פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חוסר ביטחון
    אמא
    26/04/2011

    בני בן 4 והוא ילד סנדויץ,הוא קצת מופנם וביישן אני ובעלי מנסים למצוא דרך שיתגבר על הבושה ועל החוסר ביטחון אך לשווא. איך אפשר לגרום לילד להיות בעל ביטחון ולא חסר ביטחון מלבד חיזוקים ועידוד. האם חוסר ביטחון הוא מולד או רק נרכש?אשמח לתגובה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר ביטחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר ביטחון - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום לך,
    חוסר ביטחון, כמו כל תכונה, הוא כנראה גם וגם. גם מולד וגם נרכש. בודאי שאתם יכוים להשפיע על כך רבות. חשוב לתת חיזוקים על עצם המאמץ ולא על התוצאה של מה שהוא עושה ובכל לתת חיזוקים סתם ולא רק עקב משהו, ואם אתם לא מציחים אולי כדאי ללכת לייעוץ כדי להבין טוב יותר ממה חוסר הביטחון נובע ספיציפית במקרה שלכם ומכאן נגזרות גם דרכי הטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסכול כתוצאה מאי הצלחה
    שירה אברג'יל
    26/04/2011

    שלום רב,
    בני בן החמש נורא מתוסכל ובוכה כשלא מצליח לכתוב לדוגמא אות או מספר נכון או כשמפסיד במשחק,
    כיצד יש להגיב במקרה כזה?
    על אף נתינת הדוגמא האישית הוא בוכה , וחשוב לי שלא תיתפס בעניו כתיבת האותיות או מספרים כמשהוא הזכור לו באופן שלילי.
    יש דרך לעזור בעניין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תסכול כתוצאה מאי הצלחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסכול כתוצאה מאי הצלחה - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום שירה,
    אפשר לנסות להסביר לו שתמיד אפשר לתקן, להראות לו איך עושים את זה, לשחק איתו, להפסיד בכוונה לפעמים, לקחת את זה בהומור, ולבדוק עם עצמכם האם יש לכם ציפיות רבות ממנו להישגיות שמלחיצות אותו. כמו כן חשוב לתת לו חיזוקים על המאמץ ולא על התוצאה בכל דבר שהוא עושה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי שלום רב
    ליאור
    26/04/2011

    היי שמי ליאור במקצועי מדריכת כושר ומאמנת אישית,
    אני מאוד מתעניינת לשלב לימודים של פסיכולוגיה לילדים, אני רואה בחדר כושר מקרים שונים ( אנו עובדים עם ילדים צעירים מאוד) ומאוד מזדהה ( בעברי הייתי חלק מהעולם האכזרי של הפרעות אכילה).
    הייתי רוצה לשאול איפה ואיך לומדים?
    תודה מראש :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי שלום רב - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום ליאור,
    כדי לעבוד בעבודה כזו צריך ללמוד תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה קלינית או בעבודה סוציאלית קלינית ולצבור ניסיון בבריאות הנפש, או בהתמחות של פסיכולוגים כ-4 שנים או כעובדת סוציאלית בבריאות הנפש. מדבור במסלול שלוקח בין 8 ל-10 שנים, הוא לא פשוט ולא כולם מצליחים לעבור אותו עד הסוף.
    אם זה מעניין אותך את יכולה להתחיל להתעניין באוניברסיטאות ובמכללות המוכרות לגבי תואר ראשון באחד מהמקצועות האלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרביצה לעצמה ונושכת
    חן
    26/04/2011

    בתי בת שנה ושבעה חודשים ילדה מקסימה חמה אוהבת וחייכנית החודש וחצי האחרונים אנו שמים לב שהיא מרביצה לעצמה בחוזקה בראש.ניסיתי להסביר לה שהיא ילדה טובה וללטף במקום להרביץ ניסיתי להרים קול ולכעוס /להסיח את דעתה אך לשווא.
    בנוסף היא נושכת אותי ולפעמים ילדים בגן היא מגיעה להתרפק עליי אני עומדת ועוד לפני שאני מגיבה היא פשוט נושכת .ניסיתי לעשות כאילו אני בוכה ,ניסיתי לכעוס ולהסביר שאסור לנשוך אך לשווא.
    מה עושים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרביצה לעצמה ונושכת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרביצה לעצמה ונושכת - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום חן,
    באמת ללטף במקום להרבית זה לא נותן לה פיתרון, כיוון שמה שאת עושה במילים האלה זה בעצם אומרת לה שאין מקום לתוקפנות שלה. אבל בכל זאת יש תוקפנות, אז מה היא אמורה לעשות איתה?
    תוקפנות היא דבר טבעי, ואפילו חיובי אם עושים בו שימוש נכון. ללא תוקפנות אין בעצם אמביציה, הישגים. תחרות ועוד דברים לא כל כך שליליים שדוחפים אותנו קדימה בחיים. לכן במקום להגיד לה ללטף, אפשר לתת לה למעוך כדור ספוג, או להרביץ לבובה, או לנסות להמשיג במילים את הדבר שלדעתך בגללו הרביצה לעצמה בראש, אולי היא מתוסכלת כי לא קיבלה ממתק, אולי היא כועסת על משהו. מעבר לזה קחי בחשבון שהיא ילדה מאוד קטנה. ילדים בגיל הזה נוהגים לנשוך, הם לא מודעים לכאב שנגרם לאחר ולוקח זמן עד שהם גדלים וזה יותר מובן להם. לכן אין טעם להיות מתוסכלת, צריך סבלנות עד שתגדל קצת ותבין יותר, ובינתיים לנסות לתת לה כלים למצוא מוצא מקובל יותר לתוקפנות שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בכיתה
    אמא
    26/04/2011

    שלום

    בתי בת 11, לומדת בכיתה ו'. בכיתה ה' היא עברה בית ספר ותהליך ההשתלבות שלה לא היה מושלם. היא התביישה להשתלב ולדבר בפני החברות החדשות ומיום ליום התרגלה לא למר דבר וכך נשארה וכיום מילדה שיודעת לדבר יפה, עם עבר חברתי טוב מאוד, הפכה לדג בכיתה.
    כך שנה וחצי היא נחשבת לילדה השקטה בכיתה, שלא מדברת, שלא עונה לאף אחד שמתביישת מכולם, אבל זאת לא בעצם היא האמיתית.
    אציין כי בתי ילדה מתוקה שאינה דוחה את חברותיה ובחברת בנות כיתה מבית ספרה הישן היא "פלפלית". ברור לי שיש לה בעיית בטחון עצמי, אך אינני יודעת מה עוד לאמר בכדי לעזור לה.היא אומרת שהיא ממש סובלת בכיתה,עצם העובדת שהיא מתחזה לאחרת, שהיא לא היא, מעצם היותה שקטה, מכך שהיא לא יכולה פתאום לבוא ולהיות אחרת,היא לא יכולה פתאום להשתנות, פתאום לדבר, לצעוק. היא כל הזמן חוששת ממה שיאמרו ומה שיחשבו. כתוצאה ממעגל הקסמים שהיא נמצאת בו, היא מוצאת עצמה רב הזמן בודדה.
    בתי כל הזמן מודאגת, כל הזמן חושבת, היא כ"כ לא רוצה להיות בבית הספר וכל היום עוסקת במחשבות ולא מגיעה לפתרון.
    זה כבר נמשך יותר מדי זמן. אני חוששת שהדבר ישפיע עליה לא טוב וכואבת את כאבה ולמרות שזו השנה האחרונה בבית הספר הזה, הייתי שמחה אם הייתה מעבירה את החודשיים הנותרים בתחושה טובה יותר.

    אשמח לעצה. אמא מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה בכיתה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בכיתה - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום לך,
    אולי ניתן לחשוב ביחד איך להתחיל בקטן, כלומר לא לחשוב בגדול ומפחיד איך להתחיל לדבר בכיתה ליד כולם אלא לחשוב בהתחלה על ילדה נחמדה אחת שאולי היא יכול להרגיש נוח יותר ליצור איתה קשר לאט לאט בהפסקה, ולהמשיך משם.אפשר לחשוב ביחד על נושאים משותפים לשיחה - תכניות טלוויזיה, אופנה וכו'.
    לקראת שנה הבאה והמעבר לחטיבה הייתי שוקלת לפנות איתה לטיפול קצר מועד בחרדה חברתית כדי לחזק אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת מבני בן החמש
    מירב
    26/04/2011

    יש לי בן מקסים בן 5, יש לו אח נוסף בן שנתיים וחצי.
    מאז שאחיו נולד החלה הידרדרות ביחסים בינינו. בזמן האחרון אנחנו מגיעים לפיצוצים אישיים ואני כבר לא יודעת איך להתגבר על זה.
    הוא לא מקשיב כשאומרים לו לא, מרבה להתפרע, להציק לי, מרבה לשאול שאלות אחת אחרי השניה שאם זה לא היה מציק, הייתי אומרת שהוא סקרן.
    כל פעם שהוא צריך ללכת לישון, זה נגמר במריבה כי הוא רוצה מים, אחר כך משחק, אחר כך שאלה, פיפי וכו' עד שאני מאבדת את הסבלנות לגמרי.
    אני מרגישה שאני מאבדת אותו, נאמרות מילים קשות שלי כלפיו והדבר היחיד שאני רוצה ממנו זה שיהיה בשקט, שיניח לי לנפשי.
    מה עושים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיואשת מבני בן החמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת מבני בן החמש - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום מירב,
    נשמע שמצד אחד בנך מעוניין בתשומת לב ממך, את לא פירטת אבל ייתכן שתשומת הלב הזו לא ניתנת בדרך אחרת אלא רק אם הוא מציק, ומצד שני ייתכן שקיים אצלך גם קושי להציב גבולות.
    חשוב שתנסי להבין גם את נקודת מבטו, ייתכן שבעיניו הוא איבד את המרכזיות שלו בבית, אוי הוא מרגיש שהרבה פחות קשובים אליו, שאם הוא לא ינדנד ממש המון אפשר כמעט לשכוח מקיומו. לכן חשוב לנסות לתת לו התייחסות יזומה, לפני שהוא מתחיל להציק ועל דברים אחרים, חיזוקים חיוביים על דברים נחמדים שהוא עושה, זמן איכות לבד, וכו', וכן להשתדל להתעלם מהתנהגויות שליליות. כלומר כשאת מזהה "הצקה" להגיד לו די, פעם אחת ופשוט לנסות לא להתייחס לזה, לא להביא לו מים או לענות לו על שאלות לפני השינה, לא להתרשם מההתפרעות שבאה בעקבות זה, אם זה לא יניב עבורו תוצאות הוא יחדל מזה עם הזמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהתנהגות
    אמא מיואשת
    26/04/2011

    הבן שלי בן ה- 5 מקלל,מכה ,מתחצף,אין לי כבר שיטה עליו אני מרגישה מיואשת מתחננת לעזרה.
    לפני כשנה נולד לו אח קטן וניסיתי הכל אבל ממש הכל שלא יקנא,כשרק נולד לא היתה בעיה עכשו שאחיו בן שנה הוא השתנה לחלוטין ,ניסיתי לדבר איתו הרבה פעמים ולהסביר לו שאמא אוהבת אותו ,אני משתדלת לעשות לו זמן איכות איתי לבד לפחות פעם בשבוע וכלום לא עובר הוא מכה את האחים שלו ,מקלל אותי ואת בעלי.חשוב לציין שהכל התחיל לפני חצי שנה קודם לכן הוא היה ילד מקסים, והגרוע מכל שהיום הוא החליט שאם אני לא נותנת לו ארטיק הוא פשוט הולך לכביש וככה הוא עשה בלי הרבה בעיות ,זאת לא פעם ראשונה שהוא עושה את זה כולי פחד, מיואשת ולא יודעת איך להתנהג איתו,אני מרגישה שהילד עובר משהו .אני מבקשת את עצתך בדחיפות.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי בהתנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהתנהגות - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום לך
    לא הבנתי מדוע את אומרת שעשית הכל כדי שלא יקנא. את לא באמת יכולה למנוע מילד להרגיש רגשות שליליים. זה טבעי ונורמלי ולא סוף העולם. בודאי שהוא מקנא. לא מתפקידך ולא מיכולתך למנוע ממנו לקנא, אלא את אמורה לעזור לו להתמודד עם הקנאה, להבין שהיא טבעית, שמותר לקנא, אסור אומנם להרביץ אבל מותר להרגיש רגשות שליליים ומותר אפילו לבטא אותם במידה. במילים, בציורים, בבכי לפעמים וכו'. כמובן שזה טוב שנתת לו זמן לחוד וכו'. אבל אם את חשה שאם הילד שלך מרגיש רגשות שליליים זה אומר שאת אמא לא מספיק טובה,אז נוצר מצב שהוא לא מקבל ערוץ לבטא אותם, ואז הם מצטברים אצלו ויוצאים הרבה יותר חזק.
    חשוב שתתני לו גיטמציה לכעוס ולקנא, דברי איתו על כך שלפעמים כולנו מרגשים דברים לא נעימים, וזה בסדר זה מותר, כל הילדים הבכורים מקנאים לפעמים באחים הקטנים, וגם האחים הקטנים מקנאים בגדולים, וזה בסדר לגמרי. במקביל חשוב כמובן להמשיך להקדיש לו זמן איכות וגם להציב גבולות בצורה סמכותית וברורה. אם את לא מצליחה כדאי שתפני להדרכת הורים מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    אמא מיואשת
    27/04/2011

    איך אני פונה להדרכת הורים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום לך,
    זה תלוי באיסור המגורים שלך ובהעדפה שלך האם לפנות באופן פרטי או למרפאה ציבורית. בעיקרון יש לך אפשרות לפנות לאחת ממנהלות הפורום שעובדות באיזור שלך, אם יש כזו, או לפנות לפסיכולוגית בית הספר לבקש המלצה על פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים ונותן הדרכת הורים באיזור שלכם או מרפאה ציבורית באיזור.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וקצת
    מאיה
    26/04/2011

    כל פעם שהוא מתרגז שמשהו לא מצליח לו (במשחק למשל) הוא מתחיל לנענע את הראש מצד לצד בטרוף, תופס את הראש עם שתי ידיים כמו קריז כזה ומושך את השיער ומרביץ לעצמו בפנים.
    זה נורמאלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וקצת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וקצת - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום מאיה,
    האו עדיין קטן ואין לו כלים אחרים להביע את התסכול שלו. נסו לבדוק אם אתם לא מפעילים עליו לחץ גדול מדי להצלחה ולהישגים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת לימודים
    מיכל
    26/04/2011

    שלום רב.
    אני מאוד מודאגת לגבי בתי בת שש וחצי תלמידה בכיתה א'. ילדה שהיתה תמיד מאוד מפותחת, ורבלית ואינטלגנטית. מאז שעלתה לכתה א' השתנתה בצורה בלתי רגילה. אני רואה שמאוד קשה לה ללמודוזאת למרות שהיא שולטת בחומר. יש להישגים יפים אבל זה לא מה שחשוב. מה שחשוב זה המצב הנפשי שלה. היא מאוד מוטרדת מלימודים, חסרת ביטחון ויש לה חרדה ממבחנים. היא כל הזמן אומרת: "אני לא אצליח", "אני טפשה" וכדו'. למשל אתמול לאחר שהשכבתי אותה לישון כעבור כעשר דקות היא באה לחדרי ולחשה לי באוזן: "אמא, מחרותיים חוזרים ללימודים ויהיו מבחנים. אני כל הזמן חושבת על זה ולא יכולה להרדם". הלכתי איתה לחדר ואמרתי לה" אין לך ממה לחשוש. כבר עשית מבחנים בעבר והצליחת. כשיקבע מועד למבחן אני אעזור לך להתכונן כמו שאנחנו עושים תמיד והכל יהיה בסדר". ואז היא שינתה נושא ואפילו התחילה לצחוק. לפני שיצאתי מהחדר שוב אמרתי לה שהכל יהיה בסדר בבית ספר. והיא אמרה: "למה את מזכירה לי את זה?". זאת אומרת שהיא לא נרגעת אלא פשוט מדחיקה את הדאגות שלה לזמן מה. היא כל כך מוטרדת ומתוסכלת. מה עושים? כל יום שהיא יוצאת מהבית ספר היא מאוד עצבנית מצד אחד ומאוד רגישה מצד שני. נראה כאילו היא בזמן הלימודים היא נמצאת לחץ איסטרי. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת לימודים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברצוני להוסיף

    מיכל
    26/04/2011

    שאני לא משדרת לה שיש לי ציפיות להשגים גבוהים והיא תמיד מקבלת המון חיזוקים על התהליך עצמו ולא דווקא על התוצאה. אך נראה שלה יש ציפיות גבוהות מעצמה ואם היא נכשלת היא ממש סובלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 דואג להורים
    רועי
    26/04/2011

    בננו בעוד מספר ימים יהיה בן 4. בשבועות האחרונים החל לעתים קרובות לומר שהוא "דואג לנו". אם מישהו מאיתנו יצא לזמן מה, או שהשארנו אותו אצל חברים או אצל ההורים. בעבר, יש לציין, היה קל פרידה בצורה חריגה, ומגיל מאד צעיר נשאר בשמחה לישון אצל סבים, דודים, חברים, ובערב עם בייביסיטר וכו' (זה לא קרה הרבה, אבל כשקרה לא היתה בעיה).

    ה"דאגה" לא כ"כ הדאיגה אותנו, היה נראה יותר כאילו למד קונספט חדש ותירגל אותו. לפני כשבועיים ביקש ביוזמתו לישון אצל בן-דוד שלו, ובבוקר אחותי אמרה שהיה לו לילה קשה, ובא אליה בלילה ואמר שהוא רוצה אלינו, ולפני מספר ימים ביקש לישון אצל הסבים ואחרי כמה שעות אמר שהוא מתחרט ובאנו לקחת אותו הביתה.

    גם זה לא היה נראה מאד חריג, אבל היום התקשרו בצהריים מהגן שהוא כל היום בוכה (בד"כ ילד שמאד ממעט לבכות ומאד מלא שמחת חיים), ואומר שהוא דואג לאמא שלו, וסירב ללכת לישון בצהריים. אמר שילך לישון אם אמא תדבר איתו, אבל גם אחרי שחיברו ביניהם טלפונית המשיך לבכות, בסוף נרדם. אמא לקחה אותו מוקדם הביתה וכשהגיעו אמר שהוא דואג לאבא, וביקש להתקשר לדבר איתי. אמר לאמר שגם כשהוא ישן הוא דאג לה.

    לא קרה שום ארוע חריג לאחרונה. יש ארוע חריג באופק, בקיץ אנו עוברים לשנתיים לארה"ב, הוא מודע לזה היטב ומדברים על זה הרבה. יומיים-שלושה אחרי שהודענו לו היה נראה שהוא קצת מוטרד ומדוכדך (גם מצמץ הרבה, זה עבר) אבל מאז נראה שהוא מדבר על זה בשמחה ומתלהב מדיבורים על דברים שיהיו באמריקה, כך שאני לא יודע אם יש קשר, אבל מציין זאת כנתון רקע.

    אשמח לשמוע דעה מה פשר הדאגות ואם זה עניין חולף ואיך אפשר להסיר את דאגותיו.

    רועי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 דואג להורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד נקודה

    רועי
    26/04/2011

    מאז חנוכה, עבור בפורים אבל הרבה יותר מאז שהתחילו לדבר על פסח, מאד מאד עסוק בענייני מלחמות, מי נלחם במי ומי הורג את מי ושואל הרבה שאלות למה אלה הרגו את אלה וכד'. מה קרה לפרעה ומה קרה לזה ולהוא ולמה הם כבר אינם וכד'. שואל אם נכון שהיום כבר אין מלחמות וכל הדברים האלה היו לפני הרבה שנים (ואנחנו עונים שיש פחות אבל עדיין יש לפעמים, אבל מנסים שלא יהיה וכן הלאה וכן הלאה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה לניתוח בחו"ל ילדה בת 5
    א
    26/04/2011

    שלום,
    ביתי בת ה 5 עתידה לעבור ניתוח לב בארה"ב
    שאלתי היא כיצד עליי להכין אותה נפשית לקראת הניתוח?
    מה המועד מראש שעליי להכינה?
    באילו פרטים כן או לא לשתף אותה?
    כיצד עליי להכינה לקושי בשפה ולהתמודדות בסביבה לא מוכרת?
    בנוסף שני ההורים נוסעים יחד איתה ומשאירים פה את אחיה בן ה 6
    כיצד עלינו להכין אותו לקראת פרידה של 3 שבועות לצורך הניתוח?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה לניתוח בחו"ל ילדה בת 5 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/04/2011

    א שלום,
    ילדה בת חמש יכולה להשתמש בדמיון כדי להתכונן במעט למה שהיא עומדת לעבור - אפשר להסביר באופן כללי את הפרטים של הנסיעה - מתי תתרחש, באיזה מטוס תטוסו, באיזו שעה תנחתו והיכן, היכן תתגוררו וכדומה. וכמובן את הפרטים הכלליים של הניתוח ומה ההכנה אליו תדרוש ממנה. חשוב שתאפשרו לילדה להתמודד בדרכה שלה - יש ילדים שידברו על כך המון, ויש ילדים שיעדיפו להתמודד באמצעות הכחשה של התכנים והתנהגות של הימנעות משיחה על הנושא. שתי הדרכים לגיטימיות וחשוב לאפשר לה את דרכה שלה.
    דבר נוסף חשוב שיש לעשות, הוא לעזור לילדה לפתח דרכים להרגיע את עצמה בפני החרדה - לצייר, לשמוע מוסיקה שהיא אוהבת, לחבק בובה אהובה וכדומה. עליכם לדאוג שגם בחו"ל יהיו לה האמצעים הללו.
    לגבי הילד בן השש, עליכם לזכור שהוא בוודאי במצוקה רגשית אדירה ובחרדה עצומה, וגם הוא זקוק לשני הורים קשובים שירגיעו אותו. כדאי לדבר איתו באופן מאוד כללי על הניתוח ולשדר אופטימיות וביטחון. לאפשר לו לשאול שאלות ככל שירצה ולענות באופן שתואם לגילו. כשהוא יהיה בארץ חשוב שהילד ישהה עם בני משפחה ומבוגרים שיהיו פנויים אליו, ו"יכייפו" איתו (אפשר לקנות להם כרטיסים לסרטים או הצגות שייתכן ויאהב). כמו כן, חשוב לשוחח עם הילד כל יום בטלפון או בשיחת וידאו במחשב, ולשמור איתו על קשר רצוף. אם הוא יודע לכתוב, אפשר גם להתכתב בסמס.
    בהצלחה ורפואה שלמה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    א
    27/04/2011

    ראשית תודה על התשובה המפורטת
    שאלה נוספת את בני בן ה 6 יש אפשרות לקחת איתנו ל 3 שבועות ולשהות עימו שם (יחד עם שני ההורים ואפילו לצרף עד בן משפחה שישהה עימו)
    או להשאירו בארץ יחד עם סבא וסבתא (שהוא מאוד אוהב וגרים בקרבת מקום)
    איזה אופציה תהיה הטובה ביותר לדעתך עם הילד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/04/2011

    זו התלבטות שאין עליה תשובה חד משמעית - מצד אחד כאן יש לו את השגרה ואת בית הספר, ואני משערת שבחול אתם תהיו מאוד מוטרדים בענייני הניתוח ופחות פנויים עבורו (וזה הגיוני וצפוי. מן הסתם אחרי יום קשה בבי"ח כשמישהו מכם חוזר מה"תורנות" עם הילדה, עדיף שתצברו כוחות ולא תתחילו לשחק עם הילד ולבלות עמו). מצד שני, הילד עשוי להיות מאוד במתח כשהוא נשאר בארץ.
    אתם ההורים המכירים אותו תוכלו לדעת כמה מצוקה עלולה להתעורר בו באופן יחסי בארץ או בחו"ל, ולפיכך להחליט. האם, אגב, לא ניתן גם שהוא "יבקר" אתכם לשבוע ויחזור - כל עוד הוא אכן מלווה בבן משפחה נוסף?
    שוב, רפואה שלמה ובהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעות עבודה
    נעמה
    26/04/2011

    שלום, אני אמא לתינוקת בת 7 חודשים. אני חייבת לעשות מספר נסיעות לחו"ל בחודשים הקרובים, אחת לפחות בחודשיים הקרובים ועוד אחת לפחות בספטמבר-אוקטובר. לאבא אין אפשרות להצטרף. אצטרך לסוע בחודשיים הקרובים למספר שבועות, אבל יש לי חופש בתכנון הנסיעות. אני יכולה לעשות נסיעה ל- 10 ימים ולהשאיר את התינוקת (או אולי לסוע פעמיים לשבוע??) או לסוע ליותר זמן ולקחת אותה איתי (יותר זמן כדי לא לשגע אותה עם הטיסות והג'ט לג). כבר לקחתי אותה איתי פעם אחת לשבועיים וחצי עם המטפלת, אבל הפעם המטפלת לא תצטרף, ואם אלמה באה איתי היא תצטרך לקבל טיפול מדמות שהיא לא מכירה ביום - דמות בודדת או במעון יום (איכותי...). בעיה נוספת היא הפרשי הזמן הגדולים 7 שעות. ההסתגלות, בעיקר כשחזרנו, היתה לא קלה. בנוסף בנסיעה היא גם הצטננה וגם קיבלה שלשול שלא הפסיקה כל הנסיעה.
    סליחה על השאלה המורכבת אבל אני מנסה להבין מה הכי טוב לאלמה, לסוע איתי ליותר זמן ולהפרד מאבא ומהמטפלת או שאשאיר אותה בביתה עם אבא והמטפלת - אבא אולי יצטרך עזרה נוספת מבייביסיטר או מטפלת נוספת לפעמים. אבא מטפל בה גם, אבל פחות ממני. בלילה רק אני קמה, ורק אני עושה אמבטיות, ואני עדיין מניקה (אבל מקבלת גם בקבוק). עבור כל אחת משתי האופציות הייתי גם רוצה לדעת לגבי התזמון האם עדיף מייד (בגיל 7 וחצי חודשים) או בגיל 8 חודשים. בנוסף אם אצטרך לסוע שוב בסוף הקיץ - ואלמה תהיה כבר בת שנה - מה כדאי לעשות אז?
    אלמה תינוקת חייכנית ואוהבת אנשים וילדים, חסרת סבלנות, עם סף גירוי נמוך ועוצמת תגובה גבוהה, מתרצה בקלות, פעילה מאוד ותנועתית, ועם שינה קלה - מורדמת לרוב בידיים של אמא, אבא או המטפלת, או בעגלה/באוטו.
    תודה רבה על העזרה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיעות עבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעות עבודה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/04/2011

    נעמה שלום,
    מכל האפשרויות שציינת, האפשרות הטובה ביותר לדעתי היא לנסוע עם אלמה, פעם אחת לנסיעה ממושכת, עם דמות מוכרת שתהיה איתה כשאת עסוקה. אם יש לך אפשרות, עדיף לקחת איתך אדם שהיא מכירה עוד מלפני כן - דוד, חברה, שכנה, סבא וכדומה. אם אין כאלו בנמצא, אז תמצאי דמות אחרת שאינה מוכרת, ותדאגי שהן יבלו יחד עוד לפני הנסיעה.
    לגבי גיל שנה - אותה התשובה בתוקף, אלא אם כן את יכולה לנסוע לנסיעה ממש קצרה, ואז אפשר להשאיר אותה עם אבא ועם המטפלת המוכרת.
    הרציונל בבסיס התשובה שלי, הוא שהיפרדות מהדמות המטפלת העיקרית (וזו ללא ספק את, במיוחד כשאת מניקה אפילו חלקית), מעוררת הרבה חרדה ומצוקה בילדים ובמיוחד בגיל הזה כשאלמה אינה מדברת עדיין ואינה מבינה מושגים מורכבים כמו זמן. ככל הידוע לנו מבחינה התפתחותית ומבחינת התפתחות קביעות האובייקט, אלמה תאמין שבאמת ובתמים את אינך קיימת יותר, והדבר עלול לעורר בה חרדה ועצב מרובים. לכן מומלץ להימנע מפרידות ממושכות דוגמת הנסיעה שתיארת.
    מאחלת לך שתמצאי את השילוב המתאים בין כל הדרישות והלחצים,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - נסיעת עבודה

    נעמה
    06/05/2011

    תןדה על תשובתך. לאור תשובתך אני מתכננת נסיעה של 4 שבועות עם ביתי. רק לחדד, מדובר על נסיעה שנעשה לבדנו ואלמה תתנתק מאבא והמטפלת. במהלך היום תטפל בה מטפלת זרה.
    שאלת המשך - ברצוני להחליף מטפלת. האם כדאי לנצל ההזדמנות ולהפרד מהמטפלת או לחזור אליה ולמצוא דרך להחליף הדרגתית? כמה טראומתית יכולה להיות העלמות מטפלת שטפלה בה במשרה מלאה מגיל 3 חודשים עד עכשיו (7.5 חודשים)?
    תודה רבה שוב על העזרה,
    נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן ילדים חדש
    שירה
    26/04/2011

    שלום. בקרוב בני בן השנתיים מתחיל גן (עד היום לא היה במסגרת בכלל). יש לציין כי לאחרונה הוא נוהג להלחץ מהתקהלויות והפעלות/אירועים ולכן קיים חשש כי יתקשה להסתגל לגן ילדים. כמובן שידוע לי כי אינני הראשונה ואחרונה שמתמודדת עם בעיות דומות, אך בכל זאת רציתי לשאול לדעת מומחים מה מומלץ לעשות במקרים בהם הילד פורץ בבכי ואינו מפסיק לבכות כשהוא רואה שההורה עומד לעזוב ולהשאיר אותו בגן? האם מומלץ לעזוב ילד בוכה למרות כל הקושי?האם יש טעם לחכות שהילד יירגע (שהרי גם אם הילד יירגע הוא יחזור לבכות כשיראה שההורה עוזב בכל זאת)? מה עושים אם הילד לא נרגע? אודה מאוד להמלצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גן ילדים חדש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן ילדים

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/04/2011

    שירה שלום,
    שני הדברים החשובים ביותר שתוכלי לעשות עבור בנך למען הסתגלות טובה למסגרות הם: [א] לבחור עבורו את המסגרת הטובה ביותר שניתן, ו-[ב] לשדר לו שאת בטוחה שהוא נמצא במסגרת הטובה ביותר. כשהילד יחוש את הביטחון שלכם ההורים שאתם שולחים אותו למקום טוב, שבו יהיו לו חוויות חיוביות והוא יכיר ילדים ומבוגרים שיהיה לו כיף ומעניין איתם, יהיה לכם ולו קל יותר להתמודד עם החרדה והתסכול שבפרידה.
    בשאלה שלך מרומזים גם הקשיים שאת כבר צופה שיהיו, וככל שהם ייראו לך משמעותיים יותר - כך לילד יהיה יותר קשה להסתגל. צפוי שכל הילדים מתישהוא בזמן ההסתגלות לגן, יבכו. ישנם כאלה שיבכו ויתקשו להיפרד כבר בתחילה, וישנם ילדים ש"האסימון נופל להם" אחרי מספר שבועות. חשוב שמבחינתך הפרידה תהיה החלטית לאחר זמן קצר בגן, ושאת תסמכי על הצוות בגן שהם יצליחו להרגיע את בנך ולסייע לו להתמודד עם קשיו. כמובן, שככל שבשעות אחה"צ הילד יזכה ליחס אישי משני ההורים והתייחסות, הדבר יקל עליו להסתגל לגן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך

    שירה
    27/04/2011

    אז, אני רוצה לחדד נקודתית: ההמלצה היא להיפרד מהילד אפילו אם הוא בוכה? תודה שוב על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן - המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/04/2011

    שירה שלום,
    זו שאלה כללית מדי, ולכן אי אפשר לענות עליה מראש ובלי לשמוע קצת איך מתקדמת ההסתגלות לגן. אחרי התקופה הראשונית, יש ילדים שגם אם יבכו כשההורים יילכו, הם במהרה ימשיכו את היום כרגיל, ויש כאלה שזקוקים לפרידה מעט יותר ממושכת.
    אני מציעה שתתייעצי בנושא עם הצוות בגן, שיכירו את הילד ואתכם. וכמובן שאת מוזמנת לפנות לכאן שוב, לאחר שתדעי גם את קצת יותר איך הילד - ואתם - מסתגלים.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערבוב דמיון ומציאות
    אורית
    26/04/2011

    נכדי בן השש ורבע הינו בן יחיד להוריו הוריו עובדים קשה מאוד והוא נמצא זמן רב עם מטפלת וגם אצלי ואצל בתי השניה כמובן אחרי הגן גן חובה. שמנו ליבנו לכך כי הילד מספר סיפורים רבים ובחלק מהסיפורים מספר לנו בדיות או הדמיון עובד שעות נוספות ובכך פעמים רבות איננו מאמינים לסיפוריו ולא פעם שמעתי את בתי וחתני כשהם מכנים אותו שקרן. דבר שאינו מקובל עלי בכלל. דוגמא: הילד היה בקקס עם אביו ןסיפר כי אופנועם קצתו מעל ראשו וכי הוא נגע בגלגלי האופנועים העמדתי אותו על טעותו ואמרתי כי אם אכן היה קורה דבר כזה האופנוע היה נופל על ראשו והוא היה נחבל וכי זה לא טוב ולא יפה לספר סתם סיפורים. ברצוני לדעת מה עושים וכיצד מתמודדים עם בעיה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ערבוב דמיון ומציאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערבוב דמיון ומציאות - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/04/2011

    רותי שלום,
    לא ברור לי ככ מדוע אתם מאוד מוטרדים. עולם הפנטזיה והדמיון מאפשר לילדים (וגם למבוגרים) "לשחק" קצת בדברים שאינם מציאותיים ולעתים אף להרגיע את עצמם כשהם מאוד מוטרדים או כועסים. ייתכן שהסיפורים שהוא מספר הם ניסיון לקשור שיחה עמכם, למשוך את תשומת לב המבוגרים, או מעין דמיון שלו עם עצמו "מה היה קורה אם...". אני משערת שגם הילד יודע בינו לבין עצמו שהוא לא נגע בגלגלי האופנועים, אבל היה לו כיף לדמיין שהוא יכול היה לעשות זאת, או שהוא מספיק חזק כדי לא להיפגע מהגלגלים, או שגם הוא אמיץ כמו האופנוענים שעשו את הפעלולים, וכדומה. ובכך אין כל רע.
    כשהילד לדעתך ממציא, עדיף לנסות ולחשוב מה הוא מנסה להרגיש או להשיג באמצעות השימוש בדמיון, ולנסות ולספק לו את הצורך בבסיס ההתנהגות הזו - ולהימנע מלכנות אותו בשמות גנאי כמו שקרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא סולחת
    ila
    25/04/2011

    ילדתי בגיל 8, כאשר קורות מריבות בין אחיה לבינה או בין חברים ואפילו שהכעס שלה מוצדק. היא לא מוכנה לסלוח להבליג ולהמשיך הלאה. שמתי לב שזה דפוס התנהגות שלה ואני רוצה לטפל בזה בטרם יושרש לגמרי. אני מדברת איתה על הסליחה. מבקשת לדעת איך להגיב.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא סולחת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא סולחת - תגובה

    סמדר ריינר
    25/04/2011

    שלום ליה,
    תני קצת יותר פרטים, מה זאת לא סולחת? לא סולחת מיד באותו רגע? לא סולחת אחרי שבוע? תני קצת תאור ולמה זה בעצם כל כך מפריע לך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום