מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בגיל 6 עם 2 שפותמירה27/03/2011
שלום,
אני נשואה+2 בנים ואנו גרים בניו-יורק.
בני בן 6 ויש לו בעיות למידה והתנהגותיות, הבעיות ההתנהגותיות מתוארות בכך שאינו מוכן להתבגר, משחק במשחקים של קטנים, אינו משחק עם ילדים אלא רק מציק בכדאי לקבת תשומת לב, בוכה מכל דבר וצועק מכל דבר, התמודדות יומיומית מאוד קשה, הילד שלי נולד ב-2/2005 ולכן הוא מהמפסידים והינו בגן חובה, וכאן מתחילות הבעיות:
קודם כל הוא מדבר שתי שפות , עברית ואנגלית, בבית אנו מדברים עברית ובגן אנגלית
הדרישות בבית הספר הינם מאוד גבוהות: כתיבה, קריאה, מתמטיקה, ומשחקי פסיכולוגיה, אם הילד אינו מצליח בקריטריונים האלו, אינו יכול לעלות לכיתה א' ומשאירים אותו שוב גן חובה.
אנחנו מאוד מתוסכלים מהמצב, מכיוון שבנינו אינו עומד בקריטריונים האלו ובנוסף יש לו בעיות התנהגותיות קשות גם בבית הספר וגם בבית, הוא מתפרץ בפתאומיות בכיתה ומתחיל לצעוק ללא שום סיבה, בבית הכל צריך להתנהל בבכי, ויש לי את בני השני בן 5 והוא לומד את ההתנהגות ממנו.
התחלתי לטפל בגדול קודם ואני מביאה לו מורה פרטית 2 בשבוע לקריאה וכתיבה באנגלית, וכמובן 2 בניי לומדים קארטה 2 בשבוע ללמד אותם הקשבה, התמדה וכמובן ביטחון, אינינו יודעים מה לעשות בנדון!.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בגיל 6 עם 2 שפות - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום מירה,
מאוד מעניין שאת מתארת בעיות ריגשיות והתנהגותיות אבל מטפלת רק בבעיות הלימודיות, כאילו רק הן חשובות. האמת? הן הרבה פחות חשובות. הילד סוב ממצוקה ריגשית, זה לא קשור ל-2 שפות, וזה לא קשור לבעיות הלימודיות, אבל קודם כל צריך להתייחס לזה ורק אחר כך תוכלו לפתור הבעיות הלימודיות, לא קודם, כיוון שנשמע שהוא בכלל לא פנוי ללמידה כרגע.
אנא פנו לטיפול פסיכולוגי בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות רגשיות בילד גיל 6
מירה28/03/2011קודם כל אני רוצה להודות לך על כך שחזרת אליי במהרה,
אני ממש אין לי מושג איך אני מטפלת בנושא זה עם פסיכולוגית, היות ואנו חיים בניו-יורק. אני כמובן רוצה לטובת בני, אני רוצה לשאול איך אפשר לטפל בנושא זה, עם פסיכולוגית של בית הספר? או משהו פרטי.
אני גם עוברת תקופה לא ממש פשוטה, אני בהריון חודש שביעי, האם בני מתוסכל מזה, מפחד, אחד המינוסים שלנו שאנו חיים לבד, לבד, לבד בניו-יורק ללא משפחה תומכת והכל נופל עליי וכמובן גם על בעלי, אנחנו במצוקה, עזרה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות רגשיות בילד גיל 6 - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום מירה,
כמו שמצאת מורים פרטיים בניו יורק וכמו שאת מוצאת כל בעל מקצוע אחר, אני מניחה שיש אפשרות למצוא גם פסיכולוג.תתעייני בקהילה שבה את חיה, דרך בית הספר ,המרפאה, שכנים וכו', בדיוק כמו שהיית עושה אם היית בישראל ובדיוק כמו שעשית כדי למצוא את המורים הפרטיים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 6
מירה28/03/2011סמדר, תודה שנתת לי קצה חוט,
יצרתי כאן קשר עם פסיכולוגית התנהגותית לגבי בני הגדול והסברתי לה, את הכל מיום הראשון שבני נולד שהכל התפתח אצלו מאוחר, ישיבה,זחילה והליכה וכמובן דיבור.
ולפי הדיאגנוזה שלה ושל כל מה שהמורה טוענת בכיתה יש מצב שיש לבני HDD.
בכל אופן תודה על העזרה, וטוב שיש אתר כזה שעוזר לאנשים במצוקה...
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצויין, בהצלחה.
סמדר ריינר30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן להורים שחיים בנפרדאריאלה27/03/2011
שלום, בני בן 4, גדל איתי לבד מיום שנולד, אביו חי בנפרד מאיתנו.. מדי פעם בני מתקשה לעזוב אותי וללכת עם אביו בימים קבועים.. לאחרונה הקושי גדל: אני נאלצת לשכנע את בני להיפגש עם אביו ובנוסף נותנת הפתעות לדרך, רק כדי שיסכים ללכת איתו.. בימים האחרונים חלה החמרה- בני ממש בוכה, מבקש לא להפגש איתו! אגב,כשאביו בא לבקר אצלינו לעיתים, אז האוירה נעימה, כי אין את האיום שבעזיבה של בני אותי .. (בנוסף אוסיף שבני חוזר במצב רוח טוב מהמפגשים שלהם.) אביו איש קצת עצבני וחסר סבלנות וחסר מודעות ונעלב מבני ומגיב כמו ילד קטן ואז נהיה מן כדור שלג כזה שהתחיל בדחייתו של בני את אביו וממשיך בהיעלבותו של אביו ואז דחייתו את בנו, וצורת התבטאות והתנהגות מרוחקת, קרירה ,פגועה ועצבנית.... שאלתי היא: מה עליי לעשות? האם לאלץ את בני ללכת?? כמובן שהקשר ביניהם חשוב לי מאוד... מודה לכן מקרב לב. ממתינה לתשובתכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן להורים שחיים בנפרד - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום אריאלה,
תראי, לדעתי זה לא שיקול שלך בכלל אם להכריח אותו ללכת כיוון שאת מחוייבת עפ"י חוק.
נסי לבדוק מדוע בנך כל כך מתקשה לעזוב אותך? ייתכן שבלי לשים לב את משדרת משהו שמתקשה להיפרד ממנו.
אני מציעה לך ללכת להדרכת הורים מסודרת כדי להבין טוב יותר את הדינמיקה שגורמת למצב הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהlika27/03/2011
שלום. יש לי ילד בן 10 . ילד חכם , ילד טוב. אך לפעמים כאשר אנו לא עושים משהו שהוא רוצה, הוא מתחלי להיות בלתי נסבל. מציק לאחותו בת 6, אפילו מרביץ, כועס. אני מאוד אוהבת אותו אך עושה הכל רק שיהיה שקט בבית. בבית ספר הוא תלמיד מצויין (כל ציונים 100), מתנהג מצויין, חברותי מאוד, שמח. מה אני עושה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
ליאת גרוס27/03/2011שלום לך
ראשית - זה בסדר שילד כועס ועצבני לפעמים, כל עוד זה לא בתדירות מוגזמת או בהתנהגות בעלת תוקפנות מוגזמת.
נראה כי הילד מנסה להעביר מסר. מניסיוני לרב המסר אינו "אני רוצה לקבל את מה שאני מבקש" (למרות שככה זה נראה) אלא משהו קצת יותר עמוק. מה מתסכל אותו ? במקום להשתיק אותו נסי להבין מה מנסה לאמר. ייתכן כי עצם הניסיון שלך להבין אותו ירגיע אותו. תני לו לגיטימציה לרצונותיו גם אם את לא מסכימה לספקן בפועל. לדוגמא " אני מבינה שאתה מאד רוצה לשחק עכשיו אבל כרגע אנחנו חייבים להתארגן לביקור אצל סבתא".
קשה לי לדעת ממה שכתבת מה מבקש ? אולי גבולות ברורים יותר? אולי הרגעה? אולי זמן איכות? אולי הקשבה?
מה זאת אומרת שאת עושה הכל כדי שיהיה שקט? אם הדרך לעשות שקט היא לתת לו מייד מה שרוצה, זו דרך טובה לטווח קצר אבל נוראית לטווח ארוך כי כך לומד שכעסים יספקו לו את מה שרוצה ולכן ימשיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך עוצרים אותו?אופיר27/03/2011
שלום
בני בן ה-3 לא מפסיק "לזרוע הרס" בבית, שופך כל סבון או נוזל אחר , קורע כל קופסא ושובר כל מה שאפשרי מבחינתו. עברנו שלב של ענישה, עברנו שלב של סיבה ותוצאה וגם ניסינו לשוחח אך זה לא החזיק יותר מדי. יש פתרון או שרק הזמן יעשה זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך עוצרים אותו? - תגובה
ליאת גרוס27/03/2011שלום אופיר
ההתנהגות המתוארת לא נשמעת כמו משהו שיעבור עם הזמן. ההפך. עולות שתי אפשרויות כאשר הראשונה שבהן היא שדרך ההתנהגות זו מבטא הילד מצוקה רגשית. יש מקום להתייעצות עם איש מקצוע על מנת לנסות ולהבין מהי וכיצד להרגיע אותו. הגברת ההענשה אינה הכיוון.
אפשרות אחרת היא שקיימת רגישות תחושתית או בעייה נויירולוגית/גופנית כלשהיא. פחות נראה לי...
פנו לאיש מקצוע, שתפו אותו קצת במציאות בבית ונסו לפענח מה הסיפור...
בגיל זה אפשר ליצור שינוי מהיר...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדים מתבגרים - דחוף ביותריפה27/03/2011
שלום רב. יש לי ילד מתבגר בן 12, וילדה בת 3, יש לי חשש שהוא נוגע בה. אני רוצה לדבר איתו בנושא מיניות בכלל ובקשר לביצוע מעשים כאלה ואחרות באחותו בפרט, יש בי רצון להתריע בו שאני "יודעת" ושזה מעשה מסוכן איך אני אמורה לדבר איתו על מנת שלא יסגר בפני ובטח שלא יצור מצב של אנטגוניזם בין אחים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדים מתבגרים - דחוף ביותר - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום יפה,
חשוב מאוד שאת ערנית למצב כזה, זה לא דבר קל. יחס עם זאת, ילד בגיל 12, שנוגע, אם אכן זה מה שקורה בצורה מינית באחותו בת ה-3 זה לא עניין להסברים על מיניות. יש פה עניין שמצביע על בעיה עמוקה הרבה יותר שהסברים לא יפתרו אותה. גם הנושא של אנטגוניזם בין אח לאחותו, תסלחי לי שאני אומרת זאת - הוא הרבה פחות רלוונטי כאן. יש כאן בעיה חמורה, ואם יש לך חשש כזה חשוב לפנות לטיפול בהקדם. חשוב שתחשבי טוב אם את בטוחה בחשש שלך, ואם כן חשוב שתגידי דברים ברורים מאוד, תגני על הילדה ותשתפי את האבא גם בעניין. חשוב שהדברים יהיו גלויים, כי סוג כזה של מעשים "פורח" בחשיכה ובסודיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף ביותר
יפה28/03/2011סמדר תודה על התייחסות המהירה. אבל לא הבנתי איך לגשת אליו האם להגיש שאני חוששת שזה משקורה או להציב עובדה? ומה בדיוק להגיד לו ? לאיזה טיפול לפנות פסיכולוגי? לילד? למשפחה ? האם את יכולה להמליץ .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף ביותר - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום יפה,
פשוט תגידי מה שאת חושבת. אם את בטוחה תגידי שאת בטוחה, אם לא תגידי שאת חוששת.הכי כדאי פשוט להגיד על מה את מסתמכת, משהו שראית, ששמעת מהילדה וכו'. כדאי לכם לפנות לעמות על"ם יש להם התמחות בטיפול בילדים פוגעים מינית. את יכולה למצוא את הפרטים שלהם באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובססיה למכוניותליה27/03/2011
בני בן השנתיים ו9 חודשים מזה כשנה לא מרפה ממכוניות/אופנועים/משאיות/טרקטורים
כל הבית שלי מלא בצעצועים כאלו
הוא לאחרונה לא עושה שום דבר ללא אוטו מתקלח עם אוטו/ישן/אוכל/ הולך לגן עם אוטו.
הוא כל הזמן מדבר עם מכוניות ובחוץ אי אפשר ללכת בשקט מבלי לשמוע אמא תקני לי כזה אוטו וכזה אוטו.
יש לו גם משחקים אחרים אבל בגדול הוא רוצה שאני אבנה לו גשר/חנייה/שטיפומט מלגו/פאזל וכל דבר אחר...
הוא ילד מאוד חכם ,מדבר יפה, מבין ענין, בדיחות וכו' אבל המצב הזה כבר מתחיל להטריד אותי...
האם זה בסדר ואני פשוט דואגת יותר מדי?
האם כדאי לגמול אותו איכשהו מזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובססיה למכוניות - תגובה
ליאת גרוס27/03/2011שלום ליה
במידה ומצליח לתקשר אתכם היטב, מדבר, משתף,מבלה אתכם, מתחבר עם ילדים בגילו ומתפקד בגן כמו האחרים אין סיבה לדאגה כלל. תני לו. זה הגיל וזה נפלא שזה כלכך מעניין אותו. זה כבר יעבור לבד. בינתיים כנראה זקוק לזה. תזרמי איתו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם בניי בני 5+6
מירה28/03/2011גם הבנים שלי בני 5+6 יש להם אובססיה רצינית לגבי מכוניות, הכל מתחיל ונגמר עם מכוניות וצעצועים קטנים של המכונות 25 סנט, או 1 ש"ח.
בני בכיתה במקום להקשיב למורה מצייר מכוניות רוב הזמן, ישן עם מכוניות, מתקלח עם מכוניות, מנגב מכוניות עם מגבונים לחים, אוכל צהריים עם מכונית וכמובן מכין שעורים עם מכונית.
הקטן יותר, אובססיה לרכבות תומאס, ומכוניות קטנות רוצה אותם בתוך התיק לגן,
בחיי היומיומיים לצערי שאנו מנסים לדובב את בני הגדול לשיחה ואנו רואים שאינו מתבטא לבני גילו והוא מעביר נושא ישר דימיוני ואז אנו מדברים רק על מכוניות.
איני יודעת איך להתמודד עם מצב זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אח גדולעדנה27/03/2011
שלום,
יש לי שני ילדים - הגדול בן 5 והקטנה בת 2.5.
בחודשים האחרונים אני שמה לב כי בני הגדול לא מצליח להיות עצמאי (לשחק לבד, ללכת לחדר אחר) ללא "ליווי" של אחותו הקטנה. בכל מצב בו שניהם נמצאים יחד - הוא מחפש את תשומת ליבה ומציע לה לשחק ביחד. כאשר הוא נמצא בנפרד ממנה או כאשר יש בסביבה חברים שלו - אז הסיפור אחר לגמרי והוא משחק ומפעיל את עצמו נהדר.
כאשר אנו מציעים לו משחק אחר או מבקשים ממנו שימצא לעצמו עיסוק ללא אחותו - אפילו בנוכחותנו - הוא בד"רכ מסרב ואומר שרוצה לשחק איתה. כשקמים בבוקר הוא מיד אחריה/איתה....
איך אנחנו יכולים לעזור לו לפתח את העצמיות שלו בנוכחותה (הוא כן רואה את עצמו כאח הגדול, המלמד, עוזר וכו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אח גדול - תגובה
ליאת גרוס27/03/2011שלום עדנה
מכיוון שכאשר האחות אינה נמצאת הוא עצמאי לחלוטין אני לא מבינה מה הבעייה. הוא לא תלוי בה הוא פשוט נהנה מתפקיד האח הגדול וזה אכן תורם. כל עוד היא לא נפגעת אלא רק מרוויחה, אני לא רואה סיבה להתערב. יש ילדים שאוהבים לשחק עם עצמם ויש שלא. יותר כיף לו בשניים מאשר לבד. תבדקי עם עצמך מדוע בעצם את מודאגת. אשמח לשמוע ולהמשיך את ההתכתבות משם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר הקשבה אצל ילדה בת 5שרון27/03/2011
שלום.
אני אמא לשתי בנות: בת 8 ובת 5.
מבקשת להתייעץ בנוגע לביתי בת ה5, במקרים רבים היא לא מקשיבה למה שאומרים לה ועושה רק מה שהיא רוצה או חושבת שנכון.
במקרה קיצון היא רצה לי לכביש למרות ששניה קודם אמרתי לה שלא תעז להתקדם בלעדי לכביש.
מאוד ברור לי שהיא מבינה והמעשים לא נובעים מחוסר ידיעה או חוסר הבנה של המעשה.
זה כמובן בא לידי ביטוי גם בדברים קטנים כמו: אל תפתחי את הקופסא והיא פותחת או אל תגעי לי בטלפון והיא נוגעת וכו'.
חשוב לי לציין כי אצל הגדולה לא נתקלתי בדברים דומים וכי ניסיתי לדבר איתה ולהסביר לה בנוגע להקשבה , חוקים וגבולות בהקבלה לגן (שאגב שם היא מאוד ממושמעת).
במקרה של הכביש מאוד כעסתי עליה ואני בתחושה שכלום לא עובד.
אני מאוד חוששת מהנושא הזה בעיקר בהסתכלות קדימה ועל המקומות שזה עלול להגיע אליהם.
אשמח להמלצות ולכיוון איך נכון לטפל בנושא.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר הקשבה אצל ילדה בת 5 - תגובה
נעמה סבג שמש27/03/2011שרון שלם,
נשמע שהקושי שיש לך איתה מתחיל בסמכות ההורית מולה ובהצבת גבולות.
יכול להיות שה"דווקא " שהיא עושה לך נעשה בגיל היבט רגשי כלשהו? מעקשנות?
יכולות להיות לכך סיבות רבות.
כדאי לבדוק מה קשה לה ומה מפריע לה במערכת היחסים ביניכם. במקביל להיבט הרגשי, כדאי להבהיר לה מה ההשלכות של כל מעשה שהיא עושה, לחיוב או לשלילה.
הייתי ממליצה בחום על פגישת ייעוץ והדרכה חד פעמית כדי לקבל כלים בצורה מסודרת.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות לא הולמתגסיקה27/03/2011
שלום,
יש לי בת בת שנה וארבעה חודשים, כשאנו נפגשים עם האח של בעלי, אשתו וילדתו בת ה3 וחצי - כמעט 4, הילדה הגדולה מתנהגת מאוד לא יפה לביתי וזה מאוד קשה לי ולבעלי.
היא חוטפת לה צעצועים, צועקת עלייה, אם היא ישנה היא מעירה אותה משינה,
אפילו אומרת משפטים כמו אני אהרוג אותה
ואני לא יודעת כיצד עליי לנהוג...
היא לא מקשיבה להוריה, בטח לא לנו...
אני מודעת לזה שהיא רק ילדה, אך ממש קשה לי עם זה ואני לא מעוניינת במפגשים אתם.
כיצד עליי לנהוג כשהיא מתנהגת כך?
מה עליי לומר לאמא שלה? שכל הזמן מתנצלת על ההתנהגות של בתה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות לא הולמת - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום ג'סיקה,
אין לך הרבה מה לעשות בעניין, מלבד להחליט האם את מעוניינת בתנאים האלה המשיך ולהפגיש ביניהן, אולי אפשר להקטין את התדירות ואת משך המשפגש, וכן את יכולה להציע להורים לפנות להדרכת הורים או לבדוק יותר לעומק מדוע הילדה מתנהגת כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיעות לחו"ל של ילדה בת 4דפנה25/03/2011
שלום,
הבת שלי בת ארבע. היא ילדה שגדלה עד גיל 3 בצרפת מאחר ואבא שלה צרפתי. בשנה האחרונה אנחנו מתגוררים בארץ.
לפני חודש היא חזרה מנסיעה בת חודש לצרפת - בה היא שהתה אצל סבא וסבתא שלה אליהם היא מאוד קשורה ושנותנים לה המון אהבה. הנסיעה היתה במסגרת נסיעה של האבא לצורך עסקים וזו היתה עבורה הזדמנות לשהות אצל הסבא והסבתא (אני נשארתי בארץ).
העניין הוא, שבעוד שבוע-שבועיים האבא יצטרך לנסוע שוב לשבועיים-שלושה לצרפת. אני מתלבטת אם גם הפעם לצרף אותה אליו כדי שתשהה שוב עם הסבא והסבתא. מצד אחד זה 'לטרטר' את הילדה. מצד שני, אין לי ספק שהיא תהנה מאוד - היא נחשפת שם לעוד עולם, לאנשים שכל כך אוהבים אותה, זה ממש כמו בית שני עבורה. ובעצם, למה לא? בארץ אין לה סבא וסבתא. ושם יש עולם ומלואו...
אשמח לדיעה או תובנה בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיעות לחו"ל של ילדה בת 4 - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום דפנה,
גם יציבות זה צורך של ילדים. ילדה בת 4 שנמצאת באמצע השנה בגן, יש לה כאן חברים, יש לה אותך (גם את משמעותית לא רק סבא וסבתא) לא הייתי מטלטלת אותה כך הרבה וגם לא בלעדייך, אפילו אם זה כבר קרה פעם אחת ונראה לכם שזה עבר טוב. נראה לי עדיף שבקיץ תסעו כולכם אם ניתן, או בפסח, אבל כולכם..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם גניבותאמא מודאגת24/03/2011
שלום רב,
בתי בת ה-5, ילדה מדהימה, גנבה כבר 3 פעמים מחבריה לגן.
בפעם הראשונה לפני מספר חודשים - זה היה ממתק.
בפעם השניה - פריט איפור ילדותי.
והיום - מתנת יום הולדת שהביאה ילדה אחת לילדה אחרת בגן.
אני - אובדת עצות.
נתחוור לי שהשיחות הארוכות שעיתי עמה בפעמיים הקודמות, שכללו שיקוף של ההתנהגות שלה, לא מועילות.
היא ילדה בוגרת ונבונה ומודעת לחומרת מעשיה - כי ניסתה להסתירם בכל כוחה ובכתה בכי תמרורים כשנתגלתה הגניבה.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים עם גניבות - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום לך,
כשילדים עושים משהו לא בסדר, באופן סדרתי, צריך לנסות להבין מהיכן זה נובע. בדרך כלל ילדים בגיל הזה שגונבים מספרים דרך הגניבות ע תחושת חסך כלשהי, לאו דווקא חומרית אלא ריגשית. ייתכן שעקב הולדת אח, או שינוי כלשהו במשפחה בתך מרגישה פחות אהובה מבעבר, והיא מנסה להחזיר לעצמה את מה שהיא חושבת שמגיע לה דרך הגניבות. הגערות והשיקופים לא יעזרו, חשוב להבין יותר לעומק מה קשה לה ועד שזה לא יזכה להקשבה והבנה הבעיה לא תיפתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר, תודה! ועוד שאלה
אמא מודאגת27/03/2011האם היית ממליצה לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג?)
האם בטיפול מסוג כזה - הילדה תתלווה אליי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר, תודה! ועוד שאלה - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום לך,
אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להבין לבד מה הבעיה בהחלט מומלץ לפנות איש מקצוע. אם הילדה תתלווה אייך או לא זה כבר תלוי בשיקול הדעת של המקצוע. בכל אופן בדרך כלל נהוג לפגוש את ההורים קודם לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם כדאי לפנות לטיפול?סשה24/03/2011
שלום,
אני בת 31, בני הבכור נולד לפני כ-4 חודשים, אני בבית איתו בתכנון עד גיל שנה. דוקא בגלל שאימי עבדה המון בילדותי חשוב לי להיות איתו, ולשמחתי גם הטיפול בו הוא מקור לאושר גדול (אולי לא כשהוא צורח בלילה, אבל בגדול).
בסה"כ אני מרגישה בריאה וטוב, אף פעם לא היו לי משברים רציניים מידי, זוגיות טובה, עבודה נחמדה. אבל - היו לי יחסים מאוד בעיייתיים על אימי, ובכלל ילדות לא פשוטה (אך מעניינת ועשירה) - לא התעללות חס וחלילה, אלא המון מעברים ושינויים, יחד עם ביישנות (שנרגעה עם השנים).
הסיבה שאני תוהה אם כדאי לפנות לטיפול היא בגלל שאני פתאום מבינה כמה הורות היא עניין מסובך ואני מרגישה שאולי, למרות הספרים והכוונות הוטבות, יש דברים בעברי שישפיעו על חינוך ילדיי באופן שקשה לי לראות ולהעריך בעצמי. למשל אני עדיין לא מסוגלת להשאיר את בני עם אף אחד אחר, גם לא לשעה (למעט האבא, וגם אז רק לשעתיים - אני מניקה מלא). או שאולי זו חרדה טבעית שיש לכולם - זה שאנחנו לא הורים מספיק טובים?
אם לפנות לטיפול, יש דרך למצוא מטפלים עם התמחות ספציפית (למשל third culture kids)?
בתודה מראש
ממני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם כדאי לפנות לטיפול? - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום סשה,
בעיני טיפול זה דבר טוב כי הוא מגביר את המודעות ובהחלט יכול להקל על ההורות שלך. לא הבנתי מהי ההתמחות שאת מתכוונת אליה, לא מכירה דבר כזה.
אינ גם לא חושבת שאת צריכה לחפש את התמחות אלא למה שאת מחפשת מתאים מטפל שעובד בגישה פסיכודינמית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- די דחוףףףףחניתי24/03/2011
שלום לכם!
הי יש לי ילד בן 4.10 מקסים חכם אחראי ופיקח יודע לקרוא ולכתוב כזה ילד מבורך... רק שישנה בעיה איתו הוא מידי פעם "מרים" או במילים אחרות גונב דברים מהגן מישחק בר בצק טושים צבעים וכו תמיד תמיד הכיסים שלו מלאים בכאלו דברים אים לא מהגן אז מבית הסבתא או אפילו בבית אני מרשה לקחת טופי אחד הוא יאכל 3 ויחביא את העטיפות ויותר חמור מזה הוא לא אומר את האמת יש לו תרוצים הגננת נתנה לי או שמואל שם של חבר שם לי בכיס וכו אני ממש חוששת מה יהיה עליו ברגע שיתפס ויותר מזה על עתידו.... קצת רקע על הילד הוא הבכור אחריו ילדה בת 3.10 ואחריה תינוק בן 10 חודשים....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר די דחוףףףף - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום חניתי,
אין לך מה היות מודאגת לגבי עתידו, זה לא אומר שהוא הולך להיות גנב, אבל זה כן מעיד על מצוקה ריגשית כלשהי. ילדים בגיל הזה שגונבים לרוב מרגישים שמשהו, לאו דווקא חומרי, חסר להם. בדרך כלל מדובר באהבה שהם מרגישים שהתמעטה, או עקב הולדת אח, או חלילה עקב אובדן כלשהו במשפחה, מחלה של אחד ההורים או משבר אחר. חושב לנסות להבין מה קשה לילד ומהיכן נובעת המצוקה שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא דואגת
חניתי13/04/2011תודה על תשובתך השבוע בני חזר מהגן עים 20 שקל!!!!בטענה שחבר נתן לו אחר כך אמרתח לו בוא ניתקשר לאמא שלו ונחזיר להם אז הוא אמר לא סתם אמרתי מצאתי את זה בחצר של הגן שאלתי אותו איפה הגננת היתה בזמן הזה?והוא אמר שתפה את הגן והסייעת הלכה לצלם דפים אבל היה לה 30 דפים וזה לוקח המון זמן...אני לא יודעת מה לעשות מחכה לתשובתך כמה שיותר מהר תודה רבה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא דואגת - תגובה
סמדר ריינר13/04/2011שלום חניתי,
הייתי מחזירה את 20 השקלים לגננת כדי שתברר מה לעשות איתם, ומספרת לבנך טוען שמצא אותם בחצר, ואולי הם שייכים לאחת העובדות בגן.
זה לגבי האירוע הזה.
לגבי הגניבות בכלל, לא ברור לי מה עשית עם תשובתי הקודמת. האם חשבת מה קשה לילד, האם ניסית לבדוק את זה? אם תפרטי יותר ניתן יהיה לראות מה ניתן לעשות כדי שהתופעה תיפסק. אין טעם להילחץ מכל אירוע כזה מחדש אלא יש לעשות חשיבה כוללת ויסודית היכן הבעיה וממה היא נובעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה בבקשהסיוון24/03/2011
שלום
אני מחפשת לבתי בת 6 פסיכולוגית באזור בת- ים אני אשמח אם תוכלי למליץ לי על מישהי באזור.
זה דיי דחוף לי
צתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה בבקשה - תגובה
נעמה סבג שמש27/03/2011את מוזמנת לבדוק את כתובות מנהלות הפורום, להקשר למי שרלוונטית עבורך.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום.
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4ליאת24/03/2011
שלום
יש לי שאלה שמאוד מטרידה אותי ואני ממש אובדת עצות...
בני בן 4 ילד חכם מאוד בעל כושר התבטאות מעולה
אבל יש פעמים (בדר"כ...)כשהוא לא מצליח לעשות משהו הרכבה ,ציור,פאזל משחק מחשב..וכו
הוא ניכנס ממש לקריזה זורק כל מה שנמצא לידו בוכה וממש מתפרע
אני רוצה לעזור לו להסביר להושיט עזרה אבל הוא לא מוכן לשמוע .הוא זורק את עצמו על הרצפה בוכה וזהו
בדר"כ אני מחרימה לו כעונש נשחק שהוא אוהב או ממש כועסת עליו ושולחת אותו לחדר להרגע או מוציאה אותו מחוץ לבית לכמה דקות(יש לנו גינה)
אבל לא ניראה לי שזה עוזר
מה לעשות בבקשה עזרו לי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 - תגובה
סמדר ריינר24/03/2011שלום ליאת,
בודאי שזה לא עוזר, על מה את מענישה אותו? על זה שקשה לו? עונשים לא עוזרים, הם לא פותרים את הבעיה ומשפילים את הילד.
לילד שלכם קשה לשאת כישלון, חושב לשדר לו שכולם טועים, שזה בסדר לא להצליח. העניין הוא לא לעזור לו לעשות את זה יותר טוב אלא ללמד ואתו לקבל את זה שלפעמים לא יוצא ולא מצליח. את זה ניתן ללמד גם במסרים מילוליים (לא יצא הפעם, לא נורא) שבהתחלה לא יעזרו, צריך סבלנות, אב בעיקר דוגמה אישית. איך אתם מגיבים שלכם לא מצליח? כדאי ללמד אותו להגיב בהומור, אפילו לטעות בכוונה לידו להגיד "אויש, התבלבלתי!!!" לצחוק מזה ואחר כך לתקן, ולנסות לא לשדר לו ציפייה להישגיות ולמושלמות. בגלל שהוא ילד חכם ייתכן שיש לכם ציפיות ממנו, ולכן הוא חושש לאכזב ולהיכשל, ועל זה בטח שלא מגיע לו עונש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני
שוב אני24/03/2011בסדר הבנתי שלא להעניש אבל בבקשה תני לי כלים פרקטים איך להגיב לעניין ההתפרצות זעם שמלווה כל כשלון..
מה לעשות עם זריקת הדברים וההתפרעות ..איך להגיב באותו רגע נתון?
האם לכעוס עליו..? להתעלם..? לדרוש ממנו לסדר..? ומה אם הוא לא יענה לבקשתי..? (הרי לא הגיוני שזה יעבור ללא תגובה..)
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני
ליאת27/03/2011מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני - תגובה
סמדר ריינר27/03/2011שלום ליאת,
כל הדברים שאמרת- לא. אא לנסות להרגיע אותו, להסביר לו שלא נורא שזה לא הצליח, אפשר לנסות לתקן, אפשר גם לעזוב את זה עכשיו ונסות שוב אחר כך. רק אחרי שהוא יירגע, להציע לסדר יחד איתו ולהסביר לו שאם הוא מתוסכל, הוא פשוט צריך להגיד - לא חייבים להרוס את הכל באותו רגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
