פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שם לילד
    אגוז
    15/12/2009

    רציתי לדעת האם יש השפעה פסיכולוגית לנתינת שם של בן עבור בת ולהיפך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שם לילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שם לילד

    סמדר ריינר
    15/12/2009

    שלום אגוז,
    זה תלוי בנורמות החברתיות ואם הילד או הילדה הם חריגים בשכבת הגיל שלהם עם שם כזה או לא. ככל שילד הוא יותר חריג כך תהיה תמיד מבוכה סביב השם שלו ויהיה פוטנציאל שילעגו לו, אם השם שלו מקובל כשם יוניסקס ויש עוד ילדים וילדות שנקראים כך, אני לא רואה סיבה להשפעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות אצל ילד בן 6
    yardena
    15/12/2009

    שלום רב, בני בן ה-6 סובל מחרדות מפני קהל רב של אנשים, גם מפני ילדים בגיל שלו. למשל מסיבות יומולדת הוא לא משתתף אלא עומד בצד. הוא כרגע בגן חובה והגננת אומרת שרק בקבוצות קטנות של ילדים הוא מסכים להשתתף בפעילויות. מבחינה לימודית הילד נבון ושולט באותיות, מספרים וכד'.
    איך אני יכולה לעזור לו להתגבר על החרדות האלו?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות אצל ילד בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה?

    נעמה סבג שמש
    15/12/2009

    ירדנה שלום,

    מי הגדיר שהילד סובל מחרדה?
    יכול להיות שמדובר בילד מעט בישן? או אולי הוא פשוט מעדיף את החוגים היותר מצומצמים? נשמע ששם הוא פורח. ואם זה כך- מה הבעיה?
    אם אכן מדובר בחרדה, יש צורךבטיפול.
    אך יכול להיות שפשוט מדובר בילד נבון שיודע מה הוא מעדיף. כדי לעזור לו להפתח צריך ל""לזרום איתו, עם אופיו". לקבל אותו כמו שהוא ולא לדחוף ולשדל להשתתף.

    ניתן גם להזמין חברים הביתה להדלקת נר ולתת לו להיות במרכז העניינים בין כל ילדי הגן ואולי בביתו יהיה לו קל יותר להתמודד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה על פטירה
    דבי
    15/12/2009

    האם רצוי לספר לביתי בת ה-6 שאמא של ילדה בכיתתה נפטרה מסרטן.
    או לחכות שהמחנכת תספר? ואז להגיב. אני חוששת מחרדות אצל הילדה. היא רגישה ולקחה קשה את מות סבתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הודעה על פטירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה על פטירה

    סמדר ריינר
    15/12/2009

    שלום דבי,
    אכן נושא כאוב וקשה. לא כל כך הבנתי מה ההבדל מבחינתך אם המחנכת תספר או את? הרי החרדות הן אותן חרדות והשאלות הן אותן שאלות, ויש להניח שהילדה תבוא אלייך עם השאלות האלו בכל מקרה.
    אי אפשר לצערנו למנוע מהילדים את הידיעות האלה כיוון שהן יגיעו אליהם בכל מקרה. אכן יש אפשרות שהנושא יעלה חרדה שגם חלילה את תוכלי למות אם אמא של ילדה אחרת מתה. חשוב ללוות את הילדה עם החרדות האלה, ולהסביר לה שהסיכויים לכך נמוכים, וגם אם לפעמים אנחנו חושבים על האפשרויות הלא נעימות, אנחנו ממשיכים לחיות ואפשר בינתיים לחשוב על דברים נעימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4
    katy
    15/12/2009

    שלום,

    אנחנו הורים לשלושה ילדים: בת 14/בת12/בן 4.
    בני בכמעט בן 4 ולומד השנה בגן עירוני - בגן כ 25 בנים ו9בנות. הגן מאוד תוסס והגננת צעירה וללא ניסיון רב.
    בתחילת השנה הילד העדיף לשחק לבד ולא יצר קשרים חברתיים. כיום הילד מחפש את חברת בני גילו ונהנה מכך. לצערי, כנראה שחסרים לו הכישורים הנדרשים-הוא מציק לילדי הגן ולכן חווה דחיה מצידם.
    הדבר בא לידי ביטוי בכך שהוא נוגע בילדים אחרים (לא בהכרח מרביץ-למשל:לגעת בלחי בילד שיושב לצידו במפגש או כאשר רוצה לשחק עם ילד בחצר להעף עליו חול וכו...)
    חשוב לציין שאני מנסה לעודד מפגשים אחה"צ על מנת ליצור אצל הילד את המיומנות החברתית.
    לדעתי אינו מסוגל ללכת עדין לחברים וכשבאים אליו חשוב מאוד התיווך שלי.
    הילד מפותח מאוד וורבלית ובעל זיכרון מדהים!!!. לדעתי החוזקות שלו אינן באות לידי ביטוי בגן אלא רק הצדדים החלשים ולכן חווה כשלונות .
    שוחחתי עם הגננת וביקשתי את התערבות פסיכולוגית הגן שהמליצה על אבחון רב תחומי.
    בשיחה עם הגננת ולאור שאלתי האם היא רואה קשיים נוספים למשל:מוטריים היא ציינה שממש לא.
    אשמח לקבל חחות דעתך .
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקניית כישורים חברתיים

    נעמה סבג שמש
    15/12/2009

    קטי שלום,

    את צודקת בצורך בתיווך בין הילדים, כאשר רוצים ללמדם מיומנות חברתית.
    בדר"כ בגל זה אני ממליצה לאפשר להם להסתדר לבד ברוב המקרים, אך בשל העובדה שאת קשריו החברתיים החל בנך בגיל מאוחר, כדאי להיות מעורבים ולהנחות.
    ההנחיה אינה התערבות. אלא הנחייה. כלומר: איך לדעתך הוא מרגיש כאשר..? מה אתה חושב שצריך לעשות? זה חשוב מאד לחלוק... אתה חושב שזה נעים כש... וכו'.

    חשוב גם לתרגל איתו מצבים כאלה בבית, ביניכם לבינו. לא תמיד לתת לו לנצח, לא תמיד לשחק דווקא במה שהוא רוצה וכו'.
    לתרגל איתו מצבים חברתיים שיקרו גם בחוץ.

    חשוב בהחלט שגם הגננת תנחה בגן כאשר תצפה בסיטואציות ותתן לילדים כלים מה נכון לעשות. כמו שאת מתארת, קצת קשה לעשות זאת במסגרת הגן ההומה.

    לכן- זה התפקיד שלך. תרגלי ועשי זאת. אם אין לך את הכלים, למדי מעט את הנושא קודם. את יכולה ללמדו וכדאי לרב גם את ייתר בני המשפחה בתהליך.
    במידה וההתמודדות קשה לבד, ניתן לפנות להדרכת הורים.

    בהצלחה!

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים

    katy
    15/12/2009

    נעמה שלום,

    ראשית תודה על תגובתך.
    ידוע לי כי התיווך שלי נחוץ מאוד אולם, אני מרגישה שלרוב ללא הנוכחות שלי הביקור של החבר יסתיים במפח נפש. אני מאוד משתדלת לחזק את ההצלחות ופחות להדגיש את הכישלונות.
    הילד חוזר מידי יום מהגן בטענה שאין לו חבר לשחק איתו (הגננת מאשרת..). הוא אפילו מדגיש לומר שהוא רוצה לשחק עם חברים בלי לבקש את רשותם (כלומר: אני מניחה שהוא מעדיף משחק ספוטני וטבעי - קשר שאינו חד צידי).
    היכולת שלו "להחזיק מעמד "במשחק עם חבר היא קצרה מאוד.
    חשוב לציין ששנה שעברה כאשר היה בגן פרטי - התופעה לא הורגשה.
    האם אכן נחוץ אבחון רב תחומי?

    תודה שוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנא תגובתך,תודה

    katy
    16/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום קטי,
    אני מצטרפת לכל מילותיה של נעמה. באשר לשאלתך, לא ברור מהפרטים שאת מביאה מדוע הגננת כן המליצה על אבחון רב תחומי. את ציינת ששאלת אותה אם יש גם בעיות מוטוריות וכדו' ועל זה היא אמרה שלא, אבל בכל זאת הייתה לה אני מניחה סיבה, ואולי כדאי שנשמע אותה לפני שנייעץ לך משהו שניזון מתמונה חלקית.
    בנוסף, על פניו, אני משערת, וזו השערה בלבד, שיכול להיות שדרושה יותר הדרגתיות באופן שאת מתווכת בין בנך לחבריו. כלומר אולי חסרים שלבים שבהם את פחות מעורבת אבל הוא עדיין לא לגמרי לבד. כלומר משהו באמצע בין המצב שבו הוא מארח חברים בבית ואת עם היד על הדופק ובין המצב שהו אצל החברים ואת לא נמצאת שם בכלל. למשל שכשהוא בבית עם החברים יכולות להיות מידות שונות של מעורבות שהולכת ופוחתת באופן הדרגתי עד שהוא מוכן להמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא לחוצה ועצבנית
    א
    14/12/2009

    לצערי הרב אני לחוצה ועצבנית
    אבי היה כזה מה גם שהוא אף פעם לא אהב אותי ולא הסתדר איתי
    אני עשיתי היפוך בחיים והתחתנתי עם אדם מקסים ויש לי 2 בנים נסיכים שהם כל חיי
    הבעיות שלי הם שאני לא רוצה שבני יקבלו את התכונות הלא שטובות שלי כמו עצבנות לחץ העדר רגש חברתי ופסימיות בחיים בעלי הוא בדיוק הפוך אבל אני כבר חושבת ששגם הוא מתייאש ממני מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא לחוצה ועצבנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא לחוצה ועצבנית

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום פ,
    קודם כל כל הכבוד לך שאת ערה למגבלותייך, וכל הכבוד שהצלחת למצוא בעל רגוע:-)
    את יכולה לפנות לטיפול אצל מטפל קוגניטיבי התנהגותי שעובד בשילוב ביופידבק כדי ללמוד להרפות מהלחץ ולמצוא פתרונות אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי סמדר

    א
    14/12/2009

    היי סמדר תודה על הכל הכבוד
    לצערי הטיפולים הפסיכולוגיים והזוגיים מאוד יקרים בישראל המון זמן שקלתי
    והתלבטתי ועד אשר קיבלתי אומץ כשנודעו לי המירים ממש התייאשתי
    פניתי לרווחה אבל גם שם זה מסתכם ב כ 650 שח לחודש דבר שקצת ילחיץ אותי כלכלית
    אין לי ספק שני צריכ ה את הטיפול והוא יעזור לי
    הפתרון היחיד שמצאתי הוא לללמוד בעצי קורס פסיכולוגיה וסוציולוגיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים יקרים

    סמדר ריינר
    15/12/2009

    שלום פ,
    ישנן גם מסגרות ציבוריות שבהן הטיפול הוא בחינם, תנסי להתעניין בקופת החולים שלך ובמשרד הבריאות באזור מגורייך. למצוא פתרונות באינטרנט זה כמו לקחת אקמול לבעיה מאוד חמורה, כי המצב שאת מתארת הוא חמור.
    לצערי לא אוכל לתת לך פתרון קסם שירגיע אותך ויפתור את הבעיות שאת מתארת בכמה שורות באינטרנט.
    כדאי גם שתשקלי מה עולה לך יותר - לאבד חלילה את הזוגיות (אני מקווה שלא, את אומרת שבעלך מתייאש) או ללכת לטיפול קצר מועד של כ- 3 חודשים אצל מטפל ביופידבק בעלות גבוהה אומנם אך יחסית קצרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4
    עדי
    14/12/2009

    שלום, בני בן 4, מתנהג באופן פרוע ביותר- מכה ובועט בנו, מלקק, מתבכיין, עושה דווקא כל היום, מציק לילדים אחרים ולאחיו הקטן (בן שנה) ללא הרף. אנחנו כל היום במאבק איתו, לרוב מהרגע שהוא מגיע ועד שהוא הולך לישון כולנו במצוקה אחת גדולה. אנחנו מנסים כל מיני דרכים להתמודד איתו, פעם מקשיחים את הגבולות, ופעם מנסים להיות רכים יותר איתו. הוא מאוד פיקח וחכם אבל ההתפתחות הרגשית שלו לא תואמת את שכלו. הגננת פנתה אלינו ואמרה שיש איתו בעייתיות גם בגן: הוא לא משחק עם ילדים אלא לרוב מתבונן או מציק ומפריע.גם כשהוא מרוכז בסיפור או בהפעלה הוא חסר שקט- הוא זז כל הזמן. היא גם טוענת שהוא מאוד מפותח שכלית לגילו. אני כל הזמן מתלבטת אם לגשת לאבחון ולנסות ללכת לכיוון של פסיכולוגית לילדיםושזה יהפוך למין נבואה שמגשימה את עצמה, או פשוט לקבל את זה ולא לעשות מזה עניין (אני שומעת על עוד ילדים בני גילו שמתנהגים ככה).
    אודה מאוד לשמוע על עצות ומקרים דומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום עדי,
    נשמע שאתם מאוד סובלים וזה מתיש, אז למה לסבול? יש מקרים שדווקא הימנעות מטיפול היא הדבר שהופך את הסטיגמה לנבואה שמגשימה את עצמה כי הילד כבר מייצר לעצמו שם של בעייתי במסגרות החיצוניות וצובר חוסר נחת וכשלונות, לא חבל?
    אני ממליצה כם לפנות טיפול פרטי או ציבורי לפי האפשרויות שלכם, וייתכן מאוד שבשל גילו הצעיר ימליצו לכם על הדרכת הורים עבורכם ולא על טיפול עבורו, כך שלא בהכרח יש כאן מסר שעלול להגשים את עצמו כלפי הילד אלא העבודה יכולה להיות רק איתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות של ילד בן 5 עם מוות של הסב
    אורנה
    14/12/2009

    שלום,
    אבי נמצא בבית חולים ומצבו מוגדר קשה/קריטי,
    בני בן ה- 5 יודע שסבא בבית חולים ואומר שהוא מתגעגע אליו ומתי הוא יחזור.
    רציתי לדעת כשיגיע הרגע הגרוע מכל איך אני מספרת לילד מה קרה לסבא.
    מה להגיד ואיך?

    תודה רבה
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם מות הסב

    ליאת גרוס
    21/12/2009

    שלום אורנה
    ראשית אני מאחלת שהתקופה הקרובה תעבור מהר והכי קל שאפשר... אין ספק שזהו אחד הרגעים הקשים בחיים.
    מול הילד חשוב להתייחס למספר נקודות. ראשית פשוט להסביר. לא להסתיר. תתחברי להסבר שמתאים לאמונותייך. אם את דתייה השתמשי בגן עדן ורצון השם. אם את מאמינה בנשמות התייחסי לזה, אפשר גם להסביר שזהו תהליך שקורה לכל דבר בטבע וכשהגוף כבר ישן הוא הולך לנוח ולא קם יותר. כל הסבר שמחובר אלייך הוא בסדר. אל תשתמשי בהסבר שאת ממש לא מאמינה בו. ההסבר כבר יבוא את תראי.
    שנית תהיי פתוח לשאלותיו ואל תבטלי את סקרנותו. חשוב לתת לגיטימציה לכל תגובה שלו ולאפשר לו לחזור לשגרה לפי איך שנוח לו (למשל כבר באותו יום או תוך כמה ימים) לא למשוך יותר משבוע. רצוי להרחיק אותו מתגובות בכי או הסטריה של מבוגרים. מותר שיראה אותך בבכי אבל לא באובדן שליטה.
    אפשר לקרוא איתו ספר ילדים בנושא ולשוחח על רגשותיו. אפשר להציע לו לצייר ציור או להכתיב מכתב שתקחי לקבראו סתם תשמרי. אני אישית לא ממליצה לקחת אותו בגיל זה להלויה או לבית קברות בכלל.

    מקווה שעזרתי.
    שיגמר בקלות...
    את מוזמנת לשאול ולהמשיך להעזר אם יש צורך
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    גלית
    14/12/2009

    שלום
    כשאני הולכת עם ביתי בת השלוש וחצי לגינה או לבית שיש מספר חברים בשלב הראשון היא יושבת לידי או לא כל כך משחקת ,גם אם היא מכירה את הילדים ורק אח"כ היא נפתחת או כאשר חלק מהילדים כבר הולכים. כאשר ילד אחד בא אליה או שהיא הולכת לחבר היא בסדר גמור.גם באירועים משפחתיים היא מתביישת.
    הגננת אומרת שהיא חברותית בגן ושיש לה חברים ושהיא לא רואה בעיה ,ולדעתה הילדה רגישה וקשורה אלי (יש לציין שילדתי בן לפני שלושה חודשיים).
    כל פעם שאני חוזרת ממפגש כזה אני לוקחת ללב מכוון שאני הייתי ילדה מאוד ביישנית.
    מה דעתכן, האם קיימת בעיה?
    תודה
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצב אישי

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום גלית,
    על פניו מהתאור שלך לא נשמע שיש בעיה אלא שלילדה יש קצב משלה להיפתח, זה בסדר גמור. היא רק בת 3.5. נראה לי שאת יכולה להירגע, ולאפשר לה להיות היא, בקצב שלה ובדרך שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנות יתר
    אילנית
    14/12/2009

    שלום ביתי היא בת שנתיים וחודשיים בחודש האחרון היא קמה לי באמצע הלילה מגיעה למיתתי נרדמת ולאחר מספר דקות קמה בצעקות בכי היסטרי ומתחילה להרביץ....אני חייבת לומר שגם ביום יום היא מרביצה לכול מי שבא לה ..... אם זה מכה שהיא קיבלה מהשולחן או לי או לבעלי ממש להכל
    אני חייבת גם לומר שההתנהגות הזו לא באה מהבית היא לא רואה אלימות או כל דבר שדומה לזה ...
    זו השנה הראשונה שלה בגן .
    אני ממש מיואשת ולא יודעת איך להתמודד עם הבכי שלה היא גם לא נותנת להתקרב אליה כשהיא קמה בוכה היא מרביצה וצועקת עלי ועל בעלי ... מה לעשות ????
    האם זה נובע מהגן ?
    ביום יום היא ילדה מאוד שמחה וחייכנית איך אפשר להתמודד עם זה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבנות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנות יתר

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום אילנית,

    הילדה שלך עדיין לא יודעת איך לבטא את עצמה ואיך להתמודד עם העולם. צריך ללוות אותה ולתת לה מילים וכלים לבטא את הפחדים והתסכולים שלה בדרכים נוספות מלבד צעקות ובכי. למשל לומר לה - את פוחדת בלילה, אולי חלמת משהו, בואי נגרש ביחד את החלום הרע ונלך שוב לישון. חשוב שאתם תישארו רגועים ולא תיכנסו ללחץ. מבחינתה אתם נמצאים שם כדי להדריך אותה כשהיא נלחצת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 מנשק ילדים בפה
    הילה
    14/12/2009

    הגננת ידעה אותי בכך שבני בן ה 5 מנשק חברים שלו בפה. לאחרונה גם החל ללקק אותם. למרות שדיברנו איתו אנו ההורים וגם הגננת על כך הוא לא מפסיק עם זה. לפעמים גם הבנתי שהוא אוהב לראות ולהראות את אבר מינו לחברים. האם התופעה תחלוף? הגננת חושבת שהתופעה חריגה ומדאיגה ואני אכולת דאגה, למה הוא עושה את זה? איך מטפלים בעניין חמור זה? האם זה סימן לבאות לגבי העדפותיו המיניות כבוגר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 5 מנשק ילדים בפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 מנשק ילדים בפה

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום הילה,
    בצדק הגננת שלך מודאגת. הדאגה האמיתית היא לא אם זה אומר על הנטיות שלו כמבוגר אלא האם זה אומר שהוא נחשף בצורה לא הולמת לסוג כזה של מעשים והוא מוצף מתכנים מיניים שלא הולמים את גילו ולכן לא יכול הלפסיק לבצע זאת בעצמו למרות שנאמר לו להפסיק. כדאי לשאול אותו איפה ראה את זה והאם מישהו עשה לו גם פעם משהו כזה. לא לפחד ולא להזניח, אם יתברר שאכן קרה לו משהו כזה או שהמעשים לא מפסיקים יש לפנות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק צועק
    קטיה
    14/12/2009

    שלום בני בן 3.5 חודשים ולפני כמה ימים בערך הוא פשוט התחיל לצעוק הרבה ועל הרבה דברים זה בסדר? ומה זה אומר? הוא מראה את האופי שלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק צועק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק צועק

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום קטיה,
    יש להניח שלא כל הצעקות של בנך באות מאותה סיבה. באופן עקרוני, אכן כן, דרך הצעקות הוא מבטא את עצמו, מאחר ולדבר הוא לא יודע, יש לו רק את הגוף שלו ואת הקול שלו.
    לפעמים הוא צועק כי משהו מפריע לו ולפעמים הוא צועק כי הוא שמח, צריך להקשיב לו כל פעם מחדש ולנסות להבין אותו ולתקשר איתו. יש לך תינוק מלא מרץ וכוחות, וזה טוב ובריא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעסקות במוות
    מיכל
    14/12/2009

    בוקר טוב,
    בני בן הכמעט 6, הוא ילד סקרן ונבון ומאוד מאוד רגיש ומחובר למשפחה. ילד חברותי ושמח.
    בשבועות האחרונים החל אצלו עיסוק מוגבר בכל נושא המוות. זה התחיל בשאלות תמימות והגיע למצב בו הוא נכנס לעיתים (בערב בעיקר) למצב חרדתי וחוזר ואומר שהוא לא רוצה למות ושהוא מפחד שאנחנו ומשפחתו הקרובה נמות,
    ניסינו לבדוק איתו מדוע הוא מעסיק עצמו בכך והאם קרה משהו שגורם לו למחשבות אלו. הוא אמר ששום דבר מיוחד אבל הוא פעם ראה תכנית בערוץ "לוגי" ובה דיברו על ילדים שנפטרו..
    הסברנו לו שהמוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים ולרוב מדובר על אנשים מבוגרים מאוד או חולים מאוד, ושרוב האנשים חיים בשלווה עד שיבה טובה ושאל לו להעסיק עצמו במחשבות שמכבידות עליו אלא להתמקד בדברים שעושים לו טוב.
    בימים האחרונים המצב ממש החמיר והוא חוזר ואומר לנו שהוא יודע שגם אנשים שאינם מבוגרים מתים ושברור לו שהוא ימות בגיל צעיר. מיותר לציין שכאימו מאוד הלחיץ אותי לשמוע אותו מדבר כך והשיחה הותירה בי תחושות לא טובות.
    החלטנו שנשים לב בזמן הקרוב לתכנים בטלויזיה בהם הוא צופה (למרות שאנו מקפידים כמובן לנטר , אולם אף יותר מהרגיל),
    האם יש משהו נוסף שביכולתנו לעשות?
    תודה רבה וחג שמח
    גילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעסקות במוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעסקו במוות

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום גילי,
    האשם הוא לא בתכניות הטלוויזיה. בנך נמצא בגיל שבו ילדים מתחילים לתפוס את משמעות המושג מוות. זה קשור בהבשלה ריגשית הנדרשת כדי להפנים שלכל דבר יש סוף, ואלה חלק ממגבלות המציאות. הילד שלכם חרד, ובמידה מסויימת הוא צודק, גם אנשים צעירים יכולים למות. אין דרך להסתיר זאת ממנו גם אם תמנעו ממנו לראות תכניות מסויימות בטלוויזיה.
    אפשר לנסות להתמודד דרך שיחה פתוחה על כך, שאכן זה יכול לקרות, אבל הסיכוי הוא מאוד נמוך, ובינתיים יש הרבה יותר אנשים שחיים בגילאים צעירים מאשר אנשים מתים. צריך לדבר איתו על כך שהמחשבות שלו על המוות הן גם לא מדוייקות (אין לו דרך הגיונית לדעת בוודאות כמו שהוא טוען שהוא הולך למות בגיל צעיר) וגם לא עוזרות כרגע. כולנו יודעים שהמוות קיים, אבל אנחנו ממשיכים לחיות ולחשוב על דברים אחרים בינתיים. אפשר ללמד אותו להסיח את דעתו ולחשוב על דברים נעימים כל פעם שמחשבה על המוות צצה.
    אם לאחר זמן זה לא עוזר, מתגבר וממש מפריע בתפקוד (מפריע בשינה ובריכוז היום יומי) אפשר לשקול פניה לטיפול בחרדות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מיכל
    14/12/2009

    תודה רבה על תשובתך המהירה
    אני מחוזקת מתשובתך בכך שההצעות שלך להתמודדות מיושמות על ידינו באופן יומיומי.
    שיהיה יום טוב
    גילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לעצה דחוף
    הדס
    14/12/2009

    יש לי ילדה בת 7 מאוד בעייתית מבחינה רגשית התנהגותית . ניסיתי לעזור בכל דרך אפשרית , אם זה בטיפולים ואם זה בחינוך מיוחד . אינני מצליחה להניב שום פרי . בחוץ ליד אנשים היא ילדה אחרת לגמרי ובבית היא ה"אני" האמיתי . היא משחקת "משחק כפול" . קשה לי לפרט כאן את מהות הבעיה היא מורכבת ונדרשים הרבה מילים בכדי לתאר באמת מה קורה . מבחינה כלכלית אינני יכולה לאפשר לעצמי ללכת איתה לפסיכולוג , אם יש לכם בקרב הפסיכולוגים ייעוץ וטיפול במחיר סימלי או בחינם אני אשמח .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לעצה דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה דחוף

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום הדס,
    אני מעדיפה להגדיר ילד כילד עם בעיות ולא "ילד בעייתי", בטוח שיש דברים פחות בעייתיים אצל ילדתך, וזה לא בדיוק שהיא כולה "בעיה אחת גדולה":-) נשמע שאת מרגישה שהילדה עושה משהו נגדך כשהיא מבטאת את בעיותיה בבית ולא בחוץ, ואת מפרשת זאת כ"משחק כפול". האמת היא שזה טבעי שילדים מבטאים את בעיותיהם יותר בבית, כי זה סימן ששם הם מרגישים נוח. המצב הפחות טוב הוא שילד מתנהג יפה בבית ומתפרק בבית הספר.
    אם אין באפשרותך לממן טיפול פרטי, את יכולה לבדוק בקופת החולים שלך אפשרויות לטיפול מסובסד, או במרפאות ציבוריות באיזור מגורייך טיפול חינם. את יכולה להתייעץ עם פסיכולוגית בית הספר לגבי האפשרויות באיזורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד
    תמר
    14/12/2009

    שלום,בתי בת שנה ו8 חודשים. חשוב לי לציין שהיא מאוד מפותחת מבחינת דיבור והבנה ומעולם לא אמרה משהו שאינו נכון.
    אתמול הרביצה לעצמה בראש מספר פעמים ולאחר כל פעם בכתה בכי של ממש. לבסוף שאלתי אותה :
    -"למה את מרביצה לעצמך?מישהו מרביץ לך בגן?"
    והיא ענתה לי את שם הגננת שלה
    -"X מרביצה לך?" שאלתי לוודא והיא שוב אמרה את השם שלה.
    -"איפה היא מרביצה לך?" שאלתי והיא ענתה "בטוסיק".
    -"איך היא מרביצה לך בטוסיק"-ואז היא הרביצה לעצמה בטוסיק.

    מה אני אמורה לעשות עם מידע זה? האם ייתכן שהיא פירשה לא נכון התנהגות מסויימת של הגננת? יכול להיות שהיא "הלבישה" הרבצה של מישהו אחר על הגננת?
    מצד אחד,אני מבינה את המשקל של האשמה חמורה שכזו ואני מפחדת לעשות צעד ומצד שני אם זה באמת נכון....

    תודה,
    תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום תמר,
    אכן דילמה. בהחלט חשוב לבדוק את הדברים, הכל ייתכן, וגם ייתכן, וזו הסברה הכי הגיונית כרגע, שבתך דוברת אמת. ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט, אפשר לבוא לגן במפתיע מספר פעמים ולהתרשם האם יש אווירת צעקות ומתח, אפשר לשוחח עם הורים נוספים ולשמוע אם יש עוד ילדים שמתלוננים, אפשר פשוט לדבר עם הגננת, על כך שזה מה שהילדה מספרת ולראות מה תהיה תגובתה. גם אם היא תכחיש, אם תבין שהילדים מספרים למרות שהם קטנים, היא אולי תרתע בהמשך. וביעקר לשים לב, אם הילדה ממשיכה בהתנהגות הזו אולי צריך לנקוט בצעדים יותר ברורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פשוט בכלל
    נושקי
    13/12/2009

    אנחנו הורים לילדה בת 5.5 וילד בן 2.5, יש לנו ילדה מאוד מאוד חכמה (לא רק בעיניי גם בעיניי גננות וכו..) בעלת כושר ביטוי מעל ומעבר לילדה בגיל הזה, פרפקציוניסיטית חדת אבחנה, בעלת יכולת לנתח מצבים ואנשים עד הפרטים הקטנים, תוסיפי את זה שהיא שתלטנית ובטוחה שהיא מרכז העולם וכל העולם סובב סביבה (מה שלפי הבנתי היה אמור להירגע כבר בשלב הזה) נוטה להתקפות זעם, מלאת טענות כרימון, לטעמי לא רגישה מספיק לזולת אבל מאוד רגישה כשזה קשור אליה או שמישהו פוגע בה חלילה, אני מיואשת קשה לי איתה מאוד! אני כבר לא יודעת מה הדרך ללכת איתה אם בדרך נעימה או בדרך של עונשים, היא אמורה לעלות שנה הבאה לכיתה א, אני חושבת איך להקל עליה ועל עצמי, כי זה הולך להיות קשה נפשית בטוח, היא מאוד ביקורתית ויש לה מה להגיד על כל דבר, השאלה אם להבין שזה האופי שלה ולנסות לקבל אותה כמו שהיא למרות שקשה שהיא פוגעת בחברות שלה ומעליבה אותן הרבה פעמים, כי באותו רגע הן לא מתנהגות כמו שהיא רוצה.
    מפחדת שלא יהיו לה חברים בסוף והיא תרחיק ממנה את כל האנשים שאוהבים אותה, גם לסבא ולסבתא היא לא מדהימה, איך חודרים לילדה כזו? שחושבת שהיא יודעת הכל? יש צורך בטיפול כלשהו או בייעוץ בשבילי לדעת איך מתנהגים איתה? או לזרום איתה ככה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא פשוט בכלל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פשוט בכלל

    סמדר ריינר
    13/12/2009

    שלום פיצקל'ה,
    יש לך ילדה עם צורך עצום בשליטה. צורך כזה בעצם לרוב בא לתת מענה לחרדה ולתחושת חוסר אונים שיש מתחת. מדוע ילדתך חרדה - אני לא יודעת. יכול להיות שנוצר מצב, שמצד אחד נותנים המון כוח לחוכמה שלה ומעריצים אותה,ומצד שני נבהלים מהעוצמות שלה.מהתאור שלך אני הרגשתי שאת גם נהנית מזה שהיא כזאת באיזה שהוא אופן ואולי גם טיפחת אצלה את ההרגשה הזו. בתוך כל זה, היא מרגישה מאוד בודדה ואין לה מישהו שהיא מרגישה שהוא יותר חכם ויותר חזק ממנה כדי שהיא תוכל להישען עליו, להתמסר, ולא להיות כל הזמן בשליטה. אם זה כך, אולי כן כדאי שתיגשו להדרכת הורים כדי ללמוד איך לחזק את הסמכות ההורית מולה ושהיא תוכל לחזור למימדים של ילדה בת 5.5.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לא מספקת

    נושקי
    14/12/2009

    קודם כל תודה על תשובתך, אך שקראתי אותה כמה פעמים הבנתי שכל מה שכתבת אני כבר יודעת, וכמובן יותר.. לדוגמא: שאחות של בעלי שתלטנית מאוד ויש הרבה סממנים דומים באופי, כך שיש מצב שזה האופי שלה ואין פה חרדות מעבר, הילדה לא מרגישה בודדה כיוון שאנחנו מדברות והיא משתפת אותי על הכל, היא מאוד פתוחה ואומרת כל אשר על ליבה, באופי שלה היא לחוצה ושוב זה מגיע משושלת ארוכה של אנשים לחוצים בעלי נטייה לשליטה שדרך אגב החיים שלהם מאוד מוצלחים היום מכל הבחינות.
    מה שרציתי לקבל ממך זה אם לא טיפים להתנהגות עם ילדה שכזאת אז הפניה מאוד ברורה למשהו שיכול לעזור בנושא או רכיבה טיפולית או כל דבר אחר שיכול לעזור, התקציב הוא לא גבוהה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לא מספקת

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום פיצקל'ה,
    מותר לך כמובן לא להסכים עם תשובתי, את מכירה את ילדתך בודאי הרבה יותר טוב ממני. עם זאת, יש דרך להגיד את הדברים, אני מרגישה שאת קצת נוזפת בי ואני לא בטוחה שזה במקום, אני עונה פה בהתנדבות, המענה על סמך פרטים כה מעטים באינטרנט הוא מסובך ולפעמים אנחנו לא קולעים בפעם הראשונה אלא אחרי שמוסיפים לנו עוד פרטים.כך שאם משהו לא נראה צריך להוסיף ולתקן ואז אולי נוכל לסייע יותר, ראי בתשובות אחרות שעניתי לאנשים לאחר שששאלתי שאלות והם הוסיפו פרטים.
    אני גם לא יכולה על סמך הפרטים שאת נותנת תמיד לדעת מה את כבר יודעת, אני לא קוראת מחשבות. זה גם לא בהכרח תפקידי להגיד לך דברים שאת לא יודעת ,אלא אולי להאיר נקודה מסויימת ולשים עליה את הדגש.בשום מקום גם לא כתוב שאנחנו מחוייבות לתת טיפים.
    כשאת אומרת שושלת של אנשים לחוצים, בעצם מבחינה פסיכולוגית את אומרת אנשים חרדים. לחץ הוא סוג של חרדה, למשל חרדה שאני לא אתמודד עם העומס, חרדה שדברים יצאו משליטתי ואני אהיה חסר אונים וכו'.
    אני מבינה שאת היית רוצה שאתן לך טיפ שיקטין את רמת החרדה/לחץ/שתלטנות של הילדה. עם זאת אני מאמינה שכשמדברים על ילד לא ניתן לעשות זאת בלי הבנה של המערכת המשפחתית כי ילד אף פעם לא עומד בפני עצמו ולא מגדל את עצמו לבד, ולכן טיפ שמטפל רק בו בלי להתייחס להיבט הרחב של הבעיה - זה לא תמיד יעיל. יחד עם זאת התייחסות למערכת הסביבתית זה לא אומר חלילה האשמה של ההורים או כישלון שלהם.
    ועכשיו באשר לטיפ - נשמע שכדאי לפנות טיפול, פרטי או במסגרת ציבורית באיזור מגוריכם, שמשלב גם הדרכת הורים. אתם יכולים לברר גם דרך קופת החולים בה אתם חברים.
    טיפ נוסף הוא לחשוב האם מעבר לנטיית האופי שלה, מה שתורם לפעמים לתחושת הלחץ שלה הוא הציפיות ממנה בגלל שהיא כל כך חכמה למשל, ואם כן, אז לראות אם אפשר להוריד אותן קצת.
    זה נכון שיש הרבה אנשים מוצלחים עם נטייה לשליטה, אבל יש לנטיה הזו גם מחיר.מחיר בריאותי ומחיר אישי. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה...ואתם צריכים להחליט איזה מחיר אתם רוצים לשלם.
    אני מקווה שהתשובה הזו עוזרת לך יותר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום