מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בן 2.9טלי18/05/2011
איך אני יכולה להבחין בין שובבות של ילד בגיל זה לבין היפר אקטיביות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 2.9 - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום טלי,
קודם כל אבחנה כזו רצוי שתעשה על ידי איש מקצוע. זה לא שאם תקבלי כאן תשובה אז המשמעות היא שיש כאן אבחון מוסמך. לכן אני מעדיפה להיזהר מלתת תשובות לשאלות כאלה.
באופן עקרוני היפראטיביות אמורה להיות מלווה בקושי להתרכז. למשל נסי לבדוק עם הגננת האם יחסית לילדים אחרים יש לבנך בעיה לשבת בזמן מפגש קבוצתי בגן או להתרכז ולהתמיד במטלות שילדים אחרים בגילו בגן כן מתמידים ומתרכזים בהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חינוך ילד בן 5ליאת אמא של18/05/2011
שלום לכולם,
אני אמא לשני ילדים מקסימים הגדול בן 7 והקטן בן 5. הילדים חברים טובים (לפעמים רבים אבל זה מאוד טבעי). הגדול ילד בעל אינטלגנציה רגשית גבוהה, מוצלח, אהוב על כולם, פשוט מדהים. עם הקטן זה סיפור אחר לגמרי....הוא כל הזמן בודק אותנו בדרכים שליליות כלומר לא מקשיב לנו, כועס אלינו, עושה לנו פרצופים של כעס. אני לא יודעת איך לגרום לו להקשיב לנו., ברגע שיקשיב ויעשה את מה שנדרש ממנו לא יהיו כעסים מצידנו. ניסינו עונשים (אני לא מאמינה בזה) וזה לא עוזר ניסיתי שיחות מוטיבציה והסברים לא עוזר
ניסיתי בצעקות ניסיתי בשיחות רגועות וכלום לא עוזר ולבסוף שוב יש כעסים מצידנו ומיצידו
הוא גם כל הזמן אומר "למה רק עליי כועסים?" אני חייבת למצוא דרך לשנות גם את התחושות שלו ("רק עליי") וגם לגרום לו בדרך נכונה ונעימה להתחנך....ולהקשיב לנו.
אשמח לשמוע ולנסות כל דרך! (לא אלימות)
יום נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך ילד בן 5 - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום ליאת,
אולי תתני כמה דוגמאות באיזה מקרים הוא לא מקשיב לכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמאות
ליאת אמא של19/05/2011היי
אז ככה: זה מתחיל בבוקר בלא רוצה לקום אני עייף - ואני בתגובה, אני יודעת גם אני עיפה תוכל לחזור מהגן ולנוח צהריים - אוף אוף ופרצוף חמוץ....
בצהרים - בוא לאכול תעזוב כבר את המחשב לפחות 6 /7 פעמים.....
ובמהלך היום - והערב אני רוצה חטיף ועוד אחד ועוד.... ואני מותר לך רק אחד ביום ואתה יודע. פרצופים אוף ופרצופים של כעס וכו'
ארוחת ערב - לפעמים יורק בצלחת לא רוצה לסיים איטי מאוד וכו'
אני בטוחה שיש עוד הרבה דוגמאות שכרגע לא עולות בראשי....
יום נפלא...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמאות - תגובה
סמדר ריינר19/05/2011שלום ליאת,
לא הבנתי מה הבעיה. ההתנהגות של הילד שלך רגילה לגמרי. ילדים רבים לא רוצים לפעמים לקום בבוקר, לא רוצים לגמור מהצלחת, ורוצים עוד ועוד ממתקים. תפקיד ההורים הוא להציב גבולות שם. לך יש כאילו ציפייה שהכל ילך קל והילד יהיה מרוצה ויקום בשמחה, ונשמע לי שאת מאוד מתאכזבת כשהוא לא רוצה מה שאת חושבת שהוא צריך לרצות.מותר לו לא לרצות, זה לא אומר שהוא לא מקשיב, הוא הקשיב, הוא שמע, הוא רוצה משהו אחר, זכותו לרצות, אבל את קובעת. חשוב שתהיי החלטית. לא תמיד הסברים זה מתאים. את לא צריכה להסביר ואת לא צריכה לשכנע, הוא פשוט צריך לקום, זה הכל. לגבי האוכל, מספיק להגיד פעם אחת שלא יורקים בצלחת. לגבי קצב האכילה - הוא לא חייב לאכול בקצב שאת קובעת, שישב כמה שהוא רוצה, או שתקצבי זמן שבו הולכים לישון ואז לוקחים ממנו את הצלחת וזהו. הוא לא חייב לאכול הכל אם הוא לא רוצה. תנסי לעושת פחות עניין מכל דבר ולנהל פחות דיונים, מה שחשוב לך תקפידי ומה שפחות חשוב תעבירי, אבל ההתייחסות צריכה להיות קצרה ועניינית, בלי נאומים הסברים ואכזבות מיותרות. אין לך מה להתאכזב, הוא ילד ומתנהג כמו שילדים מתנהגים, בשביל זה יש לו אמא.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיעה לשני לילותוולי18/05/2011
הי! יש לי שני ילדים מקסימים, הגדולה בת 3 ורבע והקן כמעט בן שנתיים. שניהם בוגרים וחכמים מאד..
אנחנו נוסעים כנראה לצימר לשני לילות בלעדיהם בחודש הבא והם יישארו בבית עם אחותי שהם מאד אוהבים, וילכו כרגיל לגן ולמטפלת כדי לשמור על השגרה ככל שניתן. הייתי מעוניינת לדעת איך כדאי להכין אותם לזה שאבא ואמא נוסעים קצת, מתי לספר להם, האם להתקשר לדבר אתם מהחופשה או שעדיף שלא להזכיר להם...? וכן- איך אחותי אמורה להתמודד אם וכאשר הם בוכים ושואלים...?
תודה רבה מראש!
וולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיעה לשני לילות - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום וולי,
רצוי להגיד להם מספר ימים קודם ולחזור על כך מדי יום. אין הכנה מיוחדת מלבד פשוט להגיד להם מה הולך להיות, בדיוק כפי שכתבת בפורום. אבא ואמא נוסעים והם לא יהיו שלושה ימים, דודה נועה תהיה איתכם בבית ואחרי זה אבא ואמא יחזרו.
כשהם בוכים, אחותך פשוט צריכה לחבק אותם ולהגיד שאבא ואמא יחזרו בעוד כך וכך זמן, ואחרי כמה רגעים אפשר לנסות להציע להם משחק כהסחת דעת. זה כן חשוב להתקשר אליהם, אפיו שזה יזכיר להם, וגם לאפשר להם להתקשר אליכם, באמצעות אחותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על
וולי18/05/2011תודה רבה על התשובה המהירה, המפורטת והמפרגנת :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור:-)
סמדר ריינר18/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 2.5 גזיזת ציפרנייםשושי18/05/2011
שלום,
בני בן 2.5 אינו מפסיק לגזוז ציפוניים,כיצד אפשר לעודד אותו להפסיק,
לגבי לק (מרה) נמסר לי מהרוקח שאינו מומלץ לגילו,
אשצח לטיפול מונע
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 2.5 גזיזת ציפרניים - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום שושי,
את מתכוונת בודאי לכסיסת ציפורניים, לא לגזיזה. הבן שלך כנראה כוסס ציפורניים כדי להרגיע את עצמו.כמו שילדים אחרים מוצצים אצבע או מוצץ. אם זה כך, לא בטוח שזה הזמן לעודד אות ולהפסיק, אלא יש להמתין לגמילה ספונטנית שמותאמת לצרכים הריגשיים שלו, כמו שהיית מתייחסת לגמילה ממוצץ או מאצבע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא קשובמירב17/05/2011
בני בן ה3 הוא בן יחיד הוא ילד שמח שיודע להעסיק את עצמו יפה ואינו ביישן בחברת אנשים וילדים זרים. בגיל שנתיים עברנו לגור במדינה אחרת והוא התחיל ללכת לגן שמדברים בו באנגלית ואז התחיל עיכוב מסויים בהתפתחות השפה העברית אולם למד הרבה מילים באנגית ומסוגל לתקשר גם בעברית וגם באנגלית למרות שהמשפטים שלו לא ארוכים ולא שוטפים. מבחינה שכלית לא נראה שיש בעיה הוא מסוגל להתרכז, מרכיב פאזלים בני 30 חלקים יודע את כל הצבעים, סופר קדימה ולאחור ומזהה את כל האותיות באנגלית. אוהב להתבונן בספרים ומספר לעצמו סיפורים.רוב הזמן הוא שמח ועסוק בעניניו ותמיד מזמזם שירים שעולים לו בראש מתוך קלטות ילדים ששמע. הבעיה שלי היא שכשאני מבקשת ממנו משהוא לעשות הוא לא ממש מקשיב לי בריכוז הוא לא מסתכל אלי ורק אם מתאים לו אז הוא מבצע אבל לרוב הוא ימשיך לשיר בחוסר אכפתיות עד ואני צריכה לבקש מספר פעמים באסרטביות וגם אז הוא כאילו עושה לי טובה והראש שלו בכלל במקום אחר. גם למבוגרים אחרים הוא לא קשוב והוא אפילו לא מרים את הראש שמדברים אליו. הגננת מספרת שבשעת מעגל כל הילדים יושבים בשקט גם אם לא מעניין אותם. רק לו תמיד מתחשק לעשות משהו אחר כמו לקרא ספר ולשיר לעצמו בקולי קולות. גם כשנמצא עם קבוצת ילדים בגילאים שונים של חברים למשל אז כולם עושים משהוא אחד רק הוא תמיד עושה משהו אחר. כשהולכים למקום חדש הוא רץ לעניניו ולא אכפת לו אם אני באיזור או לא הוא אפילו לא מסתכל אחורה לראות שאני בסביבה. אני מתקשה בגמילה מחיתולים מפני שלא אכפת לו בכלל שהוא רטוב. אני מודאגת משוב שאני לא לא יודעת אם זה בעיית קשב או שסתם לו אכפת לו מאף אחד וגם זה מדאיג אותי מחשש שהוא יגדל להיות אגוצנטרי. הייתי רוצה לשמוע דעה מקצועית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קשוב - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום רינת,
לא נראה לי שכדאי במקרה הזה לעשות את האבחון דרך הפורום. אני ממליצה לך לפנות למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלך ולבדוק את הבעיה יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חינוך מינימלי17/05/2011
שלום
בתי בת ה 8.5 (!!!!) נתפסה במוצאי שבת משוטטת באתרי סקס (!!!!!)
חברה אמרה לה לכתוב סקס בגוגל
ברור לי מעל לכל ספק שזוהי לה הפעם הראשונה ואני חושבת שהיא כל כך נבהלה שהיא גם לא תנסה שוב אבל אותי מטרידות כמה שאלות:
מאחר ואחי הוא זה שתפס אותה ובסערת הרגשות שאליה היא נכנסה הוא הבטיח לה שלא יספר לי דבר, איך אפתח את השיחה מבלי לגרום לה למשבר אמון בדודה האהוב?
כאשר אפתח את השיחה- מה עליי לומר לה? איך אפשר לתקן את הנזק שגרמו לה התמונות המזעזעות שהיא ראתה????
איך אני מבהירה לה שאסור לה לשוטט באתרים מהסוג הזה וגורמת לה להפנים את המסר ולקבל אותו מבלי לפתח אצלה סקרנות או רצון גדולים יותר על משקל מים אסורים ימתקו?
אני מבועתת מהידיעה שבתי נחשפה לתמונות מעין אלה בגילה הצעיר, מבוהלת עד עמקי נשמתי.
מה עושים????????????????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך מיני - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום מלי,
קודם כל נרגעים. אם אתם תהיו רגועים גם היא תרגיש נוח יותר. אין דרך לדבר איתה על כך מבלי לחושף את העובדה שהדוד סיפר לך, אבל אם היא תבין שלא כועסים עליה ושהדוד ביקש את טובתה אולי זה יקל.
כדאי לכם לפנות לעמודת שאלות נפוצות לתשובה העוסקת בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שלא אוכל לבדאליהו17/05/2011
הבן שלי בן שנה. הוא לא אוכל ולא מכניס לפה שום דבר מלבד האצבעות שלו. אני רוצה לציין שלא נראה לי שיש לו בעיה מבחינת מוטוריקה מפני שהוא כן מכניס אצבעות לפה כאשר הוא מעוניין בכך וגם האחזית צבת שלו טובה. הוא לא מכניס לא אוכל וגם לא צעצועים וזה נראה לי ממש לא הגיוני.
גם בקבוק הוא לא תופס בעצמו. מה זה יכול להיות?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק שלא אוכל לבד - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום הודיה,
אין אפשרות לדעת במה מדובר בלי לבדוק את הילד. אולי כדאי תפני למכון להתפתחות הילד דרך קופת החולים שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מטיטוליםאליהו17/05/2011
הבן שלי בן שנתיים והחלטנו לנסות לגמול אותו אחרי פסח. הוא מאוד רוצה להגמל וכאשר אני שואלת אם הוא רוצה להוריד את הטיטול הוא מיד מסכים אבל אנחנו מנסים כבר כמה שבועות ללא תוצאות.כאשר אנחנו מורידים את הטיטול הוא מתאפק כמה שהוא יכול, בסופו של דבר זה תמיד מסתיים בכך שהוא עושה במכנסיים. היה רק יום אחד שהוא הצליח לעשות פיפי בחצר אבל הוא לא מצליח לעשות זאת שוב. הוא פשוט עומד ומאוד מתאמץ אבל הפיפי כאילו לא יוצא לו.
מה עושים?????
האם זה אומר שהוא עדיין לא בשל לכך? גם באמבטיה הוא לא עושה פיפי וזאת למרות שהוא מתקלח עם אחיו הגדול שכן עושה במקלחת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מטיטולים - תגובה
סמדר ריינר18/05/2011שלום הודיה,
הבן שלכם עדיין חושש לעשות את צרכיו כשהוא לא "עטוף"בטיטול או בבגד כי תחושת עשיית הצריכם אצל ילדים קטנים עדיין מלווה בחשש שהם מאבדים חלק מגופם וזו תחושה מפחידה ומפרקת. תניחו לזה כרגע, אין טעם ללחוץ ולהילחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 9.5 עם ניצני גיל ההתבגרותמותשת...17/05/2011
שלום רב,
אני אמא ל 3 בנות (9.5 , 5.5 ו 9 חודשים) , חווה מזה מס' חודשים את טעם גיל ההתבגרות וקשה לי .
בתי הבכורה ילדה טובה וחכמה עם יכולות ריקוד יוצאות דופן .
לגבי הקשיים אינני יודעת על מה להניח את האצבע . היא לא מבצעת שום פעולה שמבקשים ממנה אלא אחרי שמבקשים מס פעמים ומרימים את הקול לבסוף . היא מפוזרת מאוד והציוד של הלימודים מפוזר בין התאים בילקוט ובלי כל קשר למערכת השעות .היא אינה מקפידה על הכנת שעורי הבית ולמידה למבחנים ואין אנו יודעים מתי יש מטלות מביה"ס מאחר והיא משאירה את 2 היומנים שרכשנו עבורה בבית או בכיתה .יש לה קליטה מהירה ללימודים אבל פעם באף-פעם היא מקשיבה בשיעור ורושמת משהו במחברת כלשהי .
מבחינה חברתית היא מנסה למצוא את מקומה ועושה זאת בעיקר בזכות הכראוגרפיות לריקודים שהיא מבצעת עם חברותיה לכיתה .לא פעם אני שומעת תלונות על כך שהיא מעט שתלתנית שלא בכוונה ואינני יודעת כיצד להנחות אותה ביצירת קשרים חברתיים נכונים ובריאים לאורך זמן.
היא ילדה שמוטלת עליה אחריות לא מועטה - היא שבה מדי יום לבד מביה"ס ועד לשעה 17:00 היא אמורה לשבת לאכול ארוחת צהריים , להכין שעורי בית (שבד"כ "אין לה") , לארגן את החדר שלה ולצאת להביא את אחותה בת ה 5.5 מהצהרון הביתה.
היחסים בינינו טעונים ומתוחים רב הזמן וגם כשאני רוצה לנסות ולהנות מזמן איכות יחד אני מתקשה לעשות את המעבר לנתינת חום וקרבה .
אני זקוקה להכוונה כיצד גורמים לה קודם כל לבצע את מטלות ביה"ס כנדרש מבלי לשבת לה על הראש כל רגע ולמרות זאת לקבל מכתב מהמורה אחת לשועיים באופן קבוע ש"הילדה לא הכינה שעורים למרות שיחה עם המנהלת ולמרות שהיא התבקשה לא לצאת להפסקה אלא להשלים את השעורים..."
אני מאמינה שרב המתיחות ביחסים נובעת מהאכזבה שלנו מתפקודה הלוקה בחסר ובמיוחד לאור הבטחותיה הנשנות וחוזרות לעלות על דרך הישר...
אשמח לכל עזרה מעשית שלא בדומה ל "היא צריכה הכוונה מקצועית / פסיכולוגית" כי זה אני יודעת שצריך רק שזה לא פשוט לעשות את הצעד הראשון לזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 9.5 עם ניצני גיל ההתבגרות - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום לך,
נראה לי ששורש הבעיה נמצאת בכך שאת מעבירה לבתך מסר כפול. מצד אחד כשנוח לך היא גדולה, ואת מטילה עליה המון אחריות, וכשנוח לך היא קטנה וצריכה לציית להוראות שלך. זה לא הולך ביחד. זה מבלבל אותה ומקומם אותה.ובצדק.
יש מקום להוריד ממנה את האחריות הזו. זו ילדה שמחזיקה את עצמה לבד, שעות רבות ביום, וגם לוקחת אחריות על אחות קטנה, לא ברור איפה ניתן מקום לצרכים שלה, לקשיים שלה, לאוזן קשבת עבורה כשהיא חוזרת מבית הספר, לחרדות שלה כשמשהו לא הולך לה, וכו'. ברור שהיא שוכחת דברים זה לא בגלל שהיא נכנסת לגיל ההתבגרות, זה בגלל שמתפרק לה, כבר אין כוח להחזיק הכל.
הילדה שלך זקוקה גם לטיפול (אימהי, אני מתכוונת, לא בהכרח פסיכולוגי) לא רק לדרישות. או לפחות יותר טיפול ופחות דרישות. אם לא תשני את זה באופן כלשהו, זה לא ישתנה.
אני מבינה שגם לך יש אילוצים וקשה להסתדר, אבל לה קשה יותר. אין ברירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי זעם של פעוטמשי17/05/2011
שלום,
בני בן השנה ו- 7חודשים סובל הרבה מהתקפי זעם שמתבטאים בצעקות רמות ורבות, בבכי ובעצבים.
רקע כללי עליו ועל הסביבה שיכולים לעזור:
הוא פעוט, ברוך השם, בריא. נמצא במסגרת מעון פרטי מגיל שנה (ששם הוא די בסדר)התפתחות איטית, התחיל ללכת רק בחודש האחרון.
נולדה לו אחות לפני כמעט שבעה חודשים ובאותו זמן גם עברנו דירה.
כל השינויים הללו קרו מזמן, אנחנו כבר חצי שנה בשיגרה מסודרת.
הוא מגיל 9 חודשים ביטא עצמו בצעקות אבל לאחרונה בחודש, חודשיים האחרונים זה החמיר.
האם זה תקופה שעוברת? או שזה שווה בדיקה מיוחדת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי זעם של פעוט - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום משי,
חשוב להיבן על מה הוא בוכה וזועם ולעזור לו לבטא את עצמו בדרכים חליפיות, לקרוא בשם למה שקרה לתת לזה מילים, למשל - זה מעצבן כשרוצים את המשחק ומישהו אחר משחק בו - וכו', עיזרו להבין את עצמו ולבטא את עצמו בצורה יותר יעילה.במקביל בידקו הםא יש לו רווחים מישניים מהתקפי הזעם שלו, האם בעקבות כך מקבל הרבה תשומת לב? האם מקבל מה שהוא רוצה כשהוא בוכה וצורח? אם כן כדאי להפסיק זאת, ולתת לו תשומת לב גם כשהוא לא צורח, אבל כשהוא צורח לנסות להתעלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאת17/05/2011
שלום. בתי בת שנה ושלושה חודשים ולאחרונה החלה להרביץ וכאשר אני אומרת לה שזה לא נעים ומזיזה את ידה היא ממשיכה. שאלתי היא האם להתעלם או להתייחס לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום ליאת,
לא להתעלם, חושב להמשיך ולהעיר. שימי לב לטון שבו את מעירה האם הוא מספיק ברור? יקח לה זמן להבין וזה בסדר, צריםך סבלנות היא רק תינוקת. במקביל נסי ללמד אותה דרכים חליפיות לבטא את התוקפנות והתסכול, למשל אפשר להרביץ לבובה, אפשר להגיד אני כועסת, אפשר למעוך כדור ספוג וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקשנות בלמידהאלון17/05/2011
שלום,
בני המתוק והחכם בגיל 7 בערך.
הוא מאוד אהוב על כולם, ילד שמח ומקסים, תלמיד טוב, מלא מרץ וסקרנות.
יש רק בעיה אחת קטנה איתו -שקשה לי לשים עליה את האצבע בדיוק, אבל היא סוג של עקשנות או מחסום, כאשר אני מנסה ללמד אותו דברים.
זה התחיל משחייה, ועבר לאופניים, ועכשיו זה כל מיני נושאים שאני מנסה להסביר לו שקשורים ללימודים :
הבעיה חוזרת על עצמה בכל נושא: הוא לומד, מצליח, וברגע שהגיע הזמן ל"פרוס כנפיים", הוא פשוט נסוג, מתחפר, ולא מוכן להמשיך יותר.
בשחייה, הוא שחה ממש, כבר בגיל שלוש ללא עזרה, מספר פעמים, ובכל פעם שהבין שהוא שוחה , הפסיק מיד, והכריז - אני לא יודע לשחות. לא לחצנו עליו, בתקווה שזה פשוט יעבור עם הזמן, אבל הוא עדיין לא שוחה, למרות שהוא מאוד אוהב ים ובריכה, וברור שזה מפריע לו.
באופניים, זה היה אותו הדבר - לימדתי אותו לרכב, הוא התחיל לסוע, וברגע שהוא קלט שהוא נוסע לבד, ושאני לא מחזיק אותו באמת, הוא הפיל את עצמו (בזהירות...) והשביע אותי שלעולם אני לא אעזוב את האופניים יותר. אני מבין שזה מאוד נורמלי, אבל רוב הילדים מתי שהוא מבינים שהם לא באמת צריכים את אבא מאחריהם, ומתחילים לסוע, הוא פשוט ויתר לחלוטין וסרב לנסות שוב אפילו בהבטחה שלא אעזוב.
גם את העניין הזה עזבנו, בתקווה שהוא יחזור לזה מעצמו, אבל הוא מעדיף להפסיד את הפאן הגדול של אופניים עם חברים, מאשר ל"הסתכן" בלנסות ללמוד לרכב שוב.
עכשיו הדברים חוזרים, כאשר הוא מתעניין בדברים, ובא אלי לשאול. אני עונה כמיטב יכולתי, ואז , כמעט תמיד, באיזשהו שלב, הוא מפסיק באופן כמעט אלים להקשיב, נאטם, וטוען שאסור לו ללמוד את זה, כיוון שזה לא "בסדר הנכון" של בית הספר. שאלנו את המורה אם היא מקיימת איסורים כאלו, והיא אמרה שבכלל לא, גם לידו, אבל זה ממש לא משנה לו - ישנו איזה חוק דמיוני, שאסור בשום אופן לעבור עליו, ואיננו מצליחים להבין מה הוא, או מאיפה הוא הגיע.
הינו שמחים לשמוע ממכם איזו עצה, כיצד להגמיש מעט את החוקים, כיצד ניתן כן ללמד אותו שחייה ואופניים וחילוק.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקשנות בלמידה - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום אלון,
זה נשמע שהבן שלכם חרד מהאפשרות שאם ידע דברים ויהיה עצמאי הוא יישאר לבד, או יצטרך להיות גדול ולהתמודד עם תחרות למשל. נראה שהעניין הוא פחד להיות גדול. יכול להיות שזה יעזור אם תסבירו לו שגם אם הוא גדול עדיין אפשר להיכשל ולבקש עזרה, וגם אם אבא לא מחזיק את הואפניים מאחור, עדיין הוא נמצא ואפשר לפנות אליו - כלומר הדגש שלכם צריך פחות להיות בכיוון של "תהיה גדול ותסתדר לבד" ויותר בכיוון של גם אם אתה גדול אתה יכול עדיין לפעמים להיות קטן, או לבקש עזרה, עדיין אנחנו איתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3.5שרון17/05/2011
שלום רב, אנחנו הורים לילדה בת 3.5. עד גיל 2.10 לא התמודדנו עם הגמילה מחיתולים מכיוון שבגיל 2.8 עברנו דירה, סביבת מגורים, גן וגם עברנו למיטה של גדולים. אמרנו שנמתין להסתגלות עם הגן החדש ואז נתחיל. כל הנסיונות נכשלו. ילדתנו מאוד דעתנית וסירבה בכל תוקף להיגמל. החל מהענקת מדבקות, ממתקים, פיפי פרס, חשיפה לילדים גמולים. אגב,כל הילדים בגן שלה גמולים. ניסינו גם להוריד את החיתול וזהו אבל, מודה, לא עמדתי בבכי שלה. ניסיתי גם לדבר איתה כמה פעמים כדי להבין מה קורה ובסוף היא אמרה לי שהיא מפחדת כי יש עכבישים וחיות שיעקצו אותה. אז ביחד גרשנו אותם והורדנו את המים וגם זה לא עזר. גם בסיר היא לא מוכנה. הסברתי לה את הבעיה ששנה הבאה היא תהיה בגן של גדולים (עירייה) ושם הגננות לא מחליפות חיתולים ולאף אחד אין חיתול ומה היא מציעה לעשות? והיא - בשלה. פעם אחרת הצעתי שבהתחלה תשב בשירותים עם החיתול כשיש לה פיפי וגם לזה היא סירבה.
אתמול אחרי הגן אמרתי לה באסרטיביות שצריכים להפסיק עם החיתולים כי היא ילדה גדולה ואין ברירה ומהיום אני שמה לה חיתול רק בלילה. וכך היה. אמרתי לה שאמא מאוד אוהבת אותה ויכולות לקרות תקלות שיברח לה ושזה בסדר. גם יצאנו החוצה והצעתי לה להשתמש בסיר שלקחתי איתי או שאני אחזיק אותה והיא תעשה, אבל עד 20:00 היא פשוט התאפקה !!! שאז התקלחנו ושמתי לה חיתול. לפני השינה ראינו, אחרי הרבה זמן, את הקלטת "בלי חיתולים" מה את מציעה לעשות היום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3.5 - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום גלית,
אולי כדאי לנסות פשוט לרדת מהנושא. להניח לו לגמרי. יש לחץ רב על העניין וככל שלוחצים כך היא מתנגדת. פשוט תעזבו את זה. בשלב מסויים זה יבוא ממנה כי בעצמה תרגיש חריגה ותרצה לגדול. עזבו את זה ממש להמון זמן, אפילו כמה חודשים. יש לכם עוד קצת זמן עד שנה הבאה, נסו להרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחף מיני מוגבר אצל ילדה בת 10.5רחל16/05/2011
ערב טוב.
לפני כשעה התחוור לי כי ביתי הבכורה מנהלת מזה זמן מה "יחסים" בפייסבוק , בחדרי צ'טים .הדבר נורא מכל מה שעובר במוחו של הורה ממוצע בחרדתו לילדיו. תיאורים מאוד מיניים של מה היא עושה ואיך זה מרגיש בצורה שבאמת קשה לי בתור אימה לעכל שהיא זו שכתבה אותם . למראית עין וגם לאורך כל השנים היא ילדה שקטה , מופנמת מעט , מאוד אחראית בתור אחות בכורה לשתי אחיות צעירות ממנה. למעשה מרגע חזרתן מבית הספר על הגעתנו מהעבודה (אנו גרים בישוב קטן וכפרי)בעיר , הן לבד והיא האחראית.
היות והערב גילינו את תוכן השיחות (ע"י תוכנת "ריגול" ) אנו ממש לא יודעים איך להתמודד מולה , את דף הפייסבוק שלה הסרנו , האם לחשוף את שגילינו בפניה ? האם להעניש ? ואם כן ,באיזה צורה ? זקוקה לעזרה !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחף מיני מוגבר אצל ילדה בת 10.5 - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום רחל,
קודם כל צריך לברר מה טיב היחסים המיניים האלה, יוכל להיות שבתך נוצלה והיא קורבן כאן. צריך לדבר איתה בעדינות, לברר מה היה בדיוק.
הילדה שלכם כנראה הייתה מאוד בודדה. זה עול קשה ולא על ילד להיות לבד בבית אחראי על אחיו הקטנים מדי יום. זה מצב שלא מאפשר לה לדאוג לקשרים החברתיים שלה אחה"צ ובכלל להיות ילדה בעצמה. יכול להיות שזה תרם להמצב הזה להיווצר.
אין טעם כרגע לתחושת אשמה, מה שהיה היה, עכשיו צריך להסתכל קדימה ולרואת איך משנים בבית את הדברים ומתייחסים לבתכם באופן שיאפשר לה להמשיך לגדול נכון.
חשוב שתשוחחו איתה בלי לחץ ובלי כעס, ותפנו לטיפול משפחתי או הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה דחוף!!!אריאנה16/05/2011
שלום רב!
ילד שלי בן 3.5 שנה,שובב אך מחונך ואני תמיד מסדדרת איתו כשה יש לי את הסבלנות לדבר איתו בגובה עיינים גם כשה לא מקשיב לי בהתחלה.חברותי אוהב את אחותו בת השנתיים,אוהב ללכת לגן.
בגן שלו יש ילד אלים,בלתי נישלט לידיי גננות ומסוכן לסביבה,מרביץ לילדים,לוקח להם צעצועים,משליח כסאות.....היום קרה מיקרה שאני לא מוכנה לעבור בשתיקה,הילד האלים לדברי הגננת ישב ליד הילד שלי ונתן לו מקה בפנים,כתוצאה מכך ירד לו הרבה דם מאף,כל הבגדים וכל מה שבסביבה היה בדם של הבן שלי!!! מיותר לציין את הבעלה של הבן שלי ושער הילדים והגננת. מרגישה שחייבת לעשות משהו למען בטחון הבן שלי,חשוב לי לעביר לו שאבא ואימא תמיד לצדו.זהו נסיון ראשון שלי בסיטואציה שכזו,חייבת שתמליצו לי על הדרך הנכונה!! דחף הראשון שהיה לי לעזוב את העבודה לעוף ולקחת את הילד שלי משם,לתפוס את הילד האלים הזה ולהסביר לו חד משמעית שלא נוגעים בבן שלי,אבל ברור לי שזה בסה"כ ילד כבן 5 שנה,יתכן שהוא בעייתי.האם מחר כדאי לי לבקש לדבר עם הילד בנוכחות המנהלת/הורא או שניהם ביחד???במטרה להפסיק את המצב הזה,מה אליי לעשות בדרך הנכונה!!!??
אשמח למענה מהיר ככל הניתן!
תודה אריאנה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה דחוף!!! - תגובה
סמדר ריינר17/05/2011שלום אריאנה,
בודאי שאין לך מה דבר עם הילד. זה לא תפקידך, עם כל ההבנה לסערה הנפשית שאת נמצאת בה כרגע. מקסימום את יכולה לדבר עם הוריו. אך הדבר הכי מומלץ הוא לתת לאנשי המקצוע, כלומר לגננת ולצוות המקצועי בגן לטפל בעניין. הגננת אוי נבהלה בהתחלה, אבל היא בודאי תרגע, תתייעץ ותחליט על דרך פעולה מתאימה מול הילד השני והוריו. ואם הטיפול שלה לא מספק או לא עוזר תוכלי לשקול האם להעביר את הילד שלך מהגן הזה.
אבל כרגע חושב שתנסי להרגע ולהפנות את האנרגיה להרגעת הילד שלך והטיפול בו ולא בילד השני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
