פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות שונה..
    עמית
    23/01/2011

    שלום,
    בני בן 3 חודשים. ילד ראשון. לקח לנו קצת זמן להבין את צרכיו בהתחלה ולכן הוא היה בשבועות הראשונים בכיין ומתוסכל.. עכשיו זה הסתדר בזכות זה שבאמת הבנו מה הוא רוצה בכל בכי ואנחנו משתדלים לשמור על מסגרת קבועה של שינה בזמן אוכל וכדו'... ובבית הוא ממש מקסים, רגוע, חייכן ומתוק.
    הבעיות מתחילות כשאנחנו נוסעים להורים לסופש... הקטן פשוט משתנה לגמרי.. אנחנו עדין כמובן מקפידים לשמור לו על השגרה הקבועה ומביאים איתו את המשחקים שהוא אוהב, השמיכה וכדו'... אבל הוא פשוט לא רגוע.. כל הזמן רוצה להיות על הידיים , בוכה הרבה, מתלונן.. ממש מתסכל.
    כל הזמן אומרים לי יש לך תינוק רגיש... מה זה אומר בכלל?
    האם זה התנהגות נורמלית?
    מה ניתן לעשות בכדי לעזור לו? כי לא לצאת מהבית בכלל זה לא אופציה...
    ובנוסף אני חושבת על הזמן שאצטרך להכניס אותו למעון בכלל יהיה לו קשה.. זה קצת מלחיץ אותי ; \
    תודה מראש... עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות שונה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות שונה.. - תגובה

    נעמה סבג שמש
    23/01/2011

    עמית שלום,

    אכן, למרבית התינוקות ישנו קושי עם שינוי ויש לקבל את זה.
    בסופו של דבר, אם כל שבוע אינכם נמצאים בבית, גם זה יהיה חלק מהשגרה אליה הוא יתרגל.


    לגבי הכניסה לגן- נכון יהיה לעשות זאת בצורה הדרגתית. הוא יתאקלם ואז זו תהיה השגרה החדשה שלו ולכן יהיה לו טוב בה.
    את מוזמנת לקרוא מאמרים בנושא באתר זה ובאתר שלי.

    בהצלחה!

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הבלעדית
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי התנהגות- בת שנתיים וחודשיים
    נעמי
    22/01/2011

    שלום,
    בתי בת שנתיים וחודשיים.
    לפני ארבעה חודשים נולד לה אח קטן. מאז החלו התקפי אסטמה לא קשים אך מאוד תחופים, שבהם אנו מטפלים באצעות התרופות הסטרואידיות המקובלות.(ונטולין ובודיקורט)
    במקביל (גם נכנסה לגיל ה terrible two) החלה התנהגותה להפוך לקשה יותר ויותר: תמיד היתה בוכה וצועקת הרבה, אך כעת זה הפך כמעט בלתי נסבל - היא בוכה וצועקת על כל דבר קטן, ואני לא מתכוונת רק להתנגשות רצונות ביננו, אלא כל דבר פעוט שגורם לה תסכול (צעצוע שנפל, משקה שנשפך עליה, אם לא קלענו בידיוק לרצונה במגע או בלבוש או באוכל). כל דבר כזה מוביל לצרחות ובכי. אנו מנסים לברר מה רצונה ומה גורם לה תסכול ומנסים לעזור, אך לפעמים זה לא משנה מה נעשה היא פשוט רוצה לבכות ולצרוח!
    יש לציין שבגן התנהגות זו קיימת אם כי ברמות נמוכות בהרבה! כלומר יש לה התקפי בכי וצרחות אך הרבה פחות.
    שמתי לב גם שכשהילדים האחרים מנסים ליצור איתה קשר בחיבוק היא מגיבה בבכי או צעקות - כאילו חווה את המגע של הילדים האחרים כאיום, או הפרת גבול כלשהוא.
    הגננת העלתה אפשרות של חוסר וויסות חושי.
    אני גם חוששת מהפרעה חברתית תקשורתית כל שהיא.
    אני רוצה לציין גם שכתינוקת היה קשה מאוד ליצור איתה קשר, לקבל חיוך, או להנות ממגע (חיבוקים וליטופים). אנחנו עובדים על זה חזק ולכן זה מאוד השתפר עם הזמן.
    איפה אפשר לעשות איבחון של בעיות בוויסות חושים? או בעיות בקשר? ולקבל ייעוץ כיצד לתת מענה לבעיות שמתעוררות?
    תודה מראש..
    נעמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי התנהגות- בת שנתיים וחודשיים - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/01/2011

    נעמי שלום,
    המקום המתאים ביותר לאבחן את הקשיים של בתך הוא במכון להתפתחות הילד, דרך קופת החולים שלכם. לפי המידע שמסרת וגם בהתחשב בהתרשמות הגננת, קשה להבחין בייעוץ בפורום מה ההשפעה היחסית של כל אחד מהגורמים האפשריים על הקשיים של בתך: קושי בויסות חושי ובקשירת קשרים חברתיים, הגיל שלה, התקפי האסטמה והולדת האח. באבחון מסודר יוכלו להבחין ביניהם בצורה טובה יותר.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עצבני
    דנה
    22/01/2011

    שלום!
    בני בד"כ ילד עצבני אחרי מס' שעות של מצב רוח טוב באה העצבנות
    אצלו אפילו על מילה שלא במקום הוא ילד שמסתגר בחדרו מקפיד לנעול בכל כניסה לחדר לאחרונה מסרב לדבר איתי בגלל שקבענו להפגש במקום מסוים ונפגשנו במקום אחר מצב הנתק הוא מצב שקט הוא לא אוהב הערות כך שקשה לי לחנך אותו רוב שעות היום הוא עסוק במחשב אני מרגישה שהוא מנותק הוא משתדל לא להפגש איתי פנים מול פנים וגם לא להסתכל עליי
    מה עושים?איך מחנכים אותו שלא להפגע מכל דבר קטן?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד עצבני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עצבני - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/01/2011

    דנה שלום,
    קשה לענות תשובה מושכלת עם הפרטים המעטים שמסרת.
    לא כתבת בן כמה הילד וכמה זמן נמשכת ההתנהגות שאת מתארת. כמו כן, חשוב שתצייני מי האנשים הנוספים במשפחה (אבא, אחים, משפחה מורחבת שגרה אתכם), ואיך התפקוד של הילד בביה"ס.
    אנא כתבי עוד ואז אוכל להשיב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 16

    דנה
    24/01/2011

    שלום שירי!
    הבעיה מתחילה לפי הערכתי מגיל 14 הבן שאף לעצמאות דוגמא לכך ביקש לנסוע לסבתא לבד באוטובוס שהנסיעה אורכת כ-3 שעות עד לאותה תקופה הציונים ביסודי היו מאוד גבוהים
    כיום הילד מסוכסך עם שני אחיו שהם בגילאים 14 ו-13 מאחר ואין להם אמון בו הוא כל הזמן מנסה לעבוד עליהם וכשהם מגלים את האמת הם מתוכחים ואיתי הקשר נותק עד כדי שהוא מסובב את הפרצוף שלו כשעובר מולי ועם האבא הוא מוכן לדבר
    לגבי האבא אני מציינת שעבודתו מחוץ לבית הוא איש כוחות הביטחון ויש ימים שהוא לא בבית הזמן הפנוי הוא שישי שבת
    לגבי הלימודים יש לו ירידה בלימודים זה מתבטא במבחנים שהוא לא עשה המחנכת ויועצת ביה"ס החליטו לצרף לו חונך מתוך 4 מבחני בגרות שהוא ניגש הוא עבר 3 קשה לו במקצועות הומניים
    אני רוצה לציין שהילד עזב את ביה"ס למשך שנה וחזר אבל חזר לכתת אומץ שיש בה יותר שעות תיגבור ולאחר שנה הוא ביקש לחזור ללמוד בכתה רגילה כי הוא טוען שלא לומדים שם מספיק טוב
    אני ניסיתי להיות גמישה בכל מה שקשור ללמודים זה מתבטה אפילו במורים פרטיים אם יש צורך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 16 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/01/2011

    דנה שלום,
    נראה, לפי הפרטים שמסרת, שיש כאן משבר שהוא קצת יותר מהתנהגות אופיינית של מתבגר - בעיקר הירידה בתפקוד הלימודי היא המדאיגה.
    כדאי לשוחח עם פסיכולוגית בית הספר ולבקש את התרשמותה מהילד, ולשקול פניה לטיפול או להדרכת הורים מסודרת.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ומרד ישדה בת 4.5
    אמא מודאגת
    22/01/2011

    אני אמא לשני ילדים:ילד בן 7 וילדה בת 4.5.ואנחנו מצפים לעוד תינוק.הבעיה היא שהילדה בזמן האחרון כל הזמן ממורמרת,בוכה מנסה להציק,עונה בחוצפה.
    היא כל הזמן מדברת על התינוק:נעשה לו כך,נקנה לו כך..אנחנו מנסים להרגיע אותה כל הזמן אבל לפעמים רבות אני מתעייפת מהמצב ומרגישה חסרת אונים,
    אני שמתי לב שזה התחיל בדיוק אחרי שנודע לנו שמצפים לבן למרות שהיא כל הזמן "ביקשה" שזו תהיה בת אחות.
    אודה לכם מאוד אם תוכלו להציע לי דרכים לטפל בעניין הזה כי אני מרגישה שלא יכולה להשתלט עליה ועל התקפי הזעם הפתאומיים שלה.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי ומרד ישדה בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים?

    אמא מודאגת
    24/01/2011

    למה לא עונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה איטית של ילד בן 5.5
    נירית
    22/01/2011

    בני בן 5.5. בענייני מזון הוא ממש גמיש. אוכל כמעט הכל ומסכים לטעום דברים חדשים. העניין הוא שהוא אוכל מאד מאד מאד לאט. כל ארוחה לוקחת לו כשעה (על השעון) ולעיתים אף יותר.
    יש לציין שהוא אינו איטי בדברים אחרים.
    זה שילוב של כמה דברים: לועס מאד לאט, מפטפט הרבה בזמן הארוחה וגם קצת חולם. צריך להזכיר לו לקחת עוד ביס כשמסיים אחד.
    באיזשהו שלב הוא מתייאש כי נמאס לו לשבת בשולחן ואז הוא מנסה להתחמק מהארוחה בטענות שונות מבלי שסיים אותה. בד"כ אנחנו מתעקשים שיסיים לפחות את הרוב. גם יושבים לידו בארוחה ומזרזים...
    יש לציין שאנחנו לא מעמיסים את הצלחת בכמויות לא הגיוניות. למשל חצי פיתה וירקות בצד לארוחת עשר, שניצל ונגיד 2 כפות אורז לצהריים וכד'.
    בנוסף, הוא די רזה אבל נמצא במקום די טוב באמצע (אולי מעט מתחת לממוצע) מבחינת אחוזוני משקל. בגן ובצהרון מסיים הכל. בבית מרשה לעצמו קצת לוותר ( "אני מלא", "אני עייף " וכד)
    העניין שגם הוא כבר מתחיל לסבול מהאכילה האיטית כי מפסיד זמן משחק.
    כל העניין הופך להיות מקום של חיכוך בינינו. מצד שני, חשוב לנו שיוכל כמות סבירה ולא ישאיר תמיד בצלחת. ניסינו גם חיזוקים חיוביים אבל לא תמיד עוזר.
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה איטית של ילד בן 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה איטית של ילד בן 5.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    23/01/2011

    שלום נירית,
    נשמע לי שכדאי שתרדו מזה, ייתכן שכשזה יפסיק להיות עניין, זה יתמתן. ואם לא, אז לא, חבל לבזבז על זה כל כך הרבה אנרגיה, אם המצב הפיזי של הילד הוא טוב, כדאי לאפשר לו את הקצב שלו בעניין הזה, ואם זה מציק לו - הוא ימצא דרך לפתור את זה לבד. נראה שנוצר מצב שכל ארוחה מייצרת כל כך הרבה מתח שהבעיה רק מתגברת. תנו לו לאכול כמה שהוא רוצה, מקסימום אם הוא יהיה רעב הוא יחזור אחר כך להשלמות, לא נורא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות של בת שנה ושלושה חודשים
    אורית
    22/01/2011

    שבת שלום,

    רציתי לשאול כיצד עלי להתנהג במצב בו בתי בת השנה ושלוש מתחילה לבכות ולכעוס בכל פעם שאינה מקבלת את מה שרוצה, עד כדי המרחות על הריצפה .
    מדובר על בת יחידה וגם נכדה ראשונה. שעושה רושם שאם לא נהיה חזקים בחינוכה תהייה מאוד מפונקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלגתן עלי ממש צריכה עזרה..

    דקלה
    23/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות של בת שנה ושלושה חודשים - תגובה

    נעמה סבג שמש
    23/01/2011

    אורית שלום,

    אתם צריכים להתמיד באמירת לא. זה לא סותר את זה שזה צריך להיות מלווה בחיבוק ועטיפה שלה. גם כשאמא אומרת לא, היא עדיין אוהבת. יש דברים שמותר ויש דברים שאסור.
    אם אני יכולה לתת תחליף, כמו חפץ אחר, או משחק אחר, מה טוב.
    לעתים, אפשר גם להסיח את דעתה. הכל במידה.

    בהצלחה ותהנו ממנה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הבלעדית
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי בכי וכעס אצל בת 1.7
    שירה
    22/01/2011

    שלום, ביתי בת 1.7, נכנסה לגן פרטי לפני 3 שבועות. הכניסה היתה חלקה למדי: מהר השתלבה, נפרדת יחסית בקלות (מעט בכי ונרגעת מהר) ולפעמים לא רוצה לעזוב. בשבוע האחרון (אחרי שבועיים בגן) היא התחילה להגיב בהתקפי זעם ובכי מתמשכים על כל דבר קטן, לעיתים בלי סיבה נראית לעין, ואף מרגע ההתעוררות. מסרבת לכל ומתפתלת כשמריים אותה. כמובן שזה לא כך כל הזמן אבל קורה בתדירות גבוהה ואני מתקשה לעצור את הלופים.
    המליצו לי בגן להתעלם, לומר שאני מבינה שכועסת ולחכות שתירגע, אבל גם כשהיא נרגעת ואני פונה אליה הכל מתחדש. אני מאד רוצה להגיב "נכון" אבל גם חוששת שהיא תרגיש שאני מתנכרת לה.
    חשוב לציין שיש לה אחות תאומה.
    זקוקה מאד לעזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפי בכי וכעס אצל בת 1.7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי בכי וכעס אצל בת 1.7 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/01/2011

    שירה שלום,
    ראשית לא היה ברור משאלתך אם שתי הבנות נכנסו יחד למסגרת, והאם לאותו הגן.
    סביר להניח שהכעס והבכי קשורים גם בהסתגלות לגן וגם בהתקרבותה של בתך לגיל שנתיים, בו התנהגויות כגון זו הינן אופייניות. אני חושבת שלא כדאי להתעלם לחלוטין, הרי הילדה מנסה להביע משהו באמצעות הבכי והכעס. חשוב להבין זאת בהקשר של הקושי להסתגל למקום חדש, והיא מוציאה את המתח בבית ומשאירה כוחות להתמודדות תואמת יותר בגן. זו "חלוקת האנרגיה" הנכונה.
    בזמן הקרוב רצוי להיות עם כל אחת מהבנות כמה שיותר, לבלות איתן זמן אישי כמה שניתן במסגרת המגבלות הברורות, וגם לאפשר לתקופת-מה ביטוי של כעסים.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ושאלה...

    שירה
    25/01/2011

    הבנות נכנסו יחד לאותו הגן. היא עשתה רושם שנקלטת בקלות לכאורה ואילו אחותה התקשתה יותר להפרד ו"להתמסר" לגן.
    האם התכוונת בדבריך לזמן לבד איתה בלי אחותה או בכלל ל"זמן אמא/אבא". עד לשלב זה היתה מאד מאד קשורה אלי וכעת מביעה כלפי הרבה כעס ונוטה לפנות יותר לאביה. האם זה גם אופייני לגיל זה או שמא רק בשלב מאוחר יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/01/2011

    שירה שלום,
    בהחלט התכוונתי לזמן אישי עם הילדה לבד, וגם כמובן זמן אמאבא כללי. נראה ששתי הבנות הפגינו סגנונות התמודדות שונים - האחת הביעה את הקשיים בפרידה ובהסתגלות, יותר בהתחלה; בעוד שהשניה הסתגלה יותר מהר והפגינה תפקוד גבוה כלפי חוץ, אולם לאחר זמן היא מפגינה את הקושי. חשוב שתזכרו, שמבחינה פסיכולוגית והתפתחותית, אנו מצפים לביטויים של קושי ושל חרדה. כך שאם היית אומרת שהילדה לא הפגינה בכלל קושי, זה היה מטריד.
    הפנייה לאבא היא ככל הנראה לא מתוך שלב אדיפלי, אם לכך התכוונת. כנראה שהיא חשה כרגע זקוקה מאוד לשני ההורים, ולא מספיקה לה הנחמה שאת מספקת.
    סביר להניח שככל שאתם תוכלו להקדיש לילדות בזמן הקרוב יותר זמן אישי ופנאי, כך ההסתגלות שלהן תיטיב והן יחזרו לשגרה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת התנהגות?
    אמא
    22/01/2011

    אני אמא לילד מקסים בן 4 וחצי. לאחרונה המורות בבית הספר (אנחנו גרים בחו"ל ובית ספר מתחיל בגיל ארבע - מקביל לגן חובה בארץ) יזמו איתנו פגישה - לטענת הצוות ייתכן שהילד לא שומע טוב. בבדיקת שמיעה עלה שהוא שומע מצויין...
    אני תוהה אם פניה לפסיכולוג התפתחותי במקומה.
    אני חושדת שהבעיה היא התנהגותית ולא פיזיולוגית. הנה מספר מאפיינים של הילד:
    - חברותי מאד! מסתדר נהדר עם ילדים אחרים ויש לו המון חברים. הוא מסוגל ואוהב להיות גם לבד ויכול להעסיק את עצמו שעות ארוכות אבל תמיד שמח לחברה.
    - הוא מסוגל להתרכז במשהו שמעניין אותו שעות ארוכות אם אנחנו לא מפריעים.
    - אינו אלים או חסר מנוחה
    - לעיתים אינו מגלה עניין בנעשה סביבו ונסוג לעולם משלו (מה שלדעתי גרם להנחה של המורות שהוא לא שומע טוב) - במקרים אלה הוא ממש לא מגיב לסביבה.
    - כשהוא מצייר או צובע הוא עובד מאד מאד מאד לאט וחשוב לו לדייק. לא עושה רושם שזה מטריד אותו.
    - הילד אובססיבי בנושאים מסויימים וצבר ידע באופן מדהים (למשל - מזהה עשרות רבות של יצרני מכוניות, גם על פי צללית של הרכב, פנס או פגוש. מזהה סוגים רבים של חיות מוזרות יודע איפה הן גדלות ומה הן אוכלות וכד' , כבר מגיל 3) הוא לומד מדיפדוף בספרים עם תמונות ושואל שאלות את כל הסובבים אותו - יש לו זיכרון צילומי יוצא דופן. שוב, רק בתחומים מסויימים שמעניינים אותו. תקופה ארוכה היה מאד קשה לשכנע אותו לשחק בכל משחק שאינו אוטו. כיום הוא משחק גם בלגו וקוביות בניה. לעיתים רחוקות בדברים אחרים.
    כשהוא מדפדף בספרים והחוברות שלו הוא משנן בקול את מה שהוא רואה. לא כל כך מספר מה הוא רואה בתמונה - אלא אם כן אנחנו שואלים אותו באופן אקטיבי.
    - כשהוא משחק בעצמו הוא שר בקול רם שירים שהוא ממציא - ג'בריש... ואנחנו צריכים להזכיר לו כל פעם להנמיך ווליום. לא זוכר כמעט בכלל מילים של שירים - לא משנה כמה פעמים שמע אותם (גם לא שירים פעוטות). כן זוכר מנגינות.
    - הוא מאד אוהב שדברים מסודרים (בסדר שלו ) וכועס כשמזיזים לו דברים.
    - הוא מאד צריך מגע ומבקש המון חיבוקים ונשיקות וחיזוקים מאיתנו במשך היום.
    כרגע אני לא חושבת שיש בעייה שמפריעה לו באופן מיוחד - אבל אם צריך לאבחן כדי למנוע בעיות בעתיד אולי כדאי לעשות את זה עכשיו ? או שאין צורך לגרור אותו לכל זה וזה יותר בראש שלי?
    אשמח לעצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת התנהגות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת התנהגות? - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום לך,
    זו לא נשמעת הפרעת התנהגות, הפרעת התנהגות זו אבחנה מאוד ספציפית זו לא רק בעיה בהתנהגות אלא משהו הרבה יותר מדוייק,, וזה לא נשמע לי המקרה. כן נשמע לי מהתאור שלך שיש בעיה, שהיא לא פיזיולוגית, וכדאי בהחלט לפנות לפסיכולוג התפתחותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אמא
    22/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    23/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4.7 עם התקפי זעם
    נטלי
    21/01/2011

    שלום רב, בני בן 4.7 בעיקרון הוא ילד טוב רוב הפעמים ממושמע חכם יתר על גילו. כשהיה קטן היה נושח המון!! עבר להרבצות שהטמעתו עם הזמן אך אין יום שאינו "מחטיף" פעמיים שלוש ביום. יש לו גם אישיו עם אוכל לא אוכל כל דבר ומכינים לו במיוחד טוסט רק בשבילו. מידי פעם יש לו התקפות זעם כמו למשל כשהולכים לסבתא וסבא שךו כל הדרך הוא שמח אך ברגע שמגיעים למדרגות הדירה מסרב להיכנס ואם מחריכים אותו הוא נהיה אלים והיום אפילו לקח צלחת ושבר אותה על הריצפה.
    מה עושים אני על סף התמותתות , כל הזמן מתעסקים בו ופחות באחותו הקטנה(בת 2.9).
    האם צריך עזרה פסיכולוגית או שזה יעבור עם הזמן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4.7 עם התקפי זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4.7 עם התקפי זעם - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום נטלי,
    זה לא נשמע משהו שבהכרח יעבור עם הזמן, הייתי ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים, ייתכן שיש קושי בהצבת הגבולות לילד, או קושי אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מוריה
    22/01/2011

    ודאי את מבינה שהמצב אינו פשוט כלל.
    ובשל מוגבלות הפורום גם אי אפשר כ"כ לפרט
    באם אפשרי אצור קשר טלפוני בימים הקרובים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    סמדר ריינר
    23/01/2011

    שלום מוריה,
    את בודאי מבינה שאין באפשרותי לתת מענה טלפוני בהתנדבות לפוקדי הפורום מעבר למענה בפורום עצמו.
    אני חושבת שהכי כדאי שתפני לדמויות שכבר מכירות אתכן, המטפלת שלך וכן מי שטיפל/ה בילדה, הם כבר מכירים את המורכבות ויכולו לסייע לך הרבה יותר טוב מאיש מקצוע זר בפורום.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה
    מוריה
    21/01/2011

    אני אם לבת-10.אני מאובחנת כ-ptsd על רקע של ת.מ.
    ברור לי כי למצבי הרגשי ישנה השפעה על בני הבית ובמיוחד על הילדה הנ"ל,שהינה ילדה מקסימה חביבה ומוכשרת מאוד.
    לפני כשנה החלנו בטיפול פסיכולוגי אליו היא מסרבת בכל תוקף ללכת בחודשים האחרונים
    נכיוון שטוענת לפתע כי היא אינה "משוגעת".
    יתכן כי הדבר נאמר לה ע"י מי מבני כיתתה.
    לדעתי הילדה זקוקה לסיוע ,סיוע אותו אני של מצבי אינני יכולה לתת!!
    אולם מסרבת לקבל סיוע ממקור חיצוני.
    אני רואה שיש בעיה אני רוצה לסייע.
    איך עושים זאת?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום מוריה,
    את מתארת את האבחנה שלך ואת ההשפעה שיש למצב שלך על הילדה, האם את מקבלת סיוע עבור עצמך? במידה ולא, ייתכן שזו התשובה לשאלתך. ייתכן שמה שהילדה אומרת בדבריה על כך שהיא לא משוגעת, זה בעצם שהמקור לבעיה לא אצלה, ומי שהמקור אצלו הוא זה שכדאי שיהיה בטיפול. אם את כן בטיפול, אולי כדאי שתביאי את הסוגייה הזו לטיפול שלך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מוריה
    22/01/2011

    טעות בידך
    אני בטיפול ולא פשוט.אולם הילדה אינה רוצה ללכת לטיפול כיוון שאחד מבני הכיתה אמר לה כי רק משוגעים הולכים לטיפול.
    השאלה כיצד כן מביאים ילד לטיפול?
    יש מייל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום מוריה,
    קודם כל מדוע טעות בידי? לא טענתי שאת לא בטיפול, שאלתי.
    ילד צריך לרצות ללכת לטיפול,אם הוא לא רוצה זה לא יעזור. אני לא מספיק מכירה את המקרה שלכם כדי להבין יותר לעומק, מעבר להשערה שהעליתי מדוע הילדה שלך באמת לא רוצה טיפול. אפשרות אחת היא להגיד לה שגם את בטיפול - כך שזה לא עניין של משוגעים אלא דבר חושב מאוד ואת נותנת לה דוגמה אישית. את כמובן לא חייבת לפרט לה מדוע את בטיפול, אלא רק לומר שקשה לך ולכן את מדברת עם עוד מישהו שמאפשר לך לפרוק את הקשיים שלך, מבין אותך ונותן לך דרכים כדי להתמודד טוב יותר עם החיים.בנוסף אני מחזירה אותך להעלות את השאלה בטיפול שלך - כי המטפל/ת שלך מכיר/ה אותך יותר ממני, היא או הוא בודאי יודע/ת על משפחתך מהסיפורים שלך ואולי יש לו/ה רעיון מה ישכנע את הבת הספציפית שלך לחזור לטיפול.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מוריה
    22/01/2011

    מה שברור הוא שאת דברי לא הסברתי נכון.
    הילדה היתה בטיפול עקב טיפולי הכימו' אותם עברתי.הופנתה לטיפול ביוזמתי.
    וכעת אנחנו בבעיה כיוון שאני רואה שמצוקה יש וגדולה ואני במצבי לא יודעת לעזור.
    המטפלת האישית שלי טוענת כמוך שאי-אפשר להכריח
    והמצוקה שלה -מציקה לי בחזה
    סליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום מוריה,
    תראי, אני לא באמת חושבת שהבעיה היא שאיזה ילד אמר לה שהיא משוגעת. זה רק טריגר, הסיבה שלה לדעתי היא מעבר לזה. ניסית להסביר לה שגם את בטיפול פסיכולוגי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה - הזנחה?
    אמא
    21/01/2011

    שלום,
    אני אמא לילד בן שנה ותשעה חודשים. בני הלך למשפחתון פרטי לפני כחמישה חודשים. המליצו לנו על המשפחתון ונרשמנו בכיף. בתחילת השנה הובטח לנו כי הגננת לא תקח יותר מחמישה ילדים, אך לאט לאט מספר הילדים עלה ל-7. שעות פעילות המשפחתון הן 07:30-16:30. לא מזמן הגעתי לאסוף אותו שעה וחצי לפני הזמן וגיליתי כי כי שני ילדים גדולים יותר (בני 3) יושבים ואוכלים מסביב לשולחן כשלכל אחד מהם צלחת אישית בעוד שחמישה נוספים וביניהם בני יושבים על הכסאות בחצי עיגול ללא שולחן וללא צלחות, שמתי לב כי ישנה רק צלחת אחת מונחת על השיש ובה שאריות אוכל ואין יותר צלחות בכיור. הילדים ישבו יחפים (רק עם גרביים), למרות שבתחילת השנה נתבקשו כל ההורים להביא נעלי בית לילדיהם. בני חלה ולא היינו כמה ימים בגן. כשהלך שוב, הגעתי שוב לפני הזמן לבדוק את הנושא, הגננת סירבה לפתוח לי את הדלת בטענה שאני אפריע לילדים לאכול, וביקשה ש"אסתובב" עשרים דקות, אחרי כ-7 דק' דפקתי שוב, אך לא זזתי מהדלת, היא פתחה ואמרה כי הילדים כבר אכלו. עשר דקות אח"כ כשחזרנו הביתה גיליתי כי הילד רעב. שמתי לב שוב כי שני הילדים הגדולים אוכלים מסביב לשולחן בעוד שהקטנים יושבים על הכסאות, ורק מלחת אחת אחרי אוכל מונחת על השיש. לשאלה האם הילדים אוכלים לבד ולכל אחד יש צלחת הגננת השיבה שכן. יצרתי קשר עם אחת האמאות שאמרה כי המקרה כבר קרה ואחד ההורים העיר לגננת על כך שמאכילה את כולם מאותה הצלחת, אך היא אמרה שזה לא נכון. בנוסף, התברר לי (מאותה אמא), שהגננת נוהגת לסגור ילדים בחדר אם הם לא מתנהגים טוב (סיפרנ לי שראתה לפחות 2 ילדים סגורים בחדר כל פעם). וגם התברר כי יש לה 6 מיטות תינוק בלבד, כאשר ישנם 7 ילדים, ואמא אחת אף ראתה את הלדה שלה ישנה במיטה של מישהו אחר. לאחר בירור הנושא עם עוד אמא גילינו כי כל אחת משלמת סכום אחר למשפחתון, ועד היום אף אחת לא קיבלה את החוזה עליו חתמנו, למרות בקשתנו החוזרות לקבלו, וגם לא חשבוניות על התשלום. יצרתי קשר עם מועצה לשלום הילד ושם המליצו על כתיבת מכתב לתמ"ת ואליהם לאחר חתימת כל ההורים. הצעתי את הדבר לשתי האמאות שהסכימו ואחת מהן אף הוציאה את הילדה שלה מהמשפחתון, וסיפרה לגננת את הכל. הגננת הזהירנ שאם אכתוב מכתב תתבע אותי על כך שאני מסיתה את כולם נגדה, למרות שנאמר לה מפורשות שכולם באותה הדעה. הגננת יצרה קשר עם כל ההורים (חוץ מאיתנו) וקבעה אסיפת הורים דחופה, בלעדנו כמובן. הבעיה היא שנתנו לה צ'קים דחויים עד סוף שנת הלימודים, ואם אני זוכרת טוב כתוב בחוזה שאם אנחנו עוזבים יש לשלם לה חודשיים הודעה מוקדמת.
    למי פונים כעת? עם מי מתייעצים?
    עזרתכם הדחופה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה - הזנחה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה - הזנחה? - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום לך,
    אני מבינה את המצוקה וחוסר האונים שאת ודאי חשה, אך זו לא שאלה בתחום מומחיותנו, אלא כרגע יותר אני שומעת שאת מעלה שאלה משפטית, ולכן כדאי שתפני אותה לגורמים הרלוונטיים, או במשרד התמ"ת, או בפיקוח של משרד החינוך, או עו"ד פרטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזנחה - שאלה?

    אמא
    22/01/2011

    תודה רבה על תגובתך.
    האם לערב עובדת סוציאלית/פסיכולוגית ילדים זה במקום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזנחה - שאלה? - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום לך,
    לא ברור לי לצורך מה? תנסי להסביר את עצמך קצת יותר כי לא ברור לי.לא מתפקידן של עובדות סוציאליות או פסיכולוגיות לטפל בהזנחה בגנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי קיצוני בהיתנהגות הילד
    אלירז
    21/01/2011

    בני בן שנתיים ו8 חודשים חזר מהגן מובהל וחוזר על המשפט " לא רוצה לגן " שנשאל מדוע צעק ולא ענה למחרת היום שהתעורר משנת הלילה חזר על המשפט וסירב ללכת לגן לאחר שיכנועים הצלחתי להגיע עימו לגן אבל תגובותו הייתה בכי ללא הפסקה לטענת הגננת לאחר שהלכתי הוא ישב בצד ובכה ללא הפסקה וחזר על המשפט " לא רוצה לגן " באותו היום ביקשתי מחמתי להוציא אותו ברגע שראה אותה הפסיק לבכות ושינה התנהגות בערב שחזרנו מעבודה הוא לא הסכים לבוא הביתה ( הבית קרוב לגן ) הוא צרח והשתוללל בצורה קיצונית שעלינו הביתה בכה לא רוצה הביתה לא רוצה לגן תנו לי לצאת ללכת לסבתא והוא דפק על הדלת במשך 30 דקות , אישתי לקחה אותו וחיבקה ולאחר שעה הוא נרגע ושינה התנהגות שר ושמח . בנוסף האלה לתופעות הוא קם בלילה בערך 3 פעמים וחוזר על המשפט " לא רוצה לגן " . בניסיון נוסף שלמחרת היום שתיארתי אישתי לקחה אותו לגן וגם באותו היום מהרגע שהתעורר חזר על המשפט והסתתר בבית ולא היה מוכן ללכת בסופו של דבר שכנעתי אותו ללכת לגן שהוא נכנס לגן הוא ראה את המטפלת שכרגע מחליפה משהי שחולה התגובה הייתה שהוא ראה אותה הוא נרתע אחורה ופניו היו מבוהלות והוא התחיל לבכות והמשפט הראשון שהגננת ראתה אותי היא סיפרה לי אך הוא רקד איתה באותו היום שזה התחיל והוא היה שמח ורקד ואמרה לי תשאלי את בעלך לאחר מכאן היא ביקשה שנעלה לכיתה בגן למעלה היא עלתה ראשונה ושהיא נעצרה ופנתה לבני בו תעלה או פשוט במוק ם לבצע עלייה ירד מדרגה למטה לאחר שהרגעתי אותו ביקשתי ממנו בו תן חיבוק לגננת אז הוא ביד אחד חיבק אותה ואת היד השנייה הושיט לי . ברצוני לציין שבני ילד חברותי וחייכן וכול מי שראה אותו בימים האחרונים שואלים מדוע פניו מובוהלים כול כך נוצר גם מצבים שלפני השינה הוא מסתובב בבית בערך 30 דקות סערורי ובוכה וחוזר על המשפט " לא רוצה לגן " .
    מבקשת לקבל תגובה על המקרה . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי קיצוני בהיתנהגות הילד - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום אלירז,
    ההתנהגות שאתה מתאר מדאיגה. ייתכן שקרה לו משהו לו נעים בגן, כך זה נשמע לי אבל כמובן זה דבר שצריך לבדוק. ייתכן גם שהגננת בתום לב לא יודעת מזה. בכל אופן כרגע לא הייתי מכריחה אותו ללכת לגן הזה, ומנסה למצוא פיתרון אחר, עד שהנושא ייבדק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על עזרתך סמדר

    אלירז
    22/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור

    סמדר ריינר
    23/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת פסיכולוג ילדים בנס ציונה
    אנג'לה
    21/01/2011

    לילד בם שנתיים וחצי...תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת פסיכולוג ילדים בנס ציונה - תגובה

    נעמה סבג שמש
    23/01/2011

    אנג'לה,

    תפרטי קצת מה הבעיה ובאיזה עניין.




    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הבלעדית
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש מס' בעיות

    אנג'לה
    23/01/2011

    הוא לא יוצר מספיק קשר עין עם הסביבה (לנו כהורים את הבעיה הזאת אלא בגן)
    הוא נוטה להתפרצויות בגן כאשר הוא לא מקבל מה שהוא עושה
    וכאשר הוא עושה משהו לדוג' בונה מגדל ולא מצליח לא הוא מגיב בבכי ותסכול
    יש לציין שיש לו איחור שפתי והוא מטופל אצל קלינאית תקשורת בחודשיים האחרונים...
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מילדים אחרים
    שוקי
    21/01/2011

    ביתי בת שנה ו- 8 חודשים לא משחקת עם ילדים אחרים. כשהיא רואה ילדים אחרים היא נצמדת אליי ומתחילה לבכות. גם בגן היא משחקת לבד ורק אם הגננת תשב עם קבוצה של ילדים (והיא ביניהם) היא תשב גם אך כשהגננת קמה היא אחריה. יש לציין שעם מבוגרים הרבה יותר קל לה.
    בנוסף, היא בת יחידה ואין לנו ילדים קטנים בבניין שיוצא לה לשחק איתם רוב הזמן היא עם אנשים מבוגרים.
    האם זה הגיוני והאם יש מה לעשות???
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מילדים אחרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מילדים אחרים - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום שוקי,
    כדאי לנסות להרגיל אותה כל פעם ובהדרגתיות לחברה של ילד אחד, בהתחלה בנוכחות צמודה של ההורים, רק ליצור אינטראקציה סימלית - להושיט יד, לחייך וכו', ולאט לאט לאפשר התקרבות לא מאיימת עד שתרגיש יותר ביטחון עם ילד אחד, ובהמשך מאוד בהדרגה להרחיב זאת זאת לילדים נוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי התנהגות
    אני
    21/01/2011

    ערב טוב, בתי בת ה-7 עוברת בשבועות האחרונות שינוי התנהגותי קל יחסית המתבטא בעיקר בגעגועים אלי. מדובר בילדה עד כה עצמאית, פעילה וחברותית ומברור ושיחות עימה עולה כי היא מתגעגעת לאמא ונוכחותי חשובה לה גם במסגרת כמו בית ספר וחוגים. כחלק ממשיכת תשומת הלב הופיעו תלונות של גרד בפי הטבעת שבתחילה חשבנו כי מדובר בתולעים אך היום אנחנו בטוחים שאין מדובר בכך ואולי זו תופעה פסיכוסומטית הנבדקת במקביל ע"י התייעצות עם רופאים.
    ברצוני לשאול האם יתכן כי השינוי בהתנהגותה נובע בתת מודע מאירועים שאני חווה? לפני כשבועים נאלצתי לעבור גרידה בשל הריון לא תקין ובמקרה זה כמו גם במקרה קודם של הריו לא תקין (חצי שנה קודם לכן) היא זיהתה את השינוי הגופני שלי ותחקרה האם אני בהריון...יש בי התחושה כי היא מחוברת אלי עוד הרבה מעבר למה שאני משערת ובשל התקופה הקשה שאני עברתי וניסיתי להסתיר היא חשה ומביאה זאת לידי ביטוי בגעגוע וסוג של נסיגה התנהגותית. אשמח לשמוע חוות דעתכן ניסיונכן והמלצותיכן. תודה רבה. אני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי התנהגות - תגובה

    סמדר ריינר
    21/01/2011

    שלום לך,
    בהחלט ילדים חשים מה עובר על הוריהם גם אם זה לא מדובר איתם ישירות. ככל שזה לא מדובר זה גורם לחרדה, היא מרגישה שאת נחלשת, שאת פחות פנויה אליה, היא מרגישה צורך לשמור עלייך כדי לא לאבד אותך וכדי שלא יקרה לך משהו והי אגם מרגישה לבד עם החוויות והקשיים היום יומיים שלה כיוון שפחות פנויים אליה כרגע. .
    חשוב לדבר איתה בצורה גלויה ככל הניתן, על כך שהיא חשה כרגע צורך בקירבה איתך כי היא מרגישה שעוברת עלייך תקופה שבה את לא במיטבך, התקופה הזו היא זמנית והכל בסדר, כשתפתחי את הנושא זו הזדמנות בשבילה לשאול שאלות ו"לאוורר"} את החרדות שלה. עני לה במידת האפשר, את לא חייבת להיכנס לפרטים שלא נוח לך איתם, אבל את יכולה ללוות את החרדה שלה, להגיד שאת מבינה שהיא דואגת, ושהיא מרגישה צורך להיות איתך יותר, ובמידת האפשר ניתן להענות לצורך הזה למשל על ידי הקצאת זמן איכות לבד איתה בבית או בחוץ וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום