פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    בת שבע
    05/01/2011

    שלום לך,
    אוכל בבקשה לקבל מס' טלפון של מרכזים שמעבירים סדנאות להורות
    אני גרה באשדוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום בת שבע,
    אין ברשותי רשימות כאלה, אני מנסה שתנסי לחפש באינטרנט תחת השם "אדלר" בטוח שיש להם משהו באיזור שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 11.5
    אלין
    05/01/2011

    אני אמא ל4 ילדים הבכור בן 11.5 השניה בת 10 השלישית בת 8.5 ותינוק בן 6.5 חודשים. את הבן הבכור ילדיתי בגיל 18.5 מיד לאחר הלידה נכנסתי לדיכאון לידה והיה לי קשה לעקל את העובדה שהילד שלי.. לאחר טיפול נקשרתי לילד מאוד. לאחר שילדתי את הבת השניה נקשרתי אליה יותר ואותה תמיד פינקתי ושמרתי יותר גם לאחר הלידה השלישית הבת השניה תמיד היתה איתי יותר מהבכור והקטנה....
    אבל תמיד תמיד כל מה שהילדים היו מבקשים הם מקבלים ישר הבן הבכור נקשר לאבא יותר והאבא תמיד מפנק אותו ואף פעם לא נתן עונשים או גבולות. עכשיו הקשר שלי ושל הבן הבכור מאוד רחוק אני כל הזמן רק צועקת עלו ומענישה אותו על כל שטות לכן גם המצב בלימודים התחיל להידרדר והמצב החברתי שלו נהיה קשה מאוד הוא לא יודע איך להיתחבר לחברים ותוך כדאי קשר הוא מציק לילדים ומרביץ להם. אני מקבלת הרבה תלונות מהורים אחרים על הבן שלי. שהוא מציק לילדים.
    אני מאוד רוצה ליצור קשר טוב עם הילד ולדעת לצחוק איתו במקום רק ליצעוק
    והשאלה שלי איךךךך??????????????????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 11.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 11.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום אלין,
    נשמע שאת מודעת מאוד למצב ומאוד איכפת לך וזה כבר חשוב. עונשים זו באמת לא הדרך, כמו שאת רואה הם לא עוזרים ורק משפילים את הילד ומזיקים לו. למה את צועקת עליו באמת על כל שטות? אם את יודעת שזו שטות אולי לא כדאי לעשות ממנה עניין? נשמע לי שהילד שלך במצוקה, הוא בודד, הוא זקוק לעזרה. מה דעתך פשוט לשוחח איתו על מה שמציק לו במקום לצעוק עליו ולהעניש אותו? נשמע לי שמתאים שתפנו לטיפול משפחתי, גם כדי לתאם את העיקביות ביניכם ההורים וגם כדי לעזור לילד שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה
    לין
    05/01/2011

    שלום,
    בני בן שנה ועשרה חודשים, אני מאוד רוצה לצאת לחופשה עם בעלי לכמה ימים.
    האם בגיל זה יש תחושת זמן והאם בני יכול לפתח חרדת נטישה בגיל כזה?

    תודה מראש,
    לין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום לין,
    זה גיל קצת גבולי, מומלץ לחכות לגיל שנתיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים רגשיים של בתי
    מישל
    05/01/2011

    בתי הבכורה בת 14 מתקשה להשלים עם גירושיי. שיחות רבות קיימתי עימה וניראה כי היא מתקשה להתמודד. היא מספרת לי על כעסים רבים שלה שמובילים אותה היום לאגרסיביות כלפי הסובבים אותה. פעמים רבות תיארה בפניי את הרצון שלה לתת אגרוף לחבריה אשר מרגיזים אותה או לא מסכימים איתה. בשנה שעברה חתכה לעצמה את הוורידים ביד כדי לגרום לעצמה כאב. היא מאוד לא מרוצה מעצמה, ואומרת לי שהיא גם לא מצליחה לרצות אותי כאימה. היא חשה תסכול על כך שאביה לא ניפגש איתה בצורה מסודרת ומרבה לבטל את הפגישות עימה. עוד אמרה לי שהיא כועסת על כך שיש לי בן זוג חדש ועל אביה שנישא בשנית. היא חשה תחושת ריקנות והאמת שגם אין לי הרבה זמן לדבר איתה על כך. אנא עזרי לי מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים רגשיים של בתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים רגשיים של בתי - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום ליאורה,
    באופן דחוף ביותר לפנות לטיפול. ילדה שחותכת לעצמה את הורידים היא ילדה שחייבים לפנות איתה לטיפול בדחיפות. אין כאן מקום להתלבטות או להתמהמהות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה גוף יטפל בה ? למי לפנות?

    מישל
    06/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה גוף יטפל בה ? למי לפנות? - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום מישל,
    אתם יכולים לפנות למרפאה לבריאות הנפש באיזור מגוריכם. את יכולה לקבל פרטים באתר של הבריאות, או מפסיכולוגית בית הספר, לגבי המענים הטיפוליים באיזור שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למישל

    מירי
    06/01/2011

    קראתי את ההודעה שלך... אני הייתי בדיוק ככה... כמו הבת שלך.
    הורי התגרשו שהייתי קטנה יותר, אך הבעיות התחילו בגיל ההתבגרות.
    טוב לשמוע שאת מחפשת עזרה, כי אליי לא התייחסו, לקחתי כדורים, ניסיתי גם ורידים, לא רציתי ללמוד. בדיעבד, זה היה חוסר תשומת לב מההורים ועוד הדברים ה"רגילים".
    פיתחתי הפרעת אכילה קשה ורק בגיל 21 התחלתי טיפול.
    אז מנסיון, קודם כל שתדע שאת אוהבת אותה ושתקבלי אותה איך שהיא בטוב וברע. ודחוף לפנות לטיפול.
    כפי שאת מבינה זה כבר מאחוריי ויש לי ילדים ואני קוראת בפורום זה. אבל הודעתך נגעה לי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי האמצעית
    מישל
    05/01/2011

    היום פנתה אליי בתי בת ה-15 ושיתפה אותי בבעיה שלה.
    יש לה חבר נוכחי שפיתח כלפיה תלות במובן שאינו יכול בלעדיה. היה ניסיון שלה להיפרד ממנו ולפי מה שהבנתי זה יכול להגיע לפגיעה של החבר בסביבה ואולי אף בעצמו. בתי לא רוצה לפגוע בו אך רוצה להיפרד ממנו . לדבריה מיצתה את הקשר. אנא עזרי לי מה עליי לומר לבתי, כיצד לנהל איתה שיחה עליה ובן זוגה. איך להנחות אותה בקשר עם בן זוגה? האם לעודד אותה להיפרד ממנו מבלי שיעשה משהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי האמצעית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי האמצעית - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום ליאורה,
    לא ציינת בן כמה החבר שלה. אם הוא בגילה, ואת מתרשמת שנשקפת סכנה ממנו, או לו עצמו, לדעתי צריך להתערב כאן ולערב גם את הוריו, שישמרו עליו ויעזרו לו להכיל את העניין. אם מדובר בבחור מבוגר יותר, מעל גיל 18, ושוב את מתרשמת שצפויה ממנו סכנה, חשוב שאת ואבא של הנערה תהיו מעורבים, ייתכן שזה לא משהו שהיא יכולה לעשות לבד, הוא צריך הבין שיש לה גב, ושאין כאן מקום לאיומים מכל סוג שהוא, לא של פגיעה בעצמו ובודאי לא של פגיעה בה. צריך לפגוש את הבחור ולהסביר לו בעדינות אך בתקיפות שהנערה מעוניינת להיפרד ממנו, ועליו לקבל זאת ולא להקשות ובודאי לא לאיים. אם אתם עדיין חוששים ייתכן שיש מקום לערב גורמים נוספים מהרשויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשלא אוהבים את סבתא
    רינה
    05/01/2011

    שלום רב,

    לנכד שלי בן שנתיים וחצי יש סבתא נוספת. גם אני וגם הסבתא השניה מתגוררות באותה שכונה שהילדים שלנו מתגוררים.
    הנכד אינו אוהב את הסבתא השניה , כל יום שישי בערב הם הילדים
    מוזמנים אצלה לארוחת שבת , כך שהו א פוגש אותה לפחות פעם בשבוע.
    אתמול כשבאה הסבתא לקחת אותו מהגן באופן חד פעמי הוא היה מופתע
    ולא רצה אותה. ביקש שהיא תלך, לא הסכים שהיא תבוא לבית שלו
    וניסה לגרש אותה משם.
    הסבתא מאוד נפגעה ונכנסה אתו לעימותים מיותרים ואמרה לו יותר אני
    לא רוצה שתבוא אלי.....
    מה דעתך על המצב?????????
    אשמח על תשובה
    רינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כשלא אוהבים את סבתא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשלא אוהבים את סבתא - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום רינה,
    לא ברורה לי הכותרת שבחרת לשאלה שלך. לא נראה לי שהילד לא אוהב את סבתא אלא לפי מה שאת מתארת לא היה מוכן מראש שהיא תיקח אותו בואתו יום. ילדים זקוקים ליציבות ולוודאות, ולכן כשמשנים להם תכניות בלי להכין אותם יכולים להגיב בחרדה או בזעם. נראה לי שאם תסבירי לסבתא שזה לא היה אישי אלא מתוך חרדה ש הילד שציפה למה שהוא רגיל וזה קרה - היא תבין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשלא אוהבים את סבתא

    רינה
    06/01/2011

    שלום רב,

    לא הסברתי עת עצמי נכון.
    לא מדובר על אותו יום ספציפי שהסבתא לקחה אותו מהגן.
    מדובר גם שאינו אוהב כל כך לבוא אליה ומנסה לגרש אותה
    מהבית שלו.
    והוא רק בן...שנתיים ושבעה חדשים.

    מה עושים?

    רינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשלא אוהבים את סבתא - תגובה

    סמדר ריינר
    06/01/2011

    שלום רינה,
    מדובר בסך הכל בילד קטן מאוד, אני חושבת שצריך לעשות שני דברים - אחד להתייחס לזה במידת האפשר בבגרות ולא נורא להתרשם או להיעלב מזה, עד כמה שהסתא מסוגלת לכך. שנית לחשוב האם יש משהו שלא נעים לו בביקוריה של הסבתא? האם היא עושה משהו לוחץ מדי? או משהו אחר? אולי יש לזה סיבה, שכדאי לאתר אותה כדי להקל על המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10
    אורלי
    05/01/2011

    יש לי ילדה בת 10 עם כמה בעיות.משקרת כמעט בכל דבר אפילו שנאמר לה לומר את האמת ולא נכעס אם זה דבר לא טוב.בעיות קלות בקשב וריכוז לא היפראקטיבית ומעט חולמנית.עדיין מרטיבה בלילה וניסנו את כל השיטות האפשריות.אני כבר לא יודעת מה לעשות אני מצפה לתשובה בהקדם תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום אורלי,
    לא מסרת שום פרטים נוספים על הילדה ועל המשפחה ולכן קשה לי להבין מאין נובע הקושי שלה שגורם לכל הבעיות האלו. הייתי מאוד ממליצה לכם לפנות איתה לטיפול שמשלב גם הדרכת הורים, כיוון שנראה לי שהמצב שאת מתארת הוא קצת מורכב מדי למענה בפורום ואתם זקוקים למענה מעמיק יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות אצל בני
    רונה
    05/01/2011

    שלום רב,

    יש לי בן 13. לפני כשבוע ימים היה חולה עם חום מאד גבוה.לאחר שהחלים, התגלו אצלו פחדים מוזרים (הזיות לטענתו). הוא חושב שמישהו קורא לו, שומע קולות ופוחד לישון לבד בחדרו.
    הדבר חדש לגמרי, אני מרגישה חוסר אונים ואינני יודעת כיצד להתמודד.
    האם עלי להתייעץ עם איש מקצוע, האם להתעלם ולהמתין שיחלוף?
    נא תשובתכם בדחיפות.
    תודה ולילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות אצל בני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות אצל בני - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום רונה,
    נשמע שבהחלט כדאי לפנות לפסיכיאטר. לא הייתי מחכה שזה יחלוף מעצמו, אלא בודקת בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת שנה וחצי
    אתי
    05/01/2011

    שלום,
    הבת שלי התחילה ללכת בגיל שנה ו3 חודשים. בתיאום עם הפיזיוטרפית שלה הוחלט לקנות לה נעליים אחרי חודש וחצי שהתחילה ללכת. (היא צריכה להיות כמה שעות ביום עם נעליים) צעד ראשון של חב' אלפאטן (חברה מוכרת וטובה)
    הבעיה היא שבמשך שבועיים נעלה את הנעליים והלכה איתם ופתאום היא פשוט לא רוצה לנעול את הנעליים, היא פשוט בוכה וצועקת בהיסטריה, מתיישבת ולא קמה.
    היא מסרבת לנעול את הנעליים. היא מידה 19 בנעליים והמידה בנעליים שלה 20
    זה לא קטן או משהו כזה. אני לא יודעת מה לעשות?
    בינתיים היא בלי נעליים......
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי בת שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת שנה וחצי - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/01/2011

    אתי שלום,

    ביתך אינה בגיל שיש ללחווץ עליה. תמתיני שההליכה תתייצב. תתעקשי על נעליים בגינה, אבל לא בבית, אם זה כ"כ מתסכל אותה.
    עשי זאת בהדרגה, ובכל פעם למעט זמן.
    בסבלנות..

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר גן
    אילנה
    05/01/2011

    אני אמא ללדה מקסימה בת 3.6 במרץ הקרוב אני עומדת ללדת ב"ה. כעת היא נמצאת בגן עם ילדים בני 2.5-4 . אני מרוצה סהכ מהגן ובמרץ הקרוב היא תהיה בו שנה .

    בשנה הבאה לא יהיו בגן זה ילדים בני 4 כפי שהיא תהיה אלא בני 3.6 בממוצע. אני לא יודעת אם כדאי להעביר אותה כי ב מרץ הקרוב אני עומדת ללדת וזה יהיה שינוי עבורה ולא יודעת אם כדאי שיהיה לה שוב שינוי בספטמבר , כשלמעשה אעביר אותה רק לשנה אחת כי שנה אחכ היא שוב תעבור לגן חובה. מה דעתך? האם להעביר גן 6 חודשים לאחר שינוי במשפחה ושנה לאחר מכן לגן חובה זה לא יותר מידי? להיות עם צעירים ממך ב 6 חודשים זה נורא? מבחינה קוגניטיבית היא מאד חכמה אולם חשוב לי שיהיה לה גן עם צוות אמין כי קשה לי למצוא אנשים אמינים היום. מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר גן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר גן - תגובה

    נעמה סבג שמש
    05/01/2011

    אילנית שלום,

    הפרש של חצי שנה אינו משמעותי. את מדברת על ממוצע. חשוב הוא שיש ילדים בני גילה ולא מה הממוצע הגילאי. מספיק שתוכל להתחבר לחלק מהקבוצה. אני מבינה שזו קב' שהיא מכירה וממשיכה אותה. כלומר, הפרשי הגילאים קיימים גם היום, לא?

    לערוך שינוי נוסף חצי שנה לאחר הלידה זה בסדר גמור. מצויין שאת רגישה לעניין. את מוזמנת לקרוא על הכנתה לאח החדש במאמרים באתר שלי.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית!
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות שונה
    ניקיטה
    05/01/2011

    שלום, בני בן ארבי בעוד כחודש, ילד שובב שעומד על שלו ועם בטחון עצמי, אך שמתי לב שכאשר אני או בעלי נימצאים איתו בגן שעשועים או בקניון ויש מפגש עם ילדים אחרים שלא בגן שלו או ילדים קטנים ממנו שלוקחים לו כדור לדוגמא בגימבורי הוא לא נילחם על הכדור ומסתכל עלי או על בעלי שנעזור לו, אציין שכאשר אני צופה בו גן וגם שאלתי את הגננת הוא ילד שכן עומד על שלו ולא מוותר לילדים אחרים שצריך, אם כן מדוע זה ככה רק ליד הוריו ? כיז ה נראה כאילו אין לו בטחון לידינו והוא צריך את עזרתינו אך הוא ממש לא צריך כיון שיש לו בטחון,אודה לתגובה , תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות שונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות שונה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/01/2011

    ניקיטה שלום,
    את מתארת דבר שנראה לי תקין, כנראה שהילד יודע להסתדר בכוחות עצמו, ועדיין זקוק לכם. אלו לא שני דברים דיכוטומיים ושונים לגמרי האחד מהשני. אפשר שיהיה ביטחון ועדיין הילד ירצה שבמצבים שונים הוריו יעזרו לו. למשל, אני מתארת לעצמי שלפעמים הוא מסוגל להתלבש או לנעול נעליים לבד ולעתים הוא מבקש מכם שתעשו זאת.
    כרגע, אם ההתנהגות באופן כללי היא תואמת לגיל והילד מגלה מספיק עצמאות, מה שתיארת הינו תקין.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מדאיגה
    אורטל
    05/01/2011

    שלום, אנו הורים ל- 4 מתוכם תאומים בן ובת בני 10 ושניים קטנים.
    בני מזה מספר פעמים מתנהג בצורה שמעט מדאיגה אותנו ואני פונה אליכם כדי לקבל עצה. בני ילד נבון ויפה "מציקן מקצועי" שיודע להוציא את אחותו מהכלים ואני חייבת להודות שגם אותנו, מבית הספר (והוא תלמיד בסדר, נבון אך עם קוצים בישבן) יש תלונות על התנהגות אלימה, תגובות מופרזות לפגיעה מילדים אחרים, התבטאויות לא הולמות לגילו מול חבריו כגון אני ו-X עשינו סקס ואתה לא עשית וכל מיני פנינים אחרות. מאוד רגיש לעצמו ולכן התגובות המופרזות אך חסר רגישות באופן מדאיג לגבי רגשות של ילדים אחרים. כאשר אנו בבית הוא מבלה הרבה מאוד זמן מול המראה עושה תסרוקות, פרצופים ובוחן את עצמו. אתמול נשאר בבית ל- 20 דקות לבד וכשחזרתי מצאתי אותו בתחתוניו כאשר הם משוכים כמו חוטיני, עם גופית גוזיה של אחותו מלאות בגרביים, צייר לעצמו מעין שסע של החזה עם טוש, ופאה של שיער ארוך שקנינו בפורים ומתהלך בבית כמו דוגמנית. זו לא פעם ראשונה שהוא מתחפש ואנו תמיד התייחסנו לכך בשלוות נפש . כשאביו חזר מהעבודה ושאל אותו מדוע עשה זאת הוא אמר שהוא רוצה להיות ילדה. אנו הורים מאוד מודעים ושמרים מכל משמר על ילדינו מתכנים לא הולמים בTV ובאינטרנט כולל סינון אתרים ואפילו את הפייסבוק כבר חסמנו כי הוא הפך להיות כלי להתנגחות בין בני לחבריו. אנו חסר אונים אולי אנו עושים טעויות אין לנו מושג איך לנהוג איתו, במקרים של בעיות משמעת או תלונות מבי"ס אנו מטילים עליו עונשים של מנעית טלויזה/ חברים/חוגים אך שום דבר לא עוזר. אנו מאוד מאוד דואגים באופן כללי ולגבי התכנות של נטיות הומוסקסואליות. במספר מקרים אף שמענו אותו מתפעל ממראו של נער זה או אחר ואף התבטאות אהבה כלפי אחד מילדי השכבה. הצילו!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות מדאיגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מדאיגה - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום אורטל,
    אם אתם מודאגים אני מציעה לכם לפנות לטיפול, כדי לברר מה קורה לילד והאם יש מצוקה שמסתתרת מאחורי התנהגויות אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 8
    יסמין
    05/01/2011

    בוקר טוב, קודם כל תודה רבה רבה לכן על הפורום המדהים, תודה על המענה המקצועי.
    יש לי שאלה , בתי בת 8 וטפסתי אותה גולשת באתרי סקס באינטרנט אני מבינה שזה מוקדם מאוד, כששאלתי אותה למה הסתכלה היא אמרה שזה בטעות קפץ לה.
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 8 - תגובה

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    שלום יסמין,
    אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" לשלאה העוסקת בעניין. מעבר לזה כדאי שתחסמי את האפשרות הזו באינטרנט. זו אחריות שלכם ולא של הילדה. אין טעם לבוא אליה בהאשמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 עושה מה שהחברה עושה
    מיקה
    05/01/2011

    שלום, ילדתי בת ה-4 מחליטה החלטות עפ"י מה שחברתה עושה
    לדוגמא נודע לי שלאחרונה בגן היא אוכלת רק מה שחברתה אוכלת ואם החברה שלה לא רוצה אז גם היא לא אוכלת.
    או לדוגמא במסיבת הגן היא ישבה הרחק מחברתה והיה נראה שהיא לא ניהנת בגלל שהפרידו אותה מחברתה וכשרקדו כולם היא רקדה לא בשמחה כמו שאני מכירה אותה.
    אני מנסה להסביר לה שזה טוב כמה חברות והיא עונה לי שהיא אוהבת רק חברה אחת
    ואני מנסה לומר לה שתעשה מה שהיא אוהבת וגם אם החברה לא רוקדת שתרקוד היא מתוך הרצון העצמי שלה.
    תעזרו לי , אני ממש מודאגת
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 עושה מה שהחברה עושה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/01/2011

    מיקה שלום,
    לא ברור מה מביא את בתך להיות תלויה כ"כ בחברתה. לרוב ילדים (ומבוגרים) מגלים תלות באדם אחר, כשהם מרגישים שהם עצמם חלשים מאוד, ונתלים בדמויות חזקות יותר. מנסיוני, שיחות עם ילדים על המצב לא מסייעות, אלא חשוב לחזק אותם מבחינה פנימית באופן לא ישיר, כך שירגישו ביטחון רב ותחושת מסוגלות.
    יש כמה דברים שמומלץ לעשות: ראשית, חשוב לשוחח עם הגננת שתנסה להפריד בין הילדות ככל שניתן ותחבר את ילדתך עם ילדים אחרים. שנית, מומלץ ליצור קשרים עם אמהות וילדים אחרים מהגן, ולהזמין ילדים לביתכם בשעות אחה"צ על-מנת להרחיב את העולם החברתי של הילד. ולבסוף, כדאי לחשוב על דרכים להעלות את הביטחון של הילדה ואת אמונתה בכך שההחלטות שהיא עושה הן טובות מספיק ואינה זקוקה לאחרים - למשל, להחמיא לה על בחירותיה, לתת לה יותר עצמאות, ולהתעקש שכשהיא אתכם, היא תוכל להשפיע על המתרחש בבית (למשל, תקבע מה תאכלו לארוחת ערב ביום מסוים, ואף תסייע להורים להכין את המזון).
    במידה והתנהגות זו נמשכת, תוכלו להיעזר בהדרכת הורים יותר מסודרת אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט המומחה בטיפול בילדים.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה תענו לי
    יעלי
    05/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה תענו לי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עניתי.

    סמדר ריינר
    05/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום