מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות שינהאיילת21/02/2011
בתי בת 3 ו-3 חודשים והיא מאוד מתקשה להירדם בחדר שלה וכל ערב שאני שמה אותה במיטה היא יושבת במיטה ובוכה או שיוצאת מהמיטה היא כאילו מפחדת לישון לבד, עד שכואב לי שהיא ככה בוכה ואני לוקחת אותה לסלון והיא שוכבת בסלון ונרדמת רק בשעה 11 בלילה, יש לי גם תינוק בן 7 חודשים אבל הוא כבר בשמונה במיטה ישן והם ישנים באותו החדר ולפעמים מהבכי שלה אני נכנעת לה שלא תעיר אותו, ובעקבות המצב אני לא מספיקה לעשות כלום בשעות הערב אם זה לנקות לבשל או אפילו לשבת בשקט מול הטלויזיה עם בעלי אחרי יום ארוך ומעייף . וגם קשה לה להירדם כי לאחרונה גמלתי אותה מהמוצץ ועכשיו שהיא בלי מוצץ קשה לה עוד יותר אבל היא לא מבקשת אותו. מה לעשות?? אני כבר ממש אובדת עצות וצריכה עזרה המצב משפיע גם על מהלך היום שלי בעבודה שאני מאוד עייפה ולא מרוכזת בעבודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איפה התשובה עבור הבעיות שינה??????
איילת21/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות שינה - תגובה
נעמה סבג שמש22/02/2011איילת שלום,
על פי מה שתיארת המצב מורכב ואיני יודעת עם הטיפים שאתן יספקו. נשמע כי את זקוקה לליווי יומיומי בתהליך שינה שעל ביתך לעבור.
עצם העובדה שאינך עקבית והיא יודעת שתוותרי ותקחי אותה לסלון בשל בכייה רק משעתק את המצב.
כדאי לעבוד איתה על אינטליגנציה רגשית: לספר לה ספרים מתאימים, להמציא סיפורים שיעבירו את המסר אותו את רוצה להעביר, לקיים תהליך הדרגתי בו תעזבי את החדר בהדרגתיות.
רק כך תצרי הרגלי שינה קבועים וברורים.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשותרבקה21/02/2011
שלום לכם יש לי שאלה חשובה והיא הבן שלי בן 14 ילד עם בעיית קשב וריכוז מטופל ברייטלין הבעיה הרצינית שהחדר שלו נראה כמו דיר חזירים מטונף ברמות לאחרונה אני נאלצת ממש לריב איתו כדי שינקה ושום דבר נשאר אותו הליכלוך הוא היה ילד מאוד מאוד נקי עד לפני חצי שנה ופתאום ההפך מה יכול להיות והיים אני צריכה להמשיך לבקש מימנו או להרפות לי אין זמן לנקות יש לי עוד שתי תינוקות ואני עובדת יום מלא כך שאין לי זמן לעצמי תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות - תגובה
סמדר ריינר21/02/2011שלום רבקה,
חדר מבוגלן ומלוכלך הוא חלק מסממני ההתנהגות של מתבגרים רבים, ויש לו לעיתים משמעות של סימון טריטוריה ועצמאות. אני מציעה לך להרפות רוב הזמן, ואולי לעשות הסכם ברוח טובה עם הילד לא להפוך את החדר למפגע תברואתי, כלומר בגדים משחקים וספרים זה בסדר, שאריות אוכל כדאי לפנות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטחון עצמירונית אשטמקר21/02/2011
ביתי בת ה18 חודשיים מאוד מפחדת להשאר לבד בחדר.וכשהיא פוגשת אנשים היא לא מתקרבת אילהם אפילו אם זה אחרי חצי שעה.היא ילדה מאוד פקחית ומבינה כל דבר
איך נראה שהביטחון העצמי שלה פגוע.אני מבינה שעשיתי כמה טעויות כמו אם אני נכנסת להתקלח והיא פתאום פותחת את הדלת ואני קוראת לבעלי היא ישר בורחת ולא יודעת מה לעשות עם עצמה.או אם היא נוגעת בדברים שלא מסכימים לה כמו טלויזיה היא ישר נבהלת ומסתגלת בעצמה היא מסתכלת אלינו ואחרי כמה שניות היא בוכה.
אנחנו תמיד מחמיאים לה על כל דבר קטן שהיא עושה היא תמיד מחייכת לכל מחמאה נהנת מכל חיוך שלנו
מה אפשר לשעות כדי שהיה לה ביטחון עצמי כי זה ממש מורגש שהיא צריכה פוו?
(היא בת יחידה ומאוד חכמה ומתעניינת בקלות )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכלו לענות לי בבקשה
רונית אשטמקר27/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביטחון עצמי - תגובה
נעמה סבג שמש08/03/2011רונית,
גם כשאתם כועסים על התנהגות מסויימת, תאמרו "לא" תוך חיבוק ותשומת לב. ת מתארת ילדה שנרתעת ומסתגרת כאשר כועסים עליה. האם היא נמצאת עם עוד אנשים שאולי עושים זאת לא נכון?
גם כשתסרבו עשו זאת תוך חיבוק ומגע.
בברכה,
נעמה סבג שמש, רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שלא נענתהמאיה20/02/2011
שלום,
ילדה שלי בת שנתיים ושמונה. אנו בתהליך גמילה כבר שלושה שבועות . הילדה החליטה להיות כמו החברים שלה בגן ורצתה גם לעשות בשירותים. לא הצליחה להתאפק ולזהות מתי יש לה יציאות. היינו מושיבים אותה וגם בגן הגננת . היום כמעט ולא מפספסת בגן ובבית כנראה עושה דווקא. מנסים להושיב אותה בכוח והיא מתנגדת וכעבור מס' דקות עושה בתחתונים ואפילו צוחקת ולא נגעלת מהקקי. רוצה לנגב לבד וזה די משעשע אותה. ניסינו את שיטת הפיפי פרס.
כנראה שמה שעובד בגן לא עובד בבית. מה עלינו לעשות. מאחרים מבקשת כמו הגננת וסבתא וסבא ולנו עושה דווקא. אפילו עכשיו נשאלה מדוע לא עודה בבית היא אמרה ככה - אני לא רוצה לעשות בבית .
נ.ב יש לה אחות קטנה בת חצי שנה.
האם עלינו להתעלם מהפספוסים ולא להזכיר לה שעליה לעשות בשירותים או לסמוך עליה או להושיב אותה בכוח.
אנו אובדי עצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שלא נענתה - תגובה
סמדר ריינר21/02/2011שלום לך,
אני חושבת שכדאי שתניחו לה, רדו מהנושא לכמה זמן, וחכו שזה יבוא ממנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא נגעלת מהקקי
מאיה23/02/2011בהמשך לתשובתך.
אכן עזבתי את הילדה לנפשה. פיפי מבקשת בדרך כלל. בגן עושה קקי בשירותים ןבבית מודיעה שיש לה קקי אחרי שעשתה בתחתונים . היא לא נגעלת ומבקשת לנקות לבד. מתבוננת בו מרוח על הגוף שלה וזה לא מגעיל אותה.
כיצד להגיב נכון.? כפי שציינתי מדובר בילדה (בת שנה ושומנה) פקחית ביותר ובוגרת לגילה. היא מבקשת ואני נותנת לנ לנגב מהאסלה או מרגל אם התלכלכה האם נכון או להגיד לה שזה מגעיל ומסריח ועליה לעשות בשירותים. היא אפילו נראת מאושרת שזה בתחתונים ולא באסלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגותי חמור בילדה בת ששליאת20/02/2011
שלום
יש לי ילדה שבעוד כחודש תיהיה בת שש כרגע היא בגן חובה בחודשיים האחרונים חל שינוי לרעה בהתנהגות היא מתפרצת צורחת מעיפה דברים ואפילו מרימה ידיים עלי ועל בעלי וגם על אחותה הקטנה שבת 3 וחצי תשומת לב לא חסרה לה הגננת אומרת שהיא ילדה מקסימה והלוואי והרבה בנות בגן היו כמוה היא אומרת מה לא יכול להיות את מדברת על ילדה אחרת אני כבר מיואשת ולא יודעת מה לעשות ניסיתי ללכת איתה לבד למסעדה ולנסות ליראות אולי משהו עובר עלייה אבל כלום
בבקשה תעזרו לי כי אני מתמוטטת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגותי חמור בילדה בת שש - תגובה
סמדר ריינר20/02/2011שלום ליאת,
את צודקת, באמת לא יעיל ללכת עם ילדה בת 6 למסעדה כדי לברר מה עובר עליה, את זה עושים עם אדם מבוגר. היא בטח בכלל לא הבינה מה את רוצה ממנה:-).
את יכולה לנסות לגשת אליה בדרכים אחרות. למשל לשאול אותה אם הייתה פיה שמגשימה שלוש משאלות, מה היא הייתה מבקשת? למשל לשחק איתה בבובות או לצייר איתה משפחה ולנסות להבין בצורה עקיפה מה היא מרגישה. אם את לא מצליחה, אולי כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ליאת20/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור:-)
סמדר ריינר21/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקניית הרגלי אכילהמאיה20/02/2011
שלום רב,
אני אמא לשלושה ילדים צעירים. האמצעי, כמעט בן 4 היה עד לפני כשנה ילד שאוהב לאכול הכול, לטעום, לנסות ובעיקר לאכול ירקות ופירות. בגן בו היה מגיל שנה וחצי הגישו ארוחת צהריים בריאה שכללה דגנים, קטניות, ירקות ועוף והוא אכל הכול בהנאה. בתקופה האחרונה הצטמצמו המזונות שהוא אוכל לאוכל "לבן": פסטה בלי כלום, אורז לבן, עוף "מכובס" (ועכשיו גם זה בקושי) לא מוכן לטעום שום ירק מבושל - לא בפשטידה, לא כלביבה ולא במרק, לא אבוקדו ולא טחינה. לשמחתי עדיין אוכל מעט ירקות ויוגורט, אך לא מספיק. פירות עדיין אוהב.
בעיה נוספת ומטרידה במיוחד היא שהוא אוכל מעט מאוד בארוחה (צהריים או ערב) קם מהשולחן ואחרי כ 5-10 דקות מתחיל לקטר שהוא רעב ורוצה לאכול. בתחילה נהגתי לתת לו משהו כמו תפוח או צימוקים אבל לאחרונה הרגשתי שהוא פשוט עושה ארוחה בהמשכים וכל חצי שעה מבקש עוד משהו: "מה אני אוכל עכשיו?". עד כמה שקשה לי לשמוע "אני רעב" אני אומרת לו שבערב תהיה שוב ארוחה ואז יאכל. אני מרגישה נורא לא לתת לו לאכול, בעיקר נוכח העובדה שהוא רזה (אבל חסון, לא חלשלוש), אבל לא נראה לי נכון להאכיל אותו כל חצי שעה. מהו הדבר הנכון לעשות? האם לאפשר לו ארוחות קטנות על פני כל אחר הצהריים? או להגביל לארוחות מסודרות במהלכן יושבת כל המשפחה ואוכלת מסביב לשולחן? אשמח לעצה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקניית הרגלי אכילה - תגובה
סמדר ריינר21/02/2011שלום מאיה,
יכול להיות שזה לא עניין של הרגלי אכילה אלא שהילד מרגיש שנושא האוכל מאוד חשוב לך ושזו דרך מצויינת לנהל דרכה את הקשר איתך. יכול להיות שדרך עניין האוכל הוא לוקח מקום במשפחה וזה נותן מענה לקושי שלו כילד סנדוויץ.
לכן הייתי מנסה פחות להתייחס להרגלי האכילה שלו ויותר לראות איך אפשר לתת לו תשומת לב סביב נושאים אחרים, דרך זמן איכות איתו לחוד, או אפילו כשכולם ביחד איך אפשר לתת לו מקום ייחודי דרך התייחסות לדברים אחרים - כמו הציורים שלו, מתן תפקידים וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיצה שאלה שלא נענתה...אמא אחת20/02/2011
שלום,
הקטנה שלי בת שנתיים ושמונה. לאחרונה מבקשת להסיר את שעון הקיר שתלוי בחדרה
מאחר שהוא "מסתכל עליה" והיא פוחדת ממנו.
האם זהו ביטוי לפחד נורמלי??? מה הסיבה לזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה שאלה שלא נענתה... - תגובה
סמדר ריינר20/02/2011שלום לך,
נראה לי שכדאי ללכת לבדוק את העניין יותר לעומק, אולי במכון להתפתחות הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה אני לא מקבלת מענה?אושרת20/02/2011
היי
בחודש האחרון בני בן השנה וחצי מתעורר מס' פעמים בלילה ולא מצליח להירדם הוא מתהפך במיטה ובעיקר מנדנד אני חייבת לציין שהוא נרדם רק במיטה שלנו מול הטלוויזיה כאשר אחד מאיתנו נמצא איתו וכשהוא נרדם אנו מעבירים אותו למיטה שלו אך אחרי חצי שעה-שעה הוא עומד במיטה ומסרב לחזור לישון ומצביע על חדר השינה שלנו אנחנו מעבירים אותו אלינו וכל הלילה הוא נשאר במיטה שלנו.אך גם איתנו הוא לא ישן טוב ומתעורר כל חצי שעה ומנדנד .חשבתי שאולי הוא חולם אבל הוא עירני כשהוא מנדנד ,אז חשבתי אולי שהוא רעב אבל הוא אוכל מעט ומנסה לחזור לישון וכל חצי שעה בערך הוא מתעורר שוב ומנדנד . תופעה זו חוזרת על עצמה כל לילה וגם בשנת הצהריים בגן ,הגננת אומרת שהוא לא מצליח להרדם ואם הוא נרדם אז הוא נרדם מאוחר יחסית ומתעורר מוקדם
דבר זה כמובן משפיע על המשך היום שלי ושל בעלי כי אנחנו לא ישנים טוב ואני חייבת למצוא פתרון לבעיה
אשמח לשמוע את דעתכן בנושא
תודה ויום טו ב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אני לא מקבלת מענה? - תגובה
סמדר ריינר21/02/2011שלום אשרת,
נשמע שהילד מנהל אתכם. חשוב שהוא יישן במיטתו, מתחילת הערב ולא אצלכם, גם אם זה קשה בהתחלה והוא בוכה. אם אתם לא מצליחים להתמודד עם הבכי שלו אולי כדאי שתיגשו להדרכת הורים מסודרת, ותקבלו חיזוק לסמכות ההורית שלכם כלפיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות חברתיות לילדה בת 4.5 בגןא.ד20/02/2011
שלום,
אני אמא לשתי בנות אחת בת שניים וחצי והשניה בת 4.5.
ויש לגדולה (בת 4.5) בעיות חברתיות בגן (היא מאוד חברותיתי).
היא לא מצליחה להצטרף למשחק בלי לשנות לחברים את החוקים היא רוצה לשלוט ולקבוע ושהכל יתבצע בדרך שלה.
השנה היא משחקת יותר עם הבנים כי רובם בשיכבת גילה לעומת הבנות.
אך עם הזמן נמאס לילדי הגן שהיא רוצה לקבוע והם התחילו לנדות אותה.
נוצר לאחרונה מערך של בנים ובנות כאשר אצל הבנים היא הפכה להיות "הקורבן" להצקות מתמשוך בצורה מילולית ולעיטים רחוקות אף פיזית. (בגלל שהיא בת).
אני והגננת מנסים להדריך אותה להצמד לבנות שבחבורה...אך משום מה היא נמשכת יותר לבנים. לאחרונה היא מאוד מצוברחת ולא ממושמעת. אני לא יודעת אך לסייע לה אני מפחדת שמצב זה יפגע בה. זה מאוד מטריד אותה היא מספרת לי כל הזמן שהם לא חברים שלה ושהם צוחקים עליה על דברים שאינם נכונים וכו'....
באלו פעולות עלי לנקוט וכיצד אני יכולה לעזור לה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות חברתיות לילדה בת 4.5 בגן - תגובה
סמדר ריינר20/02/2011שלום לך,
הבעיות של בתך דורשות חשיבה יותר מעמיקה מאין הן נובעות. אם את מתרשמת שהבת שלך שתלטנית יחסית, כדאי לבדוק מאין זה נובע, האם זה כך גם בבית? האם אתם מתקשים להציב לה גבולות בבית? שתלטנות של ילדים נובעת פעמים רבות מצורך בשליטה שבא להרגיע חרדה. החרדה הזו יכולה לנבוע לעיתים (אני לא אומרת בהכרח שזה המקרה שלכם) מתחושה שההורים לא מספיק חזקים והילד מרגיש שהוא בעצם זה שמנהל את העניינים וכיוון שכך הוא בעצם מאוד בודד כי אין אף מבוגר שהוא יכול ממש להישען עליו. כדאי לבדוק את הכיוון הזה למשל. או ללכת להתייעץ בהדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטחון עצמי ירוד אצל הילדהליאורה20/02/2011
בתי בת 5 ילדה מאוד טובה,מרצה בהכל,מתנהגת למופת בכל מקום,מטפלת באחיה בן 2.8 במסירות מבחירה.הדאגה העיקרית שלי היא שהילדה מאוד חסרת בטחון עצמי לעמוד מול הגננת ומול חבריה בשעת הצורך,היא מפחדת "להחזיר" כשפוגעים בה מילולית/פיזית מחשש שהגננת תעניש אותה וכששאלתי אותה למה לא ענתה לחברותיה כשהן פגעו בה היא ענתה "אני לא רוצה לפגוע בילדים".מה לעשות?איך לחזק אותה ?איך להחדיר בה יותר בטחון עצמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטחון עצמי ירוד אצל הילדה - תגובה
סמדר ריינר20/02/2011שלום ליאורה,
הידה שלך כל כך מרצה עד שהיא שכחה את עצמה וחושבת עמוק בפנים שאין לה זכויות אלא שהתפקיד שלה הוא לעשות שכולפ יהיו מרוצים.
חשוב שתנסו להחזיר אותה להיות ילדה. היא מנסה לענות מה שהיא מאמינה שאלה הציפיות שלכם ממנה, והיא מקבלת על כך חיזוקים ממכם. מצד שני, סביר להניח שכשהיו לה בעבר התנהגויות יותר ילדותיות ותוקפניות - זה לא כל כך קיבל חיזוק ממכם עד שזה נעלם.
חשוב לא לאפשר לה לטפל באחיה, לתת לה זמן איכות לבד, לעזור לה גם לעמוד על זכויותיה בבית ולהיות ערים לכך שהיא מוותרת יותר מדי, זה לא חוכמה רק לשלוח אות לעמוד על זכויותיה בחוץ ובבית להיות נורא מרוצים כשהיא מוותרת על עצמה כל הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים בני שנה ו 4לירון20/02/2011
יש לי תאומים מתוקים בני שנה ו 4, בן ובת. לאחרונה, כאשר הם משחקים לבד (כשאני צופה מהצד כמובן) הבן נוטה למשוך לבת בשיער בעצמה תוך שהיא נאנקת מכאבים, בוכה, מסתכלת עליי במסט כזה של "תרימי אותי" ( וכמובן שה מה שאני עושה ) תוך שאני מסבירה לבן שזה אסור (בטון גבוה) ולא נעים לאחותו, ולבת אני מסבירה שהוא לא התכוון ושהוא רק ניסה ללטף אותה. אני לא שלמה עם תגובתי זו אנא עזרו לי כיצד לנהוג בסיטואציה כזו....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים??? מקפיצה
לירון23/02/2011..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין ממתינה לתשובה...
לירון05/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגתם עליי.....
לירון09/03/2011....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניסיון אחרון לתגובה מכם...
לירון17/03/2011...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטפלת או תינוקיה ?לימור19/02/2011
שלום
אני אמא לתינוק מקסים בן 9 חודשים.
בגיל חצי שנה נכנס לתינוקיה של 8 ילדים עם 2 מטפלות. אני מרגישה שהמקום לא מתאים לו. זה מתבטא בכך שאין שם יחס אישי, קבוצת הגיל מגוונת מידי ואפילו במצב הבריאותי שהוא חולה הרבה.
חשבתי להביא מטפלת הביתה כך שיקבל יחס אישי, אפשרות לקדם אותו וחום ואהבה ככול שיזדקק.
יש לי כמה שאלות :
1. מה ההיתרונות של טיפול אישי בבית ?
2. האם זה נכון עבורו לעשות שינוי כזה ? הוצאה ממסגרת וחזרה למסגרת בייתית ?
3. איך להערך להכנסת מטפלת ? מה להכין בבית, איך להכין אותה לטיפול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
לימור20/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה את המודעה - תודה
לימור21/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטפלת או תינוקיה ? - תגובה
נעמה סבג שמש22/02/2011לימור שלום,
מסגרת או מטפלת, זה בדר"כ ע"פי סגנון ההורות שלך. יחס יותר אישי, הייגנה ותשומת לב אישית זה מטפלת. חברה- זה גן. עם זאת, ילדים לא זקוקים לחברה בגיל כה צעיר.
אם אינך מרוצה מתר לך להעביר למטפלת, ך הקפידי שזה יהיה לתק' ולא רק למס' חודשים.
עלייך לוודא שמדובר במטפלת מיומנת שתשקיע בילד, תטייל איתו, תשים לו מוזיקה ותשב איתו.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד קהלשני19/02/2011
בתי בת ה- 3 וחצי אחות לאח תאום מאז שנולדה תמיד פחדה להיות במקום סגור עם קהל רחב, גם אם זה משפחה קרובה, היא תמיד צמודה עד שכולם הולכים, ורק אח"כ משתחררת ומרגישה חופשי, ישנם מקומות שבכלל אין על מה לדבר להכנס לשם.
דוגמא: ביום חמישי 17-02-11 הוזמנו ליום הולדת של ילדה מהגן, איך שהגענו לכניסה היא ברחה לכיוון הבית, ובשום אופן לא רצתה ללכת, פשוט חזרנו הביתה אני לא נלחמת איתה, מנסה אבל לא בכוח, אני מרגישה שהיא נלחצת, אפילו שהיא מכירה.
דוגמא נוספת ביום המשפחה הגננת הזמינה את כל ההורים לקבלת שבת כשהיא ראתה את כל ההורים נכנסים היא רצתה הביתה, כמובן לא יצאנו פשוט הושבנו אותה עלינו אבל לא הפסיקה לנדנד הביתה.
וככה זה בכל מקום בחגים שנפגשים כל המשפחה, ואירועים, בהצגות זה בכלל בכי הסטרי בגן הגננת אומרת שהיא בסגר, שהם הולכים להצגה היא יושבת על אחת הגננות. היא ילדה די פחדנית, והיא חסרת ביטחון למרות שאנחנו בבית משתדלים לתת לה את הביטחון שהיא זקוקה לו.
במקומות פתוחים כמו גינה ציבורית אז הכל בסדר, מה עושים? איך מתנהגים איתה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה מדלגים על חלק מהשאלות פה?
שני20/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד קהל אשמח למענה בבקשה
שני21/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר בבקשה תגובה משהו
שני23/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד קהל - תגובה
ליאת גרוס26/02/2011שלום שני.
בגיל 3.5 יש בכל גן איזה אחד או אחת כזו לפחות. לרב זה עובר לבד או לפחות פוחת. תנו לה זמן. אל תתרגשו ואל תבקרו. זה עלול לעשות יותר נזק מתועלת. תנו לה. ובמקביל חזקו אותה כאשר מתמודדת יפה.
נ.ב - חשוב לא ליצור מצב בו היא נתלית או מובחלת אחרי אחיה התאום. אם יש כאן בעיה כתבי שוב או פני לאיש מקצוע בנוגע לתאומות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהכרמית19/02/2011
שלום
יש לי ילדה בת 6 וחצי בכיתה א עם בעיית רגישות שמעתית
באמצע אוגוסט התחילה לעלות ולהוריד את הבטן טענה שמגרד לה בבטן התופעה התחזקה יותר לקראת הערב רק לאחר שהרופאה ראתה זאת שלחה אותנו לEEG דחוף
עשינו בדיקת EEG יצא תקין המליצו לי טיפול פסיכולוגי בעיה התנהגותית
בתקופה האחרונה התמעט בעיית הבטן אך התחילה בעייה עם הכתפיים מעלה ומורידה והיא ממש לא רגוע ה לקראת השינה (גם הגוף) וקשה לה להרדם ,רק שאנחנו לידה היא נרדמת ,פשוט קשה
אני אפילו לא יודעת למי ואיך ליפנות ואיזה סוג טיפול יעזור
העניין מאוד מטריד אותה ביום יום במיוחד לפני השינה
תודה
אני מאוד ישמח להכוונה קטנה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
סמדר ריינר20/02/2011שלום כרמית,
כדאי לפנות לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים באיזור מגוריכם, אתם יכולים להתייעץ לגבי המלצות באיזור עם פסיכולוגית בית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לעצה.שני19/02/2011
אני בחורה בת 20 ואני גרה בבית של ההורים עם עוד 2 אחים שקטנים ממני, אם לסכם את החיים שלי בבית (לא שיא האושר), ההורים שלי אוהבים לריב לידינו, וזה משגע אותי, אני לא יכולה לשמוע את זה, אני אפילו שוקלת לעבור לגור לבד עם חברה, כשאחד מהם טועה, והם יודעים שהם טועים, הם לא מודים, סך הכל יש לי משפחה טובה, אבל לא ממש טוב לי בבית רוב הזמן, וזה לא צריך להיות ככה, אני נורא ילדת בית ואני לא רוצה לעבור לגור עכשיו במקום אחר, אני פשוט לא יודעת מה לעשות..
לגבי היחסים שלי עם האחים - הם משתנים..אולי בגלל שהם בגיל ההתבגרות אז אני מבליגה כרגע..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לעצה. - תגובה
נעמה סבג שמש19/02/2011שני שלום,
לא ברור לי ממכתבך מהי העצה אותה את מחפשת.
האם לעזוב ת הבית או לספוג את המריבות.
לדעתי, בגילך, נכון לך להמתין עם עזיבת הבית, כל עוד המריבןת הן בגבול הנורמל ולא פגעות בך באופן ישיר.
אולי כדאי לנסות להפנותם לטיפול זוגי.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
