מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בן 6.5 תחרותינויה06/12/2009
כיצד עלי להתמודד עם ילד התחרותי מהרגיל?
כשאחר מקבל משהו שרוצה הוא מרביץ ובוכה וכועס, על אף שכבר בכתה א' לא מצליח להתאפק.
כשילד אחר לא מקבל מה שרוצה הוא שמח וצוהל.
כל הזמן משווה ומתעסק רבות בכך.
כמה שאני משוחחת איתו, מנחה אותו לשמוח כשלאחר טוב לא עוזר כלום.
אשמח לשמוע על כלים להתמודדות. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כישורים חברתיים
נעמה סבג שמש07/12/2009שלום נויה,
לעתים, התנהגות זו מתחילה מהדברים הקטנים: "מי מגיע ראשון למקלחת"? "מי מסיים לאכול?" וכו'.
הילד לומד ומאמץ התנהגות תחרותית.
בכל פעם שינסה להכנס לתחרות בסביבת הבית, תחזרו ותאמרו: אנחנו לא בתחרות.
לעולם אל תערכו השוואה בינו לבין אחיו, אם יש כאלה.
לעולם אל תתנו לו דוג' חבר שמתנהג יפה, כדי ללמוד ממנו.
תנו לו דוג' אישית איך שאמא ואבא לא מתחרים ב... וכו'.
שחקו ועשו תאטרון בובות, דרכו הבהירו את המשתמע.
שיחות ישירות לא יועילו.
הקנו לו כישורים חברתיים טובים יותר.
את מוזמנת לקרוא באתר זה או באתר שלי מאמרים שכתבתי בנושא.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיספרקציה ורבליתלימור06/12/2009
בתי בת ה-5 וקצת סובלת מדיספרקציה ורבלית. דיבורה שונה משל ילדים בני גילה בצורה בולטת, בעיקר באותיות השורקות. היא מטופלת אצל קלינאית תקשורת כשלוש שנים.
עד היום לא הגדרנו בבית את הבעיה אלא הבנות (הגדולה בת 6.5) גדלו לתוך ההוויה.
לאחרונה ילדים מעירים ושואלים אותה על דיבורה. מצד אחד היא רגילה שלא תמיד מבינים אותה והיא צריכה לחזור על הדיבור. מצד שני היא כנראה לא מודעת לזה שהיא לא מדברת טוב. לאחרונה סיפרה לי שילד אמר לה שהיא לא מדברת נכון ושאלה אם הוא צודק. באופן אינסטינקטיבי אמרתי לה שהיא מדברת מצויין ופחדתי לפתח את השיחה כדי לא להרוס יותר מלבנות. אבל נראה שיש צורך בשיחה אמיתית
איזה סוג של שיחה שתיבנה ולא תהרוס יש ליצור ואיך?
אשמח לטיפים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיספרציה ורבלית
סמדר ריינר06/12/2009שלום לימור,
אני חושבת שאת צודקת. אז קודם כל בשיחה אמיתית אומרים פשוט את האמת. הייתי אומרת לה שאומנם אתם רגילים לדיבור שלה ומבינים אותו אבל מי שפחות מכיר אותה שם לב שהיא אומרת אחרת חלק מהאותיות. זאת הסיבה שהיא מבקרת אצל קלינאית תקשורת, כדי לעזור לה בזה. כדאי להעביר את המסר שאין פה שום דבר שאמור לבייש אותה, רק בהתחלה לפני שמכירים אותה ילדים צריכים להתרגל, ואחרי שמתרגלים הכל בסדר, עובדה שיש לה חברות (במידה ואכן יש לה) והיא מסתדרת נהדר בגן (במידה וזה אכן כך). בהמשך, אם יש לה שאלות, צריך לענות עליהם, אולי בהתייעצות עם קלינאית התקשורת - איך מסבירים לילדים על הבעיה מבחינת ההסבר המקצועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהRE: דיספרקציה ורבלית
לימור07/12/2009אכן היא חברותית מאוד ומסתדרת בגן. תודה, אני אעשה זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשי נחיתותנועה06/12/2009
יש לי ילד בן 4 וקצת שמרבה להגיד "אף אחד לא אוהב אותי" "שכחו אותי" ומשהו חדש מהשבוע "אני אשם", אם כעסתי עליו קצת אז הוא מרגיש נורא אשם, הוא גם מכליל כל הזמן "כולם" "כל מה שאני עושה" וכו
מאיפה זה מגיע? איך ילד כזה קטן כבר מרגיש כל כך הרבה רגשי נחיתות? בבית הוא מקבל ים של אהבה ו"פינוק" הוא ממש מלך בבית.
רציתי לשאול איך אני מגיבה כשהוא אומר לי את הדברים האלה? בהתחלה הייתי שואלת מנסה להבין, אבל עכשיו אני מבטלת אותו עם "איזה שטויות אתה מדבר" כי זה באמת נשמע לי מוגזם לגמרי, כמה אהבה כבר אפשר לתת לו שלא נתנו עד עכשיו??
תודה על התגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגשי נחיתות
סמדר ריינר06/12/2009שלום נועה,
אני באמת לא יכולה לדעת מאיפה הילד לוקח את המילים האלה. אפשרות אחת שהוא שומע מישהו אחר בבית מתבטא כך לגבי עצמו ומזדהה איתו. האם יש משיהו בבית שחש קורבן ומתלונן חלק גדול מהזמן?
זאת אפשרות אחת.
אפשרות נוספת, קשורה לתאור שלך שהוא מקבל ים פינוקים בבית ושהוא מלך הבית. ילד לא אמור להיות המלך בבית, זה נותן לו תחושת כח לא מציאותית, ויכול להיות קשור לכך שהוא נוטל על עצמו אשמה מוגזמת כי הוא חושב שהכל בשליטתו באמת ולכן גם הכל באשמתו. בנוסף אם הוא רגיל להיות מלך, אז ברגע שהוא לא במרכז העניינים זה סימן ששוכחים אותו, ברגע קצת כועסים עליו זה נראה לא שייך, לא מובן וסוף העולם. ילד צריך להיות ילד, עם חובות, זכויות ופרופרוציות בחיים. יכול להיות שמצד אחד אתם נותנים יחס חסר פרופרציות ומצד שני מצפים ממנו להגיב בפרופורציות. זה לא הולך ביחד.
התגובה שלך שהו אמדבר שטויות יכולה קצת להחזיר את הדרמה לפרופורציות. יחד עם זה גם שאר היחס בבית צריך להשתנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר לדעת?דנה06/12/2009
שלום רב
בתי ,בת שנה ו-10. הולכת לגן פרטי מתחילת השנה.
הפרידה כל בוקר קשה לה מאוד ולצערי אני עוזבת אותה כשהיא בוכה(לפעמים יותר לפעמים פחות).
עכשיו אנחנו עושים את הפרידה קצרה ומהירה(נותנת לגננת והולכת)
ניסינו גם משפט כמו "אמא הולכת לעבודה ואחר כך אבוא.."
איך שאנחנו מגיעות לאזור הגן היא מתחילה לחשוש, נדבקת אליי, לא מוכנה שאוריד אותה מהידיים, לא מוכנה להכנס(לא עושה סצינות גדולות אך עדיין בברור ניתן לראות שלא רוצה להכנס)
אם חלילה מדברים על הגן בבית או כל דבר שקשור אליו (תמונות, שיר ששרים בגן, שמות הילדים בגן) היא ישר אומרת "לא, לא".
הגננות טוענות שהיא מקסימה במשך כל היום ,היא כוכבת "המפגש" וזה רק הבוקר שקשה לה.
האם יכול להיות שאלו תגובות אך ורק בגלל שהפרידה בבוקר קשה לה?
אני יכולה להוסיף שהקטע של הפרידה מאתנו(ההורים) תמיד קשה לה. היא לא ממש רוצה ללכת מאתנו לאף אחד חוץ מלסבא שלה ולגיסתי. מדי פעם לקרובים אחרים ,אבלאך ורק אם אני או אבא שלה בסביבה.
מה עושים?
איך אדע שהיא בטוחה בגן, שמרגישה מוגנת
האם להסתפק בזה שזה רק הבוקר קשה?
אודה לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך אפשר לדעת.
סמדר ריינר06/12/2009שלום דנה,
יש הרבה ילדים שהפרידה קשה להם ואחר כך הם מסתגלים יפה בהמשך היום. אם את לא מאמינה למה שהגננת מספרת אמת את יכולה לבוא פעם אחת או מספר פעמים במפתיע באמצע היום ולהיווכח בעצמך. אם הגננת צודקת אז בהחלט זה מספיק כדי לדעת שהבעיה היא רק עם הפרידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד ממעליתגלית06/12/2009
שלום רב
בני בן שש יש לו כבר זמן רב פחד מלעלות במעלית. הייתה תקופה שהוא התגבר על פחד זה אך זה שוב חזר.איך להתמודד ומה להגיד ? (למזלנו אנחנו גרים בבית קרקע) כך שביום יום זה לא מהווה מכשול. אך שצריך לעלות כמה קומות בבנינים ציבורים הוא לא מוכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד ממעלות
ליאת גרוס06/12/2009ראשית נשאלת השאלה עד כמה זה מפריע לו. במידה והוא מעוניין להתגבר על הפחד, ניתן לחשוף אותו באופן הדרגתי למעלית. ראשית לעמוד ליד דלת פתוחה, בהמשך לעמוד בפנים עם דלת פתוחה וכן הלאה בהדרגה. חשוב להגדיר איתו פרס שיקבל על הצלחה בכל שלב.
ניתן גם לקרוא איתו חומר על מעליות ולהסביר לו כיצד היא פועלת. ניתן להסביר שהסיכוי להיתקע קלוש וגם אם כן, ממתינים והמעלית חוזרת לפעול.
במידה ואינו מעוניין להתמודד עם הפחד, נסו לשכנע אך הימנעו מללחוץ. אם זה לא הולך, עיזבו והמתינו שיגדל, בתקווה ששבהמשך יהיו לו יותר כוחות להתמודד. במידה והפחד מוכלל גם לתחומים אחרים, או מתחיל להשפיע על חיי היום יום, פנו לטיפול קצר מועד על פי הגישה הקוגנטיבית התנהגותית.
בהצלחה
ליאת גרוס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן השלוש וחציגלית06/12/2009
שלום רב
בני בן שלוש וחצי, מרבה לצעוק. כמעט כל פעם שהוא רוצה משהוא או שלא ישר עושים את מה שהוא דורש, הוא צועק. חשוב לציין שבגן הוא כלל לא צועק.
איך להגיב ? מה לעשות כדי להפסיק את הצעקות הבלתי נסבלות שלו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד צועק
ליאת גרוס06/12/2009שלום גלית
כדי להעלות הסתברות של התנהגות מסויימת צריך לחזק אותה ולהחליש את ההפוכה לה. חשוב להדגיש בופן חיובי כל פעם שאינו צועק. לאמר לו בגלל שביקשת כלכך יפה אתה מקבל. במקביל חשוב לא לספק לו את מה שמבקש במידה וצועק. פשוט לא. גם לא מייד אחר כך כשמבקש יפה. חשוב שיבין שמי שצועק מפסיד.
כנראה עד עכשיו השתלשם לו לצעוק ולכן למד את הטריק. לא עוד! צועק לא יקבל. מבקש יפה יקבל כפול.
נסי ותראי...
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד להורים פרודיםגלית06/12/2009
שלום ,
התגוררתי בחו"ל מזה שנתיים יחד עם בני ובעלי.
אני ובעלי נפרדנו וחזרתי לארץ עם בני (בן 4). לפני החזרה הכנו אותו (כמה שניתן) לעתיד ,הראנו לא תמונות של הדירה בישראל , של הגן המשפחה ועוד...
בגן ההתנהגות רגילה, לא דווח לי ע"י הגננת על בעיות מיוחדות .
בני מדבר על העבר ועל אביו , אך לאחרונה הוא החל בתדירות גבוהה לומר שהוא עצוב כי הוא מתגעגע לאבא ובוכה שהוא רוצה שיבוא לישראל.
אני תמיד חוזרת ואומרת כי אביו אוהב אותו ומתגעגע ותמיד נוכל לדבר איתו בסקייפ ולראות אותו.וכמובן שאני אוהבת אותו ומחבקת אותו.
האב בקר לאחרונה בישראל /תדירות הביקור בארץ תהיה בערך כל 4 חודשים.
לא תמיד אני יודעת מה להגיב ואיך להתמודד איתו...אני מפחדת שהוא במצוקה.
האם אני צריכה יעוץ מקצועי? אני לא יודעת האם הילד זקוק לטיפול כלשהו? אובדת עצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד להורים פרודים
סמדר ריינר06/12/2009שלום גילה,
נשמע שאת עושה כמיטב יכולתך כדי להקל על הילד. אולי יש לך ציפייה שאם תעשי הכל נכון לילד לא יכאב, וזה לא כל כך ריאלי. מהתאור שלך לא נשמע שהילד זקוק לטיפול כרגע. בודאי שהוא עצוב, אבא שלו לא נמצא איתו. את לא יכולה למנוע את העצב, את רק יכולה לתת לו מקום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא מודאגאבאלה06/12/2009
בני בן שנתיים ושלושה חודשים התפתחות תקינה .
לאחרונה הגננת הסבה את ליבנו שהוא לא עונה שקוראים לו, גם בבית לעיתים צריך לקרוא לו כמה פעמים עד שיגיב. וגם שיענה על שאלות צריך לעיתים לחזור עליהן. יש שאלות שהוא כבר מכיר ושולף את התשובה, על שאלות חדשות לוקח לו זמן לענות.
הוא גם לא יוצר עדיין קשר ולא משחק ביחד עם ילדים אחרים אבל עם בני שמשפחה המבוגרים הוא נהנה ומשחק ויוצר קשר עין הכל כרגיל...
הוא נכנס לגן רק בתחילת השנה הזאת ( 3 חודשים ).
כמו כן הוא לא רוכב על בימבה או תלת אופן או כל דבר אחר. יש לו זכרון מדהים והוא זוכר בעל פה כל סיפור שמקריאים לו וגם את כל השירים בגן. אותם הוא שר לאורך כל היום.
האם יש חשש לאספרגר ? PDD ? יש לי אספרגר במשפחה ( בן דוד) ולכן מאוד חושש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ומה איתי?
אבאלה06/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאבא המודאג
ד''ר שירי שדה שרביט06/12/2009לאבא המודאג שלום,
אני מתארת לעצמי את החששות המציפים אותך, אולם לצערי לא ניתן להשיב לשאלותייך ללא היכרות עם הילד ואיסוף מידע מכם ומהגננת. המקום המתאים ביותר לבדקו הוא במכון להתפתחות הילד של קופת החולים שלכם. במידה והבעיה תיפסל ויאמרו שהוא אינו סובל מבעיה התפתחותית כלשהיא, תוכלו להיות רגועים. במידה ואכן יימצא קושי כלשהוא - ככל שהטיפול מוקדם כך הוא יכול להקטין את הקשיים. לכן פניה לאבחון היא מתאימה ביותר.
בהצלחה!
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קללותאמא06/12/2009
שלום רב, אני אם ל- 4 ילדים, הקטן שלי בן 4 וחצי לא מפסיק לקלל ולצעוק. הוא ילד מקסים וחכם מאוד אך הבעיה שהוא בתקופה האחרונה מתעצבן מאוד מהר מקלל בלי סוף קללות הגונות מתחיל ממפגרת ונגמר זבל וכל השאר. הוא יכול לקלל אותי את אבא שלו ואת האחים שלו. ישר הוא מתחיל לצרוח ולקלל וכן להרביץ. אני מנסה לנקוט באמצעים כמו להכניס אותו לחדר להרגע , לא להתייחס אליו ואתמול פשוט הראתי לו פלפל חריף ואמרתי שאשים לו בפה אם הוא ימשיך לקלל. זה קצת הפחיד אותו. ניסיתי גם לעשות טבלה של התנהגות טובה אך שום דבר לא עוזר. אני יודעת שהוא שומע קללות מפי האחים הגדולים שלו אבל אצלו זה ללא הבחנה וללא זמן כל פעם שהוא כועס ולא משנה על מה הוא מתחיל לצרוח ויורה פשוט קללות בצרורות.
מה לעשות????????????????????? לציין כי בגן הוא לא מקלל וכמובן שאינו מרביץ או צורח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קללות
סמדר ריינר06/12/2009שלום אמא,
את מתארת תופעה בלי לתאר את הגורמים, הטריגרים או חשיבה כלשהי מה גורם לילד להתנהג כך. כל עוד אנחנו לא מבינים מה קורה, קשה מאוד לגבש דרכי פעולה יעילות. אם למשל הילד שלך מתפרץ אחרי שאחיו מציקים לו, לא ייתכן שנרסן אותו בלי לטפל בהצקות, נכון? אם למשל הילד מתפרץ כתוצאה מתסכול, אנחנו צריכים להבין איך הגיע למצב הזה? האם מתקשה לדחות סיפוקים? האם זקוק לכלים כדי לקבל את מה שהוא רוצה בדרכים אחרות? האם זקוק לגבולות עיקביים ומכיוון שלפעמים הוא מצליח להשיג דברים דרך הקללות אין לו אינטרס להפסיק אותם? בקיצור, לא ברור מהתאור שלך.
אני יכולה לשער, וזה ניחוש בלבד, שזו דרכו של הילד שלך לקבל התייחסות. משהו קורה שעליו לצרוח כדי שיתייחסו אליו. האם יש בבית סדר יום קבוע עבורו, והתייחסות נפרדת עבורו, מבחינת זמן שיושבים איתו, סיפור שמספרים לו?, או שהיום מתנהל בבית עם 4 ילדים בבלאגן מסויים, שהילד לא יודע מתי יתייחסו אליו, מתי הזמן שלו לאכול וישון, מתי מקבל חום ואהבה וכו'. אם זה כך, זה משאיר אותו חרד ולא מוחזק, והוא פשוט צורח לכל עבר כדי שיחזיקו אותו ויתחילו לטפל בו.
ודבר אחרון: נא לא לאיים עליו בפלפל חריף, זו ענישה אלימה שתהפוך אותו רק יותר אלים ולא פחות אלים. אי אפשר לדרוש מילד להיות פחות אלים ולהתנהג אליו באלימות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם מעשה מגונה בנערריקי06/12/2009
שלום,
נודה לי שאחיין שלי (בן 10) עבר מעשה מגונה ע"י ילד ,נער המבוגר ממנו בשלוש שנים .
המעשה קרה לפני כשנה .הוא החליט לספר בעקבות זה שאחותי קלטה שהוא אינו מסתובב בחברת הילד כבר הרבה זמן.
הוא התפרץ בבכי וסיפר לה מה עבר.. היא כמובן הסבירה לו שהוא לא צריך להרגיש אשם או להתבייש , שהיא מאד גאה בו שהוא סיפר לה וגרם לזה להיפסק כשהרגיש שלא נעים לו. היא הסבירה לו שרק אבא ואמא יכלו להגן ולעזור לו בכל דבר בשביל זה הם שם.
הייתי רוצה לדעת מה כדאי לעשות במקרה כזה? לערב גורמים נוספים או לא לדוש בזה יותר מידי ולגרום לו לאי נוחות בלהיתעסק בזה כל הזמן?
אני אישית לא חושבת שיועצת בי"הס תועיל במקרה כזה.
הפחד הנוסף הוא שאנחנו לא נעשה צעדים שאחר כך יגרמו לאחיין שלי לא להיפתח ולספר דברים.
אני ישמח אם תוכלו לעזור לנו, אנחנו באמת בחוסר וודאות, מה לעשות?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טעות באיות
ריקי06/12/2009התכוונתי ל"נודע" בתחילת הטקסט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעשה מגונה בנער
סמדר ריינר06/12/2009שלום ריקי,
מידע ע מקרה כזה גורם לטלטלה במשפחה. זה כואב ומפחיד להכיר בכך שדבר כזה נעשה, יש רצון להגן על הילד ומצד שני לא לפגוע בו עוד יותר , יש רצון להעניש את הילד השני אבל יש חשש לחשוף את הילד שנפגע.
הדבר הרצוי הוא ללכת להתייעצות מסודרת שבה ניתן לפתוח את כל ההתלבטויות. הילד שנפגע צריך עזרה, הוא הולך עם סוד הרבה זמן. הוא לא סיפר עד שלא התעניינו, המסקנה היא שדווקא צריך להתעניין ולא לסגור את הסיפור.
לגבי הדיווח - בעיקרון צריך למסור על כך דיווח למשטרה, כיוון שאותו ילד גם פוגע בילדים אחרים. אם האחיין שלך לא ירצה הוא לא חייב לשתף פעולה עם חוקר ילדים מטעם המשטרה, אבל לדעתי כדאי להודיע. לבית הספר אתם לא צריכים להודיע אם אתם חוששים שלא ישמרו שם על הסודיות של האחיין שלך.
אבל לא הייתי מדלגת על המקרה הזה ומשאירה אותו בלי טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתגלות לשפה נוספתיג05/12/2009
בני בן 3.4 שנים. לפני חודשיים עברנו לעיר אחרת, נולדה לו אחות, התחיל גן עיריה חדש.
היה מגיל 1.3 עד 3.2 בגן פרטי דו לשוני : מפגשים בעיברית, גננת וסיעת דיברו איתו רוסית, ילדים חלקם דוברי עיברית, חלקם דוברי רוסית.
בבית דיברנו איתו רוסית.
הילד יודע רוסית מצויין, ועיברית ברמה בסיסית , שמאפשרת לדבר על דברים פשוטים יומיומיים (אוכל, משחקים, התארגנות וכו'.
לדיברי הגננת בגן קודם - ב-6 שנים שקיים הגן - רק הוא ועוד ילד אחד היו חכמים בצורה "חריגה" - הרבה מעבר לצפוי לגיל, וגם הילד היה מנהיג בגן. גננת אמרה לי לחפש מסגרת שבה הילד יהיה הכי צעיר אחרת ישתעמם.
אמא שלי אחות טיפת חלב - עשתה לו בדיקת התפתחות של גיל 5 כשהילד היה בן 2.6 - והוא עבר אותה חופשי.
קרובת משפחה שדיברה איתו שעתיים והיא מורה בבי"ס יסודי אמרה שהתפתחותו תואמת גיל 5.
בגן עיריה התעוררה בעיה: גננת טוענת שהוא איטי, לא עונה על שאלות פשוטות בעיברית, או עונה לא נכון. היו הדגימה לי: שאלה האם אחותו אוכלת שניצל והוא ענה כן. ברור לי שהוא ידע את התשובה אבל ענה לא נכון בכוונה. יש פעם בשבוע סייעת דוברת רוסית - שאלה אותו שאלות פשוטות ברוסית וגם אז הוא הרבה חשב ולא כ"כ ענה.
להבנתנו (אני, בעלי, הורי) הוא משחק "טיפש". אולי השינוי לילד הכי חכם לילד הכי "טיפש" בגן דובר עיברית קשה לו או טראומטי וזאת ההתמודדות?
אנחנו משתדלים להרחיב אוצר מילים בעיברית אבל הוא סה"כ ילד ואין לו סבלנות לשמוע הרבה מילים ב-2 השפות.
איך נכון להתמודד עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתגלות הילד לשינויים
ד''ר שירי שדה שרביט06/12/2009שלום לך,
יש הרבה מרכיבים במה שאת מתארת, ואני אתייחס אליהם בהדרגה:
הדבר העיקרי שקיים כרגע אצל בנך הוא השינויים החדים שעבר בחודשים האחרונים: לידת אחותו, מעבר דירה, מעבר עיר והתחלת גן חדש בשפה אחרת, שאינה השפה השגורה שלו. כל שינוי שכזה הוא שינוי שדורש מהילד התארגנות והתמודדות, וכל אלו יחד הם זעזועים רציניים בחייו, שעליו להסתגל אליהם. מאוד בולטת בשאלתך החשיבות האדירה שאתם מייחסים לחלק האינטלקטואלי. אין בכך מן הסתם כל פסול, וכמובן שחשוב לסייע לילד כ"כ מוכשר וחכם להמשיך בהתפתחות הקוגניטיבית הגבוהה שלו. אולם חשוב שתקפידו גם להתייחס להיבטים אחרים באישיותו ובחייו, ולא רק להיותו כ"כ חכם. אני מרגישה שאתם עושים לילד כל הזמן מבחנים עד כמה הוא חכם, בעוד שהוא כרגע מוטרד מהתמודדויות שהן הרבה יותר רגשיות ובינאישיות. לא ברור לי, למשל, למה להעמיס עליו בשאלות ולשאול אותו שאלות מכשילות, כמו האם אחותו אוכלת שניצל. עוד יותר מכך - זה גם סביר שילד שהוא בסהכ בן שלוש וחצי עשוי לא להבין את נושא ההנקה, תחליפי חלב וכדומה, ולא להבין אם אחותו אוכלת שניצל; אני יכולה לחשוב על כמה מבוגרים צעירים שלא שולטים בנושא תזונת תינוקות לפני שנולדים להם ילדים.
אולי לילדכם נמאס מהדרך שבה אתם רואים אותו, והוא רוצה להפגין בפניכם ובפני הסביבה שהוא בכל אופן בן שלוש וחצי שנים. הוא זקוק לכך שתראו אותו ואת מצוקותיו, ותוכלו לעזור לו בהסתגלות. אני מבטיחה לכם שהתפתחות קוגניטיבית גבוהה נשמרת גם במעבר בין השפות, אולם רק ילד שפנוי מבחינה רגשית, יוכל להפנות תשומת לב לגירויים אינטלקטואליים.
אני חושבת שגם כולכם, כמשפחה, עברתם שינויים רבים לאחרונה. תנו גם לעצמכם את הזמן להסתגל מבחינה רגשית. אני מתארת לעצמי שגם את לקחת חופשת לידה באורך מסוים, וכשתחזרי לעיסוקייך הקודמים תחזרי לתפקד כבעבר. גם בנך זקוק לזמן הסתגלות, וכדאי לאפשר לו זאת.
בהצלחה בהסתגלות של כולכם,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 6 מוצצת אצבעדניאלה05/12/2009
בתי הבכורה בת 6 ומוצצת אצבע מלידה. עד גיל 3 וקצת מצצה גם אצבע וגם מוצץ. מציצת האצבע היא בעיקר בעת עייפות, צפייה בטלויזיה, בשעת בכי ובזמן התלבשות. בחברת ילדים ובזמן הגן כמעט ואיננה מוצצת אצבע. אחות בכורה לילדה בת שנתיים וחצי, ילדה חכמה מאוד ורגישה. בעלת חברים רבים ואהודה. קיימת קנאה לאחות הקטנה לצד אהבה ומשחק מהנה יחד. בעבר היתה החלטה מצידה על הפסקה, אך ניכר שיש לה קושי רב בהפסקה. הייתי שמחה לקבל טיפים לגמילה ממציצת האצבע, כמו גם הפניה לייעוץ בתחום. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציצת אצבע
ד''ר שירי שדה שרביט06/12/2009דניאלה שלום,
ראשית אני רוצה להפנות את תשומת לבך לשאלה שנענתה לפנייך, לגבי לעיסת שרוול הבגד. כפי שתראי, מה שאת מתארת זו התנהגות נפוצה בגיל בתך, ואני אשתמש בחלקים מתשובתי לשואלת שלהלן.
ילדים ומבוגרים רבים מרגיעים את עצמם באמצעות סיפוקים אוראליים - מציצת אצבע או מוצץ, כסיסת ציפורניים, לעיסת מסטיקים, אכילת אוכל מנחם וכדומה. לעתים ההרגל נותר גם כשאין מתח או לחץ, כמשהו מרגיע ומהנה. גם אנחנו הרי לא תמיד אוכלים רק כדי להשביע רעב.
לא ברור לי של מי המוטיבציה להפסיק עם המציצה. ייתכן שיתוף פעולה מצד בתך רק כשהיא תרגיש שזו התנהגות שאינה מעוניינת בה (לרוב זה יקרה אם היא תשלם על כך מחיר חברתי מסוימ). הדרך לעזור לבתך היא בשילוב של הסבת תשומת לבה כשהיא מוצצת אצבע (וזאת כשיש לה מוטיבציה) ופיתוח דרכים אחרות להרגיע את עצמה ולהפחית מתח - לומר לעצמה משהו מרגיע, להירגע עם בובת פרווה / למולל חיתול בד , וכדומה.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמת או דמיון ילדיםטלי05/12/2009
שלום!
ביתי בת 4 בגן עיריה. ילדה חיננית מאוד חכמה מלאת דמיון. אוהבת לשחק בבובות.
היום במהלך משחק היא כעסה על הבובה ואמרה שהבובה תלך למחסן.
נורא נבהלתי וחשבתי אולי זאת צורת ענישה אצלה בגן.
יש לציין שכשאלתי לגבי עונש בגן היא אמרה שיש להם פסק זמן במטבח שצמוד לחדר ובאמת כך גם הגננת אמרה לי.
שאלתי לגבי המחסן והיא אמרה שהיא לא הייתה שם ושילדים אסור להיכנס לשם. יש לציין שהמחסן שלהם מחוץ לגן צמוד לחצר, מין מבנה מפלסטיק נעול במנעול.
האם יתכן כי הענישו אותם כך בגן. אני ממש היסטרית. איך כדאי לשאול אותה בצורה נכונה אם אכן קרה.
הילדה שמחה הולכת בשמחה לגן ולא מראה שום סימני חרדה ופחד.
כמו כן היא תמיד מרבה לשחק עם בובות לשים אותם בעונש בפינה ובמטבח אך אף פעם עד עכשיו מחסן לא היה בתמונה.
בבקשה אשמח לשמוע את דעתכם!
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמיון או אמת
סמדר ריינר05/12/2009שלום טלי,
קודם כל היסטריה זה אף פעם לא טוב. הילדה שמחה ללכת לגן, שאלת לגבי עונש וקיבלת תשובה, אני לא חושבת שאת יכולה לברר יותר מזה. אולי את יכולה לשאול אימהות אחרות האם שמעו על דבר כזה. וזהו. פשוט תניחי לזה, את מעסיקה את עצמך במשהו שלא נראה אקוטי וחשוב כרגע (הילדה הולכת בשמחה לגן) ונותנת לו נפח עצום, בלי בסיס ראייתי מוצק (סליחה על הניסוח המשפטי:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שאוכל את שרוול החולצהמירי05/12/2009
מה עושים עם ילד בן חמש וחצי שאוכל כל הזמן את שרוולי החולצה ומרטיב אותם ,
הגננת אמרה לי שיתכן שיש איזו סיבה רגשית לכך ,
מה יכולה להיות הסיבה לכך ?
ואיך לגרום לילד להפסיק ?
כי כלההערות וההסברים לא עוזרים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שאוכל את שרוול החולצה
ד''ר שירי שדה שרביט06/12/2009מירי שלום,
ילדים ומבוגרים רבים מרגיעים את עצמם באמצעות סיפוקים אוראליים - כסיסת ציפורניים, לעיסת מסטיקים, אכילת אוכל מנחם וכדומה. ההתנהגות של בנך היא חלק מכך. אני לא יכולה לומר מבלי להכיר אותו אם הוא נמצא במצוקה רגשית או לא, אולם לעיסת דש הבגד בלבד אינה מבטאת קושי רגשי או אחר. זו התנהגות שנפוצה בגילו, ואני מפנה אותך לראות את השאלה שעניתי לה אחרייך.
אפשר לעזור לו בכמה דרכים: ראשית, כדאי לסייע לו לפתח דרכים אחרות כדי להרגיע את עצמו ולהפחית מתח - לומר לעצמו משהו מרגיע, לתת לו חפץ מהבית שהוא קשור אליו וכדומה. שנית, ניתן בימים שהם לא מאוד קרים, לקפל את השרוול עד המרפק ובכך להקטין את הסיכוי שילעס אותו. כמו כן, רצוי תמיד להסב את תשומת ליבו ולעזור לו בזיהוי מה מפריע לו באותו הרגע, במידה ודבר כזה קיים.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כעס אצל ילדיםמ.05/12/2009
שלום,
אני עובדת במועדונית עם ילדים בכיתה א לאחר יום הלימודים בביה"ס.
במסגרת שאני עובדת ישנם כמה מועדוניות מגן חובה ועד כיתה ג'.
השנה התחלתי לעבוד לראשונה עם קבוצה אשר עכשיו בכיתה א שהגיעה אליי (כמובן) מגן חובה.
יש לי ילדה בצהרון אשר ההתנהגות שלה מאוד מטרידה אותי.
היא מתבטאת בעיקר בהמון בקשה לתשומת לב ובהתפרצויות בכי וכעס אשר לא פרופורציוניים כלל למה שקרה.
השבוע קרה מקרה אשר "שבר את גב הגמל" והתחלתי לחשוד שמשהו ממש לא בסדר.
הילדה גירדה איזשהו פצע שהיה לה בגוף עד שירד לה דם (הפצע לא היה גדול וגם לא נראה לי כואב במיוחד) היא הגיעה אליי עם הפצע ניסיתי להרגיע אותה ללא הצלחה, ניסיתי לשים לה יוד, פלסטר, מים אבל להכל היא סירבה לי בצעקות ובכי. נתתי לה סוכריה כדי שקצת תירגע, היא באמת נרגעה לכמה שניות אבל אחרי שהסתכלה שוב על הפצע התחילה שוב לבכות ולצעוק. רציתי להתקשר לאמא והיא לא רצתה שאתקשר אליה שותפתי לעבודה ניסתה גם להרגיע אותה ללא הצלחה ואף הצעקות והכעסים שלה התגברו כד כדי מילים כגון: "אני אשבור עליכם את המקרר" "מטומטמת" אני אבעט בך" "אני שונאת אותכם".
בשבוע שעבר הילדה האשימה את אחת השותפות שלנו באלימות כלפיה (מה שממש לא הגיוני כי אנחנו עובדות בחדר אחד ואין מצב שאנחנו לא רואות אחת את השנייה מטפלות בילדים) ולבסוף היא חזרה בעצמה ואמרה שעניראה אולי אחד הילדים עשה לה את זה.
כאשר דיברתי עם המדריכה שלה מהמועדונית בשנה שעברה בגן היא סיפרה לי שזה נמשך מהגן ובתחילת שנה שעברה בגן היא היתה נוהגת לחטט אצלה באיבר המין.
אני כבר לא יודעת מה לעשות..
אנא עזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה במצוקה
סמדר ריינר05/12/2009שלום מ,
בצדק את מוטרדת. מדובר בילדה במצוקה קשה. האם דיברתם עם הוריה? עם הגננת? עם המורה?נראה שיש צורך באיסוף מידע לגבי הילדה והפניית המשפחה לטיפול ולאבחון. נראה לי שפה יש מקום לשיתוף פעולה בין הגורמים השונים שמכירים את הילדה (גן וצהרונית) כדי לבר האם הומלצו שם דרכי טיפול על ידי הצוות (גננת, פסיכולוגית של הגן , מורה פסיכולוגית של בית הספר) ואם הומלצו דרכי טיפול האם הן יושמו, ואם לא למה, אם המשפחה לא מטפלת כנדרש ייתכן שיש מקום לדווח על כך לרווחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
