מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גיל שנתיים..שלומית13/12/2009
שלום,
יש לנו ילדה בת שנתיים וחצי לערך.
ילדה חכמה, עירנית ושובבה.
גם בגן וגם בבית דפוס התנהגותה דומה. תמיד בוחנת גבולות.
הדבר המטריד אותנו הוא מעשים מוזרים ביותר למרות שברורה לה תגובתנו.
למשל, בארוחה אחת היא מרחה לעצמה את המרק שנותר על הלחיים, היא הוציאה את סבון האסלה וגירדה ממנו חתיכות ואף ניסתה לטעום, היא נהגה עד לא מזמן להתפשט לגמרי לפנות בוקר (בשיא הקור), מרבה להחליף לעצמה בגדים, בבוקר כשמתעוררת קבוע בארבע וחצי (ולא משנה מתי הלכה לישון) היא במכוון צועקת וצוחקת כאשר מעירים לה שהיא מעירה את אחיה ואותנו כך. בקיצור היא עושה ככל העולה על רוחה ללא חשש משום עונש (איננו מכים אותה חלילה!!!!!).
מה עצתך?
האם זה נורמלי?
נודה לתשובתך ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנתיים
סמדר ריינר13/12/2009שלום שלומית,
בגיל שנתיים יכולות להיות התנהגויות מרדניות כאלה או אחרות, אם כי בהחלט יש משהו פרובוקטיבי במיוחד בתנהגות של בתך.
את אומרת שברורה לה תגובתכם, מהי תגובתכם באמת? יכול להיות שהיא משוועת לגבול, ואולי האופן שבו אתם מציבים אותו לא עוזר לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובתנו היא אמירה
שלומית14/12/2009תגובתנו היא העברת מסר חד משמעי שההתנהגות בה נקטה אינה מקובלת בביתנו.
ניסינו בהמון דרכים: למשל, : טבלת עיצוב התנהגות עם מדבקות והפתעות - לא ממש עניין אותה..
לכעוס עליה באסרטיביות, הרעפת תשומת לב וזמן אישי איתה, שיחות מיוחדות לאחר התנהגות לא מקובלת, פינת פסק זמן, התעלמות בעת התנהגות שלילית וחיזוק התנהגות חיובית.
אנו מאוד מודאגים מהתנהגותה.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובות
סמדר ריינר14/12/2009שלום שלומית,
לא ברור לי מתשובתך כמה זמן התמדתם עם כל אחת מהישטות שנקטתם, יכול להיות שיש לכם ציפיה ששיטה מסויימת תעבוד מיד והאמת היא שצריך להיות עקביים זמן רב עד שהדברים עובדים. אני אומרת זאת כיוון שציינת הרבה דברים והילדה היא בסך הכל בת שנתיים...
יכול להיות גם שהכיוון הוא לאו דווקא בכיוון של הגברת האסרטיביות איתה אלא שהיא מנסה לומר לכם משהו, ולא ברור מה זה.
זה יכול הלהיות קשור למשל לעובדה שיש לה אח קטן והיא מקנאה וזו הדרך שלה להשיג תשומת לב. אומנם את מציינת שניסיתם להרעיף עליה תשומת לב אבל ייתכן שלפני שנוזפים צריך להיות גם דיבור שמנסה להבין אותה וממשיג במילים מה שאולי חסר לה. למשל אם מרעיפים תשומת לב, צריכה להיות גם התייחסות מילולית לכאב ולקנאה שלה באחיה, ולחשוב ביחד איך אפשר לתת לה מקום ייחודי בלי שתצטרך לקבל תשומת לב שבדרכים האלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים מודאגיםאמא דואגת13/12/2009
שלום
אנו הורים לשלושב בני בני 10,5 ושלוש,בסה"כ הם ילדים טובים ויש לנו משפחה אוהבת
יש לנו הרבה בעיות עם הילד הגדול, הוא לא מקשיב בכלל ,כל הזמן צריך להעיר, מרגישים כאילו הוא מחפש שיצעקו עליו ויתנו לו עונשים
אנו חושבים ומרגישים כי הוא זקוק לעזרה אך לא יודעים למי לפנות, אנו לא רוצים לערב את בית הספר,למי עלינו לפנות ?איזה טיפול הוא צריך?מה עושים?????
בבקשה ,ממתינים לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורים מודאגים
סמדר ריינר13/12/2009שלום אמא דואגת,
לא בטוח שהילד הוא זה שצריך טיפול, יכול להיות שכן, ויכול להיות שאתם צריכים לקבל הדרכת הורים או בנוסף לטיפול שלו או במקום.
אם אתם מעוניינים בטיפול פרטי, אתם צריכים לחפש פסיכולוג/ית או פסיכותרפיסט/ית שעובד עם ילדים באזור מגוריכם.
אם לא, אתן יכולים לבדוק דרך קופת החולים שלכם איזה אפשרויות טיפוליות יש לגיל הזה יש באיזור מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעצהyardena13/12/2009
שלום, בני הוא בן 5.5 ונמצא בגן חובה שפתי בשל עיכוב שפתי. צוות הגן מדווח על שיפור והתקדמות מהירה של בני. לבני יש כרגע בעיה של חרדה מקבוצות גדולות של ילדים ולכן לרוב לא משתתף בימי הולדת, עומד בצד. לא משתתף בפעילויות עם ילדים שלא מכיר. הם ממליצים על עלייה לכיתה א', כיתה קטנה. ואני שואלת אם מבחינה לימודית אין לו בעיה, הוא למשל שולט באותיות, מספרים וכד'. האם הבעיה החברתית היא באמת סיבה להכניס אותו לכיתה טיפולית? או שיש פתרון אחר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב במסגרת מיוחדת כן או לא
ליאת גרוס21/12/2009שלום ירדנה
אכן שאלה מורכבת. קשה לי להגיב כי איני יודעת עד כמה משמעותית חרדתו ומהן השלכותיה.
בגדול כיתה קטנה ללקויות למידה אינה אמורה לתת מענה רגשי וחברתי במהותה. במידה ומבחינה לימודית מתאים להשתלב בכיתה קטנה כדאי לנסות אפשרות זו תוך ליווי צמוד של פסיכולוגית בית הספר, היועצת וכמובן המחנכת. אי אפשר להשוות ימי הולדת לשגרת כיתה וילדים רבים החוששים מימי הולדת אינם מתקשים בגן/בכיתה.
כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית הגן שמכירה אותו. במקביל ניתן לשקול טיפול פסיכולוגי קוגנטיבי התנהגותי בחרדתו ובגורמים לה.
לכיתה קטנה תמיד אפשר להגיע בהמשך... את גם יכולה להגיע לועדת השמה שיאשרו לו זכאות במידה ולא ילך לו בכיתה רגילה(כדי שלא יפספס שנה).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם ילד בן 5שולה13/12/2009
הי,
בני בן 5 , לפני חודש כשקילחתי אותו, אמר לי שחבר מהגן שם לו עגיל באוזן, אני הבטתי באוזן ולתדהמתי גיליתי חרוז בתוך האוזן,לקחתי אותו מייד למוקד ושם הוציאו לו את החרוז.
הסברתי לו כמה שזה מסוכן, ושאסור לו לתת לאף אחד לגעת בגופו וכו' , שוחחתי עם הגננת
היא דיברה איתו גם ועשתה שיחה לילדין בגן בנושא . הילד שבני טוען שעשה זאת - הכחיש.
לפני שבוע , המקרה חזר על עצמו, הפעם ממש כעסתי על בני ושוב הסברתי לו כמה שזה מסוכן וכו'
ופניתי לגננת ושוב אותו ילד הכחיש.
אני ממש לא יודעת איך להתמודד עם מקרה זה, כל יום לפני הגן אני מזכירה לבני כמה חשוב לשמור על הגוף לא לתת לאף אחד לגעת בנו וכו'.
מה עליי לעשות במקרה זה? אני קצת חוששת לבני שהוא נגרר אחרי ילדים "חזקים" ממנו
בני הוא ילד עדין מאוד והוא גם נגרר לעיתים אחרי התנהגויות לא יפות של ילדים אחרים.
אני מנסה כל הזמן לחזק את בטחונו , אבל אני לא נמצאת איתו כל היום...
מה עושים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם ילד בן 5
סמדר ריינר13/12/2009שלום שולה,
קודם כל הגבת נכון וטוב. את משדרת לילד מסר של הגנה, ומסר ברור של מה לא טוב לו. אולי ניתן לדבר עם הגננת שתנסה לעזור לו לחבר אותו בגן עם ילד יותר מתאים ולהפריד אותו מהילד המזיק לו. מעבר לזה, אין לי מספיק נתונים לדעת מדוע בנך הוא חסר ביטחון ו/או מתחבר ונגרר עם ילדים שליליים. יש ילדים עדינים שלא מתחברים עם ילדים שליליים, כלומר העדינות עצמה היא לא סיבה, יש פה עוד משהו. מה קורה איתו בשעות אחה"צ, האם באים אליו חברים? האם מזמינים אותו? האם יצא לך לראות איך הוא משחק עם ילדים? האם הוא ילד יחיד? איך התקשורת עם אחיו/אחיותיו? עם אביו? אני לא מספיק מכירה לפי הנתונים האלה ממה נובעת הבעיה ולכן יותר קשה לי לתת פה עוד הכוונה כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה על התגובה המהירה
שולה13/12/2009לגבי הילד , אין לו בעיות חברתיות, הוא הולך לחברים אחה"צ וגם באים אליו, האמנם לא מגוון רחב של חברים בעיקר 1-2 חברים טובים שאיתם הוא נפגש כמעט כל שבוע.
יש לו אח בן שנתיים , הוא מתייחס אליו מאוד יפה ולפעמים יותר מידי יפה כלומר, אם האח הקטן מציק לו הוא לא יקום ויילך הוא ישאר ויבכה וזה דבר שיכול לשגע אותי...
עם בעלי היחסים מצויינים - עודף חום ואהבה...
האם חשוב להרחיב לו את מגוון החברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף חום ואהבה
סמדר ריינר13/12/2009שלום שולה,
עניינה אותי ההגדרה שלך לגבי יחסיו של בנך עם אביו - "עודף חום ואהבה" למה הכוונה? יכול להיות שחלק ממה שקורה אצלכם הוא שאתם מפנקים מחבקים ומגוננים עד כדי הגנת יתר. אם זה נכון, זה יכול להשאיר את הילד לפעמים במקום תלותי וחלש, שבו עוד לפני שהוא רוצה משהו נותנים לו אותו, ואם יש בעיה מיד פותרים לו אותה, והוא לא מתרגל פיתרון עצמאי של מצבים, חווה את עצמו חלש, קטן ולא מסוגל להתמודד, להגיד לא, להילחם וכו'. הוא לא נפגש עם היכולות שלו כי הוא אף פעם לא נדרש לממש אותן, ולכן הוא לא יודע מה היכולות שלו ולכן הוא חסר ביטחון. אם זה ככה, אז מפה צריך להתחיל לטפל, קצת פחות לגונן, ולאפשר לו באופן הדרגתי לחוות תסכול, ולתת לו כלים לפיתרון אבל לא לפתור לו תמיד את העניינים בעצמכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהמוטי13/12/2009
שלום צוות אני אב ל2 בנים מקסימים ויקרים הגדול בן שנתיים וחצי וקטן חצי שנה .הבעיה היא כזאת אנחנו מנסים לגמול את הגדול מטיטולים כבר למעלה מ4 חודשייםגם בעזרת הגננת .ושמנו לב שבגן הוא ממש מצליח יפה לא לעשות במכנסיים אבל בבית הוא אפילו לא מודיע שיש לו צרכים אלא עושה
ללא כל הודעה בכל מקום ובכל זמן מה גם שאם הוא נשאר בחדר לבד הוא כבר עשה את זה כמה פעמיים הוא פשוט מורח את הקקי בכל פינה ...מה לעשותואיך לנהוג כדיי ללמד אותו תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה
סמדר ריינר13/12/2009שלום מוטי,
זה לא נשמע עניין של ללמד אותו, כי אם בגן הוא שולט, סימן שהוא כבר יודע. אם זה קורה רק בבית, זה אוללי קשור באופן כלשהו להתנהלות בבית ולא ללמידה של גמילה, ועל כך אין לי מספיק נתונים כדי לענות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו
מוטי13/12/2009בבית הכל פיקס ואין לנו משהו חריג מתייחסים אליו בסבלנות לא בית בעייתי .צעקני וכאלו סך הכל ניראה לי שזה אולי קשור לזה שיש לו אח קטן בן 6 חודשים אולי כן ואולי לא בגלל זה פניתי לכאן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו
סמדר ריינר13/12/2009שלום מוטי,
לא הייתה כל כוונה לרמוז שהבית שלכם בעייתי, צעקני או שלא מתייחסים לילד בסבלנות. בכל זאת משהו גורם לכך שלמרות שהוא יודע להיות גמול, בבית הוא מתנהג אחרת. בהחלט ייתכן שיש לכך קשר להולדת האח, ייתכן שהוא מקנא, ורוצה להיות תינוק גם. אם הוא גם רוצה להיות תינוק, אז להיגמל זה בדיוק ההיפך, זה להיות גדול. לכן כדאי לדבר איתו על כך, שגם אם יש אח קטן ממנו, זה לא אומר שהוא לא יכול לחזור להיות תינוק מדי פעם, אם הוא רוצה על הידיים, לקבל בקבוק או מוצץ, או לדבר דיבור של תינוקות יש לאפשר לו את זה, להשתדל להימנע מלהגיד לו - אתה גדול זה לא יפה. אם הוא ירגיש שמבינים אותו גם שהוא רוצה להיות קטן, אולי הוא פחות יחשוש להיות גדול ולהיגמל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מוטי13/12/2009תודה רבה על התשובה ..ועל תשומת הלב שיהיה לך אחלה של חג ושבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, חג שמח גם לכם:-)
סמדר ריינר13/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהלה יתרהרויטל13/12/2009
שלום רב,
בתי בת 11 חודשים, איתי בבית ומתפתחת יפה. לאחרונה התחילה להגיב בבהלה יתרה לכל מני רעשים כמו מנועים , מחשירי חשמל, סקוץ' נפתח וכו. ברגע שהיא שומעת משהו ברקע (אפילו שזה מרוחק מאוד) היא זורקת את מה שהיא מתעסקת בו וקופצת עלי בבהלה ( לפעמים זה מלווה בבכי ולפעמים לא) כמו כן היא מגיבה בבכי כאשר אנשים צוחקים בקול.
בסוף השבוע היינו אצל סבא וסבתא (אנחנו מבלים שם לעתים קרובות והיא מכירה את כלם ומאוד אוהבת אותם ) וכל פעם שמישהו צחק הילדה נכנסה להיסטריה... (חשוב לציין שלא תמיד אבל היא מגיבה כך גם לצחוק שלי )
רציתי לברר ממה זה יכול לנבוע ואיך ניתן לטפל בבעיה.
באופן כללי היא ילדה מאוד חייכנית ושמחה ואוהבת חברה.
תודה מראש
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגו עלי...
רויטל13/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהלה יתרה
ד''ר שירי שדה שרביט19/12/2009מירי שלום,
התגובות של בתך הן אופייניות לגילה - היכולת שלה לתפוס את הסביבה הולכת וגדלה, והיא מודעת יותר לרעשים ולקולות שבסביבה. מבחינה התפתחותית ואבולוציונית, טוב שהיא נבהלת מרעשים לא טבעיים ולא מוכרים. עדיף שהיא תחשוש מקולות כאלו (כמו מנוע רועש) ותימנע מסביבתם או תקרא למבוגרים לעזרה, מאשר תתקרב אליהם, לא? בהמשך היא תלמד להבחין בין רעשים שונים. אולם תמיד ישנם רעשים שילדים אינם אוהבים, כמו שואב אבק.
כשהיא נבהלת, כדאי שתיקחו אותה אליכם ותחבקו אותה כך שתחוש מוגנת. כשהיא נרגעת, חשוב מאוד להסביר לה את מקור הרעש, כך שהיא תתחיל לפתח את הבחנתה בין קולות וגירויים שונים.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפיה בטלויזהגלית13/12/2009
שלום רב
יש לנו שני בנים בגילאים 6, 3.5.
רצינו לשאול כמה זמן הצפיה בטלויזה ביום הוא בגדר הנורמה ? מהו הזמן הסביר ביום לצפיה כך שלא יגרם "נזק" לילדי ?
אני קוראת לאחרונה יותר מידי כתבות על הנזק שצפיה בטלויזיה יכולה לעשות לילדים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפייה בטלויזיה
ליאת גרוס13/12/2009שלום גלית
אכן צפייה רבה עלולה לגרום נזקים מסוגים שונים: פחות זמן למשחק אישי, פחות זמן לקשריים חברתיים, פחות זמן עם ההורים, חשיפה אפשרית לתכנים לא מותאמים, פגיעה ביכולות הקשב וכו'. יחד עם זאת צפייה במידה היא תקינה ומאפשרת הנאה, מנוחה, העשרה של הידע הכללי, להיות IN מבחינה חברתית וכו'.
המסקנה: הכל במידה.
לדעתי שעתיים ביום זה המקסימום הרצוי. מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב טלויזיה
גלית14/12/2009ליאת בוקר טוב
האמת שדי הרגעת אותי, כי הבנים שלי רואים פחות משעתיים ביום טלויזיה.
כאשר רואים זה קלטות או הופ.
מה שעוד מפריע לי זה כשבעלי מגיע לבית הוא כמעט תמיד מדליק את הטלויזיה ולרוב על ערוצי ספורט, כך שזה תמיד ברקע ולרוב ללא קול או מאוד חלש. האם גם זה שהטלויזיה לרוב מרצדת בקרע זה נזק לילדי ? אותי באופן אישי זה משגע.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלויזיה
ליאת גרוס14/12/2009שלום גלית
עד כמה שאני מבינה ,טלויזיה ברקע על תוכנית שאינה מעניינת אותם אינה מזיקה.
אם זה מפריע לך, זו עילה מספיקה לעלות את זה לדיון בינך לבעלך
בהצלחה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד כועס ומתפשטלולי12/12/2009
שלום
ילדי בן ה- 4 יש לו התקפי זעם , כאשר הוא כועס הוא מתפשט : מוריד את כל בגדיו וחולץ נעליו ונשאר עירום , שוכב על הריצפה , מכה אותנו , זורק חפצים,צועק חזק בהיסטריה וכו'
ניסינו מס' דרכים על מנת למגר בעיה זו : חיבקנו אותו והסברנו לו למה אנחנו כועסים וכן שאם הוא כועס שיאמר לנו מדוע הוא כועס או מה קרה לו וכ'..
ניסינו את שיטת אם אתה כועס תעשה משהו שאתה אוהב על מנת להירגע ואח"כ תספר לנו מה קרה מדוע אתה כועס וכאשר תצליח בזה תקבל פרס .
שיטה זו החזיקה זמן מסויים ושוב חזרנו לזה .
כאשר הוא בהתקף זעם נורא קשה להחזירו ,הוא מוציא המון אנרגיה ואי אפשר להרגיעו ,הוא כביכול "מטפס גבוה על העץ " ואז לא יכול לרדת ממנו ולא נותן שיעזרו לו לרדת ממנו .
אנו אובדי עצות ולא יודעים מה לעשות . את האמת כאשר הוא מתפשט זה מוציא אותנו מדעתנו ונראה לנו לא תקין , אולי בגלל זה הוא עושה זאת כי יודע שזה מכעיס אותנו .
אז מה פשוט להתעלם ולאפשר לו לעשות מה שהוא רוצה ?...
ואם הוא זורק דברים מה עושים , איך אפשר לטפל בזה והאם זו בעיה שמצריכה פסיכולוג וכו'..??
יש לציין שהוא ילד פיקח , אוהב אנשים ומבטא זו בהתנהגות ומילים ,אך כאשר הוא מגיע למצב שבו תארתי זה כאילו ילד אחר לגמרי .
אודה לתשובתכם המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד כועס ומתפשט
סמדר ריינר12/12/2009שלום לולי,
האם גם בגן הוא מתנהג כך? או שהתקפי הזעם שמורים רק לבית? בכל אופן, מהתיאור שלך נשמע שאתם משתמשים בשיטות רכות מאוד שאולי לא הולמות את הסיטואציה. זה נשמע שאתם לא רוצים באמת לאפשר לכעס גם שלו וגם שלכם להישמע, עד שהוא צריך לצרוח אותו. כשילד כועס, זה לא יעיל להגיד לו תעשה מה שאתה אוהב כי הוא רוצה לכעוס עכשיו ולא לאהוב, אתם לא נותנים מקום לכעס, ואז הכעס רק מתגבר. אתם בעצמכם מגיבים בחיבוק רך ואוהב להתפרצות כעס וזה גם לא מתאים. אתם כאילו רוצים לשדר לילד: "פה בבית אין תוקפנות, רק אהבה" וזה לא נכון. ככל שננסה להתעלם מתוקפנות, היא רק תגבר, אם ניתן לה מקום נכון ומווסת, היא יכולה להיות חיובית ותורמת. לכולנו יש תוקפנות, ואנחנו מאוד צריכים אותה, במידה כמובן, כדי לחיות.
קודם כל במקום לעשות מה שהוא אוהב כשהוא כועס אפשר להציע לו להרביץ לכרית, נניח,או לקנות לו שק איגרוף קטן ולעשות מזה הצגה שלמה, ולהרביץ יחד איתו עד שכולם נרגעים וצוחקים מהעניין.
אחר כך, אפשר לדבר, להבין למה הוא כועס. אם הוא צודק, אפשר להגיד לו שהוא צודק, אם לא, אז אפשר להגיד לו שמבינים את התסכול, מותר לכעוס, אם הוא הוא כועס אפשר להרביץ לכרית , לרקוע ברגל, להגיד שהוא כועס, ואחר כך להירגע ולמצוא ביחד דרך לפתור את הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד כועס ומתפשט
לולי13/12/2009תודה לך על תגובתך זה עוזר מאוד
בגן הוא היה עושה זאת גם , היום התכיפות של ההתפשטות ירדה ,
אך כל תשובה או מישהו שמרגיז אותו הוא עונה בכעס כאילו הוא טעון בכעס כל היום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-) שמחה שיכולתי לעזור
סמדר ריינר13/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה אצל תינוקשירה12/12/2009
שלום,
בני בן 10 חודשים.
עד היום נרדם רק על הידיים ולא ישן לילה שלם. התפתחות תקינה לחלוטין.
בשבוע האחרון לא ישן רצוף יותר משעה שעה וחצי בלילה.
לא נראה כי חולה או משהו כזה.
האם ניתן להרגיל אותו בגיל כזה להרדם לבד? כיצד עושים זאת? והאם ניתן לגרום שישן רצוף לילה שלם?
אנחנו מותשים!!!
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה אצל תינוק
סמדר ריינר12/12/2009שלום שירה,
למה להירדם לבד? עד גיל מאוד מאוחר ילדים צריכים ליווי של מבוגר לשינה, שכולל סיפור וחיבוק וכו'. בגיל 10 חודשים נורמלי לגמרי שנרדם על הידיים. רוב הילדים לא ישנים לילה שלם בגיל 10 חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינה אצל תינוק בן 10 חודשים
נעמה סבג שמש13/12/2009שלום שירה,
ברור ומובן לגמרי שתינוקכם צריך ללמוד לישון בכוחות עצמו.
תינוק שלא נרדם בתחילת הערב בכוחות עצמו, יצפה שתעזרו לו לישון בכל פעם שיתעורר.
תינוק בגיל חצי שנה מסוגל פיזיולוגית לישון לבדו.
תפקידכם ההורים הוא ללמדו.
אני ממליצה לכם לקרוא מעט מהמאמרים שכתבתי בנושא, הן באתר זה והן באתר שלי, וליישם כמה טיפים.
אם יש שאלות נוספות בעניין, אני פה.
בהצלחה1
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות על מוותשירה12/12/2009
שלום רב,
ביתי בת 4.10 חודשים. כבר כמה זמן מתעניינת ושואלת על על גן עדן, על מוות. (נראה לי שהתחיל כתוצאה ממות של הדגים שלה...)
בתחילה נראה לי טבעי ועניתי בפשטות שאנשים זקנים מתים . היא שאלה אותי אם היא גם תמות אז אמרתי שבעוד המון המון זמן ושהיא תהיה זקנה מאוד ... אך לאחרונה השאלות סביב הנושא ממש התגברו. היא יכולה לזרוק שאלה באוויר על הנושא ולהמשיך אחרי שנייה במשחק אחר. נראה לי שהנושא מ אוד מעסיק אותה.
אתמול שוחחה עם סבה רבה שלה על אמא שלו- שאלה אותו כיצד נפטרה ואיפה האשה שלו... מכיוון שלא הייתי נוכחת בשיחה זו, היא קראה לי ואמרה": אמא , אני רוצה לספר לך סיפור ממש עצוב. את יודעת שאמא של סבא נחום מתה, כי היא הייתה חולה מאוד.? אבל אל תדאגי כשאני אמות אני אהיה ממש זקנה... אז אל תהייה עצובה."
אציין שבתקופה האחרונה עברנו-יחד איתה, שינויים רבים: נולד אח חדש לפני עשרה חודשים, חודש וחצי לאחר שנולד עברנו לתקופה קצרה להוריי עקב שיפוצים בדירה החדשה שרכשנו, בתום השיפוצים עברנו דירה והיא עברה לגן חדש. עם אחיה התינוק ממש מתנהגת למופת: אחראית, עוזרת, מחבקת ומנשקת אותו.
בשיחה עם הגננת-נראה שהשתלבה יפה. היא מזמינה והולכת לחברים מהגן אחר הצהריים.
ביתי היא ילדה חמה ,חברותית ונבונה, אך יחד עם זאת עקשנית מאוד ומרדנית (מזל גדי!( לעיתים די קרובות היא ממש עוברת גבולות על כן אני מענישה – בד"כ מעלה אותה לחדר ולאחר שהיא נרגעת אני משוחחת איתה.
לפעמים אני צועקת עליה – אני מנסה שלא אך לפעמים לא מצליחה לשלוט בזה....
אני מקווה שנתתי תמונה מפורטת ככל האפשר.
מה דעתך? האם השאלות סביב הנושא נורמלי בגילה??? אני מתחילה להיות מודאגת. האם יש לקחת אותה לשיחה עם בעל מקצוע?
תודה!!!!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות על מוות
סמדר ריינר12/12/2009שלום שירה,
השאלות של בתך הן נורמליות לגיל הזה. ילדים בגיל 5 פחות או יותר מתחילים לתפוס שיש דבר כזה מוות ושהוא סופי. ההבנה הזו מטרידה, מפחידה ומעציבה אותם אך היא טבעית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בחטיבה צעירה על סף השעייה.הורים מודאגים12/12/2009
בני בן חמש וחצי לומד בחטיבה צעירה, מאז גן טרום חובה ישנן תלונות מצד הגננות על התנהגות אלימה וכמו ואי ציות לכללים בגן. בצהרון ביקשו ממני להוציא אותו מכיוון שהוא מסוכן לעצמו, היו תלונות כל כך שנשך, והרביץ ללא סיבה. השנה בחטיבה הצעירה הדבר החמיר אנחנו מקבלים טלפונים מבית הספר לבוא ולקחת את הילד הבייתה משום שהוא היכה. הוא לא מקשיב לגננת, חוטף משחקים מילדים ואם לא מקבל מה שרוצה נושך או מרביץ. במסגרת בית הספר השעו אותו כבר מספר פעמים לכיתת גן אחרת וכמובן שזה לא עזר. בשבוע שעבר יועצת בית הספר התקשרה ואמרה שהוא נשך ילד והם החליטו להשעות את בני מבית הספר ליומיים. אחרי שיחות הם הסכימו לדחות את זה כרגע. אני ובעלי מבינים שיש לילד בעייה התנהגותית אך איננו יודעים מה לעשות. עליי לציין שיש לו ימים טובים שבהם אין מקרי אלימות או תלונות. הילד נבון ורגיש, אך גם בבית קשה להסתדר איתו, הוא כועס וצועק רוב הזמן, הכל חייב להיות כמו שהוא רוצה ואם לא אז הוא משתולל, בועט, ומקלל, גם עם אחיו שגדול ממנו בשנה הוא רב הרבה מאוד. הוא ילד אמצעי בין אח בכתה ב ואחות בת כמעט שנתיים. המצב נמשך כבר מגן טרום חובה, גם בחוגי אחר הצהריים התבקשנו להוציא אותו משום שהוא מסכן את עצמו, לא נשמע להוראות מטפס על כל מיני דברים וכו'.
אנחנו יודעים שבבית הספר הוא מסומן כילד בעייתי גם בשל הטלפונים שאנחנו מקבלים וגם בשל ההשעיות בתוך בית הספר. אנחנו חוששים שכל המצב גורים לו להיות אלים יותר ולפגיעה ממשית בדימוי העצמי שלו.
נודה לכם אם תוכלו בהקדם האפשרי לייעץ לנו מה לעשות, ולמי לפנות לפני שיהיה מאוחר מידי.
וכמו כן כיצד להתנהל מול בית הספר שרוצה להשעות ילד בגיל הגן.
נודה לכם על תשובה מהירה, אנחנו באמת מודאגים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בחטיבה צעירה על סף השעייה
סמדר ריינר12/12/2009שלום להורים המודאגים,
אתם מודאגים בצדק, המצב נשמע חמור. עליכם לפנות לטיפול באופן דחוף, או באופן פרטי באזור מגוריכם או לאחת התחנות הציבוריות. אתם יכולים להתייעץ עם פסיכולוג/ית בית הספר לגבי האפשרויות באיזור מגוריכם או בקופת החולים שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בחטיבה צעירה על סף השעייה
הורים מודאגים13/12/2009תודה על תגובתך המהירה, רופאת המשפחה המליצה לנו לקבוע תור לניארולוג ואכן כך עשינו, התור הוא רק לחודש הבא, האם את חושבת שניארולוג יכול לעזור? האם להשאיר את התור וללכת קודם לפסיכולוגית ילדים? יש לך איזו עיצה לטווח הקצר כיצד להתנהג עם הילד, ובכלל מה לעשות לגבי הרצון להשעות אותו בפעם הבאה שתהייה תקרית אלימה?
לדעתנו השעייה חוץ בית ספרית לא תתרום דבר ורק תגרום לילד נזק. מה אפשר להשיג בזה אצל ילד בגן! הוא לא עושה שום דבר בכוונה להרע, הוא גם יכול להיות מאוד חם ואוהב, זה ילד שאוהב חיבוקים ויודע להחזיר אהבה. אין ספק שצריך לטפל, אבל אם יש לך עצה אינסטנט נשמח לקבל, וכן את דעתך לגבי ההשעייה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בחטיבה צעירה על סף השעייה
סמדר ריינר13/12/2009שלום הורים מודאגים,
אני מסכימה איתכם שההשעיה לא עוזרת לילד. היא ברוב המקרים, להבנתי, עוזרת לבית הספר ולצוות לקחת קצת אוויר ולהירגע. זה בהחלט פוגע בילד לדעתי ויוצר מצב של דחיה. עם זאת, כל עוד הילד לא מאובחן ולא מטופל, לא הייתי נכנסת לעימות עם בית הספר, גם שם נמצאים בני אדם וכרגע הם משדרים לכם שהם לא יכולים להתמודד יותר. כניסה למאבק גם בחזית הזו, לא תועיל לאף אחד כרגע. אחרי שתיכנסו לתהליך אבחון וטיפול, טוב תעשו אם תשתפו את בית הספר במה שנעשה עד כה ותחשבו ביחד, בישיבה משותפת עם יועצת ועם פסיכולוגית בית הספר איזו תכנית אפשר לעשות עם הילד בשעות שבהן הוא מבמסגרת. עדיף לעבוד מתוך שיתוף פעולה ולא להתחיל מערכת יחסים של מאבק שכרגע רק תסמן עוד יותר את ילד שלכם במערכת. בשלב המיידי, הייתי לוקחת כמה ימי חופש עם ההשעיה של הילד, מתייחסת אליהם כסוג של ימי מנוחה ומחלה, שדרושים למשפחה כדי להיערך להערכה מחדש של מצב. הייתי מרגיעה את הילד, אומרת לו שאני יודעת שקשה לו, זה לא נעים לא להגיע לגן וזה לא נעים שהוא לא מצליח לשלוט ולהתאפק ואנחנו עכשיו חושבים איך אפשר לעזור לך. הייתי משאירה את התור לנוירולוג על כנו, ההפניה נעשתה כדי לבדוק את עניין הקשב והריכוז, וזה לא יזיק. עם זאת לא בטוח שזה הפיתרון להכל, הייתי מתחילה בתהיך אבחוני, שכולל נוירולוג, וייעוץ פסיכולוגי אצל מטפל שילווה אתכם בתהליך בהדרכת הורים, התמודדות עם המערכת ואם יש צורך בהמשך אז גם טיפול בילד.
בקיצור העיצה המיידית שלי כרגע - היא לקחת פסק זמן, להרגע ולהתחיל תהליך אבחוני., לשים את העלבון והכעס בצד ולגייס סבלנות, אתם בשיא מהשבר, אם תרגעו ותפעלו נכון, מעכשיו רק יתחיל להשתפר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטירת סבאזהבית12/12/2009
כיצד להודיע לילד בן 3 שסבו נפטר? האם להביא אותו במהלך השיבעה לראות את אבא שלו?או בגלל ההמולה שתהיה בבית עדיף להרחיק אותו משם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטירת סבא
סמדר ריינר12/12/2009שלום זהבית,
הדרך הפשוטה ביותר היא להגיד את האמת. ילדים בגיל הזה לא תמיד מבינים את המשמעות של מוות, ולכן אחרי שאומרים שסבא נפטר, צריך להמתין לשאלות שלו ולפעול לפי הקצב שלו. לפעמים, אם זה תואם את האמונה שלכם, יש הנוהגים לומר שסבא עלה לשמיים ואנחנו לא יכולים לראות אותו. יש לאפשר לילד לדמיין כראות עיניו את המקום שסבא נמצא בו או אם יש לכם אמונה מסויימת אפשר לספר לו (גן עדן וכו') אפשר לתת לו לצייר לסבא ציור אם הוא רוצה, ואפשר להסביר לו שאנחנו זוכרים את סבא בלב עכשיו.
ניתוק למשך שבוע שלם מאביו יכול להיות לו קשה, אפשר אולי להפגיש אותו עם אביו בשעות שב"שבעה" לא עמוס מדי, או להביאו לשם לזמן קצר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיסי עושה לביתי מסאז'רון12/12/2009
ביתי בת 5 וחצי. דוד שלה (בן אדם נורמטיבי, נשוי בלי ילדים בן 36) עושה לה מסאז' בגב על פי בקשתה תוך כדי שהוא שולח את ידו אל מתחת לחולצה שלה (נוגע אך ורק בגבה). אין במגע הזה אופי מיני אבל בטרם אחולל מהומה משפחתית רציתי לשמוע את דעתכם האם אני מגזים או שמא מן הראוי שמסאז' ייעשה עם יד מחוץ לחולצה ולא מתחתיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסאג'
ליאת גרוס12/12/2009שלום רון
אכן מעט יוצא דופן ןלא מותאם אך לא נראה לי שיש מקום למהומה משפחתית. צריך לבדוק איתה שזה נוח לה. כמו כן לוודא שיש אנשים נוספים בסביבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים אצל בת שנה ו-10מיכל11/12/2009
בתי בת השנה ו-10 מפחדת מ:
1. אש(נרות יומולדת,נרות חנוכה,זיקוקים..)
2. ליצנים(גם אם רק רואה בטלויזיה )
3. מטוס שעובר בשמיים(כנראה שמהרעש שלו)כי בסיפורים ושירים לא מפחדת
4. מהירח(אם יוצאים ולילה היא מחבקת אותי ולא עוזבת וכל הזמן עם מבט מבוהל לשמיים )
5. לא יודעת אם ניתן להגדיר זאת כפחד או אולי כביישנות,אבל כאשר יש הרבה אנשים היא פשוט מסתגרת, יושבת עלינו ולא זזה. אפילו אתמול במסיבת חנוכה של הגן(הורים וילדים) ,התיישבה עליי ,לא זזה ורק אמרה "הביתה ,הביתה".
האם הגיוני שלילדה כה קטנה יש כ"כ הרבה פחדים?
לגבי המטוס הצלחנו להפחית תפחד דרך סיפורים,שירים, תמונות של מטוס וכו'.
לגבי השאר לא מצליחים
אודה להסבר ועצה אם יש
עינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים
סמדר ריינר11/12/2009שלום עינת,
נשמע שהילד שלך מפחדת פחות או יותר מ...העולם. השאלה היא איך העולם מתווך לה, כלומר איזה הכנה ואיזה ליווי מילולי היא מקבלת אם בכלל לפני שהיא פוגשת משהו חדש בעולם או משהו שמפחיד אותה. למשל: "היום הולכים למסיבת חנוכה בגן. יהיו הרבה ילדים ואנשים, יהיה רעש ויהיו נרות חנוכה. תוכלי לשבת על אמא ואמא תשמור עלייך ואם תרצי תוכלי לרדת מאמא ואחר כך לחזור. " ואז במסיבה להגיד: ,יש פה הרבה אנשים, זה קצת מפחיד, אבל הם הם לא עושים כלום, רק שרים, בואי נשיר קצת גם..." בקיצור לחבור לחוויה שלה ולתת לה מילים וגם להוסיף מילים מרגיעות, עם אלמנט הבחירה - אפשר לצאת מהסיטואציה אם רוצים ואחר כך לחזור ולנסות שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ו.... שאלה נוספת
מיכל17/12/2009האם נורמלי שכל הפחדים האלה אצל ילדה אחת?
יש ילד שמפחד מאש
ילד מליצנים
ילד אחר מזרים
אחר מרעש והמולה
הגברת שלי מפחדת מהכל...
התסכול העיקרי הוא שאי אפשר לעשות איתה כמעט כלום: ללכת למקומות שהם לא הבית כמעט בלתי אפשרי (כולל להורים שלי ושל בעלי) בעיקר אם יש אנשים נוספים מלבד הסבא והסבתא, אפילו אם זה דודים שלה. היא מתביישת, נסגרת ,נדבקת אלינו.
לצאת בלילה היא מפחדת כי נבהלת מהירח
ימי הולדת, חנוכה או כל טקס אחר שעם נרות/אש בלתי אפשרי כי היא מפחדת ורוצה הביתה....
אותו דבר לגבי ליצנים אם יש בימי הולדת, הופעות וכו'.
האם זה נורמלי לילדה אחת
אני בהחלט מתווכת לה, לא שוללת את הפחד שלה, אומרת שאמא פה עד שתרגיש רגועה/בטוחה...
היא עדיין מפחדת מכל הדברים , זה לא משנה את הפחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה
סמדר ריינר17/12/2009שלום עינת,
אכן זה נשמע שהילדה חרדה יותר מהרגיל. אתם צריכים להמשיך ולעשות לה הכרות סימפטית, סבלנית ורגועה עם העולם, ואם זה לא מצליח והמצב מאוד מכביד ומחבל בתפקוד אולי כדאי לפנות להתייעצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר שלום- עוד שאלה קטנה בבקשה
מיכל20/12/2009בקרוב הקטנה תהיה בת שנתיים
בעקבות מה שסיפרתי לך על פחדיה: מנרות, המולה, הביישנות מאנשיםגם קרובים)...
האם נראה לך שיהיה נכון לוותר על יומולדת בבית עם כל המשפחה?
חשבתי לעשות רק את יום ההולדת בגן והאורחים היחידים יהיו בעלי ואני, על מנת לנסות להפחית את ההסתגרות שלה כשיש המון אנשים(אפילו אם הם משפחה קרובה).
ולבקש מהגננת בלי נרות על העוגה.
ובסוף שבוע בארוחת שישי נרים לחיים עם הסבא והסבתא, בלי רעש ובלגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיומולדת מצומצמת
נעמה סבג שמש20/12/2009היי,
לאור הדברים שכתבת, הפתרון שמצאת הוא נכון.
אפשר יהיה לעשות יומולדת גם בבית, אבל בחוג מצומצם ביותר.
עלייך להתאים עצמך לצרכי הילדה ונתת את הפתרון הנכון בעצמך.
עם סבלנות הדברים ישתנו.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצטרפות תינוק חדשיאנה11/12/2009
שלום רב,
אני אמא לילדה בת שש עם תסמונת דאון וילד בן חמש בריא אני נמצאת בתחילת החודש התשיעי
הילדים שלי מודעים שהולכת להוולד תינוקת חדשה ומאוד מעורבים בעיניין הבן הקטן שהוא מפותח יותר מבין מקבל ומחכה בקוצר רוח הילדה פחות היא היום מפותחת לגיל שנתיים וחצי היא יודעת ומועת למתרחש יש ימים שהיא מגיבה נפלא ויש ימים שהיא נרתעת מהעיניין ומתחילה ממש לצעוק ולהתעצבן לא תינוק ואפילו גם להרביץ לי בבטן איך אני יכולה לוודא שיהיה לה קל יותר לקבל את התוספת החדשה למשפחה ושהיא לא תפגע מהעיניין אני מאוד פוחדת שהיא תיפגע ותהיה לה נסיגה בהתפתחות.
מחכה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כניסת אח חדש למשפחה
נעמה סבג שמש13/12/2009יאנה שלום,
בדר"כ בכניסתו של אח חדש למשפחה, נוצרת רגרסיה אצל הילדים האחרים.
התשומת לב מתחלקת ולא קל להם עם העניין.
הכנה נכונה למצב, הן שלך והן של הילדים, יכולה להקל ע העניין.
כמובן, שכל ילד יש להכין בהתאם לגילו, יכולתו והבנתו.
אני מפנה אותך לקרוא מאמרים שכתבתי באתר שלי וגם כתבות ב"מהתקשורת" שפורסמו בעיתון "להיות הורם".
מקווה שהם יעזרו לך "לעשות סדר" בדברים. במידה ויעלו שאלות נוספות, אנחנו פה.
בהצלחה ו..מזל טוב,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
