מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איך להתמודד עם דווקא...דודה08/03/2011
שלום בני בן שנתיים ו4 חודשים לאחרונה הילד התחיל לעשות דווקא כמעט בכל דבר אפשרי יש לי קצת נסיון בתחום החינוך ואני מודעת לכך שגן חדש ,הריון ושינויים מהסוג הזה עלולים לעורר את הבעיה הזו ובמקרה הזה שניי הדברים קורים כלומר אני כרגע בהריון הבטו כבר יצאה ואנשים כבר מתיחסים וגם כבר 3 שבועות שהוא הולך לגן. השאלה שלי היא יאך להתמודד עם הדווקא האם בהענשה או באדישות? בבקשה תעזרו לי השקעתי בילד הזה את כל משאביי והתוצאות מדהימות רק שלאחרונה הוא מביע יותר מדיי עמדה...תודה רבה רבה רבה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להתמודד עם דווקא... - תגובה
נעמה סבג שמש08/03/2011שלום לך,
שילוב של גבולות עם המון אינטליגנציה רגשית עשויין להועיל.
למה כוונתי? ללמד לשלוח לחדר להרגע, כי זה כלי נהדר לחיים.
לחבק בזמן ההתעקשות.
להגדיר מראש קווים אדומים ובייתר פשוט להבליג עד יעבור זעם.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה וארבעה חודשיםנופר08/03/2011
שלום
המטפלת (משפחתון) טוענת שעליי לקחת את הילד שלי בצהריים כל אימת שנלקחו שאר הילדים על מנת לא ליצור מצב של לחץ או פחד מצד הילד. האם יש בכך ממש ? האם ילד שרואה את השאר נלקחים ומותירים אותו כביכול "גלמוד" עם המטפלת חש כך ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה וארבעה חודשים - תגובה
נעמה סבג שמש08/03/2011יעל שלום,
יש ילדים בגיל זה שאכן יהיו מתוסכלים עקב המצב.
אך אם הם מורגלים באופן קבוע לאותה שגרה ולאותה מטפלת, יקבלו את המצב.
הסיטואציה לא לגמרי ברורה לי.
בברכה,
נעמה סבג שמש, רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן ארבע שבוכה הרבההיי08/03/2011
שלום רב. בנננו בן ארבע וחצי. חברותי מאוד, אוהב לעזור ויודע להעסיק עצמו. בן בכור ילו לו אחות בת חמישה חודשים. מאז ומתמיד (עוד לפני האחות) הוא היה ילד בכיין. אומרים לו משהו לא במקום , לא נותנים לו משהו שרוצה בוכה. חברים בבית ובגן לוקחים לו משהו מהיד או לא נותנים לו הוא בוכה (יש לציין שבכי צורם עם דמעות שיורדותת מיד), אם ילדים עוברים לידו והנגיעה לא נראתה לו ישר מתחיל לייל ש"הרביצו" לו. מה עושים עם זה? יש לציין שלפעמים כאשר מתחיל לבכות אני אומרת לו תנשום עמוק תתגבר על ההבכי הוא מפסיק ומסביר ללא בכי אך לעיתים 2 דקות אחכ שוכח ומתחיל שוב לבכות. אנו משוחחים איתו המון על כך אנו מסבירים לו שבבכי אי אפשר להשיג דברים ושהוא מפסיד במהלך השיחה זה נראה כאילו הוא מבין ומוכן להשתנות אך מקרה שקורה לאחר 5 דקות נשכחה השיחה. אנו מתוסכלים מאחר וגם אומר שקוראים לו בגן תינוק בכיין. אנו מפחדים מאוד כי שנה הבאה עולה לגן חובה והיום ילדים מאוד אכזריים. דבר נוסף הוא נגרר מאוד אחרי התנהגות לא הולמת של ילדים גדולים ממנו ואחכ מעביר התנהגויות אלו לצעירים ממנו. אנא עיזרו לנו..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן ארבע שבוכה הרבה - תגובה
סמדר ריינר09/03/2011שלום לך,
חשוב לא להתרגש מזה נורא, הוא לא יישאר בכיין לנצח...:-) התגובה שאת מגיבה היא טובה מאוד. חשוב להיות עיקביים איתה. בנוסף אפשר גם לנסות לדבר איתו על כך שכשהוא בוכה אתם לא שומעים ופשוט לא להתייחס לבכי למעט מקרים שבהם הבכי כמובן במקום, באופן הזה הוא ייזכר בעצמו עם הזמן ויימנע מהתגובה הזו. ייתכן שכרגע הוא עדיין מקבל הרבה מאוד תשומת לב סביב הבכי וזה ממשיך ומחזק את הדפוס. כדאי במקביל גם לתת לו באופן יזום תשומת לב על דברים אחרים כדי שיהיו לו עוד ערוצים שדרכם הוא יודע שאפשר לקבל התייחסות והוא לא יפנה באופן אוטומטי לבכי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
היי09/03/2011סמדר תודה רבה על התייחסותך. לגבי ההמלצה האחרונה קצת איבדת אותי. מה ז"א לפנות לערוצים אחרים כדי שיפנה את תשומת הלב. למה הכוונה? אשמח לדוגמא.
האם את חושבת שיש מקום לפנות להתפתחות הילד או שעדיף לא להתחיל לנתח את הילד יותר מידי. שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית "התנהגות" ילד בן 3 וחצימורן08/03/2011
שלום
בני כבן 3.5 כמובן שילד מקסים ומאוד חכם, די קופצני ואנרגטי נמצא במסגרת של מעון/גן כבר מגיל חצי שנה, יש לו אח קטן כבן שנה שאותו הוא קיבל באהבה גדולה כבר מהיום הראשון
מאוד פעיל חברתית ומאוד אהוב ע"י ילדים אחרים.
את שנת הלימודים הנוכחית התחיל בגן עיריה עם חברים חדשים, היה די מרוצה ולאחרונה
פיתח חוסר רצון ללכת לגן כולל התנהגות פראית כגון צעקות, השתוללות יתר וכדומה בבית ובגן, לאחר שיחה עם הגננת היא החליטה שיש לו בעייה של תת תחושה ושהוא מאוד משתולל בגן ולא ממושמע.
אני מנהל שיחות עם הילד (תוך כדי משחק ולא כחקירה)בכל ערב, לפעמים החוויות טובות (בעיקר אחרי שיחה שלי עם הגננת) ולפעמים הילד טוען שאינו זוכר או לא יודע מה היה היום בגן.
מה ניתן להסיק מהשינוי המהותי ואיך אני בתור הורה יכול לטפל בילד כי אני לא מעוניין שהוא ילך לאיבוד בכל הסיפור הזה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית "התנהגות" ילד בן 3 וחצי - תגובה
נעמה סבג שמש08/03/2011מורן שלום,
יכול להיות שמישהו מהצוות שאהב- התחלף?
ייכול להיות שחווה שינוי בבית? או שחבר טוב משחק בעיקר עם ילד אחר?
בכל מקרה, הדרך בה אתה לומד על מה קורה בגן היא נכונה.
עשו מעשים בכדי להעצים את הילד. כלומר: תגיע לגן ותבקש לספר סיפור לילדים או לערוך ניסוי.
תבקש מהגננת לדאוג להעצימו ולשים לב עם מי הוא משחק ובאיזה נסיבות בולט הקושי.
תבקש גם שיקבלו אותו בבקר עם חיוך ואהבה.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית אכילה או בעיה אישית-חברתית?אני07/03/2011
בני בן ה - 6 בגן חובה. הוא אוכל צהרים במועדונית. הבעיה היא שהוא מסרב לאכול אלא רק בדיוק מה שחברו הטוב אוכל. גם אם באותו יום מוגשים דברים אחרים שהוא אוהב. כמובן שבקשתי מהגננת שתושיב אותם בשולחנות נפרדים ותציע לו לבחור ראשון אך זה לא עובד, הוא מחכה לראות איזה אוכל החבר בחר. כל השיחות שלי איתו, על הקשבה לעצמי, לליבי ולרצונות שלי - לא עוזרים. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית אכילה או בעיה אישית-חברתית? - תגובה
ליאת גרוס07/03/2011שלום לך
לא בעיית אכילה ולא בעיה חברתית. אולי קשור לביטחון עצמי או לצורך לרצות את החבר. ייתכן שמקנא בו ורוצה להיות כמותו.
אם אין לו בעיה לאכול בבית . ולא תמיד הוא בודק קודם מה אוכל מישהו אחר אלא רק בימים של הצהרון, הייתי מחכה שזה יעבור לבד. זה נשמע כמו משהו תקופתי. לא ללחוץ.
במקביל חשוב לבנות לו ביטחון עצמי חזק יותר, להגדיל את מספר חבריו,לסייע לו לפתח חוגים ותחביבים משלו. וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצוקה אצל בת 6דקלה07/03/2011
בתי בת 6.5 בכיתה א', ילדה חכמה, חמודה ומאד ביישנית וסגורה מאז ומתמיד. בשנה האחרונה החל לסבול מהדלדלות שיער רצינית ביותר ככל הנראה כתוצאה מלחץ נפשי. אני שמתי לב שהיא נהיית קצת חרדתית. אני מעוניינת לקחת אותה לטיפול. בהקדם. מה מסבירים לילדה? כיצד אסביר לה שאני לוקחת אותה לטיפול ולמה?
האם קודם כל המטפל ניפגש עם ההורים לשיחה? איך זה עובד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצוקה אצל בת 6 - תגובה
ליאת גרוס07/03/2011שלום דקלה
יופי שאתם פונים לטיפול. כשתתחיליל תראי שהשד לא נורא כלכך.
ודאי שמטפל טוב נפגש קודם עם ההורים. לדעתי בגיל הזה הפגישות עם ההורים יכולות להיות יעילות וחשובות יותר מהפגישה עם הילדה.
לגבי ההסבר לילדה: פשוט לאמר לה שיש מישהו שיכול לעזור לה להרגיש יותר רגועה ושמחה. אם את תהיי רגועה ושלמה עם ההחלטה לא אמורה להיות בעיה בהבאת ילדה בגיל זה לטיפול.
נ.ב - בנושא השיער חשוב מאד לשלול קודם גורמים פיזיים. התופעה שאת מתארת אינה שכיחה (כתוצאה מגורמים רגשיים )בגיל זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שש עם פחד מסביבה חדשהאושרת07/03/2011
שלום,
בתי בת השש תעלה לכיתה א' בשנת הלימודים הקרובה ואנו יודעים שאנו שוב הולכים לעבור התחלה קשה.
בכל פעם שהיא מגיעה לסביבה חדשה זה מלווה בפחד ובכי .
מהגן הם יצאו לבקר בבית הספר הסמוך בכיתה א', בערך 70% מילדי הכיתה שבה ביקרו היא מכירה כי הם היו איתה בשנה שעברה בגן(הזכירה שהגיעה עם הגן שלה+הגננת+הסייעת) והילדה היחידה שבכתה ונצמדה לגננת היא כמובן בתי היקרה, אפילו הגננת מתוך ההכרות של 3 שנים איתה אמרה לי תתכונני להתחלה קשה, תכיני אותה .
כששאלתי למה בכתה - אמרה שהיא מפחדת מילדים חדשים.
איך אנחנו אמורים להכין אותה לכיתה א' בפרט אבל גם בכלל למקומות אחרים.
על חוג הריקוד שמאוד רצתה ויתרה מאותו פחד- למרות שהלכנו עם חברה שלה מהגן.
באופן כללי היא ילדה שמאוד אוהבים בגן כמעט כל ילדי הגן חברים שלה(למעט אלה שמנסים להשתלט עליה- איתם יש לה יחסים מיידי פעם באם בה לה לשחק איתה)
היא ילדה מאוד פקחית ויפה - כל מה שלמעשה אמור להקל עליה אבל עדיין משהוא לא עובד טוב .
אשמח לקבלת יעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שש עם פחד מסביבה חדשה - תגובה
ליאת גרוס07/03/2011שלום אושרת
ראי תשובה בשאלות נפוצות בנוגע להכנת הילד/ה לכיתה א'
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה ילד בן 4 ע"י הוריםעינב06/03/2011
בכל יום כשאני מגישה לבני בן ה-4 אוכל הוא רוצה שאני או אביו נאכיל אותו.כמעט ולא נוגע באוכל עד שלא מאכילים אותו.
הרבה פעמים אני מושיבה אותו מול המחשב לראות סדרה מצויירת ורק כדי שיאכל לבד
אבל גם במקרה הזה לא תמיד עוזר. לעיתים רחוקות כשיש אוכל שהוא מאוד מאוד אוהב
הוא יאכל לבד. אני משתדלת להכין אוכל שהוא בעיקר אוהב אבל זה לא תמיד עוזר.
מאוד רזה וקטן לא נראה מפותח לגילו. אך כן אפשר לאמר שהוא מאוד חכם ופיקח לגילו.
אציין שיש לו אחות בת שנה ו-8 חודשים שיושבת ואוכל לבד, לא מוכנה שיאכילו אותה בכלל, ההיפך הגמור ממנו. מפותחת מאוד.
מה לעשות? כיצד עלינו לנהוג? להמשיך להתעקש שיאכל או לעזוב אותו?
הנושא הזה נורא מתיש אותי ואת בעלי, גורם לנו הרבה פעמים להתעצבן ולהיות מתוסכלים מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילה ילד בן 4 ע"י הורים - תגובה
סמדר ריינר07/03/2011שלום עינב,
נראה שנוצר מצב שהילד יודע שהאוכל נורא חשוב לכם והוא כבר לא מחובר לתחושת הרעב שלו בעצמו.
קודם כל כדאי לבדוק רפואית האם יש בעיה. אם הכל תקין מבחינה רפואית, הייתי ממליצה לכם להניח לזה ולתת לו לחזור ולשקם את התאבון הטבעי שלו לאט לאט ומרצונו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכילת ילד בן 4 ע"י ההורים
עינב07/03/2011תודה רבה על התשובה המהירה.
רק שאלה אחת נוספת, כשאת רושמת "בדיקה רפואית", לאיזה בדיקות את מתכוונת?
עשיתי לו בדיקת דם, בגדול הבדיקות יצאו תקינות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכילת ילד בן 4 ע"י ההורים - תגובה
סמדר ריינר08/03/2011שלום עינב,
אני לא יודעת, אני לא נכנסת לפרטים האלה ואני לא רופאה, תתייעצו עם הרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגות ילד בן 4עינב06/03/2011
ערב טוב
מזה כשבוע וחצי חל שינוי בהתנהגותו של בני בן ה-4 (בכור שלי), במהלך השבוע וחצי כל ערב לפני השינה הוא מתחיל לבכות ותמיד מאותה הסיבה, הוא רוצה משהו לישון איתו בלילה אך באותו רגע אין אותו בבית.
לדוגמא: תחפושת שלא היתה באותו רגע, מדבקות ששכח בגן ועוד.
אציין שאין לו בעיה להיכנס למיטה ולישון, הוא מאוד עייף ועצם הליכתו למיטה ברוב המקרים מגיעה מיוזמתו. אבל לאחר מכן מתחיל לבקש את הדברים שאין.
זה מתחיל בחצי בכי חצי דיבור ואז זה מגיע לבכי היסטרי ולא ניתן להרגיעו מס' דקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגות של בני בן ה-4
עינב06/03/2011שכחתי לרשום את השורה התחתונה, מה יכולה להיות הסיבה להתנהגות של בני?
כיצד עליי לנהוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדי בן הארבע וחודשייםענבל06/03/2011
שלום
בני הבכור בן 4 וחודשיים יש לי ילד נוסף בן שנה ושמונה
לאחרונה מזה כשבועיים שלושה יש תופעה המדאיגה אותי מאוד. ניסיתי לדובב אותו ולברר האם משהו מפריע לו או מציק לו ולשוא.
הוא התחיל להרביץ לאחיו הקטן וגם לנו. כל תשובה שלנו שלא מוצאת חן בעיניו נגמרת בצעקות ובכי מצידו ולאחר מכן במכות וצביטות שלו כלפינו. ניסינו את הכל, להתעלם, לדבר, לשים בצד להרגע, ושום דבר. כמו כן בתקופה הזו הוא עושה פיפי במכנסיו ובא ומודיע לי ברור לי שהוא עושה זאת במודע. זה קורה בבית, בגן השעשעועים, ולפעמים בגן - הילד גמול מגיל שנתיים וחצי.
אני אובדת עצות, אני לא מבינה מה עובר עליו. אני כבר לא מסוגלת לשמוע אותו בוכה. כואב לי נורא שהוא צריך ללכת לישון בוכה ואיך שהוא מתעורר הוא בעצבים כי אני לא מרשה לא לקחת שוקולד או משהו כזה...
איך מתמודדים עם עשיית הצרכים שלו?
איך מתמודדים עם המכות?
איך מתמודדים עם הבכי המתמשך?
תודה על העזרה אתם עושים עבודת קודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדי בן הארבע וחודשיים - תגובה
סמדר ריינר07/03/2011שלום ענבל,
זו לא שאלה כרגע של איך מתמודדים אלא קודם כל איך מבינים מה שקרה. נשמע שהילד מאותת על מצוקה כלשהי, וצירוף כל התסמינים לדעתי מצביע על כך שכדאי לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים התנהגותיים של ילדימירב06/03/2011
צהריים טובים
מזה חודש ימים התנהגותו של בני בן השמונה וחצי הופפת לאלימה יותר ויותר זה החל על אחיו הקטן ועכשיו זה כלפי ילדים אחרים., הוא עצבני מאוד ומגיב בחוצפה . בנוסף איבד עיניין בלימודיו ומאחר לשיעורים (אחרי זמן ההפסקה)..
מבקשת לציין כי עד לפני חודש הילד לא היה מעז לענות למבוגר. גננות ומורות שלו תמיד שיבחו אותו על נימוסיו ונועם הליכותיו. הוא היה חביב הילדים בגלל התנהגותו העדינה והמתחשבת. נהג לעזור לכולם ולתמוך בילדים אחרים.
בשיחותי איתו אני לא מצליחה להוציא ממנו שום דבר - הוא ילד שאינו אוהב לדבר על עצמו ועל חויות שעובר או עבר.
אודה לעצתך כיצד ניתן להגיע לילד ולהבין מה גורם להתנהגות זו. אני חסרת אונים מולו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים התנהגותיים של ילדי - תגובה
סמדר ריינר06/03/2011שלום מירב,
נסי דרך משחק או ציור, ואם את לא מצליחה אולי כדאי לפנות לאיש מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעסוקה בביתגילי06/03/2011
שלום,
בני בן 4 ו 4 חודשים, כאשר מגיעים הביתה הוא שואל מה נעשה עכשיו, ומה אחרי זה
אני מרגישה שכל הזמן אני צריכה להכין תוכנית כאשר אני אומרת לו שיבחר משחק וישחק הוא אומר שלא יודע? יש לציין שיש לי בן נוסף בגל שנתיים שהוא מעסיק את עצמו,
איך עליי לנהוג?
בתודה מראש,
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תעסוקה בבית - תגובה
סמדר ריינר06/03/2011שלום גלית,
קודם כל אכן כדאי שתהיה תכנית, כללית אבל תכנית. גם נו כמבוגרים קשה לפעמים להחזיק את עצמנו שעות ללא מסגרת.
בחלק מהימים כדאי לעוזר לו קבוע עם ילדים מהגן, ובשאר הזמן אפשר לתת ו הכוונה והציע לו הצעות במה לשחק, לשחק איתו וכו'. הזמן שבו הוא אמור להעסיק את עצמו לבד - הוא קטן מאוד וממש לא רוב הזמן. זה עוד גיל קטן מדי לזה.
לגבי בנך בן השנתיים שמעסיק את עצמו - לא ברור לי כמה זמן הוא מעסיק את עצמו, כל הזמן? לא בטוח שזה טוב, ייתכן שהוא למד מהר מדי לא לבטא את צרכי התלות שלו ויהיה לזה מחיר מאוחר יותר. בכל אופן אין לי מספיק פרטים כדי לקבוע אבל אני לא בטוחה שזו הדוגמה המתאימה והמייצגת לגבי הגילאים האלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגותי ילדה בת 6לולה06/03/2011
שלום לכולן,
יש לי ילדה מקסימה וחכמה בת 6. בחודשים האחרונים חל שינוי בהתנהגות שלה.
בבית היא עצבנית כל הזמן, עונה, מתחצפת, לא מקשיבה, מרביצה לאבא שלה.
בגן היא ילדה מאוד מקובלת ומובילה ונחשבת לילדה מאוד טובה אבל גם שם חל שינוי לדברי הסייעת היא לא רוצה לשבת באוכל עם הילדים אלה בשולחן לבד
גם בבית וגם בגן היא מתלוננת על כאבים בכל מיני מקומות בעיקר בבטן עשינו לה את כל הבדיקות האפשריות והכל תקין אצלה. בשיחה עם הגננת וגם עם בעלי נראה שזה פסכולוגי.
אציין שאנו בטיפולי פוריות ואני יודעת שמאוד מפריע לה שרק לה אין אחים.
אודה לכם/ן אם תוכלו לסייע לי כיצד להתמודד עם זה
כשאני מדברת איתה ושואלת אותה אחרי שנרגעים למה היא מתנהגת כך היא מבקשת סליחה ואומרת שהיא יודעת שהיא לא התנהגה יפה אבל היא לא יודעת להסביא למה מלכתחליה היא מתנהגת כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגותי ילדה בת 6 - תגובה
סמדר ריינר06/03/2011שלום לולה,
ייתכן שבתך מודעת באופן כלשהו למתח שקיים בבית סביב טיפולי הפוריות, וחשה הזדהות רבה איתך, כולל כאבי הבטן. ייתכן שבדמיון שלה את עוברת טיפולים מכאיבים, והיא חרדה ודואגת, ואילו אתם חושבים שאם אתם מסתירים ממנה את הפרטים אז היא לא מבינה וכך אין דיבור על הנושא בבית והיא נשארת לבד עם החרדות והדאגה שלה. אם זה אכן המצב, כדאי לדבר איתה יותר לעומק מה היא יודעת ומה היא מפנטזת על העניין של העדר האחים והטיפולים שאת עוברת, דיבור חופשי ופתוח, כמובן בהתאם לגילה על הנושא יכול להפחית במידה רבה את המתח שלה. כאשר הדברים סודיים, לפעמים הם נראים יותר מפחידים ממה שהם באמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעיניין הוא שהיא מודעת לטיפולים
לולה06/03/2011היא יודעת שאני עושה זריקות והולכת הרבה לרופא כדי שיהיה לנו תינוק.
היא בגן דתי והגננת באותו מצב כמוני עם ילדה באותו גיל ומדברים איתה על זה שצריך להתפלל ושיש כל מיני סוגי משפחות.
לילדים היא יודעת לענות כשאומרים לה שאין לה אחים היא עונה שיותר כיף לה כדי יש לה 2 חדרים רק לעצמה וכל המשחקים רק שלה ואבא ואמא שמשחקים רק איתה.
העיניין הוא שהיא לא כל-כך מראה שזה מציק לה בבית או בגן אבל ההתנהגות שלה השתנתה
בגן היא לא רוצה לשבת בריכוז או עם ילדים בשולחן האוכל.ושיוצאים לחצר צריך לשכנע אותה לצאת דבר שמעולם לא היה קודם לכן.
היא ילדה מאוד חברותית שילדים מבקשים ממנה להיות איתה או לשחק איתה ומישום מה פתאום היא לא רוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעיניין הוא שהיא מודעת לטיפולים - תגובה
סמדר ריינר06/03/2011שלום לולה,
היא אולי יודעת ברמת המידע הטכני, אבל מבחינה ריגשית לא בטוח שיש מקום להעלות את הקשיים, גם שלך וגם שלה. את צודקת באבחנתך שהיא אל מראה את הקשיים מילולית וכאילו מילולית הכל בסדר. לכן יש חשיבות עלל כך שתדברו איתה גם ריגשית ולא רק טכנית על איך העניין מתבצע. כלומר לשאול אותה איך היא מדמיינת את הטיפולים שלך? מה היא חושבת שזה אומר? אולי לתת לה לצייא את זה. לדעתי היא חושבת שהזריקות כואבות לך, אולי היא חושבת שמשהו בבטן שלך לא תקין ולכן את לא נכנסת להריון, אוי היא חושבת שזה אומר שגם היא תהיה גדולה ויהיו לה כאבים ובעיות כדי להיכנס להריון, על כל זה כדאי לנסות לדבר איתה בצורה יותר גלויה. ייתכן שאתם מדברים על הפרוצדורה אך מאוד מנסים להסתיר את המתח והכאב שמתלווים לטיפולים והיא קולטת אותם אך גם קולטת שלא רצוי לדבר על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה סמדר
לולה06/03/2011אני אנסה לדבר איתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור, בהצלחה.
סמדר ריינר06/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת שנה ועשרה חודשיםאור*05/03/2011
ילדה מאוד חכמה חייכנית ומתוקה ביותר.
לאחרונה החלה התנהגויות קצת לא רצויות בעיקר והכי זה זריקת חפצים.
לא כל הזמן, אך יכול להיות מצב שפתאום בא לה להעיף. אני פוחדת שיום אחד היא תזרוק ישירות לכיוון הטלויזיה ואז אין טלויזיה מה גם שזה נורא מסוכן ויכול לפגוע.
הזריקה כמובן בבית ואני מניחה שגם בגן, היא כנראה מחקה ילדים אחרים.
אין לי מנוס כל כך ואני צועקת עליה ואומרת לה שאני לא מרשה לזרוק, בהתחלה אני מדברת ושזה לא עוזר אז אני מרימה את קולי ושמה אותה לשבת בפינה (כמעין עונש), פינה שאני רואה אותה, ואז היא מתחילה לבכות ואני מסבירה לה שאנו לא זורקים אנו משחקים בצעצועים, ואם זורקים אז נורא מסוכן וזה יכול לפגוע.
אני חושבת שהיא מבינה שאני כועסת אבל זה לא כל כך עוזר וההתנהגות הזו חוזרת על עצמה כמה וכמה פעמים.
לפעמים היא גם מעיפה כמעין מרביצה וצוחקת כאשר היא עושה את זה, אני אומרת לה שזה כואב וזה לא נעים לי, והיא צוחקת ואז ממשיכה.
אני לא רוצה כל הזמן לצעוק עלייה ולשים אותה בפינה.
מה אפשר לעשות במצב הזה???
אודה לעזרה יותר חכמה משלי!!
שבוע נעים ומקסים.
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני ממתינה לתגובתכם, תודה.
אור*11/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובתכם לשאלתי, תודההה.
אור*20/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד מבקשת תשובה חג שמח!
אור*21/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה מסרט אימהאיריס05/03/2011
שלום רב,
בתי בת ה- 10 ראתה בטעות סרט אימה בטלויזיה. הסרט "הטינה".
מאז , כ- 3 שבועות היא פוחדת להיות לבד, לעשות דברים לבד, לישון בלילה בחדרה לבד.
חשוב לי לציין שעד אותו רגע בתי היתה עצמאית לחלוטין.
ניסינו כל מיני דברים על מנת לגרום לה להרגע מהפחד אבל דבר לא עוזר.
היא ממש במצוקה :לא מוכנה לעשות דבר בלי שנהיה לידה (כבר לא מדובר על להישאר לבד בבית) לא ניגשת לשרותים לבד, לא מוכנה להביא משהו מהחדר שלה לבד גם אם אני בחדר לידה, ממש שום דבר.
אנחנו במצוקה גדולה. לא יודעים איך לצאת מזה.
אודה על עיצה או/ו הפנייה מקצועית.
בברכה , איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מסרט אימה - תגובה
סמדר ריינר05/03/2011שלום איריס,
מוזמנת לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" תשובה העוסקת בפחדים של ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לפחד מסרט אימה
איריס05/03/2011תודה על ההפניה , ראיתי אותה אבל זה לא העניין.
צריכה להיות התמודדות ספציפית עם הסרט שראתה.
הרי אנחנו יודעים מה גורם הפחד - הסרט.
ועל זה אני מחפשת מענה.
שוב, תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לפחד מסרט אימה - תגובה
סמדר ריינר05/03/2011שלום איריס,
התשובה בשאלות נפוצות נותנת מענה לזה בדיוק. עייני שוב בסעיף הראשון שמדבר על חשיפה הדרגתית למקור הפחד. מקור הפחד במקרה שלכם הוא הסרט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
