מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בת שנתיים מסרבת להשאר במיטהna13/02/2011
בתי בת שנתיים, מזה תקופה ארוכה לאחר שאנו משכיבים אותה, היא יוצאת מהמיטה ומגיעה אלינו לסלון/ חדר שינה וכו'.
למעשה אינה מוכנה להשאר במיטה אלא אם אנו יושבים בחדר עד שהיא נרדמת, וזה לוקח לעיתים קרובות למעלה משעתיים....
כל נסיונותינו השונים עלו בתוהו-
ניסינו להסביר יפה, ניסינו לכעוס, להרים מעט את הקול, להחזירה למיטה (יכול להגיע גם לשניים עשר החזרות בערב). ניסינו להתעלם ממנה (נעמדת מול הטלווזיה, מורידה את המכנסיים והחיתול, ומנסה לעשות פרובוקציות (נשברנו כשברח לה פיפי על הריצפה...) וכו'.
אציין כי כל שיטה יושמה משך זמן ממושך, ושראינו שאינה מועילה עברנו לשיטה הבאה.
מה אנו יכולים לעשות כדי להפוך את ההשכבה ליעילה, ולא לבזבז למעלה משעתיים כל ערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא עזרה דחופה
na14/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי עצה
גל15/02/2011ממה שראיתי בתוכניות הדרכות הורים למיניהן.
השיטה היחידה היא להחזיר לחדר.
12 פעמים זה כלום.
ראיתי גם מקרים שהחזירו 90 פעם לחדר (ואני לא מגזימה).
אז תמשיכו להחזיר גם אם זה יקח כל הלילה.
אחרי כמה ימים ימאס לה.
היא תבין שאין ברירה, לא משחקים איתה אלא מחזירים אותה לחדר כל פעם אז אין טעם לצאת.
והיא תישאר בחדר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנתיים מסרבת להשאר במיטה - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט19/02/2011na שלום,
יש כמה עניינים שכדאי להקדיש להם קצת מחשבה - 1) האם הילדה זוכה למספיק זמן עם ההורים לפני שהיא מתבקשת ללכת לישון? אולי היא מנסה "להשלים שעות" עם ההורים ולכן כדאי לארגן את שעות אחהצ והערבים אחרת. לא כתבת גם מי ער בבית בשעות הללו - רק ההורים או בני משפחה נוספים כמו אחים גדולים. 2) ייתכן שהילדה עדיין אינה עייפה כשאתם מרדימים אותה - האם ניתן להוריד את שנת הצהריים ואז היא תירדם בקלות רבה יותר, או להקדים את שעת הקימה? 3) האם קיימים סדר יום וטקסים לפני השינה, שיקלו עליה להירדם - פעילות אחהצ, ארוחת ערב משביעה, אמבטיה ממושכת מספיק, סיפור וזמן אישי עם אחד ההורים לפני השינה, וכדומה.
במידה וכל העניינים הללו הם תואמים לצרכי השינה של בתכם, אזי מומלץ אכן להחזיר אותה שוב ושוב למיטה, עד שתירדם. אולי אפשר להוסיף דובי, בקבוק, מוסיקה או כל דבר אחר שירגיע אותה וישמר אותה במיטה. בכל מקרה המהלך שתיארת אינו תקין, ואינו טוב לילדה ולהרגלים הטובים שבוודאי אתם רוצים שתפתח.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 מרביץ, משקר,לא מקשיב...אירינה13/02/2011
שלום,יש לי ילד בן 4 הוא מרביץ,משקר,לא יכול לשבת במקום,לא מקשיב-זה תלונות של הגננת בגן והמליצה להזמין פסיכולוג לגן.
אני לא מסכימה איתה,כי הוא באמת קשה לא לשבת בלי לעשות דבר,הוא מאוד אוהב משחק' מחשבה,לצבוע ,לטייל ,חיות,יש לא ארבה חברים שבאים אלינו ואני רואה שהם משחקים ביחד מאוד יפה
אבל אם אני שואלת אך הייה בגן הוא אומר:כייף ושהוא לא מרביץ לאף אחד,למרות שהגננת מספרת הפוך שהוא כן מרביץ....
אני לא יודעת מה לעשות,אני לא רואה שום בעיה אבל אולי אני טועה ?
אשמח לקבל תגובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 מרביץ, משקר,לא מקשיב... - תגובה
ליאת גרוס14/02/2011שלום אירינה
הזמנת פסיכולוג הגן לעשות תצפית אינה צריכה לאיים עלייך כלל. פסיכולוג הגן הוא פונקציה שאמורה לסייע לגננת להתמודד עם ילדים עימם היא מתקשה להתמודד. את יכולה להיעזר בפסיכולוג ולשמוע את דעתו. הוא גם יוכל להדריך אותה כיצד לנהוג. זכותך גם לבקש איתו שיחה אישית ללא תשלום לפני או אחרי התצפית ולקבל ממנו הדרכה והכוונה.
אין מה להיכנס למאבק כוחות עם הגננת. ברור שהדרך בה הגננת רואה את הדברים והילד רואה את הדברים היא שונה. אין סתירה בין העובדה שמתקשה לשבת ולהסתדר עם הגננת לבין העובדה שהוא חברותי ונהנה לשחק. יכול להיות שנהוא גם וגם. ההתמודדות בבית שונה מההתמודדות בגן.
שווה להקשיב לדברי הגננת ולראות מה אפשר להפיק מהם. אם משקר ומרביץ בטח יש לכך סיבה. הבנתה תוכל לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השארת פעוט עם הסבים לשבועיים ימיםליטל13/02/2011
שלום לכולם,
חשבנו לצאת לטיול בן שבועיים למזרח. אופי הטיול לא אינו מתאים לפעוטות.
יש לנו ילד בן כשנה וחצי, שנמצא יום יום (מלבד סופי שבוע) עם הסבתא מהבוקר ועד לשעות הערב. למותר לציין שהקשר עם הסבים הוא מעולה והילד אוהב אותם מאוד.
שאלתנו היא האם השארת הילד עימם למשך שבועיים עלולה לפגוע בו מבחינה ריגשית או נפשית.
בברכה,
אלישע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השארת פעוט עם הסבים לשבועיים ימים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט19/02/2011אלישע שלום,
היעדרות כזו מחיי ילד כה צעיר למשך שבועיים, אינה רצויה, ועלולה ליצור חרדות וחוסר אמון בכם, מהם יהיה קשה לחזור לשגרה. אם תוכלו לחכות עוד כחצי שנה, זה יהיה יותר מתאים לעולמו.
אגב, לא ברור האם הילד נמצא עם סבתא ללא נוכחות אף אחד מההורים עד לשעות הערב, כיוון שאף מצב זה אינו אידיאלי.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי שינהעמית13/02/2011
בני בן השנה ושבעה חודשים ישן מידי לילה בשעה עשר וחצי - אחד עשרה ורק מול הטלויזיה בסלון. נסיונות להרדים אותו בחדר שלו בשעות מוקדמות יותר מלוות בבכי וצרחות.
מה עלינו לעשות על מנת להקנות לו הרגלי שינה נכונים?
אציין כי נולד לו אח לפני חודשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה - תגובה
ליאת גרוס14/02/2011שלום עמית
כדאי להרגיל את הילד לישון במיטתו ובשעה מוקדמת יותר.
ברור שהוא יבכה בהתחלה אבל חשוב לא להישבר. עשו זאת בהדרגה. ספרו לו סיפור , הרגיעו אותו וחיזרו על המשפט - אתה צריך ליעשון במיטה שלך.
לפעמים יותר פשוט לצאת מהחדר ולחזור כל כמה דקות.
זה סיוט שיימשך שבועיים לכל היותר ובסופו יהיה לכם ולו טוב יותר.
אם זה ממש קשה פנו להתייעצות פרטית קצרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד בגיל ההתבגרות ילדה בת 12שרון13/02/2011
שלום רב!בזמן האחרון הבת שלי (בת 12) יש לה כל מיני מחשבות שמפחידות אותה והיא נכנסת ללחץ ואני נותנת לה טיפות:באך רסקיו רמדי וזה לפעמים עובד זה טבע שיש בגיל ההתבגרות מחשבות רעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד בגיל ההתבגרות ילדה בת 12 - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום רחל,
אכן יש קשיים מסוגים שונים בגיל ההתבגרות אך לא הכרחי שיהיו חרדות. אם זה משהו שמאוד מפריע ופוגע כדאי לא להזניח ולפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוננות בת 5mononoki13/02/2011
בתי מאוננת זה תקופה - פעם הדבר היה בחדר אבל עכשיו הענינים כאילו יצאו משליטה. על השולחן בסלון, על הכסא במטבח, בכל רגע פנוי, גם כסבא נמצא. כשהתחילה הסברתי לה שאפשר לעשות זאת רק בחדר, ב"פרטיות" ורוב הזמן הדבר היה כך. בשנה שעברה בגן היתה תקופה שהיתה מאוננת ולאחר שדיברתי איתה הפסיקה לעשות זאת בגן. אבל עכשיו כל פעם צריך לומר לה שוב ושוב.
לעיתים יש לי הרגשה שהעניין קשור לבדיקת גבולות. יש לה גם תקופות של עצירויות (שהיא בכוונה לא הולכת לשירותים) ואז יתכן שגם האוננות מתגברת. מה לעשות? מה לומר לה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוננות בת 5 - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום לך,
נראה לי שבמצב שאת מתארת לא מספיק שתאמרי או מה שתעשי. האוננות מראה על מצוקה מסויימת ויש צורך לדעתי לגשת לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכולוגיה התפתחותיתמיטל13/02/2011
רציתי לברר עם מי שביקר|ה אצל פסיכולוג התפתחותי טוב באיזור ירושלים והיה|תה מרוצה.
אני צריכה לדעת אם להעלות את ילדי הסובל מויסות חושי לכתה א בשנה הבאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכולוגיה התפתחותית - תגובה
ליאת גרוס14/02/2011שלום מיטל
קושי בויסות חושי הוא דבר שישאר גם בעוד שנה ולכן אינו מהווה גורם בלעדי להחלטה אם להשאירו שנה או לא.
בגיל זה ניתן להיעזר גם בפסיכולוג חינוכי טוב.
כדאי בשלב ראשון להיעזר בפסיכולוג של הגן. אתם יכולים לפנות ישירות לשירות הפסיכולוגי ולבקש התייעצות עם פסיכולוג זה ואפילו אבחון בשלות פרטי. כל זאת ללא תשלום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחק רופא וחולה כולל הורדת בגדיםעידן13/02/2011
שלום רב!
ילדתי בת 4 והולכת לגן טרום חובה של העיריה.
לפני כשבועיים הפנתה הסייעת את תשומת ליבי, כי במהלך משחק "רופא וחולה", הורידו לילדתי את המכנס כל מנת, כביכול "לבדוק" אותה.
דיברנו, אני ואישתי עם ילדתנו והסברנו לה, בצורה נינוחה ורגועה כי אין לגעת בגופו של אחר, להפשיט אותו או לתת למשהו אחר לבצע מעשה אינטימי כזה או אחר.
כמו כן, ציינה בפניי הסייעת כי בגן הם מדגישים כל העת, על צנעת הפרט ו"גופי מבצרי".
היום, הפנתה שוב הסייעת את תשומת ליבי, כי ביום שישי האחרון, ניסתה ילדתי להוריד את המכנס לאחד הילדים בגן, על מנת "לבדוק" אותו.
דיברתי עם אישתי, ואני מתלבטים איך להסביר לביתנו שוב על האיסור בדבר.
איננו יודעים אם להיות אגרסיבים, תוקפניים או שוב להסביר בצורה רגועה ושלווה כבעבר.
יש לציין כי אני ואישתי רואים את העיניין בעין לא יפה ואיננו מעוניינים כי דברים אלו יישנו ואף מדגישים את חשיבות הצניעות והפרטיות.
אודה לך על תשובתך.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחק רופא וחולה כולל הורדת בגדים - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום עידן.
ייתכן שהסבר על כך שזה לא תקין לא מספיק. צריך להתייחס גם לצורך ולסקרנות שעומדים מאחורי העניין והם כן תקינים. אולי כדאי לדבר עם הילדה על כך שאתם מבינים שמאוד מסקרן לדעת מה יש לבנים ובנות מתחת לבגדים, וזה טבעי שהיא סקרנית ולקנות לה ספר שמתאים לילדים בגילה ומדבר על מבנה הגוף וגם נותן הסברים על ההבדלים בין בנים ובנות, ולהקריא לה אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על ניתוח לילד בן 4רוני13/02/2011
בני בן הארבע עומד לעבור ניתוח בקע טבורי בעוד כשבוע. מדובר בילד שמפחד מבדיקות ונלחם עד חורמה כשמנסים לתת לו תרופה, לקחת דם וכו. איך אני מסבירה לו את עניין הניתוח? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר על ניתוח לילד בן 4 - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום רוני,
נראה לי שהכי כדאי להתייעץ בעניין אם הרופאים, או לבדוק אם בבית החולים שבו מתבצע הניתוח יש מחלקה של פסיכולוגיה רפואית. לפסיכולוגים הרפואיים יש את הידע והניסיון להמליץ בעניין כזה, וכמובן חשובה גם האינפורמציה הבסיסית - מבחינת מה הוא ירגיש לפני ואחרי, וכו' שאת זה אנחנו לא יכולות לתת כאן כי אין לנו את המידע הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלות באח תאום_12/02/2011
שלום רב,
ברצוני לשאול שאלה לגבי ילד בן 4 אשר מסרב לבצע מטלות יומיומיות כגון : ללכת לישון, לצחצח שיניים, לאכול וכו'.
יש לו אח תאום אשר מבצע את כל המטלות באופן נורמטיבי, ללא שום בעיות. שמנו לב שאחיו התאום מדרבן אותו לעשות כמוהו. זאת אומרת אם הוא יאכל או יתארגן לשינה, וישים לב שאחיו מסרב, הוא יגיד לו "בוא נלך לאכול/לישון". מצד אחד, בדר"כ זה עוזר, מצד שני האם זה לא פוגע בסמכות ההורית שלנו?
האם זה בסדר שהילד מקשיב לאחיו ולא לנו?
תודה,
הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלות באח תאום - תגובה
ליאת גרוס14/02/2011שלום לך
לא זה לא בסדר שהילד מקשיב לאחיו ולא לכם. קיימת בעייה אותה יש להבין ולפתור.זה עלול בסופו של דבר גם לשים יותר מידי אחריות על כתפיו של התאום המתפקד.
תאומות היא דבר מורכב וסביר שחוסר התפקוד של התאום קשור בנושא התאומות.
כדאי לפנות להדרכה קצרה אצל דמות מקצועית המתמחה בנושא תאומים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4.5אייל12/02/2011
יש לנו שתי בנות מקסימות
הקטנה בת שלוש והגדולה בת ארבע וחצי.
בחודש האחרון אנו שמים לב מספר פעמים שהילדה הגדולה מורידה את המכנסיים
והתחתונים ומורה גם לקטנה לעשות כך.
לפני חודש היא עשתה זאת גם עם בין דודה שגדול ממנה בשנה.
אני ואשתי מאוד מודאגים מההתנהגות הזו.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4.5 - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום אייל,
הייתי מבררת בעדינות ובלי לחץ או טון של נזיפה, מהיכן הי אלמדה על האפשרות הזו, והאם זה דבר שקרה לה בגן.
בהתאם לתוצאות הבירור הייתי ממשיכה את הטיפול בנושא, אם יש צורך.
בנוסף הייתי מסבירה לה שהגוף זה דבר פרטי, לאף אחד אין רשות לראות את המקומות הפרטיים או לגעת בהם אצלה ללא רשותה וכך גם ממנה לאחרים.
בנוסף אפשר לקנות ספר שמיועד לילדים בגיל הזה ומדבר על גוף האדם ו/או על איך באים ילדים לעולם, ומסביר בצורה מסודרת את מה שהיא סקרנית לדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד מבשרים לילדה בת 3 על מות סבתה?מיכל12/02/2011
שלום רב
ביתי בת שלוש שנים וחמישה חודשים. לפני כשבוע נפטרה אימו של בעלי, שהיתה מבוגרת אך מתפקדת. פטירתה היתה מפתיעה. הקשר של ביתי לסבתה לא היה הדוק, אך עדיין מידי ערב נהגה לדבר עימה בטלפון. אינני יודעת כיצד לבשר לה על מותה.
אני יודעת שעלי לומר שהיא מתה בגלל שהיתה מאוד מבוגרת ולחזק אותה בכך שהיא אהבה אותה מאוד. יחד עם זאת, אינני יודעת כיצד עלי ליזום את השיחה מבלי לעורר בה בהלה. היא כן שואלת על הזקן של בעלי ועל נר הזיכרון ובכל פעם אני מרגישה שהיא תופסת אותי לא מוכנה. אני חוששת שכל אמירה שתקשר בין הדברים למוות תעורר בה חשש. יחד עם זאת, אני מבינה שצריך לספר לה. אשמח לכל עיצה בעניין
בברכה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד מבשרים לילדה בת 3 על מות סבתה? - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום מיכל,
לא בטוח שיש דרך שלא תעורר בה חשש. העניין הוא לא לא לעורר בה חשש, זה לא מציאותי ולא ריאלי אלא ללוות אותה ולהרגיע אותה אם החשש מתעורר.
כמו כן את יכולה להסביר לה, אם זה מקובל עלייך, שכעת סבתא הלכה לעולם אחר, הפכה למלאך, מסתכלת עלינו מהשמיים וכו' או כל הסבר אחר שאת חושבת שיכול להקל ומקובל על עולם האמונות והערכים שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלבות בגן וחרדת נטישהגל12/02/2011
שלום רב
יש לי ילדה בת שנתיים ו3 חודשים מבחינה מוטרית הלכה רק בגיל שנה ו 8 חודשים
מבחינת דיבור יש לה איחור בשפה יודעת להגיד כמה מילים לאחרונה אני מרגישה שהיא מוסיפה יותר הבהרות אבל מבחינה הדיבור היא באיחור עוד לא יודעת לדבר.
היא הייתי איתי עד עכשיו בבית ואני במרץ מתכוונת להכניס אותה לגן לקבוצה של 15 ילדים הקטנים ממנה כלומר בני שנה וחצי עד שנתיים.
הבעיה שלי שהילדה מאוד חרדתית היא מפחדת מרעשים, למשל פעם שראינו פח אשפה היא לא פחדה עכשיו כל פעם שעוברים ליד פח אשפה גדול היא אומרת פההה (פח) בחרדה ומפחדת שנעבור ליד, היא מפחדת מילים אם ילד קטן מתקרב אליה היא ישר רצה אלי ונצמדת אלי או שעומדת "קופאת" ובוכה.
עוד דבר שקורה שבימי שישי ושבת אני מגיעה להורים שלי שאותם היא מכירה מגיל אפס והיא אוהבת אותם אבל כאשר אני אומרת לה הולכים להסתבא היא אומרת לא כי היא מפחדת שבעלי יסע לסידורים אז היא מתחילה לצרוח, היום הגעתי להורים שלי ובעלי היה צריל לסוע כי שכח נו משהו אז אני והילדה נשארנו אצל הססבתא והסבא והיא התחילה לבכות בלי להפסיק אבא אבא אבא שאמא שלי התקרבה אליה היא כאילו לא הכירה אותה וצרחה ואני חייבת לציין שבמשך השבוע שבעלי לא בתמונה זה לא קורה היא מאוד אוהבת את הסבתא הזו אני כבר משתגעת מה אפשר לעשות עם התופעה הזו ואיך בכלל ילדה כזו יכולה להיכנס לגן במצב כזה.
תודה
רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלבות בגן וחרדת נטישה - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום גל,
אני מסכימה איתך שיהיה קשה להכניס את הילדה לגן במצב הזה, ואני ממליצה לכם לבדוק את העניין יותר לעומק, או דרך מכון להתפתחות הילד, או במרפאת גיל הינקות ברחוב אורלנסקי בפתח תקווה או במרפאת אם תינוק באיכילוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4 שתלויה בדובי_12/02/2011
שלום,
יש לי ילדה בת 4 וחודשיים, יש לה דובי שהיא מאוד אוהבת וכל היום מסתובבת איתו. העניין הוא שהיא לא מסכימה לעשות שום דבר ללא הדובי שלה. למשל בשביל שהיא תסכים לאכול אני קודם צריכה להושיב את הדובי בשולחן, ולהגיד לה שהדובי גם אוכל איתנו, ורק אז היא תבוא לאכול. וככה זה בכל דבר. אני מבינה שזה נורמלי לגילה, אבל השאלה היא האם זה לא יוצר תלות גדולה מדי בסביבה? זאת אומרת האם היא לא צריכה ללמוד לעשות דברים לבדה? למשל, ללמוד שצריך לאכול ולא רק בגלל שהדובי כביכול עושה את זה?
תודה, ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 שתלויה בדובי - תגובה
סמדר ריינר12/02/2011שלום ליטל,
להיפך, הדובי מקל עליה לעושת דברים לבדה, והוא שלב ביניים בין לעושת דברים לגמרי לבין להיותתלויים בסביבה. ייתכן שהתלות היתרה שלה בדובי קשורה ברצון יתר שלכם להביא אותה לעצמאות, ואולי קשה לכם להכיר בצרכי התלות הנורמליים שלה וכך אין לה ברירה אלא להיעזר בדובי. הייתי בודקת אם אתם דווקא לא דוחפים אותה לעצמאות יתר, מכוונות טובות ובלי לשים לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות יתרגליה12/02/2011
יש לי ילדה בת 5 שניראה לי שהיא רגישה מדי וזה החל לאחרונה כל שיר שהיא שומעת שקצת עצוב היא בוכה ואפילו שיש מנגינה עצובה היא בוכה מתרגשת מכל דבר
אנחנו נמצאים בגינה היא משחקת עם חברים ופתאום היא בוכה אני שואלת למה? היא עונה "יש לי את השיר של אמא בלב" (הם למדו שירים בגן ליום המשפחה) הבנתי שצריך לתת חיבוק ולדבר איתה שאני אוהבת ולא יעזוב אותה והכל אבל זה כבר לא עוזר אני חוששת שהרגישות הזו תמשיך איתה הלאה אני לא רוצה שהיא תהיה כל כך רגישה
אין לי כלים להתמודד עם זה, האם זה תקופה וזה יעבור? האם להתעלם ? האם להמשיך בחיבוקים ומילים יפות שאנחנו אוהבים אותה?
בבקשה תעזרי לי
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות יתר - תגובה
סמדר ריינר12/02/2011שלום גליה,
אני לא בטוחה שהילדה רגישה מדי. לדעתי יש כאן שתי אפשרויות - או שבאמת היא עצובה, ואז צריך לבדוק למה, או שזו דרך בשבילה להשיג התייחסות ותשומת לב, אולי היא למדה שזה מה שעובד ודברים אחרים לא, וגם אז צריך לבדוק למה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
גליה12/02/2011היא ילדה שמקבלת מספיק חום אהבה והתייחסות לא ניראה לי שזה בגלל זה היא ילדה שמחה מאוד כשאנו שומעות שירים שמחים היא ישר שמחה ורוקדת היא לא סתם עצובה אני מדגישה שזה קורה רק כשהיא שומעת שיר עצוב (דיברתי עם הגננת היא אמרה שזה מראה שהיא ילדה שמבינה עיניין ולא אטומה לנעשה סביבה שיש לה רגש)
לא חושבת שזה נכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
סמדר ריינר13/02/2011שלום גליה,
איש לא טען שהילדה לא מקבלת חום ואהבה. אבל ייתכן שהיא מוצאת שהיא מקבלת יותר התייחסות כשהיא עצובה.
כמו כן לא טענתי שהיא אטומה לרגש. אבל זה גם לא אומר שמה שאת מתארת זו רגישות יתר.
בנוסף ילדים לפעמים מראים יכולת לשמחה ועליצות זה לא אומר שאין עצב כלשהו בפנים.
ייתכן כמובן שאני טועה, אני לא מכירה אתכם.
אני פשוט לא בטוחה שמה שאת מתארת זו בהכרח רגישות יתר.
וגם אם כן, זו תכונה שלה, זה לא משהו שמחסנים כלפיו, אלא יותר מראים דוגמה אישית איך להגיב לדברים בלי דרמה, כולל לעצב שלה עצמו.
שוב, אני לא טוענת שעכשיו אתם במגיבים בדרמה, זו רק העיצה שלי, לא לעשות סיפור מהעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
