פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם אני צריכה לפנות לטיפול?
    גל יאסק
    05/03/2011

    שלום לכן
    אנחנו משפחה יחידנית (אם ילד בן 4.5).
    אני מוטרדת מאוד שמני דברים:
    1. מצבו החברתי של בני. בגן הקודם (גן פרטי) לא הייתה לו בעיה חברתית. בגן הנוכחי (גן עירוני) הוא מתלונן בעקביות, מדי יום, שאין לו חברים, אף אחד לא רוצה לשחק איתו. שאלתי את הגננת - אכן הוא משחק לבד. לדבריה (ואף לדבריו) הוא רוצה לשחק במשחקים שאחקים אינם רוצים לשחק, ולכן הוא נשאר לבד ו"נאלץ" לשחק עם בנות. מבחינתו זו אפשרות פחות משמחת, הוא מעדיף בנים. אני מזמינה הרבה ילדים מהגן הבייתה, בדרך כלל אין הזמנה הדדית אבל מבחינתי לא נורא, הבעיה היא שזה לא מביא בעקבותיו שיפור במצבו בגן.
    2. בני נוטה לבכי ולהתפרצויות זעם. אולי זה קשור למצבו החברתי בגן. הוא מספר שהילדים קוראים לו "תינוק" ו"בכין". הוא בוכה ממש על כל דבר, ולמרות שניסיתי להסביר שלא בוכים על כל דבר, ניסיתי גם להתעלם בשעת הבכי ולחכות שיעבור ואז לדבר איתו - אין שיפור.
    אשמח מאוד לשמוע האם לדעתכם כדאי לטפל בדבר?
    האם יש קשר לכך שהוא ילד מיוחד מבחינה משפחתית (אין עוד משפחות מסוגנו בגן) - אולי זה גורם לו תחושת זרות בגן?
    תודה רבה
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני צריכה לפנות לטיפול? - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום גל,
    אני לא בטוחה שהעובדה שהילד הוא ממשפחה "מיוחדת" בגן זה מה שמשפיע, אבל בהחלט ייתכן שהבכיינות שלו משפיעה על היכולת שלו להתחבר עם בנים בגן.
    אני לא חושבת שצריך טיפול אבל ייתכן שכן צריך כאן הדרכת הורים כדי לנסות לראות איך את יכולה לתת לו הרגשת ביטחון גדולה יותר ב"גבריות" שלו, בהעדר דמות אב ברקע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה סמדר

    גל יאסק
    05/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור, בהצלחה.

    סמדר ריינר
    06/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בישנית
    חגית
    04/03/2011

    שלום רב,

    ילדתי הינה בת 13.5 והיא נורא בישנתי, זה אומר ילדה שלא מספרת מה קורה לה ואני זו שצריכה לכל הזמן לדלות ממנה פרטים וגם כשאני שואלת אותה היא לא במיוחד עונה לה .
    היתיי רוצה לדעת מה עלי לעשות כדי להוציא אותה מהבישנות הנוראית הזו שלא מובילה לכלום (אני זוכרת את עצמי בדיוק כך ולא רוצה שהיא תסבול כמוני ).
    בנוסף הייתי רוצה המלצה לסדנא לחיזוק הביטחון האישי .

    אשמח לתשובתכם .
    חגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בישנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בישנית - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום חגית,
    ילדה בת 13.5 צריכה לרצות לצאת המביישנות שלה, את לא יכולה להכריח אותה. יכול להיות שדווקא משום את מפעילה יותר מדי לחץ, היא מסתגרת יותר.
    אני לא מכירה סדנאות לחיזוק הביטחון העצמי בגיל הזה, זה לא אומר שאין. אני בכל אופן הייתי ממליצה לכם לפנות לטיפול אצל פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים ומתבגרים, רק אם הילדה רוצה כמובן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענישה
    מיכל
    04/03/2011

    שלום רציתי לשאול לגבי דבר שקרה לביתי בגן.
    הגננת סיפרה לי שבחצר הגן ביתי הורידה מכנסיים לילד ושהגננת ניסתה להסביר לה ולקחה אותה לפינת חשיבה היא התחילה לצחוק.רציתי לציין שאני מסבירה לה שאסור לגעת בגוף של אחרים ולאף אחד אסור לגעת בגוף שלנו.ביתי גם ילדה טובה ומקשיבה וזו פעם ראשונה שהיא מגיעה למצב של פינת חשיבה בגן.
    רציתי לדעת מה יכולה הסיבה לכך,והאם להעניש על דבר כזה ואם כן באיזו צורה?
    מחכה לתשובה בהקדם האפשרי.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ענישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענישה - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום מיכל,
    ענישה היא לא יעילה ולא עוזרת רק מגבירה את הטראומה וההשפלה.להגיד שאסור לגעת בלבד זה לא יעיל. צריך גם לתת מקום לסקרנות שלה. אם אתם רק אומרים מה אסור ולא נותנים מקום לסיבה שבגללה נוצר הדבר, הדבר לא נרגע. כדאי לקנות לה ספר שמדבר על גוף האדם שמתאים לגילה ולדבר איתה בצורה מתאימה על ההבדלים בין המינים ועל מה שמסקרן אותה לדעת.
    כדאי גם לשאול ולברר איתה האם מישהו נגע בה או ניסה להוריד לה מכנסיים? יכול להיות שעצם העיסוק בנשוא דרך ספר מתאים יעלה שאלות שלה ודיווחים שלה על הנושא שישפכו או על המקור להתנהגות שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכדי בן 5
    אושי
    03/03/2011

    נכדי בן 5 טוען כי משעמם בגן . נפרד קשה בבוקר מההורים וחוזר לפעמים מצוברח עצבני ותוקפן מגן הילדים בשעות הצהרים.
    השבוע סיפרה לי ביתי כי הגננת תלתה על לוח המודעות רשימה שמית של הילדים המכים של אותו יום. לציין שנכדי לא נירשם באותו יום.לשאלת ההורים טענה הגננת כי הדבר מביא למיגור האלימות
    וכי יש אלימות בגן.האם הדבר מקובל נישמע לי הזוי.ישנם היתנהגויות לא נכונות לדעתי לכל אורך הדרך מה ניתן לעשות?
    תודה על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נכדי בן 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכדי בן 5 - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום לך,
    אם היד בן 5 הוא בודא לומד בגן עירייה. לכל גן עירייה יש פסיכולוג משהירות הפסיכולוגי העירוני שמלווה את הגננת ואת הגן. מותר להורים וזו זכותם לבקש פגישה עם הפסיכולוג כדי לברר ביחד איך ניתן להתמודד עם קשיים בגן או עם הגננת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים
    הדר
    03/03/2011

    נעם, בן שנה ו 7 חודשים. ילד חכם, שמח ואוהב. מתפתח בהחלט יפה מאוד לגילו. הולך,מדבר, שר, סופר, מצייר. ילד מקסים ומבריק.
    מגיל שנה - שבו התחיל ללכת/לדבר - התחילה תופעת התבכיינות שהולכת ומחמירה.
    חשוב לציין - הוא שנה שנייה באותו הכיתה במעון נעמ"ת - ז"א אותן המטפלות, הוא הילד הכי גדול בכיתה (יש עוד 4 בני גילו, אך הרבה פחות מפותחים...), הוא אוהב לאכול, אוכל יפה והכל!!! ישן שעה-שעתיים צהריים, וגם לילה שלם.
    התיסכול שלנו, הוא שכל הזמן הוא מתבכיין.. בהתחלה חשבנו שעם הדיבור זה יעבור - אך קורה בדיוק ההפך.
    למשל: הוא יודע להגיד בקבוק, הוא רואה שאני הולכת להביא לו ובכל זאת מתבכיין.
    לפעמים - אנחנו מסבירים לו - אם תבכה לא תקבל או לא מבינים שתה בוכה/תבקש יפה.
    לפעמים - פשוט מתעלמים.
    אנחנו כבר משתגעים, ממש מתוסכלים - לא מצליחים להכחיד את התופעה -
    חייבים למצוא את הפתרון לבעיה הזאת.
    בבקשה עיזרי לנו!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורים מתוסכלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום הדר,
    נראה לי שיש לכם טעות לגבי הילד שלכם שנובעת מכך שהוא מקסים ומבריק. הוא רק בן שנה ו-7!!! הוא עוד קטן! הוא לא גדול, אפילו שהוא יודע להתבטא כמו גדול, אל תבלבלו. למה אתם רוצים "למגר" את הבכי כל כך מהר? לאןו אתם רצים? נראה שיש לכם הערכה לא נכונה לגבי היכולות הריגשיות בגיל הזה, ונדמה לכם שאם ההתפתחות השיכלית היא מהירה הוא צריך להתנהג כמו ילד בן 6. תינוקות בגילו עדיין בוכים, קשה להם להכיל מצבים, הוא צריך שיתייחסו אליו כמו תינוק, ואתם צריכים עדיין לאפשר לו את זה, אחרת הבעיה באמת תחמיר. אם הוא "מתבכיין" כדברייך, זה אומר שהוא צריך התייחסות מכילה שמותאמת לגילו, ולא ציפייה קשוחה שיתכונן כבר לגיוס:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים

    הדר
    06/03/2011

    אם כך, אז איך אנחנו אומרים להגיב במצב נתון של "בכי" - שלא קשור לשום דבר..???
    כמו "אני רוצה כדור!!!" - בבכי... איך אני אמורה לדעת מתי זו תגובה שלו לפינוק שלי, ומתי זה צורך אמיתי וחוסר יכולת להביע את עצמו..
    תעזרי לנו להגיב נכון להתבייכנות. איך לא ללמוד אותו שבכי מביא תעולת/תשומת לב??
    ובכל זאת, לתת לא יחס מספיק שידע שהוא יכול לסמוך עלינו - כהורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים - תגובה

    סמדר ריינר
    07/03/2011

    שלום הדר,
    זה ל אנכון שהבכי לא קשור שום דבר, ייתכן שהבכי לא יוצא על הדבר הנכון, אבל הוא א בהכרח בלי סיבה. במקרה שלכם, כשהוא בוכה הייתי פשוט מחבקת אותו, ואומרת לו שאולי הוא לא בוכה עכשיו בגלל הכדור, אלא בגלל שהוא רוצה קצת להרגיש את אמא, ואמא עכשיו תחבק אותו ואחר כך נשחק בכדור.
    במקרה שלכם אני מתרשמת שזה לא עניין של פינוק, אלא מדובר בילד קטן מאוד שמצפים ממנו להיות גדול מגילו והבכי זה מתי שאין לו כוח יותר לעשות את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוד

    הדר
    07/03/2011

    חידוד- הבכי מופיע במקרים של התמודדות, כאשר ילד לוקח לו משהו מהד, אם הוא נקלע למצב די פשוט יחסית כמו שנתקעת לו היד בסל כביסה, נופל לו משחק מתחת לשולחן. במקום להתמודד ולנסות להציל את המצב לבד הוא בוחר לעמוד ולבכות בכי "מתבכיין" מדי בשביל לקבל עזרה.
    אני רוצה להוסיף שנועם הוא ילד מאוד מילולי, לכל סיטואציה הוא מגיב בצורה מילולית "מצאתי פרח", "הנה אוטובוס גדול", "אמא מה עושה?".... החלק המילולי אשר מתאים לגילו ולא דורש ממנו מעבר מתבטא לאורך כל היום חוץ ממצבים בהם הוא צריך להתמודד לבד.
    דרך ההורות שלי היא הקניית הרגלים וכידוע הרגלים נבנים מגיל מאוד צעיר, למשל יש לו הרגל להיכנס לאוטו ולקבל מוצץ וחיתול וכשיורדים מהאוטו נפרדים מהם. כאשר הוא נכנס לאוטו הוא אינו מחכה אפילו רגע,ויושב בכסא בקפיצות ובבכי (שוב הבכי המתבכיין) עד שמקבל את המוצץ והחיתול. בזמן הזה אני מדברת איתו ומסבירה לו שמיד הוא יקבל אותם אבל הוא מסרב בכלל להקשיב.
    אשמח לשמוע את דעתך במהרה, הדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוד - תגובה

    סמדר ריינר
    07/03/2011

    שלום הדר,
    הבנתי אותך. לדעתי את מצפה מילד צעיר מדי להתמודדויות שעדיין לא מתאימות לגיל. מותר לו בהחלט בגיל הזה לבכות כשמישהו לוקח לו משהו מהיד. כמבון שאפשר להראות לו גם דרך אחרת, לעזור למצוא עוד פתרונות אבל יכול להיות שלבכות כרגע זה מה שהוא יכול וזה גם בסדר. כשהוא יהיה בן שלוש זה יהיה מתאים להתחיל לדאוג מזה ברמה שתא דואגת עכשיו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6 וצניעותה כמו נערה מתבגרת!
    גליתxxx
    03/03/2011

    עוד בהיותה בת 5+ היא החלה להתבייש מלהוריד את הבגדים במקלחת שמה משהו לא יראה אותה גם שאין בנים בבית, היא אפילו נראית כמפוחדת שמישהו עלול לראות אותה,
    אני הייתי מבינה אילו היא הייתה אומרת לי "זה הגוף שלי וזה פרטי שלי ואני לא רוצה שמישהו יראה אותי ערומה"!!!??? אני מרגישה שתגובתה היא לא מתוך למידה מהגן או בבית שמדברים איתה על זה. בבית ובגן מדברים שצריך לשמור על פרטיות ולא לכסוף את הגוף כשיש אנשים זרים, אבל בצורה שהילדה מגיבה כאילו היא מבינה את המשמעות מהו הפות והציצים, זה מאוד מטריד אותי והייתי רוצה יעוץ כמה שיותר מהר. אגב הילדה היא ילדה לכל דבר אך הצניעות יתרה שלה מאוד מדאיגה אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6 וצניעותה כמו נערה מתבגרת! - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום גלית,
    זה נשמע שאת מודאגת כי יש לך מחשבה שאולי קרה לה משהו שגורם לה להתנהג כך.
    מה שאת מתארת לא בהכרח מעיד על כך. הגיל שאת מתארת הוא בהחלט הגיל שבו ילדים מגלים בושה מסויימת סביב הגוף שלהם, לכן הוא נקרא גיל החביון, בין השאר מתוך ההחבאה שקורית לכל העניינים שקשורים למיניות.
    עם זאת, אם יש לך תחושה לא טובה, כדאי שתבדקי טוב ממה היא נובעת, ותשובה שיטחית בפורום לא באמת יכולה להבטיח לך שדבר לא קרה, ללא הכרות עם הילדה ועם המשפחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים
    דנה
    03/03/2011

    שלום,

    יש לי ילד בן 3 שנים ו- 3 חודשים.
    בגיל 2.4 נגמל מטיטולים במהלך היום אך במהלך הלילה מסרב להיגמל.
    אני לא מעירה אותו באמצע הלילה לשירותים ואני פשוט מחכה שזה יבוא ממנו אבל הוא בכלל לא חושב להתעורר ולבקש ללכת לשירותים.
    הוא עושה פיפי לפני שהולך לישון , שותה יוגורט ולפעמים קם יבש ולפעמים טיטול עם פיפי.
    האם להמשיך לחכות שזה יבוא ממנו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    דנה שלום,
    כדי לעזור לבנך להיגמל בלילה, מומלץ להפסיק עם השתיה שלפני השינה, במיוחד אם החיתול עדיין רטוב בבוקר. בכל מקרה, מומלץ להמתין עם הגמילה עד לחודשי האביב/קיץ.
    אולם עלייך לזכור שלא כל הילדים מתעוררים מעצמם ומבקשים ללכת לשירותים - זה מתרחש לרוב כשהגמילה קצת יותר מקובעת כהרגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    דנה
    03/03/2011

    ובכל זאת איך לגמול אותו כי הרי זה לא מומלץ להעיר אותו מתוך שינה...???
    יש לי בת גדולה ממנו שפשוט נגמלה מעצמה , ביקשה להוריד את הטיטול וזהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    כדאי לחכות עד שהחיתול יהיה יבש, או לפחות קרוב ליבש בבוקר, כיוון שהדבר מעיד על מוכנות פיסיולוגית רבה יותר לשאת בתהליך הפסיכולוגי של פרידה מהחיתול.
    לגבי הבת - אני מתארת לעצמי ששני הילדים שלך שונים האחד מהשניה בעוד היבטים רבים מלבד הגמילה, וטבעי שהתהליך אחר אצל כל ילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מדפיקה בדלת
    ליבי
    03/03/2011

    בתי בת 3.5 ילדה מקסימה עם ביטחון עצמי אבל יש לה בעיה
    בכל פעם שיש תקתוק בדלת היא קופצת מפחד ורצה ומתחבאת
    לא משנה מה היא עושה היא עוזבת את הכל באותו רגע ומתחבאת
    כל הזמן אני אומרת לה שאני פה ואין לה מה לפחד
    ואני לא מבינה מאיפה הפחד הזה ? מה אני צריכה לעשות?
    ראיתי בפורום מאמריםבנושא הפחדים אך אני עדיין לא מבינה
    מה אני צריכה לעשות בכדי לעזור לה
    בבקשה תעני לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מדפיקה בדלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מדפיקה בדלת - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    איילת שלום,
    הפחד הזה הוא טבעי ומוכר בגיל של בתך.
    כדאי לאפשר לה להרגיש בטוחה ולתת לה "להגן על עצמה" בדרך שבה היא רוצה. אפשר לעשות משחקים סביב הדלת - כשפעם אחת את דופקת מהעבר השני והיא פותחת לך, ואח"כ אתן מתחלפות בתפקידים.
    ככל שהיא תגדל, הפחד הזה ישכך.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ליבי
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה - ילדה בת 3
    מיטל
    03/03/2011

    שלום,
    יש לי שאלה לגבי גמילת חיתולים ואני מקווה שאני שואלת בפורום הנכון
    אני מקווה שאני שואלת .
    יש לי ילדה בת 3 וחודשיים. כרגע היא בגן של 30 ילדים שהרוב גמולים.
    העברנו אתה לגן הנוכחי בתחילת ינואר, מפני שבגן הקודם הייתה לה רגרסיה בהתנהגות רוב הילדים היו קטנים מדי.
    היא השתלבה יפה בגן החדש ואנחנו רואים השתפרות בהתנהגות. אך הקלינאית תקשורת אמרה שהיא צריכה טיפול כי יש לה בעיה עם השפה.
    שנה הבאה היא תתחיל גן עירייה ולכן אני רוצים לגמול אותה.
    אך הבעיה שניסינו פעמיים וזה כשל.
    בפעם הראשונה לפני כמה חודשים. היא ממש בכתה ולא רצתה ללכת לשירותים.
    לפני שבועיים נסינו שוב. היא לא רצתה תחתונים, ושוב לא רצתה ללכת לשירותים, אבל אמרנו לה שהחיתולים נגמרו וככה הכרחנו אותה.
    היא פספסה כל הזמן ובכתה מזה.היא אפילו פספסה 4 פעמים ב 2 דק'. היא לא מוכנה ללכת לשירותים.
    הבטחנו לה פרסים במקירה שהיא עושה פיפי בשירותים. והיא הצליחה לעשות פעמיים פיפי בשירותים (למרות שדקה אחרי זה היא שוב נרטבה). אבל היא לא הבינה (יש לה קשיי הבנה) שאת הפרס היא מקבלת רק עם היא עושה פיפי בשירותים וכל היום שגעה אותנו שהיא רוצה פיפי-פרס.
    כשה לי להסביר בכתב כמה מטיש וכשקה זה היה, אבל נאלצנו להפסיק את הגמילה ביום השני כי היא ממש בכתה והניסיון גמילה לא הוביל לשום מקום.
    עכשיו שבועיים אחרי, היא עדיין רוצה חיטולים. בנוסף שהיא כל היום מספרת לי ולאנשים אחרים שהיא ילדה גדולה ובוגרת והיא עושה קקי ופיפי בשירותים. וזה לא נכון. כשאני אומרת לה, אבל את עושה בחיתול, היא מתעקשת.
    לגבי קקי, היא לא אומרת שהיא עשתה קקי, ואם שואלים אותה, היא אומרת שלא ומתחמקת כדי שלא יחליפו לה. היא יכולה להיות כמה שעות עם חיתול של קקי וזה לא מפריעה לה.
    אני לא יודעת מה לעשות. יכול להיות שזה נורמאלי לא לרצות להיגמל בגיל הזה ואני סתם לחוצה?
    אם לא היה גן עירייה שנה הבאה. מבחינתי שתהיה עוד שנה עם חיטולים.
    אשמח לעצתך. הייתי גם רוצה להתייעץ עם איש מקצוע. מי מטפל בדך כלל בבעיות כאלה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה - ילדה בת 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה - ילדה בת 3 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    שני שלום,
    אני לא בטוחה שמה שאת קוראת לו "רגרסיה בהתנהגות" קשור בהכרח בגן הקודם, כיוון שהקושי עם הגמילה נותר גם בגן הנוכחי. נראה לי שיש כאן יותר עניין של גבולות ושל היכולת שלכם לעזור לילדה להיגמל בצורה טובה ויעילה.
    רצוי לא להיגרר למאבקים איתה, וגם לא להעיר לה כשהיא משחקת בדימיון עם הרעיון שהיא גמולה. הבת שלך מבינה שכדאי להציג לאנשים את עצמה כגמולה, ואפשר לתת לה להינות מהעמדת הפנים הזו, כדרך ביניים עד שהיא תהיה מסוגלת להתמודד עם גמילה.
    כתבת שיש קלינאית תקשורת שנמצאת בקשר אתכם ומעריכה את הילדה, אם הדבר נעשה כחלק ממכון להתפתחות הילד, ניתן להתייעץ עם אחד המטפלים במקום לגבי עריכת הגמילה באופן מסודר וטוב.
    יש מספיק זמן עד אוגוסט כך שלא צריכה להיות בעיה עם הגמילה והגן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    נופר
    03/03/2011

    שלום האם בגיל שנה ו 3 , ילדה שמזה מס' ימים תוך כדי שינה מתחילה לעשות קולות של כאילו משהו מציק לה, צעקה מתוך שינה וכיו"ב, הדבר מצביע על כאבים בגדילת שיניים אולי ? או שהיא מתחילה להבין שההורים שלה שנפרדו בעת שנולדה, כבר לא יהיו יחד? (הבוקר התעוררה ואמרה אבא אבא - היא במשמורת אם) מה זה יכול להיות ? האם יתכן שהיא מגיבה לאנרגיות (אמרה פסיכולוגית שהם רגישים לאנרגיות שליליות) תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שבוכה מתוך שינה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    מיכל שלום,
    אם הילדה בוכה מתוך שינה ובמשך היום רגועה ושמחה, אין סיבה להיות מוטרדת מכך. אם במהלך היום יש רמזים לכאבים, מומלץ לקחתה לרופא.
    בגיל שלה, אין לבתך שום דרך להבין את עניין הגירושין. ההכרה בכך מגיעה בגיל הרבה יותר מאוחר.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנה ו-8 שלא רוצה ללכת לגן
    לאורה
    03/03/2011

    בתי בת שנה ושמונה, מזה כשבועיים אומרת בדרך לגן "לא לגן, לא לגן", עד עכשיו בקול די רגוע אבל היום זו כבר הפכה להיות סוג של תחינה.
    אישית בתחושות הבטן שלי יש הרבה דברים שאני לא מרגישה איתם נוח בגן, מרביתם קשורים לחוסר היכולת שלי לקבל אינפורמציה מהותית על עם מי ואיך היא משחקת, כמה היא אוכלת וכו' אבל גם לעובדה שבפועל אני לא בטוחה שיש מספיק אנשי צוות על כמות הילדים והעובדה שבאופן כללי אני לא מרגישה שאני במאה אחוז סומכת על הגננת.
    איך אדע אם באמת לא טוב לה בגן?
    דיברנו על זה עם הגננת, היא אומרת שזה בגלל שהמורכבות החברתית בגן לפעמים קשה להם, לוקחים להם, הם לא המלכים שם בניגוד לבית, אבל איך אדע שזה רק זה?
    זה אוכל אותי. אם לא טוב לה שם, אני רוצה להוציא אותה.
    מצד שני, היא אמנם נצמדת אלי בבוקר כשאנחנו מגיעות, אבל די מהר משחררת והולכת לשחק.
    מה עושים? מה זה אומר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנה ו-8 שלא רוצה ללכת לגן - תגובה

    ליאת גרוס
    03/03/2011

    שלום ליאורה
    נשאלת השאלה כיצד חוזרת. האם חוזרת שמחה ומסופקת או שחוזרת עצובה ומתלוננת. אם נרגעת בגן וחוזרת במצב רוח טוב כנראה שהמצב בגן לא כלכך נורא.
    ילדים רבים מגיבים ללחץ של ההורים ומשחקים, באופן לא מודע כמובן, את החששות של ההורים. חשוב שתהיי שלמה עם הגן ותשדרי את השלווה הזו גם לילדה.אם אינך רגועה עשי מה שניתן כדי להירגע , כולל מעבר לגן אחר. אם תהיי רגועה תוכלי להגיב ממקום רגוע כאשר מבקשת לא ללכת לגן. כיום זה בטח מעורר אמביוולנטיות אותה הילדה מרגישה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד מביא צעצועים מהגן -אין תשובה
    אסיה
    03/03/2011

    שלום, אני לא קבלתי תשובה על שאלה מיום 1/3.
    אשמח לקבל תגובה.
    בתודה,
    אסיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסיה שלום-ראי תשובתי בהמשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטחון עצמי
    סיוון
    03/03/2011

    בני בן 6 והוא חסר ביטחון לחלוטין הוא מוותר לכולם (כולל לאחיו בן ה-3) נותן את הדברים שהוא הכי אוהב לחברים כדי לקבל מעט חיבה , עוזר לכולם כדי לספק את שביעות רצונם. בנוסף לכך הוא גם מאוד רגיש ונפגע מכל דבר קטן אם אני כועסת עליו ישר הוא בוכה נעלב בורח, גם בגן אם הגננת מעירה לו הערה כל שהיא הוא מיד נפגע ונהרס לו המצב רוח.
    מה שמדאיג אותי הוא ארוע שקרה אתמול : אני כעסתי עליו כי הוא דחף את אחיו ( אחרי שהערתי לו בנועם מספר פעמים שיפסיק) הוא התיישב על הספה ובכה ואמר שהוא רוצה לחתוך את עצמו בסכין והוא רוצה למות אני ישר אמרתי לו שיפסיק לדבר כך והוא התחיל לנשוך את עצמו על מנת שיהיה לו כואב ושהוא יסבול ועוד הוא אמר שהוא יבקש מחברו לגן שינשוך אותו על מנת שיהיה לו כואב. המילים שלו לא יוצאות לי מהראש דיברתי איתו והסברתי לו שאני אוהבת אותו גם שאני כועסת עליו.
    מה עליי לעשות ואם אתן מכירות איזה מומחה מטעם קופת חולים כללית שעלי לפנות אליו אני ישמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביטחון עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטחון עצמי - תגובה

    ליאת גרוס
    03/03/2011

    שלום סיוון
    תגובה כזו של ילד בן 6 היא אכן קיצונית ומעידה על מצוקה רבה העלולה להחמיר.
    מומלץ לפנות להדרכת הורים דחופה.
    לצערי איני מכירה מטפל דרך קופת חולים כללית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה
    קרן
    02/03/2011

    בתי בת שנה ו-4 חודשים, ילדה נוחה מאין כמוהה, עד היום היתה מוכנה להישאר עם כל אחד, רגועה וחייכנית. הקשר שלי עימה עד היום היה קרוב אך תמיד היתה לה אהבה מיוחדת לאבא שלה.
    לפני שבוע קרתה לי תאונה ביד ונאלצתי באופן מפתיע לעבור ניתוח שהצריך אשפוז של יומיים בבית חולים. במהלך האשפוז בעלי ואני נעדרנו מהבית (הוא שהה איתי כל היום בבי"ח ובלילות חזר הביתה) וביתי נשארה עם הסבים והסבתות שלה שהיא רגילה אליהם ואוהבת לבלות במחיצתם.
    בשובנו מבית החולים, חזרתי עם גבס על היד ואין באפשרותי לתפקד לבד כלל שלא לדבר על לטפל בה בשום אופן.
    מאז שובנו ביתי מתנהגת בצורה חריגה ולא אופיינית לה, תחילה היא מתעלמת לגמרי מנוכחותי, היא לא מסכימה לבוא אלי ונראה שהיא אפילו מפוחדת ממני למרות כל ניסיונותי לרכך אותה ולקרב אותה אלי. במקביל היא פיתחה מעין אובססיה לבעלי, היא לא מוכנה לרדת לו מהידיים, בוכה כאשר הוא לרגע מתרחק ממנה, יש לה התפרצויות זעם נוראיות ולא מוכנה שאף אחד יטפל בה מלבדו.
    המצב הזה מאוד מתסכל עבורי, מאז שובי הביתה היא אפילו הפסיקה לקרוא לי "אמא" וממש מתעלמת ממני ובנוסף לכך המצב הזה מתיש מאוד את בעלי.
    מה ניתן לעשות במצב שכזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה - תגובה

    ליאת גרוס
    03/03/2011

    שלום קרן.
    מכיוון שעבר רק שבוע מאז שהכל התחיל, והילדה רק בת שנה ו4 נראה לי שרגיעה, חזרה לשגרה, זמן איכות והתנהלות סטנדרטית עד כמה שניתן הם התשובה.
    הילדה כנראה חוששת לאבד אותך שוב ומגנה על עצמה בהתרחקות. אם לא תתרגשי מתגובותיה, תסבירי לה מה קרה, אל תלחצי אבל תהיי נוכחת, כנראה היא חתזור לעצמה תוך מספר שבועות. אם לא, חיזרי אלינו או פני לאיש מקצוע לצורך התייעצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק אמא..
    רינת
    02/03/2011

    שלום רב
    בתי בת 3 חודשים ולאחרונה לא נרגעת על בעלי,היא צורחת כשהיא עליו וכשאני לוקחת אותה מיד נרגעת. הוא רואה אותה הרבה פחות ממני כי אני בחופשת לידה אבל איך אני יכולה לגרום לה להרגיש יותר רגועה לידו?
    יש לציין שהוא משחק איתה כשהיא רגועה.זה קורה רק כשהיא לא שקטה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רק אמא..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק אמא.. - תגובה

    ליאת גרוס
    03/03/2011

    שלום רינת
    הילדה רגילה אלייך יותר ולכן נרגעת אצלך. זוהי תופעה שכיחה מאד.
    הדרך הכי טובה לתת לה להרגיש נח איתו היא להיות רגועה כשהיא בנוכחותו. לשדר לעצמך ולה שהיא בידיים טובות.לא להילחץ וישר לקחת אותה חזרה. זה יהיה תהליך אך משתלם לכל המעורבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום