מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קיי הסתגלות לקבוצה חדשה בגןשם בדוי15/03/2011
שלום,
ביתי בת שנה וארבעה חודשים, עברה לא מזמן לקבוצה חדשה בגן.
כשהגיעה לגן לראשונה (בגיל 10 חודשים) היו לה יומיים-שלושה קשים מאוד אבל אח"כ היא הסתגלה ואהבה את הגן.
לאחר חודשיים (בגיל שנה), היא עברה לקבוצה בוגרת יותר ובמעבר הזה לא היו בכלל קשיי הסתגלות, למרות שינוי החדר, הרכב הילדים והמטפלות. בקבוצה הזו היא נשארה במשך 4 חודשים.
לפני שבוע נפתחה קבוצה חדשה בגן וביתי הועברה לשם יחד עם כל הילדים בני גילה איתם התחילה את הגן לפני חצי שנה. כמובן שהמעבר הפעם היה כרוך בשינוי חדר וגם בהיכרות עם מטפלת חדשה (שעובדת יחד עם מטפלת נוספת שהיא דווקא כן מכירה). כאמור, בנוסף לאחת המטפלות, היא מכירה גם את כל הילדים בקבוצה הזו.
מאז המעבר האחרון, לפני שבוע, בכל פעם שאני מביאה אותה לגן, היא מתחילה לבכות כשמתקרבים לכיתה החדשה שלה. בכי נורא, קורע לב. הסטרי משהו...
אפילו פעם כשבאתי לקחת אותה בסוף היום והרמתי אותה על הידיים ואח"כ הורדתי אותה לרגע לריצפה - היא התחילה שוב לבכות. אני מניחה שהיא חשבה שאני משאירה אותה שם.
הבוקר עשיתי "ניסוי". כשהגענו לגן בבוקר לא הלכנו לכיתה החדשה שלה. הלכנו לבקר בכיתה הישנה, שהיתה בה עד לפני שבוע.
היא עברה בשמחה לידיים של המטפלת בקבוצה הזו, וחייכה לילדים שמשחקים שם, ואז ירדה לרצפה והתחילה לשחק. אפילו עזבתי אותה לכמה דקות והיא בכלל לא הרגישה בחסרוני.
אחרי כמה דקות באתי לקחת אותה בכל זאת לכיתה החדשה שלה, וברגע שנכנסנו לחדר היא כמובן התחילה לבכות.
אני מתוסכלת כי ברור שכרגע לא טוב לה שם.
אני רק לא יודעת אם זה בגלל השינוי או אולי משהו ספציפי שעושה לה רע (משהו בחדר, אולי המטפלת החדשה לא טובה לה...).
עד כמה שידוע לי לילדים אחרים בקבוצה הזו אין שום בעיה.
אני רק רוצה להבהיר שהילדה שלי מאוד ידידותית, היא לא ביישנית, אין לה חרדת נטישה בדר"כ והיא לא מפחדת מאנשים שהיא לא מכירה. אין לה בעיה גם להישאר עם אנשים חדשים. לכן אני לא כל כך בטוחה שאלו עדיין קשיי הסתגלות. וגם אם כן - כבר עבר שבוע. כמה זמן זה עוד יכול להימשך?
מה עלי לעשות? האם לאור כל הסיפור שלי - נשמע הגיוני שאלו עדיין קשיי הסתגלות לכיתה החדשה ותו לא?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא עניתם לי, אודה לתגובה בהקדם
שם בדוי17/03/2011שלום,
רציתי להוסיף, שאתמול הבאתי את ביתי אל הגן והמטפלת החדשה שלה עדיין לא היתה בכיתה אלא סידרה כמה דברים ברחבי הגן, אז בינתיים היא לקחה את ביתי על הידיים.
ציפיתי לבכי קורע לב, כי חששתי שהבעיה היא עם המטפלת. אבל לא היה בכי. היא היתה חמודה ומתוקה ואפילו עשתה לי שלום לפני שיצאתי הביתה.
אין לי מושג מה היתה תגובתה לאחר שהיא נכנסה עם המטפלת לכיתה. יכול להיות שאז היא כן התחילה לבכות.
בכל אופן, נראה שלמרות חששותי - אין לה בעיה עם המטפלת. לשמחתי!! :-)
אבל עדיין קיימת בעיה כלשהי...
האם יכול להיות שיש לה בעיה עם הכיתה עצמה? מה כבר יכול להיות כל כך מאיים ב-4 קירות שיש בהם משחקים, מוסיקה ועוד כמה ילדים חמודים?
אני רוצה גם לציין שבתמונות המתפרסמות באתר של הגן היא נראית חמודה ושקטה ומשתפת פעולה עם הפעילויות והחוגים המגוונים שהגן מספק. ובכל זאת, כל בוקר אותו סיפור, אותו בכי ואותו שבר אצלי בלב...
בבקשה תענו לי בהקדם.
יום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצבת גבולותshir15/03/2011
שלום, יש לי ילד מקסים בן שלוש וארבעה חודשים, לאחרונה הוא מקשה מאוד, בבוקר הוא לא רוצה לקום מהמיטה ולא רוצה להתלבש (רוצה להישאר במיטה עם פיגמה) כאשר הוא לא מקבל מה שהוא רוצה הוא משתין על המיטה שטיח ומה שבא לו, הוא לא מקשיב ומרביץ
כמובן שהוא לא מקבל מה שהוא רוצה כשהוא עושה את זה, ואפילו הוא מפסיד דברים שהוא אוהב בגלל זה, אני אובדת עצות אנא עזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצבת גבולות - תגובה
נעמה סבג שמש16/03/2011שיר שלום,
הגדרת את המצב נכון: שם המשחק הוא הצבת גבולות.
נראה כי נכון להתחיל לערוך שינוי מהבסיס בנושא.
יש להתחיל עם חוקה מד ברורה של מה מותר מה אסור, ומה המשמעות של זה.
את מוזמנת לקרוא מאמרים בנושא באתר שלי. אשמח גם לתת טיפים טלפונית כי זה מורכב יותר מלענות על גב הפורום.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניגוב ..ליה15/03/2011
שלום,
אני אם לילדה בת 7, הצעירה משלושת ילדי.
ביתי ילדה חיונית ,חברתית נבונה ומודעת לעצמה,ומאוד עצמאית. התפתחותה היתה תקינה אך הגמילה נמשכה לאורך זמן בסביבות גיל שנתיים מאחר ולא צלח החזרנו את הטיטול עד גיל 2.7 שנים עד שהראתה סימני בשלות ברורים והיתה יבשה לחלוטין בוקר וערב.
אך יש לציין שניגבנו אחריה גם כשהיתה גדולה יותר
כיום אחרי תקופה שנגבה בעצמה חזרנו לנגב לה מאחר ואינה מוכנה לנגב לעצמה את הטוסיק לאחר יציאה או לאחר פיפי לדבריה זה מגעיל אותה והיא לא מסוגלת לעשות זאת.
היא מסוגלת לשבת בשירותים שעות העיקר שלא היא תעשה את זה, זה מגיע למצב של בכי אמיתי,קורע לב .,התאפקויות שבסופו של דבר בורח בתחתון וזה יכל לקרות מס' פעמים ביום
אני זקוקה לכלים כדי להתמודד עם הבעיה הזו..
תודה ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניגוב .. - תגובה
סמדר ריינר15/03/2011שלום ליה,
תראי, אם מדובר בעצם בפחד שלה מלכלוך אולי אפשר להעזר בעמודת שאלות נפוצות בשאלה שעוסקת בפחדי ילדים, ולראות אם יש שם כלים שמתאימים לכם.
לי נשמע יותר שכדאי לפנות לטיפול בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות חברתית בגןענת14/03/2011
ביתי בת 4.5 נמצאת בגן של טרום חובה וחובה והיא בין הקטנות בגן. בסך הכל, למרות קשיים התחלתיים היא נהנית בגן ומקבלת הרבה גם מהשהיה עם ילדות בוגרות. בזמן האחרון היא מספרת על כך שהיא מנסה לשחק עם ילדות מה"בוגרות" (כך נקראות בגן שכבת השייכות לחובה) והן לא מסכימות שהיא תשתתף. יש לציין שהיא מנסה להשתתף כיוון שמדובר במשחק עם ילדות גדולות ממנה אך שהיא מכירה מהשכונה ושבשעות אחה"צ הן כן חברות שלה אך בגן הדינמיקה שונה. בזמנו רק עודדתי אותה לשחק עם ילדות אחרות ושיתפתי את הגננת. היום היא לא רצתה ללכת לגן בטענה שכואב לה הגרון. בירור מעמיק יותר העלה כי אחת הילדות הגדולות (לא מאלו שהיא מכירה מלפני) "לא מרשה לי" (לדבריה) לשחק במשחקים המשותפים לכמה בנות בחצר הכוללים גם בנות שהן חברות שלה. מתברר מדבריה ששתיים- שלוש בנות, הגדולות ביותר בגן (בנות שש וחצי כיוון שנשארו שנה בחובה- כלומר שנתיים הבדל!) הן אלו שקובעות מי תשחק ומי לא ומשתלטות למעשה על הקטנות יותר. התקשרתי מיד לגננת שדיברה מאד באכפתיות ובכעס אך נראה היה שהיא עצמה אינה יודעת איך להתמודד עם התופעה. שיחה נוספת ערכתי עם חברה שביתה היא אחת מהשלוש (אך לא הכי דומיננטית) נשארתי בתחושה שדיברתי הרבה- לא יודעת אם זה בכלל לטובה וגם שאני לא יודעת איזה כלים לתת לבת שלי ואיך לחזק אותה מעבר לזה שאני הולכת ומדברת עם המבוגרים הקשורים. אשמח מאד לעצות, תודה רבה, ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות חברתית בגן - תגובה
סמדר ריינר15/03/2011שלם ענת,
אני לא חושבת שזה עניין של לתת כלים לילדה, זו לא בעיה שחסרים לה כלים, זה כן עניין למבוגרים להתערב בו, ואם יש צורך והגננת לא מצליחה אולי יש לערב את הפסיכולוגית של הגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד מפונקנעמה14/03/2011
שלום שמי נעמה ויש לי ילד בן שנתיים ועשרה (לפניו יש 2 בנות). אני נמצאת בחודש השישי להריוני. הילד עוד מבית החולים היה צרחן גדול. לא הפסיק לצרוח במשך שנה וחצי. בדקנו את הצד הרפואי אך לא נמצא דבר. הנקתי אותו עד גיל שנה ותשע וזה הפך לתלות מטורפת בי ורק בי. וכמובן פגע מאוד בבת שלפניו. אני מודעת לכל הטעויות שעשיתי במהלך גידולו ולכל הצד הפסיכולוגי שקשור בי. אך המצב כיום הוא בעיתי ביותר: קודם כל הילד לא יודע להרדם לבד. נרדם בסלון איתי. הוא חייב לגעת בי (ובליית ברירה גם במישהו אחר )ע"מ להרדם.- אני החפץ מעבר. כל לילה הוא מתעורר ומגיע אלינו למיטה וחייב ליגוע בי ע"מ להרגע. אני מרחיקה והוא מחזיר... וזה עוד לא הכול.. הילד לא אוכל כלום בריא (חוץ מתפוח ומלפפון לעיתים רחוקות) הוא לא מוכן לטעום מוצרי חלב, ביצים דגים, בשר. חוץ מפחממות נקיות לגמרי (וגם אותם לעיתים רחוקות..). הוא אוהב חטיפים, שאני קונה לעיתים רחוקות, שוקולדים, נקניקיות, טבעןלים שניצלים מעובדים בקיצור כל הזבל.. אני מגבילה מאוד את הקנייה של דברים אלו. כמובן שעקב כך חסר לו ברזל והוא מקבל טיפות להשלים. הוא שותה תה מבקבוק- מכור אליו . אנחנו מנסים להפחית לו את השתייה כי זה ממלא את מקום האוכל אך זה קשה מאוד כי זה מרגיע אותו. חשוב לי לציין שאני יודעת שפשוט צריך להפעיל פה משטר אבל קשה לי לעמוד בפני בכיו הממושך. (אני יודעת להתעקש איתו ולעמוד על שלי בדברים ממוקדים וקצרים). כמובן שכל המצב מגביל אותי מאוד, אני דואגת מפני הלידה הצפוייה איך הוא יגיב ואיך נסתדר? אשמח לשמוע עצות בנושא. תודה נעמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד מפונק - תגובה
סמדר ריינר15/03/2011שלום נעמה,
המצב שאת מתארת הוא מעבר לעיצות, ודורש טיפול. העיצות גם לא יעזרו לדעתי כי את יודעת מה את עושה לא בסדר אך מתקשה לשנות זאת. כדי שתוכלי לפעול לפי העיצות שלדעתי את כבר יודעת לבד, כדאי שתפני לטיפול מעמיק עבור עצמך כדי לבדוק למה את באמת לא עומדת בבכי שלו, ואילך אפשר להתחזק ולהגיב בצורה יותר עקבית ומסודרת מול הבן שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפט שהילד אומר - האם זה נורמלי?
שירה16/03/2011האם אני אמורה לדאוג אם הילד (בן 3), בכל פעם שאני מחליפה לו בגדים או טיטול, אומר: "את מציקה לי" וגם כשאני מסבירה לו מה אני עושה חוזר על זה (קצת מרגיז) עד שההחלפה מסתיימת?
גם שאלתי אותו שאלות על זה, אם אני מציקה לו במה שאני עושה או במה שאני אומרת, ולמה, אבל הוא פשוט חוזר על המשפט הזה. גם ניסיתי להסביר לו מה זה להציק, אבל הוא מתעלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפט שהילד אומר - האם זה נורמלי? - תגובה
סמדר ריינר16/03/2011שלום שירה,
בהתייחסותך את בעצם מוחקת את מה שהילד מרגיש כי את בטוחה שהוא לא מבין ואולי את לא מבינה? אולי זה באמת מציק לו? אנחנו לא יכולים לקבוע למישהו אחר מה הוא מרגיש, אפילו אם אנחנו לא התכוונו להציק, עדיין זה מציק לו. את לא מפרידה בין הכוונה לבין התוצאה ומקבלת את דבריו כהאשמה במקום להבין שהוא מאותת לך על מצוקה, משהו מציק לו. יש הרבה ילדים שלא אוהבים כשמחליפים להם, זה מאוד נורמלי.
במקום זה אולי ניתן להגיד משהו כמו " אני מצטערת שזה לא נעים לך, אבל אין לנו ברירה" ובכך את מקבלת שמה שאת עושה הוא לא נעים, ולא מוחקת את מה שהוא מנסה להגיד לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ועוד שאלה...
נעמה16/03/2011שלום סמדר,
תודה רבה על תגובתך המהירה.
את מכירה מישהו טוב באיזור אשדוד?.
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ועוד שאלה... - תגובה
סמדר ריינר17/03/2011שלום נעמה,
לצערי לא מכירה באשדוד, אך אני יודעת שיש שם מרפאה ציבורית טובה של משרד הבריאות שאת יכולה לפנות אליה ולברר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם ילדיםי.ש.14/03/2011
שלום רב,
אני אמא ל-2 בן 11 ובת 7. לאחרונה אני נתקלת שוב ושוב בתפרצויות זעם מהבן כלפי וכלפי בעלי הטונים עולים ופעמים רבות הוא אף מקלל. ניסינו עונשים כמו יום ללא מחשב או לא להתראות עם חברים ולצערנו זה לא כל-כך עובד, עכשיו הוא מאיים עלינו שיפסיק ללמוד ולא ישקיע (תלמיד טוב עם ציונים גבוהים), לגבי האיום הסברתי לו שהוא פוגע רק בעצמו ובעתיד שלו ולא המשכתי לדבר על-כך. גם בתי הקטנה לפעמים נגררת אחרי ההתנהגות שלו ולפעמים מחקה אותו ומשתפת פעולה (מרימה את קולה אך לא מקללת).
לפני מס' ימים הודעתי לילדי שאני ואביהם יוצאים לסופ"ש זוגי בלעדיהם. ילדיי לא רגילים שאנו נוסעים בלעדיהם. הבת אמרה שלא משנה לה ושהיא תשמח ללכת לסבתא ואילו הבן כעס והתפרץ שוב.
נ.ב: כשבני היה רגוע יום אחד, שאלתי אותו איך בבי"ס ואם הוא אוהב ללכת לשם? והוא ענה לי שכן ושאין שום בעיה. אז כנראה שהבעיה היא לא שם.
אני אשמח לשמוע דעתכם בנושא ולקבל עזרה...
תודה ויום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם ילדים - תגובה
סמדר ריינר15/03/2011שלום לך,
שנמע שיש בעיה בסמכות ההורית שלכם, ייתכן ואתם מתקשיםן להיות תקיפים כצריך, ואולי אתם גם לא שומרים על עיקביות. בנוסף לא תארת אך אני מעלה השערה שיש לכם אולי ציפיות מהבן כבן גדול שמעמיסות עליו דרשיות רגישות כבדות ובלבלות אותו - אם הוא גדול למה הוא צריך להישמע לכם כמו קטן. אם כל זה או חלק מזה נכון ייתכן וכדאי לכם לפנות להדרכת הורים כדי לקבל כלים לחזק את הסמכות שלכם בבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אח חדשטלי14/03/2011
יש לי ילדה בת 5 וילד בן 3 נישאתי לגבר גרוש עם ילד בעלי לא היה איתו בקשר ולאחרונה החל להיות איתו הילד עכשיו בן 15 ואני לא יודעת איך לחבר בין הילדים במיוחד הילדה בינהם ואיך ואמרים זאת אני לא רוצה שהילדה תיפגע כי היא תמיד אומרת לאבא שלה אתה אבא רק שלנו.
והיא שמעה אותו מדבר בטלפון איתו ושאלה אותו אבא אתה גם אבא של מי שדיברת איתו בטלפון?
אנא עיזרי לנו להתמודד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אח חדש - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום טלי,
הפיתרון הכי טוב הוא פשוט לספר את האמת. אנחנו לא יכולים להבטיח שהילדה לא תפגע, אלא אנחנו יכולים ללוות אותה בכאב שלה. במיוחד הכאב לדעתי יהיה על הסתרת האמת עד עכשיו ולא על כך שיש לה עוד אח. העובדה שיש לה עוד אח היא גם יכולה להיות משמחת ולא רק מכאיבה. נכון הם לא הילדים היחידים של אבא שלהם. זה קצת מאכזב, אבל לא רק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד ילדותישוליחן14/03/2011
בני בן 11 סובל מהפרעת קשב וריכוז.
כמו כן, מבעיות רגשיות, חברתיות והתנהגות ילדותית לגילו.
אתמול בערב לפני השינה שוחח עמי קצרות
ובגילוי לב מפתיע אמר כי הוא מרגיש שהוא מאוד ילדותי
ולא נעים לו להרגיש ככה. הוא גם פירט מס' דוגמאות.
כיצד הייתי אמורה להגיב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד ילדותי - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום לך,
השאלה איך את אמורה להיגב תלויה במה שאת חושבת על מה שהוא אמר. האם את חושבת שהוא צודק? האם את רואה את הדברים אחרת? קצת קשה לתת לך עיצה כללית כשלא ברור מה הפרטים. דבר ראשון הייתי משבחת אותו על גילוי הלב, ואז בהתאם לנתונים, אם הייתי רואה את הדברים כמוהו, הייתי מנסה לדבר איתו על איך לדעתו אפשר להגיב אחרת, בצורה לא ילדותית. בכלל, עצם העובדה שהוא מעלה כך את הדברים מראה שהוא מאוד בוגר לפעמים , ולא רק ילדותי. אם לא הייתי רואה את הדברים כמוהו, הייתי מפרטת לו למה אני חושבת אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד ילדותי
שוליחן14/03/2011אכן, אני מאוד מסכימה איתו שהוא ילדותי.
הצעת לי לשאול אותו איך אפשר להגיב אחרת.
אך האם את חושבת שילד שנמצא רגשית ברמה ילדותית כזו יכול ללמוד להתנהג בוגר יותר?
האם זה לא ללכת נגד הטבע? (במקרה הזה - בשלותו הרגשית)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד ילדותי - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום שולי,
אני חושבת שאפשר לחשוב איתו איך אפשר לנהוג אחרת, שהוא יתרום רעיונות וגם את. ולא, אני לא חושבת שזה נגד הטבע, עובדה שהוא יזם את השיחה הזו שזה מאוד בוגר ולא ילדותי בכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כנרתמילר כנרת14/03/2011
שלום
ביתי הבכורה בת ארבע וחצי מזה כשנתיים הולכת לאותו גן
בכל בוקר מרגע שהילדה מתעוררת היא מבקשת ומפצירה שלא נשלח אותה לגן
בכל פעם שאנט שואלים לסיבה אנחנו מקבלים את אותה התשובה משעמם לי ואני רוצה להישאר עם אמא ואח שלי בבית
חשוב לציין שאני מספרת לילדה שאני עובדת ושאחיה בן השנתים הולך למעון למרות שבפועל אני לא עובדת ואח שלה אכן נשאר בבית
כשהיא חוזרת מהגן היא מאושרת ושמחה
בגן בכל פעם שמישהוא נכנס היא מתפסת בפניקה
במשך היום היא חוזרת אן ספור פעמים על כך שהיא מתגעגעת לאבא ואמא
הילדה צמודה לגננת יושבת לידה מחזיקה לה במכנסיים ובוכה
הילדים בגן כבר מבקשים שתפסיק לחזור על עצמה ולפעמים אף הם נוהגים כמותה על מנת לקבלת את אותו היחס
רגישה מאוד לדיבור בקול גבוהה
לא מסוגלת לראות ילד בוכה
לא מסוגלת לראות דם
הגננות מתחלפות פעמיפ בשבוע כמוכן גם הסיעות ימים אלו מאוד קשים לילדה
חשוב לציין ששינוי זה בהתנהגות חוזר על עצמו בכל פעם שקורא משהוא שעליו אנחנו לא מצליחים לעלות יש חודש חודשיים של שקט כלומר רק בכי בבוקר ואז יש משהוא שמתפרץ וגורם לנו לחזור אחורה
מה לעשות תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כנרת - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום כנרת,
נראה לי שמה שקורה עם הילדה שלכם הוא שהיא נכנסת לחרדה כיוון שהיא חיה כרגע בסביבה משפחתית שלא מלמדת אותה איך להתמודד. סגנון ההתמודדות שאתם נוקטים בו הוא התחמקות. זה מה שאתם עושים כשאתם משקרים לה. אז קודם כל לידיעתכם הילדה מבינה שמשהו כאן לא בסדר ולכן היא מתעקשת להישאר בבית ולראות בעצמה. היא מבינה שאתם חלשים מדי מכדי להתמודד בצורה ישירה עם הזעם והקנאה שלה על כך שמאא נשארת בבית עם התינוק. אם אתם משדרים חולשה ומנגנון התמודדות כל כך ילדותי, מה הפלא שהיא ילדותית ומתקשה להתמודד? על מי היא תסמוך אם ההורים שלה כל כך חלשים? חשוב שתפנו להדרכת הורים כדי לסייע לכם להתמודד בצורה נכונה עם רגשות שליליים בבית,כמו זעם תוקפנות וחרדה וכך תוכלו גם לעזור לילדה שלכם להתמודד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה בן 5ררררררררר14/03/2011
בני בן 5 מאז ומתמיד ילד רגיש ועיקר הרגישות באה לידי ביטוי בביישנות וקושי להיפתח אל הסביבה. מזה כשנה סובל מפחדים הקשורים במפלצות ודמויות מפחידות שהתבטאו בכך שסירב להסתובב לבד בבית (ברמה סבירה)-הבית שלנו גדול ודי ריק כך שלא ראיתי חריגות יתר בדבר.
לאחרונה החלו כאבי בטן מוזרים ושלשום בלילה התעורר בפחד והתקשה לחזור לישון. כשהיה אצל חבר, לקראת סוף המפגש ביקש "לחזור הביתה לאמא" (עד כה הלך ברצון רב לחברים וחזר מאושר) ומאותו רגע לא עזב אותי פיזית לרגע. הוא רעד,עשה פיפי לעיתים קרובות והתקשה להרדם. כאשר נרדםהיה דרוך והתעורר לרגעים.
מה עלי לעשות? אני חשה שמשהו ממש לא בסדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה בן 5 - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום לך,
נשמע לי שאת חשה נכון ונראה לי שכדאי לפנות לטיפול. חבל לחכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגות פתאומי בילד בן 6.5ליהי13/03/2011
שלום רב,
אנו הורים לבן יחיד בן 6.5 שעלה השנה לכיתה א'. לפני הכניסה לבי"ס לא נצפו בעיות התנהגות כלשהם, הילד היה תמיד מקובל ואהוב על חבריו, קיבל שבחים מהצוות החינוכי, וברוב המקרים היה בין המשתתפים הפעילים ביותר בכל פעילות. חשוב לציין כי הילד תחרותי מאוד, מאז גיל קטן לא אוהב להפסיד, רגיש ואמפטי, אבל גם מתקשה להתמודד עם הערות או ביקורת. הילד נמצא במסגרות מגיל 3 חודשים ועד כה לאורך כמעט כל חייו שהה במסגרות למשך כל היום עד שעות אחה"צ. כמו כן, לפני כשנה וחצי העתקנו מגורים לאזור אחר בארץ, כחודשיים לאחר תחילת הלימודים בגן חובה.
שנת הלימודים הנוכחית החלה ללא בעיות, הילד הסתגל במהרה למסגרות החדשות (בי"ס וצהרון). בנוסף, התחיל גם חוג ספורט חדש בו הוא נהנה מאוד (לדבריו). מחנכת הכיתה מתארת אותו כילד נבון, בעל הישגים אקדמיים מצוינים והתנהגות למופת - כך הם פני הדברים בכל הקשור לביה"ס עד היום.
לפני כחודשיים, התחלנו לקבל תלונות על התנהגותו במסגרות אחה"צ. בתחילה זה היה נראה כמו מקרים בודדים שניתן היה לקשרם לקושי נקודתי - עייפות, מקרה לא נעים שקרה וכד'. עם הזמן, הפכו התלונות לשגרה, בכל המסגרות לאחר שעות הלימודים. במקביל, הדרדרה מאוד גם התנהגותו בבית: מילד מנומס בעל כושר ביטוי גבוה הוא הפך לילד מתחצף, משקר וצעקן. הוא התחיל לנבל את הפה ואפילו להרים יד, בעיקר עלינו, אבל לפעמים גם על חבריו. חשוב לציין כי לאורך כל התקופה הישגיו הלימודיים והתנהגותו בין כותלי בית הספר נשארו כשהיו - ללא דופי.
ניסינו את שיטת הניקוד - ניקוד טוב וניקוד רע שנצברים בתוך טבלה וכאשר מגיעים למספר נקודות טובות שהוסכם מראש, הילד מקבל מתנה או פעילות לפי בחירתו. הדבר עובד לסירוגין, אולם יש תחושה כי התנהגותו בתוך הבית ובמסגרות אחה"צ בסה"כ די יצאה משליטה. אנו מודאגים מאוד מהשינוי שהיה לדעת כל המעורבים בעניין פתאומי ובלתי מוסבר וחוששים כי הילד עבר טראומה כלשהי אשר תוצאותיה ניכרים עליו היום.
לאחורנה פנינו למחנכת הכיתה בבקשה להפנות אותנו ליועצת ביה"ס על מנת לקבל סיוע בהתמודדות עם המצב.
אודה לכם על התייחסות לשאלות הבאות:
האם גיל 6-7 מהווה מדרגת גיל נוספת בה הילד נאבק על עצמאותו?
מה יכול להיות ההסבר לשינוי הפתאומי בהתנהגות?
מהן דרכי ההתמודדות המומלצות עם מצבים מסוג זה? (אנחנו מרגישם בשלב זה אובדי עצות.)
תודה רבה מראש,
ליהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגות פתאומי בילד בן 6.5 - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום ליהי,
ההתנהגות שאת מתארת היא לא טבעית לגיל, אני לא יכולה לדעת מה גורם לה בלי להכיר אתכם יותר מקרוב, למרות שנתתם דה הרבה פרטים. ייתכן שזה אירוע שקרה, אבל ייתכן שזו גם הצטברות של דינמיקה משפחתית שרק עכשיו באה לידי ביטוי, ייתכנו גם שינויים שלא סיפרתם עליהם כגון הולדת אחים במשפחה וכו'. אני חושבת שהפנייה ליועצת היא במקום ואכן אתם זקוקים הפניה גורם מטפל שיכיר את אתכם יותר לעומק ויעזור להבין את הבעיה ולהתמודד איתה. מעבר לזה לא הייתי רוצה לתת לכם הנחיות נוספות ללא הכרות נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 9 וחצי שמדברת עם עצמהשירה13/03/2011
שלום,
רציתי לשאול האם זה תקין שילדה בת 9..בכיתה ד' מדברת עם עצמה?
יש לציין שהאחים שלה גדולים ולא מתייחסים אליה הרבה..כך גם ההורים..מסיבות של עבודה וכו'..והיא מתלוננת הרבה שמשעמם לה ומבקשת לצאת החוצה ללא הרף...אני מבינה שמבחינתה הפשרה זה לדבר לעצמה..כביכול מדברת כאילו שנמצאות שם חברות והן משחקות. אני יודעת שבגילאי הילדות זה נחשב תקין ואמור לעבור..אך אם עדיין לא עבר לה על מה זה מעיד? ומה אפשר לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 9 וחצי שמדברת עם עצמה - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום שירה,
נשמע שהילדה במצוקה, מרגישה בודדה. לא ציינת מה קרבתך אליה, אני מבינה שאת לא שייכת למשפחה. נשמע שכדאי לגייס את ההורים לראות את המצוקה של הילדה ולהתחיל לטפל בה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשיקהחגית13/03/2011
שלום רב!
אני בת 34, אמא ל 4 ילדים. בת בת 8.5, בן בן 5.5 ותאומים בן ובת בני 3.
פנתה אליי אמא של אחד הילדים שלומדים עם ביתי הגדולה ואמרה:"תקשיבי, הבת שלך והחברה שלה מתנשקות עם ילדים". היא לא אמרה כמה ולא אמרה עם מי..
פניתי אל בתי כדי לברר את העניין... בתחילת השיחה אמרתי לה שאני לא אכעס עליה ושעדיף שתספר לי את האמת מאשר שתשקר... מיד היא אמרה שהיא לא ואחרי כן היא אמרה שכן ומיד פרצה בבכי...אמרתי לה שאני לא כועסת ורוצה שתשתף אותי ושתסמוך עליי...שאלתי אותה למה היא בוכה היא אמרה שהיא מתביישת וכמובן אמרתי לה שאין צורך שתתבייש אך הבהרתי לה שלדעתי זה עדיין מוקדם מידי להתנשק עם בנים.
יש לציין שהחברה היא חברה מאוד מאוד טובה שלה (ויחידה בכיתה - 2 בנות ו 13 בנים) ושמאוד משפיעה עליה ואמרתי לה שאני לא שלמה עם כך שהיא מסתובבת איתה ולא כל דבר שהיא אומרת צריך לעשות..והבת שלי אמרה שהחברה בכלל לא התנשקה...
אני יודעת שאני לא אמא מושלמת ויודעת שאולי טעיתי בכך שדיברתי איתה אבל לא ידעתי מה לעשות ואם כדאי לעזוב את זה... היא ביקשה שאני אעזוב אותה ואתן לה ללכת לישון... וכך עשיתי.
האם מחר לדבר איתה שוב? האם צדקתי במה שעשיתי ואיך שעשיתי?
אשמח מאוד לתובנות/הארות/הערות...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשיקה - תגובה
סמדר ריינר14/03/2011שלום חגית,
לא טעית בזה שדיברת, ההסבר שנתת היה במקום. יכול להיות שקצת מהר מדי האשמת את החברה ויכול להיות שבתך היא זו שיוזמת או זו שמעוניינת בכך. כדאי כרגע להרפות מהעניין לכמה זמן, ועוד שבוע שבועיים, לנסות לדבר איתה בנחת על כך שאת מבינה שהיא סקרנית להכיר את המין השני, ושזה טבעי, הייתי קונה לה ספר שמתאים לגילה ומדבר על בנים ובנות והבדלים בין המינים, הייתי עונה לה על שאלות אם יש לה, ובדקת איתה אם יש עוד סיבות לכך שחשה צרוך לעשות זאת, האם מישהו נישק אותה, האם ראתה זאת במקום כלשהו וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיניות הילדשיה בלום13/03/2011
שלום רב, רציתי לשאול לגבי ילד, בכיתה א' אשר אומר כי הוא רוצה להתחתן עם בן. הוא ילד מאוד בוגר, אינטליגנט ומאוד מבין את הסביבה וקולט דברים במהירות רבה. רציתי לברר האם ייתכן והאמירה שלו יכולה להביע משהו על נטיותיו המיניות? או שלא בהכרח? כיצד ניתן לברר?
מאוד אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיניות הילד - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום לך,
אכן ייתכן שהאמירה הזו מביעה משהו על נטיותיו המיניות, וגם...לא בהכרח. אין דרך לברר את זה כרגע, אלא לחכות בסבלנות. גם אם תבררו ותדעו, זה לא בהכרח ייתן הרבה, כי אם זו הנטייה, לרוב זה משהו שקשה מאוד לשנות, ועדיף נסות לקבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמגוםענת 113/03/2011
בני בן ה-3 התחיל לגמגם באופן פתאומי. אני משערת שזה בעקבות פחד מכלב, העניין הוא שכעת הוא פוחד בכלל מבעלי חיים אפילו מזבוב. רציתי לשאול מה עושים במקרה כזה? כיצד ניתן לטפל בו ולגרום להפסקת הגמגום והפחד מבעלי חיים.
אני זקוקה לתשובה בהקדם זה מאוד מפריע לי ומדאיג אותי מאחר והוא ילד חברותי מפותח ומדבר שוטף.
תודה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמגום - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום ענת,
קודם כל הייתי ממליצה לך לפנות לקלינאית תקשורת, לא תמיד בטוח שהבעיה היא באמת פסיכולוגית. לגבי הפחד, אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" לשאלה העוסקת בפחדי ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
