מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התארגנות בבוקר לגןרוז03/12/2009
הילדה שלי בת 3 הולכת לגן פרטי (ולפי מה שהילדה מספרת טוב לה בגן) אני אמורה ללדת ונמצאת בבית וכל בוקר ההתארגנות לגן היא בלתי נסבלת מבחנתי היא מושכת את הזמן היתה תקופה שאבא הביא אותה לגן אבל בשבועיים האחרונים היא מסרבת לנסוע איתו ודורשת שאמא תיקח אותה ואם א ני לוקחת אז היא מושכת את הזמן "עוד מעט"....מתוך הידעה שאני בבית
איך אני אמורה להתנהל איתה בבוקר(בסוף נוצר מצב שאני לוקחת אותה בשמונה וחצי ואבא שלה נשאר בבית עד 8 בשעה הזאת הוא חייב לצאת לעבודה)
להקל על ששנינו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התארגנות בבוקר לגן
סמדר ריינר03/12/2009שלום רוז,
חשוב לדבר עם הילדה על כך שעומד להיוולד לה אח או אחות, ואמא תהיה בבית אבל היא תלך לגן. אמא עדיין אוהבת אותה אותו דבר ותמצא זמן להיות איתה לחוד (ואכן צריך למצוא זמן כזה) ולצפות לרגרסיה בהתנהגות של הילדה - תתנהג בצורה יותר תינוקית ולתת לה חום ואהבה שם- לא לדחות אותה. יחד עם זה לקבוע גבולות ברורים. אם יותר נוח שאבא יקח אותה - אז אבא יקח אותה - לא ייתכן שהיא קובעת לכם את הסדרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 8לינוי03/12/2009
בני בן ה - 8 התחיל בזמן האחרון להרביץ בב"ס ולהציק, תמיד מתרץ שזה בגלל שהתחילו איתו.
בהתחלה האמנתי
ופניתי למורה שתטפל בעניין אבל גילנו שלא יכול להיות שכל פעם דוחפים אותו או מתחילים איתו
הוא ממש משכנע אותנו שהוא לא עןשה כלום. אבל המורות ראו בהפסקה שהוא ועוד חבר טוב אכן עושים זאת.
זה לא מתאים לילד שעד לפני 3 חודשים היה מלאך טוב שלא הכה ולא התחצף אליי(תמורים הוא מכבד בנתיים), משקיע בלימודים יש לו חברים. אולי הוא מסתיר משהו ולא מספר מה מציק לו.
בבקשה עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 8
סמדר ריינר03/12/2009שלום לינוי,
בהחלט יכול להיות שמשהו מציק לו. קודם כל כדאי להתחיל פשוט מ...לשאול אותו! "שמנו לב שבזמן האחרון ההתנהגות שלך מאוד השתנתה, אולי זה אומר שמשהו מציק לך וקשה לך, נשמח אם תשתף אותנו...אבא ואמא תמיד לצידך ואתה יכול לבוא אלינו עם כל בעיה, חשוב לנו לדעת". יכול להיות שהתשובה לא תבוא מיד, אלא בשעה אחרת ביום אחרת וחשוב להיות קשובים. בנוסף אתם יכולים לחשוב האם היה שינוי לאחרונה - אח חדש, פרידה במשפחה, שינוי ביחסים בין ההורים, מעבר דירה מחלה או חלילה מוות של מישהו קרוב, מישהו מההורים החליף עבודה ועובד יותר שעות - כל שינוי שיכול לגרום לגך שנהייתם פחות פנויים לילד או שהשפיע עליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקשנות ותמיד "לא רוצה"אסף03/12/2009
שלום רב,
כבר תקופה שבי הקטן בן השנתים ורבע מתיש אותי ואת אמו עם הרבה " לא רוצה ", שמוביל לבכי היסטרי כשמנסים בכל זאת....לא רוצה להתלבש,להתקלח,ללכת לגן מדי בוקר,ללכת לסבתא וכו'
הוא עקשן בטירוף ולא תמיד דיבוב והחלפת נושא משפיע עליו,הרבה פעמים אנחנו מוצאים עצמנו משחדים אותו רק כדי שלא יהיה בלאגן. אנחנ ומבלים המון במחיצתו ויש הרבה זמן איכות יחד.
הוא מנסה להכתיב לשנינו את רצונותיו. לפעמים מצליח ולפעמים לא.במקרים שלא הוא בוכה בהיסטריה,בועט,מרביץ וכיו"ב. אנחנו מציבים גבולות ולא נכנעים נשברים תמיד בגלל בכי. האם זו תקופה כזאת שעוברת? האם זה נובע מהתנהגות לא נכונה שלנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקשנות
סמדר ריינר03/12/2009שלום אסף,
אכן יש גיל כזה בסביבות גיל שנתיים שלוש, שבו ילד לומד להגדיר את עצמו על ידי כך שהוא אומר לא. פעם, ואולי גם היום היה ספר ילדים מקסים שסיפר על ה"דובון לא לא" שווה לבדוק בחנויות אם הוא עדיין נמצא ולהקריא לו אותו.
בעיקרון אתם צריכים להחליט על מה אתם מוותרים ועל מה לא. יש דברים שאי אפשר לוותר עליהם, כמו מקלחת, ללכת לגן וכו'. אבל אפשר בתוך הפעולה לתת לו לההחליט על דברים - למשל להחליט איזה צעצועים להכניס לאבמטיה, איזה בגדים ללבוש מתוך אפשרויות שאתם נותנים לו. אפשר לעשות מזה טקס, ולהגיד שעכשיו הוא ילד גדול והוא יכול להחליט ככה וככה. אבל היכן שאתם מחליטים שאתם לא מוותרים - שם אסור לכם להישבר אפילו לא פעם ולהיות עיקביים מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינטרקציה חברתית בגיל הרךפ.פ03/12/2009
שלום,
ברצוני לדעת מתי מתפתחת אינטרקציה חברתית בגיל הרך? הכוונה למשחק ממשי בין הילדים ולא שילד משחק ליד ילד. אם זה לא קורה קרוב לגיל 3 יש מקום לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינטרקציה חברתית בגיל הרך
פ.פ03/12/2009שכחו אותי.... השאלה עדיין בתוקף...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאינטראקציה חברתית
ליאת גרוס06/12/2009שלום לך
גיל 3 הוא גיל בו מתחילה אינטראקציה בוגרת יותר בין ילדים. יש כאלו שמתחילים מוקדם יותר ויש כאלו שמתחילים מעט מאוחר. עדיין לא הייתי דואגת.
חשוב לבדוק כיצד הקשר עם מבוגרים. האם מדבר ? האם יש מבט עין? האם קיים דיאלוג עם מבוגר? האם כיף לשחק איתו ? האם מחייך לאחרים באופן מותאם? במידה והתשובות לשאלות אלו חיובית, נראה לי שהזמן יעשה את שלו... אם קיים קושי בתקשורת עם מבוגרים, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.
בהצלחה
ליאת ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 ובעיית קקי רצינית ביותר!קואלה02/12/2009
שלום, בתי בת ה-3 גמולה מחיתולים כבר הרבה מאד זמן אבל רק בבוקר. לא הצלחתי עדיין לגמול אותה בלילה וכרגע אני לא רואה לזה סוף. העניין הוא, שהיא לא מסכימה בשבועות האחרונים לעשות בכלל קקי. ואז כשכבר אין ברירה ,יוצא לה בחיתול בלילה. לא עוזרים השכנועים , הדיבורים, ההבטחות לתגמולים ומתנה ברגע שהיא תעשה את זה. אז ניסיתי פשוט בלי חיתול בלילה והיא עדיין ממשיכה לעשות אבל בתחתונים וזה כמה פעמים בלילה כי הבטן שלה מלאה. אם אני מנסה רק לקחת אותה לשירותים יש צרחות ובכי עד השמיים והיא לא מפסיקה להגיד שאין לה קקי- מתכחשת אליו לחלוטין.
הייתה לה תקופה ארוכה לפני , שהיא מאד אהבה לעשות קקי. הייתה יושבת בערך חצי שעה כל פעם עם עיתונים :) בשרותים ומבקשת שנביא לה עט לפתור תשבצים ( כמו אבא :)) לא מבינה מה קרה ואיפה השתבשו הדברים ולמה היא התהפכה על זה ככה.
אחרי שהחלפתי לה הלילה תחתונים ומצעים איזה שלוש פעמים נראה לי שאני אפנה לפסיכולוג אבל אם אפשר את דעתכם - תודה רבה מראש
קואלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה עוד משהו
קואלה02/12/2009אני מנסה לחשוב על סיבות לבעייה אבל אין לי פתרון למצב- אני כרגע בהריון- והיא יודעת שעוד מעט מגיע תינוק למשפחה. אולי הבעייה החמירה מפני שאנחנו מדברים על זה איתה יותר מדי .
היא מבקשת חיתול בלילה ואני מסבירה לה שהיא ילדה גדולה וכבר לא תינוקת , היא מתחילה לבכות שהיא כן תינוקת- היא עושה את זה כשאני מבקשת ממנה להוציא את המוצץ - היא המווון איתו.
אולי זה בגלל שהיא בצהרון אחרי הגן- עד ארבע, לא שאני יכולה לעשות בקשר לזה הרבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוסיפה עוד משהו
קואלה02/12/2009אני מנסה לחשוב על סיבות לבעייה אבל אין לי פתרון למצב- אני כרגע בהריון- והיא יודעת שעוד מעט מגיע תינוק למשפחה. אולי הבעייה החמירה מפני שאנחנו מדברים על זה איתה יותר מדי .
היא מבקשת חיתול בלילה ואני מסבירה לה שהיא ילדה גדולה וכבר לא תינוקת , היא מתחילה לבכות שהיא כן תינוקת- היא עושה את זה כשאני מבקשת ממנה להוציא את המוצץ - היא המווון איתו.
אולי זה בגלל שהיא בצהרון אחרי הגן- עד ארבע, לא שאני יכולה לעשות בקשר לזה הרבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית גמילה
סמדר ריינר03/12/2009שלום קאולה,
אני חושבת שהבנת נכון שיש קשר בין ההריון שלך לבין מה שקורה. הבת שלך חושבת שעכשיו יהיה תינוק אחר והיא תצטרך להיפרד מהתינוקות ולהיות גדולה לנצח, ולא תוכל לחזור להיות תינוקת לעולם. ילדים בגיל שלוש הם עדיין לא גדולים, הם "קצת גדולים" והם רוצים שתהיה להם האופציה לחזור להיות תינוקות באופן זמני כשבא להם. ככל שאת אומרת לה שהיא גדולה היא מתעקשת להיות קטנה ויש ביניכן מאבק על זה שבא לידי ביטוי בעניין של המוצץ ובעניין של הגמילה. כדאי להפסיק להגיד לה כל הזמן שהיא גדולה. היא רוצה לגדול בעצמה, גם אם לא תגידי לה את זה כל הזמן, ויש דברים שבהם היא גדולה גם ככה - היא הולכת לגן עד 4 ובטח עוד דברים. אפשר להגיד לה שהיא קצת גדולה וקצת קטנה, ותמיד היא יכולה לחזור קצת למוצץ ובקבוק ולחזור להיות שוב תינוקת של אבא ואמא, ואחר כך לחזור להיות קצת גדולה ואז לחזור שוב - עד שהיא לא תצטרך יותר.
משהו נוקשה מדי כנראה באופן שאת רוצה שהיא תגדל כבר ויתפנה לך מקום לתינוק חדש והיא מרגישה מגורשת מגן עדן. צריך להגמיש את זה קצת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמדדות אם שינה ילד בן 10חודשיםדקלה02/12/2009
שלום רב
ברצוני לדעת איך מרדימים ילד בן 10חודשים?
האם זה שאני עובדת לידו מבלי לדבר עד שהוא נרדם זה בסדר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמת ילד
סמדר ריינר02/12/2009שלום דקלה,
כדאי ומומלץ ללוות את תהליך ההירדמות בהרגלים שונים של התייחסות וקשר עם הילד. כשאת עובדת לידו, יכול להיות שנרגע אבל אולי הוא מתרגל לדפוס מעט מרוחק של קשר. שעת השינה היא שעה רגישה אצל ילדים, כדאי למצוא דרך נעימה ושקטה להתייחס אליהם ברגעים האלה - חיבוק, נשיקה, שיר ערש, ובגילאים מאוחרים יותר סיפור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנתיים-מופרעתנועה02/12/2009
שלום,
הבת שלי בת שנתיים והיא נושכת ומרביצה ללא סיבה,היא צועקת כל הזמן ולא מקשיבה,
אני מציבה לה גבולות, אני מענישה וכועסת עליה אבל גם זה לא עוזר, היא חושבת שמגיעה לה הכל,ואתמול אפילו הרימה עליי יד.
היא רק בת שנתיים? לאן נגיע? מה אני לא עושה בסדר?
חייבת עזרה אני מתחילה להתייאש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנתיים
סמדר ריינר02/12/2009שלום נועה.
קודם כל הבת שלך לא מופרעת, היא רק בת שנתיים. ילדים בגיל הזה מרביצים להורים שלהם לפעמים, כשהם מתוסכלים. זו הדרך שלהם להוציא תסכול, הם עדיין לא מכירים דרך אחרת. עונשים וכעס לא יעזרו כאן, אלא אפילו יחמירו את מצב. יכול להיות שאת לא כל כך לוקחת בחשבון את גילה הצעיר ונפגעת ונבהלת מהתנהגותה כאילו היא ילדה בוגרת הרבה יותר שמבינה.
אני ממליצה לך לפנות להדרכת הורים, כדי שתוכלי לקבל כלים להבחין מתי ואיך נכון להציב גבול בגיל הזה ומתי נכון לתת לילדה כלים אחרים, מתי להגיב בצורה משחקית ובהומור וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדרכת הורים
לימור07/12/2009האם אפשר להפנות אותי להדרכת הורים באזור ראשון לציון
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדרכת הורים
סמדר ריינר07/12/2009שלום לימור,
את יכולה להתעניין דרך המכון להתפתחות הילד של קופת החולים בה את חברה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה ביישניתמחרז דורית02/12/2009
שלום,
יש לי ילדה בת 6 שמאוד רוצה ללכת לחוגים, היא בוחרת חוג, אנחנו הולכות להתרשם כולה התלהבות ואני רושמת אותה אלא שבפועל כשאנחנו מגיעות לחוג, היא לא מוכנה להשתתף, היא מתביישת ויושבת בפינה ואין בכלל על מה לדבר שאני אמתין מחוץ לדלת, אנחנו מגיעות למס' שיעורים רק לצפייה וגם זה לא עוזר.
אפילו שיש בחוג ילדים שהיא מכירה היא לא משתתפת.
החוג היחיד שהיא מוכנה ללכת אליו זה חוג שחיה אבל פרטני, אחת על אחת.
אני חושבת שלחוגים יש ערך מוסף וחשוב לי מאוד שהיא תשתתף בחוגים, מה גם שהיא מאוד רוצה. מה לעשות?
תודה,
דורית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה ביישנית
סמדר ריינר02/12/2009שלום דורית,
הבעיה של ילדתך היא לא החוגים אלא הביישנות. לא תיארת איך היא בסיטואציות אחרות - האם היא מוזמנת ומזמינה אליה אחה"צ? האם היא משחקת עם ילדות אחרות רק כשזה אחת על אחת? איך היא בבית הספר? איך הייתה בגן? הרי הבעיה בטח לא התחילה רק בחוגים? יכול להיות שבאופן כללי קשה לה בקבוצה, ואולי צריך להרגיל אותה באופן הדרגתי קודם לשחק עם שתי ילדות שהיא מכירה שאתם מזמינים אליכם והיא מרגישה בבית ואחר כך קצת להקשות ולרדת למטה עם שתי ילדות ואחר כך להצטרף לקבוצה של 3, ואחר כך להצטרף לקבוצה של ילדים שהיא לא מכירה.
אם הבעיה הזו קורית רק בחוגים, צריך לחשוב מה ההבדל בין החוגים למסגרות האחרות - למה היא יכולה לשחק בקבוצה במקום אחר ובחוג לא. האם המדריך זה מה שעושה את ההבדל? האם החוגים עוסקים בסוגים שונים של פעילות גופנית ושם במיוחד היא מתביישת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לילד בן 4 שלא מקשיבאלינור02/12/2009
שלום,
בני בן ה-4 בן יחד. אנחנו ההורים מתקשים מאוד ללמד אותו להקשיב לנו. גם הגננת הזמינה אותי לשיחות מספר פעמים שהילד לא מקשיב ולטענתה יש לו בעיה עם גבולות. זה ילדינו הראשון ואין לי ממש כלים לדעת כיצד ללמד אותו להקשיב. אנחנו הורים שמציבים גבולות אבל אני רואה שזה לא עוזר. ניסיתי שיטה לפיה אם הוא מתנהג יפה בגן ומביא מדבקה אז הוא זוכה לדברים שהוא אוהב כמו משחקי מחשב, טלויזיה וכ' אם לא אז לא. זה עבד תקופה יפה אבל שוב יש נסיגה בהתנהגות ושוב אינו מקשיב בגן, במפגשים קם כל הזמן בטענה שיש לו פיפי ובוכה על כל דבר קטן בהיסטריה.
אני מאוד רוצה ללכת לייעוץ וגם כאן איני יודעת לאן ולמי.
בבקשה עזרתכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 שלא מקשיב
סמדר ריינר02/12/2009שלום אלינור,
נשמע שאכן יועיל עבורכם ייעוץ. אתם יכולים לפנות באופן פרטי לכל פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים באיזור מגוריכם או למכון להתפתחות הילד של קופת החולים שלכם איזור מגוריכם ולבקש הדרכת הורים.
בהצלחה,
סמדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלה לגבי פעוטה בת שלוש וחציהדס02/12/2009
יש לי בעיה עם בתי,
בתי בת שלוש וחצי ילדה יחידה. בכל פעם שנותנים מחמאה לילד אחר לדוגמא: "אתה ילד גדול כל הכבוד" וכו' גם בגן לפי דברי הגננת וגם בבית. היא אמנם מקבלת הרבה חיזוקים ומחמאות ובכל זאת היא כל הזמן דורשת ומבקשת. סיטואציה: ילד בגן אמר לה שאביה נמוך ואביו גבוה והיא לקחה את זה קשה מאוד.
הילדה זקוקה שיאמרו לה שהיא גם גדולה וגם יפה וכו' ברגע שאומרים לאחרים וזה מגיע לסף כעסים.
מה לעשות? האם יש צורך ביעוץ מקצועי בעניין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי פעוטה בת 3 וחצי.
סמדר ריינר02/12/2009שלום הדס,
לא פירטת בשאלה מהן התגובות שלה בדיוק, ועד כמה הן בכלל מפריעות? האם משתוללת, מתפרעת, ולא מתפקדת חצי יום אחר כך, או כועסת ואחרי כמה דקות זה עובר לה? לא על כל דבר צריך טיפול, ובטח לא בגיל כזה קטן. הילדה מקנאה, וקשה לה, כדאי לדבר איתה על כך שלה יש את התכונות היפות שלה ולאחרים יש את שלהם וזה יש למישהו יש משהו שלה אין זה לא אומר שהיא לא שווה. תשימו לב האם בבית יש דגש הישגי מסויים לגבי כמה דברים צריכים להיות יפים וטובים. כמה מהפעילות בבית יכולה להיות סתם להנאה וכמה צריך כל הזמן למדוד הכל - האם זה טוב האם זה מצויין וכו'. אם לכם יש גישה כזו, גם אם זה לא נאמר לה במפורש, יכול להיות שהיא קולטת שזה חשוב וזה מלחיץ אותה. העניין הוא לא תת לה בכרח יותר חיזוקים אלא לייצר יותר ויותר אינטראקציות שלא מבוססות על חיזוקים אלא על אהבה בלתי מותנית - כלומר לא משנה אם היא ציירה יפה או לו, זה כיף לצייר, ולא משנה אם היא נראית יפה או לא אוהבים אותה בלאו הכי וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
הדס02/12/2009התגובות בעיקר של כעס ורצון לקבל את תשומת הלב, כלומר את המחמאה ברגע שהיא מקבלת זה עובר והיא ממשיכה בסדר היום.
אני מקווה באמת שלא הגזמנו בעניין, אבל בהחלט אני משתדלת לא לפתח סוג של מצויינות וכו', בבית אנחנו לא עובדים איתה, או מנסים ללמדה מעבר למה שהיא מקבלת בגן . הרצון שלה בעיקר לשחק משחקי כאילו בבית. לא תמיד אנו כמובן משתפים פעולה .. בשל עיסוקים וכו'.
יתכן והדבר נגרם כתוצאה מהגן. אולי בשל רצונה להיות במרכז. באמת שאין לי מושג בעניין.
היא לא משתוללת אבל בהחלט גם לא מקבלת שאולי עוד ילדים הם גם יפים גם חכמים וכו'.
אף פעם לא דרשתי מעבר ליכולת שלה. והחיזוקים והמחמאות באים באופן אוטומטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר02/12/2009שלום הדס,
לא התכוונתי בתשובתי לגבי הישגיות לכך שאתם עובדים איתה כדי לשפר את הישגיה. אבל יכול להיות שההתייחסות העיקרית שהיא מקבלת ממכם היא סביב חיזוקים, כמו שאמרת - באים באופן אוטומטי. אולי יש עוד דרכים להגיב אל הילדה מלבד לתת לה חיזוק שאתם פחות משתמשים בהם. למשל כשהיא מראה ציור - יותר להתעניין התוכן של הציור, לשבת איתה ולצייר גם, להשתתף בחוויה שלה ופחות לתת חיזוק יפה או לא יפה שיכול להיחוות כסוג של ציון, אלא לנסון להיות איתה בדרך אחרת מלבד חיזוקים. בדיוק בגלל שאני מסכימה איתך שהיא מחפשת דרך זה תשומת לב, אני מציעה לגוון את האופנים שבהם היא מקבלת תשומת לעוד דרכים מלבד חיזוקים. יכול להיות שאתם לא מתכוונים, אבל אם עיקר ההתייחסויות שלכם למעשיה הן דרך חיזוקים היא לא לומדת ליהנות מקשרים בעוד אופנים והחיזוקים נהיים הדברים העיקריים והקריטיים בחייה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהדוד01/12/2009
שלום רב
אני ואישתי לשעבר בהליכי גירושין אנחנו לא חיים ביחד כבר 4 חודשים . יש לנו בן מקסים בן 1.8 והוא חי עם אימו . הוא עדיין לא יישן אצלי מכיוון שאמא שלו חושבת שזה מוקדם מידי בשבילו וכנראה גם בשבילה.
הבעיה שבגינה אני פונה אליכם לייעוץ היא שאני עובד בעבודה השולחת אותי לחו"ל לשבועיים ואז אני נמצא שבוע בארץ ומשתדל לבלות עם הבן שלי ככל שניתן .
אימו טוענת כי ה"העלמות" שלי כל פעם לשבועיים פוגעת בילד וכל פעם שאני מגיע לוקח לו מספר ימים לעכל את השינוי וכשאני נוסע לוקח לה מספר ימים להרגיע אותו שוב . האם לדעתך /כם יש אפשרות שהילד שלי ייפגע מהנסיעות התכופות שלי ?
תודה רבה
דוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה
סמדר ריינר01/12/2009שלום דוד,
לצערי הרב התשובה לשאלתך היא בהחלט כן. ילד זקוק לקביעות ויציבות של הדמויות המטפלות בו. זה אחד התנאים הכי חשובים להתפתחות בריאה מבחינה ריגשית. העובדה שהילד שלך נפרד ממך לשבועיים שלמים בכל פעם היא קריטית לגבי היכולת שלו להפנים אותך כדמות משמעותית בטח בגילו. גם בגיל יותר מאוחר, במידה ותיעדר באופן הזה הוא ילמד שאי אפשר לבנות על נוכחותך ברגעים קריטיים של חייו, בשעות משבר שעלולות להיווצר דווקא שאת בחו"ל אי אפשר לפנות אליך לעזרה, אסיפות הורים, מסיבות סיום ועוד ועוד אירועים משמעותיים שלא בטוח שתוכל להיות בהם. יש לכך משמעות אדירה על ההתפתחות הריגשית שלו ועל התחושה שהוא חשוב לך. ילד לא מבין ריגשית (גם אם מסבירים לו, זו הבנה מילולית ולא תמיד ריגשית) שאבא לא נמצא כי הוא לא יכול. מבחינת הילד, גם אם זה לא נאמר, יש אפשרות שאבא לא נמצא כי אני לא מספיק חשוב לו. העבודה יותר חשובה לו.
לכן, למרות שאולי נדמה לך שאשתך לשעבר לא אובייקטיבית וקשובה לעצמה ולא לילד, מה שאולי יכול להיות נכון , בעניין הזה היא צודקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 7 שקשה לו עם הפסדיםחיננית01/12/2009
שלום רב,
הבן שלי בן 7 והוא תחרותי מאוד, אין לי בעיה עם זה ומבחינתי זה בסדר, אבל אני מרגישה שלילד עצמו זה מתחיל להוות בעיה כי בצהרון כאשר הם לפני שיעור אנגלית עושים חימום במשחקים והוא מפסיד אז הוא מנסה לחפש תירוצים שלא נכון הוא "לא הפסיד" ואם לא מוותרים לו הוא ממש נהיה עצוב עד דמעות בעיניים וזה משפיע עליו ריגשית אח"כ לכל היום ולמחרת אם יש משחק מסוים שהוא הפסיד בו אז הוא לא מוכן לשחק שוב לדעתי הוא מפחד לחושולהתמודד עם תחושת האי נצחון שוב ולכן מרים ידיים.
אני מאוד מנסה ללמד אותו שפעם מנצחים ופעם מפסידים וגם להפסיד צריך לדעת ולפרגן לחבר שניצח, כמובן בשפה שלו אבל אני מרגישה שאין לי את הכלים לעזור לו.
אודה מאוד על עצה טובה.
יום טוב
חיננית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 7 שקשה לו עם הפסדים
סמדר ריינר01/12/2009שלום חיננית.
את צודקת שהוא צריך להשלים בשלב מסויים עם הפסדים. המסר שאת מעבירה לו על כך שזה בסדר גם להפסיד הוא מסר נכון וטוב. יחד עם זאת זה סביר מאוד, בגילו שיהיה לו קשה עם זה, זו אחת המטלות ההתפתחותיות של הגיל הזה והוא מתמודד איתה. מה שאני שמה לב, זה שלא עצם הניצחון הוא הדבר היחיד אלא שיוותרו לו. כלמור גם אם הוא לא ניצח - וויתרו לו זה בסדר מבחינתו? כאן באמת יש בעיה. יכול להיות שהו אמרגיש שאין לו מספיק כלים כדי לנצח ואז יש תחושת נחיתות גדולה שה א מנסה להכחיש אותה על ידי עיוות של המציאות - כאילו הוא לא באמת הפסיד. השאלה איך הוא משחק במקומות אחרים. האם הוא משחק גם בבית? ועם מי? האם משחק איתכם ההורים? האם אתם מוותרים לו? אחת הדרכים לעזור לו היא לשחק איתו בבית אבל באופן שיכול ללמד אותו לנצח. ילדים בגיל הזה צריכים להבין עדיין לקבל עזרה בהבנה של אסטרטגיות משחק - יכול להיות שהוא לא ממש למד איך כדאי לשחק כדי לנצח וצריך קצת לעזור לו שם כדי שירגיש יותר ביטחון ולא יצטרך שיוותרו לו כדי לנצח אלא ינצח באמת . מעבר לזה החיים ילמדו אותו, הוא יבין מהר מאוד שאם הוא לא משתלב לא משחקים איתו והוא יצטרך להתפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שאינו יודע להתמודד עם הפסדים
חיננית03/12/2009סמדר שלום,
תודה על ההתייחסות, בן יודע לנצח יפה המון פעמים בזכות עצמו בזה אין לי ספק, בצהרון יש עניין שאם מנצחים מקבלים פרסים קטנים וזה מטריף אותו יותר , וקשה לו להתמודד עם ההפסד החומרי.
בבית אנחנו משחקים המון במשחקי קופסא וקלפים כמו טאקי ופיקולו ואני ממש לא מוותרת לו על ניצחון, כאשר הוא מתעצבן שהוא מפסיד אני מפסיקה את המשחק ואומרת לו שהתחושה שהוא נותן לי כאשר אני מנצחת לא נעימה לי ולכן אני לא מוכנה לשחק איתו אז הוא מתנצל ומאוד משתדל לפרגן אחרי שאני מנצחת.
עם החברים שלו בבית הספר או אצלנו בבית כאשר הוא מפסיד אני רואה שהוא המון פעמים תופס את עצמו ו"משחק אותה" כאילו לא מזיז לו למרות שבפנים אני יודעת שהוא משתגע יחסית זה עובר לו מהר( יש לו המון חברים) .
השאלה שלי איך להגיע אליו שידבר על מה הוא מרגיש כשזה קורה ואיך אפשר להפוך את ההרגשה של הכעס ? אני בטוחה שהחיים ילמדו אותו אבל מנקודת מבט של אמא הייתי שמחה לעזור לו לעבור דברים בקלות.
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד שלא אוהב להפסיד
סמדר ריינר03/12/2009שלום חיננית,
נשמע לי מהתאור שלך לבנך קשה התמודד עם הפסדים אבל הוא מסתדר בבית ובבית הספר ברמות שונות. בצהרונית זה קשה לו בגלל הפרסים. לא ברורה לי מדיניות הפרסים בצהרונית, איזה מסר חינוכי היא באה לקדם. אני יכוה להבין שנותנים פרסים או מדבקות על התנהגות טובה אבל לא על נצחונות במשחקים. האם ניסית לברר מדוע הם עושים זאת? בעיני יש כאן מסר להישגיות מיותרת במה שאמור להיות תרבות של פנאי. כל העניין במשחק הוא משחקיות שבו ושאין שם לחץ כמו החיים האמיתיים, הפרס מקלקל זאת וגם מסכסך בין הילדים. לא ברורה לי המדיניות הזו, אולי כדאי שתבררי אותה. מעבר לזה הילד הוא תחרותי בצורה סבירה לגילו ואני מניחה שהוא יסתגל להפסדים עם הזמן ועם המסרים הנכונים שעוברים ממך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 7 בבקשה עזרתכם הדחופה!!!!!אירית01/12/2009
שלום, יש לי ילד בן 7 ילד מאוד חכם ומחונן...
יש לי בעיה קטנה הוא מאוד דואג ומפחד יש לו פחדים מוזרים. אולי זה טבעי לגילו אך בבקשה תדריכו אותי מה לעשות ולאיפה לפנות.
הוא לומד בביה"ס עד שעה 15:15 וכשהו מסיים את הלימודים ואני מאחרת טיפה הוא נכנס לחרדות שכנראה קרה לי משהו בדרך והוא נשרא לבד- והמצב הולך ומחמיר. ובמידה ויש לי סידורים עם בעלי קניות/ארועים הוא מתקשר אליי לשאול אם יש מעליות, שאני לא אתקע במעלית והוא מתחיל לדאוג
אני לא יודעת מה לעשות בנתיים קבענו טור אצל פסיכולוגית ילדים לעוד חודש. אבל עד אז המצב רק הולך ומחמיר- זה ממש לא נעים לאסוף ילד מבה"ס שהוא בוכה.
בבקשה בבקשה עזרתכם !!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 7
סמדר ריינר01/12/2009שלום אירית,
טוב שפניתם לטיפול. בינתיים, עד שהטיפול יתחיל, אפשר לנסות לדבר עם הילד על כך שקרה הרבה פעמים שאיחרתם ולא קרה כלום ועליתם במעליות גם לא קרה כלום, וגם אם המעלית נתקעת באים לחלץ, כלומר לנסות להגיע איתו להסכמה שזה שמשהו יכול לקרות זה לא אומר שיש סיכוי גדול שהוא יקרה והפחדים שלו הם לא לגמרי אמיתיים, אלא הלחץ משפיע על החשיבה שלו באותם רגעים. ואז לנסות לחשוב מה יכול עזור כשהוא מרגיש לחץ: 1. באמת להתקשר כדי לברר איפה ומתי תבואי (בלי לחץ, רק כדי לדעת)2. לנסות לנשום עמוק ולחשוב על משהו חיובי. אתם יכולים לתרגל את נשימות איתו ביחד, לפני השינה או בזמן שיש לכם פנוי. גם חשוב שתשדלו לא לאחר לו ואם אתם מאחרים להודיע לו, ולא לחכות שהוא יילחץ ויחפש אתכם.
דבר נוסף להמתין בסבלנות לטיפול אצל הפסיכולוגית. נראה לי מעניין שכמו שלבן שלך אין סבלנות לחכות שתבואי, גם לך אין סבלנות לחכות לתור אצל הפסיכולוגית. הרי הבעיה לא התחילה היום...
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 7
אירית01/12/2009תודה רבה....
יש לי שאלה נוספת...
הילד נמצא בחוג כדורגל, ואיך אפשר להסביר שהוא נשאר בחוג לבד בלעדי. וכשאני שואלת אותו איך זה שהוא לא נלחץ. הוא עונה לי שאני יודע בוודאות שאת תבואי לאסוף אותי כי את לא מגיע מעבודה אלא מהבית. וכשאת צריכה לאסוף אותי כשאת בעבודה אני נלחץ. אשמח לקבל תגובה כיצד להסביר לילד.
ושוב תודה רבה על התגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 7
סמדר ריינר01/12/2009שלום אירית,
זה בדיוק העניין, אם הוא יודע מהעבודה את מאחרת סימן שהוא יודע שהסיבה לאיחור היא לא שקרה לך משהו אלא שהעבודה מעכבת אותך, אז הוא פשוט צריך לחכות בסבלנות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 אלימהכוכי01/12/2009
בת 3 שובבה ומלאת חיים אם המון נתחנה ואהבה לסביבה. אבל מרביצה בלי סוף לחברים בגן ומהסביבה ואפילו לנו.(ילדה מאוד דומיננטית בגן) כבר לא נעים לי לשמוע את זה ואני לא יודעת איך לטפל בזה. הסברנו ועדין מסברים אבל זה ממשיך.
לאחרונה התחילה לאכול חול מה זה.
אני מיואשת לא יודעת איך להתמודד.
בבקשה עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3 אלימה
סמדר ריינר01/12/2009שלום כוכי,
תראי, לא נתת הרבה פרטי רקע, יכולים להיות כאן הרבה דברים שגרמו למצב הזה. הדבר היחיד שבולט לי כרגע שהוא השימוש שעשית במילה "הסברנו" הסבר זה משהו שמתאים להתחלה, אבל בעיה ברמה כזו של חומרה שאת מתארת זה לא עניין להסבר אלא להצבת גבול הרבה יותר נחרץ ותכליתי, ויכול להיות שזה מה שאתם עדיין לא עושים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות אמינות של הילדאבי01/12/2009
ילדנו בן 8 בקרוב, ילד טוב,מקסים ואהוב. לומד בכיתה ב' ובשעות הפנאי הרבות שיש לו הוא אוהב לשחק במשחקי מחשב, לצפות בתוכניות לילדים בטלוויזיה, ומשחקים שונים עם שני אחיו. הילד, כמו ילדים רבים אחרים, לא "מתלהב" בהכנת שיעוריו.
אנחנו כהורים מאפשרים לילד את החופש והרצונות שלו, אבל עם מגבלות ומסגרות סבירות לגילו, עם פיקוח מתחשב בצרכיו וחובותיו, וביחס של כבוד הדדי.
עד כאן הכל בסדר וטבעי, אלא שבשנה האחרונה, הוא נתפס על ידינו באי אמירת אמת בכמה מקרים בסיטואציות שונות. לפני מספר חודשים פנתה אלינו אחת ממורותיו וטענה כי אינו מכין תמיד את שיעוריו וכי לא הביא מחברת לשיעוריה. לשאלתנו הוא השיב כי הניח את המחברת במגירה המיועדת לכך בכיתה ולמחרת לא מצאה שם. האמנו לו ללא פקפוק. אתמול, בדקנו במקרה את אחת ממחברותיו במקצוע אחר והבנו כי עדיין לא הכין שיעוריו. הזכרנו לו כי עליו להכינם, והוא ענה שהוא מיד יכינם. כעבור זמן שאלנו אם הכין והוא ענה בחיוב. ביקשנו לוודא כי אך הכין כראוי ושיביא לשם כך את המחברת. הילד חזר כעבור זמן קצר וטען כי אינו מוצא את המחברת שאך לפני זמן קצר הניחה בילקוטו.בדקנו והיא לא נמצאה. ברור לנו כי שיקר, אך מה שנראה לנו חמור יותר, הוא כי כנראה העלים את המחברת מעינינו ועשה זאת בקור רוח ובפעולה מתוכננת, כי כנראה חשש שנחשוף את שקריו.
תגובתנו היתה: חפוש המחברת בכל מקום רלוונטי בבית. המחברת לא נמצאה, ולכן העמדנו את הילד בדבר ספיקותנו על תירוציו. החלטנו שבמציאות זו יהיה עליו להשלים ולהעתיק מחבר את כל תוכן הלימוד בכיתה ובבית מאז תחילת השנה ועד עתה. עד אז, נאסרה עליו הצפיה בטלויזיה ובמחשב.הילד הגיב בהבנה ובלא כעס, והחל מיד להשלים החומר.
בעבר הוא גם נתפס על ידינו בגניבה קטנה מחבר. תחקרנו אותו בעדינות ובכבוד, ולטענתו רק השאיל והתכווין להחזיר.
נדגיש שוב, הילד הוא ילד באמת טוב, ללא בעיות משמעת, מקבל מרות של הוריו ומוריו ומכבדם.
האם דפוס ההתנהגות שתיארנו מעיד על איזושהיא תחילה של התנהגות קרמינלית, כמובן במסגרת גבולות פרופורציונאליים למקרים ולגילו הצעיר.
במידה וכן, מה ניתן לנו ההורים לעשות כדי שמקרים אלו לא יישנו, שהילד ידבר אמת וכל האמת ללא חשש? האם תגובתינו היתה נכונה בנסיבות הקיימות?
נודה לכם על הייעוץ.
מההורים המודאגים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית אמינות של הילד
סמדר ריינר01/12/2009שלום אבי,
הייתי נזהרת כרגע מלשים על הילד תווית של קרימינל והיית מעדיפה לנסח את מעשין כסוג של איתות אליכם. על מה אני לא יודעת עדיין. השקרים שלו לא מאוד מתוחכמים, ומגיב לדבריך בהבנה לענישה וגם מבצע אותה, זה קצת נשמע לי שהוא רצה להיתפס. מה קורה פה? לפעמים (ואני לא אומרת שזה מה שקורה אצלכם) ילדים עושים בעיות, כי רק כשהם עושים בעיות, אבא ואמא שרבים ביניהם - פתאום מתאחדים ונעמדים בחזית אחידה. ילד שחושש למשל שהוריו יתגרשו, יכול להפעיל את ההורים סביב כל מיני מצבים כדי להסיח את דעתם ולגרום להם לחבור ביחד שוב. אולי זו הדרך של הילד לקבל תשומת לב שאבדה לו עקב הולדת אח או שינויים אחרים במשפחה. אולי כל עוד הוא ילד טוב, הוא לא מקבל התייחסות מיוחדת, אבל כשיש בעיות - הוא מקבל הרבה תשומת לב, ואת אחיו קצת עוזבים. בקיצור, יכול להיות שמעבר לתגובה החמורה שהגבתם על המעשה עצמו כדאי לחשוב יותר לעומק האם הילד סובל ממצוקה כלשהי ולהתייחס אליה ולא רק לסימפטום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. סמדר
אבי01/12/2009אגב,היום הוא הודיע שמצא את המחברת מתחת לארוןאך לא הצליח להוציאה. עזרנו לו להוציא ושאלנו אם הכין השיעורים. הוא ענה בבישנות שלא ושרק בזה הוא לא אמר אמת, אך הוא באמת איבד אתמול את המחברת. ענינו לו כי אנו אוהבים אותו מאד וכי זו לאבושה לא להכין שיעורים, ושחשוב לומר תמיד את האמת ללא חשש.
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-)
סמדר ריינר02/12/2009זה באמת לא נשמע ילד בתהליך קרימינלי...:-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
