מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מציצת אגודלאור07/12/2009
שלום
ביתי בת 3 חודשים והיום תפסתי אותה "על חם" מוצצת אצבע להנאתה .
מיכוון שזה טרי ועוד לא התרגלה לזה הייתי רוצה לדעת איך להפסיק את זה בדרך הטובה ביותר.
היא מוצצת מוצץ אך כשהו לא בסביבה כנראה תכניס את האצבע.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר תגובה
אור08/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציצת אגודל
נעמה סבג שמש08/12/2009אור שלום,
כדאי שתחשבי האם נכון בכלל להפסיק את המציצה. חשבי על היתרונות והחסרונות והחליטי מה נכון עבורך.
אם מדובר בילדה רגועה, זה יכול להיות בסדר, אך לילד לא רגוע זה עשוי לעזור.
תצטרכי פשוט לשים לב, להוציא לה את האצבע ולשים מוצץ. אין דרך קסם.
הרי בסה"כ מדובר בקטנטונת ממש.
בסבלנות,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציצת אגודל
אור09/12/2009תודה
הילדה רגועה פשוט היא גילתה את האגודל תוך כדי מציצת האצבעות.
אני אשים לב .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 וחצי - התנהגות עצבניתקרן07/12/2009
בני בן הארבע וחצי מגיב בעצבנות (כעס , זריקת חפצים , בעיטות, צרחות...) בכל סיטואאציה שבה הוא אינו מקבל את שרוצה או סתם כשלא מתאים לו שיפנו אליו (לדוגמא : כשקם בבוקר...).
אני חייבת לציין שהדבר לא מונע מאיתנו לומר לו לא אבל ההתנהגות למרות כל הניסיונות לא נפסקת.
אלון הוא ילד אמצעי ואח לשתי בנות הגדוה בת 7 והקטנה בת 10 חוד'. ההתנהגות שלו כמובן הוקצנה לאחר הלידה אך היתה קיימת קודם.
אני מתחילה לאבד סבלנות. ניסיתי הכל (כמעט) : להתעלם, לבוא בגישה טובה : לקחת מהגן מוקדם,לדבר ואפילו לצעוק כ ל ו ם לא עוזר.
עצתך ....?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 וחצי התנהגות עצבנית
סמדר ריינר07/12/2009שלום קרן.
נראה שאת מתייחסת להתנהגויות שלו כגחמות לא מוסברות, סוג של קריזות, וקשה לך להבין את הסיבה להן ואז באופן טבעי את מתמקדת בנסיון להפסיק אותן.
ילד שמגיב בעצבנות כשהוא קם בבוקר למשל, (אחת הדוגמאות שנתת) הוא לא בהכרח ילד שמתנהג בעצבנות סתם אלא ילד שקשה לו עם מעברים, למשל משינה לערות. יש הרבה אנשים שבבוקר, עד שהם מתעוררים לגמרי, קשה להם כשמדברים אליהם והרעשים מפריעים להם, כי הם עדיין לא במלוא חושיהם. יכול להיות שהוא צריך ליווי קצת יותר רקך ורגיש בשעות מסויימות של היממה, עם סבלנות לקצב שלו. יכול להיות שלפעמים אתם מצפים שהוא יעשה דברים לפי הקצב שלכם, והוא לא מסתגל ונראה לכם שזו קפריזה אבל אולי זו מצוקה אמיתית. אולי צריך להעיר אותו יותר מוקדם, לתת לו לאט לאט להתארגן ליום החדש וכו'. כשהוא לא מקבל מה שהוא רוצה ומתעצבן גם שם, אולי הוא צריך ליווי של הסבר מילולי +כלים מה ניתן לעשות אחרת ("תראה חמוד, זה מעצבן ומאכז אותך, אתה צודק, אבל עכשיו אי אפשר את זה אבל אנחנו יכולים להכין ביחד משהו יותר טוב," או:" עוד מעט, אמא תסיים לדבר בטלפון ותיתן לך, בינתיים תתכונן ואחר כך נעשה ביחד הפתעה לאבא "וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוטבן 1.3כרמית07/12/2009
לפני כחודש יילדתי בת , נעדרתי מהבית כ- 5 ימים כי עברתי ניתוח קיסרי, מאז בני בן השנה פלוס לא יישן טוב סובל מבעיות בעיכול (יציאות לא טובות), נותנת לו אבקה פרוביוטית לילדים וגם נורא מנג'ס.
הייתכן וכל התופעות הנ"ל הן השלכה של קנאה או מבילבול בעקבות הלידה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוט בן 1.3
סמדר ריינר07/12/2009שלום כרמית,
ייתכן שזו אפילו לא קנאה, אלא את פשוט פחות איתו ואת חסרה לו, ברמה הכי בסיסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 5 שלא מוכנה להפרד מאמאיהודית07/12/2009
בתי בת ה- 5 אינה מוכנה להפרד ממני (אמא)
יש לה קושי עצום בהפרדות ממני מאז ומתמיד.
אמנם כשאני לוקחת אותה לגן היא נפרדת ממיני אבל בכל סיטואציה אחרת שמצריכה הפרדות (אפילו אם אני הולכת לשכנה לכמה דקות בלבד..) העניין הופך לסיוט והיא פורצת בבכי.
מה לעשות ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 5 שלא מוכנה להיפרד מאמא
סמדר ריינר07/12/2009שלום יהודית,
מעניין אותי להבין למה הכוונה שאת הולכת שלכנה לכמה דקות? האם הילדה נשארת בבית לבד? זה טבעי שילדה בת 5 תפחד להישאר לבד בבית, גם אם זה לכמה דקות. אני לא יודעת מאיפה החשש היפרד ממך נובע, האם מכך שקורה לפעמים שאת נעלמת לה בלי כוונה בי להגיד? משאירה אותה לבד? האם זה נובע מכך שבאופן כלשהו לא מודע לך קשה להיפרד ממנה ואת משדרת לה את זה? בהתאם לסיבה -גם צריך להיות הפיתרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים כתוצאה מחלומותשימי07/12/2009
ביתי בת ה-8 זה מס' ימים ברציפות מתעוררת באמצע הלילה (מס' שעות מתחילת השינה כולל לפנות בוקר) ובאה לחדר ההורים חצי בוכייה בטענה שהיא פוחדת ולא יכולה להמשיך לישון. משיחות איתה עולה כי היא חולמת על נחשים והיא חושבת שהם חיים בקרבת בני אדם ובשל מסוכנותם היא מוטרדת ופוחדת נורא. איפשרנו לה לילה אחד לישון באותה מיטה ביחד עם אחותה בת ה-5 אבל גם באותו לילה היא התעוררה עם אותם חלומות.
השאלה הנשאלת: כיצד לגשת לעניין, איך ועל מה לדבר איתה.
אשמח לקבל המלצות מקצועיות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים
סמדר ריינר07/12/2009שלום שימי,
אפשר לנסות לדבר איתה על איך לדעתה נחשים יכולים להגיע הבייתה באמת. לנסות לברר איתה האם יכולה להבין שהפחדים שלה הם לא אמיתיים ולא הגיוניים. היא ילדה בת 8, ואולי אפשר להסביר לה קצת על איפה נחשים נמצאים, מאיפה המידע שלה שהם חיים בקרבת בני אדם, האם הוא מדוייק או לא ומה ניתןם לעשות כדי להימנע ממגע איתם. בקיצור על ידי מתן מידע מדוייק יותר אפשר להחזיר לה את תחושת השליטה ולצמצם את הפחד, שהוא בחלקו לא כל כך הגיוני.
בכ מקרה אין לאפשר לישון במידה עם ההורים, עדיף לשבת לידה במיטה שלה עד שנרדמת.
אם הפחדים לא עוברים ומשבשים את חיי המשפחה, אפשר לשקול לגשת לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בהתנהגות ילד בן 5 1/2קרין07/12/2009
יש לי בן בן חמש וחצי הוא נמצא בגן חובה,יש לו אחות בת 9 וכרגע אני בהריון. לבני מס' תקריות הן בגן והן בצהרון והן בבית זה מתבטא שהוא יכול להיות הילד הכי מקסים אוהב לעזור לנקות ולסדר וברגע אחד הוא יכול להשתנות אם משהו לא נראה לו לצרוח להשתולל לרקוע ברגליו לבעוט בקירות וכו' ולאחר כ-20 דקות הוא יכול שוב להיות מקסים השינוי הוא כל כך קיצוני ואיני יודעת כבר איך להתנהג איתו ניסיתי בטוב(ללטף לחבק ולשאול אותו מה אפשר לעשות)לא תמיד זה עוזר וניסיתי גם בדרך קשה (להכניסו לחדר,להענישו )אך גם זה לא תמיד עוזר זה קורה די הרבה וזה גם פוגע בסובבים אותו בבית או בגן. בבקשה תיעצו לי מה עליי לעשות ואיך להתנהג איתו (לפעמים זה מוציא ממני את כל הכוחות )ואני מיואשת.
אנה עזרתכם.
קרין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגות
סמדר ריינר07/12/2009שלום קרין,
לכמה דברים שמתי לב בדברייך. קודם כל, את מתארת רק את עצמך בהתמודדות מול הילד, את אומרת: "ניסיתי בטוב...ניסיתי בעונשים" איפה אבא של הילד? האם הוא מעורב? האם אתם מדברים על כך ביניכם? האם גם הוא מנסה דברים עם הילד? האם הילד מגיב אחרת אליו או כשהוא נמצא?
דבר שני את מתארת בכלליות רבה שהוא מתפרץ כשמשהו לא נראה לו. מה לא נראה לו? האם יש דברים מסויימים יותר מאחרים? האם יש טריגרים שאפשר לעקוב אחריהם בהתנהגותו? אולי זה מעייפות? אולי זה מעלבון? אולי מדובר בילד שיש ממנו כל מיני ציפיות לבגרות ולעזרה (את מציינת שהוא עוזר) אולי להיות הגבר הקטן בבית (שוב, איפה אבא?) ואז הוא לא מקבל כששוב מחליטים עליו ומתייחסים אליו גקטן כשבשאר הזמן דורשים או מצפים או נהנים מכך שהוא גדול?
בקיצור מה שניסיתי להגיד הוא שקודם צריך להבין מה קורה, ורק אחר כך אפשר לחשוב מה עושים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 6 -שאלה חוזרתנועה07/12/2009
בני בן ה-6 נמצא בגן חובה שנה שניה , הוא אמור היה לעלות לכיתה א' השנה ,אולם הגננת ופסיכולוג הגן המליצו להשאירו עוד שנה והסיבות הם: הילד קונסי ולפעמים לא מוכן להקשיב לה וכמו כן מציק לילדים אחרים. הגננת חשבה שהוא עדיין לא בשל לעלות לכיתה א' (יש לציין שהילד עבר איבחון פסיכולוגי ונמצא שרמת המשכל שלו מעל הממוצא ואכן הוא עדיין ילדותי.)
זה כאמור היה בשנה שעברה חשבתי שאולי השנה יהיה יותר טוב אולם אני עדיין מקבל דיווחים שגם השנה זה חוזר על עצמו.
הילד מבטיח כל הזמן שהוא לא יפריע אולם זה לא קורה.
ניסינו איתו בדרכים טובות של מדבקות פרסים אולם זה לא עובד , גם בדרכים של עונשים זה לא ממש עובד.
אנחנו עובדי עצות , מה ניתן לעשות כדי שגם בבית הספר הסיפור לא יחזור על עצמו.
דרך הגב לפעמים הילד אומר שמשעמם לו בגן.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 6
סמדר ריינר07/12/2009שלום נועה,
חסרה פה אינפורמציה מה הסיבה שהוא מגיב באופן שהוא מגיב. "ילדותי" זהו תאור כללי מדי. מתי הוא מאבד סבלנות? האם מתקשה לדחות סיפוקים? האם מתקשה להתרכז? האם מתקשה להתעניין בדברים שהם מופשטים מדי? לפי מהות הבעיה צריך למצוא את הפיתרון. באופן כללי צריך לראות אם ניתן ללמד אותו להגיב אחרת - להגיד לעצמו בדיבור פנימי- עדיין לא קיבלתי מה שאני רוצה , אולי אני אחכה ואקבל עוד מעט, אולי אני אסתפק כרגע במשהו אחר, אולי אני אבקש רשות לצאת כי אני לא יכול להתרכז יותר וכו'. אבל קודם כל צריך לבדוק טוב יותר באילו סיטואציות זה קורה ולפי זה לעבוד איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 7.5 עם התנהגות אלימהענת07/12/2009
שלום לכן,
בני הבכור בכיתה ב' בן 7.5. יש לנו בעיה איתו שהוא מידי כמה ימים מעורב באיזושהי מריבה עם ילד אחר בביה"ס. המריבה לרוב כוללת קללות ומכות. בבית הספר לא פנו אליי בנושא ומה שאנחנו יודעים זה רק מתוך מה שהילד מספר. הילד לרוב הוא ילד שלא מספר מה עובר עליו במשך היום, הוא משתף אותנו בזה רק לאחר שאנחנו מדובבים אותו וזה ממש לא קל. עליי לציין כי הוא תלמיד מצטיין בביה"ס, מכין שיעורים בלי בעיה, מצויין במבחנים ויש לו חברים שאיתם הוא נפגש גם אחה"צ.
הוא ילד של צדק שיכול להרביץ למישהו גם בגלל שעשה משהו לחבר שלו.
אנחנו בדילמה מאוד רצינית איתו כי מצד אחד אנחנו מנסים להעניש אותו על ההתנהגות הזו ומצד שני פוחדים שהוא לא יספר לנו ואנו לא נדע כלום כי כאמור לא פנו אלינו.
כל הזמן הוא מצטדק ש"התחילו" איתו, הוא רק התגונן- אבל כולם אשמים ורק הוא לא?????
אנחנו מתלבטים האם נכון למנוע ממנו את הדברים שהוא ממש אוהב כמו חוג וכד' אבל אז יתכן והוא ינסה להסתיר מאיתנו את המריבות הללו.
אנו מעוניינים אם אפשר לקבל כלים שילמדו אותנו לפתור את הבעיה עצמה אול להקטין אותה כדי למזער נזקים שיתכן שיגדלו בעתיד. והאם הפתרון של עונשים יכול בכלל לעזור.
אנחנו מאזור הצפון, האם יש צורך פה בהתערבות מקצועית?
מודים לכם על ההיענות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות אלימה
סמדר ריינר07/12/2009שלום ענת,
רמה מסויימת של מריבות וקטטות קורית בין ילדים מדי פעם. לא ברור מהשאלה שלך מה ההיקף של הדבר הזה. האם זה משהו שקורה כל יום? מה האחוז של המקרים שבהם הוא יוזם את העניין? האם הוא מתחיל עם ילדים חלשים ממנו? מפיל עליהם טרור? או שקורה לו שלפעמים הוא יוזם ולפעמים מגיב עם ילדים שמחזירים לו, שני הצדדים מוציאים מרץ ופותרים ביניהם את העניינים?
שלא תהיה טעות, אני לא בעד פתרונות אלימים, אבל תוקפנות מעורבת במגע גופני היא חלק מההתפתחות אצל בנים. אני הייתי אוספת יותר אינפורמציה על העניין עד כמה הוא בעייתי. אני באופן אישי נגד עונשים, לדעתי הם משפילים ולא פותרים שום דבר. אני לא השתכנעתי גם שלילד שלכם אין כלים. כדי לדעת אם חסרים לו כלים ואיזה כלים לתת לו, הייתי מבררת יותר על הסיטואציה שקרתה כל פעם לגופו של עניין וחושבת האם ניתן לפתור זאת אחרת, יחד עם הילד. מה אתם הייתם עושים במקומו ומה הוא חושב על כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה לגביבני בן ה-7.5
ענת08/12/2009סמדר שלום
ניסינו לברר קצת יותר עם הילד. בכל אחת מהסיטואציות הוא מנסה לפתור את ה"בעיות" לבד בלי לשתף מבוגר שנמצא בסביבתו. דברנו איתו על הענין והחשיבות שיש מבוגר שיכול לעזור לו, או פשוט לנסות לדבר עם אותו ילד לפני שמגיעים לאלימות מילולית או פיזית(לדוגמא: לבקש סליחה אם הוא עשה משהו שלא התכוון או בטעות). דברנו גם עם המורה שלו שלא ידעה על המקרים האחרונים של המריבות הללו כי מסתבר שזה קורה רק בשיעורים מקצועיים שלא נערכים עם המחנכת. "(הוא מוצא לו פרצה- יש לו מחנכת שהוא מאוד מעריך ומאוד קשוב לה). המקרים הללו באים באופן לא קבוע, יכולה להיות תקופה ארוכה בלי שום מריבות או 3 פעמים כמו שהיו בשבוע החולף. אנחנו כל פעם מחדש מאוד כועסים עליו ומדברים איתו על כל מקרה. אבל אולי זה כבר יותר מידי? ושוב, הכעס שלנו בא ממקום של לנסות לגרום לו להבין את הפסול במריבות. השאלה אם אנחנו עושים נכון???
מודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
סמדר ריינר09/12/2009שלום ענת,
קודם כל עשיתם עבודת בירור מצויינת. עכשיו אנחנו יודעים יותר טוב איפה אנחנו עומדים. ההתפרצויות שקורות בשיעורים מקצועיים הם לא כי הילד "מצא פירצה" אלא כי הוא מרגיש בודד ולא מוחזק כשיש מורה שהוא פחות מכיר בכיתה. כיתה ב' זה גיל קטן, בעבר הייתה מורה אחת לכל השיעורים בגיל הזה. זה קשה לילדים כל כך קטנים לעבור מדמות לדמות במהלך היום. טוב עשיתם שניסיתם ללמד אותו כלים. קשה לו לפנות למבוגר שהוא פחות מכיר ופחות סומך עליו. הכעס שאתם כועסים עליו לא יעזור, זה לא נשמע לי ילד עם בעיית גבולות שצריך לרסן אותו. אפשר לדבר איתו על כך שכשבאה מורה אחרת לכיתה הוא מרגיש פחות בטוח וחש צורך להגן על עצמו, ולאט לאט הוא יתרגל למורות השונות ויוכל לפנות אליהן כשמשהו קורה, הוא לא חייב לפתור הכל לבד. אפשר גם לדבר עם המחנכת ולבקש שתדבר עם המורות על כך שלפעמים הוא זקוק להתייחסות בשיעור לראות שהכל בסדר איתו כדי שירגיש יותר נוח ובטוח איתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובת תודה
ענת13/12/2009רצינו להודות לך על התגובה המהירה, שוחחנו עם המורה ואפילו העברנו לה את תגובתך לנושא. היא אמרה שהיא תיזום שיחה איתו ותעדכן אותנו, בינתיים עושה רושם שהימים האחרונים שהיו עברו בצורה רגועה ללא שום בעיות. נקווה שנמשיך כך.
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתכם, שמחה שיכולתי לעזור
סמדר ריינר13/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר ילדים בגןגל07/12/2009
שלום,
בתי נמצאת בגן שיש בו ילדים בני 3-4, יש גננת וסייעת אחת , כרגע יש 29 ילדים והמספר עוד יכול לעלות ל-35 בלי שתתווסף סייעת נוספת.
זהו תקן משרד החינוך.
האם לדעתכם בעומס כזה ניתן עדיין להקנות את מה שצריך בגן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר ילדים בגן
נעמה סבג שמש07/12/2009גל שלום,
נשאלת פה שאלת המיליון דולר בה תמיד מתלבטים הורים: האם להמשיך בגן הפרטי, בחממה, או לשלוח לגן עיריה?
בנוסף, הבעיה הזו נמשכת גם בבית הספר. האם מורה אחת יכולה ללמד באמת 30 ילדים או שמרבית הזמן היא עסוקה בבעיות אחרות?
באופן אישי, אני מעדיפה את החממה כל עוד אפשר, על מנת לקדם את הילד מבחינה רגשית וחברתית, ולאו דווקא לימודית.
לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות. השאלה למה יש משקל גדול יותר מהעיניים שלך.
בברכה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.5 דוחף ונושךאמא מודאגת07/12/2009
הבן שלי בן 3.5 ילד נבון, אינטלגנטי מעל לממוצע ומנהיג באופי שלו (ע"פ דעתי ודעתה של הגננת), הוא נמצא בגן פרטי מגיל צעיר מאוד (מספר חודשים). יש לו אחות בת חמישה חודשים שאיתה הוא מאוד מאוד עדין. דובר שתי שפות:ערבית בבית ועברית בגן. הבעיה היא שהוא מרביץ לילדים בגן ולפעמים מגיע לנשיכות. הוא עומד על שלו וסף התסכול שלו נמוך כאשר יושבים במקומו, לוקחים לו צעצוע שהוא "תפס" קודם, חוזרים על רעיון שהוא "הציע" קודם וכו'. הוא ילד יוזם וחברותי אך לפעמים נראה שהוא דוחף ללא סיבה. הגננת החליטה שהיא תשגיח עליו כל היוםעל מנת מצבים בהם מרביץ "ולשמור עליו" ולהדריך אותו כיצד מבקשים צעצוע או כיצד פותרים דילמות שנקלע אליהם. הוא מאוד עצמאי וחושב שהוא יכול לפתור את הכל בעצמו אזי אני תמיד אומרת לו שלעולם לא מרימים יד, ואם קשה לך עם משהוא אזי אני תמיד לידך ואשמח לעזור לך. לפי דברי הגננת הוא לא מרביץ "דווקא"...האגרסיביות שלו מופנת נגד ילדים אך בתקופה האחרונה ניסה שלושה פעמים להרביץ לי אזי מנעתי ממנו לעשות זאת ואמרתי לו בצורה ברורה וחד משמעית:"אני לא ארשה לך להרביץ לי, אני רואה שאתה עצבני וכועס, לכן אני אחכה לך שתירגע ונדבר אח"כ" ואחרי שלושה פעמים כאלה הוא הפסיק את זה. אני מרשה לו לצעוק אם הוא כועס ואחרי שהוא נרגע אני אומרת לו שכל הכבוד שלא הרבצת ואפשר לצעוק אם אנחנו כועסים.מתחילת השנה הוא נשך שלושה פעמים שלושה ילדים שונים אך אחת האמהות התקשרה אלי ודברה איתי בנושא בצורה מאוד אגריסיבית. השאלה שלי היא:למה הוא מתנהג בצורה הזו ואיך עלי לנהוג.
(סליחה על הפירוט הארוך:))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוקפנות בגיל הרך
נעמה סבג שמש07/12/2009שלום לך,
בסך הכל נשמע שמדובר בילד די פיקח.
ההתנהלות שלך מולו מאד חיובית. חשוב לדעת איך מגיבים להתנהגות זו בגן וכיצד מנסים לעקור מהשורש את הבעיה.
חשוב ללמד את הילד כישורים חברתיים. צרי מצבים כאלה בבית, תני דוגמא אישית בהתנהגותכם. עשו "הצגות" דרכם לימדו את הילד איך להתנהג. הוא יכול להיות קוף ואת נמר. תנהלו שיחות.
את מוזמנת לקרוא באתר זה או באתר שלי, מאמרים שכתבתי בנושא כישורים חברתיים.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמתחיל להכותנועם07/12/2009
שלום
יש לי אחיין בן שלוש שאני מאד קשור אליו והוא מאד אוהב אותי.
הוא כבר שלושה חודשים הולך לגן ואחרי שעבר את משבר המעבר
הוא ילד שמח וחייכני והאמת שאני מעניק לו המון תשומת לב.
אתמול ראיתי אותו אחרי סופשבוע בבית של ההורים. אבל אז
בשלב מסוים הוא החל להכות אותי בלי שאבין מה הסיבה.
אמרתי לו שזה לא נעים לי והחזקתי את ידיו וביקשתי שיסביר
לי מה מפריע לו. הייתי קצת בהלם מהשינוי בתגובה שלו כלפיי.
כמובן שהוא לא הפסיק וזה הסתיים בבכי שלו כשאני מחבק אותו.
בסוף הוא חילץ משפט שאומר שאחיו הקטן לקח לו צעצועים בבית.
האם יכול להיות שהמכות הם אקטינג אאוט למשהו שמטריד אותו?
לפני שהוא היכה אותי שיחקתי עם אחיו הקטן יותר במשחק שאני
והוא נוהגים לשחק וחשבתי שאולי הוא פשוט מקנא ומתקומם
שהעזתי להשתמש במשחק הפרטי "שלי ושלו".
האם זה יכול לנבוע מקנאה?
האם המכות נלמדות בגן החדש שהוא הולך אליו?
שמתי לב שבמשחקיה הוא גם לא יודע להשתתף עם הילדים
האחרים במשחקים למרות שמדובר בילד נבון לכל הדיעות.
תודה
נועם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחים קטנים, קנאה והתחלות חדשות?
נעמה סבג שמש07/12/2009נועם שלום,
העלית פה מס' נושאים:
האם מדובר בשנתו הראשונה בגן? אם כן, ברור מהיכן נבע הקושי בהתאקלמות והקושי במשחק עם ילדים. כישורים חברתיים זהו דבר נרכש שעלינו להקנות לילדים. ילד שנמצא רק בחברת מבוגרים, מתנהג אחרת.
לגבי אחיו הקטן- ברור שישנה קנאה. אתה "העזת" לשחק במשחק הפרטי שלכם איתו וכביכול שברת את אמונו. הוא רגיל שאתה רק שלו ומרעיף עליו אהבה.
זה בסדר ונכון שתשחק עם אחיו הקטן, אך יש לעשות את זה בטעם ולהמנע משימוש במשחק דוומה.
חשוב להמנע מלהשוות ביניהם או לגרום לתחרות.
בעניין המכות- יכול להיות שהם קשורים בקנאה אך לא הייתי וסלת צורך להתפרק בגלל דבר מה אחר. הוא בוטח בך והוא מרשה לעצמו להתפרק לידך.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 5-לא מוכנה לשמוע לאמאיה07/12/2009
שלום רב,
יש לנו ילדה בת 5 בת יחידה,שנעלבת מהרבה דברים שאומרים לה או לחילופין לא מוכנה לקבל את התשובה לא.
בגן כשהגננת מעירה לה היא הולכת לפינה ובוכה או כשילד אומר לה משהו היא נעלבת ובוכה.
הפתרון שלה זה בכי והעלבות.
היא ילדה מאוד רגישה.
מה אפשר לעשות או לומר לה.
זה מאוד מפריע לנו ההורים שלא יצחקו עליה בגן,וגם שנה הבאה היא תצטרך לעלות לכיתה א ויהיה לה יותר קשה. אילו כלים אפשר לתת לה ולנו כדי שנתמודד עם זה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 5
סמדר ריינר07/12/2009שלום מאיה,
כדאי לתת לה כלים נוספים להתמודד כשמשהו לא מסתדר. לחשוב איתה ביחד מה עוד אפשר לעשות חוץ מלבכות - אפשר לשחק במשהו אחר, אפשר להמתין שהילד שלקח את המשחק שהיא רוצה יסיים איתו, אולי עכשיו אמרו לה לא על משהו אבל אחר כך הו איתאפשר, אול יבמקום מה שאמרו לה לה לא עליו אפשר לקבל או לעשות משהו אחר וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנושאים חברתייםאמא06/12/2009
שלום, בני בן השלוש וקצת חוזר מהגן עם מילים לא יפות. הוא אומר דברים כמו "מסריחה" או "מטומטמת" ואני מסבירה לו שלא יפה לדבר כך. אך מה אני עושה כאשר הוא אומר לי שילד בגן מדבר אליו ככך ואומר לו "תשתוק" ומילים נוספות לא יפות? האם שיענה חזרה? אשמח לשמוע דעה בנושא. תודה. אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בנושאים חברתיים
סמדר ריינר07/12/2009שךום אמא,
נראה לי שיש לך התלבטות מצד אחד את רוצה ילד מחונך ומצד שני שלא יהיה "חנון". אפשר ללמד את הילד שלך לענות אבל הוא לא חייב לענות באותן מילים לא יפות, הוא יכול להגיד - אל תגיד לי מה לעשות, אל תקלל אותי , אם תקלל אותי אני לא אשחק איתך וכו'.'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה לשים את הגבולאמא לשניים06/12/2009
אני חדשה בפורום ורציתי לשאול - התאומים שלי בני 4 נוטים לחקות את סביבתם (ובעיקר מנהיגים שליליים) ו"מביאים" הביתה מילים מהגן כמו "את מטומטמת, מפגרת וכו'. אני מגיבה בכעס ומייד מענישה (ישיבה על כסא) ואכן זה כמעט ואינו קורה. כעת הם בשלב "אתה קקי", :"את פיפי" ויכולים להפנות את הדברים גם לסבא/סבתא. מיותר לציין את רמות הכעס והבושה שאני מגיעה אליהן. אני כועסת ומענישה ונראה שזה לא ממש עוזר. הגננת אמרה שכולם מדברים ככה בגן וזה הגיל ולא כדאי לעשות מזה סיפור אבל אני יוצאת בכל פעם מכליי כי זה ממש לא מקובל עליי. האם יש למישהי מכן רעיון כיצד להתמודד? אולי לנסות להתעלם? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איפה לשים את הגבול
סמדר ריינר07/12/2009שלום אמא לשניים,
אני חוושבת שהגננת שלכם צודקת. את צריכה להבין שלילדים קטנים יש צורך לפעמים להגיד מילים קצת מרגיזות למבוגרים כיוון שהם מרגישים קטנים וחסרי אונים מול המבוגר שנראה להם כל יכול. ילדים בגיל הזה לא מבינים עד הסוף את משמעות הפגיעה שאפשר להיפגע מהם, וגם אין צורך להיפגע מהם, כי הם עדיין מאוד קטנים. ההתייחסות שלך היא חמורה לטעמי קצת חורגת מפרופורציה. אפשר להסביר להם שזה לא יפה וחשוב לתת להם כלים אחרים, נוספים להתמודד עם תסכול, לפני ששוללים את הכלים שהם משתמשים בהם.
אם את מרגישה שאת לא יודעת כיצד עושים זאת מומלץ לך לפנות להדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעשה מגונהזהבית06/12/2009
שלום רב
בני בן ה-11 סיפר לי אתמול בהפתעה מוחלטת שהאחיין של בעלי בן 13 נהג לבוא לביקוריים אחת לשבועיים לסבתו ולקרוא לו לצאת לשחק. ואז הוא ביקש ממנו להוריד מכנסיים והתחכך בו. כל זה קרה לפני שנתיים, הבן שלי הבין לפני כשנה שמשהו לא בסדר והפסיק להיפגש עם אותו ילד. הוא היה קורא לו ובני לא היה מוכן לצאת ולשחק איתו יותר. אתמול הוא סיפר לנו הכל ואת מה שעבר עליו אנחנו היינו המומים ומזועזעים והסברנו לו שהוא לא אשם ושאנחנו גאים בו שהוא היה מסוגל לעצור את זה בעצמו וכמובן הסברנו לו שמאד חשוב לבוא אלינו ולדבר איתנו כי אנחנו יכלנו למנוע את זה.
אנחנו המומים בוכים המון ולא בפני הילד. השאלה מה לעשות לפנות לפסיכולוג? להשאיר את זה בשיחות בתוך התא המשפחתי? איך לחזק אותו? עברה שנה מכל מה שקרה השאלה אם זה יהיה בריא לעורר לו את הכל שוב פעם? וכמובן הוא לא מוכן שנספר כלום ואני פוחדת שאני אבגוד באמונו והוא לא יספר לי שנית שום דבר.
אשמח לתשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעשה מגונה
סמדר ריינר06/12/2009שלום זהבית,
אכן נודע לכם משהו מאוד קשה, שקשה לעכל אותו. אני ממליצה לכם לפנות אתם ההורים עבור עצמכם להתייעצות מסודרת קודם כל כדי לעזור לכם להתארגן ולעכל, גם אם בשלב הזה הילד לא רוצה לשתף פעולה ולספר.
הגבתם נכון בכך שחיזקתם אותו, ובכך שעודדתם אותו לבוא ולספר, אם כי זה לא נכון שיכולתם למנוע את זה כי לפני שזה קרה לא יכולתם לדעת. בתוך המסגרת שבה תתייעצו תוכלו לשקול בצורה מסודרת ועל פי מצבו של הילד ועוד שיקולים מה להמשיך ולעשות עם זה אם בכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
