פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 6.5 שפוחד ממוות
    טמבולינה
    01/12/2009

    בני בן 6.5 בכיתה א'. ילד בריא, שמח, אינטיליגנט ורגיש.
    בחודשים האחרונים מביע פחדים מתהליך ההתבגרות וממוות.
    פחדיו להתבגר באים לידי ביטוי בהבעת חוסר רצון ופחד מוחלט מגיוס לצבא, מהרגע שיתחתן ו"יאלץ" לעזוב את הבית ומהרגע שיזדקן וימות. הוא מרבה לשאול אותנו לגבי סבינו שכבר אינם חיים ועל גלעד שליט.
    שאלות ותהיות אלה עולות אצלנו אחת לכמה ימים/שבועות, אך לאחרונה גברו.
    חשוב לציין שבד"כ מדובר בילד מאד שמח, חברותי, אהוב ומקובל, אך גם מאד רגיש למשפחתו ולסביבתו.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 6.5 שפוחד ממוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6.5 שפוחד ממוות.

    סמדר ריינר
    01/12/2009

    שלום טמבולינה,
    ילדים בגילו של בנך מתחילים לתפוס את סופיותם של החיים ולהיות מוטרדים מנושא המוות. כך שזה טבעי לחלוטין ולא מצביע על בעיה או על דיכאון מיוחד. כדאי להסביר לו שאכן כולנו נמות בסוף, אבל הוא וגם אתם צעירים עדיין ויש עוד הרבה זמן והרבה דברים שתוכלו להספיק בינתיים. כולנו חושבים על המוות לפעמים אבל לא כל הזמן, כי בינתיים צריך לחיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאפקות
    סמדר
    01/12/2009

    שלום ביתי המקסימה בת ה- 5 מתאפקת מללכת לשרותים יכולה להתאפק שעות רבות גם בבית גם בגן כאשר אומרים לה ללכת לשרותים טוענת שהיא לא צריכה היא מתנהגת בעצבנות מקפצת מציקה למי שבסבביתה עד שהיא הולכת ונרגעת לגמרי ,היא אף פעם לא מפספסת . ניסיתי הכל משכנועים הבטחות וכרגע אני משתדלת שלא להגיב ולא להגיד כלום. ולחזק אותה בדברים אחרים.
    גם בדברים אחרים נראה שהיא מופעלת מצורך בשליטה תמיד שהדברים יעשו בהחלטה שלה עם זה בענין האוכל, בגדים וכשהיא משחקת עם חברים. מה לעשות ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התאפקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאפקות

    סמדר ריינר
    01/12/2009

    שלום סמדר,
    ילדה עם צורך בשליטה היא ילדה שחרדה ממשהו. ממה היא יכולה להיות חרדה? כמה זמן נמשך הדפוס הזה שלה? האם היא משבר או שינוי במשפחה לאחרונה? יש לילדה תחושה שאם היא תרפה היא תהיה חסרת אונים ומשהו לא טוב יקרה, ונשאלת השאלה למה היא לא רגועה ולא סומכת על המבוגרים שידאגו לעניינים? לגבי כל הדברים האלה לא נתת פרטים כך שאני לא יכולה לדעת מה צריך להרגיע אצלה ואיך. שכנועים והבטחות הם כנראה באמת לא הדרך כיוון שהם משדרים לילדה חולשה ממך, כאילו אמא נורא צריכה, בבקשה שתעשה לה לטובה ותלך לשירותים, ואז אמא יכולה להיתפס כחלשה וזה מחזק את הצורך של הילדה לחזק את השליטה של עצמה כדי לא להרגיש חסרת אונים וחלשה גם. את נושא ההתאפקות הייתי עוזבת כרגע. הייתי שמה לב איפה השתלטנות שלה מפריעה לחיי הבית ושם שמה גבול ברור, גם במחיר של מאבקים. איפה שזה לא מפריע וזה עניין שלה הייתי עוזבת. והייתי חושבת על כל השאלות ששאלתי למעלה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתרקות לשיע מסולסל
    אלמוג
    01/12/2009

    לבתי בת ה 4.5 יש שיער מתולתל מאוד - עד לכתפיים - לא מוכנה להסתפר..
    כאשר בבוקר לפני הגן אני מסירה לה את הגומיה מהלילה, מסרקת ממש מעט לאחר ששמתי מרכך ושוב שמה לה את הגומיה, הילדה טוענת שהתהליך מאוד כואב לה.
    .
    הילדה חופפת רק פעם אחת בשבוע ואז מתבצע תהליך סירוק מלא עם מרכך - גם כואב לה. לא ניתן לחפוף יותר מפעם בשבוע - תהליך ארוך ומיגע להורה ולילד.

    אנא עזרתכם מה ניתן לעשות - תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסתרקות לשיע מסולסל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאלמוג

    נעמה סבג שמש
    01/12/2009

    היי אלמוג,

    לפי מה שאת מציגה, הילדה די סובלת מאורך שערה.

    את חייבת לתת לה אפשרות בחירה: או להסתרק אחת ליומיים ולספוג את הקושי, או לספר מעט את שערה.

    היא צריכה לדעת שיש לה אפשרות בחירה ושתאלץ לספוג את אשר תבחר.

    כאשר תראה שמדובר בתהליך מתיש גם עבורה, אולי תבחר בדרך זו.

    כמובן שניתן גם לאפשר לה לבחור היכן להסתפר. הייתי ממליצה לקחתה למספרת ילדים כך שיתחשבו בה יותר. הבטיחיע לה מתנה ותהפכי זאת לחוויה נעימה. קחו עימכם מצלמה. הפכי את כל העניין לטקס מרגש, שתפי בשיחות בנושא כל אחד שרק פנוי להקשיב, כדי שתתרגש ותשתף פעולה.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בהשכבה.
    אפרת
    01/12/2009

    שלום ! ילדתי מקסימה ונהדרת, מאוד אינטלגנטית יחסית לגילה, בת שנתיים ושבעה חודשים. אנחנו ממש ממש מתקשים בהרדמתה, היא פשוט לא רוצה ללכת לישון ואומרת זת, אני רוצה לשחק עוד קצת... ועוד ועוד. כשכבר היא נכנסת למיטה מתחיל סיפור חדש, היא קופצת, שרה, מספרת, רק לא ישנה! ניסינו ממש הכל, לדבר איתה, להסביר לה, לשכב לידה בקביעות!! כמובן שבסופו של דבר היא נרדמת אך זה לוקח המון זמן... בערך שעה ויותר. מה עוד אפשר לעשות ולנסות??? היא ילדה מיוחדת ומדהימה ובת יחידה בנתיים. תודה רבה. יש לציין שהיא ישנה בערך שעה במהלך היום, במעון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים בהשכבה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בהרדמה ובגבולות.

    נעמה סבג שמש
    01/12/2009

    אפרת שלום,

    שני דברים:

    יכול להיות ששנת הצהריים מפריעה לשנתה, אם כי , לרוב בגילה הילדים עדיין זקוקים לשינה זו.
    כדאי לנסות זאת.

    אפשרות שנייה שנראית לי סבירה יותר היא, שהילדה היא הנותנת את הטון בבית והיא המחליטה מתי ואיך יתנהלו דברים, תקני אותי אם אני טועה.
    כל זאת לא סותר את העובדה שהיא מדהימה. יכול להיות שבגלל העובדה שהיא בת יחידה עדיין, יש לכם את מלוא הפנאי אליה ולכן סיפור השינה נמשך עד גיל כה מאוחר.

    הייתי עובדת קודם על גבולות ושיקום הסמכות ההורית ובמקביל ובדת על שינוי התנהלות השינה.

    אציין שחשוב שהדברים יתנהלו בהדרגה תוך טקס שינה מוגדר וקבוע, עם המון עקביות, נחישות ואסרטיביות שלכם כהורים.

    אתם מוזמנים לקרוא באתר זה או באתר שלי מאמרים בנושאים אילו.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור אצל ילדים
    דויד
    30/11/2009

    יש לנו ילד בן 3 שנים ,כאשר מהלך הדיבורשלו היה רגיל עד להולדת ילד נוסף
    אז חלה נסיגה עד למלמול היום של דיבור
    מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיבור אצל ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה לאחר לידת אח

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/11/2009

    דויד שלום,
    מרבית הילדים הבכורים שנולד להם אח, מגלים התנהגויות רגרסיביות ו"חזרה אחורה" מהישגים התפתחותיים שהגיעו אליהם - רגרסיה בגמילה מחיתולים, לדוגמא. לרוב, ההתנהגויות הללו חולפות לאחר מספר חודשים, כשהילד מסתגל להולדת האח, והן הופכות לנדירות, קצרות ו"ממוקדות" יותר.
    ההסבר שלעיל הוא כללי. יחד עם זאת, במקרה שאתה מתאר, של רגרסיה בדיבור עד כדי מלמול, במידה והדבר מתרחש כל העת (למשל, גם בגן, גם אצל סבא וסבתא, גם כשהוא נמצא בגן שעשועים וכדומה), כדאי לפנות לרופא הילדים לשם התייעצות ושלילת מצב רפואי/התפתחותי אחר.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה הילד שלי לא אוהב אותי?
    גילי
    30/11/2009

    ילדי בן השנתיים אינו מעוניין במחיצתי ופעמים רבות כשאני מנסה להתקרב הוא דוחה אותי עד לכדי בכי לעיתים. בכל סיטואציה, באוכל, בהרדמה במהלך הלילה או בבוקר, אם אני אגש אליו הוא יתלונן ויבקש את אבא. אני ובעלי נמצאים איתו זמן שווה במהלך היממה, שנינו שותפים מלאים בכל ואני שמחה מאוד על הקשר החם בין השניים, אך איני מבינה מדוע אני איני זוכה ליחס כזה. אני מנסה להסביר לו שגם אני מאוד אוהבת אותו ורוצה לשחק איתו ובעיקר מנסה לא לעשות מזה עניין, אבל הלב שלי נשבר..
    אשמח אם תוכלו להסביר לי מה הסיבה להתנהגות זו? איני חושבת שאני אמא לא טובה לבני, איני כועסת או צועקת אני תמיד מאושרת ומלאת שמחת חיים לידו מחבקת, מנשקת ותומכת, כך שקשה לי להבין כיצד עליי לנהוג בכדי לנסות לשנות את היחס של בני כלפיי.
    אני מאוד כואבת ופגועה, אשמח מאוד לעצתכם.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למה הילד שלי לא אוהב אותי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה הילד שלי לא אוהב אותי

    סמדר ריינר
    30/11/2009

    שלום גילי,
    בעצמך כתבת שאת תומכת ומנשקת, כלומר כנראה שיש הרבה רגעים שזה כן מתאפשר. כלומר לפעמים הוא דוחה אותך ולפעמים לא. לכן, נראה לי שהמסקנה שלך שהוא לא אוהב אותך, היא קצת גורפת, מכלילה ומוגזמת.
    אני לא יכולה לדעת למה הוא מגיב אלייך ככה לפעמים, אני כן יכולה להבין שזה מאוד מעליב אותך.
    תנסי לשים לב האם יש מכנה משותף לסיטואציות בהן הוא מגיב אלייך כך.
    אם זה בהרדמה, בלילה ובקימה בבוקר - אלה הם זמנים של מעברים, הסתגלויות ופחדים. זה מרמז על כך שיכול להיות שבזמנים האלה - כשצריך להיפרד מהעירות וללכת לישון, או כשמתעוררים בלילה עקב פחדים או בגלל צמא או רעב או כשצריך לקום בבוקר ולצאת ליום חדש - הוא זקוק לסוג מסויים של התייחסות שבעלך נותן ואת לא.
    אולי אלה זמנים של מתח וחרדה שדורשים התארגנות ועמידה בלחצים במהלך היום, שבהם בעלך משדר ביטחון, ואילו את יותר חרדה ולחוצה והילד מרגיש זאת וחושש? ואילו בשאר חלקי היום , כשהוא רגוע, הוא שמח לקבל את החום שלך.
    כך שזה לא עניין של אהבה אלא מי מרגיע יותר את חרדותיו בזמנים לחץ, ומשדר לו יותר רוגע.
    זו ההשערה שלי, אין לי כרגע דרך לדעת יותר מזה.
    אם זה נכון, יכול להיות שאת צריכה ללמוד להתארגן איתו טוב יותר ובלי לחץ באותם רגעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוננות של ילדה בת 7.5
    דרומית
    30/11/2009

    בתי בת 7.5, כיתה ב'. עם קשב וריכוז+היפר.
    זה זמן מה שאני שמה לב שהיא מאוננת לפני השינה, היא טוענת שזה עוזר לה להירדם (בעקבות הקונצרטה שהיא נוטלת יש לה מעט קשיי הירדמות).
    לאחרונה גיליתי שהיא מאוננת גם בכיתה.
    הסברתי לה כמובן שאין בזה פסול אבל צריך לעשות את זה כשלא נמצאים עם אנשים אחרים.
    לאחרונה יש לה גם התפרצויות כעס, בשלב הריבאונד מהכדור.
    אני לא יודעת אם יש קשר בין התופעות.

    בעוד כחודשיים קבעתי ביקורת אצל הנוירולוג, אבל הייתי שמחה לקבל מעט עזרה בנושא, איך לנהוג ומה לעשת במקרה הזה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוננות של ילדה בת 7.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוננות

    סמדר ריינר
    30/11/2009

    שלום דרומית,
    נראה שעניין האוננות קשור יותר לקשיים ריגשיים ולא להפרעת קשב וריכוז. יכול להיות שהקושי הריגשי קשור בעקיפין למחירים שהיא משלמת על בעיית הקשה והריכוז אבל לא נראה לי שהאוננות נובעת ממנה ישירות. כפי שהיא אמרה לך היא משתמשת בזה כדי להירגע ואולי כדאי ללמד אותה שיטות אחרות להירגע, כמו נשימות או הרפיית שרירים. בנוסף להעניק לה מהון מגע וחום כי לפעמים אוננות מוגברת יכולה להיות קשורה לחסך מהסוג הזה או תחושה של בדידות שהיא חשה. למשל בבית הספר כשהיא לא מבינה מה קורה בגלל בעיית הקשב, או לפני השינה. אני א יודעת איך משכיבים אותה לישון אך ייתכן שהיא זקוקה לליווי - סיפור, חיבוק ונשיקה, אחרת המעבר לשינה קשה לה ריגשית והיא מנחמת את עצמה לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ללא סיבה ילד בן 7
    יאיר דאניס
    30/11/2009

    נכדי נחשף במחשב לתכנים פרורוגרפיים לפני כשלושה חודשים, לאחר שיחת הרגעה והסברים נראה היה שהנושא חלף אולם מאז הוא חדל לשחק ולהשתמש במחשב. לאחרונה לאחר שפעת הופיעה תופעה של בכי לא מוסבר כאשר עד כמה שניתן לברר איתו הוא טוען שזה בהשפעת התוכן של מה שהוא ראה. מה שמטריד בנוסף היא העובדה שהוא מסתיר את הנושא ומבקש שלא יספרו לאחותו בת ה-9 ולסבתו, וכמובן לכל האחרים, בקשתי היא לייעוץ למי אפשר לפנות שמתמחה בתחקור ילדים בגיל הזה לוודא שלא מסתתר משהוא אחר לגמרי תחת הבכי הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי ללא סיבה ילד בן 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ללא סיבה

    סמדר ריינר
    30/11/2009

    שלום יאיר,
    "תחקור" של ילדים עושים רק חוקרי ילדים מטעם המשטרה. אולי אתה מתכוון לאבחון. אבחון יכול לבצע כל פסיכולוג קליני. כמו כן באפשרותכם לפנות לטיפול אצל פסיכולוג או פסיכותרפםיסט שיכיר לאט לאט את עולמו הפנימי של הילד ויבין לאחר זמן, מה קורה לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אינטליגנט בן שנתיים וחצי
    אני
    30/11/2009

    היי.
    הבן שלי הולך פעמיים בשבוע עם אבא שלו וכשהוא חוזר אני נוהגת לשאול אותו איך היה וכו'
    בזמן האחרון אני נענית בתשובה: אני לא רוצה לספר לך שמאוד הפתיע אותי
    האם יכול להיות שזה בא מהבן שלי או שהכניסו לו דברים לפה?
    האם זה בסדר שאביו נניח אומר לו דברים כאלה והאם זה לא יכול להשפיע גם על נושאים אחרים שהוא לא יספר לי אותם.

    המוטרדת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אינטילגנטי בן שנתיים וחצי.

    סמדר ריינר
    30/11/2009

    שלום אני,
    כמובן שיכול להיות שזה משהו שהאבא אמר לו. ויכול להיות שלא. הנושא של מעבר בין בתי ההורים במצב גירושין הוא נושא כאוב. יש מצבים בהם כל הורה מרגיש שהוא רוצה לדעת מה קורה בבית השני, והילדים יכולים להרגיש שהם עוברים חקירה וזה לא נעים להם. תניחי לו לספר מרצונו בקצב שלו. אני לא חושבת שאמורה להיות לכך השפעה על דברים אחרים שהוא לא יספר לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה . דרך אגב קראתי כאן קצת

    אני
    01/12/2009

    ואני מאוד אוהבת את הגישה שלך.

    יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך:-) שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    01/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה של אחות בכורה באחותה הצעירה ממ
    סימה
    30/11/2009

    שלום. יש לנו שתי בנות מקסימות בנות 7 ו-8. לאחרונה אנחנו נתקלים בבעיה - שרק הולכת ומחמירה: הבת ה"גדולה" כל הזמן מתחרה בבת הקטנה ממנה. אם הצעירה קוראת ספר, הבכורה חייבת לקרוא גם היא את אותו הספר - ולהיות כל הזמן ביתרון מספרי על פני אחותה. וזו רק דוגמה אחת. הבת הצעירה, לעומת זאת, אינה תחרותית כלל. אין לה שום בעיה שאחותה תשיג אותה - כל עוד זה לא פוגע בה עצמה. אבל לעתים נוצרים מצבים שזה כן פוגע בה - ואז היא מאוד מתקוממת (אתמול, למשל, היא רצתה להמשיך לקרוא בספר - ולא הייתה מוכנה לוותר - דבר שהוביל להתפרצות רגשית של האחות הגדולה). הבכורה שלנו מבינה שהיא מתנהגת לא בסדר - ונראה לי שבתוך תוכה היא גם יודעת אפילו לקרוא לילד בשמו - "קנאה" - אבל היא לא מצליחה להתגבר על כך. מעבר לעצה המתבקשת "למצוא לכל אחת תחום עניין משלה" - מה עוד אפשר לעשות כדי להפחית את הקנאה הזו ואת התחרותיות עם הבת הצעירה? האם עלינו לגונן על הבכורה - או לתת לה להיפגע ולהתמודד?
    יש לציין שבמצבים שבהם אנחנו כועסים על הבת הצעירה - הבכורה תמיד מגוננת עליה ומנסה לפשר. כמו כן, לאחרונה חלה פריחה בתחומים רבים אצל הבת הצעירה - כולל בלימודים - ואם עד כה הבכורה הייתה בטוחה ביתרונה בכל התחומים - הדבר מתערער, והוא זה שכנראה מוביל לתסכול הרב שלה ולתחרות הפנימית שהיא עורכת כעת עם אחותה.
    האם יש דבר כלשהו שאוכל לעשות כדי לדכא את התחרותיות הזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאת אחים/אחיות

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/11/2009

    סימה שלום,
    קנאת אחים היא חלק טבעי מההתפתחות, ולא ניתן למנעה לחלוטין. היא גם אחד הכוחות שדוחף אותנו להתפתחות ולהתקדמות, ולכן יש לה גם היבט חיובי, כאשר היא במידה.
    עשית קישור יפה בין ה"פריחה" שחלה אצל הבת הקטנה לבין התעצמות הקנאה של בתך הגדולה. הפער ביניהן הוא לא גדול, וייתכן שהקטנה עשויה באמת "לעקוף" אותה בתחומים מסוימים. אם בתך מחזיקה באמונה שהיא חייבת להיות ראשונה, ושבמידה ואחותה תהיה יותר טובה ממנה, היא תהיה יותר בולטת או נאהבת במשפחה, זה באמת מאוד קשה לה. כדאי לשוחח עמה ישירות על הקנאה, ולא להשאיר את הרגש הזה "בתוך תוכה" כפי שכתבת. חשוב שתסבירי לה שאתם ההורים אוהבים את שתי בנותיכן, ושלכל אחת יש תכונות מיוחדות משלה. וגם אם הן מתעניינות באותם דברים או קוראות את אותו הספר, את מתפעלת מכל אחת מהן והמקום המיוחד של כל אחת לא נפגע עקב התכונות של השנייה.
    כדאי שגם אתם ההורים תבדקו ביניכם לבין עצמכם, באיזו מידה אתם משתמשים בהשוואות בין הילדות מבלי משים, ועד כמה אתם מתייחסים בהערכה להיבטים המיוחדים בכל אחת מהילדות.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    סימה
    01/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לילדי "מה איתי אני"?- אלימות
    אמא דואגת
    30/11/2009

    תחילה אבקש להודות לך סמדר על תשובתך המהירה והיעוץ בענייני, רציתי לשאול דבר נוסף כיצד אוכל להתמודד עם האלימות של ילדי בגן, מתחילת השנה הגננת מספרת שהוא נוטה ללכת עם הילדם הבוגרים (לציין כי מבחינה פיזית ילדי לא גבוהה) אך במידה וילד לא רוצה לשחק איתו או לחלופין כשהוא מרכיב פאזלים המשחק האהוב עליו מפריע לו או לוקח לו חלק הוא מיד כועס ומרביץ לילדים הוא טוען כל הזמן שהילדים להם הוא הרביץ הם ילדים המציקים לא או ילדים שלא רוצים לשחק איתו ולשתף אותו במשחקים והתגובה שלנו לכך מתבטא באלימות - זריקת כיפה, זריקת חולות או בעיטות הגננת טוענת שהיא לא מצליחה להעניש אותו כי הוא מיד ניגש ומתחבא מתחת לשולחן או חוזר לגן ולא משחק בחצר. תחילה הגננת ביקשה שננהל איתו שיחות בבית ובשיחה האחרונה היא ביקשה שננסה שיטה נוספת שיטת ההתעלמות בבית ממה שקורה בגן שלא נשאל אותו על חויותיו בגן ובמידה והתנהג לא יפה לא להסביר לו שאין עליו להתנהג ככה , עם זאת לילדי יש מספר רב של ילדים המעוננינים לשחק איתו חלק מהם אני מזמינה לבית ע"מ לחזק את הקשר בינהם גם בגן , למעט ילד אחד בגן שלטענת הגננת משפיע עליו לרעה .

    אודה על עצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    30/11/2009

    שלום אמא מודאגת,
    נראה שלילד שלך אין כלים איך כן להתמודד כשדברים לא הולכים כמו שהוא רוצה. יכול להיות שאתם כל הזמן מדגישים מה לא: מה לא בסדר לעשות, מה אסור, ונותנים עונשים אבל אולי פחות נותנים כלים ואלטרנטיבות מה כן: איך אפשר לבקש מילד שיחזיר מה שלקח, אוי אפשר להמתין עד שיתפנה משחק אחר, וכו'. כמו כן נשמע לי גם משהשאלה הקודמת ששאלת שזהו ילד שחסרה ו מאוד תשומת לב והוא למד לקבל אותה רק בדרך שלילית. כדאי להתמיד ולתת לו חיזוקים חיוביים וכלים להתמודדות מלבד אלימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום\\
    יונית מטרסו
    30/11/2009

    עם יש בעיה עם תינוק האם אפשר לדבר לידיו ,וכשהולכים לרופא ,מה עושים ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום\\

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלתך לא לגמרי ברורה, אנא הרחיבי

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתגובה שהתקבלה

    אלמוג
    03/12/2009

    תודה על התשובה.

    אך השיער אינו כ"כ ארוך ע"מ שנספר אותו (מגיע בהיותו יבש עד לפני הכתפיים).
    בנוסף הילדה תאבד מהביטחון העצמי שלה עם שיער קצוץ.

    בשאלתי אשמח לקבל עזרה לתהליך הקיים - כיצד ניתן להקל על תהליך הסירוק עצמו.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באיזה גיל מדובר???

    נעמה סבג שמש
    01/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת עזרתכם(נשלח כבר ב26/11)
    מיכל
    29/11/2009

    בתי בת ה 4 מקבלת את חמותי בדרך מאוד מעליבה (אני לא רוצה אותך אני רוצה את הסבתא השנייה , בכי כעס וכדומה). יש לציין שחמותי מקפידה לקחת אותה פעם בשבוע מזה שנתיים לבילוי משותף .
    כשהן כבר ביחד היא נהנת ובמצב רוח טוב אבל האינטרקציה הראשונית קשה מאוד.בתי מאוד רגילה להורי היא דיי גדלה אצלם וכל הזמן מטיחה בפני חמותי את העדפתה. לפני 3 שבועות ילדתי ומאז המצב החמיר ואף גרם לחיכוך בין הסבתות לצערי (חמותי קצת נשברה מהיחס של הילדה ).
    אין לי ספק בעובדה שהיא מקבלת אצל חמותי יחס חם ואוהב והמון פינוקים והייתי רוצה לדעת איך לגרום לילדה לשנות את התנהוגותה הפוגעת לסבתא ואיך לנהוג בעיניין(להתיחס לא להתייחס...). אודה לעזרתכם.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאבק סבתות

    סמדר ריינר
    30/11/2009

    שלום מיכל,
    נראה לי שעל כתפיה הקטנות של ילדה בת 4 רובץ משהו שהוא מעל לכוחותיה. קודם כל היא ילדה, ומותר לה להגיב איך שהיא מרגישה, לא נראה לי שהיא עושה את זה בכוונה. ההשערה שלי,היא שיש משהו אצל אמא שלך שמשדר שהיא לא כל כך אוהבת תחרות, ושביתך משתפת פעולה עם זה באופן לא מודע. יכול להיות שאמא שלך היא אכן דמות כל כך משמעותית שביתך מפחדת "לבגוד" בה ולאבד אותה. אני לא מכירה את הדינמקיה הכללית במשפחתכם, האם יכול להיות שאמך היא דמות יותר דומיננטית ממך בהורות על הילדה? אחרת קשה לי להבין איך זה כל כך משפיע עליה. אם הילדה מרגישה שאמך הדמות המשמעותית, הנאמנות תהיה תמיד אליה כי הילדה מרגישה שהיא תלויה בה ובלעדיה אי אפשר. ואם אמך משדרת, גם אם באופן סמוי מאוד שהיא נפגעת אם הבת שלך נהנית עם מישהו אחר אחרי כל מה שהיא השקיעה בה, זה פועל את פעולתו.
    זו ההשערה שלי, ואם היא נכונה אז העבודה היא בכיוון הדינמיקה המפחתית אצלכם ולא בכיוון עבודה עם הילדה. הדבר הכי חשוב הוא שאתם תקחו את מקומכם כהורים משמעותיים במשפחה במקום הורייך, עם הכל הכבוד.
    אני מזכירה שוב שזו רק השערה שלי כי אין לי מספיק נתונים לדעת מעבר לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה עזרה
    אורלי
    29/11/2009

    חברה שלי אמרתי לה שלא תעשה לי זובו כי לא רציתי ובסוף עשו לי החברות כמה מהם והיה הרבה בלאגן ברחוב וכולם שרו לי היום יום הולדת ונעלבתי כי לא רציתי שיעשו לי וילדים ואנשים זרים לעגו לי בחוץ
    עם כל האלה בסוף המורה תפסה אותם (לא הלשנתי) והם הושעו ליום 1 עכשיו כולם כועסים עליי אבל לא עשיתי כלום ולא מדברים איתי חוץ מכמה חברות הסברתי לאמי שזה מעשה לא צודק
    נשארתי כמה ימים בבית והמחשבה לא יוצאת לי מהראש מחר לבוא או לא לבוא המחשבה אוכלת אותי מבפנים.................................




    זובו = ביום הולדתך זורקים ביצים קמח מים קטשופ טחינה וכוו'


    ומי שחושב שזה כיף זה ממש לא. ועוד בגשם. והייתי צריכה ללכת הבייתה בגשם עם כל הדברים האלה על הראש והבגדים החדשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה

    סמדר ריינר
    29/11/2009

    שלום אורלי,

    עברה עלייך חוויה מאוד לא נעימה. זה גם לא נעים שכועסים עלייך לא באשמתך. יחד עם זה חשוב שתעמדי על שלך ולא תסכימי לדברים כאלה, גם ייכעסו עלייך, זה לא נורא. כל עוד תעמדי שלך, בסופו ש דבר יכבדו אותך. אם נשארת כמה ימים בבית, הגיע הזמן שתחזרי לבית הספר. את לא עשית שום דבר רע. אם את מרגישה שאת לא מסוגלת, את צריכה לבקש עזרה בעניין מהורייך, ככל שאת נשארת יותר בבית יהיה לך יותר קשה אחר כך לחזור, ואת גם מפסידה חומר לימודי וגם הולכת ומאבדת את הביטחון. אם את לא יכולה להעזר בהורייך מסיבה כלשהי, צרי קשר עם מחנכת /יועצת או פסיכולוגית בית הספר ובקשי עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדי בן ה- 3 "מה איתי אני"?
    אמא דואגת
    29/11/2009

    אני אמא ל 3 ילידים הגדולה בת 4.8 האמצעי בן 3.5 והתינוק בן ה-11 חודשים בני האמצעי החל לטעון לקיפוח בטענה מה איתי אני כל דבר שאחותו או אחיו מקבלים והוא לא הוא שואל "מה איתי" אם הכנתי דפי עבודה עם ילדתי הוא שואל מה איתו, בבית אנו משתדלים לתת לכולם את אותו הדבר אך במידה והוא לא מקבל מתחילה סצנת הכעס , מילים כמו "חוצפנית" או זריקת דברים בנוסף כמעט כל סוף יום והגננת קוראת לי ומספרת לי שהוא הרביץ לילד הזה ולידה ההיא ללא סיבה הנראית לעין.
    ניסיתי את מגוון השיטות: הענישה, הפרס, השיחות , הפרגון אך לא הועיל האם מישהו יכול לתת לי רעיון נוסף איך להתנהג איתו- הוא ילד חכם מאוד ופיקח בעל קליטה מהירה אך גם עקשן מאוד ודורש את מקומו לעיתים גם באופן קיצוני

    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדי בן ה- 3 "מה איתי אני"?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סנדוויץ

    סמדר ריינר
    29/11/2009

    שלום אמא דואגת,
    מה שקורה לבנך הוא שהוא לא מבין מה מקומו בבית. עד לפני שנה הוא היה הכי קטן - זה תפקיד ברור: להיות הכי קטן זה אומר שהוא קטן וחמוד, מקבל הרבה פינוקים ויש פחות דרישות ממנו. הוא גם לא הכי גדול, כמו אחותו, שגם זה תפקדי ברור: היא הכי גדולה, ממנה יש ציפיות, היא יודעת יותר והיא הייתה קודם. יש לה הרבה כח. ילד הסנדוויץ - לא ברור מה מקומו, הוא לא זה ולא זה. הוא קטן במובן שאחותו גדולה ממנו, יודעת יותר ממנו והוא גדול במובן שהוא כבר לא תינוק ולא מקבל יחס כמו של אחיו. אז מה הוא כן? מה מיוחד בו? פה זה תפקיד שלכם ללמוד לתת לו התייחסות מובחנת. מה שמפריע לו זה לא באמת מה שהם מקבלים והוא לא מבחינה חומרית - אלא מבחינת תשומת לב והתייחסות ייחודית - גם של התפעלות מההיכולות שלו, גם לפנק אותו לפעמים כמו שעושים לקטנים, וגם לתת לו זמן איכות לחוד. הוא משיג כרגע את תשומת הלב שלו רק בדרך דרשנית. אם הוא יתרגל שיש זמנים קבועים שבהם זמנו מובטח (האח הקטן מקבל התייחסות דרך טיפול הפיזי בו, האחות מקבלת התייחסות דרך טיפוח היכולות שלה ודפי עבודה - מתי מישהו יושב איתו לחוד על משהו, להחליף לא צריך להחליף לו, וגם דפי עבודה כנראה לו מתאימים לו), לכן הוא צריך לדעת מתי יגיע תורו וסביב איזה נושא, ואתם צריכים לעמוד בכך בצורה עיקבית, למשל שאבא ישחק איתו כדורגל רבע בערב, אמא תצייר איתו בדפי עבודה מתאימים לגילו וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום