פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לכ' סמדר ריינר
    אוקסנה
    21/03/2011

    שלום. יש לי הרגשה כשהילד עצבני, הוא לא רוצה שאני השאל אותו למה הוא עצבני. אני חושבת שהוא אפילו מפחד מזה שאני רוצה לדעת למה הוא עצבני. אני לא הייתי רוצה שזה יהיה ככה. הסיבה לתגובה שלו, אני חושבת היא בגללי. אני פשוט "נלחצת" כשהילד עצבני או בוכה או כואב לו...! כשהילד שמח ההתנהגות שלו "כל העולם רק שלו ושלי". הייתי רוצה שההתנהגות הזאות יהיה גם, כשהוא עצבני או בוכה או כואב לו...! אני כן רוצה שהילד אשתף אותי למצב הרוח שלו. לא אולך לי להגיד לעצמי הכל בסדר. בתוך תוכי אני בלחץ לא רגיל. איך לעבוד על עצמי בזמן הלחץ? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכ' סמדר ריינר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכ' סמדר ריינר - תגובה

    סמדר ריינר
    21/03/2011

    שלום אוקסנה,
    קודם כל זה לא נורא שהילד לפעמים לא משתף אותך. מעבר לזה כדי להרגע מחרדה את יכולה לנסות להתרכז בנשימה, להוציא את האוויר מהריאות לאט לאט, ולנסות לחשוב מחשבות נעימות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שמציקה לאחותה בלי הפסקה
    ליאת
    21/03/2011

    רשמתי בפורום ב-17.3 אך לא קיבלתי תשובה....
    יש לי 2 בנות, הגדולה בת 5.5 והקטנה בת שנתיים
    בזמן האחרון הקטנה מציקה לגדולה בצורה בלתי נסבלת, כל דבר שהגדולה משחקת/מתעסקת בו היא רוצה, וחוטפת לה, הגדולה שהיא שקטה ועדינה יותר בדר"כ מוותרת (נמאס לה מהצרחות...) אבל זה נהיה ממש בלתי נסבל, לפעמים היא בוכה שנמאס לה לוותר לה, ולפעמים אני דורשת שלא תוותר, שהקטנה תלמד להתאזר בסבלנות, נמאס לנו מהצרחות שלה שהיא לא מקבלת משהו,או שהיא מתחילה לזרוק דברים, ולפעמים למשוך לעצמה שערות, או להשתטח על הרצפה...
    איך אני יכולה לחנך אותה בצורה הכי טובה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שמציקה לאחותה בלי הפסקה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/03/2011

    שלום ליאת,
    אני אבטוחה שזה עניין של חינוך. יכול הליות שלילד ההקטנה אין תכנית מספיק טובה בשעות הפנאי שמעסיקה אותה והיא נטפלת לאחותה פשוט כי אין לה משהו יותר טוב לעשות. לא כדאי להשאיר שתי ילדות קטנות שעות רבות פשוט אחת עם השניה בלי תכנית. הקטנה, וגם אבל פחות מזה הגדולה צריכות שתהיי שם, תקריאי סיפור תשחקי איתן, תכווני, ותתני התייחסות לשתיהן במידה שמתאימה לגיל של כל אחת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות זעם בגיל שנה וחודשיים
    גלי
    21/03/2011

    שלום רב
    בתי בת השנה וחודשיים (השלישית אחרי 2 בנים) לאחרונה למדה ללכת ומאז בכל מקום שהולכים איתה היא מתרגשת מאוד מכך ומנסה לטפס ולעשות דברים מסוכנים, כשאנו מפסיקים אותה ורוצים ללכת הביתה היא משתוללת צורחת ולא מוכנה לבוא איתנו וכשאנו מרימים אותה בידיים היא משתוללת ומתפתלת וצורחת ולא יוצאת מהמצב הזה לפחות 15 - 20 דקות. חשבנו שמדובר ברעב או עייפות וניסינו להציע לה אוכל אך היא זרקה את הכל והמשיכה בהתנהגות מאוד קיצונית ולא אופיינית.
    חשבתי שמדובר באירוע חד פעמי שעלול לחזור שנית אם נצא איתה לפארק או למקום בו היא יכולה ללכת ולהשתולל אך אתמול בערב זה שוב קרה בערב כשרציתי לרחוץ אותה (יש לציין שיש לה סדר יום קבוע היא רגילה כל יום לאכול ארוחת ערב, להתקלח וללכת לישון) היא שוב התפרצה באמבטיה לא נתנה לי לרחוץ אותה, צורחת נאבקת מנסה לטפס ולצאת מהאמבטיה ולאחר מכן לא כשהוצאתי אותה היה בלתי אפשרי להלביש אותה, היא כ"כ צרחה והשתוללה שנאלצנו שנינו אני ובעלי להלביש אותה יחד, מיד לאחר מכן השכבתי אותה במיטה היא שתתה בקבוק ונרדמה.
    בשגרה הרגילה של היום יום היא מסרבת לגמרי להחליף חיתול, עלי למצוא משהו שיעסיק אותה ולתת לה ביד ע"מ להחליף לה חיתול.
    האם לא מוקדם מדי להתפרצויות זעם בגיל כזה? איך להתמודד עם זה? האם להחזיק אותה בידיים למרות שהיא נאבקת עד שתרגע או לעזוב אותה? האם נכון לאמר שהתפרצויות ומצבי רוח קיצוניים מעידים על בעיה רגשית כל שהיא או קשב וריכוז?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    גלי
    21/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת הריון
    יפה
    21/03/2011

    שלום,
    יש לי שני ילדים בת 6 ובן 3 ואני בהריון שלישי (תחילת שליש שני)
    הילדים יודעים על ההריון והם ואוד מעורבים (מדברים, מתכננים ומלטפים את הבטן...)
    לאחרונה עברתי מספר בדיקות שלא יצאו תקינות ואני עומדת בפני בדיקה מכרעת.
    אני רוצה להתכונן שכן ברגע האמתאני לא בטוחה שיהיה לי זמן להתייעץ ולבדוק.
    אם חלילה אגיע למב שבו יומלץ לי לבצעהפסקת הריון (חלילה, חלילה) כיצד עלי לנהוג עם ילדי?
    האם לספר רק לאחר התהליך או לפניו ומה לומר להם???
    תודה (ומי יתן ולא אצטרך להתמודד עם דילמה זו ושהכל יתברר כחלום בלהות, אמן!!!)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסקת הריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת הריון - תגובה

    ליאת גרוס
    21/03/2011

    שלום יפה
    מצטרפת לתפילתך שהכל יהיה תקין.
    לדעתי כדאי לחכות עד שתדעי מה קורה לפני שמדברים עם הילדים. רק אם את יודעת בוודאות שצריך להפסיק את ההריון כדאי לשוחח איתם - אם אפשר לפני ואם לא אז אחרי. חבל להלחיץ אותם אין אין הכרח.
    כיצד לספר? פשוט לספר. את יכולה לאמר שהיו בעיות ולא הייתה ברירה. להסביר שהעובר לא סבל.לספר שזה קורה לפעמים בהריונות וכשהגוף לא מצליח לתקן, צריך להפסיק את ההריון ולהתחיל שוב מחדש. נסי לשוחח איתם באופן רגוע. זה בסדר שיראו שאת עצובה אבל לא רצוי שיראו אותך מפורקת. אחרי שסיפרת נסי להחזיר אותם לשגרה.

    מחזיקה לך אצבעות

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!!!

    יפה
    21/03/2011

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!!! - תגובה

    ליאת גרוס
    27/03/2011

    בשמחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי ביציאה
    טלי
    21/03/2011

    לביתי בת 3.4 יש קושי במתן צואה. כאשר מרגישה שיש לה יציאה מתכווצת וגורמת לצואה להיכנס שוב. יש לה יציאות אחת ליומיים שלושה, כאשר התהליך מצריך המון כניסות לשירותים, [לעיתים קרובות יותר מ-10 פעמים] שיחות ובכי.
    ניסיתי להוסיף למטרנה שמן פראפין אך לשווא.
    אודה לכם מאוד על עזרתכם בנושא. המצב גורם לקשיים רבים הן לה והן לנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי ביציאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי ביציאה - תגובה

    סמדר ריינר
    21/03/2011

    שלום טלי,
    קודם כל יש לערוך בירור רפואי, וזה לא הפורום המתאים לכך. אחרי שתישלל בעיה רפואית ניתן יהיה לחשוב מה הסיבה הפסיכולוגית למצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה על הילד
    הדר
    20/03/2011

    שלום,
    בני בן שנתיים וחצי ובזמן האחרון חלו שינויים רבים בהתנהגותו. הוא עצבני פעמים רבות, צובט אותי לפעמים ומכה (לעיתים רחוקות). ראוי לציין שבסך הכל הוא ילד מאוד שמח וחכם מאוד מתבטא בשפה עשירה מבין הרבה מאוד דברים וכו'.
    אקדים ואומר שאני מודעת לכך שהוא בוחן גבולות ונעשה עצמאי יותר בגלל תהליך התפתחות נורמלי. בנוסף, גישתי מאז שהיה תינוק הייתה לאפשר לו עצמאות רבה וכמעט ולא לאסור עליו דברים (למעט סכנה כמובן). אבל הבעיה העיקרית היא כנראה וזו למעשה שאלתי, המתיחות שקיימת בביתנו בזמן האחרון. אני ובעלי כנראה על סף פרידה ויש מתיחות רבה מאוד בבית, אמנם אנו משתדלים לא לצעוק וכו' לפניו אך לפי דעתי הוא חש זאת היטב. האם המתיחות משפיעה עליו כל כך או שהדברים האחרים ועד כמה מתיחות בין הורים משפיעה על ילדים בגיל כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השפעה על הילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה על הילד - תגובה

    סמדר ריינר
    21/03/2011

    שלום הדר,
    המתיחות בודאי משפיעה מאוד, אבל אין דרך למדוד כמובן מה משפיע יותר או מה יותר חזק. גם אם המתיחות משפיעה עליו, זה לא אומר שלא צריך לבדוק טוב את נושא הגבולות בבית, ייתכן שבלי שום קשר, לא לאסור עליו דבר מלבד במקרים של סכנה אלה גבולות יותר מדי משוחררים ולא בריאים. מה עם שעות שינה? מה עם היכולת שלו להרגיש שההורים הם לא מטוטלת או משחק אלא שיש להם גם צרכים ועמוד שדרה שצריך לכבד ואי אפשר לשגע פי הגחמות שלו כל הזמן? זה גם חשוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה?
    ש.
    20/03/2011

    שלום, ביתי בת 6, ולדעתי מערכת היחסים עם חברתה הכי טובה- הינה לא בריאה בכלל. היחסים ביניהן אינם שווים בכלל ואינם הדדיים. ביתי תמיד דואגת לה בכל דבר והחברה מנגד דואגת תמיד רק לצרכיה, מניפולטיבית ואינה משתפת אותה בדברים שלה אך תמיד יודעת לקחת מביתי... בקיצור- אינה מתייחסת יפה לביתי- וביתי תמיד נעלבת ממנה ונפגעת, ומתאכזבת מההתנהגות כלפיה. למשל, עכשיו בפורים- היא הכינה לחברתה משלוח מנות מושקע מכל הלב ומאוד התאכזבה כשהיא לא קיבלה בחזרה. הקשר הזה לא מוצא חן בעיני ושאלתי היא האם נכון לנתק אותו באופן סמוי- באמצעות תירוצים למיניהם\ התחמקות ממפגשים איתה, וליזום מפגשים אחרים עם בנות אחרות, או באופן גלוי- לומר לביתי שבעקבות ההתנהגות של החברה וכו'- לא נראה לי שהיא תמשיך בקשר איתה? בתודה רבה מראש על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה? - תגובה

    סמדר ריינר
    21/03/2011

    שלום ש.
    אני חושבתששתי הדרכים לא ישרתו אתהמטרה. כי אתיוצאתמתוך הנחה שהבעיה היא בחברה ומתעלמת כרגע שיש גם בעיה אצל ביתך שנובעת מהסיבותשבגללן היא בוחרת חברה כזו והסיבות האלה לא ייעלמו אם "תחליפי" לה חברה. אני חושבת שנכון לחזק את הביטחון העצמי של ביתך לגבי העובדה שמגיע לה יחס יותר טוב, ולעזור לה למצוא קשרים חליפיים, ומותר לך בהחלט להביע את דעתך לגבי הקשר הזה מדי פעם. אבל בלי שינוי מהותי בתחושה של ביתך שמגיע לה באמת מבפנים משהו טוב יותר - יש סיכוי שהיא תמצא חברה מהסוג הזה כל פעם מחדש.
    תנסי לחשוב האם גם בבית היא נדרשת לוותר הרבה, והאם סוג היחס שהיא נותנת לחברה זה משהו שהיא רגילה לראות ביחסים בבית או שנדרש ממנה אפילו בלי כוונה בבית. עד שזה לא ישתנה - שינוי של חברה מבחוץ הוא רק שינוי קוסמטי ולא מהותי בבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה? - תגובה

    ליאת גרוס
    21/03/2011

    שלום
    ביתך בחרה את החברה הזו משום שהיא עונה על צרכים מסויימים עבורה. חשוב לכבד את בחירתה של הילדה ולא לקבוע עבורה מי תהיינה חברותיה ומי לא. במקום להרחיק אותה מהחברה ניתן לעשות שני דברים:
    1. לסייע לה להיפגש עם חברות אחרות. בלי להרחיק אותה באופן ישיר מהחברה הספציפית הזו.
    2. דווקא לנצל את הקשר כדי ללמד אותה כיצד להתמודד במצביחם כאלו. ללמד אותה לענות.לדרוש וכו'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5
    אמא
    20/03/2011

    היי אני אמא לילד בן 5 חכם ונבון ולתאומים בני שנה וחצי .
    הגדול שלנו קיבל אותם בצורה מדהימה אנחנו בכל אופן לא הרגשנו בשום רגשי קנאה
    לאחרונה אנחנו לא מצליחים "להשתלט"על הגדול הוא הפף להיות ילד שעושה הכל בכוונה מבקשים ממנו פעם אחת להפסיק משהו אין מצב עד שלא נריב נצעק ולפעמים אפילו נחטיף מעט הוא יבכה ואז יבין.
    אנחנו כל הזמן מבקשים ומדברים לאוו דווקא בסיטואציה של עצבים אלא כשהכל רגוע הוא מבין ואומר שהוא יפנים אבל כלום זה כל הזמן חוזר על עצמו
    אנחנו מוצאים את עצמנו כל היום צועקים עליו וכעוסים ולא "נעים" לנו כי אנחנו מבינים שההתנהגות הזו לא תקינה במיוחד כשהתאומים נוספו אבל מה לעשות עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 - תגובה

    סמדר ריינר
    20/03/2011

    שלום לך,
    בודאי שלהחטיף לו זה לא הפיתרון. אז מסתבר שהילד שלכם כן מקנא. הוא מבצוקה וקשה לו. תשומת לב שהייתה רק שלו נלקחה ממנו, הוא גם מקנא וגם זקוק כנראה ליותר התייחסות ממכם, לרוע מזלו כרגע הוא מקבל אותה בדרך אחרת. עד שלא תתייחסו למצוקה הריגשית שלו - שם הסברים לא יעזרו. הוא צריך פיתרון לבעיה שלו ולא הסברים ובטח לא גערות ומכות. גבולות מדי פעם -כן, אבל גם זה לבד לא יפתור את הבעיה.
    ראשית חשוב לדבר איתו ולגלות הבנה למצבו, שאתם מבינים שקשה לו, שהוא זקוק ליותר התייחסות מצידכם, שאולי הוא מרגיש שהו אכל הזמן צריך לוותר לתאומים, אבל גם הוא עוד קטן וגם הוא עדיין צריך אותכם.
    אחר כך תנסו להקדיש לו זמן איכות עם כל אחד מההורים ללא התאומים, ונסו לבדוק איפה התחומים שבהם הזנחתם אותו לאחרונה וחיזור להתייחס אליהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אמא
    20/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    20/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות
    מירי
    19/03/2011

    חרדות בגיל צעיר ילדתי בת 8 וחצי סובלת לתקופות מהתקפי חרדה,
    אני בתקופה זו עובדת על שיטה שלמדתי על בשרי (עברתי התקפים בגיל 24 ועבר לי עם טיפול עם פסכולוג)
    אני מנסה לעזור לילדה ברגע ההתקפה על ידי שיטה שאני עברתי, וזה היה ששלושה שבועות עבדנו על ההתקפות האלה , וזה חלף וכבר שבועיים היא הולכת לישון בלי בעיה,
    השאלה היא אמרו לי שילדים שסובלים מהתקפים כל כך מוקדמים יכולים לפתח בעיות פסכולוגיות, האם זה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות - תגובה

    סמדר ריינר
    20/03/2011

    שלום מירי,
    אני לא יודעת מי אמר לך, ואולי כדאי שתשאלי אותו למה הוא התכוון. אני חושבת שהשאלה הזו לא חשובה כרגע, היא לא עוזרת בשום דבר רק ...מכניסה לחרדה:-) כל הכבוד לך שהצלחת לעזור לעצמך ולילדה שלך, תתרכזי בזה כרגע. מה שיהיה בעתיד - אף אחד מאיתנו לא נביא ולא יכול לדעת, וגם לא תמיד זה משנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 9
    א.א
    19/03/2011

    שלום רב,
    אני אמא לילדה בת 9 וילד בן 2. ביתי לומדת בכיתה ג'. החל מכיתה ב' שמנו לב שילדה התחילה להביא הביתה דברים שלא שייכים לה: עתים ,אפרונות סרגלים. התשובה שקיבלנו לאחר ששאלנו אותה,שהבנות מהכיתה נתנו לה. הערנו לה על כך ואמרנו שאם היא צריכה משהו שתבקש מאבא או מאמא ולא מהחברות. אחרי פרק זמן היא הביא הביתה צעצוע שעלותו בסביבות 100 ש"ח , הסבר הראשון שלה היה שהיה תחרות בבית ספר והיא קיבלה את זה כפרס אך זה לא היה אמת. הגרסה שניה הייתה שאבא של החברה לכיתה נתן לה את זה,אין באפשרותי לאמת את דבר.
    אתמול מצאתי בתיק שהיא נסעה איתו לטיול לפני חודש וחצי טלפון נייד ללא סים כארד.
    איך אני אמורה להתנהג במקרא הנ"ל ואם יש לי סיבה להתחיל לדאוג?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 9 - תגובה

    סמדר ריינר
    20/03/2011

    שלום לך,
    אני בהחלט חושבת שיש סיבה לשים לב. הילדה מאותת לכם, בצורה שלא קשה להבין כי היא לא ממש מסתירה את זה - שהיא כנראה גונבת או לפחות מקבלת דברים שהיא לא אמורה לקבל. זה סוג של זעקה לעזרה, וזה מראה הילדה חשה מצוקה מסיבה כלשהי. נראה לי שנכון במצב כזה לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר להתנהגות בני
    נלה
    18/03/2011

    שלום, מצטערת שההודעה ארוכה.
    בני בן שלוש וחצי. הוא ילד נבון מאוד, סקרן, חייכן, חברותי מאוד. באופן כללי אין לי בעיות איתו בבית וגם לא בגן. הוא אהוב מאוד בגן, כריזמאטי ומתוק. השאלה שלי נוגעת לעניין הקשר שלו איתי.
    אני חושבת שעד שביתי נולדה, היא בת שנה ושלושה חו היום, הוא היה מאוד קשור אלי, היה מעדף אותי על פני אביו בכל מצב. בסביבות גיל שנתיים עברנו לגור בחו"ל לרגל שליחות ולכן כתוצאה מהמעבר הוא נעשה קצת יותר חרדתי. כשהתינוקת נולדה השתדלנו להקדיש לו המון תשומת לב, בעלי בעיקר לקח קצת פיקוד בהתחלה כי הנקתי ולא יכולתי להתפנות כל הזמן.
    באופן כללי בעלי חוזר מאוחר מהעבודה ולפעמים יוצא שהוא לא רואה את הילדים בערב או שרק משכיב לישון ולכן, הבן שלי מתגעגע אליו מאוד. בסופי שבוע הוא נצמד לאביו, מעדיף שהוא יקלח אותו, יהיה איתו בזמן הארוחה וכו' מנשק, מחבק ועוד. לפעמים יצא שהוא אמר לי לא רוצה אותך רוצה את אבא. ברמה כזו שנעלבתי ממנו. הבת שלי כל הזמן איתי, היא לא הולכת לגן ומאוד צמודה אלי למרות שהיא גם קופצת על אבא שלה.

    העניין הוא שאני מרגישה שהבן שלי התרחק ממני, פחות קשר אלי. לפעמים הוא חוזר מהגן, ואני רוצה לחבק אותו ולנשק והוא לא מעוניין, במפגש הראשוני כן אבל אח"כ שוב פעם לא תמיד בד"כ לא. בהשכבה לישן בערב גם אם אביו לוקח אותו הוא אף פעם לא מוותר שאני אהיה לידו ואחבק ואנשק וכו' אבל עדייו זה קצת עצוב לי לפעמים שיש לי תחושה שהוא לא קרוב כמו פעם בייחוד כשאבא בסביבה.
    לפני מספר ימים הלכתי לגן כי רציתי לדבר עם המורה, הוא ראה אותי, התלהב, חיבק ורצה לבוא איתי אך לא יכולתי לקחת אותו איתי, הסברתי לו וזהו, כיצאתי לרגע הוא בכה לרגע ואח"כ המשיך בעיסוקיו אח"כ חזרתי הייתי איתו קצת דיברתי איתו, חיבקתי ושוב הייתי צריכה לצאת. לא היו שום סצנות. זה נורמאלי? מצד אחד זה טוב שהוא מפתח את הקשר עם אביו ואני בטוחה שהוא מתגעגע אליו מאוד אך, אני חוששת שזה אולי נובע גם מכך שאני פחות פנויה. כשאני איתו אני עם שניהם. הוא מודע לכך שאני צריכה לטפל בקטנה ובעלי כשהוא מגיע גם מתחלק ביניהם אבל לאורך זמן כשהיא היתה קטנה יותר הוא הקדיש לו יותר זמן כי היה צריך זאת. חוץ מזה שאני יותר מחכנת בבית כי אני נמצאת יותר זמן איתם לכן לפעמים בעלי שואל איתו אם זה בסדר לעשות משהו או לא. והילד מרגיש זאת. למרות שגם בעלי סמכותי ומציב גבולות. אני יודעת למשל שהילד מרגיש ביטחון איתי לעשות דברים כגון פאזלים מסובכים ועוד כל מיני אתגרים, יותר מאשר עם אביו. כשאני משחקת איתו משחקים של בנים אז הוא יותר קרוב. אגב היחס בין האחים הוא טוב, הם משחקים יחד, רבים והכל ביחד לא משהו חריג.לפעמים נדמה לי שהקטנה מקנאה ממנו הרבה יותר מאשר הוא ממנה.

    מה דעתך על העניין, האם זה עניין של גיל, האם נשמע לך סביר, מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את הרגשתי ואת הקשר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסבר להתנהגות בני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר להתנהגות בני - תגובה

    סמדר ריינר
    19/03/2011

    שלום נלה,
    זה טבעי ומובן, ילדים הרבה פעמים אומרים להורה אחד שהם מעדיפים את ההורה השני. כדאי לקחת את זה בפרופורציות ולא לתת לזה לערער את כל הערכתך העצמית כאמא. הייתי מניחה לזה כרגע לדעתי את מגזימה בחשיבות שאת מייחסת לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    נלה
    19/03/2011

    תודה רבה על תשובתך הזריזה.
    יש לי שאלה נוספת. הבן שלי גמול מגיל שנתיים וחצי (כיום 3.5) לערך וגם בלילה. הוא היה מאוד מוכן לזה ואף ביקש אז זרמתי איתו וזה היה נפלא. הגננת שלו אמרה לי שכשהוא נגמל אפילו לא היו לו פיספוסים.
    בשבועיים האחרונים קורה שהוא מלכלך את התחתון עם קקי, הוא אומר שהוא צריך אך קצת מאוחר מידי וזה קורה רק בגן.
    בהתחלה זה קרה מספר פעמים גם בבית עד ששמתי לב שהסיבה היא שהילדה מפריעה לו ולכן הוא נמנע מלהזדרז ללכת אז דאגתי לו לפרטיות וזה הפסיק.
    אני לא מצליחה להבין מה קורה. הייתי בגן דיברתי עם המורה, עם האסיסטנטית, המורה הקודמת וכל מי שלוקח אותו לשירותים ובקשר איתו. (אנחנו גרים בחו"ל לכן הגן שונה יש המון עוזרים). שאלתי על ההתנהגות ודיברנו על הסיבות שיכולות להיות או מתי זה קורה ואיפה.כמובן שדיברתי איתו על כך מספר פעמים אך לא הבנתי ממנו מה הסיבה.

    המסקנה היחידה שהגענו לאליה היא שזה קורה בעיקר כשהוא משחק בחוץ שאולי הוא כלכך עסוק במשחק שהוא לא שם לב ולכן צריך לשאול אותו מספר פעמים.
    חשבתי שאולי הוא התבגר קצת ולכן מתבייש ללכת עם אנשים שוניםלשירותים, אך הם סיפרו שהוא מאוד פתוח איתם ומכיר אותם טוב ולא מתבייש כלל.

    מה דעתך? אין לי מושג למה זה קורה ועכשיו. אני בטוחה שהא יכול להתאפק. בבית אני לא שואלת אותו בכלל הוא פשוט הולך לשירותים.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - תגובה

    סמדר ריינר
    19/03/2011

    שלום נלה,
    התאפקות בנושא הזה מעידה לעיתים על צורך בשליטה .נסי חשוב האםיש מאבקיכוח ושיטה בבית? האם באופן כלשהו הגבולות נוקשים מדי עבורו? או שהוא מרגיש שאין לו מספיק מרחב או עצמאות? האם בא ו לעיתים להחליט על עצמו וזה לא מתאפשר? זו אפשרות אחת. אפשורת אחרת היאע שבא ו לחזור להיות קטן, אולי הוא מקנא בתושמת הלב שאחותו מקבלת, וחווה כרגע רגרסיה, גם לכך ניתן להתייחס, לא בכעס כמובן, אלא על ידי מתן לגיטמציה היות תינוק לפעמים ומתן זמן איכות איתו בלבד בלי שאחותו נמצאת ברקע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חומר למחשבה

    נלה
    19/03/2011

    תודה על תשובתך.
    נתת לי המון חומר למחשבה. אני מקווה שאני נותנת לו מספיק מקום להתבטא. לא חושבת שיש מאבקי שליטה ,הוא דעתן ולפעמים לא מסכים איתי על דברים ואף מתקן אותי . אך, אחשוב על שני הכיוונים ואקח זאת לתשובת ליבי.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה ...
    מיכל
    18/03/2011

    רבתי אם אמא שלי מכיוון שהיא ראתה שהיו לי כמה נכשלים בתעודה , אני בת 14 והיא צעקה עליי ואמרה לי שאני לא יוצאת מהבית בכלל - אלא רק לבית ספר
    עד שהנכשלים האלה יהפכו ל100 , היא לא נתנה לי לצאת אתמול למסיבת פורים ..
    ואני פשוט לא יכולה לעשות כלום ... אסור לי לצאת -במפורש- מהבית ...
    מה לעשות ?! ! ?
    אני לא רוצה לערב רשויות ושטויות כאלה כי אני לא רוצה לגרום לבעיות נוספות .
    תודה מראש, מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה קשה ...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה ... - תגובה

    סמדר ריינר
    18/03/2011

    שלום מיכל,
    זה באמת קשה. יכול להיות שאין פיתרון מיידי למצב, אלא כדאי לחכות קצת שיירגעו הרוחות. בזמן הזה אולי כדאי שתעשי מאמץ אכן לשפר את מצבך הלימודי. בעוד כמה ימים, תנסי ליזום שיחה עם אימך ותנסו אולי להגיע להסכם יותר הגיוני לגבי כמות השעות שעלייך להשקיע בלימודים, ועל האופן שבו שתשתפי אותה במצבך הלימודי מראש כדי שלא תהיינה הפתעות כאלה בתעודה. בשיחה הזו קחי אחריות על המקומות שבהם היית לא בסדר, ותנסי להגיע עם אמא לפשרה כלשהי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מכה
    אמא מודאגת..
    18/03/2011

    שלום רב,
    בני בן חמש אובחן לא מזמן כבעל רגישות סנסורית (הדבר מתבטא כמעט בכל החושים) הדבר מפריע גם מבחינה חברתית...כי לעיתהוא מכה חזק בחזרה (באופן לא כל כך פרופורציונלי). והוא גם מרגיש שמרביצים לו ולא חברים שלו.

    לאחר הרקע אני רוצה לשאול על עניין שמטריד אותי:
    הוא נוהג באלימות בעיקר כאשר יש חבר שהוא לא מכיר (לדוגמא בגן שעשועים) הוא קודם כל עויין, עושה פרצוף חמוץ, עלול להכות, ובדרך כלל לאחר מכן מתחבר והכל בסדר....

    תופעה נוספת, הוא שונא בנות (להגדרתו), ולכן כל בת מעצבנת אותו, עלול להרביץ לה ללא סיבה נראית לעין.

    אני מגיבה בכעס כאשר הוא פוגע במשהו, מבקשת שיתנצל, ושלא יחזור על כך.

    השאלה שלי היא: האם להמשיך וללכת לגני שעשועים כדי לנסות לעבוד איתו ולשפר את העניין? או להמנע? כי התחושה שלי מאד לא נעימה כשהוא מכה....

    אשמח לתגובה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד מכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מכה - תגובה

    סמדר ריינר
    18/03/2011

    שלום לך,
    בשום אופן לא להימנע, אלא לנסות לעזור לו. הוא כנראה מרביץ כשהוא חרד, אפשר להסביר לו מה הוא מרגיש במילים, למשל: "לםעמים כשאנחנו לא מכירים מישהו נאחנו קצת חוששים, אבל אחר כך כיף לנו". לנסות פחות להטיף מוסר, כי זה לא עוזר אלא יותר לעזור לו להבין מה קורה ולשלוט בזה.
    כמו כן, אם יש בעיה סנסורית, אני מקווה שאתם מטפלים בה במאצעות ריפוי בעיסוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ...ועוד שאלה קטנה

    אמא מודאגת..
    18/03/2011

    סמדר ראשית תודה רבה...
    האבחון ממש טרי רק לפני כמה ימים קיבלתי את הידיעה
    כרגע הטיפול מתעכב בדיוק בגלל הסיבה שציינת

    המאבחנת זיהתה סימינים של חרדה, ולכן היא מבקשת להמשיך לברר, ולטפל בבעיה הסנסורית רק אחרי שתשלל חרדה פעילה . ההפניה לפסיכולוג ילדים (כגי לברר)
    אשמח מאד אם תוכלי להמליץ לי על פסיכולוג כזה באיזור הצפון. אני מחפשת מרגע שנודע לי שזה השלב הבא...

    תודה רבה על התשובה!
    יש לי שאלה נוספת בכל זאת... מה העניין עם ה"בנות" הוא טוען שהן חלשות, ובדרך כלל רוצה ומחפש בקרבת חזקים ! איך אפשר לעזור עם התיוג הזה? (אגב עם בנות שהם מהמשפה או שכנות , אפילו בגילו אין לו שום בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ...ועוד שאלה קטנה - תגובה

    סמדר ריינר
    19/03/2011

    שלום לך,
    לגבי עניין הבנות זה לא עניין של תיוג אלא של חרדה. כשאנחנו חרדים אנחנו מתייגים את העולם לשחור ולבן, כי זו חשיבה שעושה לנו סדר בתוך החרדה. הבנות מייצגות חולשה בעיניו וזה מפחיד אותו, כיוון שבעצם זה מייצג את החולשה שהוא מרגיש. כל הדברים האלה יכולים להשתנות כשהוא יהיה פחות חרד.
    לצערי אין לי אפשרות להמליץ לך באיזור הצפון, יש מרפאות טובות באיזור חיפה ויש את תחנת העמקים שיושבת לדעתי בקיבוץ עין חרוד אם אני לא טועה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה של ילד בכיתה א
    אילנית
    18/03/2011

    אני אמא לילד בן 6.5 בכתה א', מיום שהתחיל ללמוד התחילו הצרות,
    השבוע אחרי ההפסקה במקום לחזור לכיתה לקח ילד אחר מהכיתה למקלט, התחיל להפשיט אותו לגעת בו בכל מיני מקומות. אני רוצה לציין שהילד לא נחשף לאינטרנט ולטלויזיה, אני אובדת עצות מה עליי לעשות?????
    ביקשתי המלצה לפסיכולוג מיועצת בית הספר לפי חודש וטרם קיבלתי אותה. האם לפנות לפסיכולוג על דעת עצמי?? לא יודעת להתמודד עם המצב צריכה עצה בדחיפות!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חריגה של ילד בכיתה א - תגובה

    סמדר ריינר
    18/03/2011

    שלום אילנית,
    בודאי לפנות לפסיכולוג על דעת עצמך, למה לא? זו זכותך. ובהקדם. טוב שאת ערנית ולא מכחישה ולא מדחיקה או מכחישה, יש לבדוק את העניין מהר ואת עושה נכון שאת לא מזניחה את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג או פסיכותרפיסט
    ררררררררר
    18/03/2011

    רציתי לברר מה ההבדל בין פסיכולוג קליני לתרפיסט (לא במובן של תעודות). מתי לפנות לאחד ומתי לאחר. הופניתי ע"י חברת הביטוח שלנו לפסיכותרפיסט לגבי חרדות (במצב קיצוני אחרי התקף חרדה) של בן 5.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוג או פסיכותרפיסט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג או פסיכותרפיסט - תגובה

    סמדר ריינר
    18/03/2011

    שלום לך,
    זה מאוד תלוי מיהו הפסיכותרפיסט ומה ההכשרה שלו. אין הבדל במהות העבודה אלא חשוב שההכשרה של הפסיכותרפיסט תהיה מלאה כיוון שההכשרה של פסיכותרפיסטים היא פחות אחידה כיוון שיאן חוק שמגדיר אותה, לכן לצורך העניין גם את יכולה להגדיר את עצמך כפסיכותרפיסטית וזו לא עבירה על החוק. פסיכולוג קליני הוא פסיכולוג שלמד פסיכולוגיה קלינית ועשה התמחות של 4 שנים במוסד מוכר על ידי משרד הבריאות ועבר בחינת התמחות מטעם משרד הבריאות. פסיכותרפיסט, עפ"י ההגדרה של איגוד הפסיכותרפיה הוא או פסיכולוג קליני, או עובד סוציאלי בעל תואר שני קליני שעבד שלוש שנים במוסד מוכר על משרד הבריאות להתמחות של פסיכולוגים וסיים בית ספר לפסיכותרפיה או פסיכיאטר מומחה או מטפל באומנות בעל תואר שני שעבד גם במוסד מוכר על ידי משרד הבריאות וסיים בית ספר לפסיכותרפיה. בפועל כולם עושים את אותה עבודה, הפסיכיאטר מוסמך גם לתת תרופות ושאר המקצועות לא. פסיכולוג קליני נבחן גם על הפסיכותרפיה וגם על פסיכודיאגונסטיקה ולכן הוא מוסמך גם להעביר אבחונים והשאר לא, אבל מבחינת החלק של הפסיכותרפיה - העבודה היא אותה עבודה. כל זה בכפוף כמובן לכישורים של המטפל ולגישה שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום