מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התמודדות עם פרידה של ההוריםמלי29/03/2011
היי,
לפי כחודשיים אני ובעלי נפרדנו בהסכמה הדדית וברוח חברית.בננו בן השנתיים ו 4 חודשים מאוד בוגר לגילו והסברנו לו שעכשיו אנחנו לא גרים ביחד ושיש לו שני בתים.הוא וורבלי מאוד ואומר לבד שיש לו שני בתים ואנחנו לא גרים ביחד.
רציתי לדעת האם זה מומלץ לבלות איתו ביחד? מכיוון שאנו ביחסים מצויינים היינו מעוניינים אחת ל 3 שבועות לבלות איתו ביחד,החשש שלי הוא האם זה יגרום לבלבול אצל הילד?האם להמנע מכך?
הייתה סיטואציה אחת כזו עד כה עם עוד כמה חברים והוא כל הזמן דרש ששנינו נשב לידו ואמר לנו כל הזמן לשבת ביחד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם פרידה של ההורים - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום מלי,
את צודקת, זה מבלבל ולא מומלץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצוקה חברתיתמ.יואשת29/03/2011
שלום,
היום קיבלתי מהמורה טלפון (התפללתי שהוא לא יגיע).
בני בן ה 8.5, לומד בכיתה ג', חווה מצוקה חברתית שכנראה היתה שם מאז ומעולם רק שלא ממש ייחסנו לה חשיבות - עד היום.
קצת הסטוריה: א. הוא בכור לעוד שני אחים, ילד תקשורתי, ורבלי, בוגר. בגיל שנתיים הבחנו שיש לו רגישות יתר בכל החושים, לא משהו שחשבנו לפנות בגללו לגורם מקצועי. בגיל 5 כשהמצב לא השתפר פנינו לגורם מקצועי ואז אובחנה אצלו בעיה בויסות החושי (בכל החושים ובייחוד הוסטיבולרי, מה שגורם לו לנענע חפצים באופן בלתי רצוני). כיוון שלא זחל בתינוקות גם פיתח בעיות מוטוריות שבהן טיפלנו עם הזמן דרך ריפוי בעיסוק. בסביבות כיתה א' המורה הסבה את תשומת לבנו לכך שהוא מעדיף להיות בקרבת מבוגרים ולא יוזם פעילות חברתית עם בני גילו אך אין ולא תחרותי ומשתף פעולה באינראקציה עם ילדים. איפשהו בתקופה האחרונה הוא התלונן בפניי שאין לו הרבה חברים, למרות שמגיעים אליו חברים מהכיתה ואף מזמינים אותו, הוא התלונן עוד שבהפסקות משעמם לו והוא יושב לבד (מה שקרע את ליבי).
אחרי שיח ודברים עם המורה בחודש האחרון, היום קיבלתי את הגושפנקא כי הוא אכן רוב הזמן יושב לבד בהפסקות, הוא נעלב מאוד מהר ונוטה לבכות לא מעט יחסית לבני גילו, כמו כן, הוא מחפש קרבה גופנית עד כדי חיבוק ילדים אחרים (מה שמרתיע מן הסתם ילדים בני גילו) ואחיזת ידה של המורה
אחרי אין סוף אבחונים (ריפוי בעיסוק, תחושתי, נוירולוגי) האם אין מניעה אלא לפנות גם לייעוץ פסיכולוגי?
משוועת לעזרה.
מ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני לא אשת מקצוע אבל....
יפית30/03/2011אני לא אשת מקצוע אבל נתקלתי בכתבה מעניינת באתר הכללית ושם מסופר על תופעה דומה למה שאת כותבת על בנך.
אולי זה יתן לכם כיוון נוסף לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ענת, זוכרת מה שם הכתבה?
מ.יואשת30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטערת, חשבתי שהוספתי את הלינק...
יפית31/03/2011את יכולה להיכנס לאתר הכללית -הורים וילדים- לרדת עד הסוף למטה ויש כתבה בשם הפרעה חברתית תקשורתית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 9 אם שאלה גדולהאבי וגלית29/03/2011
לא מזמן הילד שלנו שאל - איך מגיעים ילדים לעולם, השאלה הזו כבר נשאלה בעבר( בגיל 5), והתשובה של אז סיפקה אותו כנראה, ונראה שהוא כבר לא זוכר את התשובה. בכל מקרה הילד מעוניין לדעת איך מגיעים לעולם ילדים והשאלה הנשאלת האם כדי לספר לו איך עושים ילדים כולל פרטים טכניים, או שזה עדין מוקדם מדי?.
אבי וגלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 9 אם שאלה גדולה - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום אבי וגלית,
זה לא מוקדם מדי ואפילו די מאוחר. יש ספרים מצויינים שעוזרים להסביר זאת לילדים, תתעניינו בחנויות הספרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אבי וגלית30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור.
סמדר ריינר30/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנה - בבקשה תגובהסיוון29/03/2011
אני אמורה לקחת את בתי בת 6 לפסיגולוגית ילדים פעם ראשונה
רציתי לדעת אך אני מכינה אותה לזה
או שפשוט לקחת בלי להגיד לה כלום
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנה - בבקשה תגובה - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום סיוון,
למה את לא שואלת את הפסיכולוגית עצמה? בשביל זה היא קיימת.
מה שאני נוהגת להגיד לילדים זה שאני אשה שעוזרת לילדים שקשה להם לפעמים בלב, או שהם עצובים, או כועסים, או פוחדים או מרגישים דברים אחרים, ואני אשחק איתם ואצייר איתם וככה אני אמד להכיר מה קשה להם ואיך עוזרים להם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכוונתי לפני שהולכים
סיוון30/03/2011אני התכוונתי לפני שהולכים אליה בפעם הראשונה , מה אומרים לילדה לאן הולכים , מי זאת וכדומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכוונתי לפני שהולכים - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום סיוון,
בדרך כלל לא הולכים עם הילד לפגישה הראשונה אלא קודם הפסיכולוג מבקש לראות את ההורים קודם לבד, ואז אפשר לשאול אותו מה הוא ממליץ להגיד לילד.
בכל אופן - הסברתי לכם מה כדאי להגיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא של הילדים בכלאציונית28/03/2011
שלום יש לנו 2 ילדים בגילאי 3 וחצי ושנתיים לפני שבוע בעלי נעצר בעוד שבועיים יהיה משפט ונדע בדיוק מה קורה...... ולאן זה יוביל או לא!
בעיקר יש לי 2 שאלות :
1 האם לספר לגננת בגן כבר עכשיו. ? או אח"כ או אם בכלל לא....
2 הילד מתנהג בצורה שונה הוא ילד מאוד חכם וילד טוב כנראה שכשאבא שלו נעלם לו כבר מהיום השלישי הוא התחיל להכות את אחותו... המון (זה היה קורה לעיתים נדירות )
אומר מילים מו תחת קקי יורק וכו... וכל פעם שהוא נניח מבקש משהו ואני אומרת לו לא הוא משתטח לי ובוכה אבא אבא המון המון אני אומרת לו שזה בסדר אבא בצבא הוא שולח מתנות ושהוא יסיים שם את העבודה בצבא מילואים אנחנו נראה אותו אני אומרת לו גם אני מאוד מתגעגעת צריך להיות סבלנים וכו....
אני צריכה לוותר לו? אני מאבדת סבלנות אחרי 5 6 פעמים של התנהגות כזאת אני צועקת עליו ואומרת לו דיי מספיק בבית שלנו לא מכים ..
לעיתים רחוקות שהיה מתנהג לא יפה הייתי שמה אותו במיטה שיחשוב מנסה לקום ואני מחזירה עד שהוא מבקש סליחה על המעשה הרע ואז הוא קם
היום אני לא יודעת מה לעשות ואני גרה אצל חמותי ביחידה וגיסתי מתערבת ואומרת לא נורא תיתני ... מה למה הוא בוכה מה הוא ביקש?(כדי לתת) וגם אמרה שאני צריכה להתנהג איתו יותר בעדינות.
איך עליי לנהוג בדיוק לפי דעתך ואם אני טועה אז במה? זהו
אם יש לך טיפים בנושא בלי קשר לשאלותי אז זה יהיה מעולה מחכה לתשובה דחופה מירית
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבא של הילדים בכלא - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום ציונית,
חשוב לדעתי לשתף את הגננת, כדי שידעו מה המצב בבית ויוכלו להערך כדי לעזור לבן שלך.
לגבי גבולות בבית, כן צריך להצבי אותם ובצורה ברורה, ובמקביל להתייחס ריגשית למה שקשה לילד. כשאת אומרת שאבא במילואים, את משקרת לו ואחר כך בסוף ייתכן שכן תצטרכי להגיד את האמת ואז תהיה בעיה.
אני קודם כל הייתי אומרת לו שבטח קשה לו שאבא לא בבית. ושהוא מתגעגע אליו, ואפשר להכין לאבא ציור, וכו'.
בהמשך אם אכן העניין יתפתח ובעלך יישאר בכלא אני ממליצה לך לפנות לייעוץ מסודר כדי לחשוב איך לספר זאת לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה בבקשהמאיה28/03/2011
הבת שלי בת שנה ו4.אני חד הורית שמגדלת אותה לבד בלי שום קשר עם האבא.
לפני חודשיים בבדיקת אבהות,להפתעתי הרבה עד מאוד,התברר שמי שחשבתי שהוא האבא,אינו האבא (יש סיכוי סביר שישנה טעות בבדיקה,הסיפור מאוד מורכב ולא אכנס לפרטים).פניתי לבחור קודם שיצאתי איתו על מנת לעשות איתו בדיקת אבהות והוא הסכים בשמחה.
למעשה הוא יותר מידי שמח והמתפלל שזו אכן הילדה שלו (אין אופציות נוספות,אם לא הוא אז ישנה טעות בבדיקה הקודמת).
מאז אותו יום (חודש בערך) הוא בקשר עם הילדה,נמצא איתנו המון ומאוד אוהב אותה.
אנחנו לא מציגים אותו בשם ולא בתור אבא,היא על דעת עצמה החליטה לקרוא לו אבא,אין לי מושג למה.
אציין שיש לנו חברים טובים שנפגשים איתה המון ומעולם לא קראה לאף אחד מהם אבא.
הבעיה היא כשהוא הולך,משהו משתנה בילדה,היא הופכת להיות בכיינית,חסרת סבלנות,אפילו עצבנית.לאחרונה רוצה המון ידיים.היא יכולה פתאום לקרוא בלי סוף אבא בבית.יש ימים שהוא נמא איתנו שעות ויש פתאום יומיים שנעלם,כשחוזר היא "ברוגז" איתו,לא מוכנה שיגע בה,נצמדת אלי בוכה שארים אותה.לוקח זמן עד שנפתחת אליו שוב.
אני בדילמה מאוד קשה,אם הוא אבא שלה לא הייתי רוצה להרחיק בניהם עד הבדיקה (בערך 3 חודשים) גם כך הפסידו שנה ו4.
אם הוא לא אבא שלה והיא נקשרת אליו,מה יהיה אח"כ שיעלם??
איך אני אמורה להציג אותו כרגע? הוא דמות חסרת שם למרות שהיא בחרה לו את הכינוי "אבא" לבד.
האם אניצריכה לפנות ליעוץ ואם כן לאן פונים בגיל כזה?
בבקשה תעזרו לי ,אובדת עצות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה בבקשה - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום מאיה,
הייעוץ שאת יכולה לפנות איו לא קשור לגיל הילדה זה ייעוץ עבורך. בעיקרון לא ברור לי למה הקירבה הזו בינה לבינו שהכל עדיין כל כך לא ברור, הייתי בהדרגה מקררת את הקשר כרגע עד שהדברים יהיו יותר ברורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם העתידאמיר28/03/2011
שלום,
אני אמיר בן 17, לאחרונה מצאתי את עצמי חושב הרבה על העתיד הרחוק כמו למשל מה אני יעשה כשאגיע לגיל זיקנה, ואני מרגיש שמח והכל
אבל כשאני חושב ואני יודע שכל החיים היפים האלו ייגמרו מתישהו אז אני מרגיש קצת חוסר בסיפוק או חוסר בהנאה מלאה של הדברים שאני עושה כי אני
יודע שבתכלס הכל זמני,סך הכל אני מתפקד כרגיל פשוט אני לא יודע איך להתייחס לזה כי תמיד היו לי את השאלות האלו בראש פחות או יותר רק פשוט
לאחרונה אני ממש התעמקתי בהם.
אשמח לאיזה עצה טובה איך לחיות לצד המחשבה הזאת בשמחה,חשוב לי להזכיר שאני ממש לא בדיכאון אם יצרתי רושם כזה :)
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם העתיד - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום אמיר,
אחת הטכניקות להמודד עם מחשבות טורדניות, כלומר מחשבות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ומציקות היא פשוט כל פעם שהמחשבה עולה להחליט שאני אחזור אליה אחר כך. וכשהיא עולה שוב, לעושת זאת שוב, באופן כזה "אחר כך" אף פעם לא בא, והמחשבות נעשות כך פחות מציקות. אתה לא יכול לשלוט על עצם עליית המחשבה אבל אתה כן יכול להחליט לא להתעמק בה. דחייתה ל"אחר כך" אין סופי זו דרך אחת לעשות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי בכי בכיעדי28/03/2011
שלום רב
רציתי להסביר סיטואציה מסויימת ולאחר מכן לבקש ייעוץ.
ביתי בת השנתיים וחצי שתיהיה בריאה ילדה נבונה מדברת שותף מבינה ממש הכל ילדה מתוקה (כל אמא אומרת את זה על ביתה אני יודעת).
השנה זאת השנה הראשונה שלה בגן . ההתחלה היתה קשה קצת יותר מהאחרים אבל ברוך השם היום זה בסדר. רצוי לציין שהיא היתה מאוד שובבה עצמאית וחופשיה.
אני ואביה לא מסתדרים ומרבים לריב , משתדלים לא על ידה אבל לפעמיים העצבים גוברים את הרצון הזה והיא נוכחת לריבים לא יפים.
וכאן בעצם שאלתי
בחצי שנה האחרונה היא נהייתה יותר תלויה בי, בגינה היא קוראת לי שאנ י אהיה על ידה אם יש ילדים היא אומרת אמא אמא בואי היא ממש רק איתי . יש מצבים שהיא נפתחת אחרי זמן מה אבל עדיין אני ממש בקרבתה.
היא ישנה איתנו במיטה ורוב הלילות מתעוררת בבכי בלי סיבה וכל מיני צעקרות וכעסים וחוסר שקט.
אני די עצובה מכל הנושא הזה אני יודעת שחיי היום יום משפיעים עליה(כמו אני ואביה ודברים בגן) אבל האם יש עוד גורם האם יש משהו שאני יכולה לעשות לשפר.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי בכי בכי - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום עדי,
כן, יש משהו שאת יכולה לעשות וזה להעביר אותה למיטה משלה. המצב שבו היא ישנה איתכם הוא לא בריא, ומשפיע עליה גם לאורך היום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין היפראקטיביות לבעיות חברתיותסיון28/03/2011
שלום רב,
בתי מזה כשנה הולכת לטיפול רגשי. אני פניתי על רקע של הילדה חסרת מנוחה, לא מסוגלת להאריך בפעילות לאורך זמן (לראות טלויזיה, לצייר ,לשחק לבד..). לקח למטפלת זמן להסכים אתי אבל היא אמרה שבכיתה א' אני יעשה לה אבחון של קשב וריכוז.
ראוי לציין כי בגן היא ילדה שקטה, ביישנית, קצת סגורה ולטענת הגננת הילדה בסדר גמור והיא לא רואה אצלה שום בעית קשב וריכוז או היפראקטיביות.
מה שלי הכי מפריע זה שהיא חסרה כישורים חברתיים. כשאני מזמינה לה חברות מהגן אלינו "יוצא ממנה שד" והיא מתנהגת בשתלטנות . אם לא סרים למרותה היא אומרת לילדה בפנים שהיא תגרש אותה מהבית שלנו, שהיא מגעילה / מכוערת וכו' , עד שהילדה מבקשת ללכת הביתה. לא משנה מה אמרנו לה זה לא עזר. זה גורם לי להמנע מלהזמין חברות אלינו.
אני מרגישה שהיא לא יודעת כיצד לגשת לילדים, היא מציקה , יורקת מבטים רושפי אש, בקיצור לא נעימה.אבל- רק כשהיא בבית שלנו. בגן ואצל אחרים היא מלאך.
שאלתי היא האם יש דרך לעזור לה בנושא הזה?האם יש סיכוי שהיא תשתפר או שזה יחריף? היא עולה לכיתה א' וחשוב לי שתתאקלם חברתית.
תודה מראש
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין היפראקטיביות לבעיות חברתיות - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום סיוון,
בודאי שיש דרך לעזור לה עם זה, אבל מאחר שהיא נמצאת כרגע בטיפול אני מציעה שתחזרי עם זה למטפלת שלכם, היא בטוח יודעת יותר טוב מה מתאים לילדה מאשר פורום כללי כמונו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבד!!!מימי28/03/2011
שלום,
ביתי תמר בת שנה ו4 חודשים,ילדה מוכשרת חברותית ופעילה,ב"ה.
התפתחה מקצב מאוד זריז,מאוד אוהבת להיות ב"ענינים".
בזמן האחרון התחילה לרצות לעשות הכל לבד!
לנעול נעליים,ללבוש מעיל,לאכול וכו'
ואם אני מנסה לשכנע אותה שאני אעזור לה היא ממש מתעצבנת ולא מוכנה ואז לא מצליחה לבד ונהיית מתוסכלת
רציתי לשאול אם אני צריכה להיות מודאגת מזה כי היא בסה"כ מאוד קטנה?
ומאוד הייתי שמחה לייעוץ איך להתמודד עם זה
תודה
אמא מודאגת קצת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבד!!! - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום מימי,
מודאגת בודאי שלא, בסך הכל מדובר במגמה בריאה וטובה. עם זאת ייתכן שיש מקרים שבהם רצוי להיות מעט יותר תקיפים איתה כשיש דברים שהיא לא יכולה לעשות לבד, ולהסביר לה שהיא אומנם גדולה, והיא יכולה הרבה דברים אבל היא גם צריכה עדיין לפעמים עזרה וכך היא תלמד ותוכל בהמשך לעשות לבד לגמרי. זה הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה!
מימי28/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור
סמדר ריינר28/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומה בת 4 חסרת ביטחוןנעמה28/03/2011
שלון,
יש לי תאומות זהות בנות 4, השנה באותו גן שנה הבאה יופרדו לגנים נפרדים.
לאחת הבנות סף תסכול נמוך, ילדת טנטרום. מאוד קשורה אלי (אמא), ממעטת ללכת לחסרים יותר נכון כמעט ולא הולכת . פעם בשבוע הולכת לצהרון ומאוד קשה לה עם זה , היום אחרי שבועיים שלא היתה בצהרון היה בבוקר בכי קורע לב על כך שהולכת. פעמים רבות מתלוננת שמפריע לה רעש חזק, או צעקות.
יחד עם זאת, מבחינה קוגנטיבית מפותחת היטב, כותבת, מציירת . בגן הגננת אומרת שהתיפקוד שלה תקין בכל הפרמטרים אם כי נראה שהתאומה יותר דומיננטית.
חשבנו שיש צורך אולי לעזור לה, להרים את הביטחון העצמי, לעבוד על סף התיסכול, איך יודעים למקד את הקושי והאם אנחנו אולי ממהרים מדי וכדאי לחכות ולראות מה עושה ההפרדה שנה הבאה?
יש צורך באיבחון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומה בת 4 חסרת ביטחון - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום נעמה,
כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית הגן ועם הגננת. אם היא עדיין לא בגן עירוני, כדאי לחכות לשנה הבאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכתיבה כיתה ארדא האשול28/03/2011
יש לי בן בכיתה א בתחילת שנה היה לו כתב טוב עכשו הכתב שלו גרוע גם קשה לו יותר לכתוב לקיח לו יןתר זמן מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בכתיבה כיתה א - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום רדא,
חשוב התייעץ עם המורה, אולי צריךם לאבחן אותו. ייתכן שבתחילת השנה המשימות היו יותר קלות והיה לו יותר זמן ועכשיו מסיבה כלשהי הוא לא עומד בקצב. חשוב לא לכעוס עליו אלא קודם לנסות להבין ממה נובעת הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 9 וחצופהלוסי28/03/2011
שלום .אני אם ל4 ילדים מגיל 1.7 ועד 9.5
ביתי הגדולה מאוד חוצפנית כל פע ם שאני מבקשת ממנה לעשות משהו או לעזור היא לא רוצה.הופכת את הית צועקת על כולם.מרביצה לאחות היותר קטנה ממנה בת ה8 .אני כבר אובדת עצות.לא מקשיבה למה שאומרים לה ואם קראתי לה למשהו היא קודם כל אומרת טוב ורק אחרי 10 פעמים ואחרי שצעקתי עליה לקום כבר רק אז היא קמה ועדיין מתעסקת בשלה עד שהיא נכנסת לעונש וגם זה חוזר על עצמו.היא מקבלת מה שהיא רוצה והי תמיד מתלוננת שלא מתייחסים אליה.כשאני מדברת אתה בשקט ואמרת לה שההתנהגות שלה מוגזמת והיא חייבת להשתלט על הכעס שלה,היא אומרת לי שהיא כבר ניסתה לספור עד 10 ולהירגע הכעס עדיין משתלט עליה.הצילווו לא יודעת מה לעשות כבר.יש להוסיף שהכל אצלה ואפילו הדיבור הוא בכעס ובצעקות. היא ילדה מאוד דעתנית,ביקורתית ומנגד גם מאוד טובה בלימודים והידע שלה מאוד נירחב,כך שהיא חושבת שהיא הכי טובה.
תודה לוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 9 וחצופה - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום לוסי,
יכול להיות שאת דורשת מהילדה שלך יותר מדי. לפעמים ילד חכם שהוא גם ילד בכור יש לנו הרבה ציפיות ממנו, את בעצמך מתארת שהיא מסרבת לבקשות לעשות דברים. ייתכן שהיא רוצה זמן לעצמה, פינוק לעצמה ולא שכל הזמן ידרשו ממנה כיוון שהיא הגדולה. היא לא אשמה שהיא נולדה ראשונה וזה באמת לא צודק. מה גם שייתכן שהמסר שאתם מעבירים הוא כפול ולא הוגן - מצד אחד כשנוח לכם היא גדולה -והיא צריכה לעשות דברים מצד שני היא קטנה שהיא צריכה להישמע לכם. ייתכן שהכעס שלה מוצדק ואז זה לא הוגן לדרוש ממנה להשתלט עליו. נסו להבין אותה קצת יותר ולא רק לרסן אותה, ייתכן שהיא צודקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצופה בת 9 המשך
לוסי28/03/2011לאחר מחשבה יכול להיות שאני כן מבקשת ממנה יותר מדי ואולי אפילו הזמתי.לקחתי לתשומת ליבי את מה שכתבת ואנסה להבין אותה יותר ולתת לה לחוות את הילדות שלה .
תודה שהערת את תשומת ליבי.מה גם שאני חוויתי את זה בהיותי קטנה כשהוריי התגרשו ואני מבינה על מה את מדברת בדיוווק. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצופה בת 9 המשך - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום לוסי,
שמחתי לעזור, ואני שמחה שאת מתחברת ושיש מודעות, כל הכבוד, ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות חשובותבת שבע28/03/2011
יש לי בן שנה וחצי כמעט , הוא מאוד מתעקש לקבל דברים מסויימים ואני לא מרשה
אני אוסרת עליו ואז הוא מתחיל לבכות ולהתעצבן ואף להכות בראשו בעצבנות ובכעסים
איך מתמודדי במצב הזה , שהוא מתסכל אותי וגם שהוא מתעקש על שלו
ועוד שאלה הוא התרגל שאנו הולכים לישון יחד איתו ואם אנו מניחים אותו במיטה לבדו הוא צורח ואז כאשר אנו נשכבים במיטה שלנו שהיא צמודה לשלו אז הוא נרגע ונשכב
איך גומלים אותו מזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרם קיבלתי תשובה זה די דחוף לי
בת שבע30/03/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות חשובות - תגובה
סמדר ריינר30/03/2011שלום בת שבע,
כדאי שתתרשמי פחות מהתגובות שלו. זה לא נורא שהוא כועס ומכה בראש, ולא נורא אם הוא צורח. יש פעמים שחשוב שאת תהיי קצת יותר עקשנית ממנו. אם הוא יראה שתהגובות שלו לא עוזרות, הן יחדו מעצמן.
חושב מאוד שהוא ילמד לישון לבד ולא יחזיק אותכם בטרור שמחייב אתכם לשיון איתו, גםן אם הוא בהתחלה צורח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בת שבע02/04/2011היי,
תודה על תשובותייך
מה לעשות כשהוא בוכה ובוכה בזמן שמניחים אותו במיטה לבדו ואנו עוזבים את החדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
סמדר ריינר03/04/2011שלום בת שבע,
אני ממליצה על גמילה הדרגתית מהמצב הזה. בהתחלה לשבת איתו בחדר עד שהוא נרדם, רק אחד מכם ולא לשכב, אחר כך לשבת איתו פחות ופחות זמן וללכת, ואם הוא בוכה פשוט להתעלם, גם אם זה לוקח שעות. רצוי לתת לכך הכנה מילולית להסביר מה הולך לקרות, במילים פשוטות שמתאימות לרמת ההבנה שלו, אני מניחה שהוא קצת מבין. תהליך ההדרגה יכול לקחת שבוע שבועיים, וצריך סבלנות אבל לא לסגת אחורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן להורים פרודיםענבל27/03/2011
שלום,
אני ובעלי פרודים
בני ואני קשורים מאד אחד לשניה, ובעלי ובני הרבה הרבה פחות, אף גובל מעט מאד.
כיום, בזמן פרידה, בעלי מתרץ שאין לבני מקום לשון אצלו ושהשינה תקשה על הילד ועל כן יוצא שאני עמו 24 שעות כל ימות השבוע ובעלי מגיע רק לפעמיים ביקורים של שעתיים-שלוש. לא מתקשר בשאר הימים, לא מתענין, כלום.
איך אגרום לבני לרצות ללכת לישון אצלו? אני לא רוצה לפגוע בו ולהכריח אותו, אבל גם אני זקוקה למרחב נשימה, לזמן לעצמי בדיוק כמו שבעלי רוצה ואף מיישם ללא כל התחשבות.
השאלה אם להכריח פעם אחת והוא יתרגל? לוותר לבעלי ולהשאיר את בני אצלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן להורים פרודים - תגובה
סמדר ריינר28/03/2011שלום ענבל,
את בודאי לא יכולה להכריח את בנך לישון אצל הבעל או לגרום לו לרצות בכך כשזה לא הוא שלא רוצה אלא הבעל. לעשות דבר כזה זה לגרום לילד לסבול מהמתח ביניכם וזו בכלל לא אשמתו. קודם אתם צריכים להסכים ולהסתדר ביניכם ורק אחר כך לשכנע את הילד. הפיתרון שלך הוא אל מול הילד אלא מול הבעל. זה שהילד חלש יותר ותלוי בך זה לא אומר שזה הוגן לצפות ממנו שיטפל במשהו שלא הוא קבע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
