פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד מדהים ופתאום כתה א' נענש .....
    נופר
    19/01/2011

    שלום,
    אני אשמח לעצה.
    אני אמא לילד בן 6.5. חכם, ספורטאי, אוהב חברה, אוהב לעזור, אוהב ספורט וטוב מאד בלימודים.
    בגני הילדים שהיה בהם - הגננות הרעיפו שבחים.
    כעת, משהגיע לכיתה א' - יש לו מחנכת מאד קשוחה ואני מקבלת ממנה אחת למס' ימים טלפון עם תקרית כזו או אחרת שיש איתו בביה"ס.
    יש כאן ענישה מתמשכת מצד המורה.
    הסיפור הוא כזה:

    1.לפני כשבוע הוא הגיע בצלצול השני לכיתה.
    (לפי כללי ביה"ס הוא צריך כבר לשבת במקומו בצלצול השני.)
    היו עוד 4 ילדים כאלה בכיתה.
    2. המורה ביקשה מכולם שיגיעו עם פתק חתום שבו הם מבינים את מה שעשו.
    3. שבי שכח לומר לי שאני צריכה לחתום, ולמרות שהכין את הפתק - נענש שוב כי לא החתים אותי. (תמיד המורה מתקשרת דרך מחברת קשר והפעם תקשרה בע"פ עם הילדים לגבי החתמת הפתק ע"י ההורים).
    4. העונש הפעם - הישארות בהפסקה בכיתה, ללא השגחתה עם עוד 4 ילדים "מוענשים". הפסקה של כ-חצי שעה של 5 ילדים, ללא השגחת מבוגר.
    5. אחרי הפסקה זו קיבלתי מהמורה 2 עמודים ובהם פירטה לי כיצד בני התנהג לא יפה כלפי 2 תלמידים בכיתה.
    בברירו עם בני הסתבר כי 2 התלמידים הכניסו אותו מתחת לשולחן והיכו בו ולכן "החזיר" להם ע"י הפרעה במשחקם.
    דיברתי עם המורה, שאמרה שתברר - והיא המשיכה עם העונש.
    העונש הפעם - אסור לבני להתקרב למשחקי הקופסא בכיתה...
    6. אתמול כבר היה אירוע אחר בו בני היה מעורב.

    אני רואה כאן תסכול, שיטת עונשים על עונשים על עונשים - שיטה שלא עובדת...

    מה אני עושה??? היום כבר לא שלחתי אותו לביה"ס כי אני חשה שמשהו כאן לא תקין - מה אני עושה???

    אשמח לייעוץ, כי בקושי ישנתי בלילות האחרונים. אני לא רוצה שבגלל מערכת לא תקינה- בני יהפוך לילד בעייתי.

    תודה רבה.
    נופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מדהים ופתאום כתה א' נענש ..... - תגובה

    סמדר ריינר
    19/01/2011

    שלום נופר,
    תנסי אולי לקבוע פגישה עם היועצת, במטרה להכין בהמשך פגישה משותפת עם המחנכת ואולי אף עם פסיכולוגית בית הספר כדי לגבש דרכי תקשורת והידברות עם המחנכת במקרים כאלה ועל ידי כך גם ליצור מעורבות של גורמים נוספים בעבודת המחנכת על מנת שתוכלי להרגיש שעוד אנשים יודעים מזה ונמצא בתהליך עבודה.
    אפשר גם ליצור קשר עם הורים נוספיםולשמוע אם גם הם מתרשמים כך ואז ביחד יש לכם יותר כוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מדהים ובכיתה א' נענש...

    נופר
    19/01/2011

    קודם כל תודה רבה על תגובתך.

    דיברתי עם המורה, והיא לא מבינה את הטעות שלה בענישה המתמשכת ובחוסר האחריות של להשאיר ילדים בכיתה כעונש ללא השגחה.
    קבענו שניפגש.
    קשה לי עם לערב הורים נוספים כי בסה"כ רובם מרוצים ממנה.
    קשה לי להאמין שהם יודעים על צורות הענישה.
    אני מבינה שיש צורך לערב את היועצת ואת פסיכולוגית ביה"ס, אך יש לי חשש שכך אצור סטיגמה ופוקוס על בני שאינה רצויה..

    תודה בכל אופן.
    נופר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מדהים ובכיתה א' נענש... - תגובה

    סמדר ריינר
    19/01/2011

    שלום נופר,
    תראי, למעשה השאלה ששאת היא לא שאלה פסיכולוגית אלא שאלה של התהנלות מול ארגונים וסמכות.
    את תבחרי כמובן להתנהל באופן שהכי מתאים לך, אך אין כאן פיתרון קסם, ולכל פיתרון יש מחיר וגם לא בטוח שהוא יצליח. אם את בטוחה שתחושות שלך, בעיני יש חשיבות לעמידה שלך לצד הילד באופן כלשהו, אבל בודאי שזה לא קל, ויש לכך מחירים, ככה זה בחיים:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תגובתך.

    נופר
    20/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בהרגלי השינה
    מתוסכלת
    19/01/2011

    שלום רב,
    יש לי ילד מתוק בן שנה ו8 חודשים.
    אני נמצאת בהריון באמצע חודש שביעי, ומזה כ 3 שבועות נמצאת בשמירת הריון, בשכיבה רב שעות היממה, ואסור לי להרים את בני כלל.
    אני נעזרת באמי ובחמותי על מנת שיוציאו אותו מהגן, וישהו איתנו בבית עד שבעלי חוזר מהעבודה, זאת מכיוון שאיני יכולה להתרוצץ ולשחק איתו וכמו שאמרתי- לא יכולה להרים אותו.
    אני משתדלת ככל האפשר שישב לידי על המיטה/ספה, או שאני אשכב לידו על השטיח כאשר משחק- אך אני חוששת שזה לא מספיק לו. הוא כבר הבין שני לא מרימה אות, ך לעיתים עדיין מבקש זאת, ומאוד מתוסכל כאשר זה לא קורה.

    מזה כשבועיים בני מתעורר פעם עד פעמיים בלילה בבכי תמרורים :-(

    אין שום שינוי אחר בהתנהגות שלו מלבד התעוררות הזו.
    גם בגן אין כל שינוי בהתנהגות. לא קרה שום שינוי אחר לאחרונה, כך שאני מייחסת את שינוי למצב החדש שנוצר בשל שמירת ההיריון שלי.

    1. מה אני יכולה לעשות כדי להקל עליו?
    2. האם נגרם לו נזק כתוצאה מהמצב?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגרסיה בהרגלי השינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    מתוסכלת
    20/01/2011

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומקפיצה...

    מתוסכלת
    23/01/2011

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בהרגלי השינה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/01/2011

    לאמא המתוסכלת שלום,
    ייתכן שתסכול הוא עצם העניין כאן אצלך ואצל בנך. שניכם נתקלתם במציאות לא נעימה, שאין מה לעשות אלא להסתגל אליה ולנסות להקל ככל שניתן על הקשיים הטמונים בה. חשוב שיהיה לכם זמן אישי יחד אחהצ, ואולי שאת תהיי זו שמספרת לו סיפור לפני השינה ומרדימה אותו, כך שהדבר יקל על החרדה שלו. במקביל, חשוב שיהיה לילד זמן אישי עם אבא בו יבלו וישחקו, גם מחוץ לבית בלעדייך, כהכנה ללידה המתקרבת. כשהוא מתעורר בלילה, מומלץ להרגיע אותו ולסייע לו לחזור לישון במהרה.
    אין צורך לחשוש מנזק ארוך טווח מהמצב, המצב הוא בסה"כ לא קיצוני מדי והוא חלק מהתסריטים האפשריים בכל הריון. מדברייך עולה ששמירת ההריון התרחשה במסגרת של חיים רגילים, עם משפחה שמותאמת לילד ולצרכיו.
    תרגישי טוב ולידה קלה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    מתוסכלת
    25/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החדרת אצבע לפי הטבעת
    אמא מודאגת
    18/01/2011

    שלום רב,
    בימים האחרונים סיפר לי ילדי בן ה 4 שבגן הילדים ילד מסויים מחדיר לו ולילדים נוספים אצבע לפי הטבעת. פניתי לגננת והיא אמרה שהסקרנות המינית טבעית בגיל הזה. ושהיא תשוחח עם הילד והוריו. השאלה האם לא מדובר ביותר מסקרנות מינית, האם צריך לערב פסיכולוגית בטיפול בבעייה ואם הטרדה כזו יכולה לגרום לנזקים רגשיים אצל הילד הנפגע?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החדרת אצבע לפי הטבעת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החדרת אצבע לפי הטבעת - תגובה

    סמדר ריינר
    18/01/2011

    שלום לך,
    השאלה המרכזית כאן האם הדבר נעשה בהסכמה או שהילד שלך מרגיש שזה לא מתאים לו ולא נעים לו ומסיבה כלשהי לא מצליח להתנגד. ילדים בגיל הזה אכן יכולים לחוש סקרנות מינית, להתפשט, ולגעת אחד בשני במקומות אינטימיים. זה קורה. אבל אם את מתרשמת שהילד שלך אכן נפגע, כדאי וחשוב לשוחח איתו על כך, להגיד לו שהגוף שלו ברשותו, שהוא לא חייב לאפשר לאף אחד לגעת בו ללא רצונו.
    רצוי גם שהגננת תדבר על כך בגן באופן כללי עם כל הילדים בלי להזכיר שמות. מעבר לזה כדי לדבר עם בנך לגבי תחושותיו, לא בטוח שיש צורך במעורבות פסיכולוגית כרגע, זה תלוי ברמת המצוקה שאת מתרשמת ממנה. ייתכן שאם תתייחסי לכך מצד אחד ברצינות ומצד שני בקור רוח ובפרופורציה - לא ייגרם נזק משמעותי.
    אם מדובר בגן עירוני, ייתכן ויש מקום לערב את פסיכולוגית הגן ברמת העדכון שהדבר התרחש כדי שתוכל להדריך את הגננת ו/או להתרשם באופן בלתי אמצעי לגבי המשך המעורבות הנדרשת אם בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתאום חזר לעשות קקי בתחתון
    מתוסכלת
    18/01/2011

    היי בבקשה אני חייבת יעוץ דחוף
    בני בן שנתיים וחודשיים ילד שעשה ועושה הכל מהר ומוקדם זה ילד ראשון הוא עדיין איתי בבית התחלנו את גמילת החיתולים כבר שהיה בן שנה ו10 וזה הלך מצויין הוא היה רץ בשמחה וצהלה לשירותים או לסיר ועושה צרכיו. בשבועיים האחרונים כעבור כמה חודשים טובים של הצלחה וגאווה משגשגת שכבר שכחנו מה זה פיספוסים הוא עדיין משתין בשירותים אבל כשמדובר בקקי הוא פשוט עושה בתחתונים ורק אח"כ מודיע על כך בהתחלה הגבתי בלא נורא וזה בסדר אח" היו פעמים שכעסתי כי נורא מעצבן שהוא יודע לשלוט אבל עושה בכוונה וביומיים האחרונים התחלתי שוב בשיטת הלא נורא אמא תנקה לך וכו' ואז הוא זה שהתחיל לנזוף בעצמו ולומר כל מה שאני הייתי אומרת לו...בקיצור אני לא יודעת מה לעשות ואיך לגרום לו לחזור למסלול הנכון....בבקשה תעזרו לי תודה!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה למה מדלגים עליי

    מתוסכלת
    19/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה צריך לעשות כדיי שיענו לי??

    מתוסכלת
    20/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהן איי פעם יענה לי? כבר שבוע

    מתוסכלת
    24/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בגמילה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/01/2011

    לאמא המתוסכלת שלום,
    התופעה של רגרסיה בגמילה, בעיקר סביב חזרה לעשיית קקי, היא מוכרת והיא חלק מתהליך הגמילה הרגיל. כיוון שארבעה חודשים עברו יחסית "חלק", אין סיבה שלא תוכלי לסייע לבנך לחזור במהרה לשגרה. את יכולה להיעזר בעמוד השאלות הנפוצות לגבי קשיים בעשיית קקי.
    כדאי גם לחשוב, האם חל איזה שינוי בתקופה האחרונה, שאולי הכניס את הילד למתח רב יותר, והגמילה נפגעה גם סביב זאת.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ו4 חודשים - שאלה
    dana
    18/01/2011

    הבן שלי, תינוק חייכן ובד"כ גם רגוע. אך כשרוצה משהו ולא מקבל מתחיל עם הצעקות, היללות ולעיתים הבכי. ברור לי כי הוא בודק את הגבולות אך מה עושים במקרה שילד אחר "חוטף" לו צעצוע מהיד. הוא פשוט מתחיל לבכות ומסתכל עליי במבט כזה שמבקש עזרה.
    כיצד אפשר ללמד אותו לצאת מהסיטואציות הללו ללא תסכול.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה ו4 חודשים - שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ו4 חודשים - שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    18/01/2011

    שלום דנה,
    את לא יכולה ללמד אותו לצאת מהסיטואציות ללא תסכול. יש תסכול בחיים, אין ברירה. כאן מדובר בילד קטן מאוד, הוא באמת לא מסוגל להתמודד עם סיטאוציה כזו לבדו ולדעתי כאן המקום של ההורים להתערב - או לדאוג בדרך כלשהי שהילד השני יחזיר את הצעצוע, או אם זה בלתי אפשרי, לעזור לילד למצוא צעצוע אחר, ולהגיד במילים - זה לא נעים שחטפו לך- אין דבר נמצא פיתרון אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, שאלה..
    טל
    18/01/2011

    בני בן 3 ואני מפגישה אותו עם חברים מהגן.לפעמים מזמינים אלינו ולעמים הולכים לבית החבר/ה.
    אני נתקלת לא פעם בסיטואציות שבהן הוא רוצה צעצוע שנמצא אצל החבר ואז הוא פונה לחבר ומבקש את הצעצוע.
    החבר מסרב ואז בני בא אליי ואומר לי "הוא לא נותן לי"
    אני אומרת לו - תבקש ממנו
    בני - הולך לבקש, החבר מסרב
    שוב בא אליי - הוא לא נותן לי
    אני אומרת לו - תגיד לו שתשחקו בזה ביחד או תגיד לו שתחליפו -אתה תיתן לו את שלך ולהיפך או קצת אתה וקצת הוא
    הוא הולך, עושה את מה שאמרתי לו והחבר מסרב
    מה עושים?
    האם אני נוהגת בסדר?
    לפעמים אני בעצמי לא יודעת מה להגיד ואז אני מרגישה חוסר אונים כמו הבן שלי
    מה נכון ומה לא נכון?
    אנא עזרתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום, שאלה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום, שאלה.. - תגובה

    סמדר ריינר
    18/01/2011

    שלום טל,
    מה שאת עושה זה בסדר עד גבול מסויים. זה בסדר לבקש מהחבר פעם אחת, או פעמיים, אם החבר מסרב זו זכותו, ואפשר להציע לילד שלך לשחק במשהו אחר בינתיים, זה לא נורא אם הוא אל מקבל מה שהוא רוצה, יש עוד דברים שאפשר לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה

    טל
    19/01/2011

    אז זה נכון גם במקרה הפוך. כשחבר מגיע לבית שלנו והבן שלי לא רוצה לתת לו צעצוע שהוא משחק בו, אני תמיד אומרת לו שיתן עכשיו לחבר אז לפי מה שאת אומרת בפעם הבאה אני לא צריכה להגיד את זה יותר מפעם אחת.
    ומה קורה כשיש 3 ילדים ושניים מהם לא משתפים את השלישי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה - תגובה

    סמדר ריינר
    19/01/2011

    שלום טל,
    יש הבדל בהתייחסות לילד שלך לבין התנהלות שלך מול ילדים של אנשים אחרים. את הילד שלך מוטל עלייך ללמד להסתדר בכל מיני מצבים ולמצוא לעצמו פתרונות כשדברים לא הולכים כמו שהוא רוצה. החובה הזו לא מוטלת עלייך בנוגע לילדים של מישהו אחר. את כן יכולה להסביר לילד שלך שכשהוא מארח - נהוג לתת לילדים לשחק במשחקים שלו, אבל לא הייתי מתערבת יותר מדי במשחקים של הילדים ונותנת להם רוב הזמן להסתדר לבד למעט מעט הכוונה פה ושם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא עומד בפיתויים
    ג'ני
    18/01/2011

    שלום , בני בן ה 9 (בן בכור , יש לו אחות בת 5) נתפס על ידי כבר מספר פעמים גונב כסף מאיתנו. בנוסף הוא משקר המון.
    קראתי כאן לגבי הבעיה ואני אנסה לדבר איתו על מנת להבין האם יש לו חסר רגשי כלשהו.
    יחד עם זה באופן כללי אני שמה לב שהוא לא מסוגל לעמוד בפיתויים ואולי כסף הוא אחד מהם. מספר דוגמאות מהשבוע האחרון.
    1. קניתי אריזת שוקולדים ושמתי מעל המקרר. ביקשתי ממנו לא לקחת אותה. חזרתי הביתה ומצאתי אותה פתוחה בכל זאת.
    2.קניתי קופסת קורנפלקס, הוא חזר הביתה מבית הספר ולמרות שהיה אוכל בבית, חיסל כמעט את כל הקופסה וזה למרות שהוא יודע שזה לא בריא ומוגזם.
    3. הוא חוזר הביתה לבד ונמצא בבית קרוב ל 3 שעות, בזמן הזה הוא אוכל את כל המזון המתוק שיש בבית (סוכר, דבש, ממרח שוקולד) עד שניגמר , שום הסברים ובקשות לא עוזרים.

    אני פשוט כבר לא יודעת מה לעשות. מאוד קשה לי לסמוך עליו או להאמין לו .
    נא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שלא עומד בפיתויים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא עומד בפיתויים - תגובה

    סמדר ריינר
    18/01/2011

    שלום ג'ני,
    ייתכן שאת בעצמך מצביעה על החסך הריגשי שאת מדברת עליו. אולי זה קשה לו להיות לבד בבית כל יום שלוש שעות? אולי כדאי לדאוג שבחלק מימי השבוע הוא יהיה חבר, בחלק אחר בצהרונית, או אצל סבתא וכו'. ייתכן והילד פשוט מפצה את עצמו על תחושת בדידות וריקנות, ולכן הסברים אל עוזרים כי הצורך הריגשי הוא יותר עמוק מכל הסבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 9

    ג'ני
    18/01/2011

    שלום ותודה על התגובה.
    הבעיה היא שאני מבקשת ממנו ללכת לצהרונית , אך הוא מתעקש לבוא הביתה והיומיים בשבוע שהוא הולך לצהרונית בכל זאת נתפסות מבחינתו כעונש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 9 - תגובה

    סמדר ריינר
    19/01/2011

    שלום ג'ני,
    אני מבינה, בכל זאת כדאי למצוא פיתרון שבו הוא יהיה פחות לבד, לא רק פיסית אלא גם ריגשית מבחינת ההתעיינות שלכם בו ובמה שהוא מרגיש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה משקרת
    חגית
    18/01/2011

    שלום, אני אמא לשלוש בנות בת 9 וחצי, בת 8 וחצי ובת שנתיים וחצי.
    הבכורה בת התשע כל הזמן מעורבת בתיגרות ומריבות שקורות בכיתה, וגם שזה לא קשור אליה, איכשהו היא תמיד מעורבת ומתערבת.
    ברצוני לציין שהיא היום בכיתה ד' וזה נמשך עד היום מסוף כיתה א'.
    כל פעם שהמורה לוקחת אותה לבירורים בנוגע למה שקרה היא לא מודה וממציאה המון שקרים.
    קרה לי פעם שהאמנתי לה והתקשרתי להורים של הילד והרמתי את קולי וכעסתי נורא ובסוף גיליתי שהיא שיקרה לי, והילד באמת צדק, והייתי נבוכה מאוד.
    השקרים גוררים אותה לעוד שקרים והיא לא מצליחה לצאת מזה.
    זה כואב לי ומפריע נורא כיוון שעכשיו אינני מסוגלת יותר לתת אמון בבת שלי, ואני פוחדת שזה רק יילך ויחמיר.
    חוץ מזה המורה אומרת שהיא לא מפסיקה להלשין על ילדים בכיתה ושהיא רואה איך הילדים כולם מתרחקים ממנה ומסוכסכים איתה.
    עכשיו המנהלת דיברה איתי עליה ואמרה שחייבים לטפל בה לפני שיהיה מאוחר מדי.
    אני מתוסכלת נורא ולא יודעת איך מטפלים בבעיה הזאת.
    מחכה לתשובה מהירה... תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה משקרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה משקרת - תגובה

    סמדר ריינר
    18/01/2011

    שלום חגית,
    את באמת לא אמורה לדעת איך מטפלים בבעיה כזו, אני חושבת שבבית הספר התכוונו במילה "לטפל" שתפנו לטיפול, פסיכולוגי, ולדעתי אכן זה מה שאת צריכה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים בת 3
    שרון
    17/01/2011

    ביתי בת 3. מאוד בוגרת לגילה. בגן 95% מן הילדים גמולים ויחד עם זאת היא לא משתפת פעולה. ניסינו להוריד לה את החיתול ואחרי שבורח לה היא רוצה לשים חיתול. ניסינו פרסים וזה גם לא מזיז לה. היא רואה את הקלטת בלי חיתולים ומאוד אוהבת אותה אבל לא מיישמת. גם לא מפריע לה להסתובב עם חיתול עמוס לעייפה, גם אם זה קקי. נראה לי שדווקא נחמד לה להיות יחודית ועם חיתול. בינתיים ירדנו ממנה כבר חודש ימים.מה עושים כדי לגמול אותה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתולים בת 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים-תודה

    שרון
    19/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באותו עניין

    מאיה
    19/01/2011

    התנהגות דומה, אצל ביתי. ניסינו בגיל שנתיים וחמישה חודשים לגמול מטיטולים ואחרי שבועיים הילדה החליטה שהיא רוצה רק טיטול ואז 'הקפאנו' את התהליך. עברו שמונה חודשים ואין תזוזה, בינתיים נולד לה אח והילדה רוצה רק טיטול.
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים???? אנא-

    שרון
    23/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים בת 3 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/01/2011

    דליה שלום,
    ראשית חבל לי שנאלצת להמתין לתשובה בשאלה שמן הסתם מאוד מטרידה אותך. כל מנהלות הפורום עושות זאת בהתנדבות מתוך העיסוקים שלנו והזמן מטבע הדברים הוא מוגבל.
    בכל אופן, לענייננו - את מעלה רווח משני שאולי יש לילדה.אולי כל ההתעסקות סביב הגמילה גרמה לה להנאה וסיפוק יותר גדולים ממה שהיא מתארת לעצמה שיהיה בגמילה. לא כתבת על הרקע הכללי שלכם ואם יש אחים קטנים או גדולים מעורבים, אם היה שינוי בגן וכדומה. כרגע לטעמי אין טעם להיכנס לעימותים סביב הגמילה. עדיף להמתין - ללא הערות ונסיונות לדחוק בה - עוד זמן, ואז כשאתם מחליטים לגמול, פשוט לעשות זאת. להוריד את הטיטול ולעבור לתחתונים. מומלץ להתייעץ גם עם הצוות החינוכי בגן ולבצע את הגמילה יחד עמם.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה...
    מורן
    17/01/2011

    שלום רב.
    יש לי ילד בן 3 ושמונה חודשים מקסים חם ואוהב...
    יש לי בעיה קטנה איתו שהייתי רוצה לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לפתור אותה... ויחד עם זאת לתת לא להבין שזה לא יחזור על עצמו.
    אז ככה, בני מאוד מאוד עקשן {מזל שור}... כשהוא לא מקבל את מבוקשו אז מתחילות צעקות בבית,בכי ,הישכבות על הריצפה לפעמים בועט או זורק חפצים, משתמש במילים כמו חוצפנית, מגעילה...
    אני תמיד מסבירה שלא מתנהגים ככה בבית שלנו ושולחת אותו לעונש בחדרו לחשוב על המעשה שעשה... ואז הוא חוזר אומר שחשב ומתנצל ומבטיח שלא יתנהג כך שוב...
    לפעמים אני נישברת ונותת לו את מבוקשו למרות שאני יודעת שזה גרוע! אבל זה כדי למנוע את הסיטאוציה הלא נעימה הזאת...
    מה אני צריכה לעשות כדי לגרום לבני להבין שלא כך מתנהגים?
    ואיך עוצרים התנהגות כזאת? {כי לפעמים זה קורה גם מחוץ לבית וזה ממש לא נעים}.
    הייתי רוצה לדעת יש אולי ספר לחינוך ילדים שאת ממליצה?
    החינוך של הילדים{יש לי עוד בת בבית} מאוד חשוב לי והייתי רוצה שיהיה לי את הכלים לדעת איך להתמודד במצבים מסוימים בצורה הכי טובה.
    אשמח ואודה מאוד לתשובה
    מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה... - תגובה

    סמדר ריינר
    17/01/2011

    שלום מורן,
    את בעצמך מבינה מה הכלים אך את לא מבצעת אותם. אם את נשברת - את מלמדת אותו שהדרך הזו יעילה ואז שום כלים לא יעזרו לך.
    הסוד בהתמודדות עם ההתנהגות הזו היא לא בהפסקתה באותו רגע אלא בהתמדה לאורך זמן כדי שהוא יבין שהיא לא משתלמת לו. אין פטנט שילמד אותו להפסיק עם זה אחת ולתמיד ברגע שזה קורה בשום ספר חינוך. הסוד הוא בעיקביות ובהתמדה וזה בדיוק מה שאת לא עושה. ברגע שתשני את זה, אחרי תקופה מסויימת הכל יהיה הרבה יותר קל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    מורן
    18/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    18/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי להצטרף לחבורה
    הדס
    17/01/2011

    שלום רב,

    הבת שלי בת 4.5. כאשר אנחנו מגיעות לגן וכבר הילדים מדברים ומשחקים ביחד כחבורה, מאוד קשה לה להצטרף, גם אם הילדים מהחבריה הקבועים.

    זה מאוד מסתכל אותה, היא מתחילה לבכות ומבקשת ממני להגיד לילד כזה או אחר מתוך החבורה, שהיא רוצה לשחק איתו. לי קשה בתפקיד ה"מתווכת" וגם לא נראה לי נכון, אך לפעמים אני עושה זאת בשבילה בצורה חברית וילדותית כדי להכניסה באופן חלק לחבורה.

    מה לעשות? האם זהו קושי חברתי או ביישנות?

    תודה לתשובתכם!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי להצטרף לחבורה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי להצטרף לחבורה - תגובה

    ליאת גרוס
    17/01/2011

    שלום אורית
    ביישנות היא סוג של קושי חברתי . ילדים בישנים רבים בגיל הגן, מתגברים על הבושה עם הגיל. העובדה שזה מתסכל אותה היא סימן טוב.
    מה עושים?
    ראשית עדיף שהגננת תהיה זו המתווכת . היא יכולה לעשות זאת בלי כל הרגשות האימהיים שמקשים על התהליך. אם היא לא פרטנר מתאים ואינה משתפת פעולה גם את יכולה לעזור אבל חשוב לא לעשות לביתך את כל העבודה. בתחילה פני לילד אחר בשמה אבל בקשי ממנה לאמר את המשפט "את רוצה לשחק איתי?" בהמשך עימדי איתה כאשר מבקשת בעצמה ועזרי לה להתמודד עם התגובה. לאט לאט העבירי אליה את התפקיד. תפקידך להגריע אותה ולתת לה את הכוח והגיבוי להסתדר בעצמה.
    כך תתני לה חכה במקום דגים ותחזקי אותה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, הפורום מאוד עוזר!!

    הדס
    18/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרדות בגן
    יפעת
    16/01/2011

    שלום,

    בני בן שנה וחמישה חודשים, בספטמבר האחרון התחיל משפחתון הכולל 8 ילדים.
    החודש הראשון היה קשה והוא בכה כשהלכתי לעבודה. עכשיו הוא כבר התרגל ואני מקבלת את הרושים שטוב לו שם אבל הבעיה היא שהוא לא נפרד ממני לשלום כשאני הולכת בבוקר. אני מגיעה איתו לגן, מסבה את תשומת ליבו למשחק כלשהו ואז נפרדת ממנו בנשיקה. כשאני אומרת לו שלום עם היד (לאחר שהתרחקתי) הוא אף פעם לא מחזיר לי שלום (כאילו מתעלם מזה שאני הולכת). אציין שגם במצבים אחרים קשה לו להיפרד ממני (אם אני משאירה אותו עם אבא או עם סבתא) אבל אז הוא לא מתעלם כמו בגן. עם זאת, כאשר הוא רוצה ללכת למקום מסוים (לדוגמא לטיול עם אבא שלו בחוץ כשאני נשארת בבית) הוא בהחלט יודע להגיד יפה שלום עם היד. האם יש סיבה לדאגה או שזה דפוס התנהגות נורמלית. אם כן עד איזה גיל? אודה על תשובה, יפעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפרדות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרדות בגן - תגובה

    סמדר ריינר
    17/01/2011

    שלם יפעת,
    זה לא עניין של נורמלי או לא נורמלי, אלא זו הדרך שלו להכחיש את ההליכה שלך או לחילופין להעניש אותך על כך שאת הולכת. לא הייתי דואגת ולא הייתי מתערבת, מותר לו לבחור את הדרך המתאימה לו, לא הייתי עושה מזה עניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר
    משה
    16/01/2011

    בננו הבכור בן 6.5 תלמיד כיתה א, ילד מקסים ולבבי מאוד, מאוד אוהב לצחוק ולהנות אך יחד עם זאת רגיש מאוד ובוכה בתדירות מאוד גבוהה.
    בעבר אובחנו קשיים במוטוריקה עדינה.
    ילדנו מתקשה להסתדר עם יותר מילד אחד בן גילו במקביל ופעמים רבות מפגשים עם שני ילדים מסתיימים בבכי מצידו.
    הוא מודע לקשיים ומתנצל לאחר מעשה על כך שבכה היות ותגובתנו לבכי לעתים קיצונית בכעס - היות וזה מבוצע בתדירות גבוהה.
    לאחרונה החל מעט בגילויי אלימות בטענה של הגנה עצמית. יש לציין כי ביחס לילדים אחרים בני גילו יכולתיו הפיזיות מעט נמוכות.
    יחד עם זאת הוא ילד חביב ולבבי, ומאוד אוהב חברת ילדים אך מתקשה לשמור על יחסים תקינים בעת המפגש לאורך זמן.
    אנו כהורים צופים מהצד ומאוד מתוסכלים לנוכח הבכי הרב וכישוריו החברתיים שלדעתנו לוקים בחסר.
    בלימודים הוא נחשב כתלמיד טוב לדעת מורתו, ובפגישה איתה לא ציינה שום קושי חברתי למרות שנשאלה באופן ממוקד.
    יש לנו בן נוסף בן 3.5 מקסים, המושך המון תשומת לב מהסביבה הקרובה.
    היחסים בינהם באופן יחסי תקינים והאם מאוד אוהבים אחד את השני.
    נשמח ליעוץ מכוון ואם יש מקום לאבחון פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    סמדר ריינר
    17/01/2011

    שלום משה,
    לא הבנתי מדבריך האם הילד סובל מהקושי החברתי, האם מרגיש שיש לו מעט חברים, האם מרגיש דחוי, לא מוזמן, נמצא לבד בכיתה , בהפסקות או אחה"צ.
    אם לא, ייתכן שחלק מהבעיה היא קצת ברגישות היתר שלכם דווקא, זה לא כל כך נורא אם הוא בוכה, לא כדאי לעשות מזה עניין, אם הוא בוכה הוא בודאי אחרי כמה זמן נרגע וממשיך לשחק. אפשר ללמד אותו עוד דרכים להגיב, אך הכעס בודאי לא עוזר. אם אין קושי חברתי או דחייה חברתית כרגע, לא הייתי ממהרת לפנות לאבחון ולטיפול, אלא הייתי מנסה למתן את תגובות הכעס שלכם כלפיו, ובמקום זה מנסה ללמד אותו דרכים אחרות להגיב.
    אם הוא מרגיש מבודד ודחוי וללא חברים אז כן יש מקום לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • hksv kt n,jac,
    דורון
    16/01/2011

    אני אב ל-2 בנות, בת 7.5 ובת 5.5 ולתינוק בן 3 חודשים. ילדת הסנדויץ' שלנו לא מתחשבת, אבל ממש בכלום.
    היא עושה מה שבא לה בכל רגע נתון.
    כל הנסיונות "לחנך" אותה לשמור על שקט כשהתינוק ישן או סתם להתחשב (בעיקר מבחינת רעש בנוגע לתינוק אבל לא רק בהקשר אליו) היא פשוט לא מבינה. נראה כאילו היא אינה מחוברת לכלום בעניין הזה.
    מה עושים?
    פניה דרך ההגיון תוך נסיונות להסביר ו/או להצביע על ההקשר בין המעשה לתוצאה לא מועילים.
    צעקות גם לא מעיולות אלא רק גורמות לה להעלב.
    אנא רעיונות.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    hksv kt n,jac,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • hksv kt n,jac, - תגובה

    סמדר ריינר
    17/01/2011

    שלום דורון,
    יכול להיות שלא מספיק התיייחסות ניתנה לקושי שלה עם הולדת התינוק. עד עכשיו היא היית ההכי קטנה במשפחה ומקום זה נתפס, היא מקבלת פחות זמן ופחות התייחסות מההורים וזה מכעיס ואתה וגורם לה לקנאה. אולי כדאי לדבר איתה על כך, לאו דווקא בנימה זועפת או כועסת, אלא מתוך מקום שמבין את הקושי שלה, נותן לו הכרה ולגיטימציה, וכמו כן חשוב למצוא דרך לאפשר לה זמן איכות עם ההורים לחוד. לאחר תקופה שתבינו אותה יותר, אני מאמינה שההתנהגות המתריסה שלה תפחת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכ' סמדר ריינר
    אוקסנה
    16/01/2011

    שלום.
    כשאני והילד ביחד, אם זה בבית או בסידורים, הילד לא מוכן שאני יזוז ממטר. גם אם הוא מסתקל לצד אחר, הוא מיד מחפש איפה אני. אם אני במרפסת והוא לא ראה שאלכתי לשם, אני שומעת צעקות "רוצה אימא". אבל, כשאני עם הילד בגן שלו התנחגות שלו כמו: "אנחנו זרים". הילד יכול לצעוק עלי, לדחוף אותי ו....! הילד הכל בשבילי ואני יודעת כמה אני רועדת עליו. על כל נפילה שלו אני מקבלת דקירות בלב. לא טוב לי לראות ממנו תגובות שהוא עושה לי בגן. מה זה יכול להיות? סליחה ותודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכ' סמדר ריינר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכ' סמדר ריינר - תגובה

    סמדר ריינר
    16/01/2011

    שלום אוקסנה,
    התגובות שלו בגן הן יותר בריאות מהתגובות שאת מתארת כשאתם ביחד מחוץ לגן. ילד בגילו כבר לא חייב להיצמד כל כך לאמא, ודווקא הנסיונות שלו להדוף אותך הם מאוד חשובים לבריאות הנפשית שלו כי זה יעזור לו בהמשך להיות עצמאי יותר. חשוב שלא תיעלבי מזה, ותנסי להתייחס לזה בבגרות ולאפשר לו שם את החופש לו להדוף אותך, כי הוא צריך את זה להתפתחות שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום