פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 7 שמסרבת לאכול ולשתות ולדבר
    sole
    07/01/2011

    אני אב לידה בת 7 שמסרבת לאכול ולשתות ולדבר כל פעם שהיא עוקרת שן או נופלת לה שן או מרגישה קצת דם בפה, בפעם הראשונה זה קרה בגיל 5 לפני שנתיים היתה תאונה בבית אשר חטפה מכה מצעצוע שהיה בידי אחיה , דבר שגרם לנפילת שן.
    מיד היא הכניסה את הלשון פנימה לתוך הפה והתחילה לריר, בהתחלה חשבנו שזו התנהגות טבעית וזה יעבור אך גילינו שזה נמשך ובנוסף היא מתעקשת לא להכניס דבר לפה, זה נמשך כמה ימיים עד עד לאשפוז בבית חולים עכב התיבשות, ושם הרופאים עשו כל הבדיקות הרפואיות כולל גסטרו סקופיה מחשש שמשהו תקוע בגרון, אך לא היה דבר , ולבסוף החליטו שזה משהוא פסיכולוגי והפנו אותה דרך הבית חולים לפסכיאטר ילדים, וזה היה אחרי 24 יום מיום התאונה שבכל התקופה היא קיבלה עירוי בלבד בלי לאכול ולשתות וכמובן לדבר, הפסכיאטר המליץ לשחררה הביתה ושם להתנהג איתה כרגיל , וכך היה , ואחרי יומיים בבית פתאום בבוקר התעוררה שהכל רגיל אוכלת שותה ומדברת . חשבנו שזה עבר וזהו אך אחרי כשנה היא נפלה מספסל בבית וחזרה לאותה התנהגות למשך 15 יום כולל אשפוז כמובן.אותו פסכיאטר הפנה אותה לטיפול עם פסיכולוג למשך 10 מפגשים, אך כלום לא עזר. היום היא בת 7 , ולפני 10 ימיים עקרה שן וחזרה לאותם תופעות התאשפזה 4 ימיים ושוחררה וכיום היא מקבלת עירוי מדי יום אנחנו מודאגים מאוד ולא יודעים מה לעשות, נשמח אם מישהו ידריך אותנו או לפחות יודיע על עוד מקרה כזה ומה עשו .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 7 שמסרבת לאכול ולשתות ולדבר - תגובה

    ליאת גרוס
    08/01/2011

    שלום לך
    נשמע שתבך עברה משהו שהיא חוותה כטראומתי מאד ופיתחה תגובות חריפות החוזרות על עצמן כל פעם שדבר דומה קורה. שווה לנסות לפנות לפסיכולוג נמתמחה בהתמודדות עם טראומה אצל ילדים.היא זקוקה לעיבוד החוויה של הפעם הראשונה. אל תוותרו זה עלול להיות מוכלל בעתיד גם על דברים אחרים. פנו לפסיכולוג מתאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזיבת תינוק
    מיכל
    07/01/2011

    שלום שמי מיכל אני ובעלי בהתלבטות קשה מאוד!
    ישנה לנו הצעת עבודה וחוויה משמעותית עבורנו שמאוד הייתה מעניינת אותנו אם לא היה לנו תינוק קטנטון. בשביל לקבל הצעה זו אנחנו צריכים לעזוב את התינוק להשאירו אצל אימי לתקופה שבין 4-20 יום.( לכל היותר)
    חשוב לי לציין שהוא יהיה בן 6 שבועות אם ניקח את ההצעה.
    אני אישית מאוד מתלבטת מצד אחד הסיפוק והעשייה והאפשרות החד פעמית שיש בהצעה.
    למול עזיבת תינוק שאינני יודעת אם זה טוב עבורו אם יש לזה השלכות.אני נורא מפחדת
    אשמח לייעוץ עבורי אם יש השלכות כלפיו? אם יהיה לו חרדת נטישה? ואם בכלל ניתן לעשות זאת? ואם כן כיצד הכי נכון?? מה דעתכן?
    תודה רבה על הייעוץ
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזיבת תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזיבת תינוק בן 6 שבועות

    ד''ר שירי שדה שרביט
    08/01/2011

    מיכל שלום,
    היעדרות מחייו של תינוק כה רך בימים אינה רצויה כלל ועיקר. הילד זקוק לנוכחות הקבועה והמתמשכת של הוריו, ובעיקר אמו. נסו לחשוב אם ניתן שרק האב ייסע, או לדחות את תחילת העבודה ולהאמין שגם כשהילד יגדל, יהיו לכם מספיק הזדמנויות להתנסויות מספקות.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5.5 מפחד
    אימא
    07/01/2011

    שלום,בני בן 5.5 בעבר פחד מחושך.עכשיו הוא מפחד להישאר לבד גם במקומות מוארים.הוא צריך שיהיו איתו כל הזמן ובכל מקום:בשירותים,בזמן צחצוח שיניים.לפי דבריו:הוא מפחד שמישהו או משהו יבהיל אותו.הוא מפחד כשאחותו הקטנה בוכה או כשאני מרימה קול.איך להגיב?מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5.5 מפחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5.5 מפחד - תגובה

    סמדר ריינר
    07/01/2011

    שלום לך,
    את מוזמנת לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה העוסקת בפחדי ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ממקלחת - מקפיצה הודעה שלא נענתה
    עינת
    07/01/2011

    שלום,
    בני בן השנה וארבעה חודשים מפחד מאוד מאוד מהאמבטיה,
    כאשר אנחנו מכניסים אותו לאמבטיה הוא צורח, רועד ונהיה אדום מאוד ומתחיל להשתעל.
    ניסינו להכניס אותו לאמבטיה יבשה עם צעצועים והוא היה באותו הפחד. כמו כן, ניסינו להתקלח יחד איתו אבל התגובה שלו היתה כנזכר.
    חשוב לציין כי הכל התחיל כאשר אני ובעלי היינו בחו"ל והוא היה אצל סבא וסבתא שלו. כבר ביום הראשון הוא צרח ולא הסכים להתקלח ולכן הם לא קילחו אותו באותו השבוע אלא רק ניגבו אותו עם מגבת רטובה.
    כמובן שבדקנו מול הסבים האם קרה משהו שגרם לו לפחד (החליק, היה בים חמים מדי\ קרים מדי...) וכלום,
    אנחנו די חסרי אונים,
    חשוב לי לציין כי מלבד עניין האמבטיה הכל כרגיל אצלו, הוא חייכן, חיוני, משחק ומתקשר.
    אודה לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ממקלחת - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    08/01/2011

    עינת שלום,
    סביר להניח שהתגובה למקלחת מבטאת את התגובה להיעדרותכם במשך שבוע. לא בטוח שהיא מקושרת לאירוע מציאותי אחר סביב מים, אלא שמשום מה דווקא סביב הרחצה הוא הרגיש את היעדרכם.
    מומלץ כעת להמשיך בשגרת החיים, ולחזור להתייחס לרחצה, מצידכם לפחות, באופן נונשלנטי ולעשותה כפי שעשיתם בעבר - כל פעם הורה אחד (אם כך אכן היה), ללא שיחות מופרזות קודם ואח"כ, אולם לנסות לעשות את התהליך מהר ככל האפשר. רצוי שאח"כ תתנו לו מספיק זמן להירגע עליכם ולהיות בטוח שוב בנוכחותכם. יש לשער, שככל שתתמידו בחזרה לשגרה, ותמשיכו להיות נוכחים באופן קבוע ביומיום של הילד, הוא יגלה פחות חרדה, סביב המקלחת ובכלל.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    עינת
    10/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשמחה, יופי שהתשובה סייעה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    10/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3.5
    טלי
    07/01/2011

    יש לי ילד בן 3.5 מקסים, חמוד ונהדר. אבל אם הוא החליט משהו, אי אפשר להזיז אותו מהחלטתו. השליטה העצמית שלו כ"כ גבוהה, שגם אם לוקחים ממנו דבר מה שהוא אוהב/רוצה הוא לא מתרכך להפך הוא מתעקש עוד יותר - ללכת איתו ראש בראש זה כמו ללכת, הלכה למעשה עם הראש בקיר. השליטה באה לידי ביטוי בכל דבר: באוכל, בשליטה על צרכים (כפעוט קטן סבל מעצירות פיזיולוגית, אך לדעת הרופא העניין הפך למשהו פסיכולוגי), לא מוכן לעבוד בעבודות יצירה בגן. יש לציין שהבעיה היא לא גבולות או משמעת (אם החלטתי שהוא לא יקבל דבר מה כי לא עשה משהו שביקשתי - אין לו שום בעיה, להיפך הוא כאילו מראה לי שהוא בכלל לא רוצה). הוא ממושמע בדר"כ אבל דברים שקשורים לשליטה שלו הם בדר"כ בלתי מושגים- אם כך הוא החליט. אני כבר אובדת עצות. מה לעשות? כיצד להתמודד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    07/01/2011

    שלום טלי,
    כדאי לחשוב האם ההתנהגות של בנך נובעת מסוג של מאבקי שליטה בבית ומולו. ייתכן שהגבולות שאת מציבה, מכוונות טובות כמובן, הם נוקשים מדי או חודרניים מדי עבורו, ולא מאפשרים לו מספיק חופש כדי להיות הוא, ולהתנסות בעצמאות ובאוטונומיה של עצמו. אם זה נכון, אז ייתכן שהדרך היחידה בשביו להריגיש אוטונומיה, היא להחליט מה לא - אם הוא לא יקבל - אז לא, אבל הוא לא יוותר.
    אם הכיוון שאני מציעה מדבר אלייך, ומתאר בצורה מציאותית את מה שקורה, אז אולי כדאי לחשוב איך להרפות ממנו קצת, לאפשר לו ספייס ולעודד יוזמות שלו ופחות לעסוק בהגבלה שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגותבגן
    אינה
    06/01/2011

    שלום רב! בן שלי נמצא בגן מגיל 6 חודשים היום הוא בן כמעט שנתיים.כאשר אני מגיעה לקחת אותו מהגן כל הילדים משתוללים ורצים ו3-4 ילדים יושבים ליד השולחן רואים טלויזיה ולא משתוללים ובנהם הבן שלי כאשר בבית הוא כן רץ ומשתולל.האם זה מראה על מצוקה של הילד או שזה נטרמלי לגיל הזה.והתנהגותו לא משתנה כל יום אותו דבר.האם זה נורמלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגותבגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגותבגן - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום אינה,
    זו שלאה אם הוא יושב כל היום בגן או רק כשאת באה, ואם כן אז למה וממה זה נובע - האם הוא חסר ביטחון, פוחד, או שפשוט מעניינים אותו דברים אחרים. את צריכה קצת יותר מידע מהגננת כדי להבין טוב יותר מה המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 מכניסה כל דבר לפה
    נינה
    06/01/2011

    שלום
    אני אמא לשלוש בנות הבכורה בת 11 והשנייה בת 10 והקטנה בת 8 שנים השאלה שלי לגבי בת ה10 היא מכניסה כל דבר לפה אם זה שלט הטלוויזיה או המחשבון הבגדים העפרון הצבעים .......מה שבה ליד אנחנו כל הזמן מעירים לה ומסבירים על מחלות וחידקים אבל כנראה שזה לא בשליטתה .איך אני יכולה לעזור לה להפטר מהמנהג הרע הזה?
    אני לא יודעת אם זה קשור אבל היא ילדה מחוננת בבית הספר ואין לה חברות והילדים בכיתה כל הזמן מציקים לה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 10 מכניסה כל דבר לפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 מכניסה כל דבר לפה - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום נינה,
    אני לא חושבת שיש דרך לגמול אותה מהמנהג הרע הזה אם לא מתייחסים באופן כולל למצוקה שלה. זה כנראה נובע ממצוקה והכנסת הדברים לפה זה מה שמרגיע אותה. את מתארת ילדה מאוד בודדה. כדאי לנסות לבדוק ממה נובעת הבעיה החברתית שלה (זה שהיא מחוננת זה לא הסבר מספיק, יש ילדים מחוננים שיש להם חברים), ולפי הסיבה למצוא את הפיתרון.
    ייתכן שיש מקום לפנות לטיפול והדרכת הורים אם אתם לא מצליחים לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכ' סמדר ריינר
    אוקסנה
    06/01/2011

    שלום. אם אפשר לשאול אותך שאילה במייל? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכ' סמדר ריינר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכ' סמדר ריינר - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום אוקסנה,
    כן בטח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10
    אורלי
    06/01/2011

    אני כותבת המשך מתאריך 5.1 הילדה מקסימה חביבה אוהבת לעזור פשוט נשמה טובה.המורה משבחת אותה ועם עזרת ההורים מצליחה להביא ציונים טובים.המשפחה מאוד אוהבת תומכת מחבקת ,הלוואי וכל משפחה תהיי איכפתית כל כך ואוהבת כמונו.הדבר שהכי מפריע לנו זה השקרים.מה אפשר לעזור לנו.אני מאוד מודה לכם על היחס הנפלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום אורלי,
    גם אם אתם משפחה איכפתית ונפלאה, זה עדיין לא אומר שלא קורה משהו שבכל זאת גורם למצוקה אצל הילדה. לילדים יש כל מיני סיבות מדוע הם משקרים. או שהם לא מרוצים מהמציאות כמו שהיא וחשים צורך לייפות אותה, או שהם מרגישים שיותר מדי חודרים אליהם ולכן השקר הוא סוג של מחסה שמאחוריו הם מקבלים להרגשתם קצת פרטיות, כשלא הכל גלוי. לפעמים זה גם צורך בתושמת לב או זעקה לעזרה, ויש עוד סיבות. מאחר ולא הבאת ממש פרטים בהתאם בקשתי בתשובה לשאלת מאתמול, אלא בעצם אמרת לי: "הכל אצלנו בסדר, תני תשובה בקשר לשקרים" אני לא יכולה עדיין להבין מה הבעיה. כנראה שבכל זאת יש בעיה אחרת זה לא היה קורה. לכן אני חוזרת על המלצתי בתשובתי הקודמת - לפנות להדרכת הורים יותר מעמיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבת לילה
    אורלי
    06/01/2011

    יש לי ילדה מקסימה אבל היא עדיין מרטיבה בלילה.אורולוג נתן לנו מינירין אך גם זה לא עזר.בעבר היא נגמלה בגיל 3 ומאז חזרה.מה אפשר עוד לעשות היא טוענת שהיא ישנה חזק ולא מרגישה.תודה מראש הילדה בת 8.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרטבת לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבת לילה - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום אורלי,
    לא כתבת מה עוד ניסית מלבד מינרין, האם ניסיתם את שיטת הפעמון? נסו לאתר באינטרנט את האתר של ד"ר קושניר. אם כלום לא עוזר, אולי כדאי לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא יושב
    מירב
    06/01/2011

    שלום יש לי ילש בן שנה וחצי שהכל הוא עושה בעמידה הוא לא מוכן לשבת ולשחק הוא עומד ליד השולחן ומשחק הדבר היחיד שהוא עושה בישיבה זה לאכול בכיסא אוכל מעבר לזה הוא לא מוכן לשבת הוא תמיד רץ ממקום למקום וגם כשהוא מתחיל לשחק בכל משחק זה ביוק ל- 5 דקות והבעיה גם בגן הגננת אומרת שאין לו סבלנות לשבת.
    אני מנסה לשבת איתו ביחד לשחק לצייר בכל מיני דרכים וגירויים וזה לא הולך. אני די מפחדת שתהיה לזה השפעה לטווח ארוך אם אני לא אטפל בזה כרגע?
    אשמח לעזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שלא יושב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא יושב - תגובה

    ליאת גרוס
    07/01/2011

    שלום מירב
    יכולות להיות סיבות שונות למה שאת מתארת. יתכן שמדובר על משהו פיזיולוגי או תחושתי (גם כאן יש כל מיני אפשרויות) ואז הכתובת שלך היא מרפאה בעיסוק. כתובת טובה נוספת יכולה להיות פסיכולוגית התפתחותית. ייתכן גם שהוא מתמודד עם הפרעת קשב- זה ניתן לטיפול אך לא בגיל זה.
    אין טעם לדאוג או להילחץ, זה יכול גם להיות משהו שנרגע עם הזמן. יחד עם זאת הייתי פונה להערכה של מרפאה בעיסוק ואולי גם פסיכולוגית התפתחותית לצורך התייעצות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי שלושה ילדים בת 9.5, בת 4, ובן
    לנה
    06/01/2011

    שלום
    יש לי שלושה ילדים בת 9.5, בת 4, ובן 2.9.
    הילדים הקטנים נמצאים במסגרת עד השעה 17.00.כאשר הגדולה מגיעה אחרי הבה"ס הביתה באופן עצמאי.
    בעלי עובד שעות רבות, ולכן פיזור ואיסוף הילדים נעשה יל ידי.(אני גם עובדת)
    כאשר אנחנו חוזרים הביתה, מתחיל הבלגן. הקטנים נוגעים בדברים של הגדולה, היא צורחת עליהם, אומרת שהם יגדלו היא תיקח להם גם, תתן להם כפה. אם משהו לא מצליח לה או לא מרשים לה משהו, היא נופלת על הרצפה בועטת ברצפה,צועקת ובוכה. מרבה לומר שאנחנו אוהבים רק את הקטנים ואותה שונאים. הייתה תקופה שהייתה גונבת דברים מילדי הכיתה, כמו מחקים, עטים ואפילו סכום כסף מסבתא. על כל בקשה מאיתנו מרבה לומר לא בא לי. כל השיחות איתה לא עוזרות, הקטנים רואים את התנהגותה ומחקים אותה,, גם נופלים על הרצפה, גם עונים לא בא לי,לכן קימה בבוקר והשכבה בערב נהפכה למלחמה יומיומית. אני מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות.
    מחכה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי שלושה ילדים בת 9.5, בת 4, ובן - תגובה

    סמדר ריינר
    07/01/2011

    שלום לך,
    קודם כל נראה שבית הגדולה נמצאת במצוקה אמיתית וזקוקה להרבה יותר התייחסות ממה שהיא מקבלת. זה לא מספיק להגיד ה שאוהבים אותה אותו הדבר, צריך גם להראות את זה והרבה. כולל לבלות יאתה זמן איכות בנפרד, להתעניין איך עבר עליה היום, איך הולך לה בלימודים, מי החברות שלה, מה קשה לה, וכו'. ייתכן שבגלל העומס, אין זמן לזה כרגע, ויש ציפייה ממנה בגלל שהיא הגדולה שהיא תוותר על ההתייחסות שהיא זקוקה לה ולא רק שתוותר אלא שגם תיתן מעצמה ותעזור עם הקטנים. אם זה אכן כך, זה ממש לא פייר והיא צודקת לגמרי.
    יכול להיות שכדאי לחשוב האם את יכולה לקבל עזרה בחלק מימות השבוע אחה"צ, או סבתא או בעל שחוזר לפעמים מוקדם יותר או אפילו בייבי סיטר שתעזור עם הקטנים בזמן שאת משקיעה יותר בגדולה ובכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 לא ישנה מספיק
    ni4ni
    06/01/2011

    שלום

    אני לא בטוח שזה הפורום הנכון משום שאיני יודע אם הבעיה פיזיולוגית או פסיכולוגית, אבל ננסה בכל זאת:
    בתנו בת כמעט 3 ישנה מעט מדי לגילה. בגן היא ישנה כשעתיים בצהריים (מ 13:00 עד 15:00) ולדברי הגננות היא מראה סימני עייפות בולטים כבר ב 12:30.
    עם הגעתה הביתה היא מתפקדת באופו נורמאלי, ואחרי האמבטיה, בסביבות 20:00 היא נכנסת למצב של עוררות מוגברת ומתחילה לשחק ולהשתולל דווקא בזמן הלא מתאים. אנחנו משכיבים אותה במיטה בערך ב 20:30, אבל היא רחוקה מללכת לישון. היא קוראת לנו בתירוצים שונים, יורדת מהמיטה או פשוט נשארת במיטה ומדברת עם עצמה במשך שעות. לבסוף היא נרדמת רק בסביבות 22:00-22:30.
    בבוקר אנחנו מעירים אותה כבר ב 6:15 כי אני צריך להגיע לעבודה מוקדם. מה שאומר שהיא ישנה בקושי 10 שעות ביום שאמורות להיות פחות מדי.
    ניסינו לבקש בגן שיתנו לה לישון רק שעה וחצי בצהריים במקום שעתיים אבל לא הייתה לזה השפעה על השינה בלילה, ואנחנו כמובן מיואשים ומותשים.

    יש לציין שהילדה לא שותה קולה/אוכלת שוקולד ודברים כאלו המכילים קפאין.
    כמו כן, אחת לשבוע בערך יש יום שבו היא "קורסת" ונרדמת מאד מוקדם ובלי בעיות, כנראה ע"מ להשלים את החסר.

    מה יכולה להיות הבעיה ? מה עוד ניתן לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 3 לא ישנה מספיק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 לא ישנה מספיק - תגובה

    נעמה סבג שמש
    06/01/2011

    שלום לך,

    סדר היום של הילדה לא מובנה נכון.
    תשנו את שעת ההרדמה שלה בכל פעם בחצי שעה. אל תשכיבו בשעה הרגילה, אלא יותר מאוחר, ותרדו עם השעה בהדרגה.

    לא נשמע שמדובר בבעיה פיזיולוגית אלא בבעיה התנהגותית ועניין של הצבת גבולות.

    האם היא מבלה איתכם מספיק? האם יש גבולות ברורים בבית?

    האם היא ישנה צהריים טוב בסופי שבוע?

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלמיד מאונן בשיעור פרטי
    מישל
    06/01/2011

    אני מורה לאנגלית. חברה פנתה אליי שאלמד את בנה שיעורים פרטיםם באנגלית. לאורך השיעורים הבחנתי שבנה תלמיד כיתה י,מאונן בזמן השיעור? מה עליי לעשות? האם להמשיך עם השיעורים ולהתעלם מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תלמיד מאונן בשיעור פרטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלמיד מאונן בשיעור פרטי - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום מישל,
    בודא שלא להתעלם. זה עניין מביך מאוד. אני מבינה את הקושי. אני הייתי אומרת שאני מבקשת שיפסיק לעשות זאת, בזמן אמת כשזה קורה. אם הוא מפסיק אך מתחיל שוב כי הוא לא מסוגל אחרת -הייתי משוחחת על כך עם הוריו, זו בעיה שדורשת טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכד חרדי
    חנן
    05/01/2011

    בתי חזרה בתשובה, נישאה לחוזר בתשובה ולה שני ילדים. הגדול בן חמש ומתחילות להתעורר שאלות שמעוררות אצלי התלבטויות. למשל הילד מתחנך שהגויים רעים, שהעולם מתחלק לגויים ןל"צדיקים", שהגויים יכולים להפוך לצדיקים רק אם יתגיירו ועוד כהנה וכהנה. כמובן שקשה מאד לשמוע כל זאת, אבל השאלה איך להגיב. אני מבינה שהילד לא יכול להתמודד עם מורכבות ואינני רוצה לבלבל אותו (למרות שאני אומרת לו לפעמים שאנחנו חושבים אחרת), אבל אני גם מאד מעונינת להציג לו דרך מחשבה אחרת. איך לנהוג? אגב, אנחנו, הסבים, בקשר מאד מאד חזק איתו ויש ביננו אהבה גדולה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נכד חרדי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכד חרדי - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום מיקי,
    אכן מורכבות גדולה. אני בכלל לא יודעת עד כמה יש לכם רשות מהוריו להציג לו דרך חשיבה אחרת. זה נשמע לי דבר שאתם צריכים לדבר עליו קודם כל איתם.
    אני במקומכם לא הייתי מתערבת בחינוך שלו, מקומם ככל שיהיה בעיניכם, בטח לא בגיל הזה.
    בגיל יותר מאוחר, אם הוא ביוזמתו ישאל אתכם שאלות, תוכלו לענות לו שיש אנשים שחושבים אחרת, ודעתכם היא שונה מהדיעה של הוריו ושל הסביבה שלו בעניין הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום