מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרידה מתינוק בן 10חודשיםיפית27/02/2011
שלום רב
אני אם לתינוק בן 9 חודשים. כחלק מלימודיי הדוקטורט אני צריכה לצאת לכנס בחול לשבוע ימים כשהוא יהיה בן 10 חודשים וחצי. איתמר נמצא איתי בבית עד היום ובימים הקרובים אנחנו מתכננים להכניס אותו למסגרת עד השעה 13. התכנון הוא שאביו ואימי יישמרו עליי בהעדרי.
כמובן שאני אמביוולנטית נורא לגבי הנסיעה גם בשל השלב בו הוא נמא בו אני חשה יותר "חרדת זרים" מצידו ודואגת כיצד נסיעה זו תשפיע עליו במהלך העדרותי ולאחריה. הדברים שמעודדים אותי הנם שאיתמר הוא תינוק עם טמפרמנט מאוד נח, הוא קשור לאביו מאחר ואביו מעורב מאוד בגידולו ויצא כבר לו ולאימי לשמור עליו למספר ימים כשהיה בן 4 חודשים ושום אסון לא קרה.
הדברים שמטרדים אותו הנם כאמור שהוא כבר יותר גדול ומבין שאני לא נמצאת בצורה יותר ברורה לו ולסביבה ושהוא עדיין תינוק יונק (אני מצמצמת את ההנקות כדי שיהיה קל יותר לי ולו), מה שיכול להקשות עליו עוד יותר-על אף שאין לו בעיה עם תוספים.
אשמח לשמוע דעה מקצועית באשר לסוגייה הזו. מה ידוע על פרידה לשבוע בגיל כזה? כיצד להקל עליו בהעדרי? וכל דבר נוסף שיעזור, יעודד.
תודה
יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרידה מתינוק בן 10חודשים - תגובה
נעמה סבג שמש08/03/2011יפית,
ראשית- אל תכניסי אותו כרגע למסגרת.
רצוי מאד לא לערוך מס' שינויים בו זמנית. פרידה למסגרת ו אז "העלמות" זה יכול להיות יותר מידי.
במקביל, ההנקה יכולה להקשות ולכן כדאי להמעיט בה כבר עכשיו, אם ממילא בגן ינוק מעט בהמשך.
עדיף שבהעדרך, גם כשסבתא תהיה איתו, שהוא יהיה בביתו, במיטתו, בסביבתו הטבעית, בעיקר בלילה ובשעות אחה"צ בהם עייפים יותר.
לא אידיאלי לנסוע בשלב זה, אך תמזערי נזקים כמה שניתן.
את מוזמנת לקרוא על כך כתבה ומאמר באתר שלי.
בברכה,
נעמה סבג שמש, רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לסמדר
כנרת27/02/2011כעיקרון אני מאוד מאושרת מזה שאנחנו לפני פרידה כי רציתי את זה אני מראה לילד רק שמחה והמון אכפתיות כולל יציאות לבחוץ קניוינים וכו אף פעם אני לא מראה לא התנהגות שלילית בכול מקרה ממה שאני מבינה אין שום צורך לדאוג באופן מיוחד או לקחת אותו לבדיקה או משהו כזה...?וזאת תקופה שתעבור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לסמדר - תגובה
סמדר ריינר27/02/2011שלום כנרת,
לא,, אני לא בטוחה שזו תקופה שתעבור. אני חושבת שהילד במצוקה עקב הפרידה. גם אם את לא מראה לו רגשות שליליים הוא מבין שמשהו קרה, ודווקא ההכחשה שלך וההתנהגות כאילו הכל בסדר, יכול להיות שהיא גם קשורה להתנהגות הבעייתית שלו, כי הוא כאילו מרגיש שקרה משהו אבל לא מצליח להבין מה כי הכל כאילו נורא בסדר. יותר ויותר נראה לי שכדאי שתפני לקבל ייעוץ מסודר לגבי העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ לילד בן שנתיים ו8 חודשיםכנרת26/02/2011
היי... רציתי להיתיעץ לגבי הבן שלי שהוא ילד חכם מאוד ומבריק ובעל יכולות הרבה מעבר לגילו הוא נימצא בגן פרטי ובשבועיים האחרונים הוא פשוט מורד זה מתבטא בזה שאם לא מביאים לו משהו הוא צורח נושך,נישכב על הריצפה וכועס ובוכה הוא לא מסכים שיקלחו אותו שילבישו אותו וכו הוא כועס ומתעצבן מכול פעולה גם בגן הוא ניכנס בבוקר ומתחיל להרביץ לילדים או נושך ודוחף וגם הגננת אמרה לי שהיא שמה לב שקשה לו עם הילדים ושהוא לא תמיד יודע איך לשחק איתם והרבה פעמים הוא לא אוהב לשתף אותם ומעדיף לדחוף ולהרחיק אותם...בתקופה האחרונה הוא חווה הרבה וויכוחים בבית מהצד שלי ושל בעלי וגם שמע הרבה צעקות ומראות לא מלהיבים..וכרגע אנחנו נימצאים לקראת גירושים והוא איתי אצל ההורים שלי אבבל רואה את אביו כימעט כול יום . אני מפחדת שזה מה שגרם לו לשינוי הזה... רציתי לדעת האם זה ניגרם כתוצאה מהבית או שזה תקופה שחולפת אצל בנים בגיל הזה? ואיך אפשר להיתגבר על זה או לפחות ללמד אותו לא להיתנהג כך בגן ובבית וכו...כי מה שניסיתי עד היום לא הולך.
חשוב לי לציין שהוא אף פעם לא היה כך... אני ישמח לתשובה מהירה...תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ לילד בן שנתיים ו8 חודשים - תגובה
סמדר ריינר27/02/2011שלום כנרת,
המצב שאת מתארת הוא כנראה קצת יותר חריג ממה שאופייני לגיל הזה, עובדה שגם הגננת שמה לב והיא מכירה ילדים בגיל הזה.
כרגע המשפחה במשבר, ובודאי שזה משפיע על הילד. עברו עיו הרבה דברים, הוא עבר מהבית שלו, מהפינה שלו, מהביטחון והקביעות, כל החיים שלו התשנו, גם את לא במיטבך סביר להניח וגם לא אביו, הוא לא מבין את השינוי שנעשה וייתכן שהוא מאבד את היכולת להיבן ולצפות את העולם כרגע.
חשוב להסביר לו באופן שהוא יכול להבי -מה קורה. אולי אפשר להסביר לו שאבא ואמא לא מסתדרים כרגע, אבל ממשיכיםפ לאהוב אותו אותו הדבר. כרגע עברתם לגור אצל סבתא וסבא, ואבא ימשיך לראות אותו (חשוב להגיד את זה גם אם זה בלאו הכי מה שקורה כדי שיבין שזה חלק ממסגרת ותכנון ויכול לבנות על זה). אם ניתן לייצר לו פינה משלו אצל סבא וסבתא, עם קביעות וביטחון, מיטה משלו, עם המשחקים שלו וסדר יום קבוע ככל הניתן. חושב גם לתת מילים למה שהוא מרגיש, לדבר איתו על כך שמוזר לו, שהוא לא מבין מה קורה, שאולי הוא חושש והוא בטח כועס על זה שהכל השתנה לו בלי לשאול אותו, והוא צודק.
חושב גם לידע את הגננת לגבי הפרידה כדי שתוכל לשריין סבלנות והבנה למצב של הילד.
וחשוב שתבינו שמהלך כזה לא יכול להיות שלא ישפיע על ההתנהגות של הילד, ותהיו גם אתם סבלנים ומבינים לכך שקשה לו שזה ייקח זמן עד שהוא יחזור לעצמו, וגם אתם.
יחד עם זאת חשוב להקפיד על הצבת גבולות ולא להיגרר לפינוק ולפיצוי יתר מרוב ריגשי אשמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר תגובה לייעוץ לבן שנתיים ו8 חוד
כנרת27/02/2011סמדר קודם כול תודה רבה עזרת לי מאוד... רק חשוב לי לציין שאני ובעלי גרים אצל הורי מזה 5 שניה ועילאי נולד וגדל עם הורי ויש לו יחס מיוחד מצד אימי וכולם יש לו חדר משלו מיטה ומשחקים ופינה חמה בבית שעברנו אליו גרנו שבועיים יחד ושוב חזרנו לפה ואז שוב אחרי תקופה חזרנו שוב לבית ועוד הפעם חזרה להורי את הפינה פה הוא מכיר הכי טוב..וגם אביו עובד שני עבודות והוא לא מרבה לראות אותו אז זה לא עקרוני המרחק בינינו השאלה אם לאור כול זה ההיתנהגות שלו חריגה שדרושה טיפול או בדיקה או תקופה שתחלוף?.ואיך בכול זאת אפשר לעבור אותה?..תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר תגובה לייעוץ לבן שנתיים ו8 חוד - תגובה
סמדר ריינר27/02/2011שלום כנרת,
את מתארת מעברים רבים של הילד ושלכם, וכן עדיין היד משופע מאוד גם מהמעברים וגם ממכם. הילד חי איתך ומצבך בודאי משפיע עליו, לכן, אם את שואלת איך בכל זאת לעבור את התקופה הזו, אני הייתי ממליצה לך על תמיכה פסיכולוגית עבורך, זה גם ישפיע עליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת של הבן זוגalina26/02/2011
אני נימצאת בפרק ב עם בן זוג עברתי לגור איתו לפני כמה חודשים אנחנו ביחד כבר שש שנים עברנו לגור ביחד אחרי שכל הילדים עזבו את הבית גם שלי וגם שלו הבעיה שלי עם בתו בת 24 שעברה לגור רחוק מהבית לצורך לימודים אך באה סופי שבוע וכשהיא באה אני מרגישה אי נוחות איתה היא מרגישה שזה ביתה ועושה כרצונה לוקחת דברים שהם לא שלה ושתמשת בחפצים של הבת שלי בלי לשאול אותי מביאה חברים לארוחות בלי להודיע לי ובשיחה עם בן זוגי הוא מגבה אותה ואומר שהיא צריכה להרגיש בבית אני מרגישה שבסופי שבוע אני כול הזמן מארחת מבשלת ומנקה אחריה אני חוששת להכנס למריבות מצד אחד ומצד שני כשמתקרב סוף שבוע שהיא צריכה להגיע אני ניכנסת ללחץ איך אפשר להתמודד עם זה בלי עימותים אני מרגישה שכול הערה שלי היא הולכת להתלונן לאביה מהוא מגבה אותה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבת של הבן זוג - תגובה
ליאת גרוס26/02/2011אכו בעיה.
לדעתי זו זכותו של בן זוגך לארח את ביתו ולא נכון למנוע זאת.
זו גם טעות להעיר לה באופן ישיר על דברים, בעיקר כאשר היא הולכת להתלונן לאביה.
מצד שני, את גם לא צריכה לשלם מחיר כה גבוה. פתרון חלקי יכול להתקבל מכך שתדברי איתו. תסבירי לו מה מפריע לך ברמה המעשית ובקשי ממנו להעיר לה על דברים מסויימים.( למשל על לקיחת דברים שאינם שלה) במקביל בקשי ממנו לעשות יותר מאמץ לנקות אחריה.
מאחלת לך שהילדה תסיים לימודים מהר ותעבור לבית משלה. ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה היפוכונדררועי26/02/2011
שלום,
אני עוזי בן 18 והייתה תקופה לפני שנתיים שהיו נרדמות לי הידיים תוך כדי שינה פנינו לרופא משפחה ומאז הייתי אצל המון רפואים ועשינו מלא בדיקות וקראתי דברים באינטרנט וראיתי שזה יכול להיות תסימנים לדברים מפחידים,הייתה תקופה שהייתי ממש לחוץ ובחרדה אבל התקופה הזאת כבר פחות או יותר מאחורי אבל אני מרגיש שאני נהייתי היפוכונדר כל דבר שקורה אני חושב שזה תסמין למשהו ולפעמים אני חושב על זה הרבה ואני לחוץ וזה מבאס אותי כזה, זה לא קורה הרבה אבל רציתי לדעת מה לעשות במצב כזה ?וכיצד לשפר את זה?ולהיות פחות פחדן כמו כל בן אדם רגיל.
תודה רבה לעוזרים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה היפוכונדר - תגובה
ליאת גרוס26/02/2011שלום עוזי
חרדות בכלל וחרדות סביב עניינים בריאותיים בפרט זו תופעה הרבה יותר שכיחה ממה שנדמה. אז קודם כל תדע שיש עוד רבים...וטובים.
לחצים וחרדות אכן פוגעים באיכות החיים ולעיתים אף במצב הבריאותי.
יש דברים שניתן לעשות. לא מוכרחים לחיות ככה!!!!
הפתרון הטוב ביותר הוא שילוב של טיפול תרופתי בחרדות במקביל לטיפול פסיכולוגי. כאשר הטיפול הפסיכולוגי עוזר ניתן להפחית בהדרגה גם הטיפול התרופתי עד להפסקתו המלאה.
לא להיבהל , לא מהרעיון התרופתי ולא הפסיכולוגי. באמת שלא.
אם אתה ממש מתנגד נסה את אחד הדברים. יותר טוב מכלום.
הכי גרוע זה לא לעשות כלום וכך בסופו של דבר אתה באמת עלול לפגוע במצב הבריאותי...
זו יכול להיות רק משבר זמני אם תטפל עכשיו!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
עוזי27/02/2011אני מעדיף אולי שתביאי לי עצה ואם זה לא יעזור אני ינסה טיפול פסיכולוגי או תרופתי זה האופציה האחרונה שהייתי רוצה. תודה בכל מקרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ריקנותרועי26/02/2011
שלום,
אני רועי בן 17 וחצי ולפני שנה אני רציתי לחקור את "האמת" איך נוצרנו על ידי אלוהים או על ידי תהליך טבעי של אבולוציה וכו',מה שגרם לי לחקור הוא שבאתי מבית מסורתי ואני שומר שבת ורציתי לגיטימציה להפסיק לשמור או להתחזק, יש לי בני דודים שחזרו בתשובה וכיום הם חרדים וכשהם באים לביקור הם נותנים לי מוטיבציה להיות כמוהם,ואני רואה שהם אנשים מאושרים והם אמרו משהו שמטריד אותי הם אמרו שכשהיו חילונים הם הרגישו ריקנות והתורה ממלאת אותם ולאדם חילוני הוא פשוט חי בשביל למות. הייתה תקופה שהאמנתי באלוהים וזה מילא בי הרבה דברים כמו משמעות,ביטחון ושמחה, רציתי לחזור בתשובה אך היתה תקופה שהיו לי ספקות ולא יכלתי לאפשר את זה לעצמי כי הרגשתי מזויף,ועכשיו שאני לא מאמין,אני מרגיש כמו ריקנות כאילו החילוניים חיים בשביל למות, נכון שאנחנו נהינים והכל אבל אין ממש משמעות לחיים כמו שמצאתי בחיי הדת ששם אתה עמל בעולם הזה וכאשר תמות תקבל נצח ופה אתה עמל וגם ככה תמות לכלום.
חשוב לי לציין שאני לא בדיכאון או משהו חמור פשוט אני נזכר בזה כשמגיע סוף השבוע ואני מתבאס שאני שומר שבת ובאותה הזדמנות אני רוצה להפסיק לשמור שבת והייתי רוצה טיפ איך להגיד את זה לאבא שלי על מנת שלא לעצבן אותו או לאכזב אותו?
ומה אתם אומרים על הריקנות או חוסר המשמעות שתוקפים אותי כשאני נזכר בזה (הריקנות היא לא במצב גבוה אחרי שאני נזכר אני ממשיך את החיים כרגיל ולא מדוכדך מדי אבל הייתי רוצה לתקן את החשיבה הזאת כדי להיות יותר מאושר ושלם)?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה ריקנות - תגובה
ליאת גרוס26/02/2011שלום רועי
אכן שאלה ברומו של עולם...
בגיל 17.5 רבים מתלבטים בשאלות מעין אלו. אני זוכרת התלבטויות דומות שניהלתי עם עצמי בגיל זה, בעיקר בתקופות בהן המציאות החיצונית לא הייתה מספיק מלאה ומספקת. פילוסופים רבים התעסקו בשאלת מהות הקיום. יש הרבה דיעות אבל בעצם אין תשובה. לדעתי האישית , אכן הדת נותנת פתרון לשאלה אך זוהי רק עוד נקודת מבט.אולי נכונה ואולי לא.
העניין הוא שבלי קשר לתשובה, החיים ממשיכים להתקדם וכולנו בסוף נמות. לחיות בלי תשובה וידיעה ברורה זה קשה אבל אפשרי. לחיות בלי משמעות זו כבר בעיה.
בדר"כ עם הגיל כל אחד מוצא לו את המשמעות שלו. לדעתי המשמעות היא הגשמה עצמית הן במובן המאישי קצועי והן במובן המשפחתי- בין אישי. הנאה מהחיים זה לא מספיק אך הנאה לצד עשייה לצד נתינה לצד למידה לצד התפתחות זה הפתרון שאני מצאתי. ואני באמת מאושרת.
הגיל עושה את שלו. עוד 3-4 שנים מקסימום דברים יראו לך אחרת לגמרי. אני מציעה לא לקבל החלטות גורליות עד אז.
מקווה שנגעתי
הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבמחשבה שנייה
עוזי27/02/2011כשאני חושב על זה שוב פעם ומעמיק יותר אניי מגלה דווקה שמשמעות היא לא הבעייה שלי,הבעיה שלי היא כשאני חושב על זה שבסוף נמות אז כאילו זה מוריד לי קצת את המורל את המוטיבציה בטיפה,אבל אני כבר מרגיש שאחרי שקראתי את מה שכתבת אני קצת יותר ממוקד בבעיה,תודה רבה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבולות אצל ילדיםענת נוף26/02/2011
שלום רב,
הייתי מבקשת לדעת איזה תחום של פסיכולוגיה קשורה להצבת גבולות אצל ילדים.
הילד שלי בן 9 לומד בכיתה ג'- אין לו בעיות בלימודים, אך יש לו בעיות התנהגיותיות.
בשיחה עם מספר מורות שמלמדות אותו, האווירה הכללית היא שהוא בודק גבולות.
אם המורה בכיתה מספיק אסרטיבית והוא יודע שהוא לא יכול להתחכם ולהפריע אז הוא מתניהג למופת (אפילו שהשיעור הור שיעור מתמטיקה בשעה האחרונה של היום), לעומת זאת אם המורה לא מספיק קשוחה ואסרטיבית הוא מרשה לעצמו להתנהג איך שהוא רוצה , לא מקשיב ומפריע לה לנהל את השיעור.
מאיפה אני מתחילה לבדוק לאן ללכת איתו ולגלות את הבעיה האמיתית?
אודה לתשובכם.
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבולות אצל ילדים - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום ענת,
את צריכה לפנות לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים ונותן גם הדרכת הורים. התחום הרלוונטי לגבייך הוא בעיקר הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה,
ענת נוף26/02/2011תודה רבה,
האם יש מישהו שאת
ממליצה מאזור השרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום ענת,
אני לא מכירה מישהו ספציפי מאיזור השרון, את יכולה לפנות למחלקת הרווחה ברמת השרון יש להם שירות בתשלום שפתוח לקהל גם שלא גר ברמת השרון ושייך לתחנה לייעוץ זוגי ומשפחתי, וכן לשירות הפסיכולוגי המשלים בעיריית רעננה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינת לילה עם אמאנירית25/02/2011
אני אם חד הורית לילד מקסים בן 4 , לפני מספר חודשים החל עם הפחדים של המחשפות והסיוטים למנהם , אני מאמינה שזה שכיח לגיל לא התרגשתי הרגעתי אותו הסברתי לו שרק באגדות ובסיפורים קיימות המחשפות , הסיוט עבר לו הוא ישן איתי מספר לילות פעם העברתי אותו חזרה למיטתו ובהמשך לא יכולתי להעביר אותו למיטתו , האמת שיש לי מיטה זוגית גדולה לי לא איכפת שהוא ישן איתי להפך נח לי , רק שלא יהפך להרגל , הסברתי לו שיחזור לישון במיטה שלו ונחזור לספר סיפורים לפני השינה , הוא לא מוכן אני מאמינה שכיף לישון עם אמא , רק שלא יהפוך להרגל .
מודה על תשובתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינת לילה עם אמא - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום טלי,
לא ברור מה את שואלת? איך זה לא יהפוך להרגל? האם זה בסדר שהו אישן עם אמא?
בכל זאת אני אגיד לך מה אני חושבת, כדאי מאוד שלא תאפשרי שינה משותפת איתך. חשוב שתהיי תקיפה וברורה בעניין הזה ותעמדי על כך.
שינה משותפת עם הורה במיוחד עם הורה מהמין הנגדי כאשר דמות האב לא נוכחת עלולה לגרום לסיבוכים רבים בהמשך, גם חזרה של הפחדים וגם קושי לקבל גבולות, תוקפנות ובעיות התנהגות.
שינה של בן שמיטת אימו מצטרפת בצורה לא טובה לשלב האדיפלי שבו הוא נמצא והוא לומד להאמין, שהוא בעצם בן הזוג שלך, והוא חלק מיחידת ההורים בבית, והוא לומד לחשוב על עצמו בתור הגבר בבית. באופן הזה יקשה עליו מאוד לקבל ממך גבולות בצורה תקינה. לכן אני ממליצה לך לעצור את התהליך הזה ולחזור לסדרי שינה רגילים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ענית לי על השאלה
נירית26/02/2011אפעל בנדון...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה, שמחתי לעזור.
סמדר ריינר26/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגןאירה25/02/2011
שלום.בני ילד יחיד במשפחה בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגן ,נמצא בבית עם מטפלת,הוא יליד ינואר ואי לכך יכנס לגן טרום טרום חובה בגיל 3 ושמונה חודשים.הוא ילד אינטלגנטי,חמוד ,אך חסר ביטחון לחלוטין.הוא לא מוכן להתקרב למגלשה במידה ונמצאים בה ילדים אחרים,הוא ממציא תירוצים כדי לא להתקרב למקומות בהם נמצאים אנשים וכאשר אני מתעקשת לקבל תשובה מדוע ,הוא עונה:
: "הם בטעות יכולים לדחוף אותי".אני מנסה להסביר לו כי אין מה לחשוש,אך לא מצליחה.אני מנסה לעבוד איתו על שיטת הפרסים-במידה והוא מתקרב למשחקיה עם הילדים-מקבל מדבקות או פרס מסוג אחר.....גם הדבר הזה לא ממש מצליח.הוא מנסה להתחמק ומעדיף לא לקבל פרס מאשר להתקרב לילדים. הוא לא יודע להיות אסרטיבי עם הילדים אפילו יותר קטנים ממנו .....בקיצור,לדעתי הוא מחשב את עצמו כחלש ולא מעמין שיוכל להתמודד עם מצבים שונים.שאלתי היא-כיצד לגרום לילד להאמין בעצמו?האים להכריח אותו לשחק עם האחרים או לעזוב אותו לנפשו עד לכניסתו לגן?האים וכיצד ניתן לשפר את הדימוי העצמי שלו?בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגן - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום דריה,
הילד צבר חוסר ביטחון כיוון שעד היום היה לבד והוא מיומן בתקשורת עם ילדים. צריך למצוא דרך הדרגתית. למשל להזמין ילד אחד הבייתה לטרירטוריה מוגנת שהוא מכיר, ולתת לו לשחק עם ילד אחד כל פעם בבית, אחר כך לבדוק אם הוא מסוגל ללכת לבית של הילד האחר ולהיות עדיין עם ילד אחד בטריטוריה פחות מוגנת אבל שאת עדיין בסביבה, אחר כך שאת תעזבי ותחזרי, אחר כך לשחק בחוץ וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכ' סמדר ריינראוקסנה25/02/2011
שלום. אני מרגישה שמתחילה לפחד להגיד לילד "כן" או "אסור". המצב הוא ככה. לא היינו אומרים לילד הרבה "לא", כי אני יודעת שהברה "לא" מוריד ביטחון עצמי לילד. מה שקורה שהילד הרבה זמן איתי, אני מכילה, מלבישה, מקלחת ו... אותו. כשבעלי או סבא לוקחים אותו מהגן, הילד לו מבקש ידיים. כשאני לוקחת אותו "אימא, תרימי אותי". אם אני אומרת "לא", אני אימא לא טובה. כשאני חוזרת מעבודה, בעלי אומר "הילד היה אכי טוב שאפשר". אחרי בערך 20 דקות הילד מתחיל להתצבן עלי על כלום. (לצעוק, לזרוק משחקים ו...). על השאילות שלי "אם הוא רוצה לשתות או לאכול או.... הילד תמיד אומר "לא רוצה". אבל איך שאני נותנת לו אוכל, הילד חוזר לילד אלוף בין האלופים. (לפעמיים במקום אוכל זה יכול להיות לישון). אני לא יכולה להבין את הסיטואציה הזאות, שכל דבר הוא מנסה להסביר בצורה אגרסיבית. והוא כן יודע להגיד במילים שהוא רוצה זה או זה. וגם לא יכולה להבין, למה הילד מוכן לחקות עד שאני חוזרת מעבודה. איל לבדוק מה קורה פה? לעכשיו אני אימא לא טובה, כי הוא שומעה ממני הרבה "לא". אבל אם הוא רוצה לאכול, לשחק, ללכת בחוץ, לישון ו... הוא רוצה רק אימא. איך להבין מה קורה פה? הרבה דברים השתנו בבית, בגלל השינוי בהתנהגות שלו. אני כבר "מפחדת" להגיד מילה "לא" לילד. ויום אחד כשהילד ראה דמאות אצלי בעיניים, הוא פשוט הסתכל עליי. וקשר עין שלו במצב הזה היה אכי ערוך שאפשר. מה זה? סליחה ותודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום אוקסנה,
הילד מתנהג כך איתך כי הוא מרגיש את חוסר הביטחון שלך וכמה חשוב לך שהוא יעריך אותך.
אמא חייבת להגיד לא לפעמים. אז מה אם הוא אומר שאת אמא לא טובה?
ההברה "לא" לא מרודיה את הביטחון העצמי של הילד. אלא אם כן משתמשים רק בה או משתמשים בה יותר מדי. ילד חייב לשמוע לא לפעמים.
את חייבת להפסיק להתרגש כשהוא אומר שאת אמא לא טובה ולהמשיך בדרך שלך, את האמא היחידה שלו, והוא רק ילד ולא חייבים לקבל את האישור שלו כל הזמן שהוא מרוצה ממך כאמא. זה לא תפקידו לתת ציונים לתפקוד האימהי שלך.
את אמא מספיק טובה, זה לא משנה מה הוא אומר ולא הוא קובע את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוק חברתימיכל25/02/2011
לביתי בת ה10 אין חברים . זה מאוד קשה לי . בימי הולדת שאני עושה לה אני צריכה לבקש מבנות שיגיעו . אני משקיעה כל כך הרבה רק שיהיה מיוחד ושיגיעו. ובסוף מגיעות מספר מצומצם של בנות ויום ההולדת נגמר מהר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוק חברתי - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום מיכל,
לא ציינת שום פרטים לגבי הילדה ולגבי המשפחה. כך שקשה מאוד להבין מאין נובע הקושי החברתי של בתך. האם מחוסר ביטחון? האם משתלטנות שלה? האם מהקשר ביניכן שמגונן מאוד ולא מאפשר לילדה להתמודד, כמו שאת מנסה לעושת לגבי יום ההולדת שלה?
נסי להבין טוב יותר ממה נובעת הבעיה, שוחחי עם המחנכת, צפי בילדה כשהיא עם חברות, ואם את לא מצליחה - כדאי לפנות לייועץ מסודר כדי לבדוק את הבעיה לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים עם בת 8 בעניין אוכלרבקי24/02/2011
כיצד ניתן להתמודד עם ילדה בת 8 שבררנית מאוד לגבי אוכל. יש לה מגוון מצומצם מאוד של מאכלים שמוכנה לאכול (לא פירות, מעט ירקות, בקושי אוכל מבושל..), ולא מעוניינת לטעום שום דבר מעבר לכך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים עם בת 8 בעניין אוכל - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום רבקי,
קודם כל יש לבדוק מבחינה רפואית האם נגרם לה נזק עקב כך. אם זה לא המצב - אז פשוט להניח לזה. כל לחץ בעניין יגביר את ההתנגדות שלה.
אם צורת האכילה שלה מזיקה לה כדאי לפנות לתזונאית על מנת למצוא דרך להעשיר את התפריט שלה בדרך הכי קרובה למה שניתן להשיג את שיתוף הפעולה שלה אליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי זעם אצל ילד בן כמעט 6ע24/02/2011
ילד בן 6, אח בכור לשני אחים נוספים, נבון מאוד, בעל התפתחות שכלית גבוהה בהרבה מגילו המנטלי (וגם גבוהה בהרבה מההתפתחות הרגשית שלו), נוטה להתקפי זעם לעיתים קרובות מאוד. ההתקפים מלווים בויכוח ומענה אינטלגנטי לכל מה שההורה אומר, התעקשות על שלו ובכי וצרחות.
מתקשה מאוד להכיל קשיים ואכזבות ומגיב לאחריהם בתסכול קשה המלווה בהתפרצויות כאמור לעיל.
ההתקפים פחתו בשנה האחרונה (באמצעות מנגנון של סמיילי ופרסים אחרים בכל יום בו לא בכה, חוגים ועוד) אך בחודש האחרון החלו שוב, ובכלל זה סירוב להתרחץ לפני השינה.
לפני כשנה עבר ניתוח להסרת גידול שפיר בראשו.
יצויין כי בפסטמבר נולד לו אח, וכן התחיל גן חובה.(אך לא הפגין משבר כלשהו אז)
מה עושים? האם יכול להיות קשר לגידול חוזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי זעם אצל ילד בן כמעט 6 - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום ע',
לגבי הקשר לגידול -זה לא הפורום המתאים לשאלה כזו, כדאי לפנות לנוירולוג.
ייתכן שקיים קושי אצלכם בבית בנמוגע להצבת גבולות ולהכלה ריגשית. לפעמים ילדים חכמים נוטים להטעות ואנחנו חושבים שהם אינם זקוקים להכלה ריגשית שמתיאמה לגיל שלהם ושהם כבר גדולים ויכולים להסתדר לבד. בידקו עם עצמכם אם אתם נוטים ליפול לטעות הזו. האם קורה לכם שאתם דורשים ממנו הרבה כי הוא גדול וחכם אבל אחר כך מצפים ממנו לקבל מרות כי הוא עוד קטן. זה מבלבל ולא הוגן ובהחלט יכול לגרום להתפרצויות זעם, ובצדק, בלי קשר לגידול.
אם זה לא העניין ושללתם בעיה רפואית, כדאי לפנות לייעוץ מסודר כדי לבדוק יותר לעומק מה קורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מחלקים את הזמן בין שניים?רינת24/02/2011
שלום רב,
יש לי 2 בנים, הגדול ברוב בן 4 והקטן בן שנה.
אני אמא עובדת במשרה מלאה (מכורח המציאות..) אשר מגיעה לקראת שש בערב הבייתה. פעמיים בשבוע אני יוצאת מוקדם מהעבודה ולוקחת את בני בן ה4 לפעילויות מגוונות עימי (שעת סיפר/חברים/ג'ימבורי וכו').
לאחרונה התחלתי לשאול את עצמי מתי אני אמורה להתחיל להשקיע גם בבן השנה וכיצד אני עושה זאת?
לא אוכל להגדיל את הפעמים בהן אני יוצאת מוקדם לצערי.
האם לבלות עם שניהם ביחד?
או שכדאי להקדיש לכל אחד יום? (שזה נראה לי מעט מדי)
אני אובדת עצות ואכולת רגשות אשם על כל פיפס.
אשמח לייעוץ לחלוקת הזמן בינהם.
בתודה מראש,
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מחלקים את הזמן בין שניים? - תגובה
ליאת גרוס26/02/2011שלום רינת
השקעה אימהית היא לא רק מחוץ לבית אלא בעיקר בתוכו.
עשי את מירב המאמצים להיות פנויה ממתי שאת מגיעה ועד שהם ישנים. אל תעסקי בעבודות הבית ואל תשוחחי בטלפון. שעתיים-שלוש רק איתם. תאכלי איתם, תספרי להם סיפור, תצחקי, תשחקי וכו'. שעתיים כאלו ביום הם המון.
גאת יכולה להיות איתם ם ביחד וגם לחוד. אפשר גם לבלות עם כל אחד לבד כאשר השני נוכח למשל רואה טלויזיה או נח.
רגשי האשם אינם מועילים.דאגי שיהיו איתם אנשים חמים ואוהבים כאשר את לא נמצאת. הכי טוב אבא. אם לא פנוי רצוי סבא/סבתא.
עשי הכי טוב שאת יכולה ותנסי להשלים עם מה שיש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכד חרדי - תזכורתחנן23/02/2011
בתי חזרה בתשובה ולה שני בנים, הגדול בן 5. אנחנו, הסבים החילונים, בקשר מאד מאד חזק איתו. לאחרונה התחיל לשאול שאלות כגון - למה לסבתא אין מטפחת, למה לסבא אין פאות וכדומה. מה לענות? נוסף על כך, איך להגיב לדיבורים שמאד קשה לנו לשמוע כמו - כל הגויים - וכמובן הערבים, רשעים ורוצים להשמיד את היהודים הצדיקים. תודה רבה!
+ הוספת תגובה שאלות נפוצות בפורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכד חרדי - תזכורת - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום מיקי,
קודם כל אני חושבת שכדאי שתתאמו את תשובותיכם עם הבת שלכם, היא ההורה שלו, והיא יודעת מה מבחינתה היא לא רוצה שהוא ישמע ועליכם לכבד זאת.
אני באופן כללי הייתי אומרת לו שיש כל מיני אנשים, יש אנשים דתיים ויש אנשים חילוניים ולכל אחד יש את המנהגים שלו, ומה שחשוב זה שכולם יכבדו זה את זה, כנ"ל לגבי גויים וערבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לקבל ייעוץיפה כהן23/02/2011
בני בן העשר הבכור במשפחה . חכם ואינטלגנט מאוד.
מתקשה מאוד לקבל אכזבות או אי הצלחות לדוג: לא הרשיתי לו לשחק במשחק מחשב\ לא קניתי משחק שהבטחתי שאקנה אם יהיה מזג אויר יפה ולא היה...
הוא יגיב בכעס , חוצפה.
לאחרונה החל להגיב באיום שלא יאכל ואכן הוא מסוגל ללכת לישון בלי לאכול...
מראה פנים חמוצות כאילו מה עשינו לו...
כיצד כדאי לנהוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל ייעוץ - תגובה
סמדר ריינר26/02/2011שלום יפה,
נשמע שנכנסתם במשפחה למאבקי כוח. כאן צריך לבדוק יותר לעמוק מדוע כוח הוא הדרך העיקרית שבה אתם משתמשים כדי להעביר את רצונכם לילד. הילד מצידו מגבי בכוחנות בחזרה, ואם אין לו ברירה הכוחנות מופנית נגד עצמו.
באופן כללי, עונשים הם לא דבר יעיל, הם גורמים להשפלה של הילד ולא להעברה של המסר בצורה יעילה.
יש דרכים אחרות, לא פחות יעילות להציב גבולות.
נראה לי שחשוב שתנסו לדבר עם הילד ותנסו להגיע לדיאלוג פורה יותר. לפעמים אין ברירה וצריך להציב גבול באופן נחרץ, ואז אם הוא לא מרוצה,לא נורא, אבל אם זה קורה כל הזמן, סימן שמשהו בתקשורת ביניכם לא עובד, וכדאי לבדוק יותר לעומק מדוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך, סמדר
יפה כהן27/02/2011תודה שהגבת לבעייתי. מיד לאחר שכתבתי לך את הבעיה ניסיתי באמת לחשוב לעומק מה יכול להוביל את בני למצב הזה. וכל מה שכתבת לי אני מסכימה כ"כ חיזקת לי את מחשבותי.
רשמתי אותו להידרותרפיה. בלי להודיע לו מראש... והחלטתי שישמע יותר כן מאשר לא כל היום( כמובן בגבולות).
נראה לי שאם פחות נוקשות תרד החוצפה והכעס על כל דבר.
כיצד להתייחס לחוצפה אם תגיע... התעלמות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך, סמדר - תגובה
סמדר ריינר27/02/2011שלום יפה,
לרשורם את הילד להידרותרפיה בלי להודיע לו מראש , שלא לומר - לשאול אם הוא בכלל רוצה זו גם כוחנות. לא פלא שהוא שהוא מתחצף. יכול להיות שאתם עושים דברים נורא מכעיסים חודרניים ומשתלטים. בפעם הבאה שהוא יתחצף, אני הייתי מנסה להבין על מה כועס, כי יש סיכוי שהוא צודק...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרת דברי
יפה כהן27/02/2011זהו חוג שחיה שהוא מאוד אוהב. הוא התרגש והיה לו כייף מאוד. לא הודעתי לו מראש
כדי שלא יצפה ויהיה מתוסכל אם זה לא ייצא. לא הבנת אותי .
חשבתי שכדאי לא להודיע לו כל דבר הרבה זמן לפני ואז הוא מתוסכל אם זה לא יוצא לפועל. בכלל לא מכוחניות .זו היתה פתיחה טובה לשיוני דרך. דברנו בדרך והיה מצויין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיופי, בהצלחה.
סמדר ריינר27/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
