פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חינוך לגבולות
    שרון
    28/02/2011

    בתי בת 5 והיא מתחילה עכשיו לענות לי על כל דבר שאני מעירה לה. יתרה מזאת, היא גם צועקת עליי ומתחצפת. מאחר וזה חדש לי, אני "הענשתי" אותה ביום שלם בלי טלויזיה ובילוי. בסוף היום דיברתי איתה בשקט ואמרתי לה שאם היא תמשיך בהתנהגות זו, היא תקבל כל פעם עונש דומה. חברות שלי ייעצו לי להעלות אותה לחדר שלה ולהשאיר אותה שם עד שהיא נרגעת. אני לא יודעת מה עדיף כפתרון. בכל מקרה, אני מכירה אותה טוב מאד- אני צריכה לשים לה גבולות עכשיו ולא לדחות את זה. אני לא מוכנה שהיא תדבר אליי כך. מהי הדרך "הנכונה" או העדיפה להשתלט על זה? אם לשלוח אותה לחדר- לכמה זמן? האם לסגור לה את הדלת? תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חינוך לגבולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך לגבולות - תגובה

    סמדר ריינר
    01/03/2011

    שלום שרון,
    אני לאל מאמניה בעונשים כחינוך. ברוב המקרים הם לא פותרים את הבעיה לטווח ארוך וגורמים להשפלת הילד ולהחמרת הבעיה בטווח הארוך. הצבת גבולות לא חייבת להעשות על ידי עונשים. חשוב להקפיד על טון סמכותי והחלטי ועל עקביות.
    כמו כן אם השינוי קרה לאחרונה, הייתי בודקת מה קרה? אולי ההתנהגות של הילדה מעידה על מצוקה כלשהי ולא בהכרח על חוסר גבולות, אחרת למה זה התחיל דווקא עכשיו? האם משהו השתנה בבית או בגן? חשוב קודם כל לנסות להבין מה קורה לפני שמחליטים על דרכי פעולה, תמיד החשיבה כדאי שתבוא לפני העשייה, בטח לפני ענישה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש לשועלים או זנב לאריות?
    רוני
    28/02/2011

    שלום,
    הבת שלי ילידת נובמבר. נמצאת כרגע בגן שבו היא הגדולה ביותר (עם מעט ילדים סביב הגיל שלה והרוב כ7-8 חודשים פחות).
    מבחינה חברתית, הייתי מגדירה אותה כ"מתבוננת" וזקוקה לזמן כדי "להתחמם" - מסתכלת ובוחנת ולא קופצת מיד למשחק, בעיקר עם ילדים שלא מכירה.
    השאלה היא האם להעלות אותה בשנה הבאה לגן עיריה שבו תהיה הקטנה בין הילדים או להשאיר אותה שנה נוספת בכיתת הגן הבאה, עם הילדים הנוכחיים, שבה תשאר הגדולה מבין הילדים?
    מצד אחד- אני חוששת שיהיה לה קשה מאוד להתמודד מבחינה חברתית (האופי שלה, הילדים הגדולים והחדשים עבורה) והיא "תעלם" בין הילדים האחרים. מצד שני- אני חוששת שהיא קצת נשארת מאחור כיוון שאין מי שימשוך אותה קדימה ויתכן שאחרי חודש-חודשיים קשים תעלה על הגל ותפרח..
    מה דעתכo?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה..

    רוני
    01/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה..

    רוני
    02/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש לשועלים או זנב לאריות? - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    רוני שלום,
    אנא צייני את גיל בתך כדי שנוכל לענות באופן מותאם יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים ושלושה חודשים

    רוני
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה..

    רוני
    05/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התלבטות לגבי גן

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/03/2011

    רוני שלום,
    לפי הגיל שמסרת, למעשה ההתלבטות היא האם להעלות את בתך לגן טרום-טרום, בו עדיין היא תהיה יחסית צעירה מבין הילדים. לגבי בתך, גם אם היא נוטה "להתחמם" לאט, השאלה היא מה קורה לה אחכ - האם בגן הנוכחי יש לה חברים שעמם היא מתקשרת באופן חופשי? האם האינטראקציה שלה עם ילדים אחרים (בני דודים, שכנים, ילדים של חברים שלכם) היא מאוד מהוססת וסגורה גם לאחר מפגשים רבים? והאם היא נראית לך באופן כללי די חרדה במצבים חברתיים, מתקשה להיפרד מכם ונמנעת מהתנסויות?
    אם התשובה לשאלות הללו היא חיובית, אזי עדיף לבתך גן שהוא יותר אינטימי, עם ילדים שחלקם צעירים ממנה. אם היא כן מצליחה להסתגל חברתית ורק זקוקה לזמן, ואת מרגישה שלכם יש את הזמן והתמיכה לתת לה, אזי אפשר להעבירה לגן עיריה.
    מומלץ להתייעץ גם עם הגננת המכירה אותה כפי שהיא בגן, ולשמוע את חוות דעתה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדים לא אוכלים
    הראל
    28/02/2011

    שני בניי בני 5.5 ו- 3.5 לא אוכלים כלום!!!! אנחנו צריכים ממש לריב איתם על מנת שיאכלו משהו. בגן הם אוכלים אבל בבית ושבתות... אין מצב!!!! אם הם אוכלים אחרי שישבנו להם על הראש והבטחות ו"איומים- הם אוכלים בקושי כפית וחצי.
    להתעקש איתם? להניח להם? ב"ה הם בריאים ולא חולים או רזים...
    אה.... שלא נדבר על עוף או בשר חס ושלום..... והם לא אכלנים גדולים כ"כ של ממתקים וחטיפים, גם מזה הם לא מתלהבים....
    התייאשנו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדים לא אוכלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדים לא אוכלים - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום הראל,
    אם הם לאל חולים או רזים, סימן שהם בכ זאת אוכלים משהו. כדאי הלהתעייץ עם רופא. אם באמת הכל בסדר, אז בהחט כדאי להניח להם. כנראה שכבר התחיל להיווצר מצב שמרוב הלחץ שלם הם לא אוכלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ולחץ מכלבים
    הראל
    28/02/2011

    2 הבנים שלי מפחדים מאוד מכלבים, עד אשר אם הם רואים כלב ממרחק הם מעדיפים ללכת מהמקום, מהגינה וכו'... מדובר בשני ילדים בני 5.5 ו-3.5. אציין שיש לסבתא כלבה בחצר אבל הם לא מתקרבים. איך משחררים אותם מזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד ולחץ מכלבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ולחץ מכלבים - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלם הראל,
    אתם מוזמנים לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה העוסקת בפחדים אצל ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפ זעם
    דליה
    28/02/2011

    שלום רב
    בתי היא בת תשע וחצי. מדי פעם בעיקר בהקשר של לחץ מחוסר הבנה של שיעורי בית או במהלך התכוננות למבחן היא מתחילה לצעוק ולקלל את הסובבים איתה ( יש לה שתי אחיות קטנות יותר) ולהאשים אותם במצב... הדבר מלווה בבכי ולעיתים אף בקללות. התקפי הזעם הללו החריפו בתקופה האחרונה, והשאלה היא כיצד להתמודד עם זה והאם יש מקום לטיפול פסיכולוגי בהקשר זה. כדי להשלים את התמונה אציין כי היא תלמידה טובה , שמצליחהבלימודיה, ומבחינתנו אנו מנסים ככל האפשר להקטין את הלחץ בכל הנוגע לדרישות שלנו ממנה בבית הספר. כמו כן אציין כי אני ואביה התגרשנו לפני יותר משנה, אך שמרנו על יחסים טובים.
    תודה מראש על תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפ זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפ זעם - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום דליה,
    נסי לפרט יותר איך בדיוק לדעתה אחיותיה אשמות במצב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה של ילדה בת 5 לסביבה
    סוזי
    28/02/2011

    בוקר טוב דליה,
    ילדתי מתקרבת לגיל 5 והיא פשוט מקנאה בכל דבר שיש לאחרים, היא אפילו אומרת שהיא לא יפה (למרות שאנחנו מספרים לה כמה היא יפה ומוצלחת) ובגד כזה או אחר לא יפה והילדים בגן יצחקו אליה.
    קצת רקע: אנחנו הורים בשנות הארבעים שלנו, נשואים שניים לשנינו (לבעלי יש 3 ילדים שהיא רואה אותם פעם בשבועיים והם ממש לא מפריעים לה והיא לא מייחסת חשיבות), היא מקבלת הכול גם אם היא לא מבקשת, אני יודעת שהיא מאוד מפונקת אבל יש לה גבולות ומשמעת כלפיה וכלפי אחרים, היא ילדה מפותחת לגילה, נקייה וחברותית, כיף להיות בחברתה.
    הבעיה היא, שממש מגיל קטן היא קינאה באחיינית שלי שהיא היום בת 12. זה התחיל בגיל קטן (שנה+) כשהאחיינית שלי ביקשה קירבה ונישקה אותה, הילדה שלי הרביצה לה וככל שאנחנו מתקדמות בגיל הקנאה מתעצמת ומשולבת עם מלל, היא יודעת שזה לא נעים לאחיינית שלי אבל היא בכל זאת אומרת משפטים מעליבים במיוחד ומסתכלת עליה במבט רע (אי אפשר להגיד דבר כזה על ילדה קטנה, אבל אני רואה את העיניים שלה והיא משדרת משהו רע!), שאלתי אותה למה היא מדברת ככה, ותשובתה "הלב שלי אמר לי להגיד את זה...". הפרדתי אותן לחודשיים, ילדתי מאוד התגעגעה ובקשה להתקשר ולבקש ממנה להגיע, אתמול היא הגיעה ולאחר מספר דקות היא אמרה לה שהיא מכשפה ורעה והיא יותר יפה ממנה וכמובן לאחר התערבות שלי היא בקשה סליחה (ומאמינה שאפשר להגיד הכול ואז לבקש סליחה וכולם יסלחו לה..).
    לפני כשבועיים בשיחה עם הגננת אני מבינה שהתנהגות הזאת גם יוצאת בגן עם חברות כאשר היא לא מקבלת את מה שהיא רוצה.
    אני מדברת איתה הרבה על שפה נעימה וחברותית לעומת שיחה לא נעימה פוגעת ומעליבה.
    היא מבינה ואומרת שהיא לא תדבר יותר אבל זה מחזיק מעמד יומיים ואז שוב זה חוזר.
    אני לא מבינה למה היא מקנאה בצורה כזאת? היא גדלה כבת יחידה ומקבלת כל דבר (נכון, היא ילדת זקונים מפונקת וכך כולם מתייחסים אליה), היות והתכונה הזו התחילה ממש בגיל קטן אז אני מבינה שזאת תכונה מולדת, אבל אני ממש מרגישה רע ומוטרדת - אני פשוט לא יודעת מה לעשות יותר (דיבורים ועונשים לא עוזרים אז כנראה זה לא הפיתרון, אני ממש קרובה לאיבוד שליטה )
    קשה לי מאוד לראות את הרוע מהעיניים שלה, מה יהיה בגיל מבוגר יותר? היא תישאר ללא חברים ואפילו תסבול רגשית לאורך זמן
    איך מתגברים על קינאה?
    אני לא חושבת שהיא חסרת ביטחון (ואולי כן, במיוחד שהיא חושבת תמיד מה האחרים יגידו על הלבוש שלה, על התסרוקת שלה וכו,) ואני מבקשת כלים לעזור לה להתגבר על הקנאה או פנייה לאיש מקצוע.
    בעלי אומר שהזמן והמציאות ילמדו אותה להתגבר ולשרוד...
    אנא עזרתכם
    סוזי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאה של ילדה בת 5 לסביבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה של ילדה בת 5 לסביבה - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום סוזי,
    אני לא השתכנעתי שמה שאת מתארת קשור לקנאה בהכרח. יותר נראה לי שהיא לא מקבלת כל מיני חלקים אצל עצמה ומשליכה אותם על האחר. זה כיול להיות קשור לאופן שבו אתם מקבלים או לא מקבליםבבית תוקפנות או רגשות שליליים בכלל. ייתכן שהי חשה שלא לגיטימי להרגיש דברים רעים או לא להיות מרוצה ואז זה נאגר ומתפרץ בצורה כזו, ובמיוחד מושלך על האחרים. ייתכן שגם יש לה לעיתים תקפנות כלפיכם ואין דרך להכיל אותה ולאפשר אותה במידה. נסו לבדוק אם אתם מאפשרים בבית תוקפנות במידה או שמייד אתם מרסנים כל ביטוי שלה, ומתרגשים נורא מכל אמירה לא במקום של הילדה. אם אתם לא מצליחים לראות היכן הבעיה או לא מצליחים להתמודד כדאי לבדוק אפשרות הלדרכת הורים עבורכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תגובה

    סוזי
    28/02/2011

    תודה רבה על תשובתך,
    בהמשך לנושא, תוקפנות פיזית או מילולית אכן אינה מקובלת עלינו ואכן במקרים מסוג כזה אני מעירה ומציינת שאני מבינה את התסכול שלה אבל גם לא נעים לנו לשמוע ולהיות במחיצתה ואנחנו נשמח לשמוע אותה מסבירה את עצמה ללא תוקפנות םיזית או מילולית, ובחלק מהמקרים אני לוקחת אותה לחדרה ומציינת שלא מתאים לנו לשמוע ולהרגיש את התוקפנות שלה ושהיא פוגעת באחרים ולאחר התרגעות שלה (היא בוחרת מתי היא רגועה ומתי לצאת מהחדר ולדבר) אנחנו מדברות (בעיקר היא מדברת ואני מקשיבה) ומסבירה לה שמותר לכעוס אבל בכדי שאנחנו נבין אותה מומלץ לדבר.
    האם יש לך הצעה אחרת להתמודדות במקרה של תוקפנות כלפי אחרים?
    למה הכוונה לתת ביטוי לתוקפנות?
    שוב תודה סוזי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תגובה - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום סוזי,
    אלה באמת דברים שקשה להסביר דרך הפורום. אני למשל לא יודעת לאיזו תוקפנות את מתייחסת ואיך היא באה לידי ביטוי. האם הילדה צורחת באופן בלתי נסבל? האם מרביצה? ברור שאין לאפשר תוקפנות פיזית, אבל אפשר למשל לתת חלופות -למשל כשנורא עצבניים להרביץ לכרית, מותר לרקוע ברגליים, מותר להראות לא מרוצים, מותר לבכות מותר במידה מסויימת גם להרים את הקול וכו'. גם לא ברור למה הכוונה תקופנות מילולית? תקופנות הי אלא דבררע, אלימות הי אדבר רע, ויש אנשים שמאוד אלימים ונראים מאוד שקטים ומנומסים. כל שלא כל כך מוחשי עבורי מהי תוקפנות עבורכם, והאם אתם מגזימים או לא בריסון שלה, והאם אתם מסוגלים גם להיות אמפתיים לגבי הדבר שעליו היא כועסת שהדיון ביניכם נתקע רק על הדרך שבו היא מבטאת את הדברים ואין התייחסות למה שהיא מרגישה והיא נשארת עם זה לבד והכעס שלה רק מתגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה - ילדה בת 5.5
    מריו
    27/02/2011

    שלום ,
    בתי בת ה6 מזה כמה חודשים מסרבת לאכול ארוחת ערב בבית.
    זה החל ללא סיבה מיוחדת ואז כשהיתה אוכלת או שומעת על אוכל בארוחת ערב היתה מקיאה,ניסיתי להתעלם מכך בעקבות עצות שניתנו לי אך המצב לא השתפר.

    במקום זאת היא אוכלת ביסקויט בקושי.
    יש לציין כי לאחרונה היא גם מסרבת לאכול ארוחת בוקר.

    בגן ובצהרון היא אוכלת רגיל לפי דיווחים

    ניסיתי גם להכריח אותה , אך ללא הועיל

    באיזה גישה עוד ניתן לנקוט : עונשים ?
    עושה רושם שאם לא מדברים על הנושא זה גם לא עוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה - ילדה בת 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה - ילדה בת 5.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום מריו,
    בשום פנים ואופן לא עונשים. אם היא אוכלת בגן ובצהרון כרגיל, יש מצב שהיא מקבלת כל מה שהיא צריכה, תבדקו את זה עם הרופא אבל ייתכן שאין סיבה בריאותית אמיתית להתעקש איתה. לדעתי כדאי פשוט להתעלם מזה לתקופה. אם זה לא עובר, פנו למרפאת הפרעות אכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה

    מריו
    28/02/2011

    כמה זה חודשים כדאי לחכות בשביל לראות שינוי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום מריו,
    אם אין בעיה בריאותית אני חושבת שאפשר לחכות כחודש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות ריגשיות
    רוני
    27/02/2011

    לביתי בת שנתיים וחצי יש התפרצויות בכי כאשר הדברים אינם נעשים לרוחה. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במשפחתון בזמן "מעברים" (מריכוז לאוכל או לחצר), כאשר ילד נוגע למישהו אחר בתיק וזה לא מוצא חן בעינייה ועוד. סיטואציה נוספת שחוזרת על עצמה המון היא כאשר היא אוכלת דבר מה ואז מתעצבנת ובוכה (בצורה לא רציונאלית אפילו לגילה) על כל שהאוכל "שבור" (כלומר אכול...). הגננת וגם הגננת הקודמת שלה, שתיהן טענו שנראה כי היא סובל מבעיות רגשיות... מה אני אמורה לעשות? מה מבטאות תגובותיה לסיטואציות השונות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות ריגשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות ריגשיות - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום רוני,
    ההתנהגות של בתך מבטאת חרדה, האוכל נראה לה מפורק וגם היא מפחדת "להתפרק" בזמן המעברים כי זה הזמן הכי פחות מוחזק ובטוח במהלך היום. אני מציעה לך לפנות להדרכת הורים כדי ללמוד איך לסייע לביתך להרגיש מוחזקת יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביעותי לילה
    מירב
    27/02/2011

    בני בן ה- 6 סובל לאחרונה מביעותי לילה משמע- קם מהמיטה עם עיניים פקוחות אך עדיין ישן , רץ בתוך הבית ומדבר מתוך שינה, על מה שחולם.נאמר לי ע"י הרופא שתופעה זו שכיחה.
    בנוסף - לאחרונה הוא מתחצף, לא מכבד אותנו, מציק לאחיו וטוען שהוא שונא את הילד הקטן בבית...
    אני אובדת עצות, שאנו מגיעים מהעבודה במקום להנות ממנו אנו כועסים על התנהגותו והוא לא מאפשר לנו להנות ממנו.
    מה עושים?? בתודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביעותי לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביעותי לילה - תגובה

    סמדר ריינר
    28/02/2011

    שלום מירב,
    מותר לבן שלך לשנוא את אחיו הקטן. הוא גם אוהב אותו, שלא תטעי, אבל גם לפעמים שונא, כמו כל האחים. חשוב לתת לגיטמציה בבית גם לרגשות שליליים, ולא לצפות כל הזמן שיהילד יהיה ילד טוב ויחשוב ויעשה רק דברים טובים. אם תתנו הכרה לכך שזה קשה שיש אח, ומעורר קנאה, וגם לו בא לפעמים להיות קטן ולקבל פינוק ותאפשרו את זה, ייתכן וחלק מרמת התוקפנות תרד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני לא רוצה ללכת לחברים
    רלי
    27/02/2011

    בני בין 6 , יש לו חבר טוב בגן. בשנה שעברה הם היו כל הזמן יחד , השנה הייתה פתיחות של שניהם לגבי חברים חדשים. בני הוזמן והזמין חברים.
    יום אחד חברו הטוב היה כאן , השכן ביקש להצטרף הוא גם באותו הגן.
    בתחילה היה נחמד אחר כך בני הפך להיות מאוד לחוץ ורצה שהם ילכו הבייתה . בדיעבד הוא אמר לי שהם שיחקו יחד ורצו לשחק דברים שהוא לא רוצה .
    מאז אותו היום הוא מסרב להזמין המון חברים הביתה וגם ללכת לחברים ( הוא מוזמן אך אינו רוצה למעט החבר הטוב ). עשיתי לו בבית מסיבת פיג'מות והזמנתי 9 חברים , הוא מאוד נהנה אך זה לא שיחרר אותו . אם יש פעילות של בית מארח הוא מסרב ללכת ומתעקש שאשאר אתו ( מה שלא היה בעבר).
    אני יכולה לסכם שהוא מאוד לחוץ מהנושא , שאלתי אותו אם קרה משהו וכד' לטענתו לא קרה דבר.
    מה לעשות ? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני לא רוצה ללכת לחברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני לא רוצה ללכת לחברים - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום רלי,
    לפעמים קשה לילדים וגם מבוגרים להיות בשלישייה או בחבורה שהי אמעבר לשניים כי מישהו יכול למצוא את עצמו בחוץ. להיות עם כמה ילדים יחד זו מיומנות יותר מורכבת מלהיות עם ילד אחד. אני חושבת שכדאי לתקופה לחזור ולהזמין רק ילד אחד, לא חייבים להכריח אותו לבלות עם חבורות, ואחר כך כשהוא יצבור חזרה ביטחון ויירגע לנסות שוב עם עוד ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוויג'ל
    גימל
    27/02/2011

    שלום
    אחי בן 19 אובחן כבעל תסמונת קליין לוין
    הוחל טיפול בפרוויג'ל,לאחר שבועיים הוא קיבל התקף קשה כבר 7 ימים במיטה לא עושה כלום,בקושי אוכל,לא מתקלח,לא מתקשר עם המשפחה (זה לצערי גם בלי התקפים),
    לעניות דעתי זהו התקף חמור יותר מהתקפים קודמים.
    האם יש קשר לתרופה?האם יכול להיות שבהתחלה התרופה גורמת להתקפים חמורים יותר עד שמתרגלים אליה?
    אשמח לשמוע תגובות
    המצב שלנו ממש לא פשוט...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרוויג'ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוויג'ל - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום לך,
    זו שאלה רפואית שכדאי להפנות לרופאים בפורום מתאים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכדה בת 11
    אבנר
    27/02/2011

    שלום

    אצלי המצב מאוד מודה אך זה התחיל כחדשיים לפני גיל 11
    כיצד להגיב ? או לא ?
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נכדה בת 11

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכדה בת 11 - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום אבנר,
    דומה למי? למה? אני מבינה שאתה מתייחס אחת השאלות שהיו לפניך אך אנחנו לא יכולות לנחש בצורה כזו. אנא שאל את שאלתך בפירוט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר ביטחון
    ויקי
    27/02/2011

    הבן שלי בן 4 הוא ילד סנדויץ מעליו יש אחות ומתחתיו אח. הוא מאוד אנרגטי ופעיל. בגן הוא מקשיב, מציית ו- ומרגיש לי שבבית הוא מוציא את כל האנרגיות שלו - משתולל, צועק מרביץ לפעמים גם בדברים טובים כגון לשחק ולסדר נעשה הכל במרץ אך בגן הוא מאוד שקט, מקשיב ומתבייש להשמיע את קולו וכשמשמיע הוא עושה זאת ממש בשקט ולא רק בגן מכל אדם אחר שהוא לא אני או בעלי(אפילו סבא וסבתא קרובים מאוד). הוא די נגרר אחרי ילדים ומתבכיין כמעט על כל דבר. אני רוצה למצוא דרך שנוכל אני ובעלי לדבוק בה על מנת שהילד ישתחרר קצת בנוכחות אחרים ויהיה יותר בטוח בעצמו ולא נגרר ומתבכיין. אנא עזרו לי זקוקה לייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חסר ביטחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר ביטחון - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום ויקי,
    לילד סנדוויץ' כדאי לעזור למצוא את מקומו בבית לא רק על ידי השתוללות. למש להקדיש לו זמן איכות בלעדי עם כל אחד מההורים (אפשר גם לעושת את זה עם האחים שלו) ומצוא דברים שבהם הוא טוב או מוכשר ולטפח אותם, לחזק אותו על דברים טובים שהוא עושה ולתת לו התייחסות יזומה על ידכם ולא רק כשהוא משתולל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד ילדותי מאוד
    אמא
    27/02/2011

    בני בגן חובה (בן 5.5) ילד מאוד חכם, כבר קורא וכותב, הגננת אומרת שיש לו ידע נרחב וגם אני מרגישה שהוא מאוד חכם, ביחס לילדים אחרים. הבעיה - הוא מאוד ילדותי - כשהוא לא מקבל משהו הוא בוכה ומשמיע קולות, למרות שהוא יודע (ואני תמיד מזכירה לו ) שבבכי לא מקבלים שם דבר רק אז הוא מפסיק ומבקש יפה. אם החברים שלו לא עושים משהו שהוא מבקש הוא אומר להם - "תלכו מהבית שלי" הוא פשוט מגרש אותם, אח"כ הוא עצוב שנשאר לבד, הוא הולך אליהם והם כמובן לא רוצים לשחק איתו.(עד למחרת) אני מסבירה לו שלא ככה מדברים עם החברים אך הוא לא רוצה לשמוע למה שאני אומרת ומשמיע קולות. כל דבר שאני מבקשת לדוגמא - בוא להתקלח - תוריד את הבגדים - הוא מתבכיין. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד ילדותי מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד ילדותי - המשך

    אמא
    27/02/2011

    שכחתי לציין שהוא ילד יחיד (ואני כיום בהריון)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד נכון להגיב?
    ש.
    27/02/2011

    שלום, ביתי נעם הבכורה בת 6, אחות לאורי בת שנתיים ושמונה חודשים ולניצן בן חודשיים. שאלתי נוגעת למספר מצבים בהם אינני יודעת כיצד נכון להגיב. 1. כיצד יש ללמד אותה בנושא של חשיפה גופנית- שגופה הוא פרטי ועליו להישאר מכוסה ולא לחשוף אותו?. אציין שאנו דתיים וקיים אצלינו מושג של צניעות אך חשוב לי שתהיה לה מודעות שאינה קשורה למושג זה. אני נתקלת במצבים בהם היא חושפת את גופה לחברותיה- מרימה את חולצתה ויכולה לומר "הנה הציצים שלי", היא גם מתעסקת עם הציצים שלה- היא מבקשת שלא אכנס לחדר ומשחקת באטבי כביסה- היא שמה אותם בציצים שלה. היא מבקשת שלא אכנס כי כשעשתה זאת ביקשתי ממנה לא לעשות את זה, היא יודעת שאני לא מרשה לה- ההסבר שלי היה שזה עלול להזיק לה. היתה פעם גם סיטואציה מאוד לא נעימה בה במפגש משפחתי כדי למשוך תשומת לב- הרימה את החצאית והראתה את הטוסיק ועשתה זאת מספר פעמים (היתה בת חמש וחצי). אינני יודעת אם לכעוס, אם להעניש, אם להסביר... זה מביא אותי לנושא השני בו כאשר אנו בחברת אנשים היא מושכת תשומת לב על ידי "שטויות" שהיא עושה שגורמות לנו למבוכה רבה, כדוגמא שציינתי או על ידי קולות מוזרים, צעקות,מנסה להצחיק, משתוללת בלי הכרה- סתם קופצת, צוחקת בקול רם, שרה ומתנהגת בצורה לא נעימה לסביבה- לא לנו ולא לאנשים מסביב. בדרך כלל, אני כועסת ומנסה להציב לה גבול על ידי אזהרה שאאלץ להרחיק אותה לחדרה אם לא תירגע כי לא נעים לנו איתה- אך בדרך כלל זה לא עוזר ואף מגביר את ההתנהגות שלה.היא פשוט לא יודעת לעצור את עצמה כשהיא מתחילה בהתנהגות "לא יפה". גם כלפי חברותיה או אחותה- אם היא מתחילה להציק להן, להרביץ, וכו' לא ניתן לעצור אותה- לרוב אני " מאיימת" ובד"כ לא מוצאת את הסנקציה שעליי להפעיל- לא מוצא חן בעיניי שאני מוצאת את עצמי מאיימת בעונשים, וגם אז- אני לא מוצאת את העונש- אני גם לא בדיוק מאמינה בעונשים..אך לא מצליחה בפועל להציב את הגבול ולעצור את ההתנהגויות שלה.
    נושא שלישי הוא כיצד נכון להגיב בסיטואציה עם חברות- למשל כשחברה צועקת עליה ומתנהגת אליה לא יפה והיא באה לספר לי- האם נכון להתערב ולהגיב לחברה או לתת לה להתמודד עם החברה לבד. אינני מוצאת את המילים הנכונות. בפעם האחרונה אמרתי לנעם "אל תתייחסי אליה. היא מתנהגת לא יפה"- אך הרגשתי שהתגובה שלי לא נכונה ולא מתאימה. לא עשיתי בזה דבר- נעם נאלצה להתמודד איתה לבד ולא הרגישה תמיכה מצידי ובנוסף, לא נתתי לה כלים מתאימים להתמודד... אשמח לעצה ועזרה בנידון. סליחה על האריכות, בתודה רבה מראש, שמרית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיצד נכון להגיב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד נכון להגיב? - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום שימרית,
    העניין שאת מתארת הוא לדעתי כבר לא בקטגוריה של איך להגיב אלא איך לטפל. ההתנהגות של ביתך היא חריגה ולא ניתנת להסבר על ידי חוסר גבולות בלבד, ולא נראה לי שהסבר לילדה הולך לשנות את זה. יש כאן משהו הרבה יותר בסיסי ועמוק.
    מפליא אותי שגם את לא מוטרדת ולא שואלת את עצמך מהיכן הרעיונות האלה של אטבים על הפיטמות וחשיפת הישבן אצל ילדה בת 4? יש כאן בעיה הרבה יותר חמורה וכדאי לבדוק אותה לעומק. אני ממליצה לך לפנות בדחיפות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להגיב

    ש.
    27/02/2011

    סמדר שלום, תגובתך מאוד מדאיגה אותי. חשיפת הישבן היתה בגיל 5.5 לא 4, והיא רק הרימה את החצאית מעל הישבן ולא מעבר לכך, לא ברור לי מהיכן את חושבת שהיא מקבלת את הרעיונות האילו- אציין שאין לנו בבית- לא טלויזיה ובמחשב היא משחקת לעיתים רחוקות תחת פיקוח ויש לנו במחשב אינטרנט מוגבל בתוכן. בוודאי שאני מוטרדת מההתנהגות של ביתי ולכן העלתי את השאלה שלי, אך לא חשבתי כלל על כיוונים קיצוניים כפי שזה נשמע מדברייך. למי את ממליצה שאפנה?. אודה לתגובתך בדחיפות. תודה שמרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להגיב - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום שימרית,
    אכן ההתנהגות של ביתך נשמעת לי מדאיגה. אני מצטערת אם אני מלחיצה, אבל אני חושבת שעדיף להילחץ עכשיו ולבדוק את הדברים מאשר להכות על חטא מאוחר יותר. זו לא התנהגות רגילה של ילדה שובבה בעיני, ייתכן שזו התנהגות שמשדרת מצוקה, ואני ממליצה לך לפנות איתה לפסיכולוג או פסיכותרפסיט שעובד עם ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום