מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איך ללמד את הילדים את ערכו של הכסף?אופק04/04/2011
היי
כל חיי אני נותנת לילדיי דמי כיס או כסף ליציאות וכו'
בעלי אמר לי לא מזמן שלדעתו זה ממש לא נכון שאנחנו עושים את זה ושככה הם לא לומדים את הערך של הכסף והם בזבזניים..
תהיתי מה לעשות - האם לעצור מיידי את הזרימה?
האם להכריח אותם להשיג עבודה בעד עצמם (בחופשים או בין המבחנים) מה שיכול לפגוע בילדות ואולי אפילו בלימודים שלהם..
או - אם יש פיתרון אחר..?
חברה טובה חשבה בצורה דומה והיא סיפרה שהיא פתחה חיסכון לילדיה, היא מצאה בבנק שלה.. במזרחי.. חיסכון כזה של 10 שנים והיא שמה להם בצד..
האם זה נראה לכם פיתרון הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך ללמד את הילדים את ערכו של הכסף? - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום אורית,
לא ציינת מה הגיל ילדייך. בכל גיל יש התייחסות שונה. ילדים לפני גיל ההתבגרות לא הייתי שולחת לעבוד. ובכל מקרה לא הייתי מכריחה אף ילד לעבוד אם זה לא בא ממנו. אני חושבת שכדאי ללמד ילדים להתנהל עם כסף. כלומר החל מגיל מסויים לתת להם דמי כיס שאמורים לכסות את הכל ההוצאות שהן מותרות. נניח לעשות חישוב כמה הילד מוציא בממוצע על חטיפים שהוא קונה בחוץ, מדבקות, קלפי אוספים למיניהם, יציאות וכו', להחליט כמה מזה נראה לכם הגיוני ולתקצב את זה ועם זה הוא צריך להסתדר. כך הוא לומד לתכן מראש הוצאות ולהיות אחראי לכסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, ו..
אורית05/04/2011ילדיי בני 10 ו14..
אני עובדת איתם על חישובים כספיים והכל, אבל אולי גם כדאי להראות להם על מחשבה של העתיד והכנה מראש של הבסיס הכלכלי העתידי כדאי ללכת איתם ולהפקיד איזשהו פיקדון שייראו שדברים כספיים זה דברים שחייבים לתכנן מראש? זה הרי גם פרט מאוד חשוב בחינוך כלכלי אחרי הכל. (החיסכון שחברה שלי נשמע לי מוגזם, 10 שנים זה קצת הרבה בשביל שני ילדיי, אבל מבירור שעשיתי יש למזרחי גם חסכונות של 5 שנים וכולי, אולי זה יהיה יותר אקטואלי.)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, ו.. - תגובה
סמדר ריינר05/04/2011שלום אורית,
זה בהחלט רעיון חיובי בעיני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכ' סמדר ריינראוקסנה04/04/2011
שלום. לילד היה תקופה של "פחד" מכל דבר, גם אם זה תיקרה גבוהה, פרחים, עצים ו...! בבית חוץ מפחד ומפחד לא שמנו כלום. הגנו למצב שלשבת לשחק איתו לא יכולתי בישביל לא לשמוע מילה "מפחד". בתקופה הזו הילד גם היה הרבה עצבני בלי שום סיבה, כל הזמן היה בוכה ולא היה מוכן שאני השאל אותו מה קרה לו ו...! לפניי שבוע כשהילד היה עצבני ובוכה ישבתי ולא נתתי לו יחס. אחרי כמה דקות הילד הפסיק לבד. כבר 3 ימים הילד כמו שהיה לפני תקופה שעברה עלי. מדבר, צוחק, סוף סוף אנחנו יושבים ומשחקים, רוקדים ו...! אין בכי שהיו לו לא ברורות, פעם או פעמיים אני שומעת מילה ממנו "מפחד" (במקום תוך דקה 10 פעמיים). התקופה הזאות של "פחד" התחילה לא ברור לי ממה והפסיקה לא יודעת איך. מה זה היה? האם זה קשור לקשיים שלו? האם זה יכול לחזור? לא הייתי רוצה שזה שוב יחזור לו, כי אני פשוט לא מ-ת-פ-ק-ד-ת. איך אני יכולה לבדוק אם זה הפסיק סופי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום אוקסנה,
מה שהפסיק את זה זה חוסר ההתייחסות שלך לזה. אם תמשיכי כך, יש סיכוי טוב שזה לא יחזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר
אוקסנה04/04/2011תודה על תגובתך. האם על החוסר ההתייחסות שלי אני לא ישלם מהיר? אני פשוט מפחדת לחשוב, אם אני ימשיך לא להתייחס כשלא טוב לו, שמחר מחרתיים הוא לא יסמוך עלי. מאוד חשוב לי שהילד יבקש ממני עזרה כשקשה לו. כי יוצא תמונה, כשלא טוב לילד, אני לא שם. אז מתי אני צריכה להיות עלידו, אם לא כשלא טוב לו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום אוקסנה,
נכון, אבל יש מקומות שבהם לא באמת לא טוב לו אלא זו מניפולציה. צריך ללמוד לזהות מתי זה אמיתי ומתי לא ולהגיב בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות קשה מאודליאת04/04/2011
שלום,
אנו הורים לילד בן שנה ו 8 כרגע נמצא בגן בקרבת מקום מגוריי כעת (בבית הורי) לקראת תחילת הקיץ אנו אמורים לעבור לדירה שלנו.
הגן בו נמצא כיום הינו גן טוב מאוד, הגננת שלו רוצה להעביר אותו אחרי פסח לקבוצה בוגרת יותר (רק בני נשאר כל הילדים איתם פתח את השנה עברו) כאן חשוב לציין כי בני סובל מדלקות אוזניים כרוניות ולכן לא מרבה לבקר בגן (לא מסיים חודש שלם) ולכן ההסתגלות שלו מאוד קשה.
השאלה היא האם כדאי להעביר אותו גן זאת ועוד שאנו עוברים לבית חדש והוא מתנתק מהורי שמפנקים אותו ללא הרף?
האם כדאי להעביר אותו לקבוצה הבוגרת יותר (אחרי פסח) ואז לבתחילת השנה להעביר לגן אחר?
התשובה תעזור לנו מאוד להחליט אנו ממש מתלבטים?
תודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות קשה מאוד - תגובה
נעמה סבג שמש04/04/2011ליאת שלום,
הם הוא מכיר את הילדים בקבוצה הבוגרת יותר? האם הוא מכיר את הצוות?
אם לא- המעבר והשינוי, בשביל 3-4 חודשים די מיותר, כי אז שוב יעבור שינוי במעבר הדירה.
בדקו את העניין.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות בחברהאדווה04/04/2011
שלום,
יש לי ילד בן 6 שגדל כילד יחיד.בבית אנו בד"כ מסתדרים איתו ,הוא מקבל המון תשומת לב חיובית מאיתנו.
כל הבעיה היא כאשר אנו יוצאים מחוץ לבית ,הוא מציק לכל הסובבים אותו ,זה יכול להיות תינוק ,ילד ומבוגר.
המפליא הוא שהוא מקבל תשומת לב חיובית מהסובבים ,ואין לו סיבה לכאורה להתנהג בצורה כזו ,זו יכולה להיות הצקה מילולית ,התחצפות למבוגר,מחקה אותו וכו,ויכולה להיות הצקה פיזית דוחף תינוק,מעיר אדם ישן.
הוא גורם לנו להרגשה לא נעימה מכל המכרים,כולם יודעים שאיתו אסור להתעסק...
מה עלינו לעשות כדי ללמד אותו נורמות חברתיות,בדיבורים מניסיון לא עוזר??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות בחברה - תגובה
נעמה סבג שמש04/04/2011אדווה שלום,
כישורים חברתיים ניתן לרכוש. תשחקו יתו בבית, תלמדו אותו בפועל להמתין בסבלנות, להפסיד, לא להיות ראשון, לחכות בתור, להתחשב בצורכיכם ובבחירותיכם.
מעבר לכך, כדאי שילמד שלכל התנהגות יש השלכה. הוא צריך לדעת שהוא מפסיד מכך.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתנהגות בחברה
אדווה05/04/2011ראשית תודה על התגובה,
כפי שכתבתי בבית אין לנו בעיה איתו מבחינה חברתית,את כל ההתנהגות השלילית הוא מפגין בחוץ לא כלפינו ולא מחוסר ידע כיצד מתנהגים...
הוא מתנהג כאילו סבא,סבתא דודים הם אויבים שלו ,כאילו הוא כועס עליהם וכאמור אין לו סיבה.והוא גם אומר שהוא שונא אותם
כיצד ניתן לטפל בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתגובה
אדווה06/04/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מופנמת ובייששניתMOLI04/04/2011
בתי בת 10 . בביית ועם קרובי משפחה ועם ילדי השכנים היא מתנהגת באופן רגיל ואף בצורה מאוד שובבה וחופשית. ילדה מאוד פעילה אוהבת ספורט בעיקר משחקי כדור ומשתתפת בחוגים עם קבוצות גדולות של בנים כשהיא בת יחידה.
לאחרונה אין לה חברות מהכיתה או מהשכבה. מהתבוננות בהתנהגותה גיליתי שהיא מאוד מופנמת עם החברות בכיתה, לא יוזמת שיחות עמן, עונה בהיסוס - בקיצר, לא מתערבבת. המצב הזה גורם לה לחוסר בטחון, והיא אף אומרת שאין לה הרבה בטחון כי היא ביישנית.
בשיעורים היא כן משתתפת בצורה פעילה ולא מתביישת!!!
יש לציין כשהיא נמצאת עם מישהי שהיא מכירה ובטוחה בחברתה, היא מתנהגת בחופשיות.
מדובר על ילדה מקסימה, נעימה, רגישה, לא פוגעת באחרים, לא מנודה חברתית, אך גם לא מקובלת. אני מרגישה שמה שחסר לה להיות יותר מקובלת זה קצת להשתחרר ולזרום ...
שוחחתי איתה על כך, אך אני לא יודעת אלו עצות לתת לה כדי לשנות את המצב. אודה לכם אם תעזרו לי, אני חוששת שהמצב יחמיר,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה מופנמת ובייששנית - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום לך,
קצת קשה להבין מהתאור שלך ממה נובעת הבעיה דווקא עם בנות מהכיתה. אני חושבת שלומר שהי אביישנית זה לא לגמרי מדוייק כי יש ילדים שאיתם היא לא ביישנית. נסי להבין יותר טוב מה מונע ממנה "לזרום" כהגדרתך דווקא עם בנות מסויימות ולא בשאר המקומות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה מופנמית וביישנית.
MOLI04/04/2011שלום,
הבעיה קיימת עם בנות בכלל. לא רק בכיתה. גם בחוגי ספורט שאליהם היא הולכת היא בוחרת לעמוד בצד ולא עם כולם. היא עצמה אומרת שקשה לה לעשות חברות בנות. שהיא לא יודעת איך, שהיא מתביישת, שאין לה בטחון עצמי וכו'. ובכיתה החברים שלה הם בנים. היא אומרת שהיא הייתה רוצה חברות שזה כן מפריע לה והיא לא יודעת איך.
תודה
מולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה מופנמית וביישנית. - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום לך,
כלומר הבעיה היא לא בדיוק ביישנות, הבעיה עם קשר עם בנות. שוב הייתי בודקת איתה מה מפריע לה ספיציפית עם בנות. האם היא חשה שהן ביקורתיות יותר, האם יש לה פשוט יותר תחומי עניין משותפים עם בנים? האם היו לה בעבר התנסויות טראומתיות עם בנות שגרמו לה להעלב ולהיסגר? נסי להבין את העניין יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבישנות או אולי מופנמות
MOLI05/04/2011סמדר שלום רב,
לדעתי הבעיה היא גם וגם. גם בישנות וגם בעיה עם בנות. יש לה מכנה משותף עם הבנים. היא אוהבת לשחק כדורגל, משחקי כדור ומשחקי ספורט. היא לא יודעת להגיד אם היא התאכזבה או נפגעה מבנות. אבל לטענתה מפריע לה שהיא לא יודעת איך "לעשות חברות" הבנות. והיא היתה רוצה לשנות את זה. איך אפשר לעזור לה. היה לה מקרה שבו באחד החוגים צרפו אותה לקבוצה של בנות (4) והיא אומרת שהבנות אמרו "אוף" ואז היא ישר ננעלה והרגישה לא נעים איתן (הן לא חיכו לה, ברחו לה, לטענתה)
תודה
MOLI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבישנות או אולי מופנמות - תגובה
סמדר ריינר05/04/2011שלום לך,
נשמע לי שהיא דווקא כן יודעת להגיד שהיא נפגעה והתאכזבה מבנות, עובדה שהיא סיפרה לך שהם עשו "אוף" וברחו לה, אם זו לא אכזבה ופגיעה אז מה כן?
אפשרות אחת הי אלנסות לעזור לה להתעניין יותר בדברים של בנות, לעזור לה להתבונן מה בנות עושות אחת עם השנייה, באיזה תכניות טלוויזיה הן מתעניינות, על מה הן מדברות ולהתחיל גלות עניין בדברים האלה.
אפשרות שנייה,היא לבדוק יותר לעומק, בטיפול מדוע היא מוצאת מכנה משותף עם בנים דווקא ומה גורם לה לא לפתח יחסים עם בנות. זה משהו יותר עמוק, שכלים לביטחון עצמי וביישנות לא יפתרו כאן את הבעיה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביישנות
MOLI10/04/2011בוקר טוב סמדר
תודה רבה על תגובותייך המהירות ועל העצה.
לטענתה היא לא מתעניינת באופנה והנושאים שמעניינים את הבנות לא מעניינים אותה (לפחות ממה שהיא שומעת בכיתה) היא נולדה כבת אחרי 2 בנים. בשכונה שלנו היא גדלה עם בנים בלבד (היינו מספר שכנות שיילדו 5-6 בנים והיא היתה הבת היחידה)
אני מניחה שמכאן היא פיתחה עניין בנושאים שהם שיחקו בשכונה.
תודה רבה
MOLI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4 שבוכה מכל שטותהילה04/04/2011
הי, ביתי האמצעית בת ה 4 פתחה שיטה לקבלת תשומת לב או הבעת מורת רוח והיא בוכה בכל דבר קטן.
מאוד ברור שזן השיטה שלה לקבלת יחס אישי, כיוון שהיא מתרצה מאוד מהר כשהיא מקבלת את היחס הזה בצורת תשומת לב, דיבור מתחנף (ששנוא עלי), חיבוקים וכו'.
יש לציין שלא חסרה לה תשומת לב כיוון שאני משתדלת מאוד לחלק את היחס לשלושתם באופן שווה, ואם כבר מישהו מעט מקופח יותר בתחום הזה זו הגדולה.
(פעם המצב היה יותר קיצוני והצלחנו לאזן אותו קצת אבל זה עדיין לא נפתר)
מה עלינו לעשות כדי לחדול את ההתנהגות הזו?
תודה מראש,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 שבוכה מכל שטות - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום הילה,
אם אנחנו לא רוצים לחזק התנהגות אנחנו פשוט מפסיקים הלתייחס אליה. אם את נותנת לה את מה שהיא רצתה, כלומר תשומת לב, אז מבחינתה השיטה עובדת ואין לה סיבה להפסיק אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אני מגיבה?????? דחוף בבקשהנונה04/04/2011
שלום לכולם, אתמול התברר שמורתו של בני כתבה לי מכתב 2 בנוסף לשבוע שעבר על התנהגות לא נאותה של בני בכיתה (מתפרץ לדברי אחרים והמורה,קם מהכיסא במהלך השיעור) הלומד בכיתה א' ,ואילו בני לא הראה לי את 2 המכתבים ואף חתם במקומי וגיליתי את הנ"ל במקרה. אני ואביו הגבנו בחריפות,כעסנו עליו מאוד,הסברנו לו את חומרת הענין ואף אסרנו עליו ללכת לימי הולדת, טלויזיה ומחשב (לפחות בימים הקרובים) הוא הצטער מאוד,ביקש סליחה ובכה המון וטען שפשוט לא רצה שנכעס עליו וביקש ללכת לפחות לימי ההולדת של חבר שיערך היום כי הוא לא רוצה לאכזב אותו,ולא הסכמתי כוון שאני חושבת שהוא צריך להענש היכן שכואב.מה שמטריד אותי שיש למגר את הענין כי זו לא הפעם הראשונה,אף הייתה לו תגובה חמורה מכך, כשמורתו האשימה אותו ,לפני כחודש,בדבר שלא עשה,לטענתו, הוא התפרץ בכיתה,צעק ואף בעט בשולחן ובכיסא וגם בדלת הכניסה ולאחר שיחה והסברים הגענו להחלטה יחד עם המורה שכשהוא כועס ממש הוא יוכל לצאת למס' דקות להרגע ולחזור.
אם הדבר חוזר על עצמו היתכן שהתגובה מלכתחילה לא נכונה ?מה עוד אפשר לעשות? כיצד להגיב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך אני מגיבה?????? דחוף בבקשה - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום שלי,
עונשים הם דבר מיותר ולא יעיל. הם גומרים להשפלת הילד ולא מלמדים דבר. הוא עסוק יותר בכאב שלו מאשר בלמידת הלקח שרציתם ללמד.
אני חושבת שאם הילד מסתיר מכם אינפורמציה, יכול להיות שהוא מרגיש מאוד לא נוח איתכם והתגבות שלכם נוקשות, כועסות ומענישות עבורו. ההתנהלות הזו יוצרת מצב שבו מצד אחד קשה לו מצד שני אין לו כלים להתגבר על הקושי ולהתמודד ובמקום זה הוא כנראה פשוט מפחד ממכם.
הפחד ל אפותר את הבעיה הוא רק יוצר בעיות חדשות.
במקום לכעוס, לאיים ולהעניש, כדאי שתנסו לתת לילד כלים אחרים להתמודדות.
למשל אם גיליתם שחתם במקומכם, זה בהחלט במקום להגיד לו שזו לא שיטה נכונה, ובעצם אין לו מה לפחד כי אם יש לו בעיה בלימודים מתפקידכם כהורים לעזור לו לפתור אותה. אם קשה לו בכיתה, אולי קשה לו להמתין, לדחות סיפוקים, אולי צריך עזרה שם ולא כעס.נסו לשאול אותו מדוע קשה לו להתאפק נסו לייעץ לו לספור עד 10 לפני שהוא פועל, נסו להתאמן איתו על כך בבית, באווירה נעימה ומשחקים, בלי לחץ, השפלה ועונשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אח חדשאני04/04/2011
בוקר טוב,
אני בחודש תשיעי להריוני ומאוד אשמח לתשובה ועזרה.
בקרוב מאוד אני אמורה ללדת אח לביתי בת השנה.
לפני מחספר ימים הגיע אליי חברה עם בנה בן החודש כאשר הוא בכה ביתי התעוררה משנת הלילה אומנם לאחר מספר דקות החזרתי אותה לישון.
כיוון שמדובר בבן של חברה לא בטוח כאשר יגיע האח הקטן אוכל בשניות להגיע לביתי בת השנה ולהרגיע אותה.
אציין כי בנוסף בזמן שביתי ישנה את שנת צהריים ובזמן שנת הלילה השמעתי בבית בכי של תינוק (דרך המחשב הנייד) והיא שוב התעוררה.
כמובן שבטוח שניות הגעתי להרגיע אותה וגם לאור סקרנות הראתי לה כי אין תינוק בבית.
שאלתי היא האם יש משהו לעשות כדי להכין את "השטח " לאח החדש?
בתודה מראש אני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אח חדש - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום לך,
אכן זה קשה להסתדר עם שניים, אני מקווה שגם בן זוגך יוכל לעזור לך ולא תצטרכי כל הזמן להתמודד עם שניהם בבית אחת.
בהחלט ייתכנו מצבים שבהם שניהם יבכו ולא תצליחי להרגיע מייד, וגם את זה עוברים ושום אסון לא קורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטחון עצמי מופרזאמא04/04/2011
בני בן ה- 5.5 בגן חובה יש לו ביטחון עצמי מופרז מידי, הוא עונה בלי לחשוב, מתחצף למבוגרים, אין לו בעיה לעמוד מול כל הילדים ולהתווכח עם המבוגר שלא מרשה להם לעשות משהו שהם רוצים. הגננת אומרת שהוא מסוגל להתווכח איתה ולא מסוגל לקבל את מה שהיא אומרת,במידה ומפריע היא מסתכלת עליו במבט מאיים בעוד ששאר הילדים משפילים מבט, הוא ממשיך להסתכל עליה, עד שהיא מאיימת בעונש. או אחת השכנות הזהירה את כל הילדים (כולל הבן שלי) אז הילד שלי אמר שהיא מכוערת, הוא תמיד מנסה את אבא שלו בעדינות ובעקשנות למשל אתמול בעלי אמא לו לא ללכת על הכביש כי זה מסוכן אז הוא כל הזמן הוריד רגל אחת ובחן את התגובה שלו. בנוסף, הוא ממציא דברים ואם אני אומרת שאני אבדוק את הדברים אז הוא מיד מספר את מה שבאמת קרה. הוא ילד מקסים, אהוב מאוד, בן יחיד וחכם מאוד - יודע לקרוא, אוהב ספרי ידע וכו'. אך לעיתים אומר לגננת "את זה אני לא צריך לעשות, אני חכם ואני כבר יודע" איך מגיבים להתנהגותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטחון עצמי מופרז - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום שרה,
כפי הנראה בגלל שהו אבן יחיד, אתם מתקשים להמעיד לו גבולות והוא מרגיש יותר חזק מכם. בפנים הוא כנראה מרגיש חלש מאוד, אבל לא רואים את זה בחוץ אני ממליצה לך לכם לפנות להדרכת הורים כדי לקבל הדרכה מפורטת בהצבת גבולות וסמכות הורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד מרביץ בגןמירה04/04/2011
שלום בני בן 3 וחצי . מזה תקופה שהוא מרביץ בגן אבל גם מקבל ודי הבלגתי מתוך מחשבה שילדים מסתדרים ביניהם. ואולם, קרה מקרה שבני נתקל בעמוד וקיבל מכה בראש הגננת שמה לו קרח ולאחר שהסתיים הטיפול בו הוא יצא ותוך שניות נשך ילד אחר.
הרושם שנוצר הוא שכאשר הוא כועס הוא מוציא את התסכולים והכעס על ידי הכאת החברים. היה עוד מקרה שהוא הגיע מארגז החול ונתן מכה עם הכף לילד שישב ושיחק משחק ללא שהייתה סיבה נראית לעין.
אני ואביו מדברים עימו מעת לעת ומשדרים עמדה תקיפה וברורה כי מעשי אלימות הם אסורים ולא נבליג על התנהגות כזו. בני הוא מאוד חכם ומבין היטב את נושא השיחה במהלך השיחה אף חוזר על כך שאסור להרביץ, שכלבים נושכים ולא בני אדם, ושזה מאוד מסוכן אם מישהו מקבל מכה וזה לא נעים לו אך מתקיים שינוי למספר ימים ושוב חוזר חלילה.
אני רוצה לעשות לכך סוף. האם תוכלו לעוץ עצה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד מרביץ בגן - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלו מירה,
זה לא מספיק להגיד מה. הוא עדיין נשאר עם התסכול ואין לו ערוץ לבטא אותו. התסכול לא ייעלם כי אמרתם לו לא להשתמש באלימות.
כדאי לנסות ללמד ואתו להשתמש במילים כדי לבטא את תחושותיו או במעשים חליפיים. למשל הוא יכול הלגיד שהוא כועס, שקשה לו, שמעצבן אותו שהוא נתקל בעמוד וכואב לו. אפשר להציע לו בצחוק להרביץ לעמוד או לקנות לו שק איגרוף קטן שהוא יכול להוציא עליו את זעמו כשהוא כועס וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדהאני04/04/2011
בוקר טוב
לאחרונה נפרדתי מבעלי ועברתי לגור אצל אימי
יש לי ילדה בת 3 שחווה את הפרידה והתחילה להתנהג בצורה מרדנית מאוד ובכיינית מאוד.
היא לא מקשיבה למה שאני אומרת ומבקשת ועושה מעשה קונדס .
דברים שהיו די ברורים לפני הפרידה כמו להרדם לבד היום זה ממש קשה
היא בוכה ומייללת וכל הזמן קוראת לי שאבוא לידה.
אני מבינה שהיא מפחדת לאבד אותי כמו שאת אבא שלה.
חשוב לציין שאבא שלה לא היה דמות פעילה בחיים שלה כלומר היא היתה רואה אותו כל יום בבית ולא מעבר לזה .
שאלותיי
איך אני צריכה להתמודד עם הבכיינות והמרדנות שלה ??
והאם אני יכולה / צריכה לשתף אותה במעבר של החדר שלה ( עברנו רק עם הבגדים והיום מחר אנחנו עוברות עם כל החדר שלה) האם לקחת אותה איתי לארוז את החדר שלה ולעשות פרידה מהחדר ( הבית נשאר אצל האבא והיא לא תגיע לשם לבד וגם לא תישן אצלו ).
אודה על תשובה
יום טו ב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרדה - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום לך,
הרעיונות של שיתוף ופרידה מהחדר הם מאוד יפים ומאוד במקום ביעני, מה ההתלבטות? מדוע לא?
ייתכן שלילדה אכן קשה להתרגל למצב החדש. עם זאת זה לא רק בגלל שהיא חוששת לאבד אותך כמו אביה, אלא גם כי היא מרגישה שגם את נחלשת עקב מה שעובר עלייך ולכן היא בודקת את הגבולות כדי להיווכח שאת חזקה עדיין. לכן חשוב לא לרחם עליה שם ולא לאפשר שינה משותפת איתך ולא להיענות למקומות שבהם הבכיינות והתלות בך עוברת את הגבול ולא מאפשרת תפקוד תקין של הליכה לגן, לבקר חברים אחה"צ וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי
אני04/04/2011היי
תודה על התשובה
לא הבנתי כן לאפשר לה לבוא לארוז איתי אול שעדיף שלא
??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום לך,
כן לאפשר פרידה מהחדר. לגבי לבואלארוז איתך זה תלוי, אם את חושבת שכשתארזי יהיה לך קשה נפשית בגלל הקושי שלך בפרידה ובהתארגנות, ולא תוכלי להתייחס אליה ולקושי שלה עדיף שלא, אם כן - אז זה בסדר גמור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שולחת שוב. דילגת עליי...הילה03/04/2011
שלום וברכה,
אני אם לילדה בת 4 ולילד בן שנתיים וחצי ואמורה ללדת בעוד כחודש.
עד לפני שלושה חודשים בתי הגדולה הייתה 'מלאכית'- שיתפה פעולה, עזרה, הקשיבה, מלאה בשמחת חיים והכל היה מושלם.
לפני שלושה חודשים לערך חל שינוי קיצוני בהתנהגות שלה- היא עושה כאילו שהיא לא שמועת אותנו כשאנו מבקשים ממנה דברים, על כל דבר היא מגיבה- לא רוצה, מרביצה הרבה והדבר הכי מטריד שיש לה התקפים של בכי וצחוק לא נשלטים שאנחנו לא מצליחים לעצור אותם. ההתקפים קורים הרבה פעמים מיד כשהיא מתעוררת ורואה שהבן שלי ישן איתנו במיטה (לא באישורנו...) או לפני השינה או כשהיא לר רוצה לעשות משהו. ההתקפים מוזרים והמעברים בין הבכי לצחוק מפחידים. לעיתים במהלך התקף כזה היא פורצת בבכי ודקה אח"כ מתגלגלת מצחוק ושוב בוכה וצוחקת.
ניסינו כל מה שיכולנו ואין שיפור אלא אף החמרה.
רופאת המשפחה לא ראתה בכך בעיה רפואית.
אשמח לקבל עצה!!!
המון תודה!
נ.ב הגננת של ביתי והמחליפה שלה ילדו לפני כשבועיים. מכיוון שזהו גן פרטי הבעלים של הנשים שהיו ה'סייעות' החליפו אותם, לכן אני תוהה עד כמה השינוי משמעותי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולחת שוב. דילגת עליי... - תגובה
סמדר ריינר04/04/2011שלום יעל,
לא הבנתי מה זאת אורמת שהידל ישן איתכם במיטה לא באישורכם. אם אתם מאפשרים לו לעשות זאת - אתם מאשרים לו את זה. אם לא אז אל תאפשרו. הבת שלך מרגישה כרנאה שהיא הולכת ומאבדת את מקומה ואת האחזקה שלכם כהורים שלוקחים אחריות (למשל הילד ישן במיטתכם אבל זה לא אחריותכם, אתם לא אישרתם), עוד מעט הולך להיוולד ילד נוסף והיא תאבד יותר ממה שכבר להרגשתה אין לה.
קודם כל כדאי לדבר איתה על החששות שלה מכך שיש ילדים קטנים ממנה שלוקחים את מקומה בעוד שהיא עדיין מאוד זקוקה לכם.
תנו לכך התייחסות והכרה ותנו לה לבטא את תחושותיה במילים ואולי היא פחות תצטרך לבטא זאת בהתנהגויות מהסוג שלתארת. בנוסף, קחו אחריות על מה שקורה בבית, הקפידו על גבולות ברורים ועל מקום ברור לכל אחד (למשל במיטה שלו) והשתדלו לתת לה זמן איכות איתכם ללא אף ילד נוסף, גם אחרי הלידה הצפויה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפרדנו לפני 8 חודשים בננו בן 30 ח'יישי03/04/2011
האימא מציינת שיש לה איבוד משמעת כאשר הילד ישן אצל אבא וחוזר אליה
(פעמיים בשבוע הילד ישן אצל אבא).
האימא מציינת שהילד קם אחרי שישן אצל אבא לילה באמצע הלילה בבהלה.
הילד אוהב לבלול אם אבא ישן טוב מאוד אצל אבא9-10 שעות ברציפות.
שני ההורים עברו שני קורסים של אדלר. האם מייסמת חלקית את החומר שהועבר.
לפעמים הוא לא רוצה לחזור לאימא ומתחמק להתקרב פיזית אליה או לדבר איתה בטלפון אפילו בנוכחותה. ולפעמים הוא אומר לאבא שהוא "מעדיף ללכת לאימא" ולא לבוא לבית של אבא.
השבוע היו לי שני אתגרים קשים איתו והוא לא ביקש את אימא כפיתרון וביקש מאבא לשנות את ההחלטה שלו. (אבא ויתר פעם והתעקש פעם.)
בפורים וחנוכה הטכסים נראו לא מיותרים לא לקח חלק בטכס והשתתף בשימחה.
מה רגיל ומה טעון מידע וברור נוסף תודה.
ההורים בעד לשתף פעולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפרדנו לפני 8 חודשים בננו בן 30 ח' - תגובה
נעמה סבג שמש04/04/2011יישי:
כל מה שתיארת הוא טבעי, נורמלי ולגיטימי.
הילד מבולבל, אוהב את אמא ואבא, חי עכשיו במציאות אחרת.
אין צורך להיץ בו להשתתף במסיבות. זה לא מעיד על דבר בעייתי. זה לו דווקא קשור לפרידה. יש ילדים שאוהבים להשתתף ויש המעדיפים להיות צופים.
המצבים שתיארתם אינם בעייתיים, אבל כדאי שתהיו תמיד ביישור קו כדי להתנהל בצורה אחידה ועקבית.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה אסורהאלמונית03/04/2011
שלום אני בת 11 ואני דתייה, אני מחבבת ילד אחד שהוא גם דתי והוא בהסעה לבי"ס שלי ואני רוצה להגיד לו את הרגשות שלי אבל אני דתיה וגם הוא בהסעה שלי ואני אראה אותו כל יום ואני אתבייש להסתכל עליו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהבה אסורה - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום אלמונית,
זה באמת קשה כשאנחנו מרגישים משהו אבל מתביישים להראות. אבל האמת היא שאין שום דבר רע במה שאת מרגישה, זה דבר טבעי ויפה, אם כי יכול להיות שבחברה שאת חיה בה זה לא מקובל להראות את זה.
האמת היא שיש עוד דרכים להראות למישהו שמתעניינים בו, לא חייבים בהכרח לבוא ולהגיד את כל הרגשות, אפשר לרמוז במבטים ובדרכים אחרות.
תנסי ותראי איך הוא מגיב לזה, ואז לא תצטרכי להתבייש אם זה לא ילך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי זעםליאת03/04/2011
בתי בת 3 וכל בוקר אני יוצאת מאוד מוקדם לעבודה ובעלי הוא זה שמארגן אותה לגן. כל בוקר מתחיל בבכי וצעקות של "אני רוצה את אמא". היא לא רוצה להתלבש ועושה לבעלי סצנות עם צרחות וכל מה שבעלי מציע לה ללבוש היא לא רוצה. לציין שבתקופה שהייתי בחופשת לידה ואני ארגנתי אותה בבוקר לגן היא לא עשתה לי סצנות והתלבשה במהירות . לציין, שכל אחר צהריים אני לוקחת אותה מהגן ואני נמצאת עם הילדים כל אחר הצהריים עד שבעלי חוזר. אין לי אופציה לקחת אותה בבוקר ואולי יש דרך ליעץ לבעלי איך להתמודד עם הבעיה? עוד רק לציין שניסינו לבחור בגדים יום קודם וזה לא עוזר כי היא לא רוצה אותם למחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי זעם - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום ליאת,
שווה לבדוק אם יש משהו שבעלך עושה אחרת ממך, אוי זה מה שמשנה. באופן כללי אני לא חושבת שצריך לתת לילדה להכתיב מי מלביש אותה בבוקר. אני חושבת שיכול להיות שצריך פשוט להיות תקיפים וברורים איתה, שלא היא מחליטה, זה כרגע המצב והיא חייבת לשתף פעולה. אני מאמינה שעמדה תקיפה שלא מתרגשת מהבכי יותר מדי, לא מנסה לשכנע וכו' אלא פשוט קובעת עמדה בלי התנצלויות, תוכיח את עצמה אחרי מספר פעמים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
