מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

הסדרי ראיה
אמא03/03/2011סמדר יקרה,
תודה !!!
הבנתי - אפעל לפי המלצתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור, בהצלחה:-)
סמדר ריינר03/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסדרי ראיה עם האבאאמא02/03/2011
שלום,
לפני שלושה חודשים נפרדתי מבן זוגי, יש לנו שני פעוטות
ילדה בת שנתיים וארבעה חוד' וילד בן שנה ושלושה חודשים.
האב גר רחוק ומפאת גילם הגענו להסדר כי הראייה תתקיים בביתי
הוא מגיע שלוש פעמים בחודש - כל פעם לשעתיים שלוש אוסף אותם מהגן ומגיע לבית
הוא מתעקש שאני אהיה נוכחת בבית כשהוא איתם
ואני חושבת שנכון יותר שאת הזמן הזה הוא יבלה איתם לבד באופן אישי.
לתפיסתי זה מאוד יבלבל אותם אם שנינו נהיה בבית
חשוב לציין שהוא לא מתייחס אליי בכלל לא מפנה אליי מבט או מדבר איתי ואני חוששת שהאווירה הזו תגרום לילדים עוגמת נפש.
גם כשאני מגיעה הביתה כשהוא צריך ללכת הוא מיד אוסף את חפציו מסתובב והולך בלי שלום בצורה צורמת גם לילדים הוא אומר שלום חטוף והולך
הגדולה שלי מאוד נבונה ומפותחת וכל הסיטואציה הזו כנראה יוצרת אצלה בלבול וכאב!
אתמול כשהגעתי הביתה הוא הסתובב והלך והילדה שהיא מאוד עדינה ויחסיינו נהדרים
התחילה להכות אותי ולבעוט בי - אחיה הקטן חיקה אותה (כמו שהוא עושה בכל יתר הדברים) והתחיל להכות אותי ואח"כ אותה והיא הכתה גם אותו ... ובכו בלי הרף .. התנהגום שמעולם !!! לא ראיתי אצל ילדי הם ילדים שמחים , מחונכים ונעימים
אני חוששת שבגלל האופן שבו הוא הולך היא מפרשת את זה שבגללי אבא הולך והיא הפנתה את כל הכעס אליי..
1. האם ההנחה שלי נכונה ?
2. מה עליי לעשות ? מה היא הדרך הנכונה ביותר להסדרי הראיה כדי שהילדים לא יפגעו ? האם תפיסתי או תפיסתו ?
מה עושים ??? אני מודאגת נורא שהם נפגעים רגשית
אודה לעזרתכם
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסדרי ראיה עם האבא - תגובה
סמדר ריינר02/03/2011שלום לך,
אכן מצב מסובך ולא נעים. ההנחה שלך לא נכונה, היא לא חושבת שבגללך הוא הולך אלא את האדם היחיד שעליו היא יכולה להוציא את תסכוליה, כי את זמינה שם בשבילה כל הזמן, ובשביל ילדים ההורים הם העולם לכן הם אשמים בכל...זה חלק מהתפקיד. זה לא יוצא על אבא כי איתו הם מבלים מעט וכרגע הוא דמות פחות רלוונטית לכל עניין, גם לעניין הזה למרות שהוא קשור אליו.
נראה שאת לוקחת על עצמך את כל האחריות לניהול העניין, ולא ברור מה המוטיבציה של האבא ועניין שלו, וייתכן גם שהוא פגוע מאוד מהגירושין ולא יכול כרגע להקפיד על כך שהילדים יופרדו מהעניין ולא ייפגעו. אם זה נכון - אז בכל הסדר שתמצאו זה היה קורה.
בנוסף - נכון שאם שניכם בבית זה מבלבל את הילדים, אבל גם הישארותו בבית שהוא שלך כשאת לא נמצאת זה גם מסר מבלבל עבור כולם.
אני לא כל כך הבנתי למה הביקורים מתקיימים בבית שלך. מה זה קשור לגיל של הילדים? אבות בכל הגילאים לוקחים את הילדים בזמן הביקור למקום אחר - אליהם הבייתה, לסבא וסבתא, לגינה, לג'יבורי, וכו'.
אני ממליצה לך להעביר את האחריות לביקורים אל האב - הוא יחליט מה עושה והיכן והבית שלך הוא שלך והוא לא כתובת לעניין הזה וזה מסר מבלבל גם עבור הילדים וגם עבורכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסדרי ראיה
אמא03/03/2011סמדר שלום,
כשאת אומרת מוציאה עליי את התסכולים שלה למה את מתכוונת ? איזה תסכולים ? ממה הם נובעים ?
זה נכון שאני כל עולמם ואני זו שרלוונטית מבחינתם, אבל הנושא הזה לא חדש היא רגילה שהוא הולך - מאחר וגם כשהיינו יחד הוא לא גר איתנו בשוטף והיה מגיע לביקור של יומיים שלושה כל שבוע וכשהיה נוסע הוא היה נפרד בצורה נעימה עם חיבוק ונשיקה ומסביר לה שאבא נוסע לעבודה ויחזור
הבעיה שעכשיו זה נעשה בצורה לא נעימה הוא נפרד מהם בצורה לא רגישה בלי חיבוק ונשיקה ..
אני לא חושבת שההתנהגות שלו נובעת מכעס כלפיי היות והוא זה שנפרד ממני
אלא מנסיון שלו להראות לי שהוא לא "מחשיב אותי ואני "אוויר" בשבילו זו התנהגות פוגענית כלפיי שהילדים מן הסתם מרגישים
אז ממה נובע בעצם התסכול שלה ? מה עליי לעשות ?
ולמה כוונתך כשאמרת שאני לוקחת את כל האחריות עליי ולא מבינה מה העניין שלו בנושא ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסדרי ראיה - תגובה
סמדר ריינר03/03/2011שלום לך,
לגבי התסכולים אני מתכוונת רק למה שאת מתארת להתהנגות של הילדה שאת מבינה אותה כאילו היא כועסת עלייך בגל ההתנהגות של אביה, אני התייחסתי לכך שזה שהיא מאשימה אותך בהתנהגות של אביה אלא את הדמות שאליה היא פונה כשכואב לה, וההתנהגות של אביה מכאיבה לה.
זה דבר אחד. דבר שני, מה זאת אומרת לא כועס עלייך? אם הוא רוצה לתת לך להרגיש כמו אוויר, אז ממה זה נובע לדעתך אם לא מכעס?
אני מתכוונת ללקיחת אחריות שאת נמצאת שם למרות שזה ביקור שלו והוא באחריותו, ואני ממליצה שתעבירי אליו את האחריות ושהוא ינהל את הביקור ומחוץ לבית שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העלאת ביטחון ודימוי עצמימירב02/03/2011
שלום,
בתי בכתה ב', ילדה חביבה ונעימה. תמיד היו לה חברות ב"ה.מצד שני, תמיד שמתי לב שיש לה חוסר בבטחון עצמי, שהיא מנסה להתחבב על כולם, חשוב לה הדעות של אחרים, גם כשהיא עושה משהו שהיא יודעת שהוא בסדר היא מרגישה שהיא צריכה חיזוק חיובי מהסביבה.וכו'.
לאחרונה נוצר מצב בכתתה, שיש שם ילדה (נקרא לה ת') שכולם רוצים להיות בחברתה כי בכל יום היא מביאה משהו חדש ומגניב לכתה. הילדה הזו משום מה החליטה להפוך את בתי לאיובת שלה, ומתסיסה את כל מי שרק אפשר נגדה. חברות טובות וותיקות שהיו לבתי, כעת חברות של ת' אשר אומרת להן לא לדבר עם בתי... היא מסתודדת עם בנות עליה בנוכחותה, ובהפסקות הן יושבות ולועגות לה - שוב בנוכחותה.
כשאני אומרת לבתי לענות להן, היא אומרת; 1. שלא נעים לה לפגוע בבנות. 2. שהיא מפחדת שהתגובה של ת' וחברותיה תהיה חריפה יותר ובסוף כל הכתה לא תדבר איתה... מיותר לציין שבתי בוכה המון לאחרונה. אמרתי לה שתתעלם מהן, אך אני לא יודעת אם היא תצליח.
אשמח לקבל עצה והכוונה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העלאת ביטחון ודימוי עצמי - תגובה
ליאת גרוס03/03/2011שלום חגית
צפי בתשובתי ב"תשובות לשאלות נפוצות" בנוגע לדרך להתמודד עם מצב דומה לזה שתארת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילהמאי01/03/2011
שלום,
בני בן שנתיים ו - 8 חודשים גמלתי אותו לפני 8 חודשים בערך והכל הלך חלק רק יש בעיה אחת והיא שהוא לא מוכן לעשות פיפי בגן הוא מתאפק כל יום 9 שעות שהוא בגן ולא מוכן לעשות ויש ימים שהוא ממש סובל מההתאפקות ולא עוזר שום שיכנוע שהגננות מנסות יש לציין שאין לו בעיה לעשות בכל מקום אחר חוץ מהגן מה עושים בבקשה חייבת תשובההההההההההה אני ממש בדילמה בעניין הזה תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/03/2011מאי שלום,
לא ברור מה קורה לו בגן, אולם זו אחריות גם של הגננת והצוות החינוכי. כנראה הילד לא חש שם מספיק בנוח ומספיק רגוע. כדאי לחשוב יחד עם הצוות, בפגישה או בשיחת טלפון כשהילד אינו בקרבתכם, מה מקשה עליו כ"כ, שהוא מתאפק כ"כ הרבה שעות - האם השירותים נעימים, נקיים ופרטיים, האם הוא חש לא נוח עם גופו מכל סיבה שהיא, או שהיה אירוע לא נעים סביב עשיית הפיפי.
הדרך אינה לשכנע את הילד, אלא לגרום לו לחוש רגוע ובטוח בגן. כנראה שהדבר לא קורה כעת, ויש לרדת לעומקו של עניין על מנת להבינו.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה - פחדים - טיפולאיריס01/03/2011
אנחנו כן רוצים לפנות לטיפול.
האם יש פסיכולוגים ילדים שמקבלים בקופות חולים?
אנחנו בלאומית
או שצריך לפנות באופן פרטי? האם יש המלצות לפסיכולוגים ילדים באזור ראשון לציון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות שינה - פחדים - טיפול - תגובה
סמדר ריינר02/03/2011שלום איריס,
בודאי שיש פסיכווגים שמקבלים דרך קופת חולים, אתם צריכים לברר דרך קופת החולים שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ בגיל שש וחצישרון01/03/2011
בתי בת השש וחצי ינקה עד גיל שנתיים וחצי (לא לקחה מוצץ)
בגיל חמש בערך רצתה מוצץ ונתתי לה, בשביל הפינוק. לפני שבוע אחינית שלה הייתה אצלנו שבוע והיא לקחה את המוצץ שלה (שבוע) לא הגבלתי אותה, היא הבטיחה שהאחינית תעזוב היא לא תזדקק למוצץ. אתמול בלילה היא בכתה המון זמן לפני השנה שהיא רוצה מוצץ. בבית יש המון בעיות בני לבין בעלי והדבר מאד משפיעה עליה רגשית. מצד אחד אני רוצה להתחשב בה אבל לא עם מוצץ, מה לעשות?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצץ בגיל שש וחצי - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/03/2011שרון שלום,
נראה לי שלא סתם את מקשרת בין הקשיים בבית לבין הרצון של בתך במוצץ. כמובן שכדאי להימנע בכל דרך מהתחלת מנהג כזה, שאינו בריא לה ואינו מותאם לגילה. כן חשוב במקום, להקדיש לילדה זמן אישי, ואף לשוחח איתה על הקשיים בבית ותגובותיה להם. הילדה זקוקה כרגע לתמיכת שני ההורים, כיוון שגם כשהמצב קשה ביניכם היא עדיין הבת הקטנה והתלותית שלכם. אפשר להציע לה דרכים חלופיות להרגיע את עצמה - למשל לצייר מה שהיא מרגישה, לשמוע מוסיקה או לשתף את המורה או קרוב משפחה נוסף בקשייה.
אולי הילדה מסמנת לכם שהקשיים ביניכם עברו את הגבול הנסבל מבחינתה, ולטובתה רצוי להיעזר בהתייעצות זוגית כדי לארגן את החיים המשפחתיים והאישיים טוב יותר עבור כולכם.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכלעדנה01/03/2011
לבן שלי בן 12 יש ענין עם אוכל:ישנם המון מאכלים שהוא לא אוהב.ארוחת צהריים מבחינתו זה מאכלים לא בריאים כמו שניצל וציפס.אני משתדלת לא לריב עמו והחלטתי לבנות איתו תפריט של מה הוא יאכל כל יום ומה יקח לבית הספר כל יום.הבעיה לא מסתימת בזה.לאחר ארוחת צהריים הוא מתחיל להגיד שהוא רעב(כי רוב הארוחה שלו מורכבת מחלבונים וללא פחמימה)ואני אומרת לו שפשוט יגש ויקח לו משהו.הוא נורא מנגז בענין ורוצה שאני אציע לו מה יש ואני אכין וכו וכו.אחכ זה גולש לארוחת ערב :מה אני אוכל?גם פה שום דבר לא מספק אותו למרות שאני שמה על השולחן מבחר דברים ו2 ילדי האחרים אוכלים יפה מאד.הוא נורא מתעסק בזה :בצורת הגשה באסטטיקה של האוכלועוד ועוד...אצין שהוא ילד עם עודף משקל קל.גם בעניני ממתקים יש ויכוחים כי הוא רוצה שאני אקנה יותר ממתקים ואני לא מחזיקה בבית ממתקים כי הוא פשוט מחסל אותם.אני קונה לו בחוץ כל יום ממתק קטן אבל הוא כבר עצמאי ואני מגלה שהוא קונה מכספו בדרך ממתקים .אני די נואשת ומותשת מהענין וגם דואגת שלא ישמין ואני פשוט רואה שגם שעושים איתו הסכמים מראש זה לא ממש עוזר...מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
עדנה01/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההילד לא רוצה לאכול
איציק03/03/2011אני מכיר את הבעיה הזאת לצערי וזה מאוד מדאיד.
אני ובת זוגי פשוט יושבים לאכול איתו. אנחנו מכינים לו אוהב את ת מעט המאכלים שהוא אוהב ומציעים לו מדי פעם לטעום משהו חדש.
שמתי לב שילדים, וכנראה אנשים בכלל, אוהבים כל מה שיש בו מלח, סוכר או שמן. הגוף נהנה מזה אבל בכמויות גדולות זה כמובן מזיק. את האוכל המזיק מסכימים להכין בשבת ובפעם בחודש מכינים יחד איתו פנקייק, בתנאי שהוא אכל טוב ומזין במהלך החודש.
דבר נוסף שהתחלנו הוא מילוי טבלה, האם התנהג יפה במהלך הארוח וסיים את האוכל. אין תגמול בסוף שבוע, זה רק מעקב אבל הפכנו את המעקב למשמעותי לו.
אני באופן אישי מאמין בהגיון ובשל הישר, גם של ילדים. אני מדבר איתו על מאמרים שקושרים בין תזונה נכונה ואינטלגנציה ומאמרים שקושרים בין תזונה נכונה למצבי רוח ועוד. הו מתעניין ומפנים לדעתי.
זה מאוד מתסכל ויוצר המון ריבים כשהוא מסרב לאכול ורוצה רק ממתקים. במקום לריב אנחנו פשוט יושבים איתו ליד השולחן ואוסרים עליו לקום עד שהוא מסיים לאכול לפחות את רוב מה שיש לו בצלחת.
בנוסף גילינו שהוא אוהב לביבות עדשים בגלל הרקם הקריספי שלה, הוא מזכיר לו צ'יפס, אז אנחנו מכינים לו יותר מהם.
בגדול אני חושב שצריך ללכת עם הילד בעניין הזה אבל לא לתת לו לנהל את העניינים. להתחשב בבררנו והעדפות שלו עד גבול מסוים.
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכנראה דילגתם עלי בטעות.אשמח לתשובה
עדנה03/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוכל - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/03/2011דנה שלום,
נראה שנושא האוכל עם הבן שלך עבר מזמן מלהיות דבר טכני ויומיומי, לנושא שכרוכים בו הרבה רגשות ומאבקים. לא ניתן להפריד בין העובדה שהוא סובל מעודף משקל קל, שהוא דבר משמעותי במיוחד בחברה שלנו כיום ובגיל תחילת ההתבגרות בו הוא נמצא, לבין המאבקים ביניכם סביב האוכל. נראה שהויסות שלו את האכילה ואת תחושות הרעב והשובע נפגם. כמו כן, נראה שבכל הקשור לאוכל, הבן שלך רוצה שאת תמשיכי לפנק אותו ו"להאכיל" אותו.
הרעיון לבנות תפריט יחד הוא נהדר, וחשוב להציע לילד תמיד אוכל מגוון, ולאכול יחד ארוחות משפחתיות מסודרות. בנוסף כדאי שתנהיגו פעילות אישית משותפת של הילד עם כל אחד מההורים, שאינה קשורה באוכל ובמאבקים לגביו - ללכת לסרט יחד, לצעוד בפארק או כל דבר אחר שמהנה ובאמצעותו הילד ירגיש שהוא מקבל מספיק השקעה הורית - אך לא באמצעות האכלה.
במידה והרגלי האכילה הנוכחיים אינם משתפרים, כדאי לפנות להתייעצות בנושא, על מנת לא לקבע את הבעיה לכזו שתהיה ארוכת טווח.
בהצלחה!
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 10שמשקרמאיה .נ01/03/2011
בני בן 10 משקר על כל דבר שעשה ואין לי את הכלים להתמודד מול השקרים שלו
אבקש יעוץ בעניין איך לפנות ולנסות לשדל אותו מלשקר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שקרן
מאיה .נ01/03/2011בני בן 10 משקר על כל דבר שעשה ואין לי את הכלים להתמודד מול השקרים שלו
אבקש יעוץ בעניין איך לפנות ולנסות לשדל אותו מלשקר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד שקרן - תגובה
סמדר ריינר01/03/2011שלום מאיה,
כדי התמודד עם השקרים חשוב להבין קודם כל למה הוא משקר? איך את מבינה את ההתנהגות הזו? האם זה נובע מכך שהוא חושש להגיד את האמת פן יכעסו עליו? האם הוא נורא רוצה לרצות ושכולם יהיו מרוצים גם במחיר שזה לא באמת? האם הוא חסר ביטחון ? האם הוא עושה את זה כדי להשיג תשומת לב? האם הוא עושה את זה כי הוא מרגיש שחודרים לו לפרטיות וזו הדרך היחידה שלו להסתתר ולשמור את האמת לעצמו כדבר פרטי יחיד שיש לו? עד שלא תביני ממה זה נובע ותנסי לטפל בשורש הבעיה - לשדל אותו לא יעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותנונה01/03/2011
אני אמא ל-3 ילדים: ילדה בת 8.5 ,ילד בן 6.5 ובן 2 .
בני בן ה- 6.5 היה עד גיל 4 בגן פרטי וכל הזמן נמנע מלבצע משימות הקשורות במוטוריקה העדינה והעדיף תמיד משחקי מוטוריה גסה, כל הנסיונות לשכנע אותו לבצע פעילויות כמו הדבקה,גזירה ואפילו ציור עלו בתוהו ורק בדיעבד נכחתי לדעת שהסירוב נבע למעשה מתוך קושי .
מגיל 5 הוא טופל בריפוי בעיסוק פעם בשבוע , וכעת בכיתה א' הוא מטופל ברכיבה 1 פעם בשבוע על מנת לחזק את חגורת הכתפיים,יש לציין שהוא התקדם פלאות,הוא כותב ,מצייר וצובע.
בד"כ הוא מכין שעורי בית לבד ,קורא יפה,משיג ציונים מעל 95 ,אך לעיתים קרובות אני תקלת איתו בקשיים, במיוחד כשיש צורך לתקן שעורי בית או מבחנים או כשיש מטלת צביעה/גזירה וכד' הוא "מתבכיין" ,לא רוצה לתקן ונאטם להסברים שלי ,מה שמקשה עליי מאוד כי הדבר מוביל מהר מאוד לגלישה של ש"ב לאורך זמן רב ולמתח וכעס ביננו , מה שקשה לי יותר אצלו היא העובדה שהוא מתייאש מהר ,מגיב באופן איפולסיבי ,דבק בצדק שלו (תמיד יש לו הצדקה למעשים שלו) ,כועס מלא כלום וכל הזמן אני כאילו צריכה ללכת על ביצים איתו ולשקול מילים עם עצמי כל הזמן לפני שאני "פותחת את הפה" .
גם המורה העירה את תשומת ליבי מס' פעמים על כך שהוא עונה לה בחוצפה ולעיתים מפריע ונכנס לדבריי אחרים.
בנוסף, לפני מס' ימים התברר כי הוא צריך להרכיב משקפיים האם יתכן שקושי בראייה היה הגורם לקשיים הנ"ל?
האם יש צורך באיבחון כלשהו?
כיצד אוכל להקל עליו?
אני היא כמעט היחידה, למעשה, שיכולה להתנהג איתו בעדינות כה רבה ,כי לסובבים האחרים כמו בעלי, אחותו ,סבא וסבתא כבר אין סבלנות .
אנא ייעצי לי בבקשה מה לעשות . תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות - תגובה
סמדר ריינר01/03/2011שלום שלי,
ילד שמגיל קטן סובל מקשיים מוטוריים, מרגיש, גם אם לא התכוונו לתת לו להרגיש כך - פגום במידה מסויימת. הוא מרגיש את האכזבה שלכם כל פעם שהוא לא הצליח, הוא הרגיש את החריגות כאשר שלחתם אותו לטיפול לבריפוי בעיסוק, למרות שטוב שעשיתם את זה, וכל פעם שמתקנים אותו הוא מרגיש כאב רב סביב תחושת הערך העצמי שלו. אני מבינה שהוא בסך הכל ילד בכיתה א' או ב'. קצת מפתיע אותי התאור שלך על מבחנים וציונים כמו 95, ככל הידוע לי ציונים כאלה מתחילים בגיל קצת יותר מאוחר. בכל אופן אם הציונים שלו כל כך טובים בדרך כלל, וגם אם הם היו יותר נמוכים הייתי יורדת ממנו בעניין הלימודים,זה פחות חשוב כרגע, ובמקום זה משקיעה בחיזוק ביטחונו העצמי ולא בהתעסקות יתרה בדברים שבהם הוא לא מצליח. הייתי מחזקת מפארת ומהללת דברים מוצלחים שהוא עושה, גם אם הם לכאורה קטנים ושוליים ויורדת לגמרי מביקורת ולחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדותיאמא01/03/2011
בני בגן חובה (בן 5.5) ילד מאוד חכם, כבר קורא וכותב, הגננת אומרת שיש לו ידע נרחב וגם אני מרגישה שהוא מאוד חכם, ביחס לילדים אחרים. הבעיה - הוא מאוד ילדותי - כשהוא לא מקבל משהו הוא בוכה ומשמיע קולות, למרות שהוא יודע (ואני תמיד מזכירה לו ) שבבכי לא מקבלים שם דבר רק אז הוא מפסיק ומבקש יפה. אם החברים שלו לא עושים משהו שהוא מבקש הוא אומר להם - "תלכו מהבית שלי" הוא פשוט מגרש אותם, אח"כ הוא עצוב שנשאר לבד, הוא הולך אליהם והם כמובן לא רוצים לשחק איתו.(עד למחרת) אני מסבירה לו שלא ככה מדברים עם החברים אך הוא לא רוצה לשמוע למה שאני אומרת ומשמיע קולות. כל דבר שאני מבקשת לדוגמא - בוא להתקלח - תוריד את הבגדים - הוא מתבכיין. מה עושים? בני בן יחיד (אני בהריון)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדותי - תגובה
נעמה סבג שמש01/03/2011שרה שלום,
נראה שבנך זקוק לעזרה בפיתוח כישוריו הרגשיים והחברתיים.
כמו כן, הגדרת גבולות ברורים רק תועיל לו.
הייתי ממליצה לפנות להדרכת הורים בנושא.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינה כתוצאה מפחדיםאיריס01/03/2011
בת שלי, בת 7.5, לומדת בכיתה ב. לפני כחודשיים ראתה בספריה ספר על ילדה חולת סרטן עם תמונות של הילדה ללא שער. מאז, התחילה להתעורר בלילות, לא מצליחה להירדם אחרי זה. מתעוררת בבוקר עייפה, בערב מבקשת ללכת לישון מוקדם מהרגיל, אבל כבר אחרי כשעתיים מתעוררת והכל מהתחלה.
הילדה באופן כללי מאוד רגישה, מגיל שנה פחדה מבלונים ברמה שלא היתה מסכימה להכנס לחדר עם בלונים, מפחדת מסרטים מסוימים, למשל "המסיכה", מפחדת מאנשים עם נכות, למשל ללא רגל, יד, עין.
מה לדעתכם הפתרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות שינה כתוצאה מפחדים - תגובה
סמדר ריינר01/03/2011שלום איריס,
את יכולה לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בתשובה העוסקת בפחדים אצל ילדים, ואם אתם לא מצליחים להתמודד לבד כדאי לשקול פנייה לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמונהשירה01/03/2011
שלום. יש לי שאלה שכל כך הייתי רוצה עלייה מענה.
איך אפשר לגרום לאדם להחזיר את האמון כלפיי, לאחר שאיבד כל טיפה ממנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמונה - תגובה
נעמה סבג שמש01/03/2011הרבה עבודה של אינטליגנציה רגשית. זה תלוי בגילו של הילד.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד מביא צעצועים מהגןאסיה01/03/2011
שלום וברכה,
הבן הבכור שלנו, בן 4, התחיל לפני כשבועיים, להביא צעצועים מגן הילדים. בפעם הראשונה שהוא עשה זאת, הוא אמר לי: אמא, תראי מה מצאתי היום במגרש השעשועים, והראה לי צעצוע. לאחר מכן, כל יום הוא הביא צעצוע אחר ואמר לי שהוא מצא את זה בגן השעשועים. פניתי לגננת והבאתי לה את הצעצועים שהוא "מצא". הגננת בדקה, לדבריה, כל ילד וילד ושאלה אותם האם אלה הם צעצועים שלהם. כולם אמרו שלא. אך זה לא נגמר, הוא ממשיך להביא צעצוע חדש כל יום וטוען שהוא מצא אותם. אתמול, הוא פתאום דיבר איתי אל איזה ילד חדש ובכלל על ילדים חדשים שבאו לגן שלו, והוא אמר שהילד הזה נתן לו את כל הצעצועים. כשתחקרתי אותו על הילד הזה הוא אמר לי שהוא ילד קטן, אבל הוא לא יודע איך קוראים לו. היום דברתי עם הגננת שוב והיא אמרה לי שהיא תעשה שיחה עם כל הילדים על ילד שהתבלבל.היא אמרה לי שאין שום ילדים חדשים שבאים לגן. אני לא יודעת אם השיחה שלה תעזור ואני ממש מודאגת. מה אני אמורה לעשות? איך צריך לנהוג במקרה כזה? הסברתי לבני אין ספור פעמים על כך שאסור לקחת דברים מהגן ומילדים אחרים. הוא עושה את עצמו מבין אך עדיין מגיעים אלנו צעצועים הביתה.
אשמח לקבל תגובות,
בתודה אסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד מביא צעצועים מהגן - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/03/2011אסיה שלום,
גם אני הצלחתי להתבלבל מהסיפור שתיארת... לא ברור לי מה אלו הצעצועים, היכן הוא מוצא אותם ואיך הוא מכניס אותם לכיס/תיק מבלי שהצוות בגן שם לב לכך. את מתייחסת לעניין כאילו ברור שהילד גונב את החפצים שהוא מביא, אך לא הבנתי שהגננת מעידה על גניבה או לקיחה של חפצים מהגן או מילדים אחרים.
אולי תנסי לתת עוד פרטים, כי העניין שאת מתארת מעט תמוה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שלושענת01/03/2011
שלום, בני בן שלוש וחודשיים.בן בכור ואחיו בן 5 חודשים. הוא ילד מקסים,רגיש, מלא שמחת חיים וחוש הומור אבל ... עקשן מאוד.הוא לא מוכן שדברים ייעשו בדרך אחרת למעט בדרכו שלו וכשאנו במצב של עימות הוא מכה אותי (לא ילד אלים בגן בכלל).אני מגיעה איתו למצבים שאני כועסת על עצמי בגלל קשיחותי איתו. ניסיתי את כל הדרכים ה"נעימות" חיבוק דב שהוא משתולל, לדבר איתו בשקט ,לשים אותו בפסק זמן בחדר שלו, לא להתייחס למכה- כלום לא עוזר. הדבר היחיד שעובד הוא שאני מפסיקה להתיחס אליו לטווח ארוך כולל חיבוקים ונשיקות- יחס קריר ותקשורת קצרה עימו ללא "חנדלך" . מאוד קשה לי להתנהג בריחוק שכזה ואיני בטוחה שזאת הדרך הנכונה. אשמח לשמוע את דעתך והאם אני אמורה להתנהג כך כל הזמן או רק כשהוא מכה אותי. אני לא מאמינה בהורות קרה ללא מגע וחיזוקים אבל הוא לא משאיר לי ברירה.תודה מראש.ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
ענת01/03/2011אולי לא הבהרתי את עצמי מספיק טוב: כשכתבתי ללא "חנדלך" התכוונתי ללא טיול אחרי הגן וללא סיפור לפני השינה, ללא נשיקת לילה טוב, לא להתייחס למה שהוא אומר או מבקש ולנפנף אותו מעלי ללא יחס בכלל. מקווה שהייתי ברורה יותר. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
סמדר ריינר01/03/2011שלום ענת,
אני חושבת שאכן הקרירות שאת נוקטת בה היא קצת מוגזמת. התעלמות קצרה מספיקה לא צריך לכת עם זה כל כך רחוק. ייתכן גם שיש משהו בדרך שאת מנסה להציב גבולות שהוא מספיק סמכותי ולא משכנע, מבחינת הטון והביטחון שלך כשאת אומרת את הדברים. באופן כללי יש מצבים שבהם באמת לא מתאים לנהל משא ומתן עם הילד ואת כנראה ל אמזהה את זה נכון ונכנסת איתו לדיאלוג ארוך ומיותר שאותו מפרש כחולשה שלך. אמירה קצרה וחותכת והתעלמות מהדרמה שהוא מייצר, עיקביות בתגובות - כל אלה יכולים לעשות את העבודה. אם את לא מצליחה אולי כדאי לגשת להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת בדחיפות עזרה לבן 6בר01/03/2011
שלום, אשמח לקבל המלצה על מטפל פסיכולוגי טוב לילד בן 6 - התחיל השנה כיתה א' וחווה קושי רגשי/חברתי . הילד חווה רגרסיה , בדידות ועצב - אני חייבת לעזור לו להתגבר.
הוא טוען ששונא את בית הספר ושונא את המורה. מקבל עונשים כי הוא לא מתרכז יותר מדי בשיעור. לא סובל מבעיית קשב או ריכוז פשוט מהקטנים בכיתה וכנראה לא היה בשל רגשית לכיתה א'. עדיין ילדותי ובזמן האחרון חזר להרטיב בלילה, נצמד לאחיותיו הקטנות ולא מתחבר בקלות. היום הביע מצוקה וסיפר שהיה לו יום קשה בכיתה. הביע רצון לחזור לגן
אני מאוד רוצה לעזור לו
אשמח לתשובה. לא יודעת למי לפנות כי לא מכירה ממש פסיכולוגים לילדים. אשמח להמלצה.
בר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפשת בדחיפות עזרה לבן 6 - תגובה
סמדר ריינר01/03/2011שלום בר,
לא ציינת באיזה איזור אתם גרים. את יכולה להסתכל בפרטים של מנהלות הפורום אם יש מישהי שמקבלת באיזור שלכם, ואת יכולה להתייעץ עם פסיכולוגית בית הספר שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין אזור מגורים
בר01/03/2011נכון, שכחתי לציין אזור מגורים. אנחנו גרים בפתח תקווה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברות שהסתיימהמרי28/02/2011
אינני יודעת איך לעזור לבני ואבקש את עזרתכם.
לבני (כיתה א) היתה חברה בגן חובה שעלתה איתו לבית הספר
החברות ביניהם היתה חברות שלא רואים כל יום, ממש זוג יונים,
לבני זה הספיק והוא לא פיתח קשרים נוספים, למרות הפצרותינו.
לאחרונה היא החלה להתעלם ממנו, והפסיקה לשחק איתו לחלוטין.
אינני יודעת מה הסיבה, וגם אי אפשר לדבר על זה עם הוריה.
הוא משחק קצת עם ילדים אחרים, וגם משחק לבד,
אבל הא מאוד עצוב, מקנא מאוד בילדים שהיא משחקת איתם ולא מבין מה קרה.
הבנו שיש בעיה אחרי ששמנו לב שהוא לא רוצה ללכת לבית הספר(והוא מאוד אוהב את ביה"ס) ותיחקרנו אותו.
אשמח לדעת איך לנהוג בנושא ואיך לעזור לו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברות שהסתיימה - תגובה
סמדר ריינר01/03/2011שלום מרי,
כדאי להסביר לילד שלפעמים אנשים רבים ומתרחקים, זה טבעי וזה קורה, והוא ילד נחמד וכיפי, ויכול ללא ספק לשחק עם עוד ילדים. עודדו אותו לפנות לילדים, לשחק איתם, בידקו מה הילדים עושים בהפסקה, איזה משחקים הם משחקים, האם הוא מכיר את המשחקים האלה, האם הוא מרגיש ביטחון להתחרות ולהשתתף, שחקו איתו בבית, התאמנו איתו. ייתכן שהוא נצמד מראש לאותה חברה מתוך חוסר ביטחון והמנעות מתחרות ולקיחת מקום. כדאי למצוא לו חוג בתחום שהוא חזק בו, לחזק את הביטחון העצמי שלו וגם לתת לו דוגמה אישית איך מתחברים. איך חיי החברה שלכם? האם יש לכם חברים שיש להם ילדים בגילו? זה הזמן לנסות להפגיש ביניהם, אחד על אחד בהתחלה כדי לתת לו להתנסות ולצבור ביטחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
