מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התנהגותה של ילדה בת 4.5מילי12/04/2011
שלום,
יש לי ילדה בכורה בת 4.5 חכמה ומקסימה. מאז ומתמיד כולם אמרו עליה שהיא מאוד פקחית ויודעת מה היא רוצה. עד גיל שלוש, שלוש וחצי ראיתי שזה נכון והיא עמדה על שלה תמיד, בבית, בגן, אצל ההורים ובכל מקום אחר. כשלא היתה משיגה את מה שהיא רוצה (במיוחד כשהיא בסביבת ילדים) היא היתה תוקפת. אפילו לפעמים מכה ילדים (אבל אף פעם לא אותנו). כמעט מגיל שלוש וחצי אני מבחינה שהיא התחילה להיות פחות דעתנית, ונגררת אחרי ילדים אחרים. אם מקבלת מכה מילד מתחילה לבכות ולא מחזירה, אם נופלת מתחילה לבכות, אם לא מקבלת מה שהיא רוצה או שמישהו אומר לה אני לא משחק איתך, גם כן מתחילה לבכות. אני מרגישה שבגלל שהייתה בת יחידה כאילו היה לה תמיד צורך בחברה של ילדים מסביבה עד כדי כך שהיתה בוכה כשאורחים אצלנו היו הולכים הביתה (בפניהם) או כשצריך ללכת הביתה אם אנחנו אצל חברים. יכול להיות שזו הסיבה? האם העובדה שהייתי צועקת עליה לא להכות (כן, צעקתי עליה ואני מה זה מתחרטת) גרמה לה להיות פחות דעתנית. כשהיא עם ילדים ואומרת את דעתה ומישהו מהילדים מבטל את דעתה אז היא מיד אומרת , אני סתם צוחקת וחוזרת בה. וגם עם מבוגרים אחרים היא לא מנסה לעמוד על שלה. ושמתי לב שבשנה האחרונה היא נורא מרחפת, וחולמנית, רוצה להתחפש כל הזמן, מתמהמהת, לא אוכלת (עד כדי מלחמות על אוכל) ובקיצור, לא מה שהייתה פעם.
חשוב לציין, שמגיל ארבע היא בגן שהיא כמעט היחידה הצעירה מבין הילדים וכולם גדולים ממנה (ותמיד מתלוננת שאף אחד לא רוצה לשחק איתה ואני לא יודעת מה להגיב) ובגיל ארבע וארבעה חודשים נולד לה אח חדש ואני מרגישה שהיא התערערה עוד יותר (חשוב לציין שהבעיה התחילה עוד לפני).
מה אני יכולה לעשות על מנת להשיב לה את בטחונה העצמי, שלא תפחד להגיד את מה שהיא רוצה ושלא תבטל את דעתה. זה מאוד מדאיג אותי כי היא לא מה שהייתה פעם ואני חוששת שאני, האמא, עושה לה עוול בזה כשאני לא יודעת איך להגיב וכשאני צועקת עליה הרבה פעמים כשהיא מתנהגת באופן מפונק, ובוכה.
סליחה על אורך הפנייה אבל רציתי שתבינו את התמונה הכוללת
זה מאוד דחוף לי כי כל יום שעובר זה מחמיר עוד יותר ואנחנו כל יום במלחמות חדשות.
בתודה מראש, מילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגותה של ילדה בת 4.5 - תגובה
סמדר ריינר12/04/2011שלום מילי,
יכול להיות שהביטחון העצמי של בתך התערער, מצירוף של כמה דברים, אולי זה קשור באופן חלקי לכך שצעקת עליה, אול יזה קשור גם להולדת האח (ילדים מגיבים הרבה לפני הולדת האח להיוולדו, גם תקופתך ההריון נחשבת), ובכלל כנראה קרו מספר דברים עיקביים ומשמעותיים שגרמו לה להבין שיש לה פחות מקום כמו שהיא, שלא מרוצים מההתנהגות שלה, שדורשים ממנה התנהגות יחסית בוגרת למרות שהיא עוד קטנה וכו'.
הייתי מנסה להקדיש לה יותר זמן איכות ללא אחיה עם אחד ההורים, לנסות להתפעל ממנה ולהתייחס הרבה לדברים שכן עושה, וכשהיא מגיבה בבכי, להשתדל לא לכעוס עליה אלא לעודד אותה להתמודד אחרת עם הסיטואציה, או אם הבכי הוא במקום - להרגיע אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה אפשרי?
מילי13/04/2011תודה על התשובה המהירה. שאלתי היא האם זה לא מאוחר מדי? הייתכן שהרסתי לה את הביטחון העצמי? האם היא תחזור כפי שהייתה קודם?
אני אזכיר גם שכשהיא אומרת משהו ואני שואלת אותה לגביו אז היא מתחילה להתנצל ולהגיד שצחקה איתי. אני מרגישה שלפעמים היא מפחדת ממני או כל כך רוצה לרצות אותי וזה כואב לי שהיא כך. כאילו היא צריכה לעבוד על זה שתזכה באהבתי תמיד.אני מרגישה כל כך אשמה ולא יודעת איך להתנהג איתה.
הרבה פעמים ההתנהגות שלה בלתי נסבלת (למשל היא מכה את האחיינים שלי בני השנה ואומרת שהיא שונאת אותם - וזה מאו קשה לי שהיא ככה וכולם מתחילים להאשים אותה וכולם נגדה)עד שאני מאבדת כל סבלנות וצועקת ושוב מתחרטת וזה שוב אותו מעגל שאני לא יודעת לצאת ממנו.
האם ש טיפים פרקטיים לגבי איך שצריך להתנהג איתה?
האם יש צורך בטיפול פסיכולוגי או קוגניטיבי בנושא (לי או לה)?
תודה מראש שוב,
מלאכת קודש אתם עושים..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה אפשרי? - תגובה
סמדר ריינר13/04/2011שלום מילי,
בודאי שזה אפשרי, תמיד אפשר לתקן, במיוחד כשעוד ילדים. נתתי לך כבר טיפים קונקרטיים, אין טעםן שאתן עוד כרגע. את נשמעת חרדה ומודאגת וכדאי שתפני להדרכת הורים, גם כדי לחזק את הביטחון שלך כהורה וגם כדי לתת לך כלים לגבי הילדה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
מילי15/04/2011תודה עזרת לי מאוד והרגעת אותי. אשקול את הצעתך ברצינות ושוב תודה על זמנך היקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור, חג שמח:-)
סמדר ריינר16/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לטפל?חסוי11/04/2011
אני בת 13
מאז שהייתי קטנה יש 8 דמויות שאני רואה ואני יודעת שלא קיימות,
אני לא רוצה ללכת לטיפול ולא סיפרתי עליהן לאף אחד. אני גם מאבדת זיכרון לתווך קצר וכולה לשכוח מה עשיתי לפני כמה דקות, שזה לא אופייני לי כי יש לי זכרון טוב.
ניסיתי כבר לספר לאבא שלי בעקיפין והוא לא היתייחס אילי ברצינות.
אני לא רוצה לאבד את הדמויות כי הן קרובות אילי ומדברותי אילי, אבל זה אומר שאני משוגעת? אני גם מפחדת שאם אני ילך לטיפול אנשים יתיחסו אלי כמו למשוגעת, ניסיתי פעם לכתוב כדי להוציא את הרגשות אבל עכשיו אין לי זמן ואני מרגישה שאני מאבדת שליטה, אני כבר לא יכולה להתרכז כמעט בכלום, ואני עושה יותר מידי ספורט כדי להדחיק את זה מה לעשות?! (סליחה על האורך)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לטפל? - תגובה
נעמה סבג שמש12/04/2011נערה יקרה,
קטונתי מלומר שהדמויות לא קיימות.
אני לא חושבת שאת משוגעת ובאופן אישי מאמינה שיש ילדים\ אנשים עם כוחות אחרים.
אני רוצה להמליץ לך לפנות לגברת סמדר גפני ממכללת מהות. היא מטפלת גם במקרים כאלה. תתקשרי אליה ותראי אם זה מתאים לך.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהאמא11/04/2011
שלום רב, (מתנצלת מראש על האריכות)
בני בן 3.8. ילד נעים בד"כ, ביישן, מופנם, קטן מימדים, חלוש מבחינה פיזית ורגיש מאוד. לאחרונה החל מחג פורים השתנה מאוד - הוא מציק ללא הרף לילדים בכיתתו בגן. הגננת והסייעות טוענות שהוא כל הזמן מרביץ, מציק. גם בבית אני רואה את אותה ההתנהגות מול אחותו הקטנה - הוא יכול לעבור לידה, ולתת לה מכה בראש סתם בלי סיבה, לחטוף צעצוע, לפרק לה משהו. היום הזמנתי חבר הביתה והחבר התלונן כל הזמן שבני מציק לו ובאמת כך היה - הצקות ללא כל סיבה. אני מניחה שאין בעיה בוויסות החושי וגם שקצת חקרתי את הגננת היא אמרה שזה לא נובע מתשכול אלא משובבות. זה כאילו שפתאום הוא במצב רוח קרבי של הצקות, כאילו שיש לו יצר רע, מעין סוג של רובוט ששולח אותו להציק והוא בכלל לא שולט בזה. לא יודעת אם קשור אבל לאחרונה הוא בעניין של מלחמות נגד הרעים, להציל את הטובים, להרוג את המכשפות והמפלצות וכו'...
כמובן שילדי הגן מחזירים לו, וכשהם מחזירים לו בחזרה בגלל המבנה הפיזי שלו, הוא עף אחורה. השבוע הוא דחף ילד והילד דחף אותו בחזרה, הבן שלי עף על שולחן ונחבל בשיניו. אז לא מדובר רק בהתנהגות חברתית בעייתית אלא בסכנה ממשית לעצמו.
אני כבר מתחילה לדאוג ואמרתי לו שיותר אני לא מזמינה חברים אלינו וגם אם הוא מציק לא יהיו לו חברים. מה עוד אפשר לעשות ואיך יוצאים מזה?
תודה רבה
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי גם לשאול אם יש ספר מתאים בנוש
אמא12/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה דחופה - תגובה
סמדר ריינר12/04/2011שלום לך,
אני חושבת שצריך לברר יותר לעומק מה קורה לו ולמה הוא התחיל להתנהג כך. אולי יש משהו שקרה בסביבה המשפחתית, או שקרה רק לו או שיש לו פחדים, משהו מטריד אותו, וגורם לו לא לשלוט בתוקפנות שלו.
הייתי מסה לברר או דרך הציורים שלו, או בדרך יצריתית אחרת (למש לשאול אותו במשחק אם פיה הייתה נונתנת לו שלוש משאלות מה היה מבקש) מה קורה בעולמו הפנימי ומה קשה לו. אם אתם לא מצליחים ובכל זאת הבעיה מחריפה כדאי לפנות לטיפול כדי לנסות להבין יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שאומר לסבתא אני לא חבר שלךסבתא11/04/2011
איך נכון להגיב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שאומר לסבתא אני לא חבר שלך - תגובה
נעמה סבג שמש12/04/2011שלום לך,
הוא יכול לומר שאינו חבר שלה. לסבתא אסור להתחנן אליו ולתשומת ליבו. היא צריכה לדרוש יחס של כבוד.
אם סבתא מגיעה מעמדה נחותה, כאן מתחילה הביתה.
יש לומר לילד: אתה לא חייב להיות חבר של סבתא, אבל לסבתא מדברים יפה ובכבוד.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
סבתא13/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, משהו אחרון
רונה13/04/2011ראשית, תודה רבה על הייחס (:
גם ההגיינה מטרידה אותי אבל לא כמו השאלה למה הוא עושה את זה? יכול להיות שזה מסקרנות? ראה משהו? לא יודעת זה בעיקר מטריד אותי
שוב תודה וסליחה על ההטרדה (:
רונה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, משהו אחרון - תגובה
סמדר ריינר13/04/2011שלום רונה,
זה סוג של הכרות שלו עם הגוף שלו, אני ממש לא חושבת שזה מעיד על משהו מטריד אלא אם זה נעשה באופן אובססיבי שמונע ממנו לתפקד בתחומים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלפיייייייי תודות
רונה13/04/2011תודה רבה על היחס, חשוב לי שתדעי שאת עושה עבודת קודש!
שיהיה לך חג שמח
ושוב תודה (:
רונה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גם לך וחג שמח:-)
סמדר ריינר14/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה!רונה11/04/2011
שלום רב,
יש לי ילד בן ארבע וחצי בזמן האחרון מטרידים אותי הרבה דברים
לדוגמא: שמתי לב השבוע שהוא מגרד את הישבן ולאחר מכן מכניס את האצבע לפה
ממש הזדעזעתי ובלי לשים לב כעסתי ואמרתי לו שאסור וזה מלא בחיידקים אז הוא ישר העביר נושא, יש לציין שמדובר בילד נורא פחדן ואם אני אומרת שאסור הוא ישר נבהל (זה שלעצמו מפריע לי - הפחד)
אם זה טבעי האם זה בסדר מדוע הוא עושה את זה, מכניס את היד לפה?
אולי זה נשמע מטומטם אבל זה ממש הטריד אותי
אנא עזרתך,
רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה! - תגובה
סמדר ריינר12/04/2011שלום רונה,
לא כל כך הבנתי את הסיטואציה. האם זיהית משהו שקורה הרבה פעמים או קרה פעם אחת? האם מגרד את הישבן כשהוא עירום או כשלבוש במכנסיים, לא באמת הבנתי מה הוא עושה, תנסי להסביר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר
רונה13/04/2011אז ככה: זה קרה פעמיים כשהוא לבוש צופה בטלויזה מגרד לו בפי הטבעת הוא מגרד ואח"כ הכניס לפה בפעמים האחרות הוא הריח (זה פחות הטריד אותי כי כנראה שזה מסקרנות) אבל זה שהכניס את ידיו לאחר הגרוד לפה ממש הטרידה אותי
האם יש לי ממה להיות מוטרדת?
לתשובתך אודה,
רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר - תגובה
סמדר ריינר13/04/2011שלום רונה,
אני לא חושבת שאת צריכה להיות מוטרדת, אני מבינה שזה נעשה דרך הבגדים כך שזה לא כל כך מסוכן מבחינה הגיינית, ואם זה לא משהו שקורה כל הזמן הייתי מניחה לזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסת ילד לגןדרור11/04/2011
שלום,
בני בן 9 חודשים, ולאחרונה עברנו ניסיון כושל להכניסו לפעוטון, אחרי ששמנו לב כי אינו נרגע בכלל לאחר 10 ימים, מה גם ששמנו לב לדברים שלא מצאו חן בעיניו (בלשון המעטה) במעון, והחלטנו להוציאו משם לעת עתה. ראשית, אשמח לדעת האם כדאי להמתין כמה חודשים כעת לפני ניסיון נוסף, או לנסות מהר ככל שניתן להכניסו שוב. אציין כי ניכרת טראומה עבורו, שכן הוא מחפש אותנו בצורה בולטת בימים האחרונים, לא שש לעבור לידי הסבתות וכו', ואף מתעורר ובוכה בלילות.
בנוסף, אשמח לקבל חוות דעת מקצועית לגבי אופן ההכנסה לגן. אמנם במרבית הגנים דוגלים בפרידה מהירה מהילד, ללא עיכובים, דבר שלדעתי כמעט חמור כמו להשאיר אותו באמצע הקניון עם זרים. זאת היות שאיננו מכיר את המטפלות, ולא די בהיכרות של יומיים על מנת להשאיר ילד ללא הוריו בסביבה זרה. מה בעצם שונה מלאבד ילד בקניון (דבר שלדעת כולם עלול לגרום לילד חרדות וכדומה)???
אני חושב שהתהליך הנכון הרבה יותר הדרגתי, מתצן אפשרות להיכרות ממושכת יותר בנוכחות ההורה (שצריך אמנם להשתדל לא להתערב, אבל להיות נוכח לצורך מתן ביטחון לילד). למה למעשה כולם פוסלים אופציה לאפשר לילד להכיר את המטפלת בנוכחות ההורה למשך שבוע שבועיים לפחות, כך שביום שההורה יעזוב את הפעוט עם המטפלת - הוא יוכל להרגיש ביטחון, והבכי יסתכם בכמה דקות של עזיבת ההורה, אבל בוודאי לא בטראומה ובכי ממושך שלעיתים אורך חודשים. לדעתי, ישנה כאן מעין דיעה שהיתה מקובלת בעבר, ומשום מה אף אחד לא טרח "לעדכן" את השיטה, בעולם שמן הסתם כן לומד לחדש שיטות קדומות לתהליכים מגוונים. אשמח לחוות דעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנסת ילד לגן - תגובה
סמדר ריינר12/04/2011שלום דרור,
אני חושבת שכדאי להמתין עם כניסה נוספת לגן עוד כמה חודשים. אם אפשר אולי כדאי להכניס ואתו למסגרת קטנה יותר ממעון. וכן גם אני בעד כניסה הדרגתית. עד כמה הדרגתית זו כבר שאלה אחרת, אב בהחט ניתן לפרוש את הכניסה בשלבים במשך כמה ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעם 3 - אולי הפעם ץענו?מיכל11/04/2011
שלום
האם זה נורמלי שלפתע בת שנה וחמש מתחילה לבכות בכל פעם שלא נענים לצרכיה (הלא בסיסיים) בצורה קיצונית ? זה חלק מלהפוך לפעוטה כמעט בת 2 ש' וכו'? חיקוי ילדים מהמשפחתון ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעם 3 - אולי הפעם ץענו? - תגובה
נעמה סבג שמש12/04/2011יונית שלום,
בהחלט נורמלי. הילדה מתפתחת וגדלה וזה הזמן ללמד ותה גבולות בדרך חמה ואוהבת.
את מוזמנת לקרוא מאמרים באתר שלי.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות לא הולמתמ.שירה11/04/2011
שלום רב!
למה ילדים נוטים ללעוג ולהציג לאנשים שלא מוצאים חן בעיניהם,
או אנשים עם סוג של מגבלות?, למשל שומעים את הסטיגמות שלהם והם
פועלים לעיתים ברוע,
הסבר רחב בפניהם בתחלס לא עוזר?
כיצד להתנהג, או לעזור במצב כזה?
תודה ושבוע טוב....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות לא הולמת - תגובה
נעמה סבג שמש12/04/2011שלום לך שירה,
ילדים, בכלל בני אדם, לועגים לשונה. קשה לקבל מישהו שהוא קצת אחר, במראה או בדיבור והמחשבה.
תלוי בגיל, אך יש ללמד ילדים תוך כדי קריאת סיפור, והמחזות על הנושא. לילדים גדולים יותר: הייתי לוקחת להתנדב בעמותות.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא עוזר
מ.שירה12/04/2011מדובר פה נכון לעכשיו באחד האחיינים, שלועג ומרביץ לאחותי שהיא אם פיגור קל,
היא אם אופי חזק, אבל היא מיללת שהוא יפסיק,אבל זה לא הכל, ניסתי הכל: דיברתי עם ההורים ופרטטתי דברים רגשיים
(כשזה היה מדובר בי), וזה עזר, אבל לתקופה ואכשהו עדיין המצב ממשיך, לפעמים הוא רוצה את קרבתי, אולי בשבילו גם לפעמים, ולפעמים הוא משפיל אותי ליד אנשים, למשל ליד אימא שלו, הוא אומר כמה פעמים שהוא שונא אותי, וליד סבתו הוא לעג "והרביץ". הרבה פעמים אני רוצה להחליט לשתוק, ופעם הציעו לי לא לתת יחס
כלומר מתנות. אני רוצה לשתוק, כי אני יודעת מזה בדיוק, הוא עושה והכל נמשך הלאה כאילו כלום, ואולי לכן נוח להורים שלו להתעלם בדר"כ. הוא ואחיו הציקו גם לבת דודתי שנסעה בשבת (מה את ערבייה), נכון הוא בן שש וחצי, אבל הוא מודע טוב מאודד
להתנהגות, אני לא יודעת אם לקרוא לזה מטרד, או מצוקה כבר, כי אני מבינה דברים
וכאילו שהוא מציק לאחותי זה שיעמום של רגע, או תסכול שלו, זה כבר נראה כמו שעשועון, ואף אחד לא מיחס לזה חשיבות, אבל למה בנדם (אם פיגור)צריך לסבול זאת?
זה כלל לא חדש לי היו הרבה ילדים לפניו שנתקלו בה והציקו, וגם אח שלי הגדול מציק לה מאוד, בין היתר בגלל שהיא בזבזנית של שמפו, וגם לא אכפת לה מה שמעירים לה,
אני יודעת שהשתיקה יפה, ועוד הרבה דברים, אבל בכל זאת אחותי לא קורבן לסביבתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכל זאת אנסה את הסיפור
מ.שירה12/04/2011ואתן לאימא שלו, אם אמצא באינטרנט,
בנוסף גם היא מציקה, אבל היא לקויית דיבור ואומרת", "דאי אקה מקיק יי יו עקקיקי יך כיום) :"די אתה מציק לי.. לא עשיתי לך כלום,
היא יודעת הצקות גם מאחי הגדול בין היתר כי היא בזבזנית של שמפו :)
יש לה אופי חזק.
לא הייתי כותבת כל זה אם לא היה אכפת קצת:).....
תודה, ואם תוכלי עוד לעזור
בברכת חג פסח שמח וכשר:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקרנות מינית אצל ילדה בת שבע.miri11/04/2011
גיליתי שביתי בת ה-7 מתלטפת עם חברותיה מתחת לבגדים. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקרנות מינית אצל ילדה בת שבע. - תגובה
ליאת גרוס21/04/2011שלום לך.
סקרנות מינית בגיל זה היא טבעית ונורמלית. התלטפות מיתחת לבגדים היא כבר די גבולית. צריך להסביר שמתחת לבגדים אלו איזורים פרטיים ואסור לגעת. במידה והמגע הוא באיבר המין או באחוריים חשוב להסביר באופן ברור וחד משמעי שהדבר אסור. במקביל כדאי לבדוק אם הילדה לא נחשפת לדברים להם אינה אמורה להיסחף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4.5 חרדתית ובעיקר בלילהאביב10/04/2011
שלום
בתי בת 4.5 (יש אחות נוספת גדולה בת 8) דבוקה אליי מהרגע שהיא פוגשת אותי בשעות אחהצ לאחר העבודה ועד שהיא עוצמת את עיניה בלילה, תוך שהיא טוענת שהיא פוחדת. אם זה בפארק היא לא תתרחק ממני יותר מ- 2 מטר , בימי הולדת היא יושבת עליי, אם מישהו זר מגיע הבייתה היא מבקשת להיות על הידיים, הפרידות ממנה בגן בבוקר הן בלתי נסבלות (אם כי קיימת מגמת שיפור מאז שהתפקיד הועבר לבעלי) , גם הגננת מציינת שאם יש אירוע שונה מהרגיל בגן היא נצמדת אליה מאוד והסיבה היא שהיא פוחדת. אציין שבאופן מפתיע יש מס' חברות שהיא מוכנה ללכת אליהם ולאפשר לי להשאיר אותה שם.
הבעיה העיקרית היא בלילה- היא לא מוכנה לישון במיטתה. אנחנו מנסים את השיטה של להחזיר אותה למיטה בנחישות וזה מלחיץ אותה עד כדי בריחת פיפי מרוב לחץ. אנחנו לא יודעים אם לרחם עליה או שמדובר בהצגה שעובדת עלינו היטב, אנחנו מפחדים שיש לה בעיה אמיתית ואנחנו גורמים לה נזק בכך שדרך הטיפול שלנו אולי אינה מתאימה לבעיה שלה. בנוסף זה נראה לנו הזוי להילחם פיזית (והיא נלחמת בטירוף) עם ילדה בגיל הזה.
מה עושים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4.5 חרדתית ובעיקר בלילה - תגובה
סמדר ריינר12/04/2011שלום אביב,
אני לא חושבת שהידלה עובדת עליכם, היא במאת מפחדת, אבל אני גם לא חושבת שאתם גורמים לה נזק. אולי כדאי שתלכו להדרכת הורים כדי לקבל כלים מפורטים יותר להתמודדות. כי אני לא חושבת שהעניין הוא מה אתם עושים אלא איך אתם עושים את זה. כאן יש משהו שכנראה לא עובד וקשה להסביר אותו בהתכתבות בפורום, אלא כדאי שאיש מקצוע יכיר אתכם קצת יותר לעומק ויוכל להבין מדוע קשה לכם להפעיל סמכות הורית בעניין של השינה ואיך לעזור לכם שם. זה קשור גם לעניין החרדות של הילדה באופן כללי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ועשרה חודשים- לא מצליח להרדםמעיין10/04/2011
היי,
יש לנו שני בנים מקסימים הגדול בן שנה ועשרה חודשים והצעיר בן 5 חודשים.
הגדול מאז ומתמיד לא הצליח להרדם לבד.
ב
התחלה נרדם על הציצי אח"כ על בקבוק ועכשיו אחרי שמסיים לשתות את הבקבוק אנחנו מקריאים סיפור, סוגרים את האור ויושבים לידו עד שנרדם.
לאחרונה זה כבר ממש מייאש...
אני נמצאת לבד עם שניהם ואני צריכה לשבת איתו כמעט שעה כל ערב!!!!
אם אני יוצאת מהחדר לפני שממש נרדם הוא בוכה ונכנס ל"היסטריה".
בקרוב אני רוצה ששניהם יהיו ביחד בחדר ורוצה ללמד את הגדול להרדם ביתר קלות.
מה כדאי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה ועשרה חודשים- לא מצליח להרדם - תגובה
נעמה סבג שמש12/04/2011מעיין,
עם כל אחד מילדייך תצטרכי לעשות תהליך הדרגתי של הרגלי שינה. עם כל אחד התהליך יהיה שונה כי הצרכים שלהם שונים.
כחלק מהתהליך, ילד שרגיל שיושבים לידו, יתרגל לנוכחות שלך ליד הדלת, עם מינימום של תקשורת. בהמשך, תצאי ותיכנסי לסירוגין, בהתאם לקצב שלך ושל צרכי התינוק.
לילד הגדול את צריכה גם לתת הבסר מילולי, גם להקריא סיפורים בנושא וגם להמחיז לו עם חיות.
זה תהליך הדרגתי שהעקביות בו ראשונה במעלה.
את מוזמנת להכנס קצת לאתר כדי לקרוא מאמרים בנושא.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקלחת עם אבאכרמית10/04/2011
הבת שלי בת שנה +10
השאלה שלי היא בנוגע למקלחות
היא מתקלחת מידי ערב יחד עם אבא שלה, הם נהנים, שרים וזה נוח לכולם
באיזה גיל זה כבר לא מתאים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקלחת עם אבא - תגובה
סמדר ריינר10/04/2011שלום כרמית,
האמת שזה לא כל כך מתאים באף גיל, בטח לא בגיל 10+. מומלץ להפסיק עם ההרגל הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא כתבה שנה ו10,לא גיל 10
משה11/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר, כתבתי שנה +10, לא גיל 10...
כרמית11/04/2011עכשיו תוכלי לענות לי האם זה מתאים או לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר, כתבתי שנה +10, לא גיל 10... - תגובה
סמדר ריינר12/04/2011שלום כרמית,
זה פחות נורא אבל לא כל כך רצוי. לקראת גיל שנתיים הייתי מפסיקה עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכ' סמדר ריינראוקסנה10/04/2011
שלום. הילד לא יודע לחזיר כשמרביצים לו ילדים אחרים. עם יש ילדים ובאים עליו, הילד מגיב כמו שהרביצו לו (גם אם לא הרביצו). הילד פשוט מרים ידיים ובורח לכיוון שלי או אחר. היום ילד אחד נתן מכה לילד שלי, הילד שלי ברח ממנו לצד אחר ואחרי זה מנסה להרביץ את עצמו בגף כמו שעשה הילד לילד שלי. אני לא חושבת שיהיה נכון להגיד לילד שלי לך ותחזיר ואם זה פשוט "כאב" לי לראות את התגובות של הילד שלי. מה אני עושה במצב הזה? אני לא רוצה שהילד שלי הלמד להרביץ ואם זה לא מוכנה לראות כשמרביצים לילד שלי. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר10/04/2011שלום אוקסנה,
הילד שלך מאוד חושש מילידם וכדאי להרגיל אותו בהתחלה לחברה של ילד אחד כל פעם, ללמד ואתו לשחק ולהנות עם ילדים שילמד שילדים הם לא דבר מפחיד אלא שכיף להיות איתם, לאט לאט עם הביטחון שהוא ירכוש יהיה קל ללמד אותו להתמודד עם ילדים שמרביצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוות של ילדה-חברהמרים10/04/2011
שלום
יש לנו זוג חברים. לחברים יש שתי בנות, כשהצעירה רק בת 10, חולה במחלה ממארת וימיה ממש ספורים. גם לנו יש שתי בנות כשהגדולה בת 13 היא חברה של הבת הבכורה שלהם והקטנה שלנו בת 8 היא חברה של הבת החולה שלהם. ביתינו הגדולה מודעת למצב ואילו הקטנה יודעת שחברתה חולה מאוד ולא מודעת לחומרת המצב. השאלה היא כיצד מסבירים זאת לילדה עכשיו ולא ביום האחרון?
מודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוות של ילדה-חברה - תגובה
סמדר ריינר10/04/2011שלום מרים,
נראה לי שאין ברירה אלא פשוט להגיד את האמת. זה קשה ועצוב, אבל עם ליווי מתאים שלכם אני מאמינה שאפשר יהיה להתמודד עם הבשורה המכאיבה. להגיד שהן בטח יודעות שהילדה חולה מאוד, וכולם מודאגים וכנראה שלמרבה הצער היא לא תחלים וכנראה שהיא עומדת לסיים את חייה בימים הקרובים. יש לתת לבנות לבטא את התחשות שלהן, גם אם הן לא יעלו מיד, במילים, בבכי ובציור או באמצעים אחרים. הרבה תלוי ביכולת שלכם ללוות אותן בצורה רגועה ומאפשרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7 עסוקה מאד במחשבות על מיןאמא לבת 710/04/2011
בתי בת ה-7 וחצי זה תקופה ארוכה רוצה להיות "גדולה": לוקחת חזיות מאחיות וממני, ממלאה אותן, רוצה עקבים, איפור וכד'.
התיחסנו לזה בהבנה, וגם ידעתי מאחיותיה שהיא בכיוון של אוננות.
התיחסנו לכך כתופעות טבעיות.
היום נפתחה וסיפרה לי שנושא ה"חתונה" מאד מעסיק אותה. היא כבר מאד רוצה שיהיה לה חתן, ומדמיינת. היא תיארה שהיא עושה כאילו שהדובי צעצוע החתן שלה.
הבנתי ישר למה הכוונה ותחקרתי אותה האם היא ראתה משהו שנתן לה רעיון כזה, ואז היא אמרה שלפני כמה שנים כשהיתה בגן (היא כבר בכיתה ב') ראתה "סרטונים מגעילים" לדבריה ביו-טיוב.
הרגעתי אותה שהיא בסדר, וזה טבעי שהנושא יעסיק אותה עקב מה שראתה,
אבל אני לא יודעת איך מתקדמים מכאן?
האם צריך עזרה מקצועית? מה אפשר לעשות במסגרת הבית בשלב ראשון?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 7 עסוקה מאד במחשבות על מין - תגובה
סמדר ריינר10/04/2011שלום לך,
את מוזמנת לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה המתייחסת לנושא חשיפה של ילדים לסרטים פורנוגרפיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
