פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד שמסרב למלא מטלות יומיומיות
    _
    11/02/2011

    שלום רב,
    ברצוני לשאול שאלה לגבי ילד בן 4 אשר מסרב לבצע מטלות יומיומיות כגון : ללכת לישון, לצחצח שיניים, לאכול וכו'.
    יש לו אח תאום אשר מבצע את כל המטלות באופן נורמטיבי, ללא שום בעיות. שמנו לב שאחיו התאום מדרבן אותו לעשות כמוהו. זאת אומרת אם הוא יאכל או יתארגן לשינה, וישים לב שאחיו מסרב, הוא יגיד לו "בוא נלך לאכול/לישון". מצד אחד, בדר"כ זה עוזר, מצד שני האם זה לא פוגע בסמכות ההורית שלנו?
    האם זה בסדר שהילד מקשיב לאחיו ולא לנו?

    תודה,
    הדס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמסרב למלא מטלות יומיומיות - תגובה

    ליאת גרוס
    14/02/2011

    ראי תשובתי לעיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה בבקשה-בריחת צרכים
    m2
    11/02/2011

    שלום רב,
    אנחנו הורים ל- 2 ילדים הגדול בן 5 והקטן אוטוטו בן 4.

    בתקופה האחרונה הבן הקטן עושה את צרכיו בתחתונים. הילד נגמל מזמן ושלט בצרכיו מצויין.

    לא ידענו לזהות אם בורח לו או בכוונה תחילה.
    בהתחלה התייחסנו בסבלנות ועודדנו שקורה... אבל כ- חודשיים ימים שברב הימים בורח לו.
    מה לעשות? למה זה קורה? מה עובר עליו? אנא עזרתכם.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנקופרזיס

    סמדר ריינר
    12/02/2011

    שלום לך,
    קודם כל יש לפנות לרופא ולשלול סיבה רפואית לתופעה. אם אין בעיה רפואית, ייתכן שמדובר באנקופרזיס, וכדאי שתפנו לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שמעובד עם ילדים כדי לטפל בכך. כדאי לפנות בהקדם על מנת למנוע מהתופעה להתקבע ולהחמיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטים כחולים
    אורלי
    11/02/2011

    בני בן ה14.5 ביקש שנפתח את ערוצי הסקס כי הוא רוצה לצפות בהם
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטים כחולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטים כחולים - תגובה

    סמדר ריינר
    12/02/2011

    שלום אורלי,
    מסרבים.
    עצם השאלה שלך קצת לא ברורה בעיני, אני חייבת להודות. האם יש לך התלבטות? או שאת מופתעת מעצם הבקשה וברור לך שצריך לסרב אבל לא ברור לך איך עוד להגיב מעבר לסירוב? לא רשמת ולא פירטת ואני לא מכירה אתכם וקשה לי לנחש.
    אני חושבת כמובן שיש לסרב לכך, ולהסביר לילד שסרטים כחולים מראים מערכות יחסים מעוותות בין גברים לנשים, זאת לא המדיה ללמוד ממנה על מיניות, ואם יש לו שאלות, הוא יכול לשאול את אבא או להיעזר בספרים שמסבירים זאת לבני גילו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התבודדות של נער מתבגר
    לי
    11/02/2011

    שלום
    בני בן 15 הילד מתבודד בבית הספר וגם לאחר שעות הלימודים אין לו שום התקשרות עם חבר
    בעבר היו לו חברים רבים
    כאשר אנו שואלים הוא טוען שהחברים בכיתה לא מעניינים אותו דיברנו עם הסגל של בית הספר על הבעיה ואכן גם הם מודעים להסתגרות
    פנינו לפסיכולוג פרטי הוא היה מספר מפגשים אך הוא אינו היה מעוניין לדבר וכול הזמן טען שאין לו שום בעיה
    חשוב לציין שאנו מתמודדים עם מוות במשפחה האישית על אדם שהיה מאוד משמעותי וחשוב בחייו
    אנו לא מצליחים לעזור האם יש גורם אחר חוץ מפסיכולוג שיוכל לעזור אולי איזו שהוא גורם שיעבוד על ההווה ויעזור לו בביטחון

    לתשובה אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התבודדות של נער מתבגר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התבודדות של נער מתבגר - תגובה

    סמדר ריינר
    11/02/2011

    שלום מרב,
    הדבר היחידי שניתן אולי לנסות הוא טיפול משפחתי. מאחר וייתכן שחלק מההתנגדות שלו לטיפול נובעת מהחשש שלו מסטיגמה ומכך שיש כאילו טענה שהוא לא בסדר. בטיפול משפחתי כולם נמצאים בטיפול ולא רק הוא. זה דבר אחד. שנית, ייתכן שההסתגרות שמגיעה כרגע, קושרה באמת לדינמיקה משפחתית באופן כלשהו, וייתכן שהילד שלכם מבטא סוג של דיכאון או ייאוש שהוא לא רק שלו אבל יוצא רק דרכו, כחלק מתפקיד משפחתי שהוא נכנס אליו. את כל הדברים האלה כדאי לבדוק לעומק בטיפול שלקוח בחשבון את הדינמיקה בכל המשפחה. טיפול משפחתי יכול להשפיע עליו ולהיות יעיל עבורו גם אם הוא עצמו לא יסכים לפגישות ורק אתם תשתתפו בהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת ה 9 מסרבת להתקלח ומתפרצת עלי
    רויטל
    11/02/2011

    בתי בת ה9 עושה לי סצנות עויינות לגבי כניסה למקלחת ומסרבת בתוקף להתקלח ומתפרצת עלי ועל בעלי בצעקות (תופסת קריז) ואף מאיימת לצאת מהבית ולא לחזור.... ההתנהגות שלה מביאה אותי בתור אמא לבכות המון כי מה שהילדה מבקשת היא מקבלת גם אם אין לי לתת.. אבל אני אף פעם לא מקבלת פידבק ממנה השאלה שלי איך להתמודד תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת ה 9 מסרבת להתקלח ומתפרצת עלי - תגובה

    סמדר ריינר
    11/02/2011

    שלום רויטל,
    נשמע שאת ממש נעלבת מהילדה שלך, וחושבת שאם היא מסרבת לך סימן שאת לא אמא טובה או שהיא לא מעריכה אותך.
    אם תחושת הערך העצמי של ההורה תלויה בפידבק מהילד, אנחנו במצב לא טוב. זה משדר המון חוסר ביטחון וחולשה ולא מאפשר לך להציב גבולות בצורה יעילה ולא מאפשר לילדה לקבל את הסמכות שלך.
    נראה לי שכדאי שתפני או שתפנו להדרכת הורים שתסייע לכם לברר מדוע אתם כל כך חסרי ביטחון מול הילדה ואיך לשנות זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בכיתה א'
    טלי כהן
    11/02/2011

    שלום
    בני בן 6.5 והוא בכיתה א', ילד מקסים, חברותי, נבון.
    הבעיה שאין לו חבר קרוב בכיתה, הוא משחק עם הילדים בהפסקות בכדורגל, הולך פעמיים בשבוע לחוג כדורגל, אבל אף פעם לא הזמין אותו חבר אליו הביתה וכשהוא הזמין חבר להורים היו תירוצים שאני לא יודעת האם הם נכונים או שלא.
    דיברתי עם המורה על העניין ולטענתה הוא משתלב מצויין, משחק עם חברים.
    הוא מאוד רוצה להזמין חברים ושיזמנו אותו.
    אבל לאחר מספר נסיונות אני לא מתכוונת לרדוף אחר הילדים.
    איך קורה דבר כזה? שילד ממש מקסים מכל הבחינות אין לו חבר של ממש בכיתה
    ומה עושים?????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בכיתה א'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בכיתה א' - תגובה

    ליאת גרוס
    14/02/2011

    שלום טלי
    לילדים רבים בגיל זה אין חבר אחד קרוב וזה בסדר גמור.
    העובדה כי אינו נפגש עם חברים אחה"צ מדאיגה מעט יותר. לכי איתו לגן השעשועים וערכי תצפית על מה שקורה שם. האם דחוי? האם יוזם? האם מתמיד במשחק ? האם תלוי בך? וכו'
    העובדה שמסתדר בבית הספר מרגיעה וניתן להסיק כי אין לו קושי ממשי אלא חוסר ביטחון מסויים עליו ניתן לעבוד. המשיכי לנסות להזמין חברים. אפשרות נוספת - צרי קשר עם אימהות רלוונטיות והזמיני אותן יחד עם ילדם.
    ועוד דבר חשוב... אל תקריני לחץ מצידך או דאגה כי קיימת בעייה. את עלולה להחמיר את המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבים במקום דיבורים
    מתוסכל...
    11/02/2011

    שלום,
    יש לנו ילדה בת 3 וקצת, בסה"כ ילדה מקסימה עם התפתחות רגילה לחלוטין
    אם להיות כנה, אני חושב שפינקנו אותה קצת יותר מדי בעבר (כמובן שהאבא, האמא פחות) אם כי אני מנסה להשתפר וחושב שיש שינוי.
    יש נושא אחד שמאוד מפריע, ואני אובד עצות בעיקר כי אני מרגיש שאין לי כלים לטפל בכך,
    התנהגות של התרגזות במקום דיבור, להגיד מה מפריע/מציק (וזה מאוד מתסכל אותי כי בעולם של היום, דיבור הוא חלק לא פחות חשוב בהתפתחות של כל אדם ולא מספיקה רק אינטליגנציה גבוהה ככל שתהיה)
    זה יכול להיות הדבר הכי קטן, לדוגמא משחקים בלגו, ונגעת בטעות באיזה חלק שצריך להתחבר למשחק,אז מיד מתחילה העלבות ושבירת כלים,
    זה יכול להיות משחק או צביעה או כל דבר שנמצא אצלה ומישהו בא ונוגע בצעצוע. כמובן שלפעמים העלבות מגיעה עם השטחות ובכי ולזה אנחנו לא מתייחסים עד שנרגעת.מעין התנהגות תינוקית שלדעתי לא מתאימה כבר לגיל 3.
    השאלה שלי היא, איך גורמים לילדה לדבר (עם אמא, אבא, גננת) ולהגיד מה שמפריע במקום לבכות? כאן המקום לציין שדווקא ההתפתחות בדיבור החלה בשלב מאוחר (סביר להניח שזה גם חלק מהבעיה אבל אני מאמין שאפשר לנסות לדבר במקום להתעצבן),
    הייתי שמח לקבל עצה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבים במקום דיבורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבים במקום דיבורים - תגובה

    סמדר ריינר
    11/02/2011

    שלום לך,
    ילדה בת 3 צריך עדיין ללמד להתשמש בדיבור במקום עצבים. חלק מהלימוד הוא לסייע לה בזיהוי הרגש או מה שמפריע לה, ולהגיד לה:"את כועסת עכשיו כי לא הצליח לך, בואי ננסה שוב ונראה איך מתקנים" צריך לחזור על זה הרבה פעמים וגם להראות דוגמה אישית מה אתם עושים כשקשה לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת פסיכולוגית ילדים בירושלים

    אמא
    13/02/2011

    מחפשת פסיכולוגית ילדים בירושלים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל שנתיים
    לימור
    11/02/2011

    הבת שלי בת שנה ו-7. חכמה, טובה, מדברת ומבינה הכל.
    יש לי שאלה כללית לקראת גיל שנתיים ובגלל שאני רואה את הסימנים...

    1. כשהיא מבקשת משהו בבכי או עצבים, לומר לה "את רוצה לבקש את ה*** ?, את יודעת לבקש ללא בכי, תגידי, אמא, אני רוצה ***..."
    או שהמלל פה מיותר ? איך ללמד אותה שהיא יכולה לדבר ולבקש במילים שהיא יודעת

    2. כשהיא כועסת ושוכבת על הרצפה בבכי וכעס. אני לא נלחצת או מופעלת מזה, אך האם להתעלם ולנסות להזמין אותה לשחק או לעשות משהו אחר, או לקחת ולחבק אותה עד שתרגע ללא מילים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממתינה לתשובה

    לימור
    13/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממתינה לתשובה

    לימור
    13/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    לימור
    15/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם אני אשמח לתשובה לשאלה של ליאת

    גל
    15/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל שנתיים - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/02/2011

    לימור שלום,
    ראשית אני מצטערת שנאלצת להמתין לתשובה. אנחנו לא תמיד עומדות בעומס השאלות, במסגרת העיסוקים הנוספים שלנו...
    לגבי שאלותייך -
    1) ההצעה שלך מאוד מתאימה ויעילה ביחס לבקשות תו"כ בכי או כעס - לבקש ממנה לנסח מחדש את השאלה בקול/טון/מלים מתאימות (כמובן שיהיה צורך בהתחלה להדגים לה). חשוב להקפיד לתת לילדה את מבוקשה לאחר שנרגעה, כדי לא לגרום לה לחשוב שהיא תקבל מה שרצתה גם כשהיא דורשת זאת מהמבוגרים.
    2) באופן כללי, המלל לדעתי לרוב אינו מיותר - ועדיף להתייחס למה שמתרחש (בקשה בבכי, הישכבות על הרצפה וכדומה), מאשר להתעלם. כדאי תמיד לומר: "אני לא מוכנה שתשכבי, אמא לא תמשיך לשחק איתך אם את שוכבת כך..." או משהו אחר בסגנון הדברים הללו. אולם לגבי השתלשלות העניינים בהמשך, את תלמדי מה הכי יעיל ומרגיע עם בתך - יש ילדים שזקוקים לזמן עם עצמם עד שהם נרגעים ואז כדאי לעזוב אותם במנוחה, במיוחד אם הדבר מתרחש בבית ואת יכולה ללכת לחדר אחר. לעומת זאת, ילדים אחרים זקוקים מאוד לחיבוק ולעזרה של ההורה בהסחת הדעת. כמובן שאותו הילד יכול להגיב במצבים שונים לתגובות שונות מצד ההורים, ולעתים לילדה יהיה נוח שאבא מחבק אותה, אבל כשאמא תחבק זה דווקא יעצים את המרדנות.
    לסיכום - אין כאן תשובה אחידה, את תלמדי מה הכי מסייע להרגיע את הילדה שלך ולהחזיר אותה לשגרה. מבחינה התפתחותית המרד והבכי הם אופייניים לגיל, כך שתהיינה לך מספיק הזדמנויות להבין כיצד לפעול עמה...
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 7 עם דימוי עצמי נמוך
    קרן
    11/02/2011

    שלום רב,
    אני אמא ל 2 בנים בן 7 ובן 3. ילדי בן ה 7 ילד מתוק וחכם (לומד פעם בשבוע בתוכנית לילדים מחוננים ומצטיינים).

    . מגיל קטן הוא ילד שתמיד מצייית (לטעמי באופן מוגזם) לחוקים, לדוגמא אם המורה אומרת לא להרביץ, הילד לא יכה חזרה אפילו אם הרביצו לו קודם "כי זה אסור". אם נאמר לו שהגיע הזמן לישון הוא יגש יצחצח שיניים ויכנס למיטה עם נשיקת לילה טוב (אפילו כשהוא לא עייף ואני רואה שהוא שוכב במיטה ער לפחות חצי שעה),אם אני מבקש לכבות את הטלויזיה כי הוא כבר רואה יותר מידי, אפילו אם הוא באמצע תוכנית, הוא יגש ויכבה בלי להתווכח. בקיצור, חלומה של כל אם.

    אני ובעלי משתדלים תמיד לחזק אותו, לא להיות ביקורתיים מידי או קשים מידי איתו (למרות שבאמת אין על מה הוא ילד כל כך טוב). השבוע שמעתי אותו מדבר אם חבר ואומר "אני ילד חכם אבל לא כל כך חכם" והילד השני אמר לו "אל תגיד את זה אף פעם, אתה ילד חכם וזהו", או "אני הילד הכי חלש בכיתה", הוא לא מגיב שחברים אומרים לו שהוא מלוכלך (למרות שהוא ממש לא!) "כי אולי הם צודקים", הוא לא יודע להפסיד, ואם וכאשר זה קורה הוא לא רוצה לשחק יותר והולך הצידה.

    מפריעים לי מספר דברים:
    ילדים הם לפעמים אכזריים, אני לא רוצה שהם יחשבו\ילמדו שהוא "חלש", ובגלל זה יתחילו להתנכל לו (מה לעשות בדרך כלל תופסים את מי שחלש), הייתי רוצה שהוא ילמד להגן על עצמו ולהיות קשוח יותר (ואני לא מדברת על אלימות), אלה לא לתת לילדים "לתפס עליו".

    להעלות את דימוי/בטחון העצמי שלו. כדי שהוא גם יראה את מה שכולנו רואים, שהוא חכם, וטוב לב,ומוכשר וכל העולם פתוח בפניו להצליח.

    אני יודעת שדרך האתר לא נצליח לקבל תשובה מפורטת איך ניתן לעזור לילד, ומה שאני בעצם מחפשת זה את הדרך היכן להתחיל. היינו שמחים אפילו לגשת איתו (או בלעדיו) לעזרה מקצועית. למי ניתן לפנות במקרים כאלה? לאן כדי לגשת?

    סליחה על האורך, לתשובתכם אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 7 עם דימוי עצמי נמוך - תגובה

    סמדר ריינר
    11/02/2011

    שלום קרן,
    את יכולה לפנות או באופן פרטי לפסיכולוג או פסיכותרפסיט שעובד עם ילדים או דרך משרד הבריאות או דרך קופת החולים שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות מילולית והתנהגות מינית
    שירה
    10/02/2011

    שלוםת יש לי ילד בן ארבע וחצי, הוא ילד מקסים, בגן ללא כל בעיות חברתיות, בבית מקבל גבולות באופן סביר, מקבל ומחזיר אהבה. אבל מטרידות אותי שתי בעיות בקשר אליו, הראשונה היא שהוא מרבה לומר לי שהוא רוצה להרוג אותי או רוצה שאני אמות ואפילו לאחרונה אמר שיחנוק אותי, זה קורה כשאני לא מרשה לו דברים שהוא רוצה, אני ממש מבוהלת מהביטויים שלו ולא יודעת איך להגיב.
    הבעיה השנייה היא שיש לו התעסקות לא ברורה הן מבחינה מילולית והן מבחינה פיזית במיניות, הוא מרבה לומר את המילים תחת, בולבול, תחתונים, מנסה לגעת בישבן שלי ושל בעלי או מסתכל על ישבנים של בנות בטלווזיה, כמו כן הוא מדבר על כך שאתן לו שוב לינוק, הוא ינק עד גיל שנתיים וחצי
    בקיצור אנו מאוד מוטרדים ולא יועים את מי לשתף בבעיה שלנו
    בברכה שירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות מילולית והתנהגות מינית - תגובה

    ליאת גרוס
    14/02/2011

    שלום שירה
    שתי התופעות שתארת אכן מטרידות וייתכן כי קיים קשר בינהן. יש מקום להתייעצות מעמיקה יותר תוך התייחסות להתנהלותו הכללית ולתקשורת בינכם.

    ניתן להתייעץ עם פסיכוג הגן או באופן פרטי עם פסיכולוג חינוכי,התפתחותי או קליני.
    תיקון אצל ילדים בגיל זה יכול להיות מהיר מאד. לא צריך לדאוג אבל כדאי לפעול על מנת להרגיע את הרוחות. במקביל חשוב לא לחשוף אותו לתכנים אלימים ומיניים אשר אינם מתאימים לגילו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון קבוצתי לילדי גן...
    יעל
    10/02/2011

    ערב טוב.
    בני נמצא בגן חובה.
    לנו ברור שהוא נשאר שנה נוספת בגן אבל הפסיכולוגית של הגן עושה דבר שנקרא "אבחון קבוצתי" לילדים שאמורים לעלות לכתה א' כדי לראות אם הם יכולים לשבת במסגרת של כתה בזמן של שיעור.. ואיך נערך האבחון? לקחו קבוצת ילדים (שיש התלבטות האם להשאירם שנה נוספת בגן), הושיבו כל ילד ליד שולחן, כל ילד קיבל חוברת ובמשך 45 דקות הילדים היו צריכים לבצע משימות עפ"י ההוראות שנתנה הפסיכולוגית.
    שוחחתי עם גננת שילוב מאזור אחר בארץ,שהזדעזעה ממה שסיפרתי והתייעצה עם פסיכולוגית שאמרה שאסור לעשות לילדים כזה אבחון כי זה מתסכל אותם.
    רציתי לשמוע מה דעתכם על אבחון כזה לילדי גן חובה.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון קבוצתי לילדי גן...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שכמה שאלות...

    יעל
    12/02/2011

    בגן החתימו אותנו על ויתור סודיות (לטובת אותו אבחון קבוצתי)
    האם "בזכות" אותו ויתור סודיות מותר לפסיכולוגית של הגן והעביר מידע על הילד שלי לפסיכולוג של בית הספר? האם לי, כהורה, מותר לבקש לראות את התיק של בני מהשירות הפסיכולוגי? האם מותר לי לבטל את ויתור הסודיות על מנת שלא יגיע מידע מפסיכולוג הגן לביה"ס?
    אשמח לתשובות...
    יעל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שכמה שאלות... - תגובה

    ליאת גרוס
    14/02/2011

    מותר לך לבקש לראות את התיק מהשירות הפסיכולוגי. בהחלט.
    כדאי לך גם לקבוע פגישה עם פסיכולוגית הגן שאבחנה (לא בגן) ולשוחח איתוה פסיכולוגית זו אינה של הגננת אלא שלכם ושל הילד. שוחחי איתה. שתפי אותה בהתלבטויותייך וחששותייך. את יכולה לבטל כל מה שחתמת אבל כדאי לך לשתף פעולה עם המערכת ורק אם זה לא הולך להיכנס למאבק. אתם באותו צד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה והבהרה

    יעל
    14/02/2011

    היתה לנו בשנה שעברה פסיכולוגית שאבחנה את הילד באבחון שגוי.
    בגלל המקרה הזה, החליפו פסיכולוג לגן. את כל המידע על הילד אני רוצה להעביר לביה"ס. אני לא רוצה שיגיע לביה"ס האבחון השגוי של הפסיכולוגית..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה לשאלות שלי...

    יעל
    13/02/2011

    העניין קצת קריטי עבורנו....
    תודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה לשאלות שלי... - תגובה

    ליאת גרוס
    14/02/2011

    את גם יכולה לפנות לשירות הפסיכולוגי של העייריה או המועצה בה את גרה ולבקש שיחה פרטית עם הפסיכולוגית (לא דרך הגננת).. זו זכותך וזה שירות שהעירייה נותנת ללא תשלום.
    במקביל את גם מוזמנת מלפנות להתייעצות פרטית או לאבחון בשלות מלא באופן פרטי על מנת מלקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור ביתך.

    קיראי את תשובותי מהאחרונה לראשונה

    בהצלחה

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון קבוצתי לילדי גן... - תגובה

    ליאת גרוס
    14/02/2011

    שלום יעל
    אבחון כמו שאת מתארת נעשה במקומות רבים בארץ והוא אחד המדדים להחלטה לגבי מוכנות לכיתה א'. לא תמיד הגננת יכולה לשבת עם כל אחד בנפרד. בטח לא הפסיכולוגית של הגן. גם ההדמיה ללימודים היא גורם חשוב ממנו ניתן ללמוד הרבה. זוהי אינפורמציה חשובה מאד אותנהלא ניתן ללמוד באבחון פרטי.
    אבחון זה בודק מדדים רבים הרלוונטים למוכנות לכיתה א'. גם יכולתו ורצונו של הילד לשבת ולעבוד הינהנ פקטור חשוב שיכול לסייע בהתלבטות.
    אבחון קבוצתי כזה לא אמור להיות חוויה מתסכלת. ממש לא. הוא נערך באווירה נעימה ולא מאיימת . במידה והוא מעורר תסכול אצל ילד זה או אחר - ניתן להסיק שהילד אינו בשל לעלות לבית הספר בו יושבים כל יום 5 פעמים 45 דקות.
    אל תעסיקי את עצמך באבחון זה. בררי מהי המדיניות אצלכם בנוגע להשארה.האם עמדת ההורים מספיקה או שיש צורך גם בהמלצת גננת או פסיכולוגית ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל מתאים לפעוטון
    אורלי
    10/02/2011

    לילד שלי ימלאו בקרוב שנה ושלושה חודשים, מטופל ע"י אחותי הגדולה ולאחרונה נוצרה בעיה עם המשך הטיפול יומיים בשבוע, אני מתלבטת האם נכון עבור הילד שיכנס לפעוטון או שביומיים הבעייתיים יטופל לסירוגין ע"י אימי ואחות אחרת שלי. מה טוב יותר עבור הילד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל מתאים לפעוטון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל מתאים לפעוטון - תגובה

    נעמה סבג שמש
    11/02/2011

    אורלי שלוןם,

    שאלת שאלה שהתשבה אליה אינה חד משמעית.
    ישנם גורמים משפיעים: עדיפות אישית, סגנון הורות, איכות המטפלות, איכות המעון.

    עקרונית, חשוב לילד סדר, קביעות ושגרה. אך אם מדובר באנשים שהוא מכיר טוב ורואה הרבה, זה לא יזיק לו.

    אם את בוחרת מעון, תדאגי שיהיה איכותי, ואם אפשר- עם כמות קטנה של ילדים.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההרות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הייחודית
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ולחץ בעקבות חלום
    galit
    10/02/2011

    בני בן 8 , לפני כחודש חלם חלום ולפי דבריו בחלום ברח ממשהו ולאורך כל החלום היה צריך לבצע הכל במהירות והכל סביבו היה מהיר (לא ממש ברור) . מאז מדי פעם הוא נזכר בחלום והוא נכנס לחרדה , הוא מספר שהכל סביבו רץ מהר, למשל הוא שומע את הטלויזיוה כאילו בהילוך מהיר. הלב שלו דופק מהר.
    האים התופעה מוכרת, למי אני צריכה לפנות או מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה ולחץ בעקבות חלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ולחץ בעקבות חלום - תגובה

    סמדר ריינר
    11/02/2011

    שלום גלית,
    כדאי לפנות לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים כדי לעשות אבחון יותר מעמיק ממה הדבר נובע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליחות לחו"ל
    יעל
    10/02/2011

    שלום,

    אנחנו מתכננים לצאת לשליחות בקיץ ורציתי לשאול מתי? ואיך מבשרים לילדים?
    ילד בן 6.5 וילדה בת 3.5

    תודה יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שליחות לחו"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליחות לחו"ל - תגובה

    נעמה סבג שמש
    19/02/2011

    שלום יעל,

    שיתוף הילד בנסיעה הוא בהתאם לגילו. ההבנה של ילד בן 6 היא משמעותית יותר וכך גם הפרידה. לכן, יש לעשות הפרדה בעניין בהתייחסות לשני הילדים.

    כדאי להכין אתם ע"י שיחת הסבר, ע"י ספרים המדברים על מעברי דירת. כדאי לעזור להם להציף שאלות ופחדים ולתת מענה מדוייק ככל שניתן.
    חשוב לספר לילד את האמת. לא להציג את הכל באור וורוד.
    נכון לדבר על החוויה הנהדרת, אך גם על הקשיים.

    בברכה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ועשרה חודשים
    אילה
    10/02/2011

    שלום
    אני חד הודית לילד יחיד (בינתיים) בן שנה ועשרה חודשים. האב לא בתמונה. אנחנו גרים בדירה קטנה והוא אמנם ישן בחדר נפרד אבל שותף (פעיל) לכל יתר ההתנהלות שלי: נכנס לשירותים כשאני שם, מביט בי מתקלחת, מביט בי מתלבשת, בגיל צעיר יותר היתה תקופה שנגע לי בחזה בשחוק...
    היום הוא "תופס" לדודותיו את החזה, למטפלות בגן, אם יש עור חשוף (צמיג בטן וכיו"ב) הוא מתמלא צחוק שובבי ונוגע בו. יש לציין שזה לא קורה כל הזמן בתכיפות גבוהה, אלא ככה מדי פעם בהשתובבות
    רציתי לדעת אם "נורמאלי" אם יש צורך להעיר על כך איכשהו או כיו"ב...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה ועשרה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה....

    אילה
    11/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום