מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה בנושא גימגום לילד בן 4נירית19/02/2011
להבן שלי בן 4 היה איחור בדיבור החל לדבר בגיל 3 עי" קלינאית תקשורת , הדיבור התאזן תוך ארבע חודשים , בעקבות הדיבור שהחל הופיע גמגום האותיות ניתפסות כגון אאאאאא וכ"ד , הגמגום חלף עם הזמן הבעיה היא אני אם חד הורית מתגוררת עם הורי הילד מאד קשור לאבי , אבי חולה יש בעיות נשימה קשות הילד מאד אוהב וקשור לאבי הילד ממש חש את סבלו , אני מאמינה שבעקבות מחלת אבי הילד החל שוב לגמגמגם , מצד אחד אני דואגת לאבי מצד שני לגמגום החוזר של הילד מתי יחלוף ?
המון תודה טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא גימגום לילד בן 4 - תגובה
נעמה סבג שמש19/02/2011לטלי,
לצערי לא ניתן להשיב לך מתי הגמגום יחלוף. יש ילדים שזה מתקבע אצלם ויש ילדים שזה עובר.
הייתי ממשיכה לבדוק את עזרתה של קלינאית.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קללותרעות18/02/2011
הייתי בהלם כאשר נוכחתי לראות שבני משתמש בקללות גסות במיוחד שלא הולמות את גילו ברשתות חברתיות שונות.בד"כ הוא אף פעם לא מעז להשתמש בקללות האלה ליד חברים וליד אחויו ובפני בני משפחתו.אני ללא יודעת איך להראות לו שאני מודעת לזה מכיוון שזה מראה שאנלא סומכת עליו מעצם זה שנכנסתי לראות את מעשיו ברשתות הללו.אשמנח לעצות טובות אני ממש לא יודעת מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קללות - תגובה
נעמה סבג שמש19/02/2011רעות שלום,
איני יודעת מה גילו של בנך. עם זת, הרבה ילדים מרגישים חופשי להיות לא הם כאשר הם ברשת.
עם מי הוא מדבר, לאן הוא נכנס, והקריטי- בן כמה הוא. לא אוכל לכוון אותך ללא ידיעת גילו.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנתייםלימור18/02/2011
הבת שלי בת שנה ו-7. חכמה, טובה, מדברת ומבינה הכל.
יש לי שאלה כללית לקראת גיל שנתיים ובגלל שאני רואה את הסימנים...
1. כשהיא מבקשת משהו בבכי או עצבים, לומר לה "את רוצה לבקש את ה*** ?, את יודעת לבקש ללא בכי, תגידי, אמא, אני רוצה ***..."
או שהמלל פה מיותר ? איך ללמד אותה שהיא יכולה לדבר ולבקש במילים שהיא יודעת
2. כשהיא כועסת ושוכבת על הרצפה בבכי וכעס. אני לא נלחצת או מופעלת מזה, אך האם להתעלם ולנסות להזמין אותה לשחק או לעשות משהו אחר, או לקחת ולחבק אותה עד שתרגע ללא מילים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנתיים - תגובה
נעמה סבג שמש19/02/2011אתי שלום,
לשקף לה במילים ולשקף את רגשותיה זה דבר נכון וחיוני ואין לפסוח עליו.
בנוגע להתייחסות או התעלמות מילד משתטח- מדובר בשתי גישות שונות. בעיניי, זה בעיקר תלוי בתדירות, ובתגובה ל"עטיפה " שלך אותה.
תפעלי על פי הסגנון הורות שלך ועל פי החרפת המצבים.
כשיהיו מקרים קונקרטיים, יהיה קל יותר לעזור לך.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לייעוץ דחוףשרונה18/02/2011
שלום,
אני גרושה + בן 9, סטרייטית בת 30 פלוס. לפני חודשיים התחלתי קשר אהבה לסבי, יש לציין לראשונה בחיי. הבן שלי נחשף לבת זוגתי, היא מגיעה לביתנו, אך כמובן שאין שום התקרבות לידו. כמה פעמים יצא לבני לשמוע שיחות טלפון ביננו. בשיחות האלו נאמרו כל מיני התבטאויות חיבה שלדעתי יכלו לבלבל אותו. חשוב לי לציין שלבני אין אב, אנחנו לא בקשר והוא לא מכיר אותו כלל.
רציתי לקבל ייעוץ איך אני אמורה להתנהג איתו בסוג כזה של מערכת יחסים כדי למעט נזקים שיכולים להיות בעתיד.
שרונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה לייעוץ דחוף - תגובה
סמדר ריינר18/02/2011שלום שרונה,
כמו בקשר סטרייטי, חודשיים של קשר זה מעט מדי זמן מכדי לחשוף את הקשר בפני הילד. חשוב אם את יכולה, עד שהקשר יתבסס לנהל אותו מחוץ לטווח השמיעה והתעניינות של הילד, ובודאי לא להפגיש אותו אם החברה שלך, זה לא רוונטי עדיין. אם הקשר יהיה רציני יותר, יש מקום ליזום איתו שיחה מסודרת ופשוט להגיד את האמת, שיש אנשים שאוהבים שאת בן המין הנגדי ויש כאלה שאוהבים את בני מינם, וזה קרה לך, פעם ראשונה בחיים, התאהבת באשה מקסימה ואת רוצה שהוא יפגוש אותה. ואז כמו בקשר סטיירטי יש ליזום מפגשים הדרגתיים ומבוקרים, לזמן קצר בהתחלה.
סביר להניח שיהיו לו שאלות, על מיניות ועלייך, ומה זה אומר על עצמו, תהיה אולי שמחה בשמחתך אבל גם אכזבה על כך שבאופן סופי יש לך קשר חליפי במקום הקשר עם אביו, וגם אולי תחושה של בושה מפני הסביבה ועם הכל צריך להתמודד בצורה כנה ככל הניתן ולא לבקר אותו על הרגשות שלו שחלקם יהיו שליליים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
שרונה18/02/2011מ עושים אם הוא כבר פגש אותה מספר פעמים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
סמדר ריינר18/02/2011שלום שרונה,
אם הוא פגש אז הוא פגש. לא ציינת האם הצגת אותה כבת זוג או לא. אם היא לא הוצגה כבת זוג עדיין, אני הייתי נמנעת מהמשך המפגשים כרגע, עד שתדעו לאן הקשר ביניכן הולך ותהיו בטוחות בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהנעמי טולדנו18/02/2011
שלום,
יש לי בעיה עם הבת היא בת 9 וסבלה מכאבי ראש כבר חודשיים עשינו את הבדיקות והכול תקין, אחרי חודש וחצי שהיא לא היתה בבית הספר היא חזרה ואמרה שיהא לא רוצה ללכת לבית הספר ממש התחננה לאחר כמה שיחות עם המורה היא סיברה שילד שהוא שכן שלנו עושה עליה חרם, ונותן לא סטירות אתמול ניסתי לשאול אותה עם הוא עשה לה משהו אם הוא נגע בה, והיא סיברת לי שהוא נגע בה באיברים בגוף,
אני לא יודעת מה לעשות? אנא יעצו לי מה עלי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
סמדר ריינר18/02/2011שלום נעמי,
לא ברור לי הקשר לנגיעות בגוף. המקרה מספיק חמור גם כך ילדה שחודשיים יש עליה חרם זה דבר נורא נורא קשה. היא זקוקה לעזרה, היא מושפלת ובודדה, ואת נשמע לי עסוקה בחרדות אחרות בכלל שלא בטוח שהן קשורות לעניין.
אני ממליצה לך לפנות עם הילדה לטיפול שיעזור לה להתמודד עם הבעיה החברתית. כמו כן חשוב לערב את פסיכולוגית בית הספר לגבי הבעיה בכיתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשקד17/02/2011
אני שואלת בשם חברה שלי
יש לה בת בת 12
שבימים האחרונים קשה לה להרידם בליליה ,היא טוענת שהטלויזיה מפריעה לה
והנשימות של אח שלה מפריעות לה לישון
יש לציין שהילדה לא היה את הבעיה לפני
כבר מאי נעימות אמראה לאימא שתקנה לה אתמי אוזנים
אל הילדה לא עובר משהו חריג
האם יש אספר לדבר
מה ניתן לעשות
לאיזה כיוון צירך לדבר אם הילדה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמדר האם יש תשובה ?
שקד19/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום - תגובה
סמדר ריינר20/02/2011שלום שקד,
על הילדה עובר משהו, אין ספק בכך. אני לא יודעת מה זה בעינכם "לא עובר עליה דבר חריג" ואיך בררתם את זה. אני חושבת שלפני שמניחים הנחות צריך באמת לברר אותן, לשאול את הילדה אם יש משהו שקשה לה, אם היא מרגישה עצובה, חרדה או כועסת על משהו, אם יש משהו שהייתה רוצה לשנות בחיים שלה.
אם היא לא יודעת, או טוענת שאין, זה לא בהכרח אומר שאין זה רק אומר שייתכן שזה משהו שהוא בלא מודע שלה, או שזה משהו שקשה לה לדבר עליו.
במקרה כזה הייתי ממליצה לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר תודה על התשובה ,נתתי לחברה שלי
שקד20/02/2011את הטלפון שלך \אני כבר הייתי אצלך פעם אחת אם חברה שלי ואת גדולה מהחיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, שמחתי לעזור:-)
סמדר ריינר21/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה על טיפול רגשי ובעיית הצטאותשלומי17/02/2011
שלום,
אני זקוק להמלצה על טיפול רגשי/ מטפל רגשי לילד בן 6 לבעיות רגשיות ובריחת צואה
באזור המרכז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה על טיפול רגשי ובעיית הצטאות - תגובה
סמדר ריינר18/02/2011שלום שלומי,
אתה מוזמן לפנות למנהלות הפורום שעובדות באיזור זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת ה18 חודשייםרונית אשטמקר17/02/2011
ביתי בת ה18 חודשיים מאוד מפחדת להשאר לבד בחדר.וכשהיא פוגשת אנשים היא לא מתקרבת אילהם אפילו אם זה אחרי חצי שעה.היא ילדה מאוד פקחית ומבינה כל דבר
איך נראה שהביטחון העצמי שלה פגוע.אני מבינה שעשיתי כמה טעויות כמו אם אני נכנסת להתקלח והיא פתאום פותחת את הדלת ואני קוראת לבעלי היא ישר בורחת ולא יודעת מה לעשות עם עצמה.או אם היא נוגעת בדברים שלא מסכימים לה כמו טלויזיה היא ישר נבהלת ומסתגלת בעצמה היא מסתכלת אלינו ואחרי כמה שניות היא בוכה.
אנחנו תמיד מחמיאים לה על כל דבר קטן שהיא עושה היא תמיד מחייכת לכל מחמאה נהנת מכל חיוך שלנו
מה אפשר לשעות כדי שהיה לה ביטחון עצמי כי זה ממש מורגש שהיא צריכה פוו?
(היא בת יחידה ומאוד חכמה ומתעניינת בקלות )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגו עלי אשמח לקבל תשובה
רונית אשטמקר18/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוקפנות של בן 4אמא17/02/2011
שלום, שאלתי היא לגבי בני בן ה-4. הוא תמיד היה ילד מאוד עדין ואוהב. בשנה האחרונה (אולי בתיאום עם הולדת אחיו) ישנם מצבים בהם הוא פתאום מדבר בתוקפנות לילד קטן ממנו, בלי התגרות מצד הילד. היום כשהיינו ביחד, חייך אליו ילד שהוא לא מכיר ובתגובה הבן שלי אמר לי שהוא ירביץ לו. לעיתים גם נראה לי שהוא בקלות מפרש מצבים כאילו הם נגדו גם אם הם לא.
יש לציין כי בגן הוא משתלב יפה ואין כל דיווח על תוקפנות מצדו.
האם זה אמור להדאיג אותי?
תודה
אמא דאגנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוקפנות של בן 4 - תגובה
סמדר ריינר17/02/2011שלום לך,
האם ניסית לברר איתו מדוע הוא מגיב כך? חושב הבין את התהליך שעומד מאחורי התגובות, כי אחרת אין מספיק מידע כדי לענות לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישהדנה17/02/2011
ביתי בת 8 וחצי. ילדה חכמה, מקובלת, בעלת חיים חברתיים פוריים. בחודשים האחרונים היא סובלת מחרדת נטישה שיש לה מספר מאפיינים - כשאחד מההורים הולך מהבית היא לא רגועה עד שהוא חוזר, מתקשרת אליו, והדבר אף יכול לקבל ביטוי של בכי ולחץ. כשהיא אצל חברים חשוב לה שנגיד לה בדיוק באיזה שעה נבוא לקחת אותה ואם מאחרים היא נכנסת ללחץ ופוחדת שלא נבוא. נציין שהיחסים בבית מצויינים, יש לה שני אחים קטנים ואין כל בעיה מהסוג הזה. מה שמטריד הוא שזה מתחיל להשפיע עליה גם אחרי הצהריים, כשהיא צמצמה את המפגשים החברתיים מחוץ לבית, אם כי לא כליל, ועדיין היא הולכת לא מעט לחברות. האם מדובר בהתנהגות חריגה שדורשת בירור או טיפול? ואיך עליי להגיב להתנהגות זו? אודה להתייחסותכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת נטישה - תגובה
סמדר ריינר17/02/2011שלום נועה,
כן, מהתאור שלך עולה שמדובר בהתנהגות חריגה וכדאי לפנות לטיפול. כרגע לא הייתי רוצה לייעץ לך רק על סמך התאור בפורום בלבד איך לנהוג, זו שאלה מורכבת שעדיף שהתשובה עליה תינתן אחרי הכרות של גורם טיפולי מוסמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכ' סמדר ריינראוקסנה17/02/2011
שלום. הילד בזמן האחרון מדבר הרבה דברים שהם לא קיימים. לדוגמה אני כשאני שואלת אותו על הגן, הוא אומר שקליניית ומרפאה בעיסוק מרביצות לעוזרת, שגננת מרביצה לילד שלי, או עוזרת מרביצה לילד אחר. כשאני מדברת איתו על המשפחה הוא אומר אבא וסבא מרביץ לאימא. לפעמיים הוא משחק לבד בבית ובלי שום קשר אומר מילים שאין בכלל (אני דוחף אותו או הוא מכיב לי ו....). אם זה קשור לקשיים שלו או מה זה? האם יש מקום לדאגה, כי אני מתחילה לפחד ממצב הזה. ועוד שאילה אם אימא יכולה לשדר פחדים לילד? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר17/02/2011שלום אוקסנה,
לילדים יש דמיון, ולפעמים הם משתמשים בו, ולפעמים הוא גם מתערבב להם עם המציאות ויכול להיות שזה עדיין תקין. מה שאני אומרת לך כמובן זה לא במקום מה שאיש מקצוע שפגש את הילד ומכיר אותו יכול להגיד.
לגבי שאלתך השניה - בודאי שאמא יכולה לשדר פחדים לילד. זה קורה המון. ילידם מרגישים מה ההורים שלהם חשים לפי תגובותיהם, הבעות הפנים שלהם וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר
אוקסנה18/02/2011שלום ותוה על תגובתך,
הילד רגיל מגיל קטן לקבל כל מה שביקש ולא ביקש. הילד גודל ובין הבקשות יש דברים שהוא לא יכול לקבל. ואיך שהילד שומע "לא" או "אסור" אלך עלי עם הצגות שלו, שזה בכי או צעקות על כלום. ואם אני אומרת לילד בכעס "לא" או "אסור" הוא אומר "אני לא רוצה אימא". אני לא רוצה ממנו מילים מסוג הזה, כי אני יודעת שגם אם אני כועסת הוא הראשון בשבילי. מה לעשות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר18/02/2011שלם אוקסנה,
טוב מאוד שאת מתחילה להציב גבולות. הילד יכול להגיב איך שבא לו, כולל להגיד אני לא רוצה אמא, אל תתרגשי מזה זה יעבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מות הכלבגילה17/02/2011
שלום. אני אמא לת בת 7 ונפתר לנו כלב במשפחה. הכלב אינוהיה גר איתנו, אלא בבית של חמתי, ובתי מבקרת שם כל שבוע.
בינתיים הכלב נפתר והיא לא שמה לב. אבל כשאר יביאו כלב אחר, היא תשאלה אותי שאלות. השאלה:
מה להגיד לילדה בת 7 פקחית ומבינה קצת על נושא המוות (מהסרטים ומביה"ס). היא מאוד מתרגשת מזה ופוחדת מזה,לכן אני אישית לא הייתי רוצה לספר לה שהוא מת, אבל מצד שני אם היא תגלה ממישהו אחר, תאבד בי אימון. גם אם היא תראה כלב חדש בבית, היא לא תבין למה הכלב שהיה כבר לא שם (משום סיבה שהיא).
מה עלי לעשות?
אודה לכם על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מות הכלב - תגובה
סמדר ריינר17/02/2011שלום נירית,
אין מה לעשות, האמת הכי טובה. את לא יכולה להגן על בתך מהמציאות ומהאמת כל החיים. אם יהיו לה פחדים או מועקה, בשביל יש לה אותכם, שתלוו אותה ותרגיעו אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילמה קשה בהחלפת גן באמצע שנהדנה17/02/2011
שלום רב. ראשית אודה לכן על העבודה הנפלאה שאתן עושות.
בני (יחידי) בן שנה וחצי נצמא במעון מגיל שנה. עד לפני כמה ימים הוא היה הולך האהבה לגן ונפרד ממני לשלום כילד בוגר- ביי אמא ונשיקה בלי שום בעיה.
בשבוע האחרון שאני מגיעה איתו לגן הוא תופס אותי חזק- ולא רוצה להיפרד וגם מוסיף ואומר :אמא לא גן - לא גן - הביתה."
אציין כי בשבוע האחרון נכנסו לקבוצתו תינוקות קטנים שמן הסתם דורשים יותר תשומת לב ומה שנוצר זה שיש 6 תינוקות ממש קטנים ועוד 4 בוגרים שהוא הילד המוביל- כלומר כבר מדבר עצמאי לחלוטין וכו'.
במקביל יש לי בעיה עם הגננת על כך שמרוב תינוקות הילד כמעט ולא מקבל תכנים לגילו.
בשל שתי הדילמות הללו החלטתי להעביר אותו לגן אחר.
****האם יש חשש לפגיעה רגשית בילד?
****האם יש שוני בן אצע שנה לתחילת שנה חדשה מבחינת ההסתגלות?
אציין שהפלוס הגדול הוא שבגן השני נצמא בן דודו שהם גדלים כשני אחים ממש ומאוד אוהבים אחד את השני למרות שבן דודו גדול ממנו בשנה +.
אודה לכן מאוד לתשובה דחופה כיוון שאני חייבת לקבל החלטה - תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה לתשובה...
דנה20/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילמה קשה בהחלפת גן באמצע שנה - תגובה
נעמה סבג שמש22/02/2011דנה שלום,
הקושי לא נובע מכך שזה אמצע שנה, להפך, כך יהיה יותר זמן להקדיש לו כי לא כולם חדשים. עם זאת, שינוי בטווח זמן כזה קצר הוא לא אידיאלי.
מסגרת המעון השתנתה עקב הרכב שונה של הילדים. השאלה היא מה רמת הקרבה שלו לצוות.
אם ממליא קשה לו, אפשרי לעשות את המעבר, ך בתנאי שבתחילת שנה הבאה ימשיך הלאה עם אותה קב' ועדיף גם עם אותו הצוות.
בנוסף, ציינת שבן דודו יהיה שם. זה נהדר. אך האם כולם גדולים ממנו בשנה? אם כן זה בעייתי.
חשבי על כך.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציאת פסיכולוג דחוף ביותרדורית17/02/2011
שלום רב, יש לי ילד בן 7 ו3 חודשים, בכיתה ב'. בן בכור לאח נוסף. יש לנו בעיה שהוא לא מרבה מילים אלא במקום משתמש בידיים וברגליים ופשוט מרביץ ודוחף בבית הספר. היו לנו מס' פגישות בבית הספר כמו כן גם מטפלים בבית אבל אני מרגישה שאין לי יותר כלים לעזור לו. אני גרה ברחובות. איך אני מוצאת פסיכולוג ילדים באיזור ? אני בטוחה שפסיכולוג זו התשובה. המליצו לי על ד"ר ירין ירון , אשמח אם תוכלו לעזור לי לאתר אותו. אני ממש במצוקה. תודה דורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציאת פסיכולוג דחוף ביותר - תגובה
סמדר ריינר17/02/2011שלום דורית,
טוב שאת מחפשת פסיכולוג. אני לא מכירה את הפסיכולוג שציינת, אני בטוחה שיש פסיכולוגים טובים באיזורכם, את יכולה לבקש המלצה מפסיכולוג/ית בית הספר, או להתעניין דרך קופת החולים שלך או במרפאה הציבורית של משרד הבריאות ברחובות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיכוך אח באחותו הקטנה- דחוףףףףףאנונימית17/02/2011
שלום, לי יש 3 ילדים- בן בן 12 ו-2 בנות בנות 4,9.5
לפני כיומיים ישבתי עם חברה טובה ובתי הקטנה בת ה-4 בבית קפה היא סיפרה לי משהו שזעזעה אותי מאוד, לא ישנה בלילות!!!
היא אמרה שאח שלה הגדול מוריד לה את המכנסיים ומוריד לו ונוגע בה- לא נעים לה
אני פשוט בשוק!!
חייבת לציין כי בתי הקטנה מתנהגת מאוד בחופשיות ליד אחיה, בלי פחד, לא מראה שום סימן של מצוקה, ישנה טוב בלילה, ואוהבת מאוד את האחים שלה.
לאחר השיחה הזאת הייתי חייבת לדבר עם הבן וכך עשיתי, הוא היה בשוק ואחרי 10 שניות של שתיקה אמר לא, אבל לא זה הספיק כדי לדעת שזה כן, בעלי לקח אותו לשיחה בארבע עיניים והסביר לו את מה שעשה,וכמה חמור המעשה שלו, שלא יעיז לעשות זאת שוב, הסברתי לבת הקטנה כי אסור לאף אחד לגעת בה ואם מישהו יגע בה שתרביץ ותצעק, מבקשת לדעת מה לעשות, האם זה מספיק או אני צריכה לפנות לייעוץ מקצועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מומחית אבל....
סבינה17/02/2011אני לא מומחית אבל לי זה נשמע שצריכים ללכת לייעוץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיכוך אח באחותו הקטנה- דחוףףףףף - תגובה
סמדר ריינר17/02/2011שלום לך,
מה שעשית נכון ויפה אבל לא מספיק. קודם כל הילד ל אהודה בכך שיש לו בעיה וכן לא נפתר הגרום לכך שהוא עשה זאת מהתחלה. ילדים לא סתם עושים דברים כאלה, זה נובע ממצוקה כלשהי או ממשו ל אתקין שקרה גם להם, אין לדעתי לסתפק בהסבר, כי מקור הבעיה עדיין לא נבדק ולא טופל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אנונימית17/02/2011מה אני אמורה לעשות? לאן אני פונה, האם כדאי לגשת ליועצת בית הספר שלו, אני פשוט מפחד שהעניין יעבור מהשליטה שלי לגורמים אחרים.. אולי תעזרו לי בטלפון של אנשי מקצוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
