מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- משבר כלכליחסוי07/04/2011
שלום,
בני בן בן שנה ועשרה חודשים וביתי בת תשעה חודשים
בשל משבר כלכלי בעלי ואני עומדים להתפצל לשתי דירות שונות
מה מסבירים לילדים? במידה ובעלי ירצה להתגרש על מה עליי להתעקש בנוגע לילדים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר כלכלי - תגובה
סמדר ריינר07/04/2011שלום לך,
תראי הילדים עדיין מאוד קטנים כך שבאמת אין עוד הרבה מה להסביר להם כרגע מלבד הסבר טכני על כך שעוברים לדירה אחרת ואבא יגור בבית אחר ויבוא לבקר.
עם זאת נראה לי שעדיין לא הסברת לעצמך לגמרי מה קורה, וכדאי שתתני לעצמך את הזמן לעכל. כשאת תביני מה קורה גם תוכלי להסביר. אני מתרשמת שכרגע גם את עדיין לא מעכלת או לא משימה עם הפרידה ומנכה אותה בשם "משבר כלכלי". אני מבינה שזה לא לגמרי כל הסיפור. אולי כדאי שתקבלי עזרה וליווי מקצועי כדי לעכל את מצב החדש, ואז ההסבר לילדים יבוא באופן טבעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחצי מתפרע מרביץ במעוןרותי06/04/2011
שלום, בני בן השנה וחצי לאחרונה פיתח התנהגות מדאיגה. כשמהו לא לרוחו (כל דבר אפילו קטן) הוא זורק מה שמונח מולו מתיח את ראשו בריצפה או על אנשים (עלי/בעלי בכתף) במעון הוא שורט ילדים ומרביץ להם.בנוסף הוא מושך לעצמו את השיער וממש מורט. התגובה שלי היא לומר לו שאנחנו לא מתנהגים כך ולהושיב אותו בצד.
אני לא יודעת מה לעשות.והאם זה מצריך בדיקה של מומחה נוסף על הילד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה וחצי מתפרע מרביץ במעון - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום רותי,
כן. אם אתם גרים באיזור המרכז אני ממליצה לכם לפנות למרפאת אם תינוק באיכילוב או למרפאת גיל הינקות של קופת חולים כללית בפתח תקווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 12אמא מודאגת06/04/2011
שלום לכולם,
בזמן האחרון בני בן ה12 אומר לי את המשפט הבא: " הרבה דברים שאני עושה לא מוצאים חן בעינייך" בתגובה לדברים שאני מעירה לו (ציון לא טוב, הכנת שיעורי בית וכו'). הוא ילד טוב ותלמיד מצויין ואני תמיד אומרת לו את זה, ככה שלא נראה לי שהוא סובל מחוסר במחמאות או עידוד. יש לכם איזו שהיא המלצה איך להגיב?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 12 - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום לך,
העובדה שאת אומרת גם דברים חיוביים לא מעידה על כך שאת לא אומרת יותר מדי דברים שליליים. יכול להיות שהילד צודק. אני לא יודעת כי אין לי אפשרות לדעת מה נכון כאן. אבל אם את באמת מעירה כל כך הרבה אולי כדאי להעיר קצת פחות. ילד בן 12 הוא כבר ילד גדול ולא בטוח שהוא זקוק להרבה הערות כדי לתפקד, אולי כדאי לסמוך עליו, שאם יש ציון לא טוב הוא בעצמו לא מרוצה ממנו, ולא חייבים להעיר על כך בכל פעם שזה קורה. זו כבר צריכה להתחיל להיות אחריות שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לחנך ילדה בת 2.8 לא עניתם ליאלמונית06/04/2011
שלום הבת שלי בת 2.8 היא מתפרעת במקומות ציבוריים זורקת למשל בסופר מוצרים ומביישת אותי אני נאלצת לצעוק עליה לעניי כולם , בבית זורקת אוכל ועושה דברים בכוונה רק כאשר מאיימים עליה בעונש בחדר במיטה היא מפסיקה אך אחריי שהיא חוזרת מהעונש היא ממשיכה להתנהג בצורה הרעה , בעלי מאוד תקיף איתה הוא מנסה להסביר לה למה היא עכשיו הולכת לעונש אך היא רק חוזרת אחריי דבריו אני לא יודעת אם היא מבינה .
בשביל שהיא תתנהג יפה אני צריכה "לאיים עליה בעונש" ואז היא מתנהגת יפה אך לזמן קצר...ואז שוב צריך להזכיר לה את העונש....שיגיע
בבוקר קמה בבכי ומעצבנת את כולם יש תינוק קטן בבית ואנחנו מסברים לה שהוא ישן אך היא פשוט צורחת... ובפעם האחרונה בעלי פשוט הוציא אותה מהאוטו ואמר שהוא לא לוקח אותה לגן אם היא ככה צורחת ..והיא פשוט במקום ללכת לגן הייתה בעונש ,אני לא יודעת איך להתנהג איתה , אני משחקת איתה ומראה לה אהבה למה היא בוחרת להתנהג ככה ואיך אפשר להתמודד בצורה הכי נבונה איתה
לתשובתכם אודה מאוד
בברכה,
אסנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לחנך ילדה בת 2.8 לא עניתם לי - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום אסנת,
עונשים באמת לא עוזרים, אין טעם שתמשיכו איתם והם גם גורמים נזק.
אתם צריכים לעזור לה כשהיא מתסוכלת ולתת לה כלים לבטא את התסכול. זה לא מספיק לכעוס עליה כשהיא לא מתנהגת נכון אלא צריך להבין למה היא התנגה כך וללמד אותה אופציות אחרות.
כשהיא זורקת דברים בסופר, זה שהיא מביישת אותך, עם כל הכבוד זה פחות חושב באותו רגע. הדבר שבו צריך להתרכז הוא מה קרה לה? מה קשה לה? לילד בגילה קשה להמתין בסבלנות בזמן הקניות בסופר בלי שיש לו איזשהי תעסוקה או התייחסות. כדאי להביא לה משחק כלשהו, לדבר אליה במהלך הקניות, לשתף אותה, לתת לה תפקידים וכו'. לפעמים במאת ילד מתסוכל ומתפרע כי הוא רוצה משהו ולא קיבל, וגם אז צריך ללמד אותו להתמודד, להציע לו משהו חליפי וכו', ולא רק לדרוש ממנו להיות בשקט כי זה לא נוח או מבייש כרגע.
אני ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים מסודרת כדי לקבל כלים איך לזהות את הצרכים של הילדה וללמוד להתייחס אליהם בדרך שנכונה עבורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה יש שאלות שעונים ויש שמדלגים?איילה06/04/2011
אני מחכה לתשובה ואני רואה שכבר עברו את השאלה שלי וענו על שאלות שפירסמו אחרי... מממ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה יש שאלות שעונים ויש שמדלגים? - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום לך,
אנחנו עונות לשאלות בהתנדבות לפי המומחיות שלנו והזמן הועמד לרשותנו. אנחנו לא חייבות ולא יכולות לענות על הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי היה לך יום קשה
דודה07/04/2011אם אדם כמוך שעובד עם ציבור בין אם זה התנדבות או לא עונה בצורה כזאת אז סלחי לי אולי תשקלי להחליף תפקיד! והיא צודקת לא עושים מיון אם עונים אז עונים לפי הסדר ולכולם או שלא עונים בכלל!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוצפה
סמדר ריינר07/04/2011שלום רבקה,
לא הבנתי מה לא בסדר במה שעניתי, באמת שלא. זו הייתה תשובה פשוטה ועניינית. אנחנו באמת לא יכולות לענות על הכל. כל אחת יש לה את מומחיות שלה, והיא תדלג על שאלות שהיא מרגישה שהן פחות בתחום הידע שלה או שהיא פחות יודעת מה לענות שם.
ונכון, גם לא תמיד עומד לרשותנו הזמן לענות על הכל.
יש משהו מקומם בעובדה שנותנים לאנשים משהו בחינם והם נוזפים ובאים בטענות. זה נראה לי לא במקום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירה חופשית
דודה07/04/2011מתוקה זוהי בחירתך החופשית לתת את השירות בחינם ואף אחד לא נוזף בך חלילה אבל כשאני עושה דבר בהתנדבות אני רואה כזכות משמיים וכהזדמנות לעשות מצווה כי באמת שגם אני וגם רוב הנשים כאן מתייעצות ומממשות את עצתותיכן.
צר לי ומחילה אם נפגעת פשוט היה נראה לי לא פייר שחלק ימתינו כבר 4 ימים או חמישה וחלק מקבלות תשובה מיידית.
יום טוב:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירה חופשית - תגובה
סמדר ריינר07/04/2011שלום רבקה,
אין צורך לקרוא לי מתוקה, אני לא חברה שלך.
כשאני מקבלת מקבלת משהו בחינם, אני לא מטיפה מוסר למי שנותן אותו איך כדאי לו לתת ומה אני הייתי עושה במקומו.
נתתי הסבר ענייני, לא הכל כולנו יודעות לענות, וגם לא תמיד יש לנו זמן. זה מה שאנחנו יכולות. אף אחד לא אשם בזה, ולחץ לא יועיל. אולי אפילו ההיפך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעניין
דודה08/04/2011מעניין שלסוג של ויכוח בינינו יש לך זמן לענות ולגבי תחומיי עיניין לנו בתור אמהות מודאגות יש איזה שהיא צפייה לקבל כתף ואם את לא יודעת או לא בתחום עיסוך את או שאר הפסיכולוגיות אז אפשר להכנס לשנייה ולכתוב שאין לך איך לעזור כי זה לא התחום שלך ולשחרר את הצפייה שכל דקה פוצחים את הפורם כשיי למצוא תשובה.לדעתי אדם כמוך יכול להבין מאיפה זה מגיע בסה"כ מתוך דאגה לרצון להיות הורים יותר טובים ולגדל דור יותר טוב...תודה!
נ.ב
מה דעתך בכל זאת לענות על שאלתי בהמשך העמוד...
תודה שבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעניין - תגובה
סמדר ריינר08/04/2011שלום רבקה,
אני ממש לא מתכוונת לתגמל את החוצפה שלך במענה לשאלתך. לענות לשאלה זה לא שנייה, אלא לוקח כמעט 10 דקות, לחשוב לנסח ולכתוב. זה תחום רציני, לא שליפה מהשרוול. וכן נראה לי מאוד חשוב לתת לאנשים הסבר מדוע לא מקבלים תשובה כי זו שאלה שעולה כאן מדי כמה פעמים.
תבדקי על כמה שאלות אני עונה כאן ותחשבי כמה זמן אני משקיעה בפורום הזה. אני לא יכולה לענות על הציפיות של כולם לצערי. אבל אני לא מוכנה שיתייחסו אלי בצורה כזו.גם אם את בלחץ ומתח כי את רוצה תשובה יש כללי התנהגות בפורום ובעולם. איך תלמדי את בנך להישמע אליהם אם את בעצמך מפרה אותם?
אני יכולה להבין שאנשים מתוסכלים שמישהו אחר קיבל תשובה והוא לא, אבל זה לא מצדיק תוקפנות.
חלק מהתפקיד של ניהול פורום הוא גם לדאוג לשים גבול לגילויי תוקפנות, וזה יותר חשוב בעיני מלתת תשובה כזו או אחרת. ולכן אני אמשיך לענות לשאלות כאלה, גם על חשבון מענה לשאלות אחרות.
ובזה, דרך אגב נגמר הדיון הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין לי מושג אפילו איך לקרוא להודעהאורטל06/04/2011
אתמול אחה"צ, כשהגעתי לקחת את בתי, בת 3.5, סיפרתי למטפלת שאמא התקשרה אליי ערב קודם ואמרה לי שהבת שלי מרביצה לבת שלה ונטפלת למשקפיים שלה, ובוכה כל הזמן. היא אמרה לי שהן עושות הכל להפריד, אבל היא עושה את זה לילדים נוספים ונראה שהיא באי שקט ושמשהו מפריע לה, ואז הגדילה לעשות והציעה לי לקחת אותה לאבחון, דיברה איתי על ריטלין...האמת הייתי בהלם. היא תיארה ילדה שונה לחלוטין מהבת שלי. הבת שלי מסוגלת לשבת כשאנחנו עושים עבודות יצירה, היא יושבת בהצגות ומופעים, אני ראיתי איך היא יושבת במפגשי הריכוז, יש לה זמן מסויים שהיא כבר מאבדת את זה - אבל זה נורמלי, לא? ילדים קטנים לא יכולים לשבת כל כך הרבה זמן?....אוף. האם יש טעם לעשות אבחון? איך עושים את זה בכלל? למי פונים?....: (
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין לי מושג אפילו איך לקרוא להודעה - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום אורטל,
לצורך אבחון כזה יש לפנות לנוירווג או פסיכיאטר. באמת לא בטוח שזה הכיוון, אך לא יזיק לבדוק. אם זו לא הבעיה תצטרכי להמשיך ולבדוק מה כן. אם זה כן הכיוון, אז יש לזה טיפול. העובדה שהילדה מתרכז בבית לא אומרת שבתנאים של עוד ילדים ורעש היא יכולה להתרכז כמו ילדים אחרים ויכול להיות שכן יש קושי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 10 עם בעיות התנהגותשולה05/04/2011
שלום, יש לי ילד בן 10 הבכור מבין 4 ילדים (כולל תינוק שנולד עכשיו). בחודשים האחרונים (ואולי אף מתחילת השנה) הוא מציג בעיות התנהגות רבות. הוא מדבר בחוסר כבוד למורים שלו, למדריכות בצהרון וכן למורה בחוג אנגלית (חלק מקבוצה), הוא לא תמיד מודע לכך שתגובתו היא חצופה. הוא ילד מאוד מאוד חכם (ציונים 90-100 בלי להתאמץ) אך מפריע למהלך השיעורים (רוב הפעמים כי הוא מציק לילד שהוא טוען שמציק לו), הוא לא מקשיב למרות מבוגרים- של המורה ולעיתים שלנו. לאחרונה גיליתי כי הוא משקר לנו כי מפחד מתגובתינו, אך יחד עם זאת, למרות שיודע שאנחנו לא מוכנים לקבל התנהגות חצופה למבוגרים הוא עדיין ממשיך בכך. נראה כי הוא לא יכול להתאפק בתגובותיו וכן לא מסוגל לקבל מרות.
מבחינה חברתית- הוא הצטרף לכיתה בכיתה ג', עם חבלי לידה קשים אך יש לו היום מספיק חברים בכיתה והוא די מקובל אף כי לדעתו "כולם שונאים אותו והחיים שלו בבית הספר קשים".
אנחנו מדברים איתו ללא הרף על התנהגות נאותה ואף מענישים לעיתים אך נראה כי הוא לא קולט...הוא מנסה לרצות אותנו, דעתינו חשובה לו אך הוא לא מצליח להתגבר על הכעס שלו או על הכבוד שהוא מצפה לקבל מכל אחד ואחד (כולל מאחיו הקטנים). איך ניתן לטפל בכך? האם ניתן להמליץ על פסיכולוג ילדים בנדון?
אודה לתשובתכן המהירה, אני אובדת עצות ומאוד מוטרדת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 10 עם בעיות התנהגות - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום שולה,
קודם כל תפסיקו להעניש, כמו שאתם זה לא עוזר. עונשים רק משפילים את הילד ולא משיגים את מהטרה. הילד שלכם במצוקה, יש ממנו המון ציפיות כנראה, כי הוא בכור והוא חכם, ולכן כנראה מצד אחד יש לכם הרבה דרישות ממנו, כמעט כמו מעוד הורה בבית (יש לו גם מטלות ואחריות לגבי אחיו הקטנים?) אך מצד שני ייתכן שהוא צריך לתת כבוד למבוגרים. זה מסר מבלבל.
חשוב אכן שתפנו לטיפול ואולי בעיקר להדרכת ההורים.
לא כתבתם באיזה איזור אתם גרים. אתם יכולים לבדוק בפרטים של מנהלות הפורום מי נמצאת באיזור מגוריכם ולפנות אליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים בעקבות הפיגועכרמית05/04/2011
בני בן ה6 וחצי שמע על הפיגוע שהיה באיתמר מחבר. מאז בכל יום כשהשמש מתחילה לשקוע הוא מתלונן ששוב יש לו מחשבות רעות ופחדים ושהוא לא מצליח להתגבר עליהם. ניסינו לדבר איתו עליהם, להסביר שיש לנו צבא חזק שיגן עלינו, שאין אצלנו ערבים, שאנחנו נועלים את הבית, שאבא חזק ועוד. בנוסף אנחנו מנסים לעזור לו לחשוב מחשבות אחרות טובות ע"י סיפורים שלנו אבל זה עדיין לא עבר ומאוד מטריד אותו.אומנם בלילה הוא ישן טוב אבל הוא מאוד מוטרד מזה ביום. יש מה לעשות בנידון שעוד לא עשינו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים בעקבות הפיגוע - תגובה
סמדר ריינר06/04/2011שלום כרמית,
את מוזמנת להעיזר ב"עמודת שאלות נפוצות" בתשובה העוסקת בפחדי ילדים ואם שום דבר לא עוזר ניתן לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שלא מחזיר כשמרביצים לומעיין05/04/2011
שלום,
כיצד יש לנהוג עם ילד שלא מחזיר כאשר אחד הילדים בגן מכה אותו... הוא כל יום חוזר ומספר כי חטף מכות... הגננת טוענת כי אינו "פרייאר" אבל אני רואה כיצד הוא נוהג עם חבריםל א מהגן... והוא אינו מחזיר אלא ישר בוכה ובא להתלונן כי הרביצו לו.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שלא מחזיר כשמרביצים לו - תגובה
ליאת גרוס10/04/2011שלום מעיין
מנסיוני, לא כדאי לשדר לילד שמצפים ממנו להחזיר מכות כי לרב אם לא עושה זאת כנראה לא יכול. הפעלת לחץ כזו רק תחליש . כדאי לנסות לחזק את הילד ואת בטחונו במסגרת הבית והמשפחה. לחבר אותו עם ילדים נעימים לו. לחשוב ביחד איתו על דרכים בהם יכול להגיב מבלי לתת לו את הפתרון. ולתמוך ולהקשיב כאשר סובל. אני יודעת שזו לא תשובה אופטימלית ושזה כואב לראות את הילד מוכה. הכי חשוב לתמוך בלי לרחם.הוא יתמודד.
במידה ונמשך לילדים אלימים ונכנס לתפקיד הקורבן יש לבדוק מדוע .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכולוג לילד בן 10מיכל 3705/04/2011
האם משהו יכול להמליץ על פסיכולוג/ית באזור ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, יבנה,חולון או בת ים? לבן שלי בעיות התנהגות בבית ובבית הספר וגם אנו זקוקים להדרכה הורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכולוג לילד בן 10 - תגובה
ליאת גרוס10/04/2011נסי את שיינדי בירנבאום מרחובות או נורית מנור מטל שחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4 וחצי ומתיששששששששששהאמא מותשת05/04/2011
שלום אני אמא לילדה בת 4 וחצי שבזמן האחרון אני פשוט מותשת ממנה הילדה הזאת היא בת יחידה והיא מקבלת ממני פשוט הכל ובכל תחום! בזמן האחרון היא פשוט מורדת בהכל מדברת בחוצפה צועקת בוכה הורסת דברים פשוט לא מקשיבה לשום! מילה. כשאני נוקטת בשיטת הענישה זה לא עובד, כשאני נוקטת בשיטה של חיבוקים והסברים זה לא עוזר, שום דבר לכאן או לכאן לא עוזר!! היא תמיד אומרת שהיא מבינה ומבטיחה לשנות את התנהגותה אך בכל יום הסיפור חוזר על עצמו ואני פשוט מותשת...תעזרו לי תנו לי כיוון כי אני כבר לא יודעת מה לעשות ואיך לעשות את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 4 וחצי ומתיששששששששששה - תגובה
סמדר ריינר07/04/2011שלום לך,
יכול להיות שהבעיה היא בדיוק בזה שהילדה מקבלת ממך הכל ובכל לתחום. זהו פשוט תאור במילים אחרות לחוסר גבולות. ילדים לא צריכים לקבל הכל, הם צריכים לקבל רק מה שדרוש להם, לא הכל ולא כל מה שהם רוצים. אולי את חושבת שאם את נותנת הכל זה עושה אותך אמא יותר טובה, אבל האמת היא שהילדה כנראה חווה אותך כחלשה, והיא משוועת לגבול. את מתקשה לשים גבול כי אולי את לא רוצה שזה יראה כאילו את אמא רעה שלא רוצה לתת, וכך נוצר מעגל סגור של חולשה שלך מול הילדה.
אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים כדי לקבל כלים להצבת גבולות ולעבוד על הדימוי העצמי שלך כאם כך שלא תהיי תלויה בחיזוקים מהבת שלך כדי להרגיש אמא טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים וחצי שינוי בהתנהגותמעיין05/04/2011
שלום,
לפני כחודשיים ילדתי אח לבני בן השנתיים וחצי. אציין כי בני ילד מאד חכם לגילו זאת לפי דברי הגננת ומאד חברותי
מאז שהצטרף אחיו למשפחה ישנו שינוי מאד משמעותי בהתנהגותו, הוא נהיה חסר ביטחון כמובן שזה עקב כך שמקומו התערער , למרות שאני מנסה וגם בעלי לתת לו תשומת לב ויש לי איתו יום בשבועשאני לוקחת אותו להצגות ויושבת איתו וכד'...
הגננת אמרה כי בזמן האחרון הוא נורא בכיין ואם ילד אחר לוקח לו משחק הוא ישר מתחיל לבכות ואם מרביצים לו הוא לא מחזיר...
אבקש את עצתכם כיצד עלינו לנהוג.. ע"מ להחזיר לו את הביטחון / הדימוי העצמי...
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים וחצי שינוי בהתנהגות - תגובה
סמדר ריינר05/04/2011שלום מעיין,
נשמע לי שאת עושה נכון, צריך גם לתת לו זמן להתרגל למצב החדש, חודשיים זה לא הרבה זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות גמילה ילד בן ארבעאתי05/04/2011
אני אמא לילד בן ארבע, התחלתי איתו תהליך גמילה בגיל שנתיים וקצת. בהתחלה הילד הגיב יפה אבל לא לאורך זמן. כיום אני מתמודדת עם הבעיות הבאות: הרטבה בלילה לפעמים מס פעמים בליליה אחד. (בלית ברירה חזרתי לשים לו טיטול בלילה) ו"פספוסים "חוזרים ונשנים של פיפי וקקי בתחתונים במשך היום. (לפעמים אני מתבקשת ע"י הסייעת בגן לבוא להחליף.) למיטב הבנתי הילד עושה זאת בכוונה תחילה ובמודע. אני חייבת לצין כי הוא נחשב לילד חכם ומפותח הוא מדבר בשפה גבוהה ועשירה לגילו. לא פעם כינתה אותו הגננת "איינשטיין" לפני כחצי שנה נולדה לו אחות באותה התקופה הפספוסים היו ממש בלתי נסבלים כיום זה קצת יותר טוב אבל לא באופן מוחלט. מידי פעם הוא עושה קקי וכמעט בכל יום הוא מפספס פיפי. אני ממש אובדת עצות מה עושים????????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין ממתינה לתשובה, זה די דחוף...
אתי06/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות גמילה ילד בן ארבע - תגובה
סמדר ריינר08/04/2011שלום אתי,
לפעמים ילידם חכמים מאוד מטעים אותנו, במיוחד כשהם בתפקיד של ילדים בכורים, ויש לנו ציפייה מהם להיות גדולים יותר ממה שהם באמת. ייתכן שהילד שלך מבקש שתכירי בכך שגם הוא עדיין קטן ולא רק אחותו.
אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים כי נראה לי שיש כאן משהו קצת יותר מורכב מבעיית גמילה רגילה וקשור בקשר שבינו לביניכם, ההורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבריםאלינה04/04/2011
שלום רב,
ביתי כמעט בת 6 הולכת לגן חובה, בישנית עם זרים אבל עם קרובים מתנהגת חופשי. בתקופה אחרונה נוצרו בעיות בגן עם בנות אחרות,קבוצה דומננטית בגן, איתם היתה בקשר. הן מציקות לה ומרכלות ולא תמיד רוצות לשחק איתה (הכל מדברי ביתי). דיברתי עם גננות, הם מאמתות כי הבנות מתנהגות לא נחמד כלפיה והם אמרו כי יעקבו אחרי המצב, אך עדיין אין שיפור.
ניסיתי לבדוק ממה נובעת הבעיה אבל ביתי טוענת כי הבנות התחילו להציק לה ללא סיבה.
רק לציין כי גם ביתי יכולה להיות עקשנית לא מוותרת.
האם אני צריכה להתערב בעניין ובאיזו צורה? אני אשמח להצעות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברים - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום אלינה,
קודם כל כדאי לבדוק האם יש עוד בנות בגן איתם היא יכולה להתיידד. ושאותם תוכלי להזמין אליכם בתאום עם האימהות. אם יהיו לה חברות אחרות, היא תוכל ביתר קלות להתעלם מהבנות המציקות, ואז אני מניחה שהעניין יגווע לאט לאט.
מעבר לזה אם מפריע לכם עניין העקשנות שלה זה נושא נפרד ואפשר לעבוד עליו לחוד. למשל להציע לה פתרונות של פשרה, להראות דוגמא אישית וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרדנות אצל בת 4 וחציטל04/04/2011
בתי בת 4 וחצי השתנתה בתקופה האחרונה בעקבות אח חדש בן 11 חודש.
ככה ניראה לנו.
הפסיקה להקשיב למה שאנחנו מבקשים ממנה, עונה לנו בחוצפה, התחילה לכסוס ציפורניים, הגענו איתה לרופא בעקבות זיהום שעשתה לעצמה באצבע וביומיים האחרונים משאירה שאריות של פיפי בתחתונים. גמולה המון זמן, מעולם לא ברח לה.
מעניקים לה את כל תשומת הלב ומפנקים אותה תמיד. ילדה בוגרת ונבונה, מאד אוהבת את אח שלה ועוזרת לי המון בטיפול בו. אנחנו אובדי עצות לגבי ההתנהגות שלה ולא יודעים איך לפעול הלאה, בתי בגן עירייה, עם הגננת והסייעת אין מה לדבר, במילים יפות לא איכפת להן מכלום....אשמח לתשובה כיצד לפעול הלאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרדנות אצל בת 4 וחצי - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום טל,
מעניין שאתם מפרשים כסיסת ציפורניים ובריחת שתן כמרדנות. החוצפה אולי קשורה למרדנות שאר ההתנהגויות לא.
הבת שכם נמצאת במצוקה, כסיסת הציפורניים מעידה על חרדה. ייתכן שהיא לא מקבלת תשומת לב שמספיקה לה, והיא נדרשת להחזיק את עצמה לבד מבחינת ריגשית יותר מדי.
נסו להיות קשובים לצרכיה הריגשיים לצד העמדת גבולות ברורה. אם אתם לא מצליחים פנו להדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
