מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות התנהגותורד13/03/2011
שלום,
בני בן שנתיים ו-9 חודשים. קצת לפני גיל שנתיים החל בהתנהגות "אלימה" שנראתה נורמלית כמלחמת קיום בגן (נשיכות, משיכות וכו'..).
לפני מס' חודשים קרה מקרה בגן בו הוא דחף את המטפלת וזו נפלה ופרקה את הכתף, הוא נכנס למעין "טראומה" , עבר תקופה של כחודש בו הוא סירב להכנס לגן והייתי משאירה אותו שם ממש בצרחות (הגננת הסבירה כי הוא "מתבייש" במה שקרה וכי הם ראו זאת בחומרה והקשו עליו בתגובות).
לאחר תק' זו היתה תק' פורחת בה כהגדרת הגננת היה ב-0% אלימות והתנהג לתפארת.
לאחרונה, חזר להתנהג באלימות, הוא מרביץ, נושך, מושך ודוחף וכל זה ללא סיבה. אני רואה את התנהגותו אחה"צ בחברת ילדים, הוא ללא סיבה מתחיל באלימות ומיד אח"כ מחבק ומנשק (כהתנצלות), נראה כאילו "נכנס בו הילד הרע" והוא אינו משתלט על עצמו. הוא יודע בדיוק את התוצאה של ההתנהגות (עונש ישיבה בחדר) אך זה לא מרתיע אותו מלבצע זאת שוב ושוב..
איני יודעת כיצד לנהוג איתו (אציין כי הוא ילד מאוד חכם ומדבר ברהיטות).
ניסיתי לבקש ממנו כשהו אמרגיש שרוצה להרביץ שיעצור ויספור עד 5, זה עובד בתאוריה (הוא אומר לי, בדיעבד, "הרבצתי לו כי שכחתי לספור עד 5..")
מה עושים?
האם יש טעם לטיפול פסיכולוגי?
אולי ריפוי בעיסוק?
איך אפשר להגיע אליו?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגות - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום ורד,
נסו לחשוב מה יחסכם בבית לתוקפנות ולכעסים, האם אתם מדברים עליהם בצורה ישירה? האם אתם מדי מאופקים? האם לילד יש לגיטמציה לבטא תוקפנות במידה? לעיתים כשאין מקום לתוקפנות סבירה היא הופכת לאלימות, נסו לבדוק אם זה המקרה.
בכל עונשים הם דרך חינוך ל איעילה בעיני כפי שתא בעצמך נוכחת לדעת, כדאי להלפסיק עם זה. אפשר גם לנסות להבין טוב יותר מדוע הוא מרביץ באמת. לא כל מה שנראה לכם חסר סיבה הוא באמת כזה. אם אתם לא מצליחים להתמודד, יש אפשרות לפנות להדרכת הורים או לטיפול דיאדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רתיעה מילדיםמיכל13/03/2011
שלום רב
בתי בת שנה, ילדה מאוד חברותית ועצמאית, מוחאת כפיים, מברברת, אוכלת וישנה טוב, מעסיקה את עצמה והשבוע אף התחילה ללכת. היא איתי בבית מיום לידתה. הבעיה מתחילה כשנכנסים לתמונה ילדים אחרים. היא לא מוכנה שיגעו בה או בצעצועים שלה, הם ממש מבהילים אותה ומפחידים אותה עד דמעות. ביום יום שלה היא נפגשת מעט מאוד עם ילדים( מה לעשות שכולם בגן) וכשהיא כבר נפגשת איתם והם "נכנסים לפריים" שלה או צועקים היא מתחילה לבכות בטירוף ולחפש אותי.
אני בטוחה שזה יעבור לה מתישהוא אבל מה אפשר לעשות בינתיים כדי לעזור לה להסתגר (היא נכנסת לגן רק בעוד חצי שנה).?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רתיעה מילדים - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום מיכל,
אולי כדאי להפגיש אותה בהדרגה כל פעם עם ילד אחד בלבד, בתנאים בטוחים ומוכרים לה ולזמן קצר בלבד ואחר כך להרחיב את זה. וגם לעשות לה הכנה, אני אל יודעת מה רמת ההבנה המילולית שלה, אב במידת האפשר להסביר לה: "היום תבוא אינו נטע הקטנה עם אמא שלה, ואנחנו נשחק איתה ונראה לה את הצעצועים שלנו, איזה צעצוע את רוצה לתת לנטע לשחק?" ואז בזמן הביקור עצמו לא להבהל נורא מזה שהיא נבהלת, לתת לה זמן להסתגל, ולהגיב בקצב שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא דיילתצפי13/03/2011
לפני שלושה חודשים חזרתי לעבוד כדיילת אויר, לאחר הפסקה של 4 שנים, אני אם לילדה בת שנה ותשע. כמו לכל עבודה גם לזו יש יתרונות וחסרונות כאשר מדובר בגידול ילדים - מצד אחד הרבה ימים חופשיים ומצד שני חוסר ודאות ופגיעה בשגרה הקבועה (את מי אפגוש בבוקר ואחרי הגן, כמה זמן אמא לא תהיה וכיוצא בזה). משיחות שהיו לי עם אמהות שעובדות עמי גיליתי, שהדעות חלוקות בנושא ויש אמהות שאף טוענות שזה גרם נזק רב לילדיהן והן גילו זאת רק שהילד הגיע לגיל 5-6. האם אתן מכירות את התופעה? מהן התופעות שצריך לשים לב אליהן? והאם יש לכן עצות כיצד לחזק ולהקל על הילדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא דיילת - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום צפי,
אני לא מכירה את התופעה אבל בהחלט הגיוני שיש השפעה לחוסר היציבות על הילד.כדי להקל רצוי שתהיה דמות נוספת קבועה שתהיה שותפה בטיפול, סבתא, אבא, או בייבי סיטר קבועה כדי לצמצם את חוסר הודאות של הילדה. רצוי להסביר לה ככל שניתן ולהכין אותה לקראת נסיעות, לשמור על קשר תוך כדי, ורצוי לא להעדר בימים חשובים - כמו חגים, חגיגות בגן, יום הולדת וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעלב,מסתגר בתוך עצמו,משקרצילה13/03/2011
שלום,
הבן שלנו בן 8.בתדירות של אחת לשלושה חודשים קורה מצב שמישהו העליב אותו,או שהוא חושב שפגע במישהו ואז כתוצאה הוא מסתגר בתוך עצמו ,מתחבא בשירותים או אוכל את השרוול,נושף נשימות כבדות ולא משתתף בשניים שלושה שיעורים,הוא לא מספר על כך בבית ,בנוסף הוא נוטה לשקר.הוא היה בן יחיד עד לפני שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעלב,מסתגר בתוך עצמו,משקר - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום צילה,
חושב להבין יותר מה קורה. האם יש פעמים שבהם נעלב אבל פחות ומגיב אחרת? בצורה יותר בוגרת? אם כן מה ההבדל בין הפעמים האלה לפעמים בהם מגיב כך, האם כאשר עולים לו על נקודה רגישה במיוחד? אם כן מהי אותה נקודה? האם מתקשה להתמודד עם עלבונות בכלל? מדוע לדעתכם? האם בגלל ביטחון עצמי נמוך? לא תארתם איך מתפקד בשאר הזמן, האם תלמיד טוב, ילד מקובל, האם יש לו קשיים, מרגיש דחוי? חשוב להבין יותר לעומק מה קורה כדי לייעץ לכם איך להגיב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה בלילה אצל ילד בן 6רחל13/03/2011
ילד בן 6 כבר שבועיים וחצי ברצף בא באמצע לילה לישון עם ההורים
הצלחנו להבין ממנו שזה בא בעקבות איזה אפיזודה מפחידה שהוא ראה בטלוויזיה
שאלה אם יש סיבה לדאגה , או צריך לפנות למומחה
ביום התנהגות שלו די רגילה ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה בלילה אצל ילד בן 6 - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום רחל,
בטוח שיש כרגע צורך לפנות למומחה. חשוב להחזיר אותו למיטה שלו, ולנסות לתת לו כלים הלמודד עם הפחד, למשל לישון עם אור קטן, לחשוב מחשבות חיוביות, וכו', ולשדר לו את המסר שהוא יכול להתגבר על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה חברתיתא13/03/2011
שלום
בתי בת 7 ועשרה חודשים בכיתה א' לפי דיווח המורה משחקת עם מספר מצומצם של חברות ואינה יוזמת קשר אלא מצטרפת . לדוגמא כאשר הגענו איתה לאסיפת הורים לפני מספר חודשים היו בנות בכיתה שלה שבכלל לא התייחסו אליה והיא לא אליהם כאילו אינן מכירות אותה .
גם אחר הצוהרים אין כמעט טלפון להזמנה ( מתחילת השנה הוזמנה כמה פעמים )
( אנו מזמינים כן יש הסכמה לבוא . לפי לדעתי אינה יודעת לשמור על קשר לזמן ממושך ובמשחק ובסיטואציות חברתיות כאשר היא מפסידה ונכשלת הפיתרון שלה זה בכי . כל הזמן אני מדרבנת ואומרת לה כן להגיד מה שהיא רוצה ולהענות לילדים , להסביר מה היא רוצה . היו פעמים שאמרה לי שהיא לא מצליחה והיא שוכחת מה להגיד .
איך אפשר לעזור לה , להתמודד ולרכוש מיומנויות חברתיות . לעלות לה את הביטחון העצמי
יש לציין שהיא הבת הבכורה והיא אוהבת לשחק במשחקים סוציודרמטיים כמו אמא ואבא גננת , מורה וכו' עם אחותה בת הארבע .
כן יש לציין שבתי ילדה שמחה אוהבת ללכת לבית הספר.
ואם את יכולה להמליץ לי למי עליי לפנות האם לפסיכולוג חינוכי והאם הוא כן יוכל לעזור לה . (איזור השפלה )
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה חברתית - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום לך,
לא חייב להיות דווקא פסיכולוג חינוכי, מתאים כאן בחלק פסיכולוג קליני או פסיכותרפיסט. ייתכן שגם קבוצה למיומנויות חברתיות יכולה להתאים כאן. לצערי לא מכירה אנשי מקצוע באיזור השפלה, את יכולה לפנות לפסיכולוג בית הספר ולקבל המלצה על השירותים הטיפוליים באיזור מגורייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
א02/04/2011תודה על התשובה
אני לא מעוניינת לערב את גורמי בית הספר לכן אשמח אם תוכלי להפנות אותי לגורם אחר ואיפה אפשר לחפש פסיכותרפיסט עם המלצות .
כן יש לי המלצה על פסיכולוגית האם היא תוכל לעזור לה ? ואיפה אפשר למצוא קבוצה למיומנויות חברתיות . לא שמעתי על זה .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום א',
אני לא מכירה את הפסכולוגית וההכשרה שלה לכן אני לא יכולה לדעת אם היא תוכל לעזור, אבל יש לך המלצה עליה אז למה את לא סומכת?
לגבי קבוצות למיומנויות חברתיות - את יכולה לחפש באינטרנט יש כל מיני מכונים שעוסקים בכך אני לא יודעת לגבי האזור שלכם.
את יכולה גם לנסות דרך קופת החולים שלכם או דרך שכנים ומכרים להשיג המלצה לטיפול באיזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מכלביםאורית קלר12/03/2011
שלום,
בתנו בת ה-8, מפגינה פחד היסטרי מכלבים. עושה רושם שלא משנה לה אם מדובר בגור או בכלב בוגר, אם פיזית הוא גדול או קטן. עצם המפגש עם כלב לא מוכר, גורם לה לבהלה היסטרית. הסברים כי הכלב רק רוצה לשחק, כי הוא גור וכו', אינם מניחים את דעתה. כשהייתה בת כשנה ורבע, קפץ עליה כלב נמוך קומה והיא אכן נבהלה ממנו מאד. מעבר לזה, היא לא ננשכה או נשרטה ע"י כלב אחר. לשכנינו הייתה כלבת פודל רגועה, שעם הזמן היא למדה כנראה שאינה "מפחידה" והיתה לגמרי רגועה בחברתה. (דרך אגב, גם פרפרון בגודל "סיכה" גורם לה לפחד עד כדי בכי.) היא לא מפחדת מחושך בלילה, אך הרבה דברים אחרים גורמים לה לתגובה ספונטנית, בסגנון "איזה פחד".
מצד שני, היא ילדה בוגרת, דעתנית, נבונה מאד, מסיקה ומקישה יותר מהמצופה מגילה.
יש לנו גם בן (5), שגם הוא די נרתע מכלבים, בייחוד כשהוא רואה את התנהגותה של אחותו הבוגרת שמהווה עבורו דוגמא בהרבה תחומים.
בעלי ואני אוהבי חיות בכלל וכלבים בפרט, והילדים בהחלט מבחינים ביחסנו הלבבי לכלבים. שנינו איננו פחדנים ואיננו "עוטפים אותם בצמר גפן מגונן" מול כל פעילות הנדרשת מהם. מסיבות שונות איננו מחזיקים כרגע כלב בבית, אך אנו שוקלים זאת גם לאור העובדה שהבת מבקשת כלב...
שאלתי: האם להביא כלב הביתה? אם כן, גור או בוגר? לתת לה לבחור או לקבוע עובדה?
בתודה, אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מכלבים - תגובה
סמדר ריינר12/03/2011שלום אורית,
עדיין לא. הייתי מתחילה עם משהו הרבה יותר הדרגתי ובטח לא קובעת עובדה. את מוזמנת להיכנס לעמודת "שאלות נפוצות" לתשובה העוסקת בפחדי ילדים ושם יש הנחיות יותר מפורטות לגבי חשיפה למקור הפחד.
בכל מקרה חשוב שזה יהיה משהו בשיתוף פעולה עם הילדה ומתוך רצון שלה להתמודד עם הפחד. עם היא לא מעוניינת כרגע לא לכפות עליה דבר, זה לא דחוף ויכול לחכות לגיל מעט יותר מאוחר כשהיא תוכל להתגייס מרצונה להתמודדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מריבות בגיל שנתייםגל11/03/2011
שלום,
אני אמא לתאומים בני שנתיים וחצי שכעת בעיקר אחד מהם מתחיל ב"מלחמות עצמאות", בודק גבולות וכו'.
1.האם כאשר יש ריב בין שני הילדים ואני רואה ויודעת מי אשם רצוי להתערב?
2. האם כאשר הילד לא רוצה לבוא איתי או לצאת מהאוטו זו שיטה טובה להגיד "אז תישאר לבד" וללכת (מה שתמיד מצליח כי הוא נבהל ורץ אחרי) ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מריבות בגיל שנתיים - תגובה
נעמה סבג שמש16/03/2011גל שלום,
אני בעד של להתערב במריבות, אך עם זאת, מה שאני רואה ועדה לו אני מאמינה שנכון להתערב.
הסיבה לכך היא שמתפקידינו ללמדם כישורים רגשיים וחברתיים, לכן תפקידך הוא ללמדם ולחנכם.
לגבי ההשארות באוטו- לא לעניין, את צריכה ללמדו דרך חינוך, סמכות הורית והצבת גבולות.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףףףמאיה11/03/2011
שלום,
אני בת 32 אמא ל- 2 ילדים בת 6 ו- 5 חודשים ובן שנתים ו- 9 חודשים.
לפני כ - 11 חודשים הופסק הריוני השלישי בשבוע 21 לאחר חלבון ו- E3 לא תקינים והתגלה כי לעובר לא היה דופק, עברתי הפלה בוששת ובעצתכם המדהימה הסברתי לביתי הגדולה כי העובר לא נולד וכל עוד הם לא נולדים הם אינם תינוקות, עצה מדהימה שאכן הבהירה לה כי לצערנו זה לא הלך.
לאחר חודשיים גיליתי כיא אני בהריון בפעם הרביעית כמובן שעברתי הריון חרדתי אבל הכל היה תקין כל הבדיקות והמעקבים עד ש.... לפני כ-3 ימים בשבוע 38+3 לא הרגשתי תנועות באמצע הלילה ובשל היותי קשובה לגופי הגעתי למיון וגילית לצערי הרב כי אין דופק לעובר.
עדיין לא חזרתי הביתה כי אני סובלת מלחצי דם גבוהים ומשאירים אותי ל מעקב.
ביתי הגדולה עדיין לא יודעת והיא גם לא שואלת יותר מידי שאלות.
לדעתי ולדעת בעלי היא כבר הבינה כי משהו אינו בסדר.
אני מחכה לרגע שאחזור הביתה ואז לספר לה, רק אני לא יודעת האם כדאי להמשיך בכיוון הקודם ולהוסיף או להזכיר לה כי היא טרם נולדה ולכן היא אינה תינוקת.
לעזרתכם המהירה אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףףףףף - תגובה
סמדר ריינר12/03/2011שלום מאיה,
אני מצטערת לשמוע. אני חושבת שהכיוון הקודם עדיין תקף, למרות השלב המאוחר. מקווה שיעבור בקלות ושתרגישי טוב.
עם זאת מאחר שאכן השלב מאוחר, למרות ההסבר שהוא עדיין בתוקף כדאי להיות קשובים לתגובות של צער וחשש, אצל הילדה וגם אצלכם. אני מניחה שזהו אובדן לא פשוט, וההסבר לבדו לא בהכרח פותר את כל הקושי הריגשי.
חשוב שקודם כל תנוחי טוב ותבריאי, ייתכן שאחר כך תצטרכו לעכל את מה שקרה.
כל דבר בזמנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלים של ילדה בת 3רחלה11/03/2011
ביתי בת 3 וקצת. היא עדיין עם חיתולים. הנסיון האחרון לגמילה שערכנו השבוע לא צלח והיא תמיד פיספסה. בפעמים שביקשה לשירותים לא יצא כלום. לדעתי היא פשוט לא רוצה להיגמל בשלב הזה. בנוסף, היא עדיין מבקשת סימילאק בבוקר ובערב (במקביל היא אוכלת ארוחת בוקר וערב) היא מבקשת מוצץ לשינה ולפעמים מבקשת אותו במהלך היום כשמשהו מלחיץ אותה. בקיצור זה מרגיע אותה. השאלה שלי היא האם לנסות ולגמול אותה מהדברים הללו כי אחרת זה יזיק להתפתחות הרגשית שלה, לבגרות הנפשית שלה, לביטחון העצמי שלה וכיוצב' או לתת לזמן לעשות את שלו והיא תחליט מתי להיגמל וממה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלים של ילדה בת 3 - תגובה
סמדר ריינר12/03/2011שלום דליה,
אל כדאי ללחוץ עליה להיגמל. כמו כן כדאי לשים לב האם חלק מהתגובה שלה נובעת מכך שנולד לה אח או אחות או עומד להיוולד? ייתכן שמדובר בקנאה שלה ורצון לחזור להיות תינוקת, ואם תתייחסו לכך היא תרגע וכן תרצה בהמשך להיגמל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
דליה12/03/2011אין לה אח או אחות ולא צפוי כזה בקרוב. נסיון גמילה מחיתולים נכשל לגמרי בשבוע האחרון. כל הגן שלה גמול. וכן בילינו נופש עם חברה שלה שגמולה מהכל חיתולים מוצץ ובקבוק. אשמח אם תעני לי גם איך זה משפיע על ההתפתחות הרגשית/נפשית שלה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום דליה,
לא ידוע על השפעה מזיקה כלשהי לגמילה בגיל מאוחר, להיפך, ידוע שלחץ לגמילה כשהילד לא מוכן היא זו שגורמת לנזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר להתנהגות של בתיטל11/03/2011
שלום
יש ילדה בת חמש בכורה לפני חצי שנה נולדה לה אחות קטנה . מחד היא מאוד ציפתה לה מאידך כניסתה לשגרה המשפחתית הייתה לא קלה ונראה שעם חלוף הזמן הקושי יורד ומתפתחת אינטרקציה טובה מאוד בין השתיים .
נקודות נוספות להתייחסות לפני שאני מציינת את הבעיה
אני (האמא ) מאוד דומיננטית בבית בכל הקשור לבנות ובכלל . זאת כמובן בתמיכה ובהסכמה מלאה של בין זוגי שעובד שעות מטורפות ונעדר שעות רבות מהבית.
הילדה נהנת משגרה של שפע ופינוק רב של יחס וכן ברמה חומרית היא נכדה בכורה מצד אחד
אני במקצוע אשת חינוך נשארתי עם בתי עד גיל שלוש בבית ובכל הזדמנות מכל סיבה שהיא אני שמחה שהיא נשארת בבית ומוותרת על הגן ואין לי בעיה לתת לה מענה מהנה מלמד כתחליף לגן ואפילו יותר טוב לדעתי. כמו כן חשוב לציין שהשגרה שלנו מתנהלת בסדר יום מסודר וכן יש גבולות ברורים מה מותר ומה אסור אין אלימות ואין שימוש בעונשים אלא בטבלת נקודות זכות ופינת חשיבה עם נעשה משהו שדורש זאת
בתנו היא ילדה נבונה וורבלית מאוד ועל כל דבר מנהלת משא ומתן או שיח הסברה ובירור אני מגלה לאחרונה קושי מצידה בדחיית סיפוקים והיא בוחרת חברים וכו
להשיג את מבוקשה בסצינות של בכי צעקות וקיטור לפעמים מסתיימות בקבלה ולרוב אני נזהרת שלא כדי לנסות להפסיק את הדרך הזאת מולנו ובכלל באינטרקציה עם משפחה .
כמו כן כל נושא הפרידה שלה ממני הוא סיטו עבורה ועבורי היא לא מוכנה להיפרד ממני לגן לחברים לסבתא לחוגים כל הזמן היא רוצה שאני אלווה אותה או לחילופין מוותרת או אם היא כבר נשארה בלעדי היא מערימה קשיים למטפלים בה עד שאני חוזרת
לאחרונה היא החלה בהמצאותשל מחושים כאבים ומחלות
אשמח לקבל הסבר למצב עזרה הנחיות מה צריך לעשות לתקן שהמצב יהיה נעים ונכון לה לנו ובכלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר להתנהגות של בתי - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום טל,
נשמע מהתאור שלך שייתכן שאת מעבירה מסר סמוי ולא מודע לילדה, שהכי טוב עם אמא בבית, אמא יותר טובה מהגן, יותר טובה מהגננת, יותר טובה מאבא (זה מה שיוצא) ובכלל, למה לך לצאת לעולם ולהתמודד איתו אמא יודעת הכי טוב, היא אשת חינוך מעולה והיא תפתור לך הכל.
גישה כזו, מותירה את ביתך קטנה, חסרת ביטחון בכוחותיה, חסרת אמון ביכולתה להשתלב בעולם, וחסרת אמון בעולם, בילדים ובמבוגרים אחרים חוץ מאמה המצטיינת.
מצב זה יוצר תסכול וחוסר גבולות ביניכם, כי למעשה את מתארת קשר סימביוטי ביניכם, שמיועד לשרת את צרכייך להיות מרכזית וחשובה בחייה לא פחות ואולי אפילו יותר מצרכיה לגדול ולהיפרד מאמא כשצריך.
אני מציעה לך לפנות להדרכת הורים ואפילו לטיפול עבור עצמך, כדי לבדוק איך את יכולה לשחרר אותה ועל איזה צרכים זה עונה לך ואיך אפשר לפתור אותם אחרת, ואז הכל יהיה הרבה יותר קל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםנורית11/03/2011
אני טס אל הילד. בשבוע הקרוב אחרי שנתיים שלו ראיתי אותו. אין לי התלבטות לגבי הביקור אבל :
מסתבר שכן יש גבר אחר שחיי איתם. זה אומר שלילד יש בעיה של נאמנות. ולי לא יהיה תגמול על הקשר איתו - כי יש מישהוא אחר שם שמשמעותי יותר בחיי היום יום.
הילד ממשיך להתנגד לשיחות איתו.
מה הכוונה אב חורג ואב ביולוגי זה לא אותה המשבצת ? זה ברור שהילד ירצה ששני האבות יואהבו אותו אבל גם יש מחיר של קשיים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ליאת גרוס14/03/2011שלם דורון
התמודדות של אב ביולוגי עם אב חורג היא מאד לא פשוטה. אבל הוא לא אבא שלו. הוא דמות שיכולה להיות משמעותית ביותר אבל כך גם הגננת הסבתא וכו'. הוא יכול להיות יותר משמעותי ממך בנסיבות הקיימות אבל הוא לא אבא שלו ולכן אין תחרות. שני קשרים מקבילים. כמו שאין תחרות בינך לבין הגננת או הסבתא גם אם הן יותר קשורות אליו. אם לא תרגיש שיש מקום לקונפליקט נאמנויות והסביבה לא תשדר זאת לילד , גם הילד לא ירגש כך. הוא ירגיש קונפליקט נאמנויות בינך לבין האם אך לא בהכרח מול האב החורג.
נסה לא לחשוב על האב החורג. למרות שזה לא מרגיש כך, הוא לא מאד רלוונטי למורכבות בפניה אתה עומד. עד כמה שאפשר תגיע בלי ציפיות לתמורה. הכי חשוב שהאם תשדר לילד שחשוב שייפגש איתך ויפתח קשר. זו צריכה להיות השאיפה שלך כרגע. עשה מה אפשר לקדם מצב בו היא באמת רוצה שתיפגשו ומאמינה שזה מה שהילד צריך.
ביקור נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות
נורית16/03/2011יש לי התלבטות בנוגע לדברים שאני מביא לו בביקור זה ובאופן כללי.
האם לתת לו דברים שקשורים לנו באופן משותף כגון תמונות שבהם אנחנו ביחד וכו . או אפילו לקנות לו ספרים שמספרים על קשר של ילד עם אביו. או מצד שני לא להזכיר את נושא האב ולנסות לא לעורר בו זכרונות או כמיהות לאבא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות - תגובה
ליאת גרוס21/03/2011שלום דורון
אפשר להביא תמונה משותפת . זה דווקא רעיון יפה. לא הייתי מרגזימה עם סיפורים בנושא וכו' כדי לא ליצור עליו לחץ מיותר. הכי חשוב שיהנה ויוכל להיות רגוע בלי צורך לבחור צד. זו המתנה הכי חשובה שאתה יכול לתת לו.
מחכה לשמוע איך היה...
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשות במצב של מריבה????????רוז11/03/2011
אז ככה הבת שלי בת ארבע וחצי נפגשת עם בת דודה שלה באותו גיל פעם בשבועיים וכל פעם נוצר מצב שהיא הקורבן והבוכה כשיש מריבה בינה לבין הבת דודה
אז היא תמיד באה אלי ובוכה כי תמיד שיש סיטואציה של מריבה בגן הסברתי לה שתלך לגננת בהאותו זמן כדי לפתור את הבעיה ולכן כשאננו נמצאים במשפחה עם הבת דודה הבת שלי מגיעה אלי לפתור את הבעיה
גיסתי טוענת שאני לא נותנת לה להתמודד עם המציאות ומצניחה את חולשותה והיא מבחינתה אף פעם לא ניסתה לפתור את העימותים כי הת שלה לא בוכה במריבות בינהם
מה באמת נכון לעשות לא להתערב או להתערב ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות במצב של מריבה???????? - תגובה
סמדר ריינר12/03/2011שלום רוז,
תראי, זה לא בדיוק או או, יש גם באמצע. מה שנכון לעשות הוא לנסות לאט לאט לעזור לה מהצד לפתור את הבעיה, כלומר לא להגיד לה אני לא מתערבת, תתמודדי לבד ומצד שני לא לפתור לה את הבעיה, אלא ללמד אותה בזמן אמת מה להגיד לבת הדודה ומה לעשות כדי שבבלב כלשהו בהמשך תוכל להתמודד לבד גם אם את לא תהיי שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה לילד בן 11 שמשקר בהקצנותאמיר10/03/2011
שלום אני גרוש עם 2 ילדים הבן שהוא בגיל 11 היה נמצא הרבה עם אח של גרושתי שהוא היה בן 18 אח של גרושתי אני מכיר אותו כאחד שמספר סיפורים מוגזמים והבן שלי למד מימנו האמת שאני זוכר שהילד שלי התחיל להגזים כבר כשהיה בן 7 ולא ידעתי איך להגיב והתעלמתי מזה אני מטבעי לא אוהב בלשון המעטה שמשקרים ואני שם לב שהילד לא מפסיק לספר לי סיפורים מוגזמים ולא הגיוניים אני מתחיל לאבד את הסבלנות ולא יודע איך להגיב מבקש עזרה בכל לשון של בקשה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה ...
אמיר11/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לילד בן 11 שמשקר בהקצנות - תגובה
סמדר ריינר12/03/2011שלום אמיר,
אני לא כל כך קונה את ההסבר שהילד למד את זה מאח של גרושתך. ילדים לומדים דברים כשזה עונה להם על צורך. השאלה על איזה צורך זה עונה לו ללמוד דווקא את זה. הוא היה יכול ללמוד ממך לדבר אמת,למשל, זה לא מה שקרה.
לדעתי להיות חסר סבלנות אליו זה בטח לא יעזור, השקרים כפי הנראה מלמדים על מצוקה כלשהי. מהי אותה מצוקה אני לא יכולה לדעת כי לא נתת פרטים נוספים על הילד ועל המשפחה ועל הקשר ביניכם למעט העובדה שיש גירושים ברקע. נסה לחשוב מה קשה לילד, האם זו דרך שלו לקבל תשומת לב, האם הוא סובל מהערכה עצמית נמוכה, האם יש משהו אחר? אם אתה לא מצליח אולי כדאי לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת אלימות או נתינת פיתרון שלאחרברקוביץ פאול10/03/2011
שלום לצוות.
בני לומד בכיתה ז' וגם לו יש קצת עיניין של קשב וריכוז אך לא בנושא הלימודי.היה מקרה בו בני היה בחדר הסיפריה כאשר היגיע נער אחר והחל להציק לו ואף למשוך את כבלי המחשב מהשקע ואף החל להרים יד על בני( בזמן זה צפתה הספרנית במחזה)ביקשה מהם לצאת החוצה.בינתיים הבן שלי חטף כבר את המכה הראשונה ואז החלו שניהם להתקוטט .אני בתור אבא ממש לא מצדיק את המכות ובטח לא את זה שהבן שלי החזיר,אך מצד שני כאשר ספרנית צופה מהצד ומחכה לכך שהפיתרון יהיה לאחר מעשה ולא לנסות(ולהצליח למנוע את המכות)הרי שהמורים/משגיחים בעצם מחפשים את הפתרון הקל וזה לסלק את שני התלמידים מבית הספר עקב המכות.האם זו הדרך ללמד תלמיד?לחכות ולראות ןלוודא שמישהו נפגע ורק אח"כ לסלק אותו על מכות או שמה צריך למנוע את המכות מהתחלה,ולא להגיע למצב של הרמת ידיים.כמי שצריך לדעת לחנך תלמידים לדעתי,צריך לדעת למנוע מצבים ולא לחכות שיקרו ורק אח"כ לחפש פתרונות(זו הדעה של מנהלת השיכבה,נכון שבסופו של דבר גם הבן שלי הרים ידיים והיכה אך זה היה כהגנה ולא יציאה להתקפה.אבקש בבקשה את תגובתכם ודעתכם.בברכה ותודה מראש פאול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניעת אלימות או נתינת פיתרון שלאחר - תגובה
סמדר ריינר12/03/2011שלום פאול,
אני מבינה שאתה נסער, ומרגיש שבית הספר הפקיר את הבן שלך. אני לא שומעתי את גריסת בית הספר אלא רק את גירסתך וממה שאתה מספר אכן נשמע שאתה צודק ויש מקום להתערבות אחרת במקרה כזה. עם זאת, פנייה לפורום לא הולכת לעזור לך מול בית הספר. מה שכן יכול להעוזר הוא הידברות עם בית הספר. לא ברור לי מה זה נקרא לסלק את הילד, האם אתה מתכוון להשעייה או לסילוק טוטאלי מהלימודים?
למיטב ידיעתי לא מסלקים כל כך מהר. אם אתה בכל זאת רוצה להידבר עם בית הספר ולא מרוצה מהתשובות אולי כדאי לקבוע פגישה מסודרת עם הגורמים הנוגעים בדבר, למשל היועצת והמנהל/ת ולהציג את גירסתך שוב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניעת אלימות או נתינת פיתרון שלאחר
ברקוביץ פאול12/03/2011ערב טוב ושבוע טוב סמדר.
תודה על התשובה המהירה ,הבן שלי הושעה מבית הספר וזאת לאחר ששוחחתי עם
מנהלת השיכבה וטענתי כי ההשעיה לדעתי איננה הפיתרון וכי על הילד ללמוד איך לא
עושים שטויות או הלכים מכות ואם צריך אז לתת עונש במקום וחינוכי.לצערי הפתרון
היה קל מאוד וזה במקום להתמודד וללמד איך לא?פשוט טוב יותר להשעות.
בכל אופן תודה רבה לך.
בברכה פאול .ב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
