פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ההורים גרושים והאם בנסיעות
    לי
    17/02/2011

    שלום, להלן שאלתי-
    ההורים גרושים, הילדים בני 5 ו-2. האם מתגוררת במושב והאב מלין את הילדים פעמיים בשבוע באותו מושב אצל אימו. אופי עבודתה של האם מחייב אותה אחת לתקופה לשהות בחו"ל ובימים אלה הילדים נמצאים עם האב. השאלה האם בתקופות כאלה, בהן האם נעדרת לתקופה ממושכת (כשבוע) יותר נכון כי הילדים ילונו עם אביהם אצל הסבתא או שמא על האב לעבור כביכול "לגור" בביתה של האם בכדי לשמר להם את השגרה?
    אודה על תגובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההורים גרושים והאם בנסיעות - תגובה

    סמדר ריינר
    17/02/2011

    שלום לך,
    זו לא נראית לי שאלה כל כך מתאימה לפורום כיוון שהיא מחייבת בדיקה מחודשת של המשמורת והסדרי הראייה וזו שאלה טיפולית ומשפטית כבדה וטעונה עם המון שיקולים שמחייבים הכרות עם הילדים, המשפחה ומערכת היחסים בין ההורים ובין ההורים הילדים והסבתא. אני ממליצה לפנות לרשויות הרווחה על מנת שיחוו את דעתן בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה בבוקר לגן
    גילי
    17/02/2011

    בוקר טוב,
    בני בן 4 וחצי וולצערי הפרידה בבוקר עדיין קשה לו, הוא טוען שכואבת לו הבטן , איך עליי לנהוג, כשאני מביאה אותו לגן הוא רוצה ציור, ומתחיל לבכות, ואומר אני לא יכול להפסיק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה בבוקר לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה בבוקר לגן - תגובה

    סמדר ריינר
    17/02/2011

    שלום גלית,
    קודם כל חשוב לברר האם אחרי שאת הולכת הבכי נפסק או שהוא בוכה כל היום ולא מתפקד. אם הוא לא מתפקד כל היום ולא טוב לו בגן צריך לבדוק יותר לעומק מה קורה, מדוע הוא לא משתלב, האם הגן מתאים לו או האם הוא זקוק לטיפול ריגשי כלשהו עקב קשיי ההשתלבות שלו.
    אם כל העניין קורה רק בכמה דקות הראשונות של הכניסה לגן, וכשאת הולכת זה מפסיק, חשוב לא להתרגש מזה ולא להתרשם מזה, פשוט להיפרד בקצרה ובענייניות וללכת. כשהוא יראה שאת לא מתרשמת, זה ייפסק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה לילדבן שנה וחצי
    אושרת
    16/02/2011

    היי
    בחודש האחרון בני בן השנה וחצי מתעורר מס' פעמים בלילה ולא מצליח להירדם הוא מתהפך במיטה ובעיקר מנדנד אני חייבת לציין שהוא נרדם רק במיטה שלנו מול הטלוויזיה כאשר אחד מאיתנו נמצא איתו וכשהוא נרדם אנו מעבירים אותו למיטה שלו אך אחרי חצי שעה-שעה הוא עומד במיטה ומסרב לחזור לישון ומצביע על חדר השינה שלנו אנחנו מעבירים אותו אלינו וכל הלילה הוא נשאר במיטה שלנו.אך גם איתנו הוא לא ישן טוב ומתעורר כל חצי שעה ומנדנד .חשבתי שאולי הוא חולם אבל הוא עירני כשהוא מנדנד ,אז חשבתי אולי שהוא רעב אבל הוא אוכל מעט ומנסה לחזור לישון וכל חצי שעה בערך הוא מתעורר שוב ומנדנד . תופעה זו חוזרת על עצמה כל לילה וגם בשנת הצהריים בגן ,הגננת אומרת שהוא לא מצליח להרדם ואם הוא נרדם אז הוא נרדם מאוחר יחסית ומתעורר מוקדם
    דבר זה כמובן משפיע על המשך היום שלי ושל בעלי כי אנחנו לא ישנים טוב ואני חייבת למצוא פתרון לבעיה
    אשמח לשמוע את דעתכן בנושא
    תודה ויום טו ב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי הוא מוציא שיניים?

    יפית
    16/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כועס
    מילי
    16/02/2011

    שלום,
    מה אפשר להגיד לילד בן 3 לעשות כשהוא כועס?
    פעם אחת אמרתי לו שיקח צבע ויצבע על הדף כמה שהוא כועס
    בפעם אחרת הוא אמר לי בזמן כעס שהוא מרביץ לדלת, אז אמרתי לו שילך לקחת בובה וירביץ לבובה ,לא לדלת.
    פעלתי נכון?
    תוכלי לתת לי עצות נוספות איך לעזור לו להתמודד עם כעס
    וגם עם רגשות אחרים כמו עצב ועלבון...
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כועס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כועס - תגובה

    סמדר ריינר
    17/02/2011

    שלום מילי,
    פעלת נכון, כמו כן אפשר ללוות במילים את התחושות שלו, לתאר במילים שלך מה קרה, למה זה כל כך מכעיס וכו'. כמו למשל: זה מעצבן שהמשחק שרצית לא פנוי עכשיו" ואז גם אפשר להציע לו אלטרנטיבה - כמו שלחק במשחק אחר בינתיים וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4
    רבקה
    16/02/2011

    הבת שלי בת 4 לאחרונה מחליפה בגדים כמה פעמים ביום גם בגן ביקשו שאני ידבר איתה שתפסיק אין סיבה להחליף כשאת נקייה בלילה כשבורח לה והיא מרטיבה במיטה אני מחליפה לה הכל ועד שהיא נרדמת היא מסוגלת להחליף כמה פעמים בגד שינה זה ממש משגעה אותי מה עליי לעשות לנעול את הבגדים ולא להשאיר באסג יד או לכעוס זקוקה לכיוון תודה רבה מראש היא גם צורחת אמון וכועסת {היא ילדה אמצעית}תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום רבקה,
    ההתנהגות ש בתך מעידה על מצוקה, זה לא יעזור לכעוס או לנעול את הבגדים, זה לא יפתור את המצוקה. ייתכן שמדובר על התנהגות אובססיבית שנובעת מחרדה, וכדי לפנות לטיפול בעניין הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 התפרצויות של כעס
    ילנה
    16/02/2011

    שלום רב,
    לי יש שני ילדים בן 8 ובן 5
    לאחרונה התנהגות של ילד הבוגר השתנה לגמרי . כל הזמן ללא שום סיבה הוא צועק ומציק לאח הקטן, התפרצויות של כעס כלפי וכלפיו , כאשר אני מנסה לשאול אותו ולברר מה הנסיבות שגורמות לו להתנהג בצורה כזאת הוא מתעצבן ומוותר לדבר בכלל.
    הוא לא מגיב להסברים שלי ובקשות שלי. כל דבר שאני מבקשת ממנו(כמו להתלבש בבוקר) בא לידי ביטוי עם כעס ועצבים.
    כואב לי הלב שאני רואה את הילד שלי במצוקה, משהו מתדיר אותו ושום דבר לא עוזר, אתמול הוא אמר שלא רוצה שיהיו לא חברים כלל שפגע בי אני חושבת שמחשבות כאלה לא בריאות.

    אני מבקשת עזרתכם, אני מותשת ממלחמות יומיומיות וגם ילד הקטן סובל ממצב הזה.

    תודה רבה
    ילנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 8 התפרצויות של כעס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 התפרצויות של כעס - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום ילנה,
    קודם כל כדאי לחשוב האם היה שינוי כשהו לאחרונה במשפחה או בבית הספר או בסביבה הקרובה שגרם לשינוי אצל הילד.
    דבר נוסף הוא לנסות לדבר איתו על הקשוי שלו אבל לא מתוך כעס או אחרי שהייתה לו התפרצות, אלא לקחת או יום אחד בשקט, לשיחה נעימה, עניינית ומתעניינת, ולהגיד לו שאת מרגישה שלא טוב לו, ואת רוצה לדעת אם קרה לו משהו, אם מישהו פגע בו, אם קשה לו חברתית, אם קשה לו לימודית, אם קשה לו בבית וכו'. אני מאמינה שבאווירה המתאימה ואם הוא יבין שרוצים להבין אותו ולא לנזוף על ההתפרצויות הוא ייפתח יותר.
    אם שום דבר לא עוזר כדאי לפנות לטיפול לפני שהמצב יחמיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה ביישנית
    לימור
    16/02/2011

    שלום ותודה על הפורום הנפלא.

    ביתי בת שנה +7 , ילדה נבונה, עצמאית, חכמה, מדברת ומבינה, מאוד מפותחת מבחינה התפתחותית.
    מאז שהיא קטנה השתדלתי לא להיות "בדרן" ואיפשרתי לה לשחק גם לבד, להשרות הרבה ביטחון וחיזוקים מהצד, לעניין את עצמה ובאמת היא לא צריכה תעסוקה כל הזמן ויודעת לשחק (גם) לבד ומאוד יפה.
    הכנסתי אותה לגן בגיל שנה +3. ההתחלה הייתה קשה וכעת היא בסדר גמור.

    אני שואלת משהו כללי. אני שמה לב שבגן היא הרבה משחקת לבד, בשקט שלה, עדיין לא יוצרת קשרים חברתיים, אם כל הילדים רוקדים יחד, היא תסתכל מהצד. ביישנית, מופנמת. עושה הכל בקצב ובדרך שלה. מאוד צריכה להרגיש ביטחון לפני שנכנסת לעניינים.
    אולי זה רק הגיל בו עדיין אין הרבה עניין עם חברים, אולי זה האופי שלה ?
    האם אני צריכה כבר בשלב הזה לנסות לעשות משהו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה ביישנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    לימור
    17/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממתינה לתשובה

    לימור
    22/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה ביישנית - תגובה

    סמדר ריינר
    23/02/2011

    שלום לימור,
    זה לא הגיל וגם מוקדם עדיין להגיד שזה האופי, בהחט כדאי שתנסי לעזור לה, ליצור קשר עם אמהות בגן ולנסות להסמין ילידם הבייתה וגם ללכת לילידם אחרים אחה"צ אחד אחד בהתחלה וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות מין
    רות
    16/02/2011

    שלום שמי רות ואני אם ל4 ילדים, יש לי תאומים בנים בני 7 ובן6 ובת3.
    אתמול ילד שלי בן ה6 מספר לי שיום 1 כל האחים התפשטו (זה היה בשבת) והאח התאום השני שיחק עם המין שלהם ומצץ להם את הפין,
    אני בהלם טוטאלי וממש לא יודעת מה לעשות ואפילוו איך להגיב. בעלי שאל את אותו הילד עם הכן הכל נכון. הוא היה נבוך וענה בחיוב לשאילה.
    האחים התאומים נגישים למחשב לא מעט זמן במשך היום ויש לנו מנוי לסינון באינטרנת במחשב אבל אני לא יודעת מאיפה הוא מצא את הראיון הזה?
    אנחנו די זהירים בקטעים של הנשיקות בנינו(בעלי ואני) וגם אין הרבה נגישות לטלוויזיה.
    אודה עם תיעצו לי
    רות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות מין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות מין - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום רות,
    קודם כל כדאי לשאול אותו, בלי כעס, אלא בענייניות מהיכן הגיע לרעיון הזה. האם ראה את זה במקום כלשהו? האם מישהו עשה לו את זה? הייתי אומרת לו שחושב לי לדעת ואני לא אכעס, ומנסה כמה שפחות להלחיץ. ייתכן שהתשבוה לא תגיע מייד, אלא באיחור ובדרך עקיפה וכדאי להיות קשובים לכך. זה לא הכרחי שחלילה קרה לו דבר כזה או שהוא ראה, אבל שווה לבדוק את זה ליתר ביטחון.

    בכל מקרה ובלי קשר לתשובתו הייתי מסבירה לכל הילדים על הפרטיות של הגוף ועל כך שמותר להם להגיד לא למגע שלא נעים להם ושלא נוגעים בילדים אחרים במקומות הפרטיים שלהם ולא נותנים למישהו אחר לגעת להם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה במצוקה
    הדס
    16/02/2011

    היי,
    הבת שלי בת 7 ו10 חודשים. ילדה בכורה בבית יש עו ארבע אחיות.
    ילדה חכמה ונבונה.
    לאחרונה שמתי לב שיש לה דברים שהיא מסתירה ממני בתיק שלה היא לא מוכנה שאף אחד יגע לה בתיק של ביה"ס אפילו לא אני היא מספרת לי דברים שהיא יודעת שישמחו אותי כמו "סידרתי את התיק" אבל התיק שלה "מלא בסודות"
    שלשום התקשרה אמא של ר'(חברה) וטענה שהבת שלי הביאה לת שלה תחתונית של חב' גוטקס. הופתעתי כי אני לא משתמשת בזה העלתי בזכרוני שהיינו אצל חברים היה להם בשירותים כאלו תחתוניות וכנראה שהיא לקחה אותם משם.
    כשהיא שבה הבייתה סיפרתי לה שאמא של חברה התקשרה וסיפרה לי שהבת הביאה לה תחבושת והחברה סיפרה שזה ממנה היא ישר הכחישה ואמרה שהיא לא יודעת על מה מדובר.
    היום ראיתי שמישהו לקח שוקולית מהארון. הקטנה הוציאה מהתיק של הבת שקית אוכל עם שוקולית כשביקשתי ממנה לפתוח את התיק היא סירבה ממש אחוזת טירוף והוציאה שקית אחת החלטנו שלא מוותרים ועכשיו היא מוציאה את כל תכולת התיק לוודא שאין שם כלום ולתדהמתיינו היו שם כמה סוגי פדים ותחתוניות וגם טמפונים. כששאלנו מה זה? היא ענתה שחברה נתנה לה והם משחקות ברופא.
    התקשרתי למורה וסיפרתי לה על זה היא לא יודעת מכלום.
    אבל גיליתי שהבת שלי משקרת לי ממש הבת סיפרה לי היום שהמורה של אחותה מכיתה א' לימדה אותם הבנת הנקרא כי למחנכת היה כאב ראש וכששאלתי את המורה היא אמרה לי שלא היו דברים מעולם.
    1. מדוע היא משקרת ממש?
    2. איך עליי לפעול על מנת לדעת מה שקר ומה אמת?
    3. למה היא לא מוכנה שיגעו לה בדברים עד כדי טירוף ממש של צעקות ובכי?
    4. אצל מי מטפלי בבעיה כזאת ? ואיך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה במצוקה - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום הדס,
    ילדים משקרים. יש לכך כל מיני סיבות. לא תמיד זה דורש התייחסות כמו למעשה פלילי. נשמע שיש כאן שני דברים. קודם כל הבת שלך זקוקה לפרטיות. התיק שלה הוא שלה, ואם היא רוצה לשמור שם סודות - זה לא נורא.
    דבר שני, לבת שלך יש סקרנות מינית, וכנראה שהיא לא יודעת את מי לשאול.
    קודם כל את יכולה להרגע, לא קורה לבת שלך שום דבר נורא ואיום. שבי איתה ברוגע, ובלי כעס, ותגידי לה שאת מבינה שהיא סקרנית לגבי הגוף שלה, קני ספר שמסביר לילדים בגילה על גוף האדם ועל ההבדלי בין המינים, על איך ילידם מגיעים לעולם, וקיראו אותו ביחד.
    תרדי מעניין השקרים כרגע, לדעתי היא משקרת כדי לשמור על הפרטיות שלה, לא בגל שהיא מפתחת נטיות קרימינליות או כי אין לה כבוד אלייך.
    תני את כבוד לפרטיות שלה ולסקרנות שלה, וראי את העניין מתפתח.
    אם השקרים ממשיכים, פני לייעוץ מסודר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5.5 שמתעללים בו בגן
    דלית
    15/02/2011

    ערב טוב

    בני מאומץ מגיל 8 חודשים הבאתי אות מהארץ והסבירו לי שיש לו בעיה רגשית חברתית

    כיום בוא בן 5.5. אוהב מאוד חברה אך בגן ילדים מכים אותו מציקים לו מילולית דיברתי

    השבוע עם הגננת שאני רוצה להביא פסיכולוג לגן שיתצפת ויתן לנו כללים איך לחזק לו

    את הבטחון היום קרה דבר חמור בצהרון 3 ילדים הורידו לו בכח את המכנסיים ומשכו לו

    את הבולבול ושאר הילדים צחקו התקשרתי בערב לגננת וסיפרתי לה. אני אובדת

    עצות מה אני אמורה לעשות אנא תייעצו לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 5.5 שמתעללים בו בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב לי הלב לקרוא את שכתבת

    נלה
    15/02/2011

    צר לי בשבילך וילדך. אני לא פסיכולוגית. אני אמא לילד בן 3.5 ובת שנה וחודשיים. אני כותבת לך בתור אמא. אני יודעת שאם הייתי יודעת שילד או מישהו היה נוגע בשערה אחת על ראשו של אחד מילדי הייתי מטפלת בו באופן מיידי. אני לא בן אדם אלים בכלל אבל בכל מה שקשור לילדי אני לביאה.והייתי מוצאת את הדרכים לטפל בעניין בדרכים המקובלות. אני מציעה לך מכל הלב לטפל בבעיה מהשורש, בנך זקוק לעזרה משני היבטים ואל לך להמתין ולתת לדברים להידרדר, ככל שתמתיני זה ידרדר יותר:
    1. לתת לו מספיק ביטחון כך שלא יאפשר סיטואציה שבה רוצים להתעלל בו. ילדים יכולים להיות אכזריים ולילד שלך צריך להיות מיומנויות חברתיות כאלו שיוכל להגן על עצמו וידע להרתיע. הם לא יהנגו כל למי שהם לא יכולים.התייעצי עם מישהו מקצועי.
    2. הגננת והמטפלות היו צריכות להיות שם בשבילו. איפה הן היו בסיטואציה הזו? זו אחריותן להגן עליו! הייתי עושה להן שיחה שלא משתמעת לשתי פנים שזו אחריון להגן עליו ולמנוע סיטואציות של התעללות. הייתי אילו שוקלת להוציא אותו משם אחרי שהייתי מטפלת בסיטואציה הספציפית שקרתה. גן עירוני לא? הייתי מדברת על כך עם כל הגורמים המקצועיים שמעל הגן: מפקחת וכו'
    3. הייתי מדברת עם ההורים של הילדים האלו וגורמת לכו....לם להתנצל בפניו. הייתי עושה מזה עניין מאוד גדול בגן כך שהילד לא ירגיש שמשהו לא בסדר בו. הילדים הם הלא בסדר והם צריכים לדעת מזה, להתנצל ולשפר את דרכם. הייתי מכנסת את כל ההורים, מדברת איתם כל אחד בנפרד ומסבירה להם שדבר כזה לא יכול לקרות שהם צריכים לעזור לך לגרום לילדים האלו להבין שהם התנהגו בצורה מכוערת. ההורים שלהם צריכים להבין שיש להם ילדים שהתנהגו בצורה מכוערת לחבר שלהם וחנך אותם מעכשיו לדרך ארץ כי מכאן הכל מתחיל.

    אל תתני לאף אחד להתייחס בצורה לא יפה אל הבן שלך הוא יקלוט את המסר דרך ההתנהגות שלך.הוא יבין שיש מי שמגן עליו וגם ילמד ממך איך להתמודד ולהגן על עצמו. התנהגויות כאלו צריך לעקור מהשורש- מצד אחד לעזור לבן שלך לחזק את הביטחון שלו להגן על עצמו ובמקביל לעזור לו ולא לתת למצבים כאלו לקרות כל עוד הוא עדיין לא מסוגל.
    אל תתני לגננות להסביר לך הסברים מיותרים שיגרמו לך לעבור על סדר היום. אל תוותרי.
    ליבי איתך מאחלת לך הצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נלה אני מודה לך על תשובותך

    דלית
    16/02/2011

    אני קוראת את מה שרשמת ובוכה מרגע ששמעתי על המקרה כואב לי שדווקא הוא

    שהוצא ממשפחה שהתעללו בו עובר זאת שוב בגן כמובן שאני לא מוותרת הוא נמצא
    בגן בקבוץ ששייך למועצה המקרה קרה בצהרון אבל גם ביום יום ילדים מכים אותו
    ואף אחד לא יידע אותי רק מסיפורים שלו וכשהתחלתי להתקשר כל יום לגן בכל יום
    קבלתי תשובה שהיום הכו אותו נגשתי לגננת וביקשתי יועץ שיגיע לגן מה שהכעיס
    אותי שאף פעם לו סיפרו לי. בא לי לצעוק להתלוננן עליה ומצד שני יש לי פחד שזה
    יתנקם יותר בילד. הודעתי לה היום שבכוונתי להעביר אותו אבל היא אמרה שעדיף
    להתייעץ עם פסיכולוג שהילד לא יחשוב שהוא הבעיה
    ודרך אגב הגננת אמרה שהילדים מציקים לו מכיוון שקלטו שהוא רגיש והם מנצלים
    זאת

    ושוב תובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5.5 שמתעללים בו בגן - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום דלית,
    אכן כואב מאוד לקרוא את התאור. אכן זה טוב שהפסיכולוגית תעשה תצפית, שאולי תיתן כלים לברר האם בנך, בלי להתכוון "נכנס לתפקיד" קורבני בגן. את מציינת שאמרו לך שיש לו בעיה ריגשית חברתית, ייתכן שהוא אינו מבינן נכון מצבים חברתיים ולכן נכנס לסיטואציות לא בריאות עבורו. אני לא טוענת כמובן שמה שקורה זו אשמתו או שיש לכך הצדקה כלשהי, אך גם יש בודאי סיבה מדוע זה קורה לו ולא לאחרים.
    אם אכן יש בעיה ריגשית וחברתית צריך לטפל בה, היא לא תעלם מעליה.לאחר הייעוץ עם פסיכולוגית הגן, כדאי לפנות לטיפול מסודר והדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה להעתקת ציורים
    סמדר
    15/02/2011

    שלום,
    אבקש להתייעץ לאופן שבו עלי להגיב לתופעה שאני מזהה אצל ביתי בת 6.5.
    בכל יום כאשר אני מגיעה להוציאה מהצהרון, אם היא נמצאת בזמן ציור חופשי
    היא יושבת סמוך לאחד הילדים בצהרון ופשוט מעתיקה אחד לאחד כל פרט ולו הקטן שהוא מצייר.
    לו לא אכפת והוא מודע לזה, הוא פשוט מעביר לה את הצבע איתו צייר לאחר כל שלב בציור.
    כיצד עלי להגיב?
    אציין שהיא בכורה במשפחה, פרפקציוניסטית ואוהבת מאוד יצירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תגובה להעתקת ציורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה להעתקת ציורים - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום סמדר.
    אני לא חושבת שאת צריכה להגיב בדיוק, אם את מתכוונת למשהו להגיד לה, או לנזוף בה וכו'. הבת שלך כנראה לא מרגישה שיש לה משהו ייחודי משל עצמה לצייר, משום מה. כדאי לחזק מאוד את המקומות שבהם יש לה רעיון ייחודי, לא חייב היות שקשור לציור דווקא, ולתת לה את ההרגשה שגם כשהיא לא הולכת בתלם או לפי הציפיות, שלכם, למשל, הרעיונות שלה ורצונות העצמאיים שלה מתקבלים בברכה, גם אם זה לא מושלם ולא פרפקציוניסטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 11 גונב מחברים
    מיש
    15/02/2011

    אני שכן של ילד בן 11 אשר נתפס מספר פעמים גונב מחברים לכיתה או מהורים של חברים.אני וההורים חברים מאד קרובים ועל חברות זו אפשר לומר "טוב שכן קרוב מאח רחוק".ההורים ביקשו ממני לסייע להם מאחר והם אובדי עצות.
    רקע: ילד מבית נורמטיבי לחלוטין עם זוג הורים שאוהבים אותו מאד.אח בכור ל-אח נוסף ושתי אחיות.הורים שבהחלט נותנים לילד דוגמא חיובית באהבת הזולת ובעזרה לניזקקים.
    הילד חיובי וחברותי מאד עם ילדים אחרים בני גילו.לומד בצורה טובה ומגיע להשיגים יפים.
    מקבל דמי כיס שבועיים..בשנים האחרונות גנב מספר פעמים משכנים ומחברים אחרים לכיתה ונתפס פעם אחר פעם.לאחר נסיון בירור לא מבין מדוע הוא עושה זאת ומתקשה להסביר את מעשיו באופן הגיוני.מבין שמעשיו אלו פוגעים בו ובסביבתו והבטיח מספר פעמים שלא יחזור לעשות כדברים האלו שוב.מספר פעמים הובהר לו שאין לו צורך לגנוב ואם הוא ממש רוצה משהו שפשוט יבקש וינסו לענות על משאלתו.ההורים המומים וכואבים מאד ולא יודעים מה לעשות.יש להם פחד שהילד יגדל להיות אדם שלילי ויגנוב באופן רציף.האמון בילד נפגע מאד וישנו פחד מתמיד שיחזור לסורו.הילד גר באיזור ירושלים.
    אבקשכם לתת לי רקע קצר על ילדים שגונבים בגיל זה
    האם הדבר שכיח? כיצד נכון להגיב ? מה סוג הטיפול הרצוי?האם אתם מכירים באיזור המגורים של הילד מטפל ספציפי לבעיה זו?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 11 גונב מחברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 11 גונב מחברים - תגובה

    סמדר ריינר
    16/02/2011

    שלום מיש,
    לא ציינת מהו איזור המגורים של הילד. קודם כל גניבות של ילדים מעידות על מצוקה ריגשית ולא חומרית, בדרך כלל פיצוי על אובדן אהבה חלקי של אחד ההורים.
    אתם יכולים לברר אצל פסיכולוגית בית הספר על פסיכולוג או פסיכותרפסיט שעובד עם ילדים באיזורכם. לא חייב להיות מומחה לבעיה הספציפית, זה לא בדיוק עובד ככה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שלוש מסרבת לעשות קקי בשירותים
    לילך
    15/02/2011

    שלום, ביתי בת השלוש ושלושה חודשים נגמלה מחיתולים באופן חלקי. היא עושה פיפי בשירותים ואף מצליחה להתאפק ולהתריע לפני שיוצא לה אך מסרבת בכל תוקף לעשות קקי בשירותים! היא מוכנה להתאפק שעות עד שאשים לה חיתול ומלבד לא לעשות בשירותים.
    בפעמים שניסינו איתה (אחרי המון הסברים, מתנות,חיזוקים) ישבה על השירותים וברגע שהרגישה שיוצא נבהלה מאוד ולא הסכימה לעשות.
    יש לציין כי מדובר בילדה נבונה מאוד שכבר מעל שנה ללא חיתול מלבד נושא הקקי.
    אני אובדת עצות - מה לעשות? היא שנה הבאה בגן עירוני

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שלוש מסרבת לעשות קקי בשירותים - תגובה

    סמדר ריינר
    15/02/2011

    שלום לילך,
    אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" לתשובה העוסקת בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בגן
    אושרת ג.
    15/02/2011

    שלום, יש לי ילד בן 3 ןהוא עלה השנה לגן תת חובה. הילד הוא ילד מאוד חברותי ותמיד מנסה להתחבר עם כל הילדים . קיימים שני ילדים בגן שהילד מתלונן עליהם באופן קבוע כשהוא חוזר מהגן ובכל אפשרות שיוצא לו לדבר על חברים, תמיד הוא מכניס את המשפט "חוץ מא' וב' כי הם תמיד מרביצים ומציקים".
    פניתי לגננת והיא אמרה שאין אמת בדבר. אני נוטה להאמין לילד שלי, מה גם שאני שומעת מאמהות אחרות שהילדים שלהם מדברים על אותם ילדים בעייתיים.
    חינכתי תמציד את הילד שלי להימנע ממכות ולאהוב את כולם אבל אני מתחילה לחשוב שהייתי צריכה לחנך אותו להיות קצת יותר "קשוח".
    קשה לי מאוד עם המצב ואני מפחדת שהילד שלי יגדל להיות ילד חלש ורי ילדים מזהבים מהר מאוד חולשה, איך כדאי לנהוג ולחשל אותו כך שבהמשך ידע להתמודד עם מיקרים כאלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בגן - תגובה

    סמדר ריינר
    15/02/2011

    שלום אושרת,
    מדובר בילד בן 3 בסך הכל. החינוך לחישול הוא לגמרי לא לעניין כאן. לא מדובר כאן על ילד בכיין על שטויות שעושה דרמה. מדובר על שני ילדים בעייתיים, וחשוב שההורים יתאגדו ביניהם וידברו עם הגננת באופן שיעודד אותה לפעול יותר בנמרצות בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הססנות
    גלית
    15/02/2011

    שלום רב,
    בני בן 5 בגן טרום חובה ילד יחיד, מאוד נבון וקשור מאוד למשפחה הקרובה, בבית הוא פתוח מדבר חופשי ולא חושש ומפותח בהתאם לגילו במוטוריקה עדינה וגסה.
    לעומת זה בגן הוא כל בוקר חושש להכנס נצמד אליי או לאביו , מאוד עצור מדבר חלש וחושש מאוד מעימותים עם ילדים אחרים ומוותר בקלות. כמו כן הוא לא נלהב שיש בגן מטלות של כתיבה והגננת גם די קשוחה בנושא זה . אנחנו הורים עובדים והגן מרוחק מביתנו כך שלא יוצא הרבה ליצור קשר ולהפגיש עם ילדי הגן,
    עד גיל 4 הוא לא היה חושש ולא היה ביישן.
    שאלתי: איך מומלץ לעזור לילד שמגלה סימני ביישנות?, גם אני הייתי כזו בילדותי ואני יודעת שזה מאוד מפריע ועוצר את היכולות הקיימות לבוא לידי ביטוי.

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הססנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטייה לביישנות

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/02/2011

    גלית שלום,
    נטייה לביישנות היא בחלקה מולדת ובחלקה ניתנת לשינוי ולהתפתחות. כמו הרבה מהתכונות האנושיות. אם הילד בבית מבטא את כישוריו, עדיף למקד את ההתערבויות בסביבה החיצונית, ולהימנע מעידוד ישיר או עקיף להתבטא בפומבי או להסתגל כל בוקר לגן מהר יותר. רצוי מאוד לשוחח עם הגננת ולהביע את חששותיכם הן לגבי התנהלותו החברתית והן לגבי תגובותיו לדרישותיה של הגננת. בנוסף, חשוב מאוד דווקא בגלל ההתנהלות החברתית שלו, להתאמץ מאוד ולתאם לו מפגשים עם ילדים מהגן, במסגרתם יוכל לקשור קשרים בקונטקסט בטוח יותר. סביר שהדבר יחזק את התמודדותו בגן.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום