מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן 5 וחצי פגיע מאוד וחסר ביטחון.עדי11/01/2011
שלום, לפני שאפרט אציין פרט חשוב, בעלי בקבע ומגיע בסופ"ש.
בני הוא ילד אהוב מאוד הן על חבריו הרבים והן בקרב צוות הגן.
הבעיה מתחילה עם ילדים מהגן(בסה"כ שלושה...אך זה מאוד משפיע עליו) שעלו כנראה על החולשות שלו שהוא פגיע מאוד מאוד, התגובה המיידית שלו היא בכי וחוסר ביטחון מולם.
למשל קורה שאחד הילדים מקניט אותו או צוחק עליו(מדובר על אלימות מילולית)
ובני נפגע מכך עד כדי כך שהוא לא רוצה ללכת לגן בגלל אותו ילד.העניין הוא שהוא מייד נזכר בכל אותן פעמים אפילו משנה שעברה שאותו ילד עשה לו משהו, והוא מאוד נסער ,בוכה וגם לאחר זמן מה הוא יכול להזכר בכך במשך היום.
הם כ"כ משמעותיים עבורו שהוא מאמין לכל מילה ואיום שהם יגידו.
איך אני אמורה להגיב על כךכשהוא מספר לי בבית והתגובה שלו היא בכי מוגזם ומה להדריך אותו להגיב בשעת מעשה?
יש לציין שהגננת מעורבת בעניין.
אשמח לשמוע עצות,תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה בשבילי
עדי12/01/2011מאוד חשוב לי ודחוף לי לדעת מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח מאוד אם תענו לי
עדי17/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4 צורחת בלילותלנה11/01/2011
שלום,
בזמן האחרון, בלילות הילדה האמצעית שלי שהיא בת 4 וחודשיים, מתעוררת עם בכי בלתי רגיל מין פסיכוזה, בוכה, מרביצה לי אם אני ניגשת אליה וצורחת. לאחר כ-20 דקות , חצי שעה של הצרחות, היא אומרת שיש לה פיפי. חשוב לציין שהיא גמולה מגיל שנתיים וחצי גם בלילות. מה עושים במקרים כאלה? האם זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 צורחת בלילות - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום ילנה,
לא הייתי משתמשת במילה פסיכוזה, אבל בהחלט זה נשמע שההתנהגות הזו היא סיפמטום שמעיד על מצוקה, ואני ממליצה לך לבדוק, האם יש סיבות למצוקה כרגע אצל הילדה - בגן או בבית, סביב קושי או מעבר כלשהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא נטשאמא11/01/2011
יש לי שני ילדים
בת שנתיים ושלושה חודשים ובן שנה וחודשיים
אבי הילדים שהיה בן זוגי נטש לפני חודש.
למעשה הוא לא היה גר איתנו רצוף מעולם היות והוא עובד וגר רחוק
הוא היה מגיע פעם בשבוע ליומיים - שלושה.
ביתי בת השנתיים מאוד קשורה אליו ואוהבת אותו (הקטן קצת פחות) והיא מאוד חכמה ומפותחת.
השאלה איך אני מגיבה לשאלות שלה ולאמירות שלה בנושא כגון:
1. איפה אבא הוא לא בא ?
2. היא מדברת בינה לבין עצמה ואומרת אבא לא מרשה לי הוא כועס ( כשבפועל הוא מעולם לא כעס עליה והתנהל איתה בהמון אהבה וסובלנות) היא כנראה חושבת שהוא כועס עליה ולכן לא מגיע..
3. הייתה תוכנית על גורילה שילדה גור - אמרתי לה תראי איזה גור חמוד והיא בתגובה :
"גם אמא שלי משחקת איתי ומצחיקה אותי אבל אבא שלי לא בא נכון אמא ?..."
הוא לא מתכוון להגיע .. הוא מסיבותיו החליט לנטוש את הילדים זה לא משהוא זמני ..
איך אני מתמודדת עם זה ?
מה לענות לה ? איך להסביר ?
איך אני יכולה להקל עליה ולמנוע ממנה את חוסר הוודאות והכאב שכנראה קיים ?
אודה לעזרתכן
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבא נטש - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום לך
אכן מצב קורע לב ולא פשוט. את צודקת כנראה בהשערה שלך שהיא חושבת שהוא עזב כי הוא כועס. את יכולה רק לנסות להסביר לה ולחזור על כך כל פעם שהנושא עולה, שאבא הלך לגור במקום אחר, הוא מאוד אוהב אותה אבל כרגע לא יכול לפגוש אותה, וזו לא אשמתה, היא ילדה נהדרת והוא לא כועס עליה.אם את לא יודעת למה הוא עזב כך, אז זה כל מה שאת יכולה להגיד לה כרגע, שאת לא יודעת למה הוא הלך אבל את יודעת שזה לא בגללה. אם זה בגלל היחסים ביניכם, את כן יכולה להסביר לה, כמו שמסבירים במקרי גירושים, שאבא ואמא לא מסתדרים, ולכן אבא עבר למקום אחר. אפשר לאפשר לה לבטא את רגשותיה בציור או במשחק. לאפשר לה לחשוב במיחד מה הייתה אומרת לאבא אם הוא היה כאן, ולאפשר לה לבטא תחושת שונות שעוות אצלה - עצב, כעס, אכזבה, עלבון וכו'.
נשמע לי שאת אמא רגישה ואמפתית ואני מקווה שתצליחי להיות שם עבורה במקום שאביה לא מסוגל, וזה המון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבא נטש
אמא12/01/2011סמדר - תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור.
סמדר ריינר12/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי התסגלות לפעוטוןקרן11/01/2011
שלום,
בני בן שנה וחודש. היה איתי בבית עד 11 חודשים, ונכנס למשפחתון של 15 ילדים בגילאי שנה - שנתיים וחצי לפני כחודשיים. ההתחלה היתה קשה, היתה אח"כ מגמת שיפור קלה אבל עדיין לדברי הגגנת היה לו קשה. למשל - בוכה תמיד בזמן האוכל, לא משתתף בחלק מהפעילויות עם הילדים אלא לדברי הגננת רוצה להיות בעגלה שלו. היו מספר ימים בודדים שאמרה שהיה לו בסדר. בנוסף תמיד היו הפסקות בגלל מחלות. עכשיו הוא חזר משבוע מחלה וקשה לו במיוחד כבר שלושה ימים ללא מגמת שיפור. הגגנת רמזה לי שאולי לא מתאימה לו מסגרת כזו אלא עם מס' ילדים קטן יותר.
השאלה האם יש טעם להמשיך לנסות להסתגל בתקווה שזמן רצוף ללא מחלות יניב את ההתאקלמות הרצויה או שאין טעם , כי כבר היה אמור להסתגל לפחות חלקית בחודשיים האלה אפילו שהיו לו הרבה היעדרויות.
מתלבטת מה לעשות, קשה לו מאוד עם זה שהילד בוכה .
אודה לעצתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי התסגלות לפעוטון - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום קרן,
אני חושבת שהגננת צודקת, אפשר בהחלט לקצר את הסבל ולחפש מסגרת קטנה יותר עבורו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוי איבר המין אצל ילדה בת 3.5אמא11/01/2011
בעבר גם התלוננתי על הנושא הזה ואני יודעת שאצל ילדים זה רק נעים, הסברתי לילדתי בת שלוש וחצי והיא הבינה שניתן רק בחדר, וכשאני מתעלמת ממנה היא מפסיקה.
לאחרונה היא ניגשת לפינות שולחן הסלון ומתחילה לגרות וזה בא אחרי שהיא מתעצבנת ממשחק או מהרכבת הפזל, היא מאיימת לפני שהיא ניגשת לפינת השולחן וכן עושה את זה.
אני מתעלמת והיא ממשיכה, והיה מקרה לפני מס' ימים בפני קרובת משפחה קצת יותר גדולה ממנה.
אני מפחדת שהיא תמשיך עם ההרגל הזה ובמיוחד בגן או בחברת אנשים וקרובים כי זה מביך.
מה עושים?
ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוי איבר המין אצל ילדה בת 3.5 - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום לך,
זו הדרך של ביתך להרגיע את עצמה. כדאי ללמד אותה דרכים נוספות. קודם כל, לתת ליווי מילולי לתחושות שלה. למשל להגיד: "עכשיו קשה לך כי המשחק לא הלך כמו שרצית. בויא נראה איך אפשר לתקן, או לנסות שוב" וכו'. לאט לאט היא תלמד שיש עוד פתרונות מרגיעים ותתחיל להשתמש בהם במקום בהרגל הזה שהוא היחיד שזמין לה כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי שינהאביטל11/01/2011
שלום
יש לי ילדה בת שנתיים שנרדמת רק על ידי מימוש האוזן והשיער שלי. היא לא מוכנה לשום דבר מלבד זאת. לעיתים אני תקועה איתה שעה במיטה עדשהיא נרדמת שאין לי זמן לעצמי. מה לעשות? כיצד להוציא אותה מההרגל הזה?? לעיתים היא זקוקה לזה גם באמצע היום או באמצע הלילה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה - תגובה
נעמה סבג שמש11/01/2011אביטל שלום,
ע"י הצבת גבולות ברורה, שיחות ישירות, משחק עם בובות שמכוון לתוצאה שאת רוצה, סיפור דומה על ילדה שמתקשה לישון ללא המגע, יכולים לעזור לך להשיג את מבוקשך.
תחילה, היי לידה ללא מגע, רק תהיי נוכחת.
אינטליגנציה רגשית בשילוב לגבולות יקלו עלייך ועליה.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחקי דימיוןליטל11/01/2011
שלום רב,
בני בן ארבע ו-3 חודשים. בחצי שנה האחרונה שנה נהנה לשחק במשחקי דימיון שונים ומשונים ממש סיטואציות שהוא בונה ומשחק איתי בכאילו - כאילו הוא נותן לי ארטיק, כאילו הוא נוסע עכשיו באוטו לאנשהו.. כאילו הוא בחנות קונה משהו וכו'...
גם כשהוא לוקח למשל עיתון כמו לאישה הוא מפליג בדימיון תוך כדי דפדוף בדפי העיתון ומספר לעצמו סיפורים.
האם זה תואם לשלב ההתפתחותי בו הוא אמור להימצא כעת?
האם נכון לעודד את זה ע"י תיאטרון בובות וכו'?
תודה!
ליטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחקי דימיון - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום ליטל,
משחקי דמיון הם דבר נפלא וחשוב מאוד להתפתחות הנפשית התקינה של ילדים וזה בהחלט תואם את הגיל בו הוא נמצא וגם גילאים מאוחרים יותר. את יכולה להציע לו תאטרון בובות, אבל לא להתערב יותר מדי במשחק שלו, רצוי לשתף פעולה עם מה שהוא יוזם מרצונו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי השתלבות בגן חובה ילד בן 6חן11/01/2011
שלום, בני בן ה- 6 נכנס השנה לחטיבה צעירה, בא משולבים ילדי גן חובה עם ילדי כיתה א'. כהקדמה, בני הוא ילד מאד חכם, אולי מכפי גילו, ילד לא פיסי, סף כאב מאד נמוך, נמנע ממשחקי כדורגל כדי שלא יבעטו בו, נמנע ממגלשות כי הוא פוחד, לא רוכב על אופניים וכו' (מתחילים בירור לגבי ויסות חושי). בכל מקרה, שנה שעברה עבר לגן חדש יחידי מכל הגן ותוך שבוע השתלב בצורה מדהימה.
השנה קשה לו. מתחילת השנה קיבל אולי 2 טלפונים להזמנה אחה"צ, לא מעוניין בהזמנת חברים, למעט 2 ילדים שהיו איתו שנה שעברה, שגם הם לא חברי נפש שלו.
עם בירור עם הגננת מספר פעמים, טוענת שהוא מאד פעיל ואנרגטי בגן, ילדים אוהבים אותו, לפעמים צריך את הלבד שלו, מחובר לילד אחד משנה שעברה. היא לא רואה שום סיבה לדאגה. התייעצה עם יועצת ביה"ס, שעל פי שאלות שענתה לה, אמרה כי לא נראית שום בעיית השתלבות. אבל בשם האלוקים, איך יכול להיות שמספטמבר השנה הוא לא מוזמן לילדים ולא רוצה להזמין או ללכת? אני ממש מיוסרת.
נ.ב, מסר לי שרוצה להיות חבר של "החזקים" בגן, שהם כמובן לא מחשיבים אותו כי הוא לא משחק כדורגל, מגדיר עצמו "כמעט הכי גרוע בגן בכדורגל", נראה לי שהשנה שהכוח הפיסי מתחיל לבוא לידי ביטוי מאד קשה לו, כי החוזק של בני הוא בראש.
כשאמרתי לו שהגננת מוסרת שהוא "מקסים" הוא ענה לי "כי אני תמיד יודע את כל התשובות לכל השאלות במפגשים".
עזרו לי, מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין מחכה לתשובה - מאד חשוב לי
חן13/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדעינב11/01/2011
שלום
הילד שלי בן 6 והוא מפחד מכל מצב בו בוא צריך להיות לבד-
החל מללכת לשירותים לבד, להיות בחדר או בסלון לבד וכלה בלילה שהוא מתעורר פעמים רבות. לאחרונה שמנו מזרון בחדרו (חדר משותף לו ולאחותו) וכשהוא מתעורר ומגיע אלינו, אנחנו (בעלי או אני) לוקחים אותו ביד חזרה למיטתו וישנים להמך הלילה על המזרון.
אני אשמח לשמוע חוות דעת והמלצות לדרכי התנהלות להמשך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום עינב,
את מוזמנת לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה שנוגעת לפחדי ילדים. מעבר לזה, אם כלום ל אעוזר כדאי לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4 עם שאלות ופחדים על מוותעדי11/01/2011
שלום, ביתי בת ה-4 ילדה מאד חכמה ומפותחת רגשית, מלאה שמחת חיים. בשבועות האחרונים התחילו לעלות אצלה כל מיני שאלות על מוות. אף אחד שהיא מכירה לא מת, בשחזור לאחור אני חושבת שזה התחיל קצת אחרי שהיא ראתה שלגייה בטלביזיה. זה התחיל בשאלות האם כולם מתים ולמה כולם מתים והמשיך לשאלות כמו "נכון שאנחנו לא נמות" והאם כשיש תאונה והאטוט נשבר אפשר למות מזה, והאם כשנמות מישהו אחר יבוא לגור בבית שלנו.בערבים האחרונים יש פרץ של בכי שהיא לא רוצה למות, ושהיא לא רוצה לשנו זה יקרה. בכל הפעמים שהנושא עולה אמרתי לה שזה יקרה רק עוד המון המון שנים כשנהיה נורא נורא זקנים ושהיא לא צריכה לחשוב על זה עכשיו. אני רואה שהנושא מאד מעסיק אותה ושהיא מאד מפחדת - וקשה לה להכיל את זה (אניגם לא חשובת שילדה בת 4 צריכה להכיל את זה). מה כדאי להגיד לה? איך אפשר לעזור לה? אני לא רוצה להמציא לה שקרים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 עם שאלות ופחדים על מוות - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום עדי,
מה שאת מתארת זהו פחד אופייני לגיל. מבחינת הבשלות זהו הגיל שבו ילדים מבינים את סופיות החיים, ואת העובדה שיש דברים שהם בלתי הפיכים. זו הבנה כואבת אבל היא חשובה. מה שאת עונה לה זה בהחלט במקום, וחשוב ומתאים להגיד את האמת. לאט לאט היא תלמד להכיל את זה. זה בסדר, היא בכיוון הנכון מבחינה התפתחותית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 8 שלא מתחבר עם בני כיתתוהילה11/01/2011
שלום
בני בן 8 בכיתה ב , ילד בכור
ילד יפה מאוד , מצטיין בלימודים , כדורגלן מצטיין , בוגר מאוד ( לדעתי מידי )
במשחק כדורגל בשכונה בעל בטחון עצמי רב מוזמן ע"י כל הילדים לשחק איתם, מנהל את הענינים ומזמין ילדים גדולים ממנו
בצהרון מזמין ומוזמן ע"י ילדים גדולים ממנו
אך בשום פנים ואופן אינו יוצר קשרים חברתיים אחה"צ עם בני כיתתו , אינו מזמין ואינו מוזמן זו השנה השנייה ברציפות
לדבריו בהפסקות משחק עם כל ילדי הכיתה ( שזה שיפור כי בשנה שעברה שיחק רק עם ילדים משכבה מעליו )
לשאלתי למה אינו נפגש עם ילדי הכיתה אחה"צ , תחילה אמר לי שהם אינם מענינים אותו ואין אף ילד נחמד ובהמשך אמר לי שמפחד שיגידו לו לא
לדברי המורה הילדים בכיתה אוהבים אותו מאוד והמורה לא היתה מודעת לבעייה אחה"צ ניסיתי שנה שעברה להעזר בה וביועצת אך ללא הצלחה
גם אם ילד אחר מהכיתה מאותת שהוא מעונין הוא לא ממשיך את הכיוון , פשוט לא בא לו או לא מספיק חשוב לו
בפעמים שכן נפגש ע"י תיווך שלי היה בסדר גמוןר והוא נהנה אך הוא לא המשיך את הקשר
מצד שני הוא מקנא מאוד באחיו בן ה 6 שנפגש הרבה עם חברים בעוד הוא יושב בבית לבד ( עכשין בחורף כשפחות משחקים כדורגל למטה )
כלומר העניין כן מפריע לו
לציין שמדובר בילד עם הרבה חרדות = חרדה מכלבים למרות שיש בבית כלבה גדולה , חרדות מהמוות , תמיד חושש שמישהו צוחק לו ,ובקיצור אין לו את תמימות הילדות
אודה לעצתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 8 שלא מתחבר עם בני כיתתו - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום הילה,
אכן את מתארת ילד בוגר לגילו. זה מצב שייתכן ונוצר משום שאתם מתייחסים אליו כך, בלי לשים לב. תנסו לראות היכן המקומות שיש לכם ממנו ציפיות שהן לא כפי גילו, להיות ממושמע, לוותר, אולי הוא שותף לנושאים שלא רלוונטים לגביו, איך אתם מתייחסים לסירוב שלו, להתנהגות שהיא לא על פי המצופה, האם הוא מקבל ממכם חיזוקים גם על דברים שלא בוגרים ולא התנהגות טובה ואחראית, אלא על המקומות הילדיים שלו, הקפריזיים, המתפנקים? האם יש ציפייה להצטיינות בכל דבר?
אני הייתי מתחילה בלבלות איתו זמן איכות שלא מוקדש להצטיינות אלא לעשות איתו יחד דברים כייפים ומפנקים, להשתטות איתו ביחד, לעשות דברים לא תחרותיים, להתפעל משטויות שלו ולאו דווקא מהדברים החכמים שהוא אומר או עושה, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהבת שבע11/01/2011
היי,
אני אם לתינוק בן שנה וחודשיים
הוא מתקשה להירדם בערב , בוכה (בכי קולני למדי ) לסירוגין (לא תמיד ברצף עם הפסקות קטנות בין בכי לבכי )עד שנרדם
וזה חוזר על עצמו לאחרונה
מה עושים ?
זהו ילדי הראשון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
נעמה סבג שמש11/01/2011בת שבע שלום,
בדקי עם סדר יומו בנוי בצורה נכונה ואם אינו הולך לישון עייף מידי או אם לא שהה במחיצתך מספיק.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גימגום ולחשמוטי10/01/2011
בני יהיה בעוד כחודשיים בן 3. לפני כחודש החל לגמגם. לפני כשבוע החל לנהל שיחות בלחש. מה לעשות וכיצד לטפל כי אני מודאג מכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גימגום ולחש - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום מוטי,
כדאי לפנות למכון להתפתחות הילד מטעם קופת החולים שלך, שיש בו צוות רב מקצועי שיוכל לבדוק האם הבעיה שייכת לתחום הפסיכולוגי או לקלינאית תקשורת ולתת שם את הטיפול המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 1.3 שאינו מחקה ומדבר-אנא השיבוסיגל10/01/2011
שלום רב,
בני בן 1.3 שנים, הינו תינוק חייכן, סקרן ופעיל מבחינה מוטורית, משחק בצעצועים, יודע כיצד להפעילם, מתמסר בכדור, בונה מגדלים, משחיל טבעות, מדפדף בספרים, מתמסר בכדור, מזהה שמות של צעצועים, נותן חיבוק ונשיקה לפי בקשה, נותן "כיף" לפי בקשה, עושה "ביי ביי" (התחיל רק לאחרונה וזאת ל-א בתגובה לאמירת שלום לאדם, אלא בתגובה לבקשתינו, כמו כן, כשאומרים לו למחוא כפיים הוא עושה ביי ביי), משחק איתנו במחבואים, מגיב לשירים ומראה העדפה לחלקם, מוביל אותנו יד ביד למקומות שהוא רוצה ולפעולות שרוצה שנבצע עבורו.
** אנו מודאגים מכך שהוא אינו מחקה אותנו במחיאת כפיים, בהקשת שני חפצים, ובמחוות שונות כגון: ביצוע תנועות ידיים המתאימות לשיר, כמו לשים ידיים על הראש ו"לשבת לקום", ושאר תנועות שאנו מלמדים אותו. כשאנו מנסים ללמד אותו הוא מסתכל עלינו ולא חוזר אחרינו.
** כמו כן, אנו מודאגים משום שהוא אינו אומר אף לא מילה אחת שלמה, הוא אומר "בא" וכן הברות שונות, אך אינו משלים מילים.
שאלתי היא :
האם לדעתכן/ם ישנה סיבה לדאגה? האם זה תקין? מה עוד אוכל לעשות על מנת לעודד את התפתחותו?
** למותר לציין שאני מטפלת בו בבית ואינו נמצא במסגרת של פעוטון. אני משקיעה רבות בניסיונות לימוד ומשחק.
הייתי שמחה לדעת האם קיימת אינדיקציה מחקרית לאיזו מסגרת הינה יעילה יותר עבור התפתחות התינוק בהיבטים אלו? היכן אוכל להרחיב את הידע בנושא?
האם תוכלו להפנות אותי לאתר המציג מחקרים עדכניים בתחום התפתחות וחינוך ילדים?
תודה מקרב לב,
סיגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה לתשובה, אנא השיבו
סיגל10/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיגל שלום, ראי תשובתי בהמשך
ד''ר שירי שדה שרביט12/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5.5אלמונית10/01/2011
יש לי ילד בן 5.5. ילד טוב, חכם, ומקסים. בגן יש לו מס' חברים מצומצם ודווקא אלה שהוא רוצה לשחק איתם אינם מעוניינים לשחק איתו. זה גיל שבו גם אם אתקשר להורי הילדים הביתה ואזמין אותם אלינו אנו עלולים להיתקל בתשובה שלילית. מה עלי לעשות? כיצד עלי להנחות את הילד שלי לקבל גם תשובה שלילית ולעבור הלאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תשובה
אלמונית11/01/2011מחכה לתשובה בבקשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמודדות עם העולם החברתי
ד''ר שירי שדה שרביט12/01/2011שלום לך,
השאלה שלך מדגישה באיזו מידה כבר בגיל הגן ילדים מתמודדים עם סוגיות חברתיות שאנחנו ממשיכים להיות עסוקים בהם כל החיים, גם כמבוגרים. למשל במקרה שלכם - מה עושים מול חרדה שהזולת ידחה אותנו ולא ירצה בחברתנו? כרגע זה נושא שגם את וגם הילד מוטרדים ממנו.
אני חושבת שתוכלי מאוד לעזור לבנך, אם תדגימי לו את הדרכים בהן את מתמודדת כשאת מקבלת תשובה שלילית - מה את אומרת לעצמך שמרגיע אותך, איך אפשר להתבונן על המצב בדרך אחרת, איך ממשיכים הלאה ונשמרים לאופטימיות וכדומה. חשוב שהילד יתנסה בכך שלעתים הוא מקבל סירוב, וזה בסדר - חלק טבעי ביחסים בין אנשים. לפעמים מישהו רוצה להמשיך להיפגש איתנו גם מחוץ למסגרת, ולפעמים זה לא מסתדר. ככל שהילד ירגיש ממך את ההסתייגות לנסות, כך זה עלול להשפיע עליו להיות יותר נמנע וזהיר, ולחשוש מאכזבה (לעומת מה שירוויח אם יקבל תשובה חיובית).
כדאי לשתף את אבי הילד - אם מעורב בגידולו - בעניין, ואולי לבקש ממנו שייזום את ההתקשרויות להורי הילדים האחרים. בנוסף מומלץ לבקש מהגננת לסייע לבנך ליצור קשרים וחברויות עם ילדים נוספים.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אלמונית12/01/2011יש לציין שמתוך סיפורי הילד לגבי מה שקורה בגן חששתי מאד לומר לילדי להתקשר ולשאול ובשלב הראשון אמרתי לו שכשהוא יהיה בגן שיזמין את אחד הילדים,שהוא מעוניין לשחק איתם, הביתה. אח"כ בהחלט הצעתי לו להתקשר ולהזמין (הילד רצה לדבר בעצמו עם אותו חבר וכך כבר מקובל בגיל זה). לצערי, הוא קיבל תשובה שלילית. הוא בכה קצת, התחבקנו, אמרתי לו שלא נורא ולא קרה כלום ויש עוד ילדים והוא ימצא חבר שירצה לשחק איתו. אני חייבת לציין שהוא לא בודד בגן, יש לו 2 חברים טובים, אבל הוא מעוניין בקשר עם ילדים אחרים. בכל מקרה נראה לי מדברייך, שפעלתי בדרך הנכונה. שאלה נוספת, באילו דרכים אני יכולה לעזור לו לשפר את הכישורים החברתיים שלו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט17/01/2011לאמא שלום,
ראשית בגיל של בנך זה עדיין תואם וסביר שההורים מתאמים ביניהם את המפגשים בהתאם ללו"ז המשפחתי. את בהחלט יכולה להתקשר לאמהות אחרות בשעות היום שלא בנוכחות הילד. שנית, כדאי גם להצביע בפני הילד על מה שיש לו - שני החברים הטובים - כדי לעזור לו פחות להיפגע ממה שאין. בנוסף, רצוי לשתף את הגננת במחשבותייך וברצונך להרחיב את העולם החברתי של הילד. היא יכולה לסייע בכך רבות.
אני חושבת שהדבר החשוב ביותר שתתני לבנך הוא אמונה בכך שהוא ילד מעניין וכיפי, כזה שילדים ומבוגרים ירצו להיות בחברתו. ככל שהוא יחוש כך יותר, כך הוא יתמודד טוב עם הסביבה גם כשהתגובות של הצד השני אינן תואמות את ציפיותיו המדויקות.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
