקשת אמא אחרת היא עושה את זה ברגיעה ולא בודקת את תגובתי (בפעם הראשונה התעלמתי לגמרי, ובפעם השניה שאלתי אותה כאמור לאחר מקלחת ולא מיד)
אני יודעת שהיא מאוד אוהבת אותי, אני מרגישה את זה אבל מאוד מפריע לי שאני לא מבינה מאיפה זה מגיע ולא מצליחה להבין גם מאיפה זה מגיע
חשוב לי להבין אותה ולהבין במה אני לא בסדר ומה גורם לה לחשוב/לכעוס אלי
אני לא מכחישה שזה פוגע ומעליב....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא אחרת - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום סוזי,
זה באמת לא יעיל לשאול אותה למה היא רוצה להחליף, כי היא מרגישה המון אשמה וחרדה סביב המשאלה הזו, וגם הסיבה לא בהכרח נמצאת במודע שלה והיא לא מקשרת בין הסיבות שלה לרצון הזה. הכוונה שלי הייתה לבדוק את הנושא בצורה יותר עקיפה, למשל לשים לב למקומות שקשה לה עם התגובות שלך, מה היא עושה אז? היא אומרת משהו, כועסת, מסתגרת? אולי בכלל נראה לך שאין דבר שהיא לא מרוצה ממנו כי היא ממש ממש לא מראה את זה. הייתי מדברת איתה באופן כללי, על כך שמותר לפעמים לכעוס על אמא או לא להסכים איתה, ושאם היא תרגיש ככה פעם היא מוזמנת להגיד לך בלי לחשוש. והייתי עוזבת את זה. סביר להניח שהיא לא תגיב באותו רגע, אבל יכול להיות שההזמנה שלך תישאר אצלה בלב והיא תעשה בה שימוש כלשהו בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא אחרת
סוזי28/04/2011תודה רבה סמדר,
אני חושבת שעלית על משהו, לפי דעתי היא מצד אחד ילדה עליזה חייכנית (כמעט לא נתונה למצבי רוח משתנים), הסביבה מתפעלת מהעחיזות שיש בה (כולל הגננות) אבל מצד שני כמעט לא מרוצה מכלום. לדוגמא, איך היה בגן? תשובה "לא טוב", למה? אני שואלת, תשובתה "ככה". לא מרוצה מהבגד שהיא לובשת וטוענת שהלדים בגן יגידו לה שהיא מכוערת, לא מרוצה מהשם שלה, לא מרוצה מהחדר שלה (עברנו דירה לפני כשנתיים). גם לגבי הצגות, סרטים ובילויים תמיד מסתיימים בזה שהיא אומרת לאחר שאני שואלת אותה איך היה ב "לא טוב",ב"לא כייף" בקיצור לא מרוצה מכלום
האם זה קשור לאופי או למשהו אחר?
שוב תודה מקרב לב! סוזי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא אחרת - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום סוזי,
זה לא אופי, אלא סוג של חוסר ביטחון או חרדה. למעשה היא לא מרוצה מעצמה או לא בטוחה שאם יש משהו טוב הוא יישאר טוב ולא יהרס ולכן אולי עדיף מראש להחליט שהוא רע כדי לחסוך את החרדה לאבד אותו. . מה הסיבה - אני לא יודעת, זה יכול להיות קשור לביקורתיות רבה בבית, או לתחושה שדברים טובים נהרסים מהר, ועיקר הדגש הוא על מה שרע. תנסו לבדוק האם גם מישהו מההורים מסתכל ככה על העולם, או עליה באופן ספציפי, ייתכן שזה עובר אליה גם אם אתם לא מתכוונים.כמו כן תבדקו האם מישהו סובל מחרדה או סבל מחרדה על לפני כמה זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנתיים רוצה רק את אמאמאיה28/04/2011
שלום לכן,
יש לי ילדה בת שנתיים וילד בן חמש. הקטנה מאוד מקנאה באחיה וכל פעם שאני נמצאת איתו היא מתחילה להפריע, לרצות על הידיים שלי להציק לו. אני נמצאת איתם ברוב שעות היום בעלי לפעמיים עוזר איתם. בזמן האחרון כל פעם שבעלי רוצה להיות עם הקטנה היא מתנגדת לו ורוצה להיות רק איתי, גם כשאנחנו אצל המשפחות היא לא מוכנה להתנתק ממני ולוקח לה הרבה זמן עד שהיא יותר עצמאית ומשחקת. בעלי הוא יותר הקשוח ואני יותר הרכה. אני לא יודעת כבר מה לעשות כי זה פוגע בי, בילדה ובכל המשפחה, הייתי מאוד רוצה להיות יותר זמן עם הגדול ושבעלי יהיה עם הקטנה. היא לא רוצה לבוא אליו ואז הוא מוותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שנתיים רוצה רק את אמא - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום מאיה,
את כנראה מאוד מתרשמת מכך שהילדה בוכה ומיד נענית לה או מגיבה בחוסר אונים. חשוב שתנסי להיות יותר תקיפה וברורה עם הילדה, ותנסי לא התייס לבכי שלה ולהעמיד גבולות ברורים, לא כל דבר שהיא רוצה היא יכולה לקבל באותו רגע, גם אם הדבר הזה זו את.
אם את לא מצליחה, כדאי לפנות הדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייבת ייעוץקרן28/04/2011
שלום לכם אני חייבת ייעוץ למיקרה שלי יש לי תאומים בני 4 (בן ובת) היינו חיים עד לפניי שנתיים באמריקה אני בעלי והילדים כמובן לפני שנתיים הגענו לביקור רק אני והילדים ואז הודיעו לי שבעלי נעצר שם כרגע בעלי שפוט לעוד 8 שנים מאז אני בארץ ליד בני מישפחתי אני חייבת לציין שביני לבין האבא יש אהבה גדולה וזוגיות טובה ואני מחכה לו ז"א שאין בכוונתי לעזוב אותו . שאלתי היא:
1) האם לקחת את הילדים לבקר את אבא שלהם בכלא באמריקה?
2) האם להפסיק לספר להם עליו ולהביא מתנות בשמו או להפסיק להגיד להם לישלוח לו ציורים???
כרגע הם מדברים עליו ואומרים לי אמא תצלמי אותנו לאבא או אמא הכנתי ציור לאבא הם גם שומעים אותו מיתקשר ולפעמים מדברים איתו בטלפון הוא מכין להם ציורים ושולח להם. עליי לציין שבאיזשהו שלב האבא מגיע לארץ לריצוי העונש ואז הם יוכלו לבקר אותו בארץ.
3) האם נסיעה לאמריקה למטרת ביקור לא תעצור את הזמן בישבילם?? האם המראה של כלא לא ישפיע עליהם??
בבקשה אם אין באפשרותכם לתת ייעוץ מיקצועי אז בבקשה תפנו אותי לאיש מקצוע אפילו תמורת שכר.
בבקשה ייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייבת ייעוץ - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום קרן,
חשוב מאוד להשתדל לא לשקר לילדים. לקנות מתנות בשמו זה סוג של שקר. לעומת זאת לתת להם לצייר ציורים שאכן מגיעים אליו זו אמת, ולמה להפסיק את זה?
זה אבא שלהם, ואין סיבה להפסיק לדבר עליו, הוא חלק מהחיים שלהם וימשיך להיות חלק מהחיים שלהם, אומנם באופן אחר גם מהכלא.
לגבי ביקור בכלא, זה נשמע לי מוזר ולא מובן כשאת אומרת "יעצור את הזמן בשבילם" לא ברור לי למה את מתכוונת. הרי בשלב כלשהו הם יפגשו אותו בכלא, את הרי לא מעלה בדעתך שהם לא יראו אותו עכשיו שמונה שנים. אם לנסוע לשם כך לארה"ב או לא, אני לא יודעת להגיד לך, זה תלוי כמה זמן הוא עומד להישאר שם, ואם לא עדיף לחכות לזמן שהוא יעבור לארץ ולעשות את הביקור פה.
לפני שעושים ביקור כזה, צריך לעשות הכנה, גם לך וגם לילדים.
אני בהחלט מסכימה שאת צריכה ייעוץ וליווי בתקופה המורכבת הזו.
את מוזמנת לפנות אלי אם את רוצה להמשך ייעוץ או להתקשר למנהלת אחרת בפורום ולברר אם ניתן לקבל אצלה ייעוץ כזה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לסמדר
קרן28/04/2011היי סמדר תודה שענית לי מהר זה הקל עליי היום אני מיתקשרת אליךךךךךךך תודה ועל הדרך יש לי חברה שזקוקה לייעוץ לבת שלה קוראים לה אסתי היא תתיקשר אליךךך גם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוצה לישמוע עוד דעה
קרן28/04/2011שלחתי שאלה וקיבלתי תשובה אני מעוניינת לקבל עוד ייעוץ בבקשה .
אשמח לקבל עוד דעה בעניין זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים מרעשים של ילדציפי28/04/2011
נכדי בן השנתיים פתח בחודשים האחרונים פחדים מרעשים, המתבטאים בשאלה "מה זה הרעש הזה" האמת מדובר ברעשים אמיתיים, שבדרך כלל אנו לא מתייחסים אליהם, דוגמה רעש מקרר ,מעבד מזון שואב אבק ,אוירון וכדומה.על פי הבנתי בגיל כזה לא נראה לי ,שצריך להבהל מקולות כאלה של יום יום אולי רק בפעם הראשונה לא בבאות.שאלתי היא ,האם זה נורמלי בגיל זה?האם דורש התייחסות מקצועית ואיזה?המון תודה על העזרה!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים מרעשים של ילד - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום ציפי,
אני לא חושבת שזה בהכרח דורש התייחסות מקצועית, אבל זה כן דורש התייחסות שלכם, שמרגיעה אותו ומסבירה לו מה הרעש הזה, ושהוא לא מסוכן, להתקרב ביחד למקור הרעש, אם יש צורך לגעת בו ביחד ולהיווכח שלא קורה כלום וכו', כמו שמנסים להתמודד עם כל פחד אחר של ילדים, על ידי סבלנות, הסבר והרגעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינטרנטעדנה28/04/2011
השבוע ביתי בת 7 וחצי אמרה ברגעשל צחוקים כאלו בבית שהיא כתבה או הציעה לכתוב בגוגל: "בחורה יפה בלי תחתונים ובחורה שרואים לה את התחת".אנ י ככה די נדהמתי וניסיתי ברוגע להבין את הענין ומה היה.לפי הבנתי היא לא באמת כתבה או ראתה אלא סתם שלפה את זה באותו רגע -דבר שמתאים לה לעשות אבל עצם זה שהיא בכלל חשבה על הרעיון...הענין די מטריד אותי .דיברתי איתה ואמרתי לה שאצלינו לא רושמים במחשב מילים גסות וכו.לא עשיתי מזה ענין.איך אוכל להבהיר לה את הנושא מבלי לעורר את סקרנותה מידי ודוקא לעשות ההפך?יכל להיות שהיא שמעה את זה באיזה מקום ואני סתם מעוררת ענינים שהיא בכלל לא חובת עלהים?כיצד עלי לנהוג לדעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינטרנט - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום עדנה,
בודאי שהיא חושבת על העניינים האלה, ובמידה מסויימת זה טבעי, לילדים, גם יותר קטנים יש סקרנות מינית וזה חלק מההתפתחות התקינה. חשוב שתתני ילדה הסבר מסודר, אפשר להעזר בספר שמותאם לגיל שלה, על איך מגיעים ילדים לעולם, על גוף האדם ועל ההבדלים בין המינים. בלי לכעוס ובלי לתת לה תחושה שהיא אשמה. היא לא באמת עשתה משהו רע. מעבר לזה כדאי ברוגע לדבר איתה - על מאיפה היא חשבה על הרעיון, האם נתקלה בכך במקום כלשהו, כדי להבין טוב יותר האם נחשפה למשהו חריג. זה הכל. מעבר לזה לא הייתי נלחצת ולא עושה עניין ובודאי לא נותנת לה להרגיש שמין זה דבר מלוכלך והסקרנות שלה לא במקום, כי היא כן. כמובן עדיף שזה ייעשה בצורה מסודרת, ובהסבר מוסמך שבא ממכם ולא דרך האינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוטה מאוהבתגלית27/04/2011
שלום רב,
ביתי בת שנה וחצי, בריאה ומקסימה.
אולי השאלה שלי תהייה מוזרה אבל רק חשוב לי לדעת שהמצב תקין.
ביתי אוהבת מאוד את אבא שלי. כשהיא מגיע לבית הורי היא לא מפסיקה לקרא לאבא שלי אפילו כשהוא לא בבית, היא חושבת עליו כל הזמן בלי הפסקה ונזכרת בו בכל צילצול של טלפון ובכל הקשה בדלת. כשהוא מגיע אף אחד אחר לא קיים. אבי הוא כל עולמה.היא לא מסכימה שאף אחד יעזור לה לאכול, שיחיליפו לה חיתול או כל דבר אחר - זה חייב להיות אבי.
פעם אחת אבי אמר לה לא לעשות משהו(משהו חינוכי - לא לעלות על השולחן) היא כל כך נעלבה ממנו, מעולם לא שמעתי בכי כזה היא לא הסכימה להסתכל עליו, לא הסכימה שהוא ידבר איתה ממש נפגעה .. (כאילו הוא שבר לה את הלב..?!) אחרי כמה דקות היא נרגעה בעזרתי - הסברנו לה שהכוונות של אבי היו לטובתה(כדי שלא תיפול ותקבל מכה) ואז חזרה להיות שוב החברה הכי טובה של שלו...
מהצד זה מקסים, אני גאה שהיא אוהבת כל כך את אבי .. אבל חשבתי לרגע ..
זה בסדר?
זה לא מוגזם?
ככה הם אמורים לאהוב כבר בגיל הזה?
תודה מראש
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוטה מאוהבת - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום גלית,
נשמע שבתך מפותחת מעבר לגילה, למשל את מסבירה לה הסבר מאוד מורכב והיא מבינה אותו ונרגעת ממנו. מצד אחד אכן יש בזה משהו מקסים, מצד שני ייתכן שזה מעמיס עליה מאוד וגורם גם לתגובות הקיצוניות ולכניסה לשלב האדיפלי בצורה מאוד מובהקת בגיל מאוד קטן.
הייתי בודקת האם אתם מצפים ממנה להמון? האם זו בת ראשונה? וגם נכדה ראשונה? ייתכןם שיש עליה עומס גדול להיות בוגרת וחכמה מעבר ליכולת הריגשית שלה להכיל זאת וייתכן שכדאי להוריד ממנה עומס ולנסות במידת האפשר לתת לה היות תינוקת בגילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים
גלית27/04/2011תודה על תגובתך,
ביתי אכן ביתי הבכורה והנכדה הראשונה משני הצדדים.
אני חושבת שהיא מאוד מפותחת ובוגרת, אך לא כל אם חושבת כך?!
ביתי, מסתכלת לי בתוך העיניים בכל פעם שאני מדברת אליה. אני מקפידה מגיל צעיר מאוד להסביר את מעשי ואת רוצוני בצורה פשוטה שביתי תוכל להבין בהתאם לניסיון החיים שלה :) . זה הרבה יותר פשוט מאשר לקרא על הכתוב. אני פשוט מדברת אליה.. לא כתינוקת.. ואם היא לא מבינה אני מנסה להסביר שוב ואם לא אז אני מוותרת..
למשל,היא מאוד מסודרת.. היא מחזירה הכל למקום - אני ממש לא כזאת.. אני המבולגנת בבית ואני זאת שמבלה איתה את רוב שעות היום ..
אני מנסה לומר שלדעתי היא נולדה כזו... אני לא מבקשת ממנה דבר... עדיין...
אני מחנכת אותה בדברים שחשובים לנו...אני לא שומרת עליה בצמר גפן ... אני קשוחה.
אבל זה הכל.
איזו מעמסה ריגשית אני יכולה לעשות לה? היא מוקפת בחום ואהבה...
מה זה אומר שהיא מפותחת לגילה?
את חושבת שהיא רואה בו כנחמה ? משהו מיני- אני לא רואה התפתחות מינית אצלה עדיין.. אולי היא רואה את אבי כמשהו שפשוט לא מצפה ממנה לדבר(כי הוא באמת לא מצפה ולא מבקש) .. יכול להיות שאני נוקשה מידיי?
אני רוצה ילדה מכונכת ומתורבת. אני מתעקשת על הליכה יד ביד (כי היא כל הזמן רצה ואני כשאנחנו קרובים לכביר לא יעזור היא תלך איתי יד ביד ואם היא לא מסכימה היא עולה על הידיים - והיא לא מרוצה מזה), אחרי חודשים ארוכים של משחק באוכל אני מתחילה להסביר לה שאסור לזרוק אוכל לריצפה.. הכל מותר לה בבית - כל מה שאסור לה סגור בחדר והיא לא יכולה להכנס אליו. אני מקפידה לא לומר לה "לא" אלא אם מדובר מקרה מסכן חיים .. היא אפילו הגיע לשלב שבו היא ביקשה להחליף חולצה לחולצה אחרת - ואני עושה כל מה שהיא מבקשת..
קצת הלחצת אותי עם תסביך אדיפילי - אבל בעצם זהו שלב רגיל והכרחי להתפתחות תקינה, נכון?
בבקשה יעצי לי מה עלי לעשות אחרת או שונה.
תודה מראש,
(מאמינה ששמת לב למידת הלחץ העולה תוך כדי כתיבת ההודעה..)
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום גלית,
לא רק את חושבת שאת שלך מפותחת לגילה, גם אני חושבת כך, מהתאור שנתת. יש רמות מסויימות של מפותחות שהן מעמיסות. זה קשה לילד לרצות את ההורה כל הזמן ולשאוף להיות חכם ומבין מעבר לגיל שלו. את אומרת שאת מדברת אליה כאדם מבוגר ולא כתינוקת. זו בדיוק הבעיה, היא לא בן אדם מבוגר!!! זו ילדה שאם תמשיכי איתה כך, בעצם המשמעות היא שהיא מוותרת על הילדות שלה כדי שאת תהיי מרוצה מההתנהגות שלה, וזה מעמיס מאוד. תינוקת לא אמורה כל כך להבין כל הזמן, היא אמורה להיות תינוקת ושיבינו אותה. מה שאת עושה אכן יוצר עומס ריגשי אדיר על הילדה ועלולים להיות לזה מחירים בהמשך. העניין המיני והאדיפלי הוא לא קריטי פה. זה לא העיקר. אין כאן סכנה מינית. יש כאן סכנה ריגשית.
טוב מאוד שאת נלחצת, צר לי על כך, אבל עדיף שתילחצי עכשיו ותנסי לוותר קצת על חלק מהשאיפות הלא תואמות גיל שיש לך לגבי הילדה מאשר תצטערו יותר אחר כך.
אני ממליצה לך בחום לפנות להדרכת הורים בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והבהרה אחרונה
גלית28/04/2011שוב תודה סמדר.
הבהרה קטנה ואחרונה.
כל מה שקורה עם אבי תקין ואין לי מה לעשות או לשנות. נכון?
בנוגע לכך שאני מדברת אליה כילדה בוגרת- למען האמת זה נעשה במחשבה חיובית ...
לשם ההבהרה היא שולטת בי ובמצב, אנו עושים כל מה שהיא מבקשת פרט לדברים שעלולים לסכן את חייה או את חיי הסובבים שלה או בין אם הדברים עוברים על הגבולות שהקצבנו לה.
אני אפסיק לזמן מה ללמד אותה, לתרגיל איתה, היא ילדה שמבינה 2שפות ועוצר המילים שלה מורכב משתי השפות היא התחילה לדבר בצמדים אבל אף אחד לא מבקש ממנה. היא כל פעם מפתיעה אותנו.. למשל הבוקר היא נגשה לבעלי ובמקום לומר לו אממ אממ היא אמרה אבא אוהל- אוכל.. ואנחנו לא לימדנו אותה את זה ..
אשמח אם תוכלי לתת לי דוגמה קצרה מהיא פניה באופן תינוקי עמ שאוכל לשים לב להבדלים.
תודה על עצותייך, אדאג לחשוב ולשפרם לטובת עתיד ורוד ובריא לביתי!!!
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והבהרה אחרונה - תגובה
סמדר ריינר28/04/2011שלום גלית,
לא בנוגע לאביך אין לך מה לעשות וזה גם לא משנה.
אני בטוחה שכל מעשייך מכוונות טובות, אין על זה מחלוקת. דרך אגב זה לא משנה אם את לא מבקשת ממנה, אתם משדרים לה כולכם, כנראה ציפיות ולחץ בלי לשים לב. זה גם לא כל כך טוב שהיא מקבלת מה שהיא רוצה. מי אמר שזה כן טוב? זה לא העניין, ובטח שזה לא טוב שהיא מנהלת אותכם, זה גם גדול מעבר לגיל שלה. נראה שאתם זקוקים להמשך הכוונה. אני מקווה שתמצאי את הדרך לעשות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישהכנרת27/04/2011
שלום רב,
לאחרונה פיתח בני בן ה(כמעט) שש חרדת נטישה קיצונית. בעלי ואני לא מצליחים לחשוב על אירוע מכונן אשר גרם לתופעה. התופעה באה לידי ביטוי בכך שגם בבית הוא כל הזמן מחפש אותנו ומוודא שלא עזבנו. בגינה, הוא מפחד לשחק עם חברים מהפחד שהוא לא יראה אותנו ועוד.
אודה לקבלת עצות כיצד להתמודד עם התופעה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת נטישה - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום כנרת,
את מוזמנת לעיין ב"עמודת שאלות נפוצות" בתשובה העוסקת בפחדי ילדים. אם כלום לא עוזר כדאי לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים וחרדותאילנה27/04/2011
בני האמצעי בן 10 שנים ולאחרונה אני מרגישה שהילד הופך לחרדתי.יש לו סיוטים בלילה,
אך הפחדים מלווים אותו במהלך היום.
הוא מפחד שאחיו הקטן יפול ויפגע,הוא מפחד שאנחנו נמות, הוא מפחד שמחבלים יכנסו לבית הספר ויהרגו את אחיו הבכור, הוא מפחד שמשהו כואב לו שזה משהו מסוכן, הוא מפחד כשמישהו נפגע בראשו- שיקרה לו משהו.הוא פשוט הופך להיות כל הזמן מודאג.
כנראה שאני הגורם לפחדים הדאגות שאני אפחדתי אותו והוא ילד לא יודע פרופורציות ואני מפחדת שדברים יוצאים משליטה.
כיצד עליי לעזור לו שזו תהיה רק תקופת התפתחות -יחלוף ולא יהיה מקובע.
אציין שגם לי היו סיוטים רבים בילדות אך בחלומות זה נגמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים וחרדות - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום אילנה,
את מוזמנת לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" ולעיין שם בתשובה העוסקת בפחדי ילדים. עם זאת לדעתי המצב שאת מתארת הוא קצת חמור ולדעתי כדאי לא להמתין ולפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובר שליטהאפי27/04/2011
הבן שלי בן 11.5 הוא מנהל את האחים שלו בשטלנות מרובה. מנסה לנהל, לקבוע, להחליט (לעיתים אף אלים אליהם) כאשר אני לא נמצאת חייב לדעת מה הם עושים ולמה ולהעביר ביקורת ללא הפסקה וכמובן להאשים אותם ברוב הדברים שקורים. היינו בטיפול כזה ואחר אך אחד על אחד הוא ילד מקסים וחכם ונעים אך שהוא עם האחים שלו לבד או איתנו הוא חייב להיות בשליטה (כמו כמה הורים בבת אחת)
האם אפשר לעשות משהו.... זה נראה שזה כבר תבוע בו חזק וקשה לחיות כך בבית כי הם צריכים להיות כמה שעות ביום עד שאני חוזרת מהעבודה???
תודה על כל עיצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובר שליטה - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום אפי,
תראי, בעצם את מעבירה מסר כפול לילד. את משאירה אותו אחראי לבד על האחים שלו כמה שעות ביום, אך לא מקבלת את השתלטנות שלו. זו משימה קשה וכבדה לילד בן 11.5 להיות אחראי על האחים שלו כל יום כל השבוע. זה בעצם מסר שהוא לא חלק מיחידת הילדים בבית אלא חלק מיחידת ההורים, הוא צריך לוותר על חברים, על פעילויות, על זמן לעצמו להכנת שיעורים והוא חייב להיות ערני ואחראי ולשמור על האחים ולהעסיק אותם. זו משימה שלפעמים הורים לא מצליחים להתמודד איתה אחה"צ שלם, ובטח לא ילד בגילו. המצב הזה גורם לו להיות בסטרס, כי זו משימה קשה ומלחיצה מצד אחד, מצד שני, אם מצפים ממנו להיות הבוס אז הוא יהיה הבוס כמו שהוא יודע.
אז אם הבנתי נכון, והוא נשאר עם הילדים לבד כל השעות האלה, אין ברירה אלא להפסיק את הסידור הזה, זה סידור שעושה לכולם עוול. אם יש לך אפשרות לרשום את הילדים הקטנים לצהרונית, או לבקש עזרה כלשהי משכנה, בביבי סיטר, סבתא או אבי הידים זה עדיף. כל עוד זה לא מתאפשר, לא נראה לי שיש פיתרון שיעזור לבנך להיות פחות שתלטן כי הוא לא הורה ולא מכיר דרך ולא אמור להכיר דרך להיות אחראי מעבר לגיל שלו באופן אחר.
אם לא הבנתי נכון, ויש איתם מבוגר אחראי אחה"צ, אז זו אחריות שלו לשים גבולות לשתלטנות של בנך.
בכל אופן, הבעיה לפי מה שאת מתארת היא לא עם הבן שלך, אלא עם הסיטואציה הבלתי אפשרית שהוא נאלץ לתפקד בה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בין השנייםדנה27/04/2011
שלום,
יש לי שני ילדים הראשון בן שנתיים והשני בן 11 חודשים אנחנו כל הזמן דואגים ששני הילידים יקבלו את תשומת הלב אך קורה פעמים רבות ששני הילדים רוצים את אבא או את אמא באותו זמן והם מתחילים לבכות וקורה כמה פעמים שהראשון מבקש להיות עם אבא ולתת את השני לאמא כך שאבא יהי רק שלו. במיוחד עכשיו כאשר הראשון מתחיל לבטא את רגושותיו והשני שמתחיל לרצות את אבא שלו ולהיות קשור אליו, לפעמים כאשר האבא לוקח את הקטן בזרותיו ן ואומרים עכשיו תורו הראשון מתחיל לבכות והפוך. השאלה שלי היא כך מה לעשות על מנת ששני הילדים יקבלו את תשומת הלב הרצויה משנינו מבלי להרגיש אחר כך שאחד מהם הרוויח על החשבון של השני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בין השניים - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום דנה,
תראי, לא בטוח שאפשר. לפעמים צריך להשלים עם זה שאין דרך מושלמת לגדל ילדים ולפעמים יהיה להם קצת קשה, וזה לא תמיד כל כך נורא או גורם נזק בלתי הפיך.
כמובן שאם שניכם נמצאים ושני הילדים רוצים הורה אחד, אז ההורה השני יכול לעזור, לקחת את הילד השני, להסיח את דעתו ולהקל על הסיטואציה. זה לא סוף העולם אם לפעמים הראשון יהיה יותר עם אבא והשני עם אמא במקום, אם אתם כהורים תקחו את זה בקלות, ואת כאמא תמצאי דרך ללכת איתו לחדר אחר ולהסיח את דעתו בקלילות ובסבלנות בלי הרבה רגישי אשמה מיותרים גם לו יהיה יותר קל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחוק מאולץלילך27/04/2011
שלום רב,
גם אני וגם הגננת של בתי בת ה 3.5 שמנו לב שלאחרונה היא צוחקת הרבה פעמים צחוק מאולץ (מתגלגל )
על מה זה מעיד?
לילך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צחוק מאולץ - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום לילך,
לא ניתן לדעת על מה זה מעיד ללא פרטים נוספים על הילדה. גם לא בטוח שזה מעיד על משהו, יכול היות שזו רק דרך לקבל התייחסות. השאלה אם זה מפריע, מדאיג, ואם כן למה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד משקרדוד27/04/2011
יש לי ילד בן 8 ילד מקסים ותלמיד בכיתה ב עם השגים מצוינים אך מזה מספר חודשים הוא מרבה לשקר. ניסיתי לדבר איתו כמה וכמה פעמים וזה לא עוזר אשמח לשמוע עצות כיצד לטפל בבעייה בתודה מראש דוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד משקר - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום דוד,
כדי לדעת איך לטפל בבעיה צריך לשמוע יותר פרטים, על הילד, המשפחה, דוגמאות לשקרים כאלה וכו'. כיוון שחשוב לנסות להבין ממה נובע הצורך שלו לשקר. צורך כזה יכול נבוע מסביות שונות ולפי הסיבה נגזרת גם דרך הטיפול, אם זו למשל דרך להשיג תשומת לב זה עניין אחד, אם זה סוג של איתות מצוקה זה עניין אחר, אם זה נסיון להשוויץ כדי לחפות על תחושת נחיתות וחוסר ביטחון זה נושא שלישי וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים רבים לאחר הפרידה מהמוצץחגית27/04/2011
שלום רב,
ביתי בת 4.5 שנים, לפני כ- 5 חודשים החליטה לאחר תקופה ממושכת של "הכנה עצמית" שהגיע הזמן להיפרד מהמוצץ, ואכן על- דעת עצמה זרקה את כל המוצצים לפח. הופתענו מאוד מההחלטיות בה נעשה הדבר ובכל הזדמנות שיבחנו אותה על המעשה.לאחר כ- חודש התחילה ריגרסיה עצומה בהתנהגות, המון כעס, צעקות, ויכוחים אין סופיים, נראה כי בסיטואציות מסויימות אינה שולטת בפרץ הרגשות שלה, כמו כן, הצורך בממתקים שלא היה כלל לפני הפרידה מהמוצץ, הופיע בצורה קיצונית. הילדה אינה מרפה ובכל הזדמנות מבקשת "רק מוצץ אחד"- ומבטיחה לשמור עליו ולא להכניסו לפה. אני כולי רחמים אליה, נראה כי היא במצוקה קשה וכמו צועקת: "הצילו". שאלתי היא האם יהי נכון להחזיר את המוצץ ? אני די נואשת ואיני רוצה לגרום לנזק נפשי.
בתודה מראש,
חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים רבים לאחר הפרידה מהמוצץ - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט30/04/2011חגית שלום,
מבחינה התפתחותית לא נכון להחזיר את המוצץ. בתך הגיעה להחלטה מוצדקת מאוד והצליחה להיפרד מהמוצץ. כנראה שהוא מאוד עזר לה להירגע ולווסת את עצמה בעבר, והיא עדיין לא פיתחה דרכים טובות אחרות להשיג את ההקלה שהמוצץ נתן. זהו התפקיד שלכם ההורים לסייע לה בכך.
מעט הפתיע אותי כשכתבת שבתך גמלה את עצמה - היכן הייתם אתם, והאם עודדתם אותו או דרשתם ממנה לעשות זאת קודם? (שכן לרוב מומלץ להפסיק שימוש במוצץ קודם לכן). כעת תוכלו לעזור לה להרגיע את עצמה ולבטא את קשייה באופן שיותר תואם לגיל ארבע וחצי - לדבר על מה שמטריד או מכעיס אותה, לצייר זאת, לשחק עם בובת בד וכדומה, כדי שיהיה לה קל יותר.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתול אצל ילדה בת 2.5רוית27/04/2011
שלום רב,
במהלך הפסח גמלנו את בתי מחיתול. הדבר נעשה ביוזמתנו ו"בכפייה", אך למרבה השמחה היא הגיבה היטב להרטבה ונגמלה ממנה לחלוטין גם בלילה וגם בגן.
הבעיה עם הקקי: אציין שקודם הגמילה תמיד דחתה את החלפת החיתול המלוכלך וכעת מתקשה או מתנגדת לעשות קקי בשירותים (כבר מיום ראשון בלילה) הכנו לה 3 הפתעות לבחירתה לטובת העניין ואכן אלה נוצלו ומאז לא עושה קקי.
1. איך לעודד אותה לעשות קקי?
2. האם להמשיך להציע לה הפתעות
3. האם יש צורך בהתערבות של חומר המקל על הציאה אחרי 3 ימים?
אציין גם שהיא היחידה בשכבת הגיל שלה בגן בגמילה
אשמח לקבל פתרון
תודה,
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתול אצל ילדה בת 2.5 - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום רוית,
את מוזמנת לעיין במעודת "שאלות נפוצות" בתשובה המתייחסת לעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד מרביץאלה27/04/2011
שלום רב,
בני בן שנה וחצי.
בדרך כלל הוא ילד רגוע, חייכני ואוהב.
אבל לאחרונה כאשר אני (או מישהו אחר) לא מאשרים לו משהו, הוא מתחיל להתעצבן ולהרביץ. ולפעמים מתיישב על הרצפה ומתחיל לבכות...
אני לא יודעת איך להגיב!?
כשאני כועסת עליו, הוא מתעצבן עוד יותר ומרביץ יותר.
כשאני לא מתייחסת לצעקות שלו, הוא ממשיך לבכות עוד ועוד.
אשמח לקבל כלים איך להתייחס ולהתמודד עם התופעות.
תודה מראש,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד מרביץ - תגובה
סמדר ריינר27/04/2011שלום אלה,
באמת לכעוס זה לא עוזר. לכעוס זו לא דרך חינוך. להציב גבולות זה משהו אחר. קודם כל אתם צריכים לקבל את זה שלילד שלכם יש תוקפנות מולדת כמו לכל אחד, וזה דבר חיובי וטוב, כי אנחנו חייבים את התוקפנות כדי להתחרות, לשאוף, לדאוג לאינטרסים שלנו, להגן על עצמנו וכו'. כל זה כשזה מווסת ובמידה. מה שאתם צריכים לנסות עכשיו זה לעזור לו לווסת את התוקפנות. למשל דרך ביטוי מילולי של מה שגרם לו לתסכול. למשל להגיד במילים : " זה לא נעים לך שלא קיבלת את הממתק, זה מכעיס" ובאמת זה מכעיס, בהמשך, הוא יוכל להשתמש במילים ולהגיד מה מציק לו במקום לבכות ולהתעצבן. מעבר לזה, אתם לא חייבים להתייחס לסצינה שהוא עושה, והוא ילמד שזה לא מקדם אותו ועם הזמן זה יפסיק. כשאתם כועסים, אתם בעצם נותנים תשומת לב להתנהגות שאתם לא אמורים להמשיך להתייחס אליה, כי כל התייחסות מגבירה את ההתנהגות, גם התייחסות שלילית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אלה27/04/2011סמדר, תודה רבה על התשובה!
אנו מאוד נשתדל ליישם את מה שאמרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה:-)
סמדר ריינר27/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
