מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן פחות משנתיים שמרביץנטע10/01/2011
ילד בן כמעט שנתיים, יש לו אחות גדולה בת שלוש. הוא מציק לה המון, מרביץ לה ובועט. כשמשעמם לו בבית הוא בכוונה עושה דברים שהוא יודע שאסור. טורק דלתות של ארונות, זורק את כל הספרים מהספריה, גם בגן הוא עבר תקוםה שהרביץ המון לילדים סתם ללא סיבה. כשאומרים לו שאסור נראה שהוא מאד מרוצה מזה. יש לו גם רגעים שהוא שקט ונעים איתו. כשמתחיל לשעמם לו קצת הוא פשוט הפך בלתי נסבל. זה נראה כמו ענין של תשומת לב, הוא מקבל המון תשומת לב באופן כללי. מה עושים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה כי לא נעניתי
נטע10/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן פחות משנתיים שמרביץ - תגובה
נעמה סבג שמש11/01/2011גליה שלום,
את אינך מדברת על אירוע חד פעמי אלא על קושי יומיומי אמיתי.
הייתי ממליצה בחום לקרוא קצת מאמרים באתר שלי על סמכות וגבולות, גיל הרך ומריבות בין אחים.
במקביל, הייתי מציעה לפנות לייעוץ לפגישה חד פעמית ולקבל כלים ברורים להכוונ והדרכה. זה יקל עלייך בשגרה היומיומית, וטיפ בפורום לא יספק.
חבל לחכות עם זה.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הייחודית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8 מתחצפת למורהשירן09/01/2011
שלום רב!
ביתי בת השמונה עונה בצורה לא הולמת למדריכים בצהרון. התקשרו להודע לי על כך.
לעומת זאת מתנהגת כראוי בבית הספר. בבית היא מדי פעם חוצפנית. לא בצורה קיצונית כל כך.
יש לציין שהצהרון כבר לא לגיל שלה ויש שם ילדים קטנים ממנה.
אשמח אם תתנו לי עצה איך לשפר את סף הסבלנות שלה כלפי אנשים בעלי סמכות בסביבה שלה.
יש לציין שהיתה קטנה יותר זה היה ממש בולט אך בשנים האחרונות היא השתפרה פלאים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 8 עם קשיים בצהרון
ד''ר שירי שדה שרביט10/01/2011שירי שלום,
לפני ש"מיישרים" את הילדה, כדאי לחשוב מדוע היא נוהגת כפי שנוהגת. את אומרת שבבית ובביה"ס ההתנהלות שלה היא בטווח הנורמה, ובנוסף ציינת שהצהרון "כבר לא לגיל שלה". אולי המדריכים בצהרון יותר מוכוונים כלפי ילדים צעירים יותר, ומתייחסים אליה כמו אל ילדה קטנה. אף אחד מאיתנו לא אוהב כשמתייחסים אליו בתור ילדותי, והתסכול של הבת שלך מובן. כמו כן, אולי הילדה מבטאת מול המדריכים תסכול שאין לה מקום אחר לבטאו - ייתכן והיא מבינה שאתם צריכים להיות בעבודה ואין מי שיהיה איתה בבית, והיא מגנה עליכם ולא חושפת בפניכם כמה קשה לה בצהרון, משעמם, אין לה עם מי להיות שם, החברים שלה הולכים הביתה או למסגרת אחרת אחרי ביה"ס וכדומה.
כדאי לשוחח עם הילדה בצורה פתוחה ולא מאשימה, ולשמוע ממנה מה מטריד אותה ומה קורה בביה"ס ובצהרון. במידה והילדה מקשרת את ההתנהגות לקשיים מסוימים - עם הצוות או עם עצם הימצאותה בצהרון, כדאי לחשוב על פתרונות אחרים, אולי בשיתוף הורים נוספים או סבא וסבתא. נראה לי שהדבר החשוב הוא שהילדה תבין שאתם מוכנים לשמוע ולנסות לעזור לה, גם אם הפתרון הקונקרטי לא יהיה לטעמה באופן מלא.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לגן חדש - בת שנתייםענבל09/01/2011
שלום, ביתי בת השנתיים נמצאת בגן פרטי מגיל ארבעה חודשיםץ\. לאורך כל התקופה היינו מרוצים. לאחרונה נחשפו למציאות אחרת בגן: העדרות של הגננת במהלך היום, יחס שונה מצד אחת הסייעות, תוכן דל בקובצת הבוגרים. במסגרת חיפוש גן לשנה הבאה מצאנו גן שעולה על הציפיות ומתאים יותר לגיל הילדה, מפתח ומעשיר. שאלתי מתחלקת לשתיים:
1. האם מעבר באמצע שנהיכול ליצור איזשהי בעיה/טראומה אצל הילדה מעבר למה שהיה נגרם במעבר רגיל בספטמבר? 2. האם נחוצה הדחיפות במעבר של הגן? בהנחה ואני סבורה שביתי יכולה לקבל הרבה יותר ממה שצקבלת כיום...
אודה לתגובה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר לגן חדש - בת שנתיים - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום ענבל,
התוכן הדל אינו סיבה לדחיפות. יחס גרוע שגורם לה נזק נפשי כן, בעיות של בטיחות או של אלימות - כן. אם זה לא המצב, לא הייתי מעבירה כרגע. אם את כן מעבירה עכשיו, הייתי מנסה לעשות פרידה מסודרת מהגן, אם זה אפשרי, הכנה של שבועיים מראש לפחות לילדה, הגעה לגן החדש להכרות מוקדמת וכניסה הדרגתית וכן הייתי מנסה להזמין מהגן החדש ילדים הבייתה דרך תקשורת עם האימהות שלהם כדי שיהיו ילדים שמוכרים לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה תודה
ענבל11/01/2011בטוחה שהכל יהיה בסדר. :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור:-)
סמדר ריינר11/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטחון עצמיענבל09/01/2011
שלום,
בתי בת 8.5, ילדה מאוד יפה, מצטיינת בכל. בבית היא מלאת ביטחון עצמי גם כשהיא באינטרקציה עם אחותה בת ה 4.5.
לאחרונה קיבלתי פידבקים מהמורה כי היא נגררת אחר חברתה לכיתה(הן חברות מספר שנים), כי היא מעריצה אותה באובססיביות ואף נוהגת לעשות כל מה שהחברה רוצה - ברוגז עם אחרות, משחקות תמיד במה שהחברה רוצה ועוד.
כיצד אוכל "לגמול" אותה מהתנהגות כזו, או לשפר את הרגשתה האישית ולחזק את ביטחונה.
אני רוצה לציין כי בבית היא ממש נסיכה, גם היא וגם אחותה מקבלות כל מה שהן רוצות, תמיד אנחנו מחמיאים להן ומשבחים על התנהגות, ציונים וכו'.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטחון עצמי - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום ענבל,
מאחר ואני לא מכירה אתכם, לא בטוח שאני מבינה נכון את מה שקורה. יש י השערה אבל ייתכן והיא שגוייה. יכול להיות שהבעיה היא דווקא בכך שבבית הילדה נסיכה מקבלת תמיד את מה שהיא רוצה. יכול להיות שבאופן הזה היא חשה אתכם חלשים, מתקשים לומר לא, מתקשים להציב גבולות וכו'. ילד שחווה את הוריו חלשים חש חוסר ביטחון, כי אם הוריו חלשים זה אומר עליו שגם הוא חלש, ויכול להיות שהיא נמשכת לילדה דומיננטית כדי להרגיש קירבה למישהו חזק.
יכול להיות שכדאי לחשוב איך להציב בבית גבולות באופן יעיל יותר, ולתת לה פרופורציות יותר מציאותיות על מעמדה ועל מעמדכם מולה, וזה מה שיחזק את ביטחונה העצמי, לא בהכרח העובדה שהיא נסיכה ומקבלת חיזוקים חיוביים על היום. זה עובד וזה חשוב אבל במידה ובפרופורציה ולצד גבולות ברורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לסמדר
ענבל10/01/2011תודה על תשובתך.
אולי אני טעיתי בכך שלא ציינתי שמנגד אנו כמובן מציבים גבולות בצורה אסרטיבית ובהתאם לכך שהילדה מקבלת מה שהיא רוצה, היא גם תורמת בבית בכל מה שאנו מבקשים.
לדברי המורה כנראה היא לא מקבלת מספיק חיזוקים חיוביים ויתכן כי אנו לוחצים עליה למצויינות, אבל כפי שציינתי התנהגות הילדה שונה כשהיא בבית ובבית הספר.
כשמסבירים לה מדוע היא צריכה לגבש דעות משל עצמה היא מבינה עיניין אך כנראה שלא לזמן רב.
שאלתי- האם יתכן כי הדחיפה למצויינות היא זו שגורמת לה להתנהגויות כאלו?
מודה לך מקרב לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לסמדר - תגובה
סמדר ריינר10/01/2011שלום ענבל,
כן, כי ייתכן שהדחיפה למצויינות גורמת לה להיות ילדה מרצה, ובעצם ילדה שלא רואים אותה עומדת בפני עצמה אלא צריכה להיכנע לדרישות שלכם, גם כשהן לא מתאימות לה. ייתכן שאתם מעבירים לה מסר כפול - תיכנעי לדרישותינו אבל תפתחי אישיות עצמאית בחוץ זה אולי לא כל כך מתאים לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה סמדר
ענבל10/01/2011אם כך, אני מבינה כי עלי לקחת צעד אחורה בכל הנוגע ללימודים ובעצם לתת לה להתמודד לבד מבלי שאדרבן אותה ללמוד כדי להצליח?
בתור אמא - כיצד עושים זאת? כיצד אני אמורה לעמוד מהצד מבלי לייחס ללימודים חשיבות גדולה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה סמדר - תגובה
סמדר ריינר11/01/2011שלום ענבל,
חשוב לא לעבור מקיצוניות לקיצוניות. את לא משאירה אותה להתמודד לבד, אלא עוזרת לה במקומות שהיא מבקשת וזקוקה ולא מפעילה עליה לחץ. לימודים הם אכן לא כל כך חשובים. הם חשובים במידה מסויימת, אבל פחות מהבריאות הנפשית של הילד. כדאי לזכור, שלימודים תמיד אפשר להשלים, את הילדות אי אפשר להחזיר , ונזקים נפשיים הרבה יותר קשה לתקן מאשר פשוט להשלים חומר או בגרויות בגיל מאוחר יותר.
מעבר לזה, זה לא יגיע להערכתי למצב הזה, אני מניחה שלילדה יש מוטיבציה משל עצמה ללמוד, והיא תלמד גם בלי הלחץ שלך, אולי לא לגמרי כמו שהיית רוצה, אבל אני מניחה שהיא לא תהיה מנקת רחובות כשתגדל...
כל הכבוד לך על היכולת לבדוק את עצמך ולנסות לתקן, אני בטוחה שיהיה בסדר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רתיעה ממגעאורלי09/01/2011
שלום, הילד שלי בן 3.5 נרתע ממגע - גם שלנו ההורים שלו. כשאני רוצה לחבק אותו או לנשק אותו הוא הודף אותי, לפעמים הוא כן מתמסר, אבל זה לסירוגין. כשהוא בחברה שהוא מתבייש הוא נצמד אלי, אבל לרוב הוא לא בקרבה פיזית אלי במרחב הבטוח שלו. אבל הוא כן אוהב שמדגדגים אותו, או משחקים איתו בלהרים אותו באויר, או לרדוף אחריו - זה מגע שהוא מוכן לקבל. גם כשהוא בוכה הוא בא להתנחם אצלי אבל מהר מאוד רוצה להשתחרר מהחיבוק. אין שום סיבה שאני יכולה להצביע עליה שבגללה זה נגרם. אומנם הוא היה שבועיים בפגייה עם לידתו, אבל מעבר לכך הוא לא סבל מטראומות או משהו כזה. גם בגן הגננת אומרת שהוא לא נותן לה לנגב לו את הטוסיק ומייד מתחיל להגיב באגרסיות "תלכי מכאן", וגם לה או לילדים אחרים הוא לא נותן לגעת בו. חוץ מזה היא אומרת שהיא מזהה שהוא חי בעולם משלו - למרות שהוא כן מתקשר ומדבר. מה לדעתך יכולה להיות הסיבה ואיך ניתן לטפל בזה? דרך אגב אין לו שום בעיה עם בדים מסויימים, אבל הוא לא אוהב להיות מלוכלך בידיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רתיעה ממגע - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום אורלי,
ייתכן שיש רגישות תחושתית מסויימת. ייתכן גם שבגלל שהיה פג, ואולי היה צריך לספוג חודרנות של צינורות, טמפרטורות משתנות באופן שלא מותאם לו וכו', יש לו רגישות פסיכולוגית מסויימת לעניין. לדעתי פשוט צריך לכבד את זה, זו הדרך שלו לשמור על גבולות הגוף שלו, פשוט לתת לו להציב את הגבול איפה שמתאים לו ונוח לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אך מספרים לילדים הודעה כואבת?מירב09/01/2011
שלום רב,
חברתי משתחררת היום מבית החולים לאחר ניתוח קייסרי ולידת התינוק בשבוע 25 פג ששוקל 600 גרם ומגיע הביתה בידיים ריקות ל-3 ילדים מקסימים בני - 12,9 ו-4. היא במצב נפשי ירוד לאחר שהיתה 3 שבועות מאושפזת בשמירה והיא לא יודעת מה לומר לילדים מאחר וגם לא ניתן לצפות מה יהיה מצבו של התינוק הפג.
האם לומר להם את האמת? או לא לומר להם כלום כי השבוע הקרוב הוא השבוע הקריטי לגבי הפג. אבל הם ישאלו שאלות ויבחינו שאין בטן.
בבקשה ענו לי בדחיפות....
תודה מראש,
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה דחוף בבקשה תגיבו
מירב09/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאך מספרים לילדים הודעה כואבת? - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום מירב,
אין ברירה אלא לומר את האמת. לילדים הגדולים יותר אפשר בהחלט להסביר שהילד נולד פג, הם כבר מספיק גדולים כדי להבין הסבר כזה, ושהוא נשאר בינתיים בבית החולים, כי צריך תנאים של בית חולים כדי לטפל בו. מעבר לזה לא הייתי נכנסת לפרטים. לילדה הקטנה צריך להסביר שפג זה תינוק שנולד לפני הזמן, ולכן הוא קטן ועדיין לא מספיק מפותח, ולחזור על ההסבר שכרגע הוא צריך להישאר עדיין בבית חולים. בהתאם להתפתחויות בהמשך, צריך לקבל החלטה. אם הכל יהיה בסדר - מה טוב. אם יהיה צורך בהמשך אישפוז - יש לחזור על כך שעדיין התינוק זקוק להשגחה של בית החולים וכן לא חזר הבייתה עדיין. אם חלילה התינוק לא ישרוד - לא תהיה שום ברירה אלא לספר שהוא היה קטן מדי ולא הצליח להתפתח מספיק כדי לשרוד, וזה מאוד עצוב, ולאפשר לילדים להביע את הרגשות שלהם בעניין.
בתקווה לבשורות טובות,
סמדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מירב09/01/2011אני ממש מודה לך.
תודה רבה,
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור, מקווה שיהיה בסדר..
סמדר ריינר09/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4.8-שינהחלי09/01/2011
שלום ,
יש לי ילד בן 4.8 אחד מתאומים (התאומים ישנים באותו חדר) בערב הוא נרדם במיטתו אך לקראת השעה 23:00 24:00 בלילה הוא קם ובא למיטתי, אני מעבירה אותו אחרי שהוא נרדם ושוב הוא חוזר למיטתי, במהלך הלילה הוא קם בערך 4 פעמים לפעמים פחות.
יש לציין שאני משאירה מנורת לילה בחדרם וגם זה לא עוזר, אני תמיד אומרת לו לפני שינה שכל אחד ישן במיטה שלו ושלא יבוא אליי בלילה, ניסיתי גם את עניין הפרסים אבל זה לא הולך.
מה עליי לעשות? למה הילד לא מפסיק לבוא אליי בלילה ?איך להסביר לו שהוא כבר גדול וצריך להפסיק עם זה?
אודה עבור תשובה וזמנכם היקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4.8-שינה - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום חלי,
זה בדיוק העניין, את לא צריכה להסביר כל כך הרבה. את פשוט צריכה לאסור עליו, בצורה חד משמעית ונחרצת. לא להחזיר אותו רק אחרי שהוא נרדם, אלא באוו רגע, פשוט לא לאפשר לזה לקרות. זה יהיה קצת קשה, יהיו כמה לילות עם בכי וללא שינה, אך לטווח הארוך זה ישתלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכים עזרההורים מודאגים09/01/2011
אנחנו משפחה צעירה עם ילד עוד מעט בן 5 וילד בן שנה וחודשיים.
יש לנו בעיות עם הילד הגדול מאז ומתמיד הייה מפונק ילד יחיד ואבא שלו פינק אותו .
ובכל מקום שהיינו בו ניתן לשים לב שהוא אינו ממושמע.
הוא לא מקשיב ואוכל הרבה מתוק, מתעקש בחנויות על צעצועים , שכמבקר אצל אנשים פותח את המקרר ומבקש אוכל ללא גבולות.
כל מה שמבקשים ממנו הוא מסרב לעשות אפילו להרים דבר מה מהרצפה טוען שקשה לו וכואב לו.
שהייה קטן יותר הייה מאוד עצמאי היה מתלבש לבד ונועל נעליים לבד ואף הפסיק להרטיב
מאז שאח שלו נולד הוא מרטיב בלילה עד שנאלצנו לחזור לטיטול לילה
אח שלו ישן איתנו במיטה כיוון שהעברנו אותו לאחרונה לחדר של הגדול והוא אינו מוכן לישון במיטה שלו והוא בוכה וצורח ומתעורר בלילה
מה שהכי מדאיג זה שהוא ילד שלאחרונה אומר שאנחנו לא אוהבים אותו והוא אפס ותמיד ישאר אפס והוא מתחיל גם להרביץ לעצמו כעונש על כך שבטעות נתן לי מכה שעשה חיסון למען האמת לאחרונה אנחנו כועסים עליו הרבה ולא מתייחסים אליו ולא משחקים איתו והוא מחפש תשומת לב וכבר שבועיים התינוק חולה עם חום גבוה ולכן אנחנו סביבו, אנחנו מאוכזבים ממנו ומראים לו את זה כועסים עליו וכל פעם שולחים אותו לחדר בכל מקום מתלוננים עליו גם בגן הוא לא יושב לרגע בבית ומדבר בקול רם עם עצמו תוך כדי משחק או בכלל כדי לעצבן מושך תשומת לב אומרים לו להפסיק והוא רק ממשיך
כשאני מחבקת אותו הוא אומר לי שאני יפה והוא רוצה להתקלח איתי ואני יפה גם במקומות הצנועים הוא אומר שלא רוצה להיות אבא ולהתחתן איתי ועם אבא שלו להשאר איתנו תמיד ולקנות מיטה גדולה שכולנו נישן בה ביחד
אותי גם מדאיג ההתנהגות המינית המוחצנת שלו אני כרגע בהריון בחודש תשיעי והוא מלטף אותי ואומר שאני יפה וחלקה
אנחנו לא מתקלחים איתו ולו א מראים לו כלום והוא מתעניין גם שמחליפים לאח שלו טיטול לראות את איבר מינו
אני מרגישה אבודה מפחדת מאוד מההתנהגות המינית שלו וגם מהאמירות שהוא נחות ולא שווה כלום הוא רוצה לדעת איך אני מוציאה את התינוק ואיך הוא הגיע לבטן
יש לציין שהוא ילד מאוד חכם הוא כותב אותיות ומספרים מתחיל לקרוא ועושה זאת בכוחות עצמו
כל הזמן הוא מבקש שיקנו לו ואף פעם לא מסתפק בכלום אנא עיזרו לי תנו לי הכוונה האם זה טיבעי או מוזר ויש איזה שהיא בעייה שדורשת טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכים עזרה - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום לך,
בהחלט יש בעיה, וחשוב מאוד שתפנו לטיפול והדרכת הורים בדחיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 6אלמונית09/01/2011
שלום רב,
יש לי שאלה אני לא יודעת למי לפנות, יש לי ילד בן 6 וחצי שהוא ילד להורים גרושים הוא בכיתה א' כרגע יש לו התפרמיות זעם גם עליי ואחרונה גם בבית ספר כבר קרו שני מקרים ,
דיברתי עם יועצת בי"ס ,והיא הפנתה אותי לשרות הפסיכולוגי ומאוד קשה לדבר איתם בגלל ריבוי שיחות,אני רוצה להוסיף שאין ביכולתי הכלכלית לממן יעוץ פרטי לבני ,מאוד קשה לי עם העניין וכבר אינני יודעת מה לעשות אנא עזרו לי ותיעצו לי בבקשה מה לעשות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 6 - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום לך,
את יכולה לבדוק אפשרות לטיפול מסובסד דרך קופת החולים שלך, או לבדוק היכן יש מרפאה של בריאות הנפש לילידם באיזור מגורייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מספרים?לילי09/01/2011
שלום רב,
האח של בעלי התאבד לפני כ20- שנה (עוד לפני שהכרתי אותו) בעת שירותו הצבאי עקב יחס רע של מפקדיו אליו.הוא בעצם ירה בעצמו עם נשקו הצבאי.
עד היום לא סיפרנו לילדינו (בני 11 וחצי,8 וחצי (וגם שנה)) על כך שלאבא היה אח נוסף. אני מניחה שזה היה מתוך רצון לגונן עליהם ושלא ירגישו רע בשביל אבא.אני חושבת שזה היה בעיקר כי פחדתי שבגלל שילדיי (ובעיקר הבכור) הם מאוד רגשניים, יחקו התנהגות זו של דודם בעת מצוקה בעתיד.
כעת, אנו מרגישים שעשינו טעות בכך שלא סיפרנו להם על כך כבר מזמן.
איננו יודעים כיצד להעלות את הנושא ויותר מכך איך להתמודד עם שאלות כמו: למה הוא עשה זאת ואיך בדיוק הוא עשה זאת.
אשמח לעזרה והכוונה בפירטו ככל שניתן.
בתודה ענקית מראש,
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מספרים? - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום לילי,
אין דרך מסויימת לספר. הילדים, מלבד בן השנה, הם מספיק בוגרים כדי להבין את כל מה שתארת. אפשר פשוט לספר את זה כמו שכתבת את זה כאן. העניין הוא לא באיך לספר לדעתי, אלא איך ללוות בהתמודדות שהסיפור מעלה. חשוב להדגיש את המסר שמה שלא יקרה להם בכל מקום שהם יהיו בו, זה הפיתרון הגרוע ביותר ולא חייבים להגיע אליו, תמיד יש למי לספר ותמיד יש משהו שאפשר לעשות - ואתם תמיד תעמדו לצידם, תאמינו להם ותתמכו בהם בעת הצורך. אוי הדוד שלהם חשב שאין מוצא, אבל חשוב שהם ידעו שתמיד יש מוצא גם אם לקוח זמן לראות אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה. זקוקה לעזרה
לילי09/01/2011מה עליי לענות כשישאלו איך הוא התאבד. כלומר, איך הוא ממש עשה את זה. אני יודעת שהם ישאלו את זה. קשה לי מאוד לומר להם שהוא ירה בעצמו. בעלי בכלל חושב שאפשר לומר שזו הייתה תאונה עם הנשק. אני, לעומת זאת, ממש לא רוצה לומר להם את זה כך כי זה ברור שמתישהו הם יגלו את האמת ואני לא רוצה שנשקר.
עזרתכן בבקשה,
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה. זקוקה לעזרה - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום לילי,
לדעתי, למרות הקושי, צריך פשוט להגיד את האמת, שהיה לו נשק ושהוא ירה בעצמו, מעבר לזה אין צורך להיכנס לפרטים נוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 8מור09/01/2011
שלום, יש לי בן בגיל 8 - ולא קל לנו איתו.
הוא ילד מאוד חם, ואוהב, חכם ואינטלגנטי.
מצד שני הוא מרבה להתנהג התנהגויות שמחקות התהגויות מפגרות.
הוא משמיע קולות מוזרים, עושה פרצופים - לא רק בבית - גם בבית הספר.
אין לו הרבה חברים - והוא מרגיש נוח יותר עם ילדים קטנים ממנו בגיל. או לחילופין כאלו שהם גדולים ממנו בגיל (כמו החברים של אחיו הגדול ממנו ב- 3 שנים).
מצד אחד יש לו המון ביטחון במצבים כאלו אחרים - ופתאום במצבים אחרים הוא מגלה ביישנות והמנעות.
כשמנסים לדבר איתו - הוא נאטם וכועס - ולא מוכן לשמוע.
בבית הספר הוא מתוייג על ידי ילדים אחרים - מכל השכבות - כילד מוזר, חייזר.
מצוות ביה"ס לאורך השנים - גם קיבלנו כל מיני דיווחים ותהיות - והדפנו אותם לאורך השנים בטענה שהילד לא מתנהג כגילו - וישנו פער ריגשי - בתקווה שאם הזמן הדבר ישתנה.
ואכן משתנה אך בקצב מאוד איטי ולא משביע רצון.
ניסינו כבר להסביר, לפנות אליו כילד בוגר, לצעוק ולכעוס ולהעניש - והאמת שאנחנו די מיואשים.
הוא מרבה להציק לחבריו לכיתה - והמורה באסיפת ההורים האחרונה - אמרה שהוא בין התלמידים שהילדים מתלוננים עליו הכי הרבה. יחד עם עוד 2 ילדים מופרעים ואלימים באמת.
זאת למרות שהוא ילד לא אלים, הוא עדין ובסה"כ ילד טוב שאוהב לעזור.
מבחינת הציונים שלו - הוא בסדר - במקצועות מסויימים הציונים אפילו גבוהים מהממוצע ובחלק ממוצעים.
הוא מרבה להתלונן על כך שמשעמם לו בכיתה.
אני מרגישה שהילד צבר בתוכו המון כעסים - גם עלינו כי אנחנו מרבים לכעוס עליו על מעלליו גם בביה"ס אך גם בבית (מציק לאחיו הגדול והקטנה ממנו, מחטט בדברים לא לו, עושה דברים לא אחראיים ואפילו מסוכנים - ואנחנו לא סומכים עליו כלל).
הוא מתלונן על חבריו שהם אלו שמתחילים להציק לו ולכן הוא מתקנם בהם בחזרה - הבעיה שהוא מציק גם לילדים שלא עושים לו כלום.
הוא מאוד לא פתוח לקבל דברים שלא תואמים את דיעותיו - והוא מאוד דעתן - וחושב שהוא יודע הכל יותר טוב.
לאחרונה מרבה לאיים בבריחה מהבית. הדבר מגיע לידי כך שהוא אפילו מכין תיק עם בגדים ושתיה והופס - הוא בטוח שהוא יכול להתנחל אצל אחד מחבריו - לא עוזרים הסברים כאלו ואחרים שזה דבר לא אפשרי.
היה אפילו יום אחד שהיה לי נמאס ואפשרתי לו לצאת מהבית - רציתי לראות עם יעז - והוא הלך - כמובן שמיד שלחתי אחריו את אחיו הגדול - שהביא אותו הביתה.
אינני יודעת עוד מה לעשות.
אני מאוד מרחמת עליו - כי אני יודעת שהוא לא מוצא את מקומו - לא בבית הספר ולא בבית - כאילו מה שנראה לו בסדר - לא בסדר והוא לא מבין מדוע ולמה עליו לשנות התנהגותו.
הכל נכנס מאוזן אחת ומיד יוצא מהאוזן השניה.
לאחרונה הסתבך שוב בביה"ס ונקראנו לשיחה שטרם התקיימה.
בפעם הקודמת איימו בהשעייה.
איך אפשר לגרום לו להבין שעליו לשנות התנהגותו? ומה אני יכולה לעשות בעבורו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 8 - תגובה
סמדר ריינר09/01/2011שלום מור,
נשמע שניסיתם כמעט הכל, הסברים, עונשים, חשבתם שהזמן יעשה את שלו, אבל כנראה שזה לא כך, כנראה שיש בעיה עמוקה יותר. לא רק שהבעיה עמוקה יותר, אלא שהיא גם התקבעה והוחמרה עם הזמן ועקב כך שלא זכתה להתייחסות מתאימה. נראה שעכשיו, כשאתם מבינים שזה לא רק פער ריגשי שיעבור עם הזמן, אולי אתם בשלים לייעוץ מקצועי. נראה שכדאי שתפנו לטיפול, או טיפול משפחתי או טיפול לילד בליווי הדרכת הורים באיזור מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מעוניינת לקחת אותו לאבחון
מור12/01/2011השאלה איזה.
האם אני צריכה להתמקד באבחון פסיכודיאגנוסטי? או באבחון אחר?
אינני סבורה שמדובר בלקות למידה כל שהיא, שכן אין לו בעית קשב ורמת הציונים שלו סבירה פלוס.
הכתב שלו קצת מרושל - בעיקר משום שאין לו עניין להתאמץ - כשאני מבקשת ממנו לכתוב יותר מסודר הוא עושה זאת ואז יוצא לו כתב יפה ומאורגן וקריא. מה שכן - הוא כותב עם המון שגיות כתיב - אבל הכתב קריא.
הצורך שלי - הוא יותר להבין את מבנה אישיותו - והקשיים שנובעים ממנו בכדי שנוכל להבין יותר טוב איך לגשת אליו - כי כרגע התחושה היא שהוא חי במין עולם משלו - והוא לא כל כך רוצה / יכול לעשות את שמבוקש ממנו.
הוא מבטיח לשנות אך שניה אח"כ עושה את שביקשנו ממנו לא לעשות.
אודה על הכוונתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מעוניינת לקחת אותו לאבחון - תגובה
סמדר ריינר12/01/2011שלום מור,
אני לא בטוחה שכרגע צריך דווקא אבחון, אני חושבת שהערכה במתבצעת במסגרת תחילת טיפול יכולה להספיק, העניין לא רק שאתם תקבלו תשקיף של הקשיים שלו והדרכה חד פעמית מה זה אומר ואיך להתמודד, אלא מודבר בתהליך שאבחון בלבד לא מספק אותו, וגםאבחון עלול לתתן לילד הרגשה שמשהו אצלו מוזר וצריך לבדוק יותר טוב, כמעט כמו סוג של מוצג במעבדה. יש בהחלט מקרים שנכון לערוך בהם אבחון, אבל במקרה הזה הייתי ממליצה לפנות ישירות לטיפול שמלווה גם בהדרכת הורים, ממילא תקבלו גם המלצות איך להתנהג איתו בתוך התהליך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבתא, לא! - למה?גלית08/01/2011
בני בן שנתיים, יש לא סבא וספתא של בעלי בארץ ושני דודים. בני ילד טוב, אוהב, במיוחד מאוד אוהב את סבא, נולדה לו לא מזמן גם אחות - גם אתה הוא מתוק.
את ספתא שלו הוא רואה כמעט כל יום, הם גרים קרוב - היא גם שומרת עליו, גם סתם באה לבקר,גם אנו באים אליהם הרבה, יש לו סבתא מקסימה - דועגת לו, עושה בשבילו הכול. כשהוא אתה לבד, הם מסתדרים יפה מאוד, מובן שכרגיל עם סבתא הוא מרשה לעצמו יותר ממה שאתי או עם בעלי. אבל כשהוא בקרבת הורים ואנשים אחרים הוא מתייחס אליה מאוד לא יפה - לא בא אליה, לא מחבק ולא מנשק (רק אותה!), על כל דבר שהיא אומרת לו הוא עונה "לא!", אפילו לאחות הקטנה שלו הוא לא רוצה שתתקרב! במיוחד הוא עושה את זה בחריפות כשזה רק הוא, אני והיא.
צריך לציין שגם לפני לידתה של אחותו זה היה כך, עכשיו אולי החמיר עוד.
אני מסבירה לו שזה לא יפה, לא נעים לסבתא, "לא מרשה" לו להתנהג אליה ככה - שום דבר לא עוזר.
דרך הגב, סבתא לא מראה מאוד שהיא נפגעת מזה, אומרת שזה יעבר ובגדול לדעתי לא נותנת לא מוטיבציה להפסיק.
מה עושים במצב כזה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבתא, לא! - למה? - תגובה
סמדר ריינר08/01/2011שלום גלית,
הסבתא צודקת. הוא ילד קטן, ולא חייבים להתרגש ולהעלב מההתנהגות שלו. אפילו הייתי רואה בהתנהגות שלו סוג של מחמאה. ייתכן שקשה לו להראות תוקפנות, כי הוא לא תמיד מאמין שהמבוגרים סביבו יכולים להכיל אותה, ודווקא סבתא שלו כן מבינה אותו ולא עושה מזה עניין.
זה בהחלט יעבור לו בהמשך. אל תתרגשו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4שירה08/01/2011
בשבוע האחרון חל בבני איזה שינוי ולא ברור לי מה קרה.הפסיק לאכול ארוחות צהריים וערב,מוכן לאכול רק מעדנים,כל דבר אחר הוא מקיא ,כמו כן בלילות מתעורר מהשינה ומתחיל לבכות, זה לא קרה בעבר,,אני לא יודעת מה קרה לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט08/01/2011שירה שלום,
כדאי לבדוק ראשית עם רופא הילדים, על מנת לשלול מצב רפואי כלשהוא.
במידה והילד בריא וכל הבדיקות תקינות, חזרי לפורום כדי שנוכל לחשוב גם על סיבות פסיכולוגיות-רגשיות.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ג'ני14/01/2011תודה על התשובה...
דיברתי עם הגננת היא אורמת שהיא מתנהגת רגיל.... היא לא רואה אצלה שום שינוי התנהגותי חריג היא משחקת עם ילדים.
את ממליצה לי לפנות לפסיכולוגית דרך טיפת חלב בכל מקרה לייעוץ....
כי גם היום היה משהו חריג מהרגיל ישבו שכנים ליד הבית שהיא תמיד הייתה מתלהבת וניגשת להגיד להם שלום והיום עשתה סיבוב כדי לא לעבור לידם....ואמרה יש שם אנשים.
מה שלפני חודשיים או שלוש לא היה קורה היא הייתה נגשת...
ג'ני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 3ג'ני08/01/2011
שלום, יש לי ילדה בת 3 שבזמן האחרון לא רוצה להתקרב לבני משפחה כמו דודים וחברים שלנו או כל אדם שהיא לא מכירה כשאני מדברת איתו. לסבא ולסבתא היא הולכת. היא נראה כאילו מתביישת ולפעמים אפילו בוכה עם רואה אנשים אחרים שזה גם דודים שלפני כן הייתה הולכת עליהם כל הזמן בשמחה. האם זה נורמלי לגיל שלה?
כמו כן היא גם מפחדת מדמויות בטלוויזיה? האם כידי לבדוק את זה עם פסיכולוג...?
תודה ג'ני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה עם חשש מזרים
ד''ר שירי שדה שרביט08/01/2011ג'ני שלום,
לא ברור משאלתך האם חל שינוי פתאומי בהתנהגותה של הילדה, או שאת מתארת תגובות שהן אופייניות לה למשך תקופה, והאם חלו שינויים אחרים בבית - לידת אח/ות, קשיים בין ההורים, שינויי עבודה או מגורים וכדומה. כדאי לשאול גם את הגננת כיצד היא מתרשמת מהיחסים החברתיים שהילדה יוצרת, במיוחד לאור היכרותה עמה מתחילת שנת הלימודים.
אם תרשמי יותר פרטים ניתן יהיה להציע יותר כיוונים לחשיבה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ג'ני10/01/2011תודה על התשובה אני אפרט.
היא בת יחידה איני בהריון. זה משהו שפתאום הופיעה לה. בבית הכל סדר. למשל היום הייתי איתה בקופת חולים היא עצמה את העיניים שלה לא ברור מאיזה סיבה כאילו לא רצתה שהסתכלו עליה או היא לא רצתה להיסתכל על האנשים. אתמול באו אליינו בני משפחה להגיד לה מזל טוב ליום הולדתה היא ברחה לחדר שלה לקח לה איזה 3 דקות עד שהיא יצאה משם. ממש מתביישת לפעמים גם לא רוצה להסתכל לאנשים אחרים בעיניים וזה אנשים שהיא מכירה. כמו כן אולי בגלל שהיא יחידה ורואה אצל אחרים בגן שלה שיש אחרים קטנים. היא הנכדה היחידה מצד שלי והבכורה משני הצדדים אמא שלי נמצאת איתה כל הזמן אחרי הגן....
אני פשוט עובדת עצות לא יודעת למה חל פתאום שיוי כזה והיא כמובן גם מפחדת מדמויות בטלוויזיה שהם לא נראות לה לעין שזה נראה לי נורמאלי
תודה ג'ני אשמח לקבל עזרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט10/01/2011ג'ני שלום,
החרדות שאת מתארת, הן כרגע בטווח הנורמטיבי לגיל. ייתכן שהבת שלך היא אדם שזקוק ליותר זמן להסתגל לסביבה ולאנשים חדשים, והיא מרגישה צורך לעצום את העיניים כדי "לחסום" מעט את הרעש והקולות שיש בסביבה. אם היא יוצאת מהחדר לאחר מספר דקות ואז מתקשרת באופן תקין עם מבוגרים וילדים, זה נראה לי תקין. במקרה הזה, חשוב לתת לה את הזמן שהיא צריכה עד שתרגיש בנוח, ולא להיות ביקורתיים או לזרז אותה.
בכל מקרה, כדי להשלים את התמונה, כדאי גם לשוחח עם הגננת ולשמוע ממנה על התפקוד החברתי של בתך בגן, עם הילדים הקבועים שהיא מכירה ועם הצוות החינוכי.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ג'ני15/01/2011תודה על התשובה...
דיברתי עם הגננת היא אורמת שהיא מתנהגת רגיל.... היא לא רואה אצלה שום שינוי התנהגותי חריג היא משחקת עם ילדים.
את ממליצה לי לפנות לפסיכולוגית דרך טיפת חלב בכל מקרה לייעוץ....
כי גם היום היה משהו חריג מהרגיל ישבו שכנים ליד הבית שהיא תמיד הייתה מתלהבת וניגשת להגיד להם שלום והיום עשתה סיבוב כדי לא לעבור לידם....ואמרה יש שם אנשים.
מה שלפני חודשיים או שלוש לא היה קורה היא הייתה נגשת...
ג'ני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט17/01/2011ג'ני שלום,
אני מאמינה שבמקרה בו ההורה ממשיך להיות מוטרד מהחרדה של הילד, ולא נרגע כשיש פידבקים מהסביבה שאומרים אחרת - כדאי להקשיב לאינטואיציה האמהית, ולבדוק אם יש משהו שמטריד את הילדה.
לכן אפשר לפנות להתייעצות פסיכולוגית במרפאות לגיל הרך, או אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט המומחה בגילאים אלו.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר שדה שרביטשמואל07/01/2011
שלום רב לפסיכולוגית ד"ר שדה-שרביט,
בדקתי בפנקס הפסיכולוגים באתר של משרד הבריאות. שמך אכן מופיע שם, אולם ללא מומחיות. בפורום את מוצגת כמי ש-"עוסקת בטיפול ואבחון בילדים, במתבגרים ובמבוגרים". האם אין בכך עבירה על חוק הפסיכולוגים (1977) שלא מתיר למי שאין בידו מומחיות כלשהי לעסוק בפסיכותרפיה? האם את מקבלת הדרכה שוטפת על הטיפולים שאת מעניקה, והאם במקביל את מצויה בתהליך התמחות? הקהל בפורום ישמח להבהרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובה מד"ר שדה שרביט - מקפיץ
שמואל08/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשה שלישית עדיין ללא מענה
שמואל11/01/2011איני מבין מה הפחד או החשש, ראיתי שד"ר שדה ענתה לשואלים אחרים, האם יש לד"ר מה להסתיר? אני חושש שמדובר לכל הפחות בחוסר בגילוי נאות. אני מעוניין לציין שבמידה ואני ושאר הגולשים לא נענה, אשקול לפנות להנהלת הפורום והאתר להבהרות וכן אשקול צעדים נוספים כגון פנייה לרשויות המתאימות במשרד הבריאות.
אודה להתייחסות מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
