פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • רינת
    נופר
    23/02/2011

    שלום האם יש חשיבות לכך שהורים יימנעו מלריב בבית מול תינוק בגיל הנ"ל ?? האם הוא מבין פחות או יותר את תכני המריבה שהוא שומע ? ומה עם ויכוח קל עם זרים ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רינת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רינת - תגובה

    ליאת גרוס
    26/02/2011

    שלום רינת
    מדברייך לא ברור לי על איזה גיל מדובר . בכל גיל, גם מול תינוק קטן ,רצוי שלא תהיינה מריבות משמעתיות בנוכחותו. תינוקות רגישים מאד לאנרגיה סביבם ואנרגיה של מריבות עלולה לגרום לו לחוש פחות בטוח.
    יחד עם זאת - מותר לריב קצת פה ושם. אנחנו לא רוצים שתינוק או ילד יחשב שאסור לריב בכלל. הורות טובה היא הורות יש בה לעיתים וגם יכוחים קלים בנוכחות הילדים אך קיימת תמיד התחושה כי גם אם רבים קצת לא מפסיקים לאהוב ומצליחים להגיע בסופו של דבר לאיזו שהיא פשרה.
    ויכוח קל עם זרים? כל עוד זה קל ולא שכיח מאד - אין בעיה בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זקונים בצרה עצות לאיך לעזור בקשה
    איילה
    23/02/2011

    שלום בת (19) במשפחה של חבר שלי ישנם קשיים רבים בעיקר עם האח הקטן בן הזקונים.
    להורים אין שום סמכות והוא בן 13 וחצי מפונק חסר גבולות ששם פס על כל מה שאומרים לו. אני כותבת את ההודעה הזו כי במשפחה הזו יש המון השפעה לדמויות חיצוניות .. האח הקטן מתייחס רק למה שאנשים חיצוניים אומרים לו ובטח שלא להורים שלא יודעים לשים לו גבולות.
    רוצים להוציא אותו מבית הספר למסגרת חינוכית טיפולית עקב חוסר הגעה לשיעורי עזר בביהס ואלימות ..זו משפחה עם בעיות כלכליות והאמא עקרת בית, כשהוא לא מוכן לאכול אוכל אמיתי (מה שקורה כמעט כל הזמן) אמא שלו ישר תכין לו בדיוק מה שהוא רוצה (מתוקים וכו') ותיכנע לרצונות שלו, אותו הדבר כשאומרים לא שהוא לא יכול לקבל משהו או לא יכול ללכת לאנשהו הוא מתחיל להתעצבן ולצרוח עד שההורים מוותרים ונותנים לו בדיוק מה שהוא רוצה..מבזבזים עליו כסף שחסר בלי סוף .. כי לא מסוגלים להגיד לו לא.
    בזמן האחרון לאחותו נולד תינוק (כשאחותו משמשת דמות שולטת שמשפחה יותר מההורים) והוא מאוד מקנא .. עקב כך הוא נכנס לדיכאונות הוא לא מדבר .. הוא לא מקשיב למה שאומרים לו רק מהנהן לכן אי אפשר לתקן שום דבר..
    ברור שהדבר הגיע מחינוך לקוי ופינוק יתר.. ויחד עם זה הקשיים הלימודיים הקושי עם מסגרת בית סיפרית והקשיים הכלכלים שלא מאפשרים לו להיכנס למסגרת הכדורגל שהוא רוצה כלכך גורמים לו לדיכאון עמוק.
    הוא ילד טוב בסך הכל וכואב לי לראות אותו מיתדרדר ומיתדרדר בלי היכולת לעשות כלום.. זה פוגע בחבר שלי בכל דבר שהוא עושה בחייו ואני חייבת לעזור איכשהו .. כיוון שיש לי הבנה בסיסית בילדים וביחסי אחים.. וגם אני הייתי פעם אצל פסיכולוג ילדים אני חושבת שאני יכולה עם הדרכה מסויימת לנסות לעזור לו לחזור לדרך הישר..
    אני מאוד אוהבת את חבר שלי ואני חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלו אני לא רוצה לראות איך זה הורס לו את החיים כשהוא בטוח שההורים שלו ימותו יום אחד משיברון לב ..נוצר מצב בו חבר שלי משחק כלפי אחיו את דמות האב ואני יודעת שיום אחד הוא יתחרט על כך שלא היה חבר שלו ואח שלו כמו שאמור היה להיות ...

    אני חושבת שהגישה הנכונה לטפל המקרה זה אם אני אבוא אל האח בתור חברה טובה שהוא יכול לספר לה דברים ואני מנסה אבל אני לא יודעת כמה זה יפתור את המצב ..בעיקר שעכשיו כשאנחנו בצבא אני נמצאת שם בדיוק יום יומיים בשבוע וגם זה לא תמיד.. אם תוכלו לייעץ לי מה לעשות ומה הגישה הנכונה לפנות אליו .. אולי עצות להורים .. מה שעולה בדעתכם יעזור. תודה רבה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זקונים בצרה עצות לאיך לעזור בקשה - תגובה

    סמדר ריינר
    26/02/2011

    שלום איילה,
    הכוונות הטובות שלך הן מקסימות, ונראה שאת בהחלט מבינה נכון את המצב. עם זאת הביצוע במקרה כזה הוא מסובך. נראה לי שהעזרה הכי טובה שאת יכולה לתת במקרה הזה הוא לנסות להשפיע על ההורים לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרמפולינות ובעיות רגשיות
    מוטי
    23/02/2011

    רציתי לשאול אם זה נכון שטרמפולינות וצעצועים לילדים מסוגים שונים יכולים לעזור לילדה עם בעיות רגשיות וקשב וריכוז?... הבנתי שזה פורק מתחים ועוזר לתחושה טובה ... האם נכון ?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טרמפולינות ובעיות רגשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרמפולינות ובעיות רגשיות - תגובה

    ליאת גרוס
    26/02/2011

    שלום מוטי
    ייתכן מאד כי שימוש בטרמפולינה אכן פורק מתחים ועוזר לתחושה טובה.
    זה לא אומר שזה נותן מענה להפרעת קשב ובטח לא לקשיים רגשיים.
    כדאי להבין טוב יותר מה הבעיה ומה מקורה ולנסות לתת מענה ישיר ומתאים יותר.
    ניתן להתייעץ עם איש מקצוע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטעמנו זה עוזר כמו כל חווית ספורט

    ליאורה
    06/06/2011

    אצלנו זה מאוד עזר, קנינו טרמפולינה לחצר והילדון ( בן 7) מקפץ להנאתו עם אחותו, חייבת לציין שהוא רגוע בהרבה אחרי החוויה הספורטיבית ואנחנו משתדלים לנווט אותו לביצוע הפעילות בשעות אחר הצהריים לקרטת חמש שש בערב, השעה הבעייתית ביותר אצלו.
    חג שמח ותודה לפורום על עבודת הקודש.
    ליאורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה
    דנה
    23/02/2011

    שלום,

    מדובר על ילד בן שנתיים ושלושה חודשים.
    מזה כ- חודשיים מסרב בכל תוקף ללכת לישון במיטתו, להכנס לחדרו , צורח , בוכה .
    לא מוכן לישון גם במיטת אחותו אלא רק בסלון מול הטלויזיה.
    לאחר שנרדם אני מעבירה אותו למיטה שלו שם הוא ממשיך לישון עד שעה 02.00 ואז קם בצרחות ורוצה לעבור לישון בסלון מול הטלויזיה. אני מעבירה אותו אבל לא מדליקה טלויזיה וכך הוא ישן עד הבוקר.
    מה עושים? זה תופעה חולפת , לנסות ולהתמודד?
    מדובר על ילד מאוד עקשן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים

    דנה
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בהתנהגות לפני ותוך כדי שינה

    דנה
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    תיקי שלום,
    לא כתבת האם חל שינוי כלשהוא במשפחה בחודשיים האחרונים - שינוי עבודה והזמנים בבית של אחד ההורים, הריון או תהליך אחר במשפחה, מחלה ממנה סבל הילד וכדומה. אני חושבת שעליכם לחזור ולפתח עם הילד הרגלי שינה תואמים לגילו, שאינם כוללים שינה במיטת האחות. חשוב שהילד ואתם תחוו הצלחה ביכולתו להירדם במיטה, ולא שהוא יירדם מול הטלוויזיה ואז יתעורר בבהלה בבוקר.
    אפשר לנסות להשתמש בטבלה, בה הוא יקבל כל בוקר מדבקה אם הוא ישן היטב או התעורר אך חזר לישון, ומדי מספר ימים לתת לו פרס. חשוב ששני ההורים יהיו מעורבים בתהליך לסירוגין, ושתשדרו עקביות.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה

    דנה
    03/03/2011

    לא חל שום שינוי בבית או צל הילד.
    עכשיו קנינו לא מיטת נוער חדשה , מצעים של דייגו שהוא אוהב - אך הוא לא מוכן בשום אופן להיכנס לישון בחדרו.
    הוא נרדם בסלון על הספה מול הטלוויזיה, אנחנו מעבירים אותו לחדרו והוא קם באופן עיקבי בשעה 02.00 לפנות בוקר בצרחות אימה ומבקש לעבור לסלון.
    מאחר ואין לנו כח להתווכח אנו מעבירים אותו אך לא מדליקים לו טלוויזיה וכך הוא ישן עד הבוקר.
    האם לוותר ? תופעה שתחלוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לקשיי השינה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    דנה שלום,
    נראה לי שהדבר החשוב הינו לא הרגלי השינה דווקא, אלא היכולת שלכם להציב גבולות לבנכם. ברור לי שאתם מותשים כהורים לילדים קטנים, ובלילה אין לאף אחד מאיתנו כוח למאבקים בילד. אולם מה שעולה משתי השאלות שלך, הוא ההימנעות מהצבת הגבולות וארגון החיים בבית כפי שנראה לכם נכון, מול בנכם. אולם הימנעות מכך עלולה רק להחריף את הנטיה שלו לעקשנות, והוא עלול לחוות אתכם כחלשים ומתקשים להתמודד מול באסרטיביות ובסמכות הורית. הדבר יכול לעורר גם נטיה להתמרד מול דמויות אחרות, וגם חרדה לאור החוויה האפשרית אתכם כחלשים.
    לכן כדאי להחליט שאתם מקדישים שבועיים להחזרתו למיטה ולשגרה, ומתארגנים בהתאם (מתחילים את המהלך בסופ"ש, הולכים בעצמכם לישון מוקדם יותר כדי שיהיו לכם כוחות לכך וכדומה).
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 שעושה דווקא
    יסמין
    23/02/2011

    שלום לך,

    יש לי ילד בן 3, ילד חכם, פטפטן, אנרגטי, נבון ופשוט מקסים.
    הבעיה היא שכשהוא לא מקבל מה שהוא רוצה, הוא משתטח על הרצפה ובוכה. הבכי יכול להימשך גם 50 דקות ללא הפוגה. לא ניתן לדבר איתו או לנסות להרגיע אותו. אני מכורה לתכנית סופר נני ואני ובעלי משתפים פעולה אחד עם השני ועושים הכל "ע"פ הספר" אך איתו זה לא עובד.
    היו אינספור מקרים שהוא בכה באמצע הקניון ופשוט לקחנו אותו לאוטו וחזרנו הביתה מיד, אך הוא לא למד את הלקח, משמע השיטה הזו לא עובדת.
    אנחנו מאוד עקביים ב"חוקים" שלנו, אנחנו חד משמעיים, מאוד לא מבלבלים אותו, אך הוא עדיין בשלו.
    הוא יודע לבטא את עצמו, הוא גמול כבר מגיל 2.5 והוא באמת ילד מקסים, אך אני מוצאת את עצמי יותר מדי פעמים פשוט בוכה בגלל החוסר אונים ושהוא הכל עושה דווקא.
    דווקא קופץ על הספה, דווקא מכניס הרבה אוכל לפה, דווקא משפריץ מים מהפה, דווקא עושה מה שבא לו.
    יש ימים שהוא מדהים בהתנהגותו ויש ימים שאני פשוט צועקת "הצילו".
    אני לא מסוגלת לחשוב על ילד נוסף מרוב שכל הזמו אנחנו מועסקים על ידו.
    מה עוד אפשר לעשות? איך עלינו לנהוג? הוא מקבל אהבה ותשומת לב ללא הפסקה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 שעושה דווקא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 שעושה דווקא - תגובה

    סמדר ריינר
    23/02/2011

    שלום יסמין,
    אני באמת לא יודעת, יכול להיות שבמקרה הזה תצטרכו שמישהו יראה אתכם ואת הילד כדי לדעת מה קורה, אוי עיצות כלליות שמתאימות לכולם לא מתאימות פה.
    בכל אופן ההשערה שלי היא שייתכן וקיימת אפשרות שאתם יותר מדי נוקשים בגבולות איתו.
    גיל 3 זה גיל שבו ילד גם רוצה להראות קצת את העצמאות שלו. החוכמה היא לא כל הזמן להכניע אותו, אלא למצוא איזון נכון בין ויתורים לגבולות ועדיין להיות עיקביים.
    למשל אפשר להחליט באיזה סוג של דברים לא נאבקים כי הם לא קריטיים, מתי כן מנהלים משא ומתן עם הילד, כדי ללמד אותו לנהל דיאלוג. יכול להיות שמרוב סמכות הורית הילד שלכם מרגיש שאין מקום לרצון שלו.
    כמובן שזו רק השערה ואני לא יכולה לדעת, ולכן אם זה לא נכון כדאי שתפנו להדרכת הורים מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשומת לב?
    עדה
    22/02/2011

    ילדי בן 7.5 שנים בן יחיד להורים גרושים, ילד נבון, ומקובל חברתית, פעיל ומקסים בכיתה,
    הוא מאד אוהב להצחיק את חבריו, ולשם כך הוא מסוגל לעשות שטויות דוגמה מהיום: ללקק את גלגלי האופנים או את הכביש, הוא יודע שזה לא בריא ולא נכון ובכל זאת..., תופעה זו מאוד מדאיגה אותי והיא מתבטאת בצורות שונות, מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תשומת לב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשומת לב? - תגובה

    סמדר ריינר
    23/02/2011

    שלום עדה,
    הילד שאת מתארת נשמע כמו שילד למד לקחת מקום על ידי נסיונות להצחיק ולהדהים, מאוד חשוב לו שיראו אותו וישימו לב אליו, רוצה להרגיש מיוחד. מה שניתן לעשות זה למצוא דרכים לעזור לו להרגיש כך גם בלי המעשים האלה. להתפעל ממנו גם מדברים טרוויאלים ויום יומיים, להתעניין בו, לנסות להבין את החוויות שלו ומה שהוא מרגיש ברמה יותר מפורטת ואישית ממה שנעשה עד היום. לא ציינת מתי קרו הגירושין, אבל ייתכן שמאז הגרושין, ההורים מטבע הדברים היו עסוקים בעצמם ובמשבר שלהם ובהסתגלות האישית והכלכלית למצב החדש ופחות יכלו לשים לב למה שקורה לילד מבחינה ריגשית. זה הזמן לנסות לתקן את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    עדה
    23/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    26/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי אחיות
    לינה
    22/02/2011

    שלום,
    יש לי שתי בנות בהפרש של שנה ו-10 חודשים. הקטנה בספטמבר תהיה בת 3 והגדולה כמעט 5.
    לשנת הלימודים הבאה רשמתי את שתיהן לגני עירייה צמודים - הקטנה לטרום חובה והגדולה לחובה. הן תהיינה ביחד בצהרון.
    מצד אחד הן לא יכולות לחיות אחת בלי השניה אך מצד שני כל הזמן רבות. בנוסף הרבה פעמים הגדולה מרגישה עליונות על הקטנה ולפעמים מנסה "לדכא" אותה.
    האם יהיה להן "בריא" להיות ביחד בצהרון או שכדאי להפריד בינהן?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתי אחיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי אחיות - תגובה

    ליאת גרוס
    26/02/2011

    כנשמע מדברייך שאכן להפריד בצהרון אבל לא בכל מחיר.
    אם רב החברות של שתיהן עולות לצהרון זה והעברתה של אחת מהן תרחיק אותה מחברותיה - זה לא כדאי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו 3
    רינת
    22/02/2011

    שלום, מאז הולדת בתי ועד כה, כל פרידה ממנה (למטפלת וכיו"ב) היתה תוך הסחת דעת וללא אמירת שלום כאשר אני פשוט חומקת. האם גרמתי נזק ? לא אוכל להפרד תוך שמיעת הבכי ... מה עושים ????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנה ו 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו 3 - תגובה

    סמדר ריינר
    23/02/2011

    שלום רינת,
    פחות חושב עכשיו "לחשבן" לך אם גרמת נזק או לא, זה כבר נעשה, אכן זה לא רצוי להבא. מה עושים? מתמודדים עם הבכי. זה חלק מלהיות הורה, ואי אפשר להתחמק מזה. אם זה קשה לך אולי כדאי שתפני לטיפול עבור עצמך כדי להתחזק וגם להבין מאיפה זה נובע ומה ניתן לעשות עם זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינה משותפת + הנקה לבת 2.4
    נויה
    22/02/2011

    אני אמא יחידנית למדהימונת בת 2.4. אנחנו בלינה משותפת + ציצי של בוקר (שלרוב מתחיל ב 05:00...)מרגישה שרוצה להעביר אותה לחדר משלה ולגמול מהנקה. אשמח לעצתכן - מה לעשות קודם? אולי את שניהם יחד? ואיך??

    הרבה תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לינה משותפת + הנקה לבת 2.4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינה משותפת + הנקה לבת 2.4 - תגובה

    סמדר ריינר
    23/02/2011

    שלום נויה,
    ממש לא את שניהם ביחד. בגמילה, כל גמילה, ההדרגתיות מאוד חשובה. קודם כדאי לגמול מהנקה ואחר כך, וגם את זה בהדרגה לעביר אותה לחדר משלה. למשל קודם להעביר למיטה בתוך אותו חדר, אם אפשר וכן הלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעמה סבג שמש
    נועה
    22/02/2011

    נעמה שלום

    קראתי שבזמן טיפול אצלך, את משתמשת במצלמות בבית.
    לא כל כך הבנתי למה זה עדיף על פני ייעוץ אחר, איך זה תורם למהלך הטיפולי?
    אשמח לשמוע עוד בנושא.

    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לנעמה סבג שמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעמה סבג שמש - תגובה

    נעמה סבג שמש
    08/03/2011

    שרית שלום,

    שימוש במצעות מצלמות במהלך הייעוץ והדרכת הורים מאד תורם כי כך אני רואה הלכה למעשה איך הדברים התרחשו, מעבר לניתוח ההורי את הסיטואציה.
    מאד חשוב לי לראות את הדברים מנקודת המבט של הילד ולכן זה תורם. הרי בסופו של דבר האמת היא מעיניי המתבונן.

    בנוסף, מדובר בליווי אינטנסיבי יומיומי וכך ניתן להכות בברזל בעודו חם ולעזור באמת למשפחה.


    בברכה,

    נעמה סבג שמש, רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי נמוך
    ארז
    22/02/2011

    יש לי ילד מקסים ,מצליח בלימודים אך מבחינה חברתית לא מצליח כל כך, לא שהוא חננה
    משום מה אצל הבנים מי שמהיר וחזק בתחום הספורט אז הוא נחשב והוא לא מהחזקים וזה מתסכל אותו .לכן הכעסים שלו יוצאים בדרכים שונות .לאחר שיחה עם המורה היא אומרת שלפי דעתה יש לו דימוי עצמי נמוך וזה מה שפוגע בו לאורך כל הדרך .אשמח לשמוע כיצד ניתן לחזק אותו ולעזור לו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימוי עצמי נמוך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי נמוך - תגובה

    סמדר ריינר
    23/02/2011

    שלום ארז,
    לא ציינת את גיל הילד. בכל אופן כדי לחזק את הדימוי העצמי כדאי גם לדעת מה הסיבה לדימוי הנמוך. ייתכן שזה קשור לאווירה ביקורתית בבית, לציפיות להישגים , לדימוי נמוך של ההורים עצמם שהילד מזדהה איתם, על כל הדברים האלה כדאי לחשוב ואם הם נכונים לראות מה ניתן לעשות לגביהם, ואם יש צורך לגשת לקבל הדרכת הורים מסודרת. כמו כן חשוב לתת להרבות בהתפעלות וחיזוקים חיוביים לילד, וכן אפשר למצוא תחום ספורט שמתאים לו ושהוא יחסית מוכשר אליו, יש ענפי ספורט רבים ועם אמון והשקעה כל אחד יכול למצוא נישה שנוחה לו ומחזקת את דימויו העצמי והחברתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אח חדש
    לימור
    22/02/2011

    יש לי ילד בן 3.5 ולפני כחודש נולד לו אח אני לקחתי בחשבון שהיה לו קשה אבל אני לא דימינתי לי עד כמה אולי זה ניראה לי חריג יש לו התקפים של התנהגות ממש נוראית וזה קורה פיתאום הוא יכול לצחוק להכול בסדר ובשניות לזרוק דברים לדבר לא יפה אני לא יודעת איך לגשת אליו . אני חוששת שהיותר מידי להבין אותו יגרום לו לפתח דפוסי התנהגות דומים. לגבי הלילה הוא רוצה לבוא לישון איתנו , אני לא רוצה שהוא היתרגל לזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אח חדש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    לימור
    23/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אח חדש - תגובה

    נעמה סבג שמש
    01/03/2011

    שלום לימור,

    אין ספק שישנה השפעה על חייו.
    דאגי לזמן איכת איתו בנפרד.
    ניתן לעטוף עם חיבוקים, נשיקות ושיקוף רגשותיו, ך על הקווים האדמים אל תוותרי ושם תציבי גבולות.
    את מוזמנת לקרוא על כך מאמר באתר שלי.

    בברכה,ומזל טוב!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
    מומחית בהקניית אינטליגציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר משמעת
    שמוליק
    21/02/2011

    העניין הוא כזה לחברה שלי יש ילד עוד כמה חודשים יתמלאו לו 6 האבא של הילד (שאובחן כמי שסובל ב 60 אחוז סכזופרניה) בדרך כלל לא בתמונה מופיע ונעלם פעם בכמה חודשים הילד היפראקטיבי (ירש מאימו) הוא הורגל שהוא ישן במיטה עד היום עם אימו מקבל קלפים (של כדורגלנים) כל יום והולך לישון לא ליפני השעה 12 בלילה ואם הוא נימצא בגינה הם לא הולכים מישם עד שהילד לא ירצה בעצמו ללכת אפילו עם זה נימשך עד 12 וברגע שהוא לא מקבל את מה שהוא חפץ בו או כאשר הוא עצבני הוא מתחיל ליזרוק דברים עליה להרביץ לה או פשוט ליברוח אם הוא נימצא בחוץ אמא שלו מודעת לבעיה אך כפי שהיא הסבירה לי מכיוון שהילד גדל ללא אביו היא מרחמת עליו ולכן הוא עושה ככל העולה על רוחו ולמרות שהיא יודעת שיש להענישו ברגע שהוא מיתנהג כך כל פעם היא נישברת מחדש ברגע שהוא מתחיל ליבכות
    הבעיה היא שאנחנו מיתכוונים לעבור לגור ביחד עוד כמה חודשים ואינני יודע כיצד עלי להיתנהג במצב זה ???????
    כמו כן שכחתי לציין שנכון להיום הם גרים ביחד עם הסבתא של הילד אשר מפנקת אותו ברמות מטורפות וברגע שהאמא מנסה איכשהוא להעניש אותו אז הילד רץ אל הסבתא והסבתא צועקת על האמא והם גם גרים עם הסבתא רבה שלו זאת אומרת שחוץ משנותיו הראשונות של הילד לא היה שום גבר בתמונה
    האם אפשר עדיין בגיל הזה אכשהוא לשנות את היתנהגותו או שבגיל הזה כבר מאוחר מידי???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר משמעת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר משמעת - תגובה

    סמדר ריינר
    22/02/2011

    שלום שמוליק,
    בודאי שאפשר לשנות עדיין את ההתנהגות של הילד, אבל זה תלוי באמא. חשוב שהיא תלך להדרכת הורים כדי לקבל כלים להציב לילד גבולות כמו שצריך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה תענו לי- צריכה עזרה
    לימור
    21/02/2011

    שלום

    אני אמא לתינוק מקסים בן 9 חודשים.
    בגיל חצי שנה נכנס לתינוקיה של 8 ילדים עם 2 מטפלות. אני מרגישה שהמקום לא מתאים לו. זה מתבטא בכך שאין שם יחס אישי, קבוצת הגיל מגוונת מידי ואפילו במצב הבריאותי שהוא חולה הרבה.
    חשבתי להביא מטפלת הביתה כך שיקבל יחס אישי, אפשרות לקדם אותו וחום ואהבה ככול שיזדקק.
    יש לי כמה שאלות :

    1. מה ההיתרונות של טיפול אישי בבית ?
    2. האם זה נכון עבורו לעשות שינוי כזה ? הוצאה ממסגרת וחזרה למסגרת בייתית ?
    3. איך להערך להכנסת מטפלת ? מה להכין בבית, איך להכין אותה לטיפול ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה תענו לי- צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה תענו לי- צריכה עזרה - תגובה

    סמדר ריינר
    21/02/2011

    שלום לימור,
    אני חושבת שההחטה שלך נכונה, בגין הזה ילדים זקוקים עדיין לטיפול אישי, אני חושבת שהיתרונות ברורים לך. תינוק בגיל הזה לא יכול לדחות סיפוקים ולהחכות זמן רב מדי לטיפול ותשומת לב כאשר זו צריכה להתחלק בין עוד ילדים. אמהות רבות מכניסות ילידם בגיל הזה למסגרות קבוצתיות כאלו ואחרות מאילוצים כלכליים אך מבחינת טובת הילד מטפלת בהחלט עדיפה.
    כדאי לבלות עם המטפלת ועם הילד יום אחד בבית, ללמד ואתה מה הוא רגיל ומה הוא אוהב מבחינת אוכל, שיטות הרגעה והרדמה, וכו' ולהרגיל את הילד אליה באופן הדרגתי. לגבי מה הלכין לה בבית זה תלוי ובהסכם שאת מגיעה איתה, אין כאן חוקים ברורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה אומר?
    חנית
    21/02/2011

    שלום לכן בני בן ה4.9 צייר את המשפחה בגן.אבא אחות התינוק ואת עצמו (בדיוק בסדר הזה) מה שאומר שהוא לא צייר אותי אני כל יום מלבישה אותו להסעה בבוקר מקבלת אותו בשעה 1.20 מהגן נימצאת איתם כל היום מאכילה מטפלת משחקת מקלחת ומחנכת לפעמים גם מענישה אים יש צורך...יש לציין שבעלי חוזר כל יום בשעה 6 יושב איתם בערך שעה ואז שם אותם במיטות השאלה שלי למה בני לא צייר אותי???? את האבא הוא צייר שמן עם 4 רגלים את האחות עם 6 ידים אשמח לתשובה אמא אוהבת....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה זה אומר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה אומר? - תגובה

    סמדר ריינר
    21/02/2011

    שלום חנית,
    קשה לדעת מה זה אומר ללא הכרות עם הילד. אני מציעה לך בינתיים לא להתרגש, סביר להניח שבפעמים הבאות שבהן הוא יצייר משפחה הוא כן יכלול אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום