מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול רגשיאמא מודאגת05/12/2009
הבת שלי נכנסה לראשונה לגן בגיל שלש וחצי. היא ילדה בכורה שהיתה עם מטפלת שמאד אהבה ועם נוכחות הורית גבוהה, מטופלת היטב, מקבלת המון אהבה.יש לציין ששבוע לפני תחילת שנת הלימודים נולד לה אח. עברו שלשה חודשים מתחילת השנה והגננת טוענת שקשה לילדה במיוחד, היא סגורה, לא רוצה לשחק עם הילדים למעט חברה אחת טובה שהיא תלויה בה. יש לציין שידוע לכל, לגננת, טיפת חלב, המשפחה שכוללת גם נשות חינוך ואנחנו ההורים (דוקטורים בטכניון) שהילדה אינטיליגנטית במיוחד: קוראת חלקית, עושה תרגילי חשבון, התפתחה במהירות גבוהה מעל הממוצע מבחינה מוטורית, מבחינת שפה, מבחינת גמילה מחיתולים. היא בוגרת מבני גילה. ילדים רבים בגן הם תינוקיים ולא מפותחים בהשוואה אליה.הגננת ממליצה על טיפול רגשי שיפתח לה את המחסומים. איך אדע אם זה מה שהיא צריכה ומה הטיפול המתאים לה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ריגשי
סמדר ריינר05/12/2009שלום עידית,
כדי לדעת צריך לאבחן. בעיקרון לפי הפירוט שהבאת, סביר בהחלט שהילדה תחווה קושי ריגשיאם היא צריכה בגילה הצעיר לעבור מספר מעברים כל כך חדים בבת אחת - הולדת אח ומעבר ממטפלת אהובה לגן זר עם עוד ילדים במיוחד שלטענתך אין לה שפה משותפת איתם.
את צריכה להבין שטיפול ריגשי לא אומר שמשהו לא בסדר אצלה או שיש בעיה באינטיליגנציה שלה. זה לא קשור לאינטילגנציה.
אבל בהחלט ייתכן שהיא ואתם זקוקים לעזרה כדי לעזור לה לעבור את המעברים יותר בקלות.
אתם יכולים לפנות או לפסיכולוג/ פסיכותרפיסט פרטי או למכון להתפתחות הילד של קופת החולים שלכם באיזור מגוריכם ולקבוע קודם כל כמה פגישות הערכה כדי בכלל לדעת אם יש צורך בטיפול ואם כן איזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד לספר לילד שמתגרשיםאפשרת04/12/2009
שלום רב,
כיצד לספר לילד בן 4 שאמא ואבא מתגרשים? כרגע כולם עדין גרים ביחד עד שיהיה גט { אנחנו באמצע תהליך גישור }
יש לציין שהילד הוא בן יחיד ,ילד נבון במיוחד ורגיש מאוד שקשה לו מאוד עם שינויים.
בבית יש אוירה יחסית בסדר ,אין מריבות .
מה אומרים ?מתי אומרים?
האם כדאי ללכת לייעוץ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד לספר לילד
סמדר ריינר05/12/2009שלום,
בעיקרון הדרך הכי רצויה היא שניכם ביחד, בשיחה משותפת מסבירים לו שאבא ואמא לא מסתדרים, ולכן הם לא יגורו ביחד יותר, אבל שניכם אוהבים אותו מאוד ואתם נפרדים אחד מהשני ולא ממנו. בשיחה הזו כדאי להסביר לו בגדול מה יהיה הסידור מעכשיו (מי עוזב את הבית, ואיך יהיו הסדר הראייה). חשוב שתהיו מתואמים ותתנו לו אינפורמציה מדוייקת.
גם אם תעשו את זה בצורה מושלמת לא ניתן למנוע מהילד תחושת אובדן וכאב. יכול להיות שהתגובה לא תבוא מייד, אבל היא תבוא. יחד עם זאת אם תשכילו לא לערב אותו בסכסוך ביניכם ולהיות מתואמים ביניכם ופנויים אליו ריגשית ככל האפשר - תקטינו הרבה מהנזק.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה-4 שניםאתי04/12/2009
שלום,
ילדתי לפני 5 חודשים בת, אחיה הגדול מתנהג אליה מאוד מאוד יפה, אנו נותנים לו תשומת לב
מלאה, יחס, מתנות שלא ירגיש שהוא נשאר בצד, הבעיה היא שבזמן האחרון בורח לו פיפי בשינה
זה קרה כמה פעמים ופעם אחת כשיחק במחשב.
חשוב לי לציין שהוא נגמל לפני שנה מחיתולים ואף פעם לא פיספס בלילה, ממה זה יכול להיות?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה
סמדר ריינר05/12/2009שלום אתי,
קודם כל תמיד צריך לבדוק שזה לא נובע מבעיה רפואית. מעבר לזה יכולות להיות לכך סיבות מגוונות - למשל שבנך רוצה גם להיות תינוק לפעמים - האם משודר לו מסר שעכשיו הוא חייב להיות הגדול? אם בא לו מוצץ לפעמים, או בקבובק, או סתם לדבר גי'בריש כמו תינוקות או להיות על הידיים, האם אתם נותנים לכך מקום או מייד אומרים שעכשיו הוא גדול וזה לא מתאים?זה לא אומר שמעכשיו אתם צריכים לקחת אותו על הידיים כל היום אבל זה בסדר אם מדי פעם בא לו להיות קטן ואחר כך לחזור להיות גדול.יכולים להיות גם דברים נוספים, אנילא יודעת אם זו שנה ראשונה בגן חדש, האם יש הרבה ילדים בגן האם הוא נמצא בו עד 4 האם הוא צריך "להחזיק את עצמו לבד" הרבה והשליטה משתחררת דרך הפיפי? אולי יש דברים אחרים שגורמים לו מצוקה- מתח בבית וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום \\\ שאלה בת 7 חודשיםיונית מטרסו04/12/2009
יש לי קצת בעיות עם ביתי אני הולכת לרופאים ומדברת עליה , כמו שהיא לא מכניסה דברים לפה ויש לה ראש באחוזון 20-30 מימכה שקיבלה בשבוע 22 ומאז עד הלידה לא גדל לה הראש וכו, על הבעיות כשהיא שומעת , האם נגרם לה נזק כל שהוא שהיא שומעת אותי ?? ועם כן מה עושים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נגרם נזק?
ליאת גרוס06/12/2009שלום יונית
לא ברור מדברייך בת כמה הילדה. במידה והיא בת 7 חודשים אני לא חושבת שנגרם לה נזק כשהיא שומעת את הדברים. הרי היא לא מבינה את משמעותם. יותר מזה, חשוב איך את אומרת ולא מה. אם את בלחץ וולכן דואגת ולחוצה כל הזמן, באופן שמשפיע על הקשר שלך עם הילדה , זו כבר בעיה...
האם אכן יש נזק התפתחותי? גודל הראש לא בהכרח מעיד על בעיה. מצאי רופא מומחה שאת יכולה לסמוך עליו ושוחחי עימו. השקיעי אנרגיה בטיפול בה ובהרגעת עצמך ולא בשאלה האם את פוגעת בה בדברים שאת אומרת בנוכחותה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלים משוניםקרן04/12/2009
הי,
ביתי בת 3.5 ינקה עד גיל 1.5, לא מצצה מוצץ. אני אם חד הורית המתגוררת עם ביתי אצל הורי ושלושתינו מספקים לביתי הכל (אהבה רבה, פינוקים, צעצועים למכביר וכד') ביתי נבונה מאוד לגילה (כותבת שמה, כותבת מספרים, יודעת חיבור מספרים מאחד עד עשר וזה בא ממנה). הבעיה בהרגליה המשונים החלה בגיל שנה באוננות (שמה חפצים בין הרגליים ומשתפשפת עליהם)רק לפני השינה, ובגיל שנתיים בערך החלה לכסוס ציפורניים (גם ברגליים )-:)והעור מסביב לאצבעות עד זוב דם, לאכול נזלת יבשה (להעבירה מהאף לפה), לנשוך את פנים השפתיים ולקלף את השפתיים עד זוב דם. היא סובלת מכאבים בחלקים בהם היא פוגעת. אני נסיתי בתחילה להתעלם אך הרגלים אלו אינם מפסיקים אלה מחמירים. כשאני מעירה לה היא נכנסת לחדרה בריצה בכדי להמשיך היכן שהפסקתי אותה או מתחבאה מתחת לשמיכה וממשיכה בשלה. איך לדעתך אני אמורה להגיב (אם בכלל) בכדי למנוע הרגלים "מגונים" אלו?
אשמח לעזרה/ תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלים משונים
סמדר ריינר04/12/2009שלום קרן,
את מחברת יפה את ההרגלים המשונים של ביתך לעניין היניקה והמוצץ. אני גם חושבת שמשהו בתהליך הגמילה של ביתך מהשד לא עבד טוב. אני חושבת שזה לא עניין לעצות אלא עניין לטיפול - או טיפולל דיאדי שבו שתיכן משתתפות או ייעוץ עבורך. עניין הגמילה הוא חלק ממערכת יחסים עוצמתית שבה היא כל עולמך ואת כל עולמה, ולכן הפרידה ממקורות ההזנה האימהיים והאופן שבו היא נעשית עלולה ללוות אתכן על החיים בכל מיני אופנים. לכן זה נראה לי נושא חשוב בחייכן מעבר להרגלים שהם כרגע הסימפטום, והא ייפתר מאליו עם הזמן אם מערכת היחסים הכללית תטופל כמו שצריך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד סנדויץ טיפוסי - זועק לעזרה ?רומי04/12/2009
שלום לכולם,
בני בן 9 - הילד האמצעי במשפחה.
מהיום שנולד זקוק לתשומת לב רבה, רגיש בצורה בלתי רגילה.
בגיל 4.5 התחיל תהליך של ריפוי בדיבור ובגן חובה ריפוי בעיסוק.
בגיל 6- מלחמת לבנון השניה והילד היה עם תופעות של פוסט טראומה- לאחר טיפול פסיכולוגי, הצלחנו ל"העמיד" אותו על הרגליים.
בכל הקשור לביה"ס- עד לפני תחילת שנה זו- אני ובעלי היינו עושים איתו שעורים, מערכת והכל.
השנה- התחיל לעשות בעצמו ואנחנו לא עוקבים אחריו. פחות או יותר ציונים טובים ובד"כ עושה מה שצריך בגבולות המינימום.
מבחינת התנהגות- בבית, התנהגות "פולנית" , כמעט שום דבר לא טוב לו, חושב שהוא הילד עם הכי פחות משחקים ואטרקציות, למרות שיש לו המון. בביה"ס נוהג באלימות שמתפרצת פתאום, מספיק שילד יקלל אותו הוא יכה אותו.
שיא השיאים היה לפני מספר ימים כשילד קילל אותו והוא זרק עליו בתגובה שולחן וכיסא.
מאיפה מתחילים, אנחנו ממש אובדי עצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד סנדויץ
סמדר ריינר04/12/2009שלום רומי,
זה אינו ילד סנדוויץ טיפוסי, במובן שלא כל ילדי הסנדוויץ סובלים מכל הקשיים שתארת. אבל ייתכן בהחלט שהתפתחות הקשיים שלו קשורה לכך, כיוון שיכול להיות שהילד הזה התמודד עם מקומו הלא ברור במשפחה דרך לקיחת מקום ותשומת באופן של קשיים ובעיות. יכול להיות שכדאי לחזור לטיפול, אבל לא טיפול עבור הילד, אלא טיפול משפחתי, או הדרכת הורים עבורכם, כיוון שטיפול עבור הילד יכול לחזק את הסטיגמה שלו כבעייתי ומתקשה שאותה בדיוק אנחנו רוצים להוריד. עם זאת הטיפול אמור לסייע לכם לתת לו מקום אחר מלבד המקום שכרגע יש לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה
רומי06/12/2009האם את יכולה להמליץ על פסיכולוגית או פסיכולוג ילדים שיכול לסייע לנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזור חיפה , סליחה...
רומי06/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול משפחתי
סמדר ריינר06/12/2009שלום רומי,
כמו שציינתי בתשובתי אני לא ממליצה הכרח על פסיכולוג ילדים אלא על טיפול משפחתי או הדרכת הורים. אני באופן אישי לא מכירה באיזור חיפה, אבל אתם יכולים להסתכל באתר של האגודה לטיפול משפחתי ברשימת המטפלים באיזור חיפה, או לפנות לתחנה לטיפול בילד ובנוער של משרד הבריאות בחיפה, נדמה לי שהם יושבים ברחוב פלי"ם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מסכימים על איך לגדל ילדיםדנית03/12/2009
אני בחורה בת 25, עם החבר הנוכחי שלי כבר חצי שנה ואנחנו מאוד אוהבים האחד את השני. אני לא חושבת להביא ילדים בשנתיים הקרובות, אבל הייתי רוצה לדעת שלקשר שלי עם בן זוגי יש את מה שצריך כדי שלפחות תהיה האפשרות להגיע לשם יום אחד.
כבר מספר פעמים אני מתווכחת עם החבר שלי על זה שחיבוק לילד זה לא פרס. הוא רואה איך האחיות שלו מתיחסות לאחיינים שלו וחושב שהן מפנקות אותם יותר מדי. לדעתי ,יש הבדל בין פינוק לבין לסרב לחבק את הילד שלך אלא אם הוא עשה משהו שיצדיק את זה. זה ממש מוזר לי כי הוא אדם מאוד חם ואוהב. הסברתי לו על החשיבות שיש לחיבוקים להתפתחות הקוגניטיבית של הילד, לביטחון העצמי שלו וכו', ואני לא מוצאת אוזן קשבת. כששאלתי אותו אם כשהוא יחזור מהעבודה הוא יחבק את הילדים שלו, הוא אמר שלא יזום את זה ושאחרי זמן מה הם פשוט ילמדו לא לבקש. הוא אפילו לא ידע להגיד לי אם הוא יחבק אותם בחזרה כשהם יגשו אליו במצב הזה או לא. הוא הוסיף דברם כמו "לא אכפת לי שיאהבו יותר את אמא מאשר את אבא". "אני אשקיע בהם זמן, אקריא להם סיפור ואשחק איתם, אבל את החיבוק שלי הם יצטרכו להרוויח". באיזו הרגשה ילד אמור לגדול אם הוא חושב שאת האהבה של אבא שלו צריך להרוויח? אני חושבת אנו צריכים לגדל את ילדינו בידיעה שאנו אוהבים אותם לא משנה מה. הוא חושב שילד צריך להיות עצמאי כבר מגיל קטן ממש כי "אמא ואבא לא תמיד יהיו שם, ושלא יתרגל. ילד שמחבקים אותו כל הזמן יגדל להיות סיסי". אני חושבת שזה פשוט אכזרי.
אני אמורה לסיים קשר אוהב בשלב כזה בגלל חילוקי דעות שכאלה? אם הוא מעיד על עצמו שעד לפני שפגש אותי לא ראה את עצמו חי בזוגיות ומאושר ממנה, איך אני יכולה לצפות ממנו להעיד על איזה אבא יהיה בעוד מספר שנים? הוא בעצמו אמר שלא הקדיש לזה הרבה מחשבה (למרות שהוא נשמע לי מאוד נחרץ בדעותיו). האם אני יכולה להסתמך על זה שכשהיום יבוא הוא ישנה את דעתו?
תודה מראש,
דנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מסכימים על איך מגדלים ילדים
סמדר ריינר04/12/2009שלום דנית,
מבחינת עצם דעותייך לגבי גידול ילדים בהחלט נראה לי שאת צודקת יותר מבן זוגך. עם זאת לגבי הבחירה בו כבן זוג, זו נראית לי שאלה גורלית מדי מכדי להשיב עליה באינטרנט, והייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני או זוגי כדי ללבן את ההתלבטויות שלך בצורה קצת יותר רצינית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שלו בן השלושדלית03/12/2009
בני בן שלוש וחצי,שנה ראשונה בגן כמו כל ילד רגיל התחיל את הימים הראשונים בבכי קורע לב עד שלאט נראה שהתחיל להתרגל למסגרת החדשה וזה רק נראה כך.הילד הוא ילד שקט קצת מופנם ומאוד חכם משוגע על פאזלים ומאוד קשור אליי ואני אליו ,הוא הקטן אחרי שתי בנות,הגדולה בת 12.5 והשניה בת 9.5 .הוא ינק ממני עד גיל שנתיים וחודשיים ומפה הקשר החזק והתלות בי ואני בו.לי היה מאוד קשה להשאיר אותו בגן כי מעולם לא עזבתי אותו אפילו לא אצל המשפחה למרות שכולם אוהבים אותו והוא אותם [אולי העובדה שאני לא עובדת יצרה קשר מאוד חזק בינינו].אני התחלתי להתרגל לשינוי כשהוא בגן אבל לו זה מאוד קשה .בשבועיים הראשונים הוא נכנס לאווירה השתלב עם הילדים שיחק איתם אכל את הארוחה ויצא לחצר ונראה שהוא מתרגל ,למרות שבבוקר מאוד קשה לי איתו ,הוא לא רוצה ללכת לגן,אני מלבישה אותו וממציאה כל מיני מקומות ללכת אליהם רק כדי שלא יבכה כי הולכים לגן פעם לבנק פעם לאבא לעבודה[בעלי עובד רחוק מהבית והוא בא פעם בשבוע].תמיד לפני הגן בכמה מטרים אני מרימה אותו ומכניסה לגן כי הוא לא רוצה הוא רוצה הביתה.בגן הגננת מורידה אותו בכוח הוא מחבק אותי חזק ולא עוזב ,היא מכניסה אותו לגן והוא בוכה כמה דקות וזהו.אבל עכשיו בשלוש השבועות האחרונים הוא נכנס לגן בקושי בוכה קצת אבל יושב בכיסא לא משתתף בכלום,לא אוכל לא משחק לא שר ולא יוצא לחצר הוא מחכה לי וכשאני באה דבר ראשון שהוא מבקש זה את האוכל שלו.הוא מאוד חכם וכשהוא בא הביתה הוא מספר את כל מה שהיה בגן ,מה למדו מה שרו מי היה ומי נעדר יש לו זיכרון מאוד טוב והוא שם לב לכל מה שמסביבו.הגננת מאוד מתפלאת כשאני מספרת לה על מה שהוא אוגר מהגן על מה שלמדו [כל שיר חדש שפעם ראשונה לומדים בגן או כל ידיעה הוא זוכר בעל פה ].הוא משתלט על המחשב לבד אוהב להרכיב פאזלים והגיע עד מאה חלקים אוהב משחקי זיכרון ופותר ממש בקלות.אני צריכה לציין שאת הגננת אני מכירה מזמן היא מהטובות והבת האמצעית שלי היתה אצלה שנתיים בגן ,והיא גם חברה של אחותי.אני יודעת שהיא שומרת על הילד כמו על הילדים שלה היא דואגת לו.אפילו בימים שהיא לא נמצאת והיא ממליצה לפנות להתיעצות עם הפסיכולוגית של הגן.אני מאוד מקווה לקבל דעה האם זה טבעי מה שהילד עובר או שצריך לפנות לטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3
סמדר ריינר04/12/2009שלום דלית,
את מתארת מאוד בפירוט מה קורה וזה בהחלט עוזר להבין. זה נשמע לא כל כך טבעי מה שהילד עובר, אבל אני לא בטוחה שצריך טיפול עבורו, ייתכן שכדאי להתחיל לקודם כל בהתייעצות עבורך סביב התלות שלך בקשר איתו. את האדם המבוגר ולכן האחריות להשתנות היא קודם כל עלייך, ובנוסף לילד יהיה קשה להשתנות בטיפול אם את תמשיכי לשדר לו באופן לא מודע שאת לא רוצה שהוא ייפרד ממך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן השלוש
דלית07/12/2009תודה רבה לך על שנענית לי אני מאוד מקווה שהבעיה היא אצלי ולא אצלו ואני אנסה להתגבר על חולשתי במרחק ממנו.רציתי להוסיף משהו שהגננת סיפרה לי היום :הצורה החיצונית של הגן היא עגולה ומלמעלה זה נראה כמו שמסגד נראה .[אני מקווה שהבנת איך זה נראה] כשבני נכנס הוא בוחר כיסא ושם בדיוק במרכז[באמצע]ויושב ומשקיף על כולם וזה חוזר על עצמו כל יום .האם זה אומר משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 3
סמדר ריינר07/12/2009שלום דלית,
זה כנראה אומר שהוא נהנה להיות במרכז. אין שום דבר רע בזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מזרים?שני03/12/2009
שלום רב, בתי בת 4 וחצי חודשים.
בתקופה האחרונה היא נוהגת לפרוץ בבכי היסטרי (ממש קשה להרגיעה) במפגש עם אנשים זרים או כאלה שאינה זוכרת.
האם זה לא מוקדם מדיי לגילה לפתח פחד מזרים והאם כדאי לבדוק את הנושא?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מזרים
סמדר ריינר04/12/2009שלום שני,
זה קצת מוקדם אבל לא נורא, לא בטוח שזו סיבה לבדוק את הנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ביטחון עצמירחל יעקב03/12/2009
שלום לכולם
בתי בת 6 ,הינה חסרת ביטחון עצמי -היא אינה מוכנה להרשם לחוגים למרות שהיא מאוד רוצה ,תשובתה תמיד אני מתביישת.
אני מרגישה שהיא עוצר את עצמה רק בגלל הביישנות וחוסר ביטוחנה העצמי .
היא ילדה מאוד חכמה ומאוד פגיעה ורגישה .
מה עושים? איך אפשר לחזק את ביטחונה העצמי .
בתודה ,
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר ביטחון עצמי
סמדר ריינר04/12/2009שלום רחל,
לא רשמת האם הבושה היא מהילדים האחרים או מדמות סמכותית. אם זה מדמות סמכותית אז איך היה בגן או בבית הספר? האם גם שם מדווח על ביישנות? אם זה מהילדים האחרים, אז אולי כדאי להרגיל אותה קודם לאינטראקציות חברתיות יותר קטנות, קודם להזמין חברות אחת בכל פעם שתתרגל אינטראקציה אחת על אחת ואז להזמין שתי חברות ולנסות לראות איך היא מסתגלת לקבוצה ומרגישה יותר בנוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3 שניםאוקסנה03/12/2009
שלום. ילד שלי בן 3 שנים. הוא מפחד מצעקות של ילדים או מראש של אוטו....! מה אפשר לעשות? בבית אסור אפילו לשתאל. זה מקגיז אותו. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה איתי?
אוקסנה04/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובות הילד
ד''ר שירי שדה שרביט06/12/2009אוקסנה שלום,
יש הבדלים בין הגירויים שאת מתארת: ילדים רבים מגיבים בבהלה כשהם נחשפים לרעשים בעוצמות גבוהות, או רעשים לא "טבעיים" - מכונית, שואב אבק, אופנוע וכדומה. מבחינה אבולוציונית, הפחד הזה טבוע באדם, ועדיף שילדים יימנעו מלהתקרב לדברים שמרעישים באופן לא מוכר וילמדו בהמשך מה מסוכן ומה לא, למה ניתן להתקרב וממה כדאי לשמור מרחק וזהירות.
לעומת זאת, תגובת רוגז לאחר שמישהו משתעל היא תגובה לא רגילה ולא צפויה. כדאי לכם לחשוב עם עצמכם, באיזו מידה הילד מנסה להפעיל עליכם השפעה להתנהג באופן שהוא רוצה, והוא עושה זאת באמצעים של הפגנת כעס, פחד או רגשות עוצמתיים נוספים. לכן רצוי להבחין בין הגירויים השונים, וללמד אותו שיש רעשים שהם חלק טבעי מהחיים. רצוי שתתייעצו גם עם הגננת, באיזו מידה ההתנהגויות הללו מופיעות בגן, שהוא מקום מאוד מרעיש. במידה והתגובות הללו נמשכות, כדאי לפנות להתייעצות במכון להתפתחות הילד, על מנת לשלול רגישות חושית מוגברת.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משיכת שיערמיטל03/12/2009
שלום,
יש לי ילדה בת שנה וחצי שנמצאת בגן מגיל שנה וחודש. ילדה מאוד פעילה, מלאת אנרגיות, עם התפתחות מוטורית מהירה יחסית. לפני חודשיים בערך, התחילה למשוך בשיער לילדים בגן וגם לעצמה ולנו. לפעמים בעקבות מה שנראה כמו תסכול ולפעמים בלי סיבה. בגן אומרים שהיא פשוט עוברת מילד לילד ומושכת בשיער (לקטנים ולגדולים), כשמעירים לה/מרימים את הקול, היא לא מתייחסת ולפעמים גם מחייכת,כאילו הדברים לא מגיעים אליה. היא מתנהגת באופן דומה גם בשאר המקרים בהם אנו מעירים לה (זורקת שוב ושוב את הבקבוק , הופכת את צלחת האוכל ועוד) בגן היא יושבת על כסא גבוה בזמן המפגש והאוכל כי היא לא מסוגלת לשבת.
בגלל שהיא אינה נרתעת מטונים תקיפים אין לי שום דרך "להגיע" אליה ולגרום להפסקה של אותה התנהגות (שלפעמים יכולה להיות גם מסוכנת).
אשמח לשמוע את דעתך ולקבל כלים להתמודדות עם הסיטואציות (התעלמות, התעקשות וכו..)
תודה,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה
מיטל04/12/2009למה לשאלות שנשאלו אחרי כבר יש תשובה ולשלי לא?.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתנהגויות תואמות-גיל
ד''ר שירי שדה שרביט06/12/2009מיטל שלום,
בתך היא ילדה קטנה מאוד, ומעצם גילה היא עדיין לא פיתחה את כישוריה החברתיים.
ראשית, היא עדיין לא פיתחה את יכולתה השפתית כדי לתקשר עם הסביבה באופן מיטבי, ומשיכת השיער היא בעיניי ניסיון ליצור קשר. שנית, בגילה רק מתחילה להתפתח ההבנה החברתית, הבנה של יחסי סיבה ותוצאה והבנה של תוצאות פעולותיה (אם משכה למישהו, זה יכאב לו). לכן ככל שאנו יודעים, היא מתנהגת בצורה הזו כדרך של יצירת קשר, כל עוד אין לה דרכים אחרות יותר אפקטיביות. במקרים אלו, התגובה היעילה ביותר, היא לעצור את ההתנהגות הלא-תואמת, לומר על כך משהו במלים ברורות ומובנות לגילה (למשל: "לא, אסור למשוך ל... בשיער, זה כואב לו, הוא יהיה עצוב ויבכה..."), ואז להדגים לה התנהגות תואמת יותר מבחינה חברתית.
באופן כללי, בקריאת שאלתך עלתה בי התהיה, באיזו מידה אתם מצפים מהילדה להתנהגויות שהן הרבה יותר בוגרות מגילה, ומפרשים באופן שלילי התנהגויות שהן נורמטיביות בקרב ילדים בני שנה וחצי. מרבית הילדים בגילה משחקים עם כלי האוכל, יושבים לפרק זמן קצר וכדומה. חשוב לא לתת פרשנות שלילית להתנהגויות נורמטיביות, כי הדבר עלול לצבוע בגוונים שליליים את התקשורת ביניכם ואת האופן שבו אתם תופסים את הילדה.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוגיםמיכל03/12/2009
שלום רב!
בתי בת 5 פתאום החליטה שהיא לא רוצה יותר ללכת לחוגים בשעות אחה"צ. התגובה הראשונה שלי היתה לתת לה קצת זמן. אחר כך ניסיתי לדבר איתה ולברר למה היא לא רוצה. כל פעם היא השתמשה בתירוץ אחר. הצעתי לה כל מיני חלופות, אך ללא הועיל. בשלב הבא התחלתי קצת לכעוס. למרות שאני יודעת שחוג זה פנאי וזה ניתן לבחירה ולא הכרחי כמו בי"ס למשל. אבל עדיין לדעתי החוגים מאוד תורמים, הם מוסיפים מעבר בתחומים שונים. מאז שהיא הפסיקה היא פשוט יושבת בבית וכמובן שמשעמם לה. היא עושה כל מיני יצירות, אבל גם זה קצת נמעס לה. היא מתלוננת שמשעמם לה. אמרתי לה שאם היתה הולכת לחוג זה לא היה קורה. בנוסף, הרגשתי קצת חוסר הערכה מצדה. יש ילדים שמאוד רוצים ללכת לחוגים ואין באפשרותם או מסיבה כלכלית או כי אין מי יקח אותם. ופה הילדה לא מעוניינת. אני חושבת שהילד צריך להיות עסוק ולא להתבתל בלי תעסוקה בבית. פשוט חבל לי מאוד ואני לא יודעת איך להתנהג. כלומר, האם להפסיק לדבר איתה על העניין בכלל או מה כן להגיד לה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוגים
סמדר ריינר03/12/2009שלום מיכל,
לא ציינת בכמה"חוגים" מדובר. חוג אחד או שניים בשבוע זה מספיק לכל ילד. חוגים לא אמורים לתת מענה לכל שעות אחה"צ לכל השבוע. קצת בטלה זה דבר חשוב מאוד לכל אחד, זה הזמן שבו אנחנו מארגנים לעצמנו את המחשבות, ולא עסוקים כל הזמן בלעשות. להיות בעשייה בלי הפסקה זה גם דבר לא בריא. יכול להיות שהילדה מתנגדת לחוגים בין השאר בגלל שהיא מרגישה לחץ מצידך לשלוט בה ובזמן הפנוי שלה כל הזמן.
אני מציעה שתרפי מהעניין לכמה זמן, ואחר כך תציעי לה חוג אחד בלבד בשבוע. בשאר הזמן אפשר ללכת לחברים או לשחק קצת לבד או להתבטל (כן, כן חשוב מאוד) או לבלות קצת זמן איכות עם אמא או עם אבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמתנהג כילדהשולמית03/12/2009
אני אם לילד בן 4.5בני ילד מאד יצירתי (אוהב להופיע ולהציג)העניין הוא שרוב התפקידים הן של בנות.הוא אוהב ללבוש שמלות ונעלי עקב ותכשיטים כאשר הוא מופיע.
האם זה מעיד על משהו נשי? האם למנוע ממנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שמתנהג כילדה
סמדר ריינר03/12/2009שלום שולמית,
מה שאת מתארת זה אינו ילד שמתנהג כילדה אלא ילד שמשחק בלהיות ילדה. יש הבדל. במשחק, ובהצגה הכל מותר, יש הבחנה בין דמיון למציאות, ובדמיון מותר לנו לעשות כל מיני דברים. למנוע זה לא יעזור כי גם אם יש לו רצון להיות ילדה, זה שתאסרי זאת זה לא ישנה את הרצון אלא רק ידכא את הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 שאין לו חבריםענת03/12/2009
שלום,
יש לי תאומים בני 4 שנכנסו לגן חדש בספטמבר. הבן שדווקא מאוד חברותי, לא מצא את מקומו בגן. הוא משחק בעיקר לבד או מנסה להתחבר לילדים אבל זה לא הולך לו. הוא מתוסכל שאחותו פופולרית ובזמן האחרון הוא התחיל לדחוף ילדים (וזה ילד עדין שבחיים לא הרביץ).
ילדים שהוא מאוד רוצה בחברתם, לא מעוניינים להיות חברים שלו..
איך אני עוזרת לו? איך אני נותנת לו כלים לרכוש חברים? הוא ילד מקסים ואני חוששת שזה יפגע לו בביטחון העצמי ובתחושת הערך העצמי.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 שאין לו חברים
סמדר ריינר03/12/2009שלום ענת,
מאין לך המידע - האם ראית בעצמך או שמעת מהגננת? אם ראית בעצמך, תנסי לחשוב מה הוא עושה לא נכון כשהוא ניגש לחברים. כדי לתת לו כלים כדאי שנדע מה קורה שם שלא הולך. כדאי שתצפי בהתנהגותו ליד ילדים בגן או אחה"צ ותנסי להבין מה הוא לא עושה נכון ותדברי איתו על כך - האם נדחף? האם יוזמים איתו והוא זה שלא מגיב נכון? וכו'.
\בנוסף כדאי לנסות לקבוע אחה"צ קודם כל עם החבר פוטנציאלי אחד, ללא אחותו, ולתת לו לרכוש ביטחון אחד על אחד ובלי התחרות עם אחותו ואחר כך להתקדם לעוד ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
