פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בני בן 10 חודשים בוכה ומסרב לאכול
    ענת
    25/04/2011

    היי,
    הבן שלי בן 10 חודשים, ךפני כשבוע הוא היה חולה עם חום , שיעול ונזלת, היום זה כבר עבר חוץ מנזלת קלה,
    אך הוא ב4 ימים אחרונים הוא בוכה המון , אני מנסה הכול , להאכיל , לקלח לשחק ואף להרדימו בעגלה , דבר שלא עשיתי איתו עד היום, הוא בד"כ היה נרדם לבד ואוכל בשעות קבועות.
    אני כבר עייפה ואין לי כבר סבלנות כלפיו, לצערי אני מודה בזה שאין לי כבר סבלנות,
    אני אחות מוסמכת במקצועי ואני עובדת עם אוכלוסיה עם פיגור שכלי, ובימים האלה אני מגיעה לעבודה בלי כוחות.
    לקחתי את הילד לרופא והם אומרים שזה כלום
    מה אני עושה ?????????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 10 חודשים בוכה ומסרב לאכול - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום ענת,
    העייפות שלך מובנת. אכן לילדים בגיל הזה לעיתים קשה לחזור לשיגרה לאחר מחלה. אם יש לך אפשרות חשוב שתנסי להשיג עזרה כדי שלא הכל יהיה עלייך כל הזמן. תקופת המעבר הזו לאחר המחלה היא טבעית לגמרי, והיא תעבור. לפעמים אפילו עזרה קטנה וזמנית, שמתבטאת בכך שמישהו יהיה איתו שעתיים כדי שאת תוכלי לנוח היא מאד משמעותית ומשנה את כל התמונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    ענת
    25/04/2011

    תאמת חמתי מאוד עוזרת לי איתו וכעת הוא איתה ככה שאני נחה קצת, אני רק לא מבינה למה הוא בוכה, וזה בכי ממש מעצבן , כמו צעקות, בהתחלה חשבתי שכואב לו משהו, אך לא מצאתי דבר
    וכאני מתעצבנת עליו , אחר כך אני מרגישה רגשות אשם על זה שאני לא יודעת לתפקד כמו כל אמא שצריך להיות לה סבלנות לבנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום ענת,
    זה לוקח זמן לתינוק להחלים, ולהסתגל מחדש לשיגרה. כל האימהות מאבדות סבלנות מדי פעם, זה טבעי ונורמלי. חשוב שתזכרי שעצם זה שהתינוק בוכה זה לא אומר שאת אמא לא טובה. יש תקופות כאלה, ואם לוקחים אותן בפרופורציות הן עוברות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנעות מקקי
    זק
    25/04/2011

    שלום,
    בני בן שנה ו 10 חודשים. סבל כבר מגיל חצי שנה בערך מצואה קשה ובעקבות כך מפיסורה. היינו בבדיקה רפואית ושללנו סיבה תזונתית, השתמשנו בפגלקס בהמלצת הרופא ואכן חל שינוי משמעותי בעקבות כך. לפני כחצי שנה בערך הפסקנו לתת פגלקס באופן קבוע אלא רק במידת הצורך. כיום המצב בהרבה יותר טוב, נראה כי הפיסורה עברה מאחר והוא אינו בוכה כאשר עושה קקי, אבל הרבה פעמים הוא אומר שיש לו קקי , ולא עושה. רואים שהוא מתחמק , ומנסה להחזיק את הקקי שלא ייצא. אני משערת שאולי בעקבות הפחד שנוצר אצלו מהכאב שסבל ממנו בעבר (חסר שקט ומתבכיין לפני עשיית הקקי, אבל לא בזמן המאמץ). לא ברור לנו מה עורר את העצירות מלכתחילה והאם יש כאן חלק רגשי שקשור להתנהלות שלנו כהורים מולו? כיום המצב מאוד מתסכל, כי גם אחרי לא מעט פעמים שעשה קקי ללא כאב, עדיין קיים פחד והימנעות. לפעמים נראה כי הוא מגיב כך במצבי סטרס או שינוי כלשהו.
    מה ניתן לעשות כדי להתגבר על התנהגות זו? לאיזה איש מקצוע מומלץ לפנות במידת הצורך?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המנעות מקקי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנעות מקקי - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום זק,
    אם אתם גרים באיזור המרכז, כדאי לכם לפנות למרפאת אם-תינוק בבית חולים איכילוב או למרפאת גיל הינקות של קופת חולים כללית ברוחב אורנסקי בפתח תקווה. אם אתם מאיזור אחר, נסו לטלפן לאחד המקומות האלה בכל זאת, אולי יוכלו לתת לכם הפניה מתאימה באיזור שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6.
    איילת
    25/04/2011

    למנהלי פורום שלום רב
    ילד שלי בן 6 והוא כל פעם מפתיע אותי עם התנהלגויות שונות שלא נראות לי הגיוניות.
    למשל : אתמול היינו בארוכת ערב אלצ משפחה במהלך משחק עם ילדה בת 7 הוא ניסה לשכנע אותה להכנס איתו למיטה, אחרי סירובה אמר שאם היא לא רוצה לשכב איתו זה אומר שהיא לא אוהבת אותו והם לא דיברו כל הערב ולא רצו לשבת באותו שולחן. גם בגן גננות מספרות שיש ילדה שהוא כל הזמ מתחבק ומתנשק איתה בפה... האם זה טבעי? כי לי נראה שהוא עובר את כל הגבולות המותר.
    כמו כן הילד כל הזמן מסרב לאכול אוכל שמציאים לו ואחר כך גונב שוקולדים ועוגיות למרות שאנחנו מחביעים אותם במקומות קשים להגישה כגון מעל המקרר, או בארון שבלי כיסא גם אני לא מגיעה לשם...חשוב לי לציין שהוא מודע לזה שאסור לגנוב, וגם שאסור לו הרבה ממתקים כי אביו חולה סכרנ נעורים ואנו מונעים ממנו ככל הניתם אכילת ממתקים...
    אני פשוט לא יודעת מה לעשות, אני לא יודעת איך להתמודד עם הילד.
    בבקשה תעזרו לי
    תודה מראש איילת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 6.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6. - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום איילת,
    אכן ההתנהגות שאת מתארת חורגת מהנורמה. כדאי שתפנו לטיפול שמשלב הדרכת הורים, בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך סמדר

    איילת
    25/04/2011

    אני יכלה לפנות אלייך? את מטפלת במקרים כאלה? אם כן מתי אני יכולה להתקשר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך סמדר - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום איילת,
    בודאי שאת מוזמנת לפנות אלי, אני מטפלת במקרים כאלה, את יכולה להתקשר החל ממחר בבוקר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שמקיאה עקב בכי
    רחלי
    25/04/2011

    שלום
    יש לי בת יחידה בת שנתיים לאחרונה החל אצלה שינוי בהתנהגות זה התחיל כשהיא מתחחילה לבכות היא עוצרת את הנשימה ומכחילה ואם היא מקבלת מכה אז היא עולה שלב ועוצרת נשימה ומאבדת הכרה(סיטואציה קשה מאוד) שאלתי לגבי זה ואמרו לי שזה מוכר וכול פעם שהיא עוצרת נשימה לצבוט אותה ולשפוך עליה מים(זה לא עוזר) עכשיו היא הוסיפה להתנהגות דבר נוסף כולפעם שהיא בוכה היא מתחילה להשתעל ולאקיה מספר פעמים(היא מקיאה מספר פעמים ביום)
    אנחנו לא יודעים מה לעשות הילדה מקבלת מאיתנו ומכול המשפחה תשומת לב מלאה
    אנחנו כבר אובדים עצות
    תוכלו לייעץ לנו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה שמקיאה עקב בכי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שמקיאה עקב בכי - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום רחלי,
    ההתנהגות הזו תדעך כאשר תפסיקו להתייחס אליה. כל עוד יש קהל היסטרי לעניין הזה זה הולך ומתגבר. פשוט להתעלם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה עם ילדה בת שנתיים
    ליבי
    24/04/2011

    הבת שלנו בת שנה ו11 חודשים
    ההתפתחות שלה לפי הספרים איטית וגם בהשוואה לילדים אחרים. הלכה לבד בגיל שנה וחודשיים, שן ראשונה צמחה לה בגיל שנה.רק עכשיו התחילה לומר כמה מילים. היא לא חוזרת אחרנו שאומרים לה תגידי אבא היא אומרת רק כמתחשק לה וזה לעיתים רחוקות מאוד. התקשורת איתה זה סביב הצבעות אם היא רוצה משהו היא מצביעה עליו ונוהמת
    עשינו לה בדיקת שמיעה והכל תקין.יש לציין שהיא כן מחקה תנועות אם אני מרימה ידיים אז גם היא מרימה הלילות איתה זוועתיים היא מתעוררת כל שעתיים ויכולה לצרוח שעתיים ללא הפסקה. הגננות בגן טוענות שהיא ילדותית לא רגועה ויש לה התקפות זעם מאחר והיא לא רגועה מוציאים אותה בשעת ריכוז החוצה כדי שתפרוק עצבים. להתקפי זעם שלה אנחנו שמים לב גם בבית אם היא לא מקבלת מה שהיא רוצה או כועסת על מישהו היא צורחת ורועדת כמו ויברטור (לעיתים רחוקות היא יכולה להרביץ ולנשוך)
    אין לה תחושת סכנה היא לא מקשיבה לנו.
    עוד דבר שממש מטריד אותי כשאנחנו הולכים לגן משחקים או לראות פרחים היא יכולה לשבת על הבוץ והחול ולאכול אותו כאילו זה הדבר הכי טעים שאכלה היא נהנית מהמרקם כולל אבנים. חשבתי לתת לה לאכול חול וכשהיא תבין שזה לא טעים היא תזרוק אבל היא אוכלת עוד.
    אנחנו רוצים לקבל עזרה כי אנחנו מותשים ודואגים לילדה אתם חושבים שפסיכולוג מוקדם מדי ייתכן ואנחנו עושים משהו לא נכון כך שהפסיכולוג יהיה בשבילנו או איזה עזרה תתאים לנו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה עם ילדה בת שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה עם ילדה בת שנתיים - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום ליבי,
    כדאי שתפנו למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים אליה אתם שייכים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה באחות קטנה
    אני
    24/04/2011

    שלום, יש לי בן בן 4.5 ובת בת כשנה. בני ילד מקסים וחברותי, ילד עדין וסובלני בדרך כלל אך עם אחותו הקטנה הוא ממש לא עדין. מאוד ברור לנו שהוא מקנא בה. הוא בא לנשק אותה ומועך אותה, נושך אותה. ואנחנו מאוד מתוסכלים מכך. נמאס לנו להעיר לו והרבה מהמגע שלו איתה מסתיים בכך שאני נאלצים להעיר לו. זה גם ברור שהוא עושה את ההתנהגויות האלה בעיקר בנוכחותינו.
    לאחרונה אנו מנסים לתת להם זמן לבד ולהשתדל לא להתערב. בגדול זה נראה ככיוון טוב אך גם אז הוא יכול לכסות אותה בשמיכה (בונה לה אוהל) ולהתיישב עליה או כל מיני דברים שממש מפחידים אותנו. קשה ואף מפחיד להתעלם ומצד שני לא ברור לנו איך לעשות שיהיה טוב ביניהם ושיסבול פחות.
    הוא אומר באופן ברור שהוא גם רוצה להיות תינוק, שהוא רוצה לינוק.
    אנחנו משתדלים מאוד לחזק אותו, לתת לו תפקידים והוא אכן מתפתח בהרבה כיוונים אך הכיוון הזה נשאר קשה ומתסכל אותנו. זה התעצם בחופשת הפסח בה בילינו זמן רב ביחד כמשפחה. אשמח לשמוע עצה. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאה באחות קטנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה באחות קטנה - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום לך,
    ייתכן שאתם לא נותנים מספיק מקום לרצון של הילד להיות תינוק. את מתארת שהו ארוצה להיות תינוק ולינוק ובתגובה את מתארת שאתם נותנים לו תפקידים, כלומר מצפים ממנו שוב להיות גדול. למה? למה לא לאפשר לו מדי פעם להיות תינוק, למצוץ מוצץ ולשתות מבקבוק, וכמו כן חשוב לתת לו זמן איכות עם אחד ההורים לבד מדי פעם. אל תדאגו, זה לא ימנע ממנו לגדול, ולא ישאיר אותו קטן, כל עוד זה נעשה במידה ולפי הצורך שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילדה בת 8
    לירון
    24/04/2011

    שלום רב,
    יש לי שלושה ילדים: בת 8, בן 4 ובת שנה ו-10 חודשים.
    בתי בת ה-8 מפחדת להשאר לבד באחד מחדרי הבית (כאשר אנחנו נמצאים בחדר השני), אלא אם כן דעתה מוסחת על ידי טלוויזיה או מחשב או שאחד מאחיה הקטנים נמצא איתה. .בשבועות האחרונים היא אף החלה להתעורר בלילות ולבוא אלינו למיטה. לאחר שבוע שכזה הכנו יחד טבלה של 7 לילות רצופים בהם היא היתה צריכה לישון כל הלילה במיטה על מנת לקבל הפתעה, וזה אכן עבד. אבל עדיין היא פוחדת ללכת להתקלח בערב כשאנחנו בסלון לידה והיא כל הזמן רוצה להיות בנוכחותנו (אנחנו בסה"כ גרים בדירה של 3.5 חדרים). מצד אחד אנחנו רוצים להתייחס אליה כבוגרת יותר ולתת תה ללכת לישון יותר מאוחר מאחיה, מצד שני קשה כשעדיין צריך להיות איתה במקלחת ואי אפשר להשאיר אותה בסלון לבד לרגע להתייחס אליה כבוגרת. אני מאד משתדלת לא לכעוס עליה, אבל לעתים זה פשוט משגע! האם זו התנהגות נורמלית? מה עושים עם ההתעוררויות בלילה? איך צריך להגיב כשהיא מתנהגת כך (הולכת אחרינו לכל מקום בבית כדי להיות בנוכחותנו)?
    יש לציין שדפוס ההתנהגות הזה גובר בשעות הערב, אך קיים במידה פחותה יותר גם במשך היום.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים אצל ילדה בת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילדה בת 8 - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום לירון,
    את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בתשובה המתייחסת לפחדי ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה

    לירון
    25/04/2011

    סליחה על הבורות, אבל איפה בדיוק נמצאת העמודה הזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום לירון,
    מעל השאלות ומתחת לפרטי מנהלות הפורום יש כותרת "שאלות נפוצות" צריך ללחוץ שם ואז מגיעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מינית
    אלמונית
    23/04/2011

    שלום רב. בתי (בת כמעט ארבע) החלה לאחרונה להביע התעניינות רבה בהבדלים שבינו לבינה . במהלך החודש האחרון "תפסתי אותה" בשלושה מקרים שונים נסגרת בחדרה עם חבר טוב שגדול ממנה בשנה, כשהם מראים אחד לשני את האיברים המוצנעים ואף "בוחנים" אותם בריפרוף (הכל בהסכמה ובחיבה הדדית). כיוון שאני בוגרת תואר ראשון בפסיכו', ולא ראיתי שום התנהגות חריגה, מעבר לשיחה בה הסברתי לבתי את חשיבות השמירה על רצונותיה ואבריה הפרטיים, לא התרגשתי מהנושא יתר על המידה.
    השבת שהינו אצל הוריי, ובתי לקחה את בן דודה למשחק מחבואים מחוץ לבית, בו (לראשונה איתו) שיחקו בלהכיר את הגוף אחד של השני. מעבר לתדירות של המשחק (פעם שלישית תוך פחות מחודש), הפעם אחייני (לא יודעת ביוזמת מי) במהלך המשחק עשה עליה פיפי וכל בגדיה נרטבו. שניהם לא ייחסו למאורע חשיבות מיוחדת ואף המשיכו לשחק בנעימים עד שבני הדודים הבוגרים יותר "גילו אותם". אחי כעס עד מאוד על בנו ואני הייתי בהלם מוחלט. האם זה טבעי כחלק ממשחקי "היכרות השוני בין המינים"? האם זה לא מוגזם או מעיד על משהו מעבר לסקרנות בריאה? בתי טוענת שהיא ראתה את זה אצל ילד מהגן. אני כעסתי מאוד ושוחחתי איתה ארוכות בנושא, ואף חקרתי אותה לגבי מה בדיוק נעשה ב"משחק המחבואים" (לכינויה). בעלי, למורת רוחי, בחר בשיטה של ענישה קשוחה, מה שהפחיד ודיכא אותה נורא, וגרם לה להישבע שיותר לא תראה לאף אחד את אבריה המוצנעים. א. אנא התייחסו למקרה עצמו. האם הוא חריג? ואם כן, מה עלי לעשות? ב. אני מקווה שהתגובה הקשוחה של בעלי לא תעשה נזק בלתי הפיך בהסתכלות של הילדה לגבי חקירה טבעית ומיניות, שאחרי הכל הם טבעיים ואף יהוו חלק חשוב בחייה העתידיים, ואם כן, מה עליי לעשות על מנת למזער את נזקי תגובתו? (איתו לא ניתן לדבר). אנא עזרתכם הדחופה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות מינית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש להוסיף

    אלמונית
    24/04/2011

    אוסיף ואציין שבתי ובן דודה הם חברים טובים בני אותו גיל (4 לערך). שניהם ילדים מתוקים ובריאים ברוחם ובנפשם, מלאי תמימות וחן, שלעולם לא נחשפו לתוכן או התנהגות מינית. ויש לקחת בחשבון את האפשרות שתוך כדי "המשחק", כאשר הראה לה את איבר מינו, ברח לו פיפי כשהיא בקרבתו, ולכן היא נרטבה. בתי, שבדרך כלל משתפת אותי בשמחה בכל דבר, לא הסכימה לנדב שום מידע בנושא כאשר נשאלה על כך ונאטמה לגמרי לאחר שראתה את התגובות וההמולה שעורר הנושא ע"י כל הסובבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש להוסיף - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום לך,
    קודם כל נראה לי שכדאי לתת לרוחות להרגע. אפשר לדבר עם הילדה על כך שהיא בטח נבהלה מהתגובה והיא ממש לא התכוונה למשהו רע. וזהו. בתקופה הקרובה פשוט להיות אמפתית לקושי שלה מהעניין שנוצר סביב המיניות.
    משהו בקביעתך הנחרצת שהם מעולם לא נחשפו לתוכן או התנהגות מינית קצת משונה בעיני. כמובן שזה לא הכרחי שהם אכן נחשפו, ואכן ייתכן שכל העניין ראשיתו במשחק תמים שהסתבך, אבל מאיפה הנחרצות? מהיכן את יודעת? אם לא היית קובעת את זה בצורה כל כך נחרצת, הייתי פחות חוששת שאולי יש משהו שאת מנסה להכחיש קודם כל מעצמך, כי הוא נורא מבהיל.
    לכן, אחרי שכל העניין יירגע, הייתי מדברת עם הילדה ברוגע, ומדגישה שוב שזו לא האשמה כלפיה, אבל כן הייתי בודקת האם והיכן נתקלה בדברים שקשורים למיניות. ואם כן באיזה אופן.
    מעבר לכך כדאי להתעניין בחנויות ספרים לגבי ספרי ילדים שמסבירים לילדים בגילה כיצד באים ילדים לעולם ועל גוף האדם וההבדלים בין המינים ומנסה לתת לה הסבר מסודר, ישרגיע חלק מהסקרנות, שהיא אכן טבעית ובמקום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכולת לקבל כישלון, אי הצלחה
    חביבה שלום
    23/04/2011

    בני בן 8 בכל משחק שיש בו ניצחון . ברגע שיראה שהוא לא בדרך לניצחון הוא יכעס ויהיה מצוברח... כיצד מסבירים שהמשחק עצמו הוא מהנה... ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכולת לקבל כישלון, אי הצלחה - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום חביבה,
    קודם כל מראים דוגמה אישית, כשאתם משחקים איתו, והוא מנצח, חשוב איך אתם מגיבים, איך אתם עושים צחוק מההפסדים שלכם והטעויות שלכם גם במשחק וגם בסיטואציות בחיים. בנוסף חשוב לתת לו חיזוקים, בחיי היום יום פחות על תוצאות ויותר על עצם המאמץ. וכמובן לבדוק האם בסתר ליבכם יש לכם ציפייה למושלמות ולהישגים ממנו, והאם הוא חש צורך להיות כל הזמן מושלם, בין השאר עקב כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכנה לעשות קקי בשירותים
    חנית
    23/04/2011

    ביתי בת שנתיים ו-7 חודשים,בגיל שנתיים גמלנו אותה מפיפי ולאחר מס' חודשים מקקי,לפני חודשיים הילדה הפסיקה לעשות קקי בשירותים וכרגע עושה רק בתנאי ששמים לה חיתול, גם זה לאחר שהיא מתאפקת ודופקת את הבירכיים בריצפה בצורה מפחידה,הדבר מלווה בבכי וצעקות עד שהיא מצליחה לעשות,אני רוצה לציין שגם בקקי רך הדבר חוזר על עצמו,אנחנו לא יודעים מה לעשות עיזרו לנו בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכנה לעשות קקי בשירותים - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום חנית,
    את מוזמנת לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בתשובה שמתייחסת לשאלה ששאלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מחושך
    מירי
    23/04/2011

    איך מסבירים / מטפלים בילד בן 8 שפוחד מחושך , לא רק שהולכים לישון בלילה ..למשל ללכת לחדר לבד שאין אף אחד למרות שיש אור ..הוא רוצה ליווי
    מה עושים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מחושך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מחושך - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום מירי,
    את מוזמנת לעיין בעמודת שאלות נפוצות בשאלה שמתייחסת לפחדי ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 2 ו-9 חודשים שנולדה לו אחות
    רוני
    23/04/2011

    בן שנתיים ו9 חודשים, לפני חודש נולדה לו אחות, ויש לו אח בכור בן 6. מאז הלידה החל להכניס בקביעות שרוול לפה, חולצה ואפילו את קצה הגרב. זה קורה בעיקר כתגובה לעלבון. יש לציין שמבחינה התנהגותית בתחילה היה במשבר מהלידה (התקפי זעם והתעוררות בלילה עד 3-4 פעמים), אבל זה חלף לפני כשבוע והיום הוא מאושר ועליז כל היממה. רק תופעת הלעיסה לא חלפה.
    באופן כללי, הוא ישן עם מוצץ רק בלילה (אינו ישן צהריים), אחרי שהיה שם מוצץ הרבה בבית מהלך היום, וגמלנו אותו בקלות ממוצץ ביום כחודש וחצי לפני הלידה. ממוצץ מחוץ לבית, נגמל כבר בגיל שנה וחצי.
    ברור לנו שזה ביטוי לקושי שהוא חווה, למרות שהוא מקבל המון תשומת לב, וגם אבא בבית רוב היום. כשאנו מעירים לו הוא מפסיק ללעוס את השרוול, ולא עושה מזה עניין. שאלתנו האם בכלל להעיר לו או להבליג כי הוא זקוק לזה? אנו מפחדים שזה יהפוך להרגל קבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 2 ו-9 חודשים שנולדה לו אחות - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום רוני,
    ייתכן שהגמיה מהמוצץ לפני הלידה לא הייתה מתאימה מבחינתו. לא נורא. קודם כל לא הייתי מתערבת ישירות בעניין מציצת השרוול. זה לא יישאר לנצח. הייתי נותנת לו להיגמל מזה בקצב שלו. כן הייתי בודקת עוד דרכים שבהן אפשר ללמד אותו להרגע. למשל אם אתם מבינים שזה קורה עקב עלבון, זה יפה ששמתם לב, עכשיו חשוב ללוות את העלבון שלו במילים שיעזרו לעבד את העלבון ולהתגבר עליו, בשלב זה יחד עם מציצת השרוול, אל תילחמו בו. אבל אפשר להגיד דברים כמו: "זה היה לא נעים, נעלבת" אם אתם חושבים שהוא נעלב בצדק, תנו לו גיבוי, תגידו לו שהוא צודק, תנו לו דרכים לפתור את הסיטואציה כמו לדבר מי שהעליב אותו, או אם זה אתם - התנצלו והודו בטעות. אם אתם חושבים שהעלבון שלו לא הכרחי - דברו איתו, תנו לו כלים להבין אחרת את הסיטואציה, הציעו לו משהו נעים יותר לעשות כדי ללמד אותו להסיח את דעתו ולא להתחפר בכאב וכו'. אני מאמינה שעם הזמן השרוול ייהפך לפחות רלוונטי עבורו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיקים אצל ילדה
    יניב
    23/04/2011

    שלום רב,

    ביתי הבכורה בת 8 וחצי. לפני כשנה התחילו להופיע אצלה טיקים באזור האף והפה. היא עושה אותם בלי מודע ולא שולטת עליהם. בתחילה זה היה לעיתים רחוקות אך כעת זה ממש מפריע לה היות והתדירות עלתה והתחילו להעיר לה ולשאול אותה בנושא. היא אומרת לנו שאין לה שליטה על זה ואני בטוחה שתגובות הסביבה מפריעות לה.
    לאחר התייעצות עם פסיכולוגית ילדים (3 מפגשים איתנו ההורים + 2 מפגשים עם הילדה), בהם היא התרשמה כי הילדה חכמה, נעימה, יצירתית, חברותית וכו' אך לא מצאה סיבה לכך - היא יעצה לנו לא להעיר לה על הטיקים ולתת להם לחלוף מעצמם. בינתיים התדירות רק עולה ועולה ולא ניתן למנוע את תגובות הסביבה אשר משפיעות על הילדה, זה מפריע וכואב גם לנו ההורים ולא הייתי רוצה שיהיו לה משקעים או שיפגע הבטחון שלה.
    איך ניתן לעזור לה? האם שיטת ההתעלמות היא אכן הדבר לסוגייה זו?

    תודה וחג שמח,
    הורים מודאגים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיקים אצל ילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיקים אצל ילדה - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום יניב,
    באמת אין טעם להעיר לילדה על משהו שהוא לא בשליטתה. עם זאת התעלמות מוחלטת מכך שיש בעיה גם לא בהכרח תעזור. קודם כל כדאי ללכת לבדיקה אצל נוירולוג.
    אם אין שום בעיה נוירולוגית, ייתכן שהדבר קשור לחרדה ולמתח ולכן הייתי חוזרת לטיפול פסיכולוגי, אולי טיפול שמשלב שימוש בביופידבק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה ילדותית
    א
    23/04/2011

    שלום
    חברה שלי מזה כשנה מתנהגת בילדותיות כלומר אינפטיליות. מדובר בבחורה בת 25 ללא חברים המשחקת בבובות. מבחינה מנטלית מפותחת כילדה בת 13.
    כדוגמא תחביב אהוב עליה הוא לשחק בבובות ולאסוף אותם, למרות גילה.
    היא רגישה מאוד ואינה מקבלת שום שינוי אלא מסתגרת ובוכה, נמנעת מלצאת ללא מלווה (אני או אמה)

    שאלתי האם ניתן לעשות משהו בנידון במקרה שילדה/אישה זו אינה אפילו מסוגלת לעבוד בעבודה רצינית (עובדת כ3 שעות ביום). היא כבר עברה טיפול שלא עזר לה כטענתה.

    תודה לעוזרות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברה ילדותית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה ילדותית - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום לך,
    זו לא שאלה שנוגעת לפורום ילדים.מבוגרים ילדותיים הם בכל זאת מבוגרים. שנית, בדרך כלל, לצערי, אין פטנט כזה שתשובה פסיכולוגית בפורום תפתור בעיה שטיפול פסיכולוגי לא פתר.
    שלישית, הייתי בודקת האם הבעיה היא רק עם החברה שלך או בקשר שלה עם אמה (או שני ההורים), שמצד אחד מאוד לא מרוצה מהילדותיות של בתה אך מצד שני לא ממש משחררת אותה לגדול. במקרה כזה, טיפול בבת בלבד אכן לא יעזור ויש צורך בטיפול שמערב את ההורים. ייתכן גם שיש צורך במעורבות פסיכיאטרית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    א
    25/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פג
    חסוי
    23/04/2011

    שלום,

    בני בספטמבר יתחיל ללכת לגן והוא יהיה בן שנתיים וארבעה חודשים. שאלתי היא האם אני אמורה לעדכן את הגננת שנולד פג ? כיום הוא ככול הילדים ולא נראה עליו שנולד קטן.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פג - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום לך,
    תראי אין תשובה של נכון או לא נכון. כנראה שיש לך התלבטות ואת לא מתארת אותה.את שואלת את השאלה מתוך ציפייה שיש תשובה מלמעלה שתפתור לך דילמה מסויימת. לצערי זה לא עובד ככה. אני יכולה לנסות לשער שאת מצד אחד לא רוצה ליצור סטיגמה אצל הגננת ולתת לילד שלך התחלה כמו כולם אך מצד שני את חוששת שיהיה לו קשה ואת רוצה שהיא תהיה מודעת לקשיים שלו כדי שתוכל להגן עליו ולהתאים את האתגרים ליכולת שלו.
    פגות, כמו שאת בטח יודעת לא נבחנת רק בגודל גופני אלא בעיקר בקשיים התפתחותיים ועיכובים שונים. השאלה אם מתוך ההכרות שלך עם הבן שלך את מתרשמת שיש לו קשיים, ועד כמה הם מהותיים, והשאלה גם אם מתוך ההתרשמות שלך מהגננת, את חושבת שמדבור באשה פתוחה וסבלנית שאפשר לדבר איתה ושיכולה להגמיש את דיעותיה. בהתאם לשתי השאלות האלה כדאי לך לנסות ולגבש החלטה.
    אם יש קשיים,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פג המשך

    חסוי
    26/04/2011

    אין קשיים התפתחותיים הוא ככול הילדים בגילו ויותר מזה
    אז אני מבינה שאין מה לספר לגננת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פג המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום לך,
    על פניו לפי מה שאת מספרת ייתכן שלא. בכל זאת הייתה לך התלבטות וייתכן שיש בזה יותר מזה, אני עדיין לא יודעת למה התלבטת ואם יש סיבה בכל זאת, שחשבת עליה ולא פירטת שכן תדברי עם הגננת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום