פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3 וחצי
    אורית
    15/02/2011

    שלום רב,
    לפני כשבועיים עברנו לבית חדש. עשינו המון הכנות לפני - לקחנו אותו כמה פעמים לבית החדש והסברנו שאנחנו עוברים ויהיה לו חדר חדש ויפה יותר. בנוסף, הוא עבר לראשונה לחדר משותף עם אחיו התינוק.
    מאז המעבר (אני לא יודעת אם זה בגלל המעבר) הוא מרביץ, נושך, דוחף, מציק לילדים בגן, מרביץ לאחיו התינוק וגם לנו ולסבא ולסבתא. נראה שהוא מתבייש אחרי שאנחנו נוזפים בו על ההתנהגות.
    בנוסף, הוא החל לאחרונה לגלות את איבר מינו וההתעסקות בו גדלה וגוברת ואנחנו לא יודעים איך להתייחס לכך. האם זה נורמלי לגילו? האם צריך לומר לו להפסיק? הוא מתעקש לישון ללא מכנסים.
    מה דעתך? אודה לתשובתך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגו עלי

    אורית
    18/02/2011

    שלום רב,
    לפני כשבועיים עברנו לבית חדש. עשינו המון הכנות לפני - לקחנו אותו כמה פעמים לבית החדש והסברנו שאנחנו עוברים ויהיה לו חדר חדש ויפה יותר. בנוסף, הוא עבר לראשונה לחדר משותף עם אחיו התינוק.
    מאז המעבר (אני לא יודעת אם זה בגלל המעבר) הוא מרביץ, נושך, דוחף, מציק לילדים בגן, מרביץ לאחיו התינוק וגם לנו ולסבא ולסבתא. נראה שהוא מתבייש אחרי שאנחנו נוזפים בו על ההתנהגות.
    בנוסף, הוא החל לאחרונה לגלות את איבר מינו וההתעסקות בו גדלה וגוברת ואנחנו לא יודעים איך להתייחס לכך. האם זה נורמלי לגילו? האם צריך לומר לו להפסיק? הוא מתעקש לישון ללא מכנסים.
    מה דעתך? אודה לתשובתך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5.5 אלים.
    נטלי
    15/02/2011

    שלום, בני בן 5.5 ניהיה מאד אלים בתקופה האחרונה, אני מקבלת הערות מההורים ומהגננת, בני היה בגן אחר לפני שבוע והתלונן שלא טוב לו בגן אחרי אין מספור שיחות עם הגננת והילד ללא הועיל החלטנו להעביר אותו לגן אחר, שבוע אנחנו בגן אחר וההתנהגויות חוזרות על עצמן אני לא מתעלמת מהעובדה שההתחלה והתחברות לילדים חדשים קשה לכולם. לצערי גיליתי רק השבוע שילדי הגן הקודם לא מקבלים שירות פסיכולוגית חינוכי מטעם העירייה/משרד החינוך. איך אני צריכה לנהוג עם הילד כי השיחות שלנו תמיד סביב הנושא הזה לא פוסקות, הוא כבר התחיל לשקר לי שהכל בסדר, לא הרביץ וכו'?
    האם אני יכולה לפנות לשירות פסיכולוגי חינוכי ? לאיזה איבחונים אני צריכה ללכת?
    אני מרגישה שאני לא מקבלת מספיק כלים להתמודד עם זה מאף גורם שפניתי עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5.5 אלים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5.5 אלים. - תגובה

    סמדר ריינר
    15/02/2011

    שלום נטלי,
    את בהחלט יכולה לפנות לשירות הפסיכולוגי החינוכי, כדי שיתערבו ויעזרו להבין מה קורה לילד שלך. כמו כן לא ציינת האם זה קורה רק בגן, איך הוא מתנהג בבית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה-המשך

    נטלי
    16/02/2011

    בבית כאשר מגעים עליו ילדים הוא חברותי משחק איתם ואין בעיות. הוא לא אלים.
    מה שכן מבחינת ההתנהגות כל דבר שאני מבקשת ממנו אני צריכה לבקש כמה פעמים אפילו עם זה לצרכים שלו כמו להתלבש, ובתקופה האחרונה אם יש משהו שלא נראה באיך שדיברתי עליו או כעסתי עליו הוא ישר או סתם לא התיחסתי עליו הוא ישר אומר לי "אתם לא אוהבים אותי" "את לא אוהבת אותי" כו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה-המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום נטלי,
    תראי, הילד סובל ממצוקה כלשהי, הוא מרגיש לא אהוב, זה לא אומר שזאת האמת, או שהוא מפרש את המציאות נכון, אך מה שבטוח הוא שזה באמת מציק לו.
    נראה לי שכדאי לפנות לטיפול והדרכת הורים כדי לברר יותר לעומק מדוע הוא מרגיש כך ואיך אפשר לשנות את זה. אני מאמינה שזה ישפיע גם על האלימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורות נוקשה
    אהרון
    14/02/2011

    שלום רב, שמי אהרון ואני אבא לשלושה
    אני מחפש חומר על ההשפעות הפסיכולוגיות שיכולות להיות להורות נוקשה וקפדנית
    מאמרים /כתבי עת /מחקרים
    תודה רבה אהרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורות נוקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורות נוקשה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/02/2011

    אהרון שלום,
    אתה יכול לחפש מאמרים לגבי המושגים "סגנון הורות סמכותי" ו"סגנון הורות סמכותני", אולי הם יתנו לך נקודת פתיחה טובה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעניינות מינית אצל ילד בגיל 7
    שרון
    14/02/2011

    שלום,
    בני בן ה- 7 מגלה עניין במין עוד מהיותו בן 4, כאשר רואה זוג מתנשק בטלויזיה אומר שהבולבול שלו גדל, כאשר רואה אותי עירומה או רק חזה חשוף הוא רוצה לגעת או נועץ מבטים. לאחותו בת ה- 11 (הנמצאת בשלבי התפתחות מינית) אומר שרוצה לתת לה נשיקה בציצים... הייתי רוצה לדעת האם העניין נורמלי ועד איזה גבול.
    אשמח מאוד לקבל תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעניינות מינית אצל ילד בגיל 7 - תגובה

    סמדר ריינר
    15/02/2011

    שלום שרון,
    לא הדבר עובר את הגבול, וגם העובדה שהוא רואה אותך עירומה או עם חזה חשוף זה עובר את הגבול. הילד סובל מחשיפה לגירוי יתר, חשוב שלא יסתובבו עירומים בבית, חשוב להקפיד על פרטיות בשירותים ובמקלחת, וחשוב להגיד לו שהאמירות האלה הן לא במקום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף האם ציון ב MDI זהה לציון I.Q??
    אמאלה
    14/02/2011

    האם ציון של MDI זה אותו דבר כמו ציון I.Q ??

    קיבלתי היום תוצאות של דוח שכתבה הפסיכולוגית התפתחותית שערכה אבחון לבן שלי שבמקביל עברנו סדרה של אבחונים ושם היא כותבת שהוא נמצא באיחור התפתחותי משמעותי של 9 חודשים וממליצה בין היתר שיכנס למסגרת של גן לעיכוב התפתחותי ורושמת שבמבחן ביילי קיבל MDI=57

    בדקתי באינטרנט ורשום שמתחת לציון 70 של I.Q זה נחשב לפיגור שכלי ובטווח של ציון 57 זה רמת פיגור שכלי קל

    האם זה מה שזה אומר לגבי הבן שלי--שהוא עם פיגור שכלי קל????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף האם ציון ב MDI זהה לציון I.Q?? - תגובה

    ליאת גרוס
    15/02/2011

    ממש ממש לא.
    אלו מבחנים שונים עם ציונים שונים. אל תסיקי כלום מהציון. איחור התפתחותי של 9 חודשים הוא איחור התפתחותי של 9 חודשים. שוחחי עם הפסיכולוגית שאבחנה ובקשי ממנה הסברים.
    בינתיים לכי לישון בשקט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ו-3
    מאיה
    14/02/2011

    שלום,
    הבת שלי ילדה מקסימה בת שנה ו3 חודשים.
    ילדה סקרנית,שמחה,חייכנית,הכל טוב תודה לאל.
    לאחרונה היא פיתחה הרגל מביך ולא נעים,היא פשוט צורחת.
    אנחנו בטיול רגלי והיא נעמדת פתאום וצורחת,אנשים מסתכלים והיא לא מפסיקה,פשוט נהנית מהצרחות.
    האמת שזה התחיל לפני מספר חודשים,קראתי קצת והבנתי שהיא "גילתה" את יכולתה לתרוח ונהנית לשמוע את הצליל ועם הזמן זה די עבר.
    עכשיו זה חזר בגדול !! הילדה צורחת המון,כשאני מבקשת להפסיק,זה מרגיש כאילו רק מדרבן אותה יותר לצרוח חזק יותר.
    איך אני מציבה גבולות במקרה כזה? למה היא בכלל עושה את זה?
    ודבר נוסף בבקשה,אותו עניין עם משיכת שיער,היא מושכת לי ולכל מי שנמצא לידה את השיער.
    יש לה דחף נוראי לעשות את זה ממש חזק ומאוד קשה לשחרר את השיער מהיד שלה.
    אין לי מושג איך להפסיק גם את זה וממה זה נובע.
    אני אציין שהיא גדלה בבית מלא אהבה וסבלנות,ללא צעקות,ללא אלימות חלילה והיא לא בגן,לכן אין לה מאיפה ללמוד התנהגויות לא תקינות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שנה ו-3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצבת גבולות לבת שנה ו-3

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/02/2011

    מאיה שלום,
    הבת שלך לומדת את גופה, את העולם החברתי, ואת תגובותייך למצבים שונים. אם היא מתנהגת באופן שאינו תואם לסביבה או פוגע בך פיסית, התפקיד שלך כאמא הוא ללמדה שהתנהגות זו אינה רצויה, ולעודד אותה להתנהג אחרת.
    לכן, כשהיא צורחת או מושכת בשיערך (וכל התנהגות אחרת מסוג אלו), חשוב שתאמרי לה לחדול ותסבירי לה בקצרה מדוע ("זה מרעיש להרבה אנשים", "את מושכת לאמא בשיער וזה כואב ולא נעים לי", וכדומה). עם ילדים בגיל של בתך מאוד עוזר ללוות את האמירה במחווה גופנית - למשל, להרגיע אותה באמצעות ליטוף או חיבוק כשהיא צורחת, או להסיר את ידה מהשיער שלך כשהיא מושכת בו.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 לא ישנה לבד
    אמה
    14/02/2011

    שלום! אני אם לשניים, הבכור בן 13 והקטנה בת 4 ו-4 חוד'. גרים בבית קרקע, כאשר בקומה 1 יש חדר הורים ובקומה 2 חדרי ילדים. הילדה עד גיל מאוחר ישנה בחדרינו במיטתה עקב המבנה הנוכחי וגם ינקה עד גיל שנה ו10 ח'. לפני כחצי שנה העברנו אותה לחדרה, לאחר שעוצב יפה כמו שאוהבת ואבזור חדש ויפה, לאחרונה החלה להתעורר מס' פעמים בלילה, כי לדבריה חולמת על מפלצות, ואז הגיעה לסרוגין אלינו לחדר בלילה או שמבקשת שניהיה לידה בהשכבה עד שנרדמת, ולמרות שיש מנורה דולקת כל הלילה עדיין פוחדת להשאר בחדרה. חדר של אחיה נמצא צמוד לשלה, אך זה לא עוזר לה. לכן, על מנת למנוע התעוררויות השכיחות שלה בלילה העברנו אותה לחדר של אחיה והם בנתיים ישנים יחד. יש לי הרגשה שהיא פוחדת מחושך אולי. וגם כשיש רעמים וברקים וגשם עז עם רעש (או ברד) סוגרת אוזניה בידיים ואיננה מצליחה לישון, וגם מתעוררת מזה ואח"כ נורא בלחץ מזה, למרות שקבלה את ההסבר הברור והפשוט למה יש רעש זה. סליחה על אורך ההודעה, ממתינה לתשובה. תודה רבה מראש, אמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 4 לא ישנה לבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות בגיל 4

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/02/2011

    אמה שלום,
    החרדות של בתך בלילה הן נורמטיביות ואופייניות לגילה. ילדים רבים בגילה חוששים לישון לבד, סובלים מביעותי לילה ומרעמים מרעישים. יחד עם זאת, שינה משותפת של נער בן 13 וילדה בת 4 אינה רצויה. כדאי לנסות להרגיל את הילדה לישון במיטתה, ואם היא מתעוררת - ללוות אותה למיטה ולשהות לצידה עד שהיא נרדמת. בנוסף, במהלך היום (לא לקראת הלילה) מומלץ לעסוק בפחדים בדרכים עקיפות כמו לצייר את החלומות, להשמיע רעשי רעמים בכוונה, לקרוא ספרים בנושא וכדומה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה נואשות לעצה
    עמית
    14/02/2011

    שלום רב,
    אני אמא לבן 4 ילד יחיד אני ובן זוגי בני 35, 36.
    בני החל ללכת השנה לראשונה לגן גן פרטי בקיבוץ.
    אני מאוד מרוצה מהגן מהגישה והיחס.
    עד השנה הייתי עם בני בבית מתוך בחירה (רצון אישי לגדל אותו) והשקפת עולם שזהו הדבר הנכון, יש ביננו קשר מאוד קרוב אני מוציאה אותו מהגן ב 13 ועד הלילה אנחנו שניינו לבד.
    לאחרונה חל שינוי קיצוני מאוד בהתנהגותו הוא התחיל להיות אלים לעשות דווקא על כל דבר כל מה שאומרים לו הוא מתווכח...
    ברצוני לציין שהוא באמת מקסים הוא חכם בצורה בלתי רגילה קורא וכותב מגיל 3 באמת ילד מוכשר.
    אני לא ממש יודעת איך להתמודד עם התנהגותו שהשתנתה.
    כעקרון אני לא מאמינה בעונשים ממש ממש לא, אולם הגעתי למצב שאני לא יודעת איך להתמודד איתו ואנחנו מגיעים למצבים בלתי נסבלים אני מאוד מתוסכלת כל היום רק חושבת על הנושא ומרגישה שקשה לי מאוד להיות איתו ולהנות.
    אני רוצה לציין שאני באמת אמא משקיענית וחשוב לי להיות איתו לעשות איתו דברים ולהקדיש לו אולם זה לא אפשרי לאחרונה.
    אני מוצאת את עצמי כועסת עליו כל הזמן מעירה לו ואפילו ניסיתי להעניש אותו אבל כלום לא הועיל.
    אני ממש אשמח לעצה היות וכבר עולות ליי מחשבות שמא הוא עובר התעללות לסוגיה....
    אשמח לשמוע את חוות דעתכם.
    אמא אוהבת שמרגישה חסרת אונים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה נואשות לעצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה נואשות לעצה - תגובה

    סמדר ריינר
    15/02/2011

    שלום עמית,
    אם את חושבת שהוא עובר התעללות לסוגיה שמשהו שצריך לבדוק. האם יש לו פחדים? האם טוב לו בגן, האם הוא מתפקד שם היטב, האם אוהב לכת לשם, האם יש לו חברים וכו'.
    אם זו לא הבעיה ייתכן שהבעיה היא בקושי שלך לשים גבולות. ייתכן גם שהקשר ביניכם מאוד טואטלי, חשוב שאחר הצהריים הילד ילך לחברים ולחוגים, יבלה מדי פעם גם אבא ולא רק עם אמא אם זה אפשרי וכו'. זהו ילד גדול, וייתכן שהוא נמצא בפיגור מסויים אחרי חבריו מבחינת חשיפתו לעולם החיצוני, לא מבחינה שכלית אלא מבחינה חברתית, וייתכן שגם זה גורם לו לתסכול, אולי הוא לא מתנסה מספיק ולכן חסר לו חלק מהבסיס להשתלבות תקינה ומספקת.
    אני ממליצה לך לגשת להדרכת הורים מסודרת כדי לבדוק יותר לעומק מה קורה ואיך ניתן לסייע לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטייה מינית בילדים
    אבא
    14/02/2011

    שלום דוקטור,
    בני בן תשע מתנהג לפעמים בצורה עדינה משהו בדיבור שלו נראה לי עדין וגם בהתנהגות עצמה.הוא גם ילד רגיש. מצד שני הוא מתנהג כמו שבנים צריכים להתנהג, כלומר, כדורגל, חוג קראטה, משחקים וצעצועים של בנים וכו'. השבוע הוא סיפר לאישתי שהוא אוהב זמר צעיר מסויים ששר שירי ילדים והוא מעריץ אותו והוא גם אוהב אותו כי הוא יפה, וכי יש לו פנים יפות. השאלה שלי היא האם הוא מבין בגילו מה שהוא אומר (את המשמעות), והאם זה מראה על התפתחות בכיוון מסויים בנוגע להעדפות המיניות שלו בעתיד, אם אני מוסיף לזה את העדינות והרגישות שבו?
    בנוסף, לפני זמן לא רב הוא סיפר לי שלעגו לו בכיתה וכינו אותו הומו. הוא לא בדיוק ידע מה זה אבל הבנתי ממנו, שכך הוא הבין, שהומו זה "אחד שנצמד לבנים", ובתגובה הוא טיפה התחיל להתרחק מקבוצת הבנים. בסה"כ הוא מאוד מקובל בכיתה , ודווקה אלה שלעגו לו הם חבריו הטובים. לכן אני לא נלחצתי מהמקרה ולמען האמת, גם הילד לא נלחץ או התרגש. איך וכיצד לנהוג? מה לעשות ולהסביר לילד? האם כול הסימנים הללו מצביעים על משהו או חשד מסוים? האם בגיל כזה גם אמורים להתאהב בבנות? או בבנים...
    אודה לתשובתך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נטייה מינית בילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטייה מינית בילדים - תגובה

    סמדר ריינר
    14/02/2011

    שלום לך,
    התאור שנתת לא מצביע באופןו חד משמעי על הנטייה המינית העתידית של הילד. ילדים גם מעריצים כוכבים וזמרים וזו לא בהכרח התאהבות בגיל הזה או נטייה מינית.
    גם אם כן, זה לא עניין של הסבר. אני מניחה שמדובר בילד נבון, שמבין דברים, אך אלה לא דברים שההבנה משנה אותם.
    כרגע אין אינדיקציה חד משמעית לכיוון כלשהו, ויש להמתין בסבלנות, ואם זו הנטייה, ייתכן שתזקקו לעזרה כדי לקבל אותה, לשנות אותה זה לא כל כך אפשרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 עובר למיטת ההורים
    אני
    14/02/2011

    בני נרדם במיטתו אך במהלך הלילה עובר למיטתנו.
    במהלך תקופה בה הובטחו לו פרסים על שינה רצופה במיטה שלו - זה עבד, אך מיד חזר למצב הקודם כשלא היו פרסים. מה עושים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 6 עובר למיטת ההורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 עובר למיטת ההורים - תגובה

    סמדר ריינר
    14/02/2011

    שלום לך,
    אין ברירה אלא להעביר אותו בחזרה למיטתו כל פעם מחדש, במשך כמה לילות, זה מפריע לישון, אך העקביות משתלמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשיקות
    אני
    14/02/2011

    אני רוצה ואוהבת לנשק את בני בן ה-6 באופן סביר: 2-3 נשיקות על הלחי, בבוקר, בערב וכשנפרדים ונפגשים.
    הוא לא אוהב נשיקות ודואג להבהיר לי (בצדק) כי הגוף שלו הוא פרטי שלו וכי אסור לי לנשק אותו בלי רשות והרשות אינה ניתנת.
    לא הייתי רוצה לוותר על הנשיקות.
    יש פיתרון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נשיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשיקות - תגובה

    סמדר ריינר
    14/02/2011

    שלום לך,
    תנסי להרפות מכך לתקופה, ייתכן שכשהוא ירגיש שירד מעליו הלחץ הזה הוא ירצה בזאת בעצמו, כמובן במידה שמתאימה לו ולפי שליטתו ויוזמתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה קשה!
    ליטל
    14/02/2011

    שלום לכולם,

    חשבנו לצאת לטיול בן שבועיים למזרח. אופי הטיול אינו מתאים לפעוטות.
    יש לנו ילד בן כשנה וחצי, שנמצא יום יום (מלבד סופי שבוע) עם הסבתא מהבוקר ועד לשעות הערב. למותר לציין שהקשר עם הסבים הוא מעולה והילד אוהב אותם מאוד.
    שאלתנו היא האם השארת הילד עימם למשך שבועיים עלולה לפגוע בו מבחינה ריגשית או נפשית.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה קשה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תשובה לשאלה דלעיל, תודה!

    ליטל
    14/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע אין לצוות המומחים תשובה לשאלה?

    ליטל
    17/02/2011

    לעניות דעתי מדובר בשאלה בסיסית, ובאמת שהייתי מעוניינת לקבל חוות דעת מקצועית.
    אם השאלה אינה בתחום ההתמחות שלכם אשמח לקבל הפנייה לפורום מתאים יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע אין לצוות המומחים תשובה לשאלה? - תגובה

    נעמה סבג שמש
    19/02/2011

    שלום ליטל,

    שאלתך היא כביכול בסיסית.
    ילד בגיל זה, לעניות דעתי, כאמא וכאשת מקצוע, יתקשה להפרד מהוריו לפרק זמן זה.
    ההשלכות יכולות להיות: "ברוגז" להורים כשהם חוזים, או הדבקות בהם וקושי להפרד.
    הבנתי שבנכם נמצא לא מעט עם הסבים, וזה בטח יקל על העניין, אך הייתי ממליצה- לבלות איתו יותר גם בשגרה היומיומית (הערה בסוגריים).

    בברכה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגיעות מותרות ?
    אילה
    14/02/2011

    שלום
    אני חד הודית לילד יחיד (בינתיים) בן שנה ועשרה חודשים. האב לא בתמונה. אנחנו גרים בדירה קטנה והוא אמנם ישן בחדר נפרד אבל שותף (פעיל) לכל יתר ההתנהלות שלי: נכנס לשירותים כשאני שם, מביט בי מתקלחת, מביט בי מתלבשת, בגיל צעיר יותר היתה תקופה שנגע לי בחזה בשחוק...
    היום הוא "תופס" לדודותיו את החזה, למטפלות בגן, אם יש עור חשוף (צמיג בטן וכיו"ב) הוא מתמלא צחוק שובבי ונוגע בו. יש לציין שזה לא קורה כל הזמן בתכיפות גבוהה, אלא ככה מדי פעם בהשתובבות
    רציתי לדעת אם "נורמאלי" אם יש צורך להעיר על כך איכשהו או כיו"ב...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נגיעות מותרות ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגיעות מותרות ? - תגובה

    סמדר ריינר
    14/02/2011

    שלום אילה,
    לא, זה לא תקין, צריך בהחלט להעיר לו ולדאוג שבשום פנים ואופן לא ייכנס איתך למקלחת ולשירותים ולא יראה אותך עירומה בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 שלא משתתפת בחגיגות הגן
    שרון
    14/02/2011

    שלום. ביתי בת 3. בכל חגיגות הגן שהשתתפה עד היום (בערך 5) היא אף פעם לא רצתה להשתתף. היא נצמדת אלי ומסרבת להיכנס למעגל הרוקדים או השרים. בפעם הראשונה די התעקשתי אבל זה הביא לתוצאה הפוכה לכן מאז אני ממש זורמת עם זה ואז לקראת אמצע סוף החגיגה היא פה ושם משתתפת ולפעמים רק אם גם אני רוקדת איתה. הגננת אמרה שבחזרות היא ממש נהנית ומשתתפת. גם בבית היא מאוד אוהבת לרקוד ולשיר מול המראה. חוץ מזה היא מדהימה עם ביטחון ותבונה פשוט מקסימה. אבל בחרת הרבה אנשים היא נצמדת אלי ורק אח"כ נפתחת שזה בסדר גמור.השאלה שלי היא אילו פעילויות כדאי לעשות איתה כדאי לאפשר לה להרגיש יותר חופשיה ונינוחה באירועים כאלה וכדי שגם היא תוכל להשתתף בחגיגות ולהינות מהן?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה את השאלה-תענו בבקשה

    שרון
    16/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב מקפיצה את השאלה - למה לא עונים?

    שרון
    20/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים?

    שרון
    23/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מלפני שבועיים-אנא תנו תשובה !!

    שרון
    27/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה בבקשה !!!!!

    שרון
    02/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 שלא משתתפת בחגיגות הגן - תגובה

    ליאת גרוס
    03/03/2011

    שלום יעל.
    התנהגות כמו שאת מתארת בגיל 3 היא נורמלית לגמרי . בכל גן יש לפחות ילד אחד כזה ולרב עד גיל בית ספר זה עובר מעצמו.טוב את עושה שאת מכבדת את רצונה ולא לוחצת. גם אם לא משתתפת היא עדיין יכולה להנות ולחוש בנוח... מהכיסא. וזה בסדר. הקושי הרב יותר הוא בדר"כ של ההורים ולא של הילד.
    מה בכל זאת ניתן לעשות? לתרגל את ההופעה בבית. לעשות הופעות בבית עם קהל אוהד. לתת הרבה חיזוקים . להציע להצטרף אליה אם מתאים, לבדוק אם רוצה לעשות רק קטע אחד קטן ו...לתת לגיטימציה למה שהכי מתחשק לה באותו רגע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחןף
    חנית
    14/02/2011

    שלום! יש לי ילדה בת 3.9 שעושה בערך 4 פעמים קקי ביום וכל היום כל היום רעבה אמא מה אוכלים עכשיו אמא תביא לי כו מה לעשות איתה זה נורמלי? יש לציין שהיא עצמה ילדת סנדוויץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחןף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחןף - תגובה

    סמדר ריינר
    14/02/2011

    שלום חנית,
    נראה לי שקודם כל כדאי להפנותאת השאלה לרופא, בהתאם לתשובה שלו אם זה נורמלי ולאחר שלילת בעיה רפואית ניתן לפנות לייעוץ פסיכולוגי בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום