מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חפצים שהולכים לאיבודרוז24/03/2011
היי
הילדה שלי בת ארבע וחצי נוהגת לענוד על עצמה תכשיטים שהיא אוהבת כמו טבעות שרשראות.... כשהיא הולכת לגן היא עונדת תכשיטים אבל הטבעות הולכים לאיבוד ואז היא נכנסת להיסטריה לדוגמא הלכה לאיבוד טבעת לקח המון זמן להרגיע אותה בצהרון וטענה שאני אכעס מאוד ויעשה לה משהו מה שממש לא נכון!!!ובסוף היא עשתה טבעת מחרוזים ונרדמה מרוב הבכי
החלטתי שאני לא מביאה יותר שום חפץ לגן (בובות תכשיטםי....)הסברתי לה שתכשיטים אפשר לענוד בשבת
בדרך כלל היא ילדה מאוד אחראית מכניבה את החפצים שלה לתיק אבל מה לעשות קורה שדברים שיקרים ללבה הולכים לאיבוד ואז יש היסטריה
חשוב לציין שאבא שלה באופן שיטתי שוכח דברחם(טלפון מפתחות...) ואני המסודרת
מה אני אמורה להגיד לה ???????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חפצים שהולכים לאיבוד - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום רוז,
לא ברור מה השאלה, נראה שכבר אמרת לה שתכשיטים אפשר לענוד בשבת ושאת יותר לא תתני לה להביא גן, אז מה את בעצם שואלת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי סמדר השאלה שלי
רוז24/03/2011מה אני אמורה להגיד שכל פעם הילדה רוצה לקחת חפץ או תכשיט לגן ???????????
להגיד לה כל פעם לא בזמן שכל הילדים כן מבאים דברים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי סמדר השאלה שלי - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום רוז,
את יכולה למצוא פשרה לת לה משהו לא יקר ורק משהו אחד כל פעם, ולנסות להסביר לה איך לשמור אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל מנהלת הפורוםדנה אהרמן23/03/2011
אשמח לקבל ממך מייל שבו אוכל לפנות אישית ללא הופעתו בפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראי תשובתי הקודמת אלייך.
סמדר ריינר24/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה חברתית לילדה בת שמונהדנה אהרמן23/03/2011
שלום רב,
לבתי יש תת רגישות שמלווה גם בבעיות חברתיות.
אני מרגישה שכל פעם שאני מנסה לשקף לה סיטואציות או לנסות לעזור לה, פניה נסגרות , כמו מסך שיורד והיא אינה מוכנה להקשיב.
היא מספרת על קושי חברתי ושאני רואה סיטואציות שלה עם חברים אני מבינה למה זה קורה לה.(היא לא שומרת על מרחק פיזי, נפשי ווואקלי מול ילדים אחרים - בגדול)
האם יש ספרים ועוד יותר טוב סיטואציות מצולמות של מצבים כאלו בהם היא תוכל לנסות לראות את עצמה ולנסות לשבור את המיסוך.
אני עברתי אימון הורים ולילדה יש מטפלת בהבעה דרך אומנות, אבל קירות הבטון קשים לשבירה. אודה לכם על עזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה חברתית לילדה בת שמונה - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום דנה,
מאחר ואתם נמצאים בטיפול, נשמע לי לא נכון להתערב תבכנית הטיפולית מבחוץ ללא הכרות איתכם ועם הילדה. אני מציעה שתפנו את השאלות למטפלת של הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוףליאת23/03/2011
שמי ליאת אמא לאיליי בן4 וחצי ולאיתיי בן שנתיים וח3 חודשים בעלי עובד מהבוקר עד 12 בלילה כ3 שנים ואני מתפקדת כאם חד הורית האינטרקציה מל אביהם קטנה ורק בסו"פש במהלך השבוע אני משתגעת אנני מצליחה להכנס לשגרה יומית תקינה עם שניהם הפרש הגילאים די משמעותי מבחינה התפתחותית אני מרגישה שצריכה לבנות סדר יום ואנני יודעת איך לשלב בניהם בכדי למנוע חיכוכים מיותרים ואף אלימות אשמח לתשובה בהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחוף - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום ליאת,
אכן יש צרכים התפתחותיים שונים בין הילדים, אבל עדיין חלק מהזמן הם כן יכולים שחק ולהנות ביחד. לילד הגדול כדאי שתהיה תכנית אחה"צ שכוללת חוג אחד בשבוע, וכן פעמיים בשבוע שהוא פוגש ילדים אחרים בבית שלכם או אצלם. השעות שהוא עסוק עם חבריו או בחוג מאפשרות לך זמן נטו עם אחיו הקטן.
חשוב גם שתנסי להשיג עזרה בכל זאת, משמפחה המורחבת או אפילו בייביסיטר פעם בשבוע שיאפשרו לך גם זמן איכות עם הילד הגדול כשמישהו אחר משגיח על הקטן.
בשאר הזמן, חשוב שתהיי עיקבית, ברורה ותקיפה, כי לא ברור לי מה מהקושי נובע מההעדר סדר יום מתאים ומה מתחושה של חולשה לעמוד מול דרישות של הילדים שדורשות יכולת להציב גבולות בצורה מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הודעה למנהל הפורוםמראם תלאווי23/03/2011
שלום,
שמי מראם. במסגרת לימודיי במכללה בבית ברל נתבקשתי לבחור פורום ולכתוב מכתב למנהל הפורום. אודה לך על שיתוף הפעולה מראש
אם תוכלי לענות לי על השאלות הבאות:
1. כמה זמן הפורום פועל?
2. באילו תדירות את נכנסת לפורום?
3. האם מצנזרים שאלות ספיציפיות בפורום?
4.כמה זמן את מנהלת את הפורום? והם זה נותן לך סיפוק?
בברכה,
מראם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה למנהל הפורום - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום מראם,
אני לא חושבת שזה יהיה נכון שאני אענה לך על השאלות האלה באופן פתוח בפורום.
אם את רוצה צייני מייל ואכתוב אליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להתייחס אחרת לבת האמצעית???מראם תלאווי23/03/2011
שלום,
יש לי בן ושלוש בנות
הבן הבכור בגיל 10, והבנות בגילאים 9 שנים, 7 שנים ו 5 חודשים
מרים בת ה 9 שנים, בכל הזדמנות תוהה ושואלת אם אנחנו אוהבים אותה? ואפילו אומרת שאנחנו מתייחסים אחרת לאחותה בת ה 7 שנים. הרבה פעמים היא מפגינה חוסר בבטחון העצמי שלה!!היא גם מתרגזת מהר ומדברת איתנו בקול רם.
מה ניתן לעשות? ואיך אפשר "לשכנע" אותה שאוהבים אותה מאוד??
מראם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם להתייחס אחרת לבת האמצעית??? - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום מראם,
קודם כל כדאי לבדוק האם היא צודקת, האם אתם במאת מתייחסים אחרת לבת הקטנה?
הרבה פעמים ילד אמצעי חש שאין לו מקום ברור במשפחה, הבכור הוא הגדול, יש לו עצמאות וכבוד והוא היה קודם, הקטן הוא קטן, בדרך כלל מפונק יותר ומקבל יחס של קטן גם כשהוא כבר יותר גדול, ואילו האמצעי - לא ברור מה הייחוד שלו ודרך איזו התייחסות הוא מקבל מקום.
לכן חשוב אכן להתייחס אליה יותר, למצוא מה מיוחד בה, לתת הרבה התייחסויות להתנהגויות חיוביות שלה, לכשרונות שלה, לנסות למצוא זמנים לבלות איתה לבד, ללא האחים שלה וכו'.
במיוחד חשוב לא לנסות להסביר לה שאוהבים אותה אלא להראות את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גן עירייה ותוספת למשפחהגילי323/03/2011
בני שיהיה בן 3.5 בפתיחת השנה הבאה יתחיל גן חדש שבו הוא לא מכיר אף ילד מלבד ילד אחד (לא חבר טוב אך מכירים) , הוא ילד די רגיש , מאוד חברותי אך לוקח לו זמן להסתגל לאנשים ולילדים חדשים . אני צפויה ללדת בחודש אוקטובר ז"א שהוא יצטרך להתרגל גם לשינוי של תינוק חדש במשפחה וגם הסתגלות לגן חדש ואני חוששת שזה אולי יהיה קשה מדי , האם יש צורך לשקול שוב השארתו בגן הפרטי שבו הוא נמצא כיום אף על פי שכל חבריו הטובים עוזבים בשנה הבאה ?או האם יש דרך שבה עלי לנהוג כדי להקל עליו בבוא העת ? אודה לתשובותכן!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה לתשובה
גילי327/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגן עירייה ותוספת למשפחה - תגובה
נעמה סבג שמש27/03/2011גילי שלום,
אם בגן הפרטי ימשיכו חלק מחבריו, בני גילו ואת מרוצה מהגן, האידיאלי הוא להמשיך שם.
כדאי להקל עליו ע"י הררת חברים מהגן החדש מבעוד מועד והכנה רגשית למעבר.
בעיניי, עדיף שזה לא ייעשה בסמך ללידה, אבל אם זה אילוץ, עם עבודה נכונה נוכל לעזור לו.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 5 - לא עצמאי בנוכחות אחותועדנה23/03/2011
שלום,
יש לי שני ילדים - הגדול בן 5 והקטנה בת 2.5.
בחודשים האחרונים אני שמה לב כי בני הגדול לא מצליח להיות עצמאי (לשחק לבד, ללכת לחדר אחר) ללא "ליווי" של אחותו הקטנה. בכל מצב בו שניהם נמצאים יחד - הוא מחפש את תשומת ליבה ומציע לה לשחק ביחד. כאשר הוא נמצא בנפרד ממנה או כאשר יש בסביבה חברים שלו - אז הסיפור אחר לגמרי והוא משחק ומפעיל את עצמו נהדר.
כאשר אנו מציעים לו משחק אחר או מבקשים ממנו שימצא לעצמו עיסוק ללא אחותו - אפילו בנוכחותנו - הוא בד"רכ מסרב ואומר שרוצה לשחק איתה. כשקמים בבוקר הוא מיד אחריה/איתה....
איך אנחנו יכולים לעזור לו לפתח את העצמיות שלו בנוכחותה (הוא כן רואה את עצמו כאח הגדול, המלמד, עוזר וכו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 5 - לא עצמאי בנוכחות אחותו - תגובה
ליאת גרוס27/03/2011עניתי על שאלתך. ראי סעיף נוסף בעמוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 ושלושה חודשיםרחלה23/03/2011
הבת שלי לא גמולה מחיתולים. ניסיתי כמה פעמים לגמול אותה ללא הצלחה . פעם אחרונה ניסיתי לגמול אותה לפני שבועיים במסגרת נופש באילת וזה לא הלך היא כל הזמן פיספסה . בעלי כבר התחיל להתעצבן וטוען שפשוט צריך להחליט בשבילה ויום אחד להוריד את החיתול וזהו. אתמול הוא עשה זאת וכשחזרתי הבייתה היא היתה בוכייה ודרשה חיתול. מה את אומרת? אולי פשוט צריך לגלות נחישות יום יומים וזה ילך בכל זאת, בת 3.3?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת
שרון23/03/2011האם כשהיא בכתה היה עלי לשים לה חיתול (כמו שעשיתי) או לא לשבור את המילה של בעלי בפני הילדה ומקסימום היא היתה מפספסת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 3.3 ושאלה נוספת-למה לא עונים?
שרון27/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה בבקשה !!!!!!!!!!
שרון31/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 3 ושלושה חודשים - תגובה
נעמה סבג שמש01/04/2011דליה שלום,
סביר להניח שהדרך בה התנהלתם עד כה היתה שגויה ולכן הדברים "נמרחו" קצת.
למשל, נופש זה לא בדיוק העיתוי המוצלח לערוך בו שינוי. גם כך הילדה חווה שינוי מקום ויציאה מהשגרה. עדיף לעשות זאת כשיש יציבות וסדר. וכן, בהחלט צריך להיות עקביים.
הייתי מציעה לפעול תוך אינטליגנציה רגשית ולתת לילדה הכנה מאד ברורה מראש וליווי רגשי בנושא.
אם זה נמשך זמן רב הייתי מציעה להיוועץ באיש מקצוע.
הגישה של "להחליט בשבילה" יכולה להיות בעייתית. היא שולטת בסוגרים שלה ואם תחליט לעצור את עצמה, זה עלול להיות מסוכן בריאותית.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5 מסרב להרכיב משקפייםהילה22/03/2011
בני בן ה5, עבר לאחרונה בדיקת עיניים,בה התגלה כי יש לו עין עצלה ולקות ראייה. אני ובעלי הסברנו לו את המצב בצורה הכי עדינה ותומכת, נתנו לו לבחור משקפיים בחנות, ואף קנינו לו מתנה לרגל האירוע. החמאנו לו על כך שהוא ממש "חתיך" איתם, ונתנו לו הרגשה ממש טובה בנוגע לכך.
הבעייה הינה, שהוא אינו מוכן בשום אופן להרכיב אותם, ניסינו תחילה להסביר לו שבנתיים ירכיב אותם רק כשהוא צופה בטלוויזיה, או משחק במחשב. אך הוא מסרב בתוקף, ובאחת הפעמים אף השליך אותם לריצפה.
השאלה שלי היא, האם אני צריכה לאסור עליו לראות טלוויזיה כל עוד הוא לא מרכיב משקפיים? האם זו דרך נכונה? האם אני צריכה להעניש אותו? איך אני יכולה לגרום לו לקבל את זה? אני מסבירה לו כמה זה חשוב, ושזה לטובתו, ושזה רק לתיקון הראייה ושבעוד כמה שנים הוא לא יצטרך משקפיים. אך הוא בשלו, מתעקש בתוקף.
אני ממש אובדת עצות. בבקשה עזרתכם הדחופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 מסרב להרכיב משקפיים - תגובה
סמדר ריינר22/03/2011שלום הילה,
עונשים לא יעזרו ורק יתרמו להשפלתו. כנראה שאתם חשים נורא לא נוח מעניין המשקפיים ויכול היות שאתם עושים מזה יותר מדי סיפור. מדוע מתנה? מה לא בסדר בלהרכיב משקפיים? אתם צריכים בצורה פשוטה ועניינית להסביר לו שהוא חייב, כמו שאתם מכניסים אותו למקלחת או קובעים שעות שינה, בצורה פשוטה וחדש משמעית, זה לא לדיון, ואין טעם בהסברים נוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה עזרה!!!
הילה22/03/2011תודה על התשובה המהירה.
הבעייה היא שהוא אינו מוכן בשום אופן, למרות ההסברים ולמרות שאנו דורשים זאת בתוקף. אי אפשר להרכיב לו את המשקפיים בכוח. מה גם שהוא מתחיל לבכות, ומבטיח להרכיב אותם בזמן שהוא יחליט (מה שלא קורא בפועל). מעבר לכך אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות, וכל יום שעובר רק גורם נזק מיותר לעיניו.
בכל זאת, האם יש דרך נוספת לעזור לו להתמודד ולהסתגל לעובדה שהוא חייב להרכיב משקפיים? ושוב, למרות הדרישה החד משמעית שלנו, ולמרות שאנחנו מנסים להסביר לו שזה רק לטובתו, הוא לא מוכן בשום אופן!! ממש נרתע מכך.
בבקשה עזרה!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה עזרה!!! - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום הילה,
נראה לי שלא הבנת מה הצעתי. אני הצעתי בשום אופן לא להסביר לו יותר. את חוזרת וטוענת ששבתם והסברתם לו בכל זאת.
אני חושבת שעכשיו אין לכם ברירה אלא להניח לנושא לכמה זמן כי ייתכן שגרמתם נזק בהתייחסותכם הקודמת. גם כשהוא אומר שהוא יחליט מתי, נדמה לי שאתם לא באמת מניחים לו, ויושבים בדריכות ומחכים שהוא ישנה את דעתו. כמה זמן חיכיתם?
אני גם לא יודעת למה את מתכוונת שדיברתם בתקיפות? אם זה משולב בהסברים, כמו שציינתי קודם -זו לא התקיפות שדיברתי עליה. לא כך מתנהגים בתקיפות לילד, כשאנחנו רוצים באמת שהוא יעשה משהו אנחנו לא נכנסים להסברים כי ההסברים נתפשים לעיתים כחולשה וכהזמנה למשא ומתן ולהסברים מצידו בחזרה.
אני מציעה שתיגשו לכמה מפגשה הדרכה כדי להבין יותר לעומק איך אתם מפעילים סמכות, האם אתם באמת עושים את זה נכון ואם לא אז מה כדאי לתקן, וכן איך אתם יכולים לשחרר לחץ מהמסיטואציה שנהייתה כרגע בלתי אפשרית. לא נראה לי שיזה יבוא על פתרונו מהפורום בלבד, אתם כנראה צריכים עזרה יותר מפורטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מודאגתמודאגת22/03/2011
שלום,
יש לי ילדה בת שלוש וכמה חודשים, לאחרונה היו כמה אירועיים מעט מדאיגים בגן.
דווחתי על ידי גננת הגן שהבת שלי מבקשת מבנים בגן להוריד את המכנסים ולגעת באיבר המין כמו גם משפטים כמו: "בוא נשכב אחד על השני", "בוא נשכב ביחד" וכיוצא בזאת. בתי אינה חשופה לתכנים אלו בבית והיא אינה יוצאת לחברים ללא ליווי.
לאחרונה בגן לימדו את הילדים על גוף האדם ובתי הינה ילדה מאוד סקרנית ונבונה, כמו כן היא מאוד אוהבת סרטי דיסני בהם יש סצינות של נשיקות וכדומה.
כמו-כן, כאשר שאלתי את בתי על המקרים היא אמרה שהיא פשוט רצתה לראות ושאחד הילדים בגן אמר לה שזה מצחיק.
האם עלי להיות יותר מודאגת מהתכנים השונים שעולים או האם זהו שלב נורמטיבי בהתפתחותו של הילד?
במידה וזה אכן דגל אדום לאילו סימנים עלי לשים לב ומה עליי לעשות על מנת לוודא ששום דבר רע לא קורה לבת שלי?
בתודה מראש,
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא מודאגת - תגובה
סמדר ריינר22/03/2011שלום לך,
קודם כל צריך להגיד לילדה שההתהנגות הזו לא מקובלת. קצת קשה להעריך האם מדובר בסקרנות רגילה או משהו מעבר לזה. הדבר שבעיני חורג מסקרנות רגילה הם המונחים שהשתמשה בהם: "בואו נשכב". הייתי ממליצה לך לערב את פסיכולוגית הגן כדי שתעשה הערכה קצת יותר מפורטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יצירת קשרים בגןאימא22/03/2011
שלום,
בן שלי הוא בן 3.2, מספטמבר התחיל ללכת לגן, עד אז היה איתי בבית.
ההסתגלות לא הייתה פשוטה, בחודשים הראשונים הוא כמעט ולא השתתף בחוגים וגם לא כל כך בעבודות, פשוט ישב ולא השתתף, כנראה היה צריך את הזמן הזה להתרגל.
בהתחלה הוא היה חצי יום בגן, ורק לפני חודש התחיל גם לישון צהריים.
היום יש קצת התקדמות, כי הוא כן משתתף בחוגים, עושה עבודות כשאר הילדים,
אבל לא הצליח עדיין ליצור קשר כלשהוא עם אף ילד. ובמיוחד כשהם יוצאים לחצר הוא מסתובב לבד, או לרוב פשוט יושב בכיסא בלי לעשות כלום.
למרות שהוא מאוד אוהב משחקי כדור ואוהב לרוץ הוא בכלל לא עושה את זה בגן,
הוא ילד מאוד עדין, נרתע מילדים שצועקים, מציקים, וכנראה מהסיבה שלא יודע איך להתמודד עם זה פשוט בוחר לא להשתתף. גם כשיש משחק חופשי הוא לא מוצא את עצמו בקבוצה של ילדים. כשהוא חוזר מהגן הוא נראה די שמח, ואפילו לרוב הוא מספר לי איך הוא שיחק עם ילדים, מה הוא עשה, אבל מסתבר שהסיפורים האלה הם מעט דמיוניים. (אני חושבת שככה הוא היה רוצה שהדברים יראו)
אנחנו מצידינו משתלים מאוד לחזק אותו.
השאלה שלי איך אנחנו ההורים יכולים לעזור לו, לעודד וללמד אותו להיות קצת יותר פעיל ויוזם?
תודה רבה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצירת קשרים בגן - תגובה
סמדר ריינר23/03/2011שלום לך,
חשוב שתיצרי קשר עם אימהות אחרות בגן ותזמינו ילדים אליכם הבייתה, קודם כל אחד כל פעם ותתנו לו להתרגל לחברת ילידם בסביבה הבטוחה שלו.
גם כשאתם יוצאים איתו לגינה, אפשר לעודד אותו מדי פעם לגשת לילד זה או אחר ולשחק איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ושבע צורח ומשתולליעל22/03/2011
שלום,
בני בן שנה ושבע מלפני שבועיים התחיל לצרוח שלא מקבל מה שהוא רוצה ולהשטתח על הרצפה בנוסף גם צועק בלי סיבה כשנוסעים ברכב ולפעמים בבית ללא סיבה מוסברת עליי לציין כי הוא ילד מאוד עצמאי הוא הולך מגיל 11 חודשים, הוא נמצא בגן מגיל שנה ולפני חודשיים נולד לו אח שהוא מביע אליו אהבה חיבוקים נשיקות.
איך עליי להתנג עם התפקפי הזעם האלה האםזה אופייני לכל הילדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה ושבע צורח ומשתולל - תגובה
נעמה סבג שמש27/03/2011יעל שלום,
נשמע מהתיאור שהילד חש תסכול ומביע אותו בדרך זו.
כפי שהבנתי, מדובר בילד מבין ומפותח, והולדת האח קצת שיבשה את האיזון עבורו.
הייתי ממליצה בחום להקדיש לו זמן איכות, לחבק המון, לתת מקום לרגשות, לשקף לו ת הרגשות שלו וכך לעזור לו להתמודד עם התסכול. את מוזמנת גם לקרוא מאמר על אח חדש באתר שלי ולקבל טפים נוספים.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא רוצה לשמוע על גמילהמירב21/03/2011
בני בן 2 ותשעה חודשים. הוא ילד נבון מאוד וללא בעיות התפתחות. מסיבה כל שהיא הוא מתנגד - כאילו מפחד משימוש בסיר/שירותים, ולא מעוניין בכלל לשמוע על כך. בעבר ישב פעם-פעמיים בסיר, וגם אז היה מבועט מעצמו - ורצה לקום מיד. עוד מעט אביב... היו לי ציפיות לגמול אותו, אך אני לא רואה את זה קורה בקרוב (למרות שהוא מודיע מידי פעם שהוא "עשה" או "עומד לעשות משהו"). כיצד להפחית את חרדותיו בנושא? כיצד לעזור לו ללא לחץ? עד איזה גיל גמילה היא בגדר "נורמטיבי"...? שניי ילדיי הגדולים יותר ניגמלו כבר בגיל זה. אודה להתייחסותכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אני באותה סירה מה עושים??
יפית27/03/2011אני מיואשת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד נוסף מבנק הזרע או מהגרוש?סיגל21/03/2011
שלום
אני גרושה 9 שנים ומגדלת בשותפות עם הגרוש שלי את בנינו בן 10 וחצי.
היחסים ביננו סבירים אבל ללא ספק מביאים לעיתים תגובות רגשיות כתוצאה מתקשורת לקויה . לא אני ולא הוא התחתנו שנית ואין לנו ילדים נוספים.
לאחרונה התעורר בי הרצון לילד נוסף ופניתי לבנק הזרע.
הגרוש שלי הציע לי שאם כבר החלטתי לקחת אחריות לבדי למה שלא יהיה אח ביולוגי לבן שלנו . משיחה איתו הוא הבהיר שאינו מוכן להתחייב שיתמוך כלכלית אך יעשה כמיטב יכולתו . אני מתלבטת מאוד. מצד אחד ברור לי שהן לילד שלנו והן לילד העתיד להוולד עדיף שתהיה דמות של אב ואם ובמיוחד שלאחיו הבכור יש ומצד שני אינני בטוחה שצעד כזה לא עגרום לי לצפות ולהתאכזב מאביו שלא מוכן להתחייב .
אודה להמלצות והארות .
תודה
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד נוסף מבנק הזרע או מהגרוש? - תגובה
נעמה סבג שמש01/04/2011שלום לך סיגל,
בסיטוציה שאת מתארת, אין נכון או לא נכון.
לעשות את הצעד, כך שיהיה לבנך אח, זה צעד חיוני וחשוב.
את מכירה את הגרוש שלך. האם באמת לא יכיר בבנו? האם יעשה איפה ואיפה ויקנה מתנה לאחד ויקח אותו ויתעלם מהשני?
אם התשובה היא כן, לילד תיגרם יותר נזק מתועלת, שמדובר באחיו הביולוגי.
גם העניין שלו אין אבא ולאחיו יש אינו פשוט, אם כן יוולד מתרומה מבנק הזרע.
את צריכה לחשוב עם מה את מסוגלת להתמודד, ומה בעינייך נראה בעייתי יותר.
בעיניי, חשוב ליישר קו עם האב ולבדוק את ההיבט הרגשי ולא רק את העניין הכלכלי.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
